Zo, en dan vandaag, terwijl heel Nederland het ergens anders zocht, het uitermate rustige spoorwegmuseum bezocht. Ik moet zeggen: het is er enorm op vooruit gegaan. Alleen was het nu wel een beetje raar dat iemand een soort act moest opvoeren voor twee mensen, dus dat deed ie maar niet! Je kon er een kanon afschieten, maar dat betekende gelukkig wel dat er niet teveel mensen voor de trein langsliepen.
Hier onder een paar foto's:
De Diesel-III, bouwjaar 1934, in de originele kleustelling:Er liepen ook mensen rond die rondleidingen in de treinen gaven, zodat we hier hier interieur van de eerste klasse afdeling, tot 1956 de tweede klasse:Dan hier e-loc 1010, bouwjaar 1948 en gered door de inzet van de Stibans. Je kon door deze hele loc heen lopen, waar je dan de snelschakelaar zag zitten, de rijweerstanden, diverse magneetschakelaars en de compressor. Erg leuk! Maar helaas: onmogelijk om daar foto's van te maken.De laatste stoomloc die regulier in de Nederlandse dienst reed was de 3737, die een mooie plaats in het museum heeft. De loc was tot voor een paar jaar dienstvaardig, maar nu even niet.De turquoise 1122 (eigenlijk de 1125) was ook van de partij. Op de deur ontbreekt een deel van de sierstrip. Hier te zien naast de Diesel-III:Over de kleur van deze Hondekop is veel te doen geweest. Maar hij zit nu strak in de lak:Buiten stond een DE-loc, de 2498, weg te smelten in de zon. De lak kan wel een opkikker gebruiken zo vaal als hij is...Dan nog een foto van een van de werelden: ze hebben duidelijk werk gemaakt van het museum!Al met al een erg geslaagde dag: lekker rustig in het museum, mooie treinen. Wat ik miste waren de kameel (staat geloof ik bij TROM in Tilburg momenteel) en de 1202. Wat me ook opviel was dat ze veel materieel verwerkt hebben in de werelden. Zo kom je op een gegeven moment langs een Beul (stoomloc uit de 6300-serie), maar die is eigenlijk maar heel kort te zien en het is er ook nog heel donker. Die loc had meer verdiend!
[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 03-07-2006 22:46:56 (6 -> 7) ]