ik heb eigenlijk daar niet op gelet toen ik vandaag de 3222 zag. Ik heb de 3222 in Zuidhorn kort gezien, omdat mijn trein naar leeuwarden, de 3229 er al aankwam.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:54 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was het je btw ook al opgevallen dat de 3222 een gele kap weer heeft ipv een groene?
Ik denk dat dat een nieuwe kap is, maar dat is een gok van me
De 3229 moet ik nog steeds op de gevoelige chip vastleggenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb eigenlijk daar niet op gelet toen ik vandaag de 3222 zag. Ik heb de 3222 in Zuidhorn kort gezien, omdat mijn trein naar leeuwarden, de 3229 er al aankwam.
Ben daar al lid vanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Wadloper:
www.somda.nl aanmelden en zoeken
Nou nog een x uit de kont genaamd Gn komen Dr is zoveel meer dan alleen die stadquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:10 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img21.imagevenue.com/loc299/th_30630_IMG_6853.jpg]afbeelding][/URL]
[..]
Ben daar al lid van
Spot bijna elke dag
Alleen de voorspellingen kloppen nooit (Voor de wadlopers dan he )
Tussen Leeuwarden en groningen waren vandaag geen vertragingen. Ben even heen en weer gegaan en alles reed mooi op tijd.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag was t vanaf Lw richting Gn volgens mij aardig in orde.
Van/Naar Sneek en Harlingen was t chaos. Harinxmakanaalbrug voor de diesels stond uren open.
KLopt, maar de aanzet moet nog komenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:16 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nou nog een x uit de kont genaamd Gn komen Dr is zoveel meer dan alleen die stad
Ik las op t forum van Somda een hele waslijst aan leuke spotplekjes, niet op stations. Vanaf maandag heb ik vakantie en dan nog 3 weken lang mn OV, dus daar gaan we ff flink gebruik van maken
Oktober 06, tussen Gn en Leer (D) Ik kan niet wachtenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef thatsme het volgende:
wanneer worden de eerste GTW's verwacht?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
voorspellen ze ook wanneer wadlopers op hun kant gaan?
Klopt, dus ik sta mooi in Zuidbroek de trein op te wachten (en ff wat graffitybussen mee )quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Oktober 06, tussen Gn en Leer (D) Ik kan niet wachten
Dat is hier al het geval Denk maar eens aan de lintquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon Stadler GTWs houden. In Duitsland heten de treinen ook gewoon zoals ze uit de fabriek komen... tijd dus omdat hier ook in te voeren
die syntus-dingen hebben namen van "lokale beroemdheden"quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is hier al het geval Denk maar eens aan de lint
hm, er schijnt zoveel mis te gaan in OV, maar zelf zie ik er eigenlij nooit wat van...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
goede zaak
beter oplettenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
hm, er schijnt zoveel mis te gaan in OV, maar zelf zie ik er eigenlij nooit wat van...
Klopt. Het ging hierbij om de typenaam voor de trein. Deze hebben ze bij Syntus niet aangepast.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:26 schreef petre86 het volgende:
[..]
die syntus-dingen hebben namen van "lokale beroemdheden"
Gelenk Triebwagen oftwel gelede treinstelquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:54 schreef Erosjuhhh het volgende:
ben beetje leek, maarre, wat is de GTW?
Kunst-uitingen het is gewoon je reinste vandalisme. Wegwezen met die mongolenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef JDude het volgende:
TreinVindPost .
En mensen met spuitbussen mogen ze opknopen
Wat ziet dát er lelijk uit, die "kunst-uitingen".
Dat zei ik dus ook.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunst-uitingen het is gewoon je reinste vandalisme. Wegwezen met die mongolen
Het idee is toch dat je de folie eraf kunt halen zodat ie weer schoon lijkt?quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunst-uitingen het is gewoon je reinste vandalisme. Wegwezen met die mongolen
Ik dacht trouwens dat het Castellum-trammetje een tijdje weg was ivm het aanbrengen van grafitti-werende folie? Nou dat heeft lekker gewerkt zeg, sjonge jonge
Er zitten drieduizend lagen folie op?quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het idee is toch dat je de folie eraf kunt halen zodat ie weer schoon lijkt?
Vanmiddag nog maar eens kijken danquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:44 schreef Carport het volgende:
Het idee achter dat folie is toch dat de verf niet goed blijft plakken en de trein dus heel gemakkelijk weer schoongespoten kan worden? Ik dacht dat het een kwestie was van water erover en het is er weer af (zou dan logischerwijs ook met regen moeten werken..).
Ze zouden die spuitbussen overdwars rectaal moeten inbrengen bij dat tuig...quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:36 schreef petre86 het volgende:
als 1 van die grafittie-spuitende-lui en nou iets moois op zou zetten.. een mooi berglandschap.. de skin van een oude trein oid.. dan staat het wel.. maar die namen en tags en joints die spuit je maar op je eigen voordeel
quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zouden die spuitbussen treinstellen overdwars rectaal moeten inbrengen bij dat tuig...
Als alle ramen van een bepaald rijtuig compleet dichtgeticheld worden met zilvergrijs, en ik zie hoe *hard* de NS dat er weer afhaalt, dan zakt me wat dat betreft de moed wel een beetje in de schoenen af en toequote:Op woensdag 21 juni 2006 16:13 schreef petre86 het volgende:
als er echt iets moois op komt.. of ècht kunstzinnig ( zoals die groninger-museum-trein van binnen)
dan vind ik het best kunnen.. heb alleen geen idee of de NS dat er ook even hard weer afhaald
In de weg staan .quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat hebben die huisjes nou weer misdaan?
Ja... eikels!quote:
vast op de wikiquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
"een" overlegpagina?
Het zijn mooie details van het station. Het is jammer dat ze gesloopt worden. Overigens is er ook al een artikel van verschenen in het AD/Rotterdams Dagblad: http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article417789.ece.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden ze ze maar niet daar moeten bouwen
Dat klopt. Is altijd makkelijk he.quote:
Zeker. En de wijzigingen lijken me prima!quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt. Is altijd makkelijk he.
Wat zijn vleugeltreinen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinseries en Materieelinzet dienstregeling 2007 is bekend
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf
................
Dat is het afgekoppelde deel van een gecombineerde intercity. Zo rijdt bijvoorbeeld de IC van Enschede naar Den Haag en Rotterdam tussen Enschede en Utrecht gekoppeld in de 1700 serie (treinnummer). Vanaf Utrecht gaat het Haagse deel door als 1700, terwijl het Rotterdamse deel er een 2 voor krijgt, en doorgaat als 21700. Zelfde geldt voor de 500 serie (Groningen - Den Haag), die vanaf Utrecht naar Rotterdam de 20500 is (geen 2500, dat is Den Haag - Venlo).quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Wat zijn vleugeltreinen?
vliegtuigen die landen op water heb ik gezien, auto`s die kunnne varen heb ik gezien, zelfs vliegtuigjes die je tot auto kon omtoveren heb ik gezien maar ik heb nooit treinen die kunnen vliegen
(zie blad 4 onderaan)
Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhemquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!
Dat was proefzitten voor de opvolger van Mat'64. 't Zat ietsjes minder beroerd dan SGMm. Maar ook maar een klein beetje minder beroerd!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhem
( *afklopt )
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schipholquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
* VIRM/ICK (ICK !) op de 3500 (Intercity Eindhoven - Schiphol)
Volgens mij blijft er op die ICM lijnen veel hetzelfde... Maar pin me er niet op vastquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik kan niet goed opmaken uit de documenten wat er gebeurt met de IC verbinding Rotterdam - Deventer. Blijft deze, net als nu, 2 maal in het uur te rijden (1 keer met overstap en 1 keer zonder), ook in de avonduren en in het weekend? En met dezelfde IC-stations maar dan met Gouda (Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede)?
Ja dat gebeurt nu ook al. Stond laatst op Hoofddorp wat te spotten, en toen reden er ook al veel ICM'etjes voorbij Hoofddorp om daar voorbij dan schoongemaakt te worden en te kerenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
Amsterdam C. - Haarlem - Leiden C. - Den Haag HS - Rotterdam C. - Dordrecht - Breda IC met DDAR/DDM
Die stoptreinsprinter komt erbij op dat lijntje, er gaat straks 2x per uur eentje naar Rhenen en 2x per uur een naar Veenendaal Centrum (wat ik op zich wel een hele verbetering vind).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veenendaal C. - Utrecht C. Stoptrein met SGM II
CityPendels buiten de randstad
Ander SGM II is er niet volgens mij...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:53 schreef SNArky het volgende:
[..]
Die SGM II's, zijn dat de afdankertjes van de Zoetermeer Stadslijn?
De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je treinquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.
De capaciteit van het baanvak wordt daarmee nogal gereduceerd. En als je zo nodig in Hoofddorp moet zijn, pak je de stopper maar!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je trein
Ligt er aan, met welke mat64 ze gaan rijden, als ze met treinen van ongeveer 40 jaar oud gaan rijden dan zal er nieuw materieel wel als eerste komen. Maar de laatste mat64 zijn nog geen 30 jaar oud, dus vrees het niet .quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal)
bummers
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
en ik zie geen IRM ?
Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:34 schreef JDude het volgende:
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.
Oh wacht, DDM is die meuk met een 1800-loc en zes bakken? Die zijn er nu niet, inderdaad .quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:09 schreef FredvZ het volgende:
Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.
Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik dacht dat t 4 bakkig was? mDDM is wel weer 4 bakken?
Jah, stimmt jaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.
4 bakken met 1700'er.
6 bakken met 1800'er (en ander interieur, nl. rood).
4 bakken met motorwagen, feitelijk 3,5 passagiersbak.
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zettenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:17 schreef Carport het volgende:
[..]
Jah, stimmt ja
En af en toe nog wat van die bakken in een trein met ICR, maar dat valt niet onder DDM/DDAR vind ik.
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.
Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....
Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).
Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails 'quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?
liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails '
Die dakpannen zouden verbrijzeld of weggesprongen moeten zijn. Maar jij zat ergens achterin en voelde het nog steeds?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.
Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....
Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).
Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
heb ik wel eens gehad ..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"
liever een vogel of dakpannen dan een mensch toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
heb ik wel eens gehad ..
"Dames en Heren, onze excuses voor het ongemak, maar we staan nu stil omdat de machinist denkt dat we iets of iemand geraakt hebben, we gaan op onderzoek uit"
5 minuten later:
"Dames en heren, ik heb niets kunnen vinden, we denken dat het een vogel was, we zullen over enkelijke ogenblikken de reis voortzetten"
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrumquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:35 schreef knars het volgende:
Ik volg deze topic normaal niet, dus wellicht achterhaald feitje. De Citypendels van de zoetermeer Stadslijn rijden sinds de sluiting van de stadslijn in de spits als extra treinen tussen Gouda -Zoetermeer Oost - Zoetermeer - Den Haag CS vv, zonder stops in Voorburg of Ypenburg.
Bij een springer hoor je alle botten onder de trein doorgaan, en zet de machinist al voor de klap een noodremming in (wellicht nog vooraf gegaan door een flinke stoot lucht uit de tyfoon (=toeter)).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, niet alleen de machinist dacht het, de hele trein (behalve de helft die niet oplette) voelde het. Bij mij was de vrees van een springer best wel groot...
edit: nu ik er over nadenk: ontterecht. Mocht het echt een springer zijn geweest, neem ik aan dat het wel eerder zou worden opgemerkt. Voor de 'heuvel'. Maar dat was dus niet het geval. De noodremming was anderhalve seconde ofzo na de bobbel...
Ze komen zelfs in Utrecht!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:13 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrum
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMmquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze komen zelfs in Utrecht!
[afbeelding]
Op de betreffende foto waren ze nog niet of niet meer gekoppeld.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMm
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/ ook nog wat foto's van de zsl ombouwquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef CasB het volgende:
Ik zal de komende tijd af en toe ff foto's maken hier, ze zijn met het spoor bezig (Zoetermeer Stadslijn)
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?quote:Op zondag 25 juni 2006 01:32 schreef FredvZ het volgende:
Daar hebben ze bij NS wel een oplossing voor: de twee bakken van de treinen die niet beschadigd worden aan elkaar gekoppeld en de 2 bakken die beschadigd zijn worden gestript en daarna afgevoerd.
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.quote:Op zondag 25 juni 2006 02:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?
Dat gaat inderdaad niet samen. Alleen de bak zonder moter kan met aanpassingen worden gebruikt.quote:en Plan T combineert toch niet echt lekker met een V dacht ik?
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!quote:Op zondag 25 juni 2006 02:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.
Maar bij de werkplaatsen van Nedtrain zijn ze zeer creatief met trein.
Wat ook zou kunnen, is dat het gebruikt gaat worden als pluk-materieel. Als er ergens een compressor kapot is, pak je hem daar uit etc.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!
Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?quote:Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!
Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
Nee, dat gaat niet werken, omdat onder de beide bakken verschillende hulpapparatuur zit (motorgenerator, compressor).quote:Op zondag 25 juni 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?
Ja, je kunt alles wel koppelen, maar echt nuttig wordt het niet. Dit is meer een zweefvliegtuig. Net als een stel elektrische treinstellen in de Tweede Wereldoorlog: deze waren in aanbouw, maar er was geen materiaal meer voor de motoren, zodat ze ze hebben afgebouwd zonder motoren en tussen twee wel gemotoriseerde soortgenoten hebben ingezet. Deze treinen hadden destijds echt de naam "zweefvliegtuigen".quote:2 bakken zonder panto koppelen lukt ook wel, alleen eh echt rijden doet t niet
Plan T heeft vier gemotoriseerde draaistellen zitten onder de middelste twee bakken. De kopbakken zijn qua casco geheel gelijk, en zouden met een kleine ingreep uitwisselbaar moeten zijn (tenmiste, dat was oorspronkelijk het plan). Het voordeel van de tractie in het midden is dat bij een aanrijding de duurdere aangedreven bakken niet snel in de kreukels komen te liggen.quote:Hoe zit dat bij een T eigenlijks? omdat daar op 1 van de middenbakken de panto zit? waar zit daar de moter? in zn 2 kopbakken?
Helemaal niet, dan komt het spul nog een beetje vooruit, en dat is juist de bedoeling van die treinen. Veel mensen, korte afstanden.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
Nog niet.quote:
Dit zegt mij niets?quote:
En daarnaast gebruikt de loc alleen vermogen in dat nodig is... Dat heb je bij natuurkunde wel gehad. Als de trein eenmaal rolt gebruikt hij echt geen 4500kW continue.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
Ze moeten die dingen voor supporterstreinen gaan gebruiken... Dr zit zo weinig meubelair dat ze moeilijk wat kunnen slopenquote:Op maandag 26 juni 2006 01:46 schreef MREn het volgende:
Overgens worden wel alle SGM-II's rijvaardig gehouden, mochten ze morgen weer nodig zijn, of in de herfst of wanneer dan ook.
De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.quote:
Ah ja, nu snap ik 'm!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:17 schreef MREn het volgende:
[..]
De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.
Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:06 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's
Ikzelf ga binnenkort ook weer wat platen in Groningen, maar ik ga in de vakantie naar andere plaatsen
zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111quote:Op maandag 26 juni 2006 16:33 schreef 456 het volgende:
Vant weekend in Cochum geweest, duitsland. Had geen camera bij, maar stonden op de camping met prachtig uitzicht op spoorbaan. Prachtig in de verte de bocht te zien met de berg op de achtergrond.
Veel serie 110 gezien en 111
http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_111
Nee, heb de 3108 en de 3229 nog steeds niet :Squote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds niet
Waar gaat de reis heen van de zomer ?
Ik weet het, het is slechtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff
][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)
Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
Ik heb een paar weken geleden mijn laatste niet-internationale lijntje in Nederland gereden: Sauwerd - Roodeschool. Nu nog de grenstrajecten Arnhem - Emmerich, Venlo - Kaldenkirchen en Nieuweschans - Leer (en Neerpelt - Weert, maar daar rijden geen regulieren treinen). De laatste stond ook op het programma de dag dat ik naar Roodeschool ging, maar er reed geen trein. En sorry: een inderhaast ingezette taxi laat ik dan schieten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff
][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)
Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
hij werd hier automatisch verkleind, maar heb m aangepastquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:10 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien een kleiner plaatje met link naar de grote handig?
Jij bent ook al een eind op weg!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[[url=http://members1.chello.nl/ewo.nielsen/nskaartZugChefp.jpg]afbeelding][/url]
Blauwe lijn = geweest
Blauw station = uitgestapt
Blauwe lijn / Rood station = langsgereden, niet uitgestapt
Rode lijn = nog niet geweest
Rood station = niet geweest, niet uitgestapt
Ja heb al 4,5 jaar mn OV kaart, en maak pas sinds 1 - 1,5 jaar bewust foto's als spotter. Daarvoor dus wel heel erg veel gereisd.quote:
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Urvin het volgende:
Vind zelf de route Zwolle - Roosendaal de mooiste route, die ik heb gedaan.
ijsselquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzichtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:10 schreef Urvin het volgende:
[..]
Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzicht
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw isquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .
Vind zelf tussen Utrecht en Arnhem ook wel mooi, begin van Arnhem eerst de bult op. Daarna gebundeld met A12, daarna paar koeitjes en dan komt Utrecht .
Ook vanuit Arnhem naar Zutphen, net voorbij Centraal boven in V-iRM mooi uitzicht over de stad en dan een beetje rustig tuffen. Bij Velp gaat ie pas voluit , en dan net na Rheden dat je de IJssel ziet . En dan pas bij Zutphen dat je weer een brug hebt en de stad ziet.
Waren ze daar niet al bezig met de verbouwingen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Komt omdat het bouwkundig ook al in niet al te beste staat is (lees: tegen het gevaarlijke aan), het gaat daarom binnenkort dicht, met een noodstation een eind naar het noorden en zo'n beetje nieuwbouw (met extra perron) op de plaats van het huidige station.quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Misschien dat een kameraad van me nog wat shots heeft, voor de grap.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111
Hij was al op een paar stations tussen amersfoort en zwolle geloof ik.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:17 schreef Dixidito het volgende:
Het is wel geen trein, maar heeft wel met treinen te maken. Gisteren gezien op station Amersfoort:
[afbeelding]
Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
Die dingen zie ik vaak in 't Gooiquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.
Maar erg stabiel zijn ze idd niet.
Prio 1 Onder/tegen trein FOKSEGATTEN 38,0 HURDEGARYP ( HURD ) Inzet TS1BURGU HVDOKKUMquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Gewoon een wadloper nemen! Die heeft dan wel geen comfort, maar ach, ook de laatste kans om er in te zitten! Ze gaan in augustus ofzo weg. En bovendien: terugweg met een koploper: de lekkerste trein!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Lekker in de koploper stappen e rechtsreeks naar Zwolle gaan, en vanaf daar naar Grunnn of Ljouwert. (in Ljouwert kun je nog snel wat Noordned bussen er op zetten voor ze allemaal weg zijn, in Grunn hebben ze Kutsenitsen, en in beide plaatsen natuurlijk wadlopers)quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
ze hadden linux based borden moeten nemen.. kan je hooguit Kernel PANIC er op krijgenquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
De verwarming loopt inderdaad ook op moterwarmtequote:Op woensdag 28 juni 2006 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.
Een wadloper moet je zeker weten een keer gevoeld hebben hoe dat rijdtquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Tsja, de meeste treinen rijden niet zo snel op de noordelijke diesellijntjes...quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htmquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ja, wat zijn alle stations die niet meer in gebruik zijn (maar wel een mooi gebouw hebben enzo)
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )
Of wordt deze toch nog gerepareerd?
Dudequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:03 schreef Steve-O het volgende:
Sprinters
Zat laatst in een citypendel een soort voorloper van de sprinter volgens mij
Ik ga straks voor het eerst sinds 1992 weer naar de MittelThurgauBahn, en daar schijnen ook allemaal van die flitsende hypermoderne dingen te rijdenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Toch zat ik er laatst inquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude
Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Oh ja, en mail me ff op dr.flash <apelul> gmail.com als je nog shore crew wil zijn voor Rondje NLquote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htm
Ik denk, dat nu ik weet dat het meevalt, de 3219 nog wel naar de werkplaats ging of gaat.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Aldoende leer ik zeg ik dan maar, ik let zelf als steeds meer op details, maar kan natuurlijk altijd beter. Zal er rekening mee houden volgende spotdag, want je hebt zeker een puntquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
maandag of dinsdag gaat ie in de herkansing op een beter tijdstipquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het alleen maar jammer dat het bordje van Soestduinen er zo verdomd belazerd op staat
[afbeelding]
Waarom eigenlijk?quote:De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
Ze zouden de punctualiteit negatief beïnvloeden, beweert NS. Mijn lezing is dat je die dingen wel moet onderhouden, anders gaan ze stuk. En onderhoud kost geld, dus hebben ze ze maar buiten dienst gesteld.quote:
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
NS is gewoon klote bezig alleen maar om die punctualiteit op peil te brengen. Natuurlijk is het van de staat uit ook debiel om alleen daarop te sturen, maar goed. Steeds vaker worden treinen opgeheven omdat ze anders als vertraagd in de boeken komen, of aansluitingen worden niet overgenomen. En dan dus dat gezeik met die doorloopkoppen. Eeuwig zonde dit!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
Tjah, staat is niet dom.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef FredvZ het volgende:
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.
Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoortquote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
Het probleem op enkel spoor waar meerdere treinen rijden zoals bijvoorbeeld zwolle - enschede is dat als er eenmaal 1 trein 5 min te laat is alle treinen op het traject 5 minuten te laat zijn omdat ze elke keer op elkaar moeten wachten. In Zwolle hebben trein die over enkel spoor rijden ook prioriteit met op tijd wegrijden. Deze worden dan evt voor andere treinen gelaten om dat effect te voorkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is
ICM moet lekker in Groningen en Leeuwarden blijvenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
Precies hetzelfde geldt voor ICRm natuurlijk. Die zitten nog aanzienlijk beter dan (nog vaak niet gereviseerde) koplopersquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:30 schreef Wadloper het volgende:
[..]
ICM moet lekker in Groningen en Leeuwarden blijven
Zijn mooie treinen, zitten goed
Daar ben ik het toch niet mee eens!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies hetzelfde geldt voor ICRm natuurlijk. Die zitten nog aanzienlijk beter dan (nog vaak niet gereviseerde) koplopers
Daar ga zo eens mee spelen...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
http://planner2007.ns.nl
Het gehele Veolia stuk staat er niet in, reizen naar bijvoorbeeld Valkenburg of Venray is niet meer te plannen (of nog niet)
Ik zal wel dom zijnquote:
Er zijn daar stations waar zo weinig mensen instappen, dat zelfs sommige stoptreinen er niet altijd stoppen. Sneltreinen stoppen sowieso niet overal, dat is het verschil.quote:
Nee, s'avonds zijn het er 2. En dan nog, er is meer dan alleen lw-gnquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind ut toch wel debiel van arriva dat ze alleen 2 bakkige GTWs gekocht hebben?
leeuwarden - groningen wordt voor zo ver ik weet bjina altijd met 4 bakken gereden? :S
Ze hebben 16 stellen met 2 bakken gekocht en 27 met 3 bakken. Op Leeuwarden - Groningen wordt veel in wisselende samenstellingen gereden. In de spits is de sneltrein nu 4 bakken en buiten de spits 2. De .20 stoptrein heeft in de spits meestal 3 of 4 bakken en buiten de spits maar 2. Het hangt er vanaf of ze er een DH1 of een DH2 aanhangen. De .50 stoptrein heeft tegenwoordig bijna standaard nu 3 bakken. Al wordt er voor de ochtendspits wel eens een extra bak aangehangen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind ut toch wel debiel van arriva dat ze alleen 2 bakkige GTWs gekocht hebben?
leeuwarden - groningen wordt voor zo ver ik weet bjina altijd met 4 bakken gereden? :S
Die GTW's zijn ook gewoon koppelbaar, dus twee tweetjes is netjes vier bakken, lijkt mij.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind ut toch wel debiel van arriva dat ze alleen 2 bakkige GTWs gekocht hebben?
leeuwarden - groningen wordt voor zo ver ik weet bjina altijd met 4 bakken gereden? :S
Ja laat nou maar zittenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
maandag of dinsdag gaat ie in de herkansing op een beter tijdstip
*promised*
Nee, overstappen in Soestduinenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Geen directe Intercity meer naar enschede vanaf Rotterdam?
Zoiets cools zou ik nog niet eens erg vindenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, overstappen in Soestduinen
Sorry, flauw
om het halve uur toch?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:44 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Oh, alleen maar 4 keer per dag een intercity zonder overstap?
't Is wisselt volgens mij tussen doordeweeks of in het weekend.quote:
Wat ik ook in de planner invoer, het komt elke keer (op heel enkele uitzonderingen na) neer op een overstap in Gouda.quote:
Harmelen uit, altijd lastigquote:
1962, da's voor mijn tijd, sorry.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Harmelen uit, altijd lastig
Jaaa ja dit was net ergens anders, I know
je komt niet eens langs gouda met intercity naar r'dam? probeer t morgen nog eens :pquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:13 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Wat ik ook in de planner invoer, het komt elke keer (op heel enkele uitzonderingen na) neer op een overstap in Gouda.
Daarnaast is de weekend-dienstregeling er nog niet in verwerkt.
Huh? Je komt wel langs Gouda hoor, alleen stop je er nu nog niet, in de nieuwe dienstregeling wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:59 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
je komt niet eens langs gouda met intercity naar r'dam? probeer t morgen nog eens :p
mooie pic man vanmiddag geschotenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja laat nou maar zitten
[afbeelding]
uiteraard, maar 1 trein uit 4 bakkies is net ff anders dan een 2x2quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die GTW's zijn ook gewoon koppelbaar, dus twee tweetjes is netjes vier bakken, lijkt mij.
Er staat anders een best wel grote sticker "NedTrain" op, zo te zienquote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
NS sik 332
't Harde
30-06-2006
Ja, na mn werk ff op en neer geweestquote:
ghe wat stom ik had het al wel gezien, maar was niet doorgedrongen toen ik de post schreefquote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er staat anders een best wel grote sticker "NedTrain" op, zo te zien
oh zo bedoel jequote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Huh? Je komt wel langs Gouda hoor, alleen stop je er nu nog niet, in de nieuwe dienstregeling wel.
En ik ben tegen de nieuwe dienstregeling omdat ik een metro eerder moet hebben anders mis ik de fijne trein naar Utrecht!
Die sneltrein is een veredelde stoptrein vanaf A'dam CSquote:Op zondag 2 juli 2006 15:49 schreef ReisT het volgende:
Digitale borden, met volstrekt onzinnige afkrotingen, op Hilversum Noord:
[afbeelding]
Was wat lastig te combineren met mn 85-urige werkweek ...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
oh zo bedoel je
iemand de stoomlocomotief tussen e'de en h'lo nog gefotograffeerd? dit ivm 140 jarig bestaan van die spoorlijn
Op Nu.nl staat er een plaatje van (foto van de maand)quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
oh zo bedoel je
iemand de stoomlocomotief tussen e'de en h'lo nog gefotograffeerd? dit ivm 140 jarig bestaan van die spoorlijn
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:22 schreef Wadloper het volgende:
Valkenburg heeft een mooi station
Dus vinden sommige malloten het nodig er hun naam in te krassen...quote:Op zondag 2 juli 2006 20:53 schreef Baan1980 het volgende:
Compleet uit mergel gebouwd
Sorry hoor, maar in spoortaal noemen we dat Z gesteld.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:30 schreef Wadloper het volgende:
Sorry, ik spot namelijk, dus begin je al in spottaal te praten...
GDST is inderdaad Geen Dienst
quote:Op maandag 3 juli 2006 07:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind spotters maar rare mensen
Als je mij kan vertellen waar die trein rijdt de komende week en volgende week (niet vrijdags) dan kan ik wel ff een kijkje gaan nemen en wat foto's schietenquote:Op maandag 3 juli 2006 10:51 schreef 456 het volgende:
Van de week de AutoSlaap Treinen gespot van Euro-Express. Alles bij elkaar 17 rijtuigen! Het zomerseizoen is begonnen!
Heeft iemand daar al fotos van? Kstond zelf gewoon koffie erbij te drinken die ik kreeg van iemand van de trein op spoor 1 in Ht, dus geen pics gemaakt.
Inderdaad vrijdags vertrek. Echter zondag aankomst in Ht weer. Ik weet de retour tijden niet uit mijn hoofd eerlijk gezegd. (iets van 9u trein uit Avignon (1400) Mt->Ehv-Ht) en om 12u aankomst Bologna trein (13200) Vl->Ehv->Ht)quote:Op maandag 3 juli 2006 10:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als je mij kan vertellen waar die trein rijdt de komende week en volgende week (niet vrijdags) dan kan ik wel ff een kijkje gaan nemen en wat foto's schieten
Vertrek is dan enige optie voor mij, want aankomst is in het weekend en is vanaf Leeuwarden ff te duur om alleen voor wat foto's te doen.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:14 schreef 456 het volgende:
[..]
Inderdaad vrijdags vertrek. Echter zondag aankomst in Ht weer. Ik weet de retour tijden niet uit mijn hoofd eerlijk gezegd. (iets van 9u trein uit Avignon (1400) Mt->Ehv-Ht) en om 12u aankomst Bologna trein (13200) Vl->Ehv->Ht)
Maaar doe geen moeite hoor speciaal voor mij. Kga misschien zelf wel een keer de weg op
Lijkt me wel gaaf om die trein x te platen langs de rijnoever ofzo in D.
Kmoet het ff uit mijn hoofd doen:quote:Op maandag 3 juli 2006 11:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vertrek is dan enige optie voor mij, want aankomst is in het weekend en is vanaf Leeuwarden ff te duur om alleen voor wat foto's te doen.
Heb je ook de vertrektijden? Wil komende vrijdag zoiezo weg vanwege een boel museumritten die geplanned staan...
Ik zou graag willen, maar lijkt me niet handig om met net een nieuwe baan meteen een paar dagen vrij te nemenquote:Op maandag 3 juli 2006 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat dacht ik ook
En nu allemaal aanmelden
quote:Op maandag 3 juli 2006 20:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Leuke foto op de FP btw
Kloptquote:Op maandag 3 juli 2006 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Van die kromme rails denk ik... Bij zwammerdam
http://images.fok.nl/uplo(...)m%20zwabberspoor.jpg
En hier is de foto wat groter (let op de onderschrift )quote:Op maandag 3 juli 2006 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Van die kromme rails denk ik... Bij zwammerdam
http://images.fok.nl/uplo(...)m%20zwabberspoor.jpg
OK dank je wel, ik heb het even aangepast!quote:Op maandag 3 juli 2006 22:33 schreef Alexxxxx het volgende:
mooie foto's!
maar juli is de 7e maand van het jaar
Ja.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:40 schreef knep het volgende:
Heb vorige week de Bernina Express gepakt van Tirano naar Sankt Moritz.
Erg mooi, geweldig zelfs, heb ook nog wel wat foto's van 'Il trenino rosso' .
Is daar nog behoefte aan?
Okay, dat zal ik onthouden, moet ze nog bewerken e.d. en helaas ontbreekt me nu de tijd.quote:
Schiet je wel een beetje op?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:44 schreef knep het volgende:
[..]
Okay, dat zal ik onthouden, moet ze nog bewerken e.d. en helaas ontbreekt me nu de tijd.
krijg je heh, als je tour wilt zienquote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:19 schreef Remzz het volgende:
Okee, vandaag Almelo - Valkenburg, 4 keer overstappen 4 uur reizen heen en 4 uur terug
Ach ja ik zie dat ze vanaf Roermond extra treinen inzetten dus ik denk dat het wel goedkomtquote:
Jup, met die nieuwe automaten gaat dat zelfs nog handiger dan met de oude. Gewoon ff op je vertrekstation klikken en dan kan je hem veranderen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ach ja ik zie dat ze vanaf Roermond extra treinen inzetten dus ik denk dat het wel goedkomt
Je kunt trouwens toch wel op een station kaartjes met een ander beginbestemming kopen?
Volgens mij gewoon in het Spoorwegmuseum.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:27 schreef CasB het volgende:
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar in welke trein of bij welke maatschappij hebben ze de clip van Ilse de Lange ( ) geschoten? Het leek mij op een wagon van de VSM...
OKee topquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:12 schreef SNArky het volgende:
[..]
Jup, met die nieuwe automaten gaat dat zelfs nog handiger dan met de oude. Gewoon ff op je vertrekstation klikken en dan kan je hem veranderen.
makkelijker?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:12 schreef SNArky het volgende:
[..]
Jup, met die nieuwe automaten gaat dat zelfs nog handiger dan met de oude. Gewoon ff op je vertrekstation klikken en dan kan je hem veranderen.
Nou ok, intuitiever dan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
makkelijker?
je moet ff weten hoe, maar '0000' intoetsen, en vervolgens de 4 cijfers van het beginstation, en 4 cijfers van het eindstation, en klaar.
edit: zie hierboven
beste spoorweg ooit!!!quote:Op maandag 3 juli 2006 22:40 schreef knep het volgende:
Heb vorige week de Bernina Express gepakt van Tirano naar Sankt Moritz.
eindhoven ? bredaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:40 schreef PabloLopez het volgende:
Utrecht Centraal, het drukste station van Nederland met 250.000 passagiers per dag, beleefde gisteren de primeur van het eerste werkende W8-scherm. Het betreft hier een immens digitaal tv-scherm dat is opgebouwd uit meerdere kleinere digitale schermen. Binnen drie jaar hoopt Viacom Outdoor een landelijk W8-netwerk op de 10 grootste NS stations in Nederland te hebben.
Kan iemand mij vertellen wat de 10 grootste staions van NL zijn?
Ik gok zelf op A'dam CS, R'dam CS, Den Haag CS/HS, Utrecht CS, Schiphol, Leiden CS en welke 3 nog meer? (denk amersfoort, sloterdijk en den bosch ofzo?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |