abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:12:55 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39074568
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Spockjuh_ het volgende:
jazeker, de flierenfluiter zit nog steeds op het vertrouwde stekje aan de marktstraat! gigant in het oude schoolgebouw... prrr.. detail, nirvana heeft daar nog opgetreden in 1990, mijn lieftallige pappie werkte daar toendertijd en heeft me meegenomen, je kan wel zeggen een unieke ervaring achteraf gezien..
Ja dat weet ik nog, van Nirvana

Hoe heet je vader eigenlijk (voornaam), als ik vragen mag?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39074930
zow, even het fotoarchief op mijn pc ingedoken om wat typische apeldoornse foto's boven water te krijgen!

We beginnen lekker centraal, de grote kerk aan de Loolaan. Een plek waar koningin Wilhelmina vaak kwam



De Loolaan wordt Apeldoorns mooiste straat genoemd. Na de renovatie 2 jaar geleden kan ik dit alleen maar beamen. De plek wordt gebruikt voor diverse defiles, aankomstplaats voor wielerondes en ga zo maar door.



Aan het einde van de Loolaan vinden we, goh, Paleis het Loo. Tot 1962 bewoond door de Oranjes, sinds de jaren 80 een prachtig museum die elke Nederlander eens in z'n leven moet hebben gezien.

img]http://www.agovvapeldoorn.com/afbeeldingen/apeldoorn/paleishetloo1.jpg/img]
De gehele Oranje historie is er te zien, de mooiste tuinen van West Europa en een grote lap kroondomeinen daarachter waar je diverse wandelroutes kunt lopen van 2 tot 20 km.





Vanaf het Loo is het maar 10 minuten fietsen richting Park Berg en Bos. in de jaren 30 gemaakt in opdracht van het kabinet onder het mom werkverschaffing.



We beginnen met het Sportpark Berg en Bos waar de plaatstelijke trots AGOVV Apeldoorn speelt. Een schitterend sportpark, door vele kenners het mooiste sportpark van Nederland genoemd, met zijn monumentale houten tribune en schitterende omliggende bospartijen.



Een paar honderd meter verder vinden het bekendste apenpark ter wereld, De Apenheul.



Met z'n loslopende doodskopsaapjes, schitterende buitenverblijven en vele apensoorten waaronder de Gorilla's



Aan het looppad richting De Apenheul vinden we de bosvijver. De oudere Apeldoorners roepen dan gelijk Lumido!! Dit spektakel in het donker met water, licht en geluid was een bijzondere plek om met je geliefde rond te wandelen of een rondje te varen in een gondel.



Vanaf Berg en Bos is het wederom 10 minuten fietsen richting het centrum waar het riviertje de Grift weer naar boven is gehaald.



Na een kleine wandeling door de langste winkelstraat van Nederland hebben we rechts van ons het nieuwe Gemeentehuis wat hoog boven het marktplein uitkomt.

Hooray for boobies!
pi_39074962
Jan is de naam, Jan zonder achternaam voor intiemi..
Hooray for boobies!
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:29:37 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39075300
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
Jan is de naam, Jan zonder achternaam voor intiemi..
Jan, Jan... god dan moet ik wel heel erg in mijn geheugen graven. Volgens mij werkten er wel meer Jannen bij Gigant

Leuk trouwens dat de Flierenfluiter er nog altijd zit. Misschien maar weer eens een dagje memory lane doen. Al doet het me zo'n pijn om die vernaggelde binnenstad te zien (de Oranjerie en zo )

Apenheul en het Loo gaan wel definitief op de short list nu
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:32:03 #55
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_39075395
Apeldoorn is opsich geen slechte stad om te wonen. Criminaliteit valt mee, wel vrij grijs, onbekend, maar ook erg saai.
Ook schijnt het leven in apeldoorn vrij duur te zijn. Vooral de huizenprijzen zijn vrij hoog.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat is juist waarom Apeldoorn domweg perfect is. Rustig, gemiddeld, blank, groen, onbekend en dodelijk saai.
blank valt ook wel mee hoor. Moet je eens in zevenhuizen of orden gaan wonen
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:10 schreef Messenga het volgende:
Plaza di Christo is oke.
Nou nee. Erg klein en elke week weer zelfde muziek. Zelfs toen ik half jaar niet was geweest, draaide ze weer dezelfde muziek. Apeldoorn verdient (gezien de groote van het dorp) een grotere en vooral betere discotheek.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:15 schreef Elusive het volgende:
breezer tent
Precies Bout tent
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik neem morgen mijn fototoestel wel even mee op stap en laat de rest van NL zien dat Apeldoorn the place to be is, als je van rust en orde houd.
Ben benieuwd met wat voor je dingen je aan komt
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:03 schreef Duderinnetje het volgende:
O daar ben ik geboren en getogen.

Dat getogen met name in de Swing, een heerlijke new wave danskelder in de stad. Lauw bier en maar depressief doen met z'n allen, dat waren nog eens tijden.

Maar goed. Sinds dat Caterplein begin jaren negentig één grote rampestampkermis is geworden vond ik het uitgaan echt geen zier meer aan en ben ik ook maar voorgoed vertrokken uit Apeldoorn.

Wat ik wel erg mis is de mooie omgeving (bossen, de zandverstuiving, heide) en de tuinen van het Loo.
Misschien binnenkort daar maar weer eens kijken
Owja Caterplein werd karateplein genoemd omdat er zo goed als elk weekend flinke gevechten waren. Valt nu wel erg mee.
Drugs are good mkay?
pi_39075986
Caterplein, en basically alle uitgaansstekjes in Apeldoorn zijn slecht. Alleen Gigant heeft bij uitzondering nog wel eens iets aardigs op het programma staan.

Maar ach, ik ben sowieso niet echt van het uitgaan. Over de bereikbaarheid van toffe natuur valt geenzins te klagen.
Din jävla kuk!
pi_39076039
tis maar net zo saai als je het zelf maakt zeg ik altijd... owja, ik was natuurlijk de treinlijn apeldoorn dieren vergeten! met de 7 stoomtreinen van VSM, www.stoomtrein.org , ook een aanrader voor op een zonnige dag.

Verder is apeldoorn natuurlijk nu een stad in beweging, stationsomgeving is in november gereed, niet meer terug te herkennen. verder de bouw van het omnisportcentrum, bouw van een nieuw agovv stadion, een compleet nieuwe wijk zuidbroek en ga zo maar even door.
Hooray for boobies!
pi_39076089
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:47 schreef ehqo het volgende:
Caterplein, en basically alle uitgaansstekjes in Apeldoorn zijn slecht. Alleen Gigant heeft bij uitzondering nog wel eens iets aardigs op het programma staan.

Maar ach, ik ben sowieso niet echt van het uitgaan. Over de bereikbaarheid van toffe natuur valt geenzins te klagen.
precies, ik woon dan in de maten ter hoogte van landdrostlaan maar ik sta letterlijk binnen 4 minuten lopen tussen de koeien en boerderijen richting klarenbeek. pak ik de fiets dan is het maar 15 minuten fietsen naar de eerste bossen van de veluwe.
Hooray for boobies!
pi_39076287
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:49 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

precies, ik woon dan in de maten ter hoogte van landdrostlaan maar ik sta letterlijk binnen 4 minuten lopen tussen de koeien en boerderijen richting klarenbeek. pak ik de fiets dan is het maar 15 minuten fietsen naar de eerste bossen van de veluwe.
Dat stukje richting Hoog Soeren en Kootwijk over de heide en alles is heerlijk fietsen en prachtige natuur. Als ik moest contempleren, deed ik het daar.

Magistratenveld hier trouwens.
Din jävla kuk!
pi_39076466
ah, das vlakbij, boswachtersveld hier, voorheen krijgsmansveld en rentmeestersveld....

voor nu los ballos, zaterdag ben ik weer in het land, Oranje heeft nu mijn volledige aandacht..
Hooray for boobies!
pi_39076541
Ik kom ook uit Apeldoorn.
Leuk dat dr een topic over is.
Gaan dr nog mensen de stad in zaterdag
pi_39076587
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
ah, das vlakbij, boswachtersveld hier, voorheen krijgsmansveld en rentmeestersveld....

voor nu los ballos, zaterdag ben ik weer in het land, Oranje heeft nu mijn volledige aandacht..
Ik ken het. Plezier met Oranje.
Din jävla kuk!
pi_39096032
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:49 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

precies, ik woon dan in de maten ter hoogte van landdrostlaan maar ik sta letterlijk binnen 4 minuten lopen tussen de koeien en boerderijen richting klarenbeek. pak ik de fiets dan is het maar 15 minuten fietsen naar de eerste bossen van de veluwe.
Idd, maar ik ben er dan in 6 minuten . Woon aan de Trommelaarshoeve.
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:20:21 #64
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39107628
de maten wonen de allochtonen die het wat beter hebben, voor de rest allemaal half kamper volk, dat op de weg terug zaterdagavond elk bushokje kapot gooit- dat soort volk

ordebos al het hokeyende kut kakkervolk

zuid maten alleen tikkje erger

zevenhuizen

centrum

woudhuis
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:35:41 #65
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39110147
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:20 schreef ASroma het volgende:
de maten wonen de allochtonen die het wat beter hebben, voor de rest allemaal half kamper volk, dat op de weg terug zaterdagavond elk bushokje kapot gooit- dat soort volk

ordebos al het hokeyende kut kakkervolk

zuid maten alleen tikkje erger

zevenhuizen

centrum

woudhuis
Van Zevenhuizen word je toch ook spontaan depressief
Wat ik me ervan herinner.
Allemaal van die saaaaie kippenhokjes aan saaie straatjes en dan een paar zelfmoordflats om het nog een beetje levendig te houden.


Orde(n)? vond ik trouwens een prachtige wijk eerlijk gezegd
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39110260
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:20 schreef ASroma het volgende:
de maten wonen de allochtonen die het wat beter hebben, voor de rest allemaal half kamper volk, dat op de weg terug zaterdagavond elk bushokje kapot gooit- dat soort volk

ordebos al het hokeyende kut kakkervolk

zuid maten alleen tikkje erger

zevenhuizen

centrum

woudhuis
Pardon? Zevenhuizen is juist een door allochtonen vergeven stuk Apeldoorn die allemaal in flats zijn gepropt.

De maten heeft ook zijn hersenlozen, toegegeven, maar is ook voor een groot deel bewoond door ouderen en 'doorsneel' gezinnen.
Din jävla kuk!
pi_39110375
Centrum is relaxed, daar ben ik het mee eens . Woudhuis vind ik niet echt chill, er hangt daar een te burgerlijk sfeertje oid.
pi_39110507
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:41 schreef Sapstengel het volgende:
Centrum is relaxed, daar ben ik het mee eens . Woudhuis vind ik niet echt chill, er hangt daar een te burgerlijk sfeertje oid.
Denk door al die nieuwbouw, ziet er stijfjes uit.
Din jävla kuk!
pi_39110837
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:20 schreef ASroma het volgende:
de maten wonen de allochtonen die het wat beter hebben, voor de rest allemaal half kamper volk, dat op de weg terug zaterdagavond elk bushokje kapot gooit- dat soort volk

ordebos al het hokeyende kut kakkervolk

zuid maten alleen tikkje erger

zevenhuizen

centrum

woudhuis
De Parken
pi_39111385
Ik woon in de maten. Tussen het edison en de heemgaard in ongeveer.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:16:57 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39111747
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:07 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik woon in de maten. Tussen het edison en de heemgaard in ongeveer.
Ah! Op die kloteschool zat ik eens!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39112561
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah! Op die kloteschool zat ik eens!
Er worden er 2 genoemd. Ik zat op het Edison. Mijn naam staat nog op het raam boven de ingang.
Din jävla kuk!
pi_39112624
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:33 schreef ehqo het volgende:

[..]

Er worden er 2 genoemd. Ik zat op het Edison. Mijn naam staat nog op het raam boven de ingang.
Mijn zusje zat een tijdje op het Edison. Zelf zat ik op de Heemgaard, wel een aardige school.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39112925
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Mijn zusje zat een tijdje op het Edison. Zelf zat ik op de Heemgaard, wel een aardige school.
Daar woon ik 50 meter vandaan. Toch verkoos ik het Edison erboven omdat ik geen zin had in Godsdienstelijk geneuzel.
Din jävla kuk!
pi_39113102
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:41 schreef ehqo het volgende:

[..]

Daar woon ik 50 meter vandaan. Toch verkoos ik het Edison erboven omdat ik geen zin had in Godsdienstelijk geneuzel.
Woon je in Rakkersveld ofzo?

En ach, ik had op een christelijke basisschool gezeten, hier viel de godsdienst mee. Al snap ik wel dat het een bezwaar was.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')