abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:08:23 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39160662
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 20:10 schreef Anitra het volgende:



overigens woon ik een dorp die een gemeente is voor 9 dorpskernen, het zijn allemaal induviduele dorpen, maar wel horende bij de gemeente
Je woont in Barneveld??

Er is altijd een hoop commotie geweest over de "inlijving" van Hoogland in 1974 door Amersfoort, en terecht!
Hoogland was een (economisch) zeer gezonde gemeente en ging er absoluut niet op vooruit toen ze bij Amersfoort gingen horen.
Amersfoort loert ook net zo hard op Leusden en ik kan me voorstellen dat daar bij Leusden ook nogal wat weerstand tegen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_39167009
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:31 schreef Geqxon het volgende:

[..]

...
Ik moet wel zeggen dat de grens met vathorst erg klein is (volgens mij staan sommige huizen zelfs tegen elkaar!)
Volgens mij bedoel je dat de grens met Nieuwland erg klein is. met Kattenbroek ook trouwens

Vathorst heeft Hooglanderveen 'opgeslokt'.
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 20:35 schreef Geqxon het volgende:
Waar ligt station Vathorst ergens? Bij de veenweg??
Ja, bij de Veenweg. Als je die volgt is het station niet te missen.
pi_39167430
Ik haalde het inderdaad door elkaar, ik bedoelde vathorst en Hooglanderveen

Ik ben net nog even langs Station Vathorst gefietst (eerst kon ik het niet vinden), ziet er mooi uit!
pi_39167481
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 20:05 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Feest vanwege iets. Geen idee meer waarom. Niet interessant, net even wezen kijken.

En het is HOOGLAND.
Hehehe. Jammer dat ik die knakker gemist heb. Eieren naar z'n hoofd gooien is best okay, net zoals met Lange Frans en Baas B vorig jaar.

Maar goed, die Herman Berghuis schijnt iets van 500 euri's per optreden te verdienen (voor een kwartiertje/half uurtje ofzo) Toch niet slecht.
pi_39167736
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je woont in Barneveld??

Er is altijd een hoop commotie geweest over de "inlijving" van Hoogland in 1974 door Amersfoort, en terecht!
Hoogland was een (economisch) zeer gezonde gemeente en ging er absoluut niet op vooruit toen ze bij Amersfoort gingen horen.
Amersfoort loert ook net zo hard op Leusden en ik kan me voorstellen dat daar bij Leusden ook nogal wat weerstand tegen is.
Nee Lopik

En nog doet het zeer dat ze nu gemeente Amersfoort zijn! Ik kan me het plaatsnaambord herinneren dat iedere keer afgeplakt word, bespoten word met verf of gewoon geheel weg gehaald werd.
pi_39167754
Een goede vriendin van me woont in A'foort, inmiddels paar keer bezocht. Jammer dat 't uitgaansleven niet heel bruisend is, tenminste op een donderdag bijv.
Boothill en Flame geweest, relaxed, maar toch mis ik iets, hoewel ik heb gehoord (en net dus las) dat de Kelder leuk moet zijn. Binnenkort A'foort dus in 't weekend bezoeken.
I lock the door and lock my head,
and dream of butterflies instead.
pi_39168391
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je woont in Barneveld??

Er is altijd een hoop commotie geweest over de "inlijving" van Hoogland in 1974 door Amersfoort, en terecht!
Hoogland was een (economisch) zeer gezonde gemeente en ging er absoluut niet op vooruit toen ze bij Amersfoort gingen horen.
Amersfoort loert ook net zo hard op Leusden en ik kan me voorstellen dat daar bij Leusden ook nogal wat weerstand tegen is.
is ook totaal geen spraken van. Leusden is ten eerste al groter (in oppervlakte). Daarnaast was leusden wel geplanned als groeikern om de groei van amersfoort en utrecht op te vangen, maar de geplande 200.000 inwoners in 1990 bleek snel in de jaren 60/70 al niet haalbaar, vanwege de vele natuurgebieden. beschermde natuurgebieden ijn ook niet interessant voor amersfoort. Ook heeft leusden ietwat meer financien achter handen.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 01:44:00 #133
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39169300
Amersfoort

Of nou ja, gewoon Amersfoort, want ik vind het echt een ongelooflijk matige stad. Uitgaansleven is echt niks (zo nu en dan iets leuks in de kelder qua hiphop of hardcore), maar echt uitgaan kan gewoon niet, of je moet tussen de boeren in de Rumours of het tuig in de Karseboom willen staan.
Binnenstad is wel aardig. Je bent er snel doorheen, maar al die middeleeuwse gebouwen geven het een stadse uitstraling (terwijl het gewoon een uit de krachten gegroeid dorp is, maar ja ). En de nootzaak is tof voor de muziek

Woon zelf in Schothorst, toffe wijk wel. Gedeelte waar ik woon begint wel redelijk te verpauperen, maar er wonen tig families met jonge kinderen, dus echt veel erger dan schreeuwende koters krijg ik het niet.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39172116
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 01:44 schreef Nosh het volgende:
Amersfoort

Of nou ja, gewoon Amersfoort, want ik vind het echt een ongelooflijk matige stad. Uitgaansleven is echt niks (zo nu en dan iets leuks in de kelder qua hiphop of hardcore), maar echt uitgaan kan gewoon niet, of je moet tussen de boeren in de Rumours of het tuig in de Karseboom willen staan.
Binnenstad is wel aardig. Je bent er snel doorheen, maar al die middeleeuwse gebouwen geven het een stadse uitstraling (terwijl het gewoon een uit de krachten gegroeid dorp is, maar ja ). En de nootzaak is tof voor de muziek

Woon zelf in Schothorst, toffe wijk wel. Gedeelte waar ik woon begint wel redelijk te verpauperen, maar er wonen tig families met jonge kinderen, dus echt veel erger dan schreeuwende koters krijg ik het niet.
Vreemd beeld van een dorp heb je dan Dorp met, na afronding van Vathorst, rond de 200.000 inwoners Ik vind de stedelijke uitstraling trws meer komen door de hoogbouw rondom het stations gebied...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 11:33:22 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39172972
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 00:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

is ook totaal geen spraken van. Leusden is ten eerste al groter (in oppervlakte). Daarnaast was leusden wel geplanned als groeikern om de groei van amersfoort en utrecht op te vangen, maar de geplande 200.000 inwoners in 1990 bleek snel in de jaren 60/70 al niet haalbaar, vanwege de vele natuurgebieden. beschermde natuurgebieden ijn ook niet interessant voor amersfoort. Ook heeft leusden ietwat meer financien achter handen.
Juist daarom zit Amersfoort al een hele tijd op Leusden te azen, voor Leusden mag het dan wel absoluut niet aan de orde zijn maar voor Amersfoort zeker wel, en welke gemeente qua oppervlakte groter is doet er niet zoveel toe in zulke zaken.
Ik vermoed dat Hoogland voordat het door Amersfoort geannexeerd werd ook qua oppervlakte groter was dan Amersfoort zelf. (Hoogland, Hoogland-West, Hooglanderveen, het huidige Nieuwland, Vathorst en waarschijnlijk het gros van Kattenbroek en Zielhorst ook)
Met andere woorden: voor alles wat in de laatste 25 jaar ontwikkeld is (boven Schothorst) moesten ze eerst Hoogland annexeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_39173713
Nog mensen die vanavond amersfoort onveilig gaan maken
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39174311
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:08 schreef mark_dabomb het volgende:
Nog mensen die vanavond amersfoort onveilig gaan maken
Zal vast wel ergens even langs komen, maar verder nog geen plannen
pi_39195599
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Juist daarom zit Amersfoort al een hele tijd op Leusden te azen, voor Leusden mag het dan wel absoluut niet aan de orde zijn maar voor Amersfoort zeker wel, en welke gemeente qua oppervlakte groter is doet er niet zoveel toe in zulke zaken.
Ik vermoed dat Hoogland voordat het door Amersfoort geannexeerd werd ook qua oppervlakte groter was dan Amersfoort zelf. (Hoogland, Hoogland-West, Hooglanderveen, het huidige Nieuwland, Vathorst en waarschijnlijk het gros van Kattenbroek en Zielhorst ook)
Met andere woorden: voor alles wat in de laatste 25 jaar ontwikkeld is (boven Schothorst) moesten ze eerst Hoogland annexeren.
Leusden is voor een heel groot deel eigendom van natuur monumenten en dergelijke organisaties Denk niet dat amersfoort graag met het onderhoud van honderden hectare leusderhei, bos en utrechtse heuvelrug zit opgescheept
pi_39195698
Zijn de eigenaren niet verantwoordelijk voor het onderhoud dan?

Defensie onderhoudt toch de Leusderhei?
pi_39195808
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:34 schreef k_man het volgende:
Zijn de eigenaren niet verantwoordelijk voor het onderhoud dan?

Defensie onderhoudt toch de Leusderhei?
Leusderhei is maar voor klein deel van defensie..

Net als met de a28, die ooit lang geleden van amersfoort was... tot leusden besloot dan maar het traject hoevelaken - *eist (keyboard stuk..) te kopen.. (daarvoor was leusden de plaats met de meeste reserves ofso.. )
pi_39195827
dit merk je trws mooi swinters, nabij de stichtse rotonde is ineens maar één baan gepekeld ipv 2
pi_39195925
De A28 is een rijksweg, de naam zegt het al. Onderhoud gebeurt dus door RWS.
pi_39202575
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:42 schreef k_man het volgende:
De A28 is een rijksweg, de naam zegt het al. Onderhoud gebeurt dus door RWS.
was vooraf geloof ik nogal een probleem mbt. politie op de weg, en bijv. bij een ongeval, dat amersfoort het schoonspuiten van het wegdek maar door brandweer leusden liet doen. Bij het kopen van de afrit, moet de gemeente ook een stuk snelweg erbij kopen. Waar bij amersfoort dit ophoudt, zie je swinters mooi (net als je op fietspaden ook goed de gemeente grens ziet Lockhorstebos, naast ponlijn, voorbij het viaduct, daar waar de scooters (iig tijdens mijn middelbare schoolperiode, lang lang lang geleden ) voorbij kwamen glijden, daar begint amersfoort
pi_39207419
Muurhuizen present.
pi_39207526
Ik woon niet in Amersfoort, maar ben er wel regelmatig te vinden. Zeker toen ik nog in Nijkerk woonde ging ik regelmatig in Amersfoort winkelen, naar de bioscoop of stappen in de Boothill En me rijlessen heb ik in Amersfoort (gehad)
pi_39220314
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

was vooraf geloof ik nogal een probleem mbt. politie op de weg, en bijv. bij een ongeval, dat amersfoort het schoonspuiten van het wegdek maar door brandweer leusden liet doen. Bij het kopen van de afrit, moet de gemeente ook een stuk snelweg erbij kopen. Waar bij amersfoort dit ophoudt, zie je swinters mooi (net als je op fietspaden ook goed de gemeente grens ziet Lockhorstebos, naast ponlijn, voorbij het viaduct, daar waar de scooters (iig tijdens mijn middelbare schoolperiode, lang lang lang geleden ) voorbij kwamen glijden, daar begint amersfoort
Qua politie valt het allemal onder Politie Utrecht, maar verder zou het best kunnen ja.
pi_39350445
http://fotoboek.fok.nl/Slikchick

Ook een Amersfoortse
pi_39351638
Ik stel een Amersfoortse meet voor.
pi_39354517
Een meet met slickchick in jouw slaapkamer zeker.
pi_39355770
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:08 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Woon in Hoogland, is ook een wijk van Amersfoort!
Opgeslokt door de ziekte Amersfoort bedoel je.
Een zeer mooi dorp met trotse mensen was en is het nog steeds. Jammer dat er steeds meer van die stadse fatten komen. Ik kijk met liefde nog maar eens naar mijn gemeente schildje.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')