abonnement Unibet Coolblue
pi_39036062
Omdat ik zelf in Amersfoort woon en volgend schooljaar ga beginnen aan CE IEMES aan de Fontys Hogeschool in Tilburg (Stappegoorweg) ben ik mijzelf aan het oriënteren naar een kamer. Inmiddels ingeschreven bij kamerpunt (en door reisurgentie 1 jaar en 1 maand inschrijftijd). Ik heb alleen geen idee wat goede wijken/locaties zijn om in tilburg te wonen.

Er zijn kamers op de campus aan de stappegoorweg per direct beschikbaar, redelijk dichtbij centrum dus (10 min fietsen) en al helemaal dichtbij school! Welke wijken/studentenhuizen raden jullie mij aan?
Hoor ik die Griekse melodie...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:31:20 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_39037753
Voordat je op campus Stappegoor (die blokhutten) wilt wonen, zou ik er eerst eens een kijkje nemen. De verhalen die ik daarover gehoord/gelezen heb zijn erg slecht.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_39038834
die vakantiewoningen daar zien er echt extreem saai uit. net van die tijdelijke onderkomens. en met z'n 3/4en op een afdeling is mij ook veels te weinig...

maar glowmouse welke verhalen heb jij ervan gehoord?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39039044
Die "campus" is echt zo lelijk langs de snelweg en dan die lelijke muur, en die huizen zelf ben er gister nog langsgefietst, bah
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:17:04 #5
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_39039502
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:58 schreef Yankee_One het volgende:
maar glowmouse welke verhalen heb jij ervan gehoord?
Het is alweer even geleden, maar twee sleutelwoorden die bij me opkomen zijn gehorig en stank. Nu heb ik geen idee in hoeverre dit nog steeds opgaat. Het artikel stond in Univers, eens kijken of ik dit nog kan vinden.

Het betreffende artikel kan ik niet meer terugvinden. Je kunt wel dit en dit artikel doorlezen.

[ Bericht 22% gewijzigd door GlowMouse op 20-06-2006 16:24:24 ]
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_39041253
en wat zijn WEL goede plekken om te wonen?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39041310
Ik nijg naar Tilburg-west en Centrum-zuid (bron: kamerpunt). Centrum lekker dicht bij het centrum. West lekker dicht bij de campus. En omgekeerd is het ook goed te bereiken.
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:10:25 #8
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39041317
Die campus is klote.

Kom in het centrum wonen, bijvoorbeeld complex St. Josephstraat. Relaxte flat, mooie locatie. Zijn nog wat kamers vrij. Het is ook van Kamerpunt, dus de stichting.
pi_39041353
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef mark_dabomb het volgende:
en wat zijn WEL goede plekken om te wonen?
Uit welke wijken kun je zoal kiezen via dat kamerbureau?
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39041403
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39041430
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:10 schreef Kindervriend het volgende:
Die campus is klote.

Kom in het centrum wonen, bijvoorbeeld complex St. Josephstraat. Relaxte flat, mooie locatie. Zijn nog wat kamers vrij. Het is ook van Kamerpunt, dus de stichting.
maar die kamers worden aangewezen door kamerpunt? niet dat ik een keertje langs kan komen ofzo?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:18:15 #12
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39041577
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

maar die kamers worden aangewezen door kamerpunt? niet dat ik een keertje langs kan komen ofzo?
Je zou ze gewoon eens op moeten bellen. Hij staat namelijk al een tijdje leeg, dus volgens mij is er op het moment weinig animo. Het is niet echt druk op de 'kamermarkt'. Volgens mij heb je dan binnen no-time die kamer.
pi_39043789
Wat is de 'beste' optie / jullie ervaringen met deze complexen?

St. Josephstraat / Varkensmarkt / Winkler Prins straat / Tamboerskade...
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39044905
Pics van die campus?

Heb zin om te lachen.
pi_39045042
hier de 'artistieke' muur tussen de "huizen" en de snelweg

http://www.proteusproduct(...)50706145409170_2.jpg
pi_39045121
alles ten noorden van het kanaal is af te raden. Tilburg West, daar zou ik ook niet willen wonen, maar voor de mensen van de unie is het wel handig natuurlijk... ten zuiden van het centrum of wijken als Besterd of zo... is goed te doen.
pi_39046362
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef _dirkjan_ het volgende:
hier de 'artistieke' muur tussen de "huizen" en de snelweg

http://www.proteusproduct(...)50706145409170_2.jpg
pi_39046476
daar ga ik dus NIET wonen, ik zou me KAPOT schamen

dus wat is aan te raden? St. Josephstraat / Varkensmarkt / Winkler Prins straat / Tamboerskade...
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39046610
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef _dirkjan_ het volgende:
hier de 'artistieke' muur tussen de "huizen" en de snelweg

http://www.proteusproduct(...)50706145409170_2.jpg
die 'huizen' die daarachter staan, lijken wel militaire barakken...
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39047603
Die huizen zijn opgeknapte asielzoekerswoningen. Mij lijkt het niets, het voelt zo 'tijdelijk' lijkt me. Een nichtje van me studeert ook IEMES (Ze is de oprichtster van de studievereniging SIEMES) en haar vriendin woont ook in die barak-dingesen. Overigens zijn die dingen in verhouding ook nog erg duur.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:23:52 #21
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39050878
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:45 schreef mark_dabomb het volgende:
daar ga ik dus NIET wonen, ik zou me KAPOT schamen

dus wat is aan te raden? St. Josephstraat / Varkensmarkt / Winkler Prins straat / Tamboerskade...
St. Josephstraat en Varkensmarkt zijn puik.
pi_39054176
Huur/koop een huis met een paar lui die er ook studeren, werkt goed. Ik doe hetzelfde atm.
pi_39074665
St Josephstraat. Lekker dicht bij het centrum, redelijk grote kamer. Wel iets verder van je studie maar van een stukie (10 min) fietsen is nog nooit iemand dood gegaan. Op de varkensmarkt wonen volgens mij veel buitenlandse studenten. Verder is alles BINNEN de ringbanen opzich wel oke (met uitzondering van het gebied rond de universiteit in west, das ook wel relaxt), zolang je niet in de reeshof, vogeltjesbuurt of wagnerplein gaat wonen is het goed te doen! Al vast veel plezier volgend jaar!

PS Ohja die barraken waar je het in eerste instantie over had; NOOIT doen! Ongezellig, lelijk, ver van centrum, slecte faciliteiten etc.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:27:49 #24
111206 achtbaan
There ain't no mountain h
pi_39075210
stappegoor is ver van winkels enzo..
als je in stappegoor wil wonen. kan je net zo goed midden in Goirle wonen, dan heb je alles op loopafstand en de bus naar tilburg rijdt o m de 10 of 15 min.. maar in ieder geval ikz ou eerst in Tilburg zoeken..
Korvel..?
There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you
pi_39088700
Kreeg een tefeloontje (zoals Samson zou zeggen) van een oude bekende dat er op de fontys site ook regelmatig kamers worden aangeboden. Kan alleen nergens vinden waar....

En o ja, de gouden tip naar mijn kamer is 50 euro waard!
Hoor ik die Griekse melodie...
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:16:07 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39088800
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:13 schreef mark_dabomb het volgende:
Kreeg een tefeloontje (zoals Samson zou zeggen) van een oude bekende dat er op de fontys site ook regelmatig kamers worden aangeboden. Kan alleen nergens vinden waar....

En o ja, de gouden tip naar mijn kamer is 50 euro waard!
Dat zou ik terugnemen. Momenteel zijn er in Tilburg echt genoeg goede kamers vrij. De echte kamernood is van een paar jaartjes terug. Mijn broertje was laatst de enige gegadigde voor een kamer op 2 minuutjes afstand van het Piusplein (= plein met de grootste terrassen & kroegen).

Dus om nou 50 euri te bieden.... Helaas niets vrij in mijn huis.
pi_39088830
is het tegenwoordig niet erg gemakkelijk om een kamer te vinden in T-burg?
pi_39088883
geef het me maar op een presenteerblaadje liefst in de buurt van centrum/uitgaan/winkels en stappegoor...

En waar kan ik op fontys kamers vinden?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39105552
ik ga binnenkort bellen met kamerpunt. kijken of ik iets kan krijgen aan de St Josephstraat. Lijkt me wel een relaxte plek om te wonen. Heb iig geen zin om elke dag 4 uur te reizen naar tilburg de eerste maand ofzo
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:30:35 #30
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39105748
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:25 schreef Yankee_One het volgende:
ik ga binnenkort bellen met kamerpunt. kijken of ik iets kan krijgen aan de St Josephstraat. Lijkt me wel een relaxte plek om te wonen. Heb iig geen zin om elke dag 4 uur te reizen naar tilburg de eerste maand ofzo
Serieus, gewoon doen. Er komen best wat kamers vrij in dat complex geloof ik en de vraag naar kamers is momenteel erg laag. Van horen zeggen hč, van horen zeggen...
pi_39119010
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:25 schreef Yankee_One het volgende:
ik ga binnenkort bellen met kamerpunt. kijken of ik iets kan krijgen aan de St Josephstraat. Lijkt me wel een relaxte plek om te wonen. Heb iig geen zin om elke dag 4 uur te reizen naar tilburg de eerste maand ofzo
Prima straat is dat, vlakbij het centrum, doen! Van 4 uur reizen word je

(Overigens, wat een gebrek aan kamertekort daar in Tillieburg ineens. Wil niemand meer in T. studeren ofzo )
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39119126
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:03 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Prima straat is dat, vlakbij het centrum, doen! Van 4 uur reizen word je

(Overigens, wat een gebrek aan kamertekort daar in Tillieburg ineens. Wil niemand meer in T. studeren ofzo )
nouja, ik heb nog wel even onderdak bij familie in Breda, maar liever gelijk in Tilburg natuurlijk
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39155282
Ik heb een jaartje in west gewoond. Vlakbij uni en die fontys ofzo. Zuid zou ik niet gaan wonen (vogeltjesbuurt is dat geloof ik). Dat was echt zo'n sjonnie en anita buurt.
Centrum zelf is natuurlijk ook ideaal.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_39255624
quote:
St. Josephstraat 67


Soort kamer: Twee studentenkamers (67-08 en 67-07)
Oppervlakte: 15 m2
Huurprijs: ¤ 304,42
All inclusive: Ja
Beschikbaar per: Direct beschikbaar
Grootte afdeling: 67-08 (4 personen) / 67-07 (11 personen)
Gestoffeerd of gemeubileerd: Nee
Gemeenschappelijk gebruik badkamer: Ja
Gemeenschappelijk gebruik keuken: Ja
Gewenst geslacht: Geen voorkeur

De St. Josephstraat ligt midden in het centrum van Tilburg. In 5 minuten sta je op de Korte Heuvel, waar zich de meeste eetcafeetjes en kroegen bevinden. Het Centraal Station ligt op 5 minuten fietsafstand, het onderwijsgebied Stappegoor op 15 minuten en de UvT op 20 minuten. Je deelt de gemeenschappelijke voorzieningen zoals badkamer en keuken met huisgenoten.
Ik zie deze kamer (per direct) staan op kamerpunt.

Even wat vraagjes: is ¤304 niet erg duur voor 15m2?
Wat bedoelen ze precies met gestoffeerd? Er ligt wel een vloerbedekking neem ik aan? En gordijnen hangen er ook?

Er staat ook dat de uni op 20min ligt, terwijl ik hier in het topic 10 las. 20m fietsen vindt ik iets te veel van het goed
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  maandag 26 juni 2006 @ 20:27:38 #35
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39262565
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:04 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Ik zie deze kamer (per direct) staan op kamerpunt.

Even wat vraagjes: is ¤304 niet erg duur voor 15m2?
Wat bedoelen ze precies met gestoffeerd? Er ligt wel een vloerbedekking neem ik aan? En gordijnen hangen er ook?

Er staat ook dat de uni op 20min ligt, terwijl ik hier in het topic 10 las. 20m fietsen vindt ik iets te veel van het goed
304 is redelijk duur, maar bedenk wel dat de voorzieningen etc. perfect zijn. Het is van de woningbouw hč. En ze zijn inderdaad gestoffeerd. Ook hangen er volgens mij wel gordijnen in.

20 minuten?

Ik weet niet welke bejaarde ze daarvoor hebben ingeschakeld... maar binnen 10 minuten ben je zéker wel op de universiteit met de fiets hoor!
pi_39264006
Ik vind het redelijk aan de prijzige kant....maar inderdaad wel mooie locatie...

Iemand misschien foto's van hoe de kamers er van binnen uitzien?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39269906
Tilburg heeft volgens mij niet echt wijken dat je zegt van oh shit, het is eigenlijk overal wel een beetje een zooitje. Gewoon kijken wat de kamer nou zelf inhoud. Je hebt straks OV en zo he, gewoon gaan en kijken.
Sommige gebouwen die worden verhuurd vallen echt bekant uit mekaar.
pi_39277490
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:27 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

304 is redelijk duur, maar bedenk wel dat de voorzieningen etc. perfect zijn. Het is van de woningbouw hč. En ze zijn inderdaad gestoffeerd. Ook hangen er volgens mij wel gordijnen in.

20 minuten?

Ik weet niet welke bejaarde ze daarvoor hebben ingeschakeld... maar binnen 10 minuten ben je zéker wel op de universiteit met de fiets hoor!
dank je

heb gereageerd oo de kamer
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39294157
Ik betaalde 300 voor 14 m2. Het is niet super groot, maar groot genoeg om in te slapen / werken etc.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_39422593
Hobbemastraat, Tilburg (5025NN)
Het is een studentenhuis in een gezellige woonwijk bij Korvel. We zijn met twee meiden en één jongen.

De uni is 10 min fietsen, het centrum 10 min en er zijn genoeg winkels in een straal van 100 meter.

De kamer die vrijkomt zal worden uitgebreid met aansluitend kamertje met keukenblokje (hier mag alleen niet gekookt worden)

Ook hebben we een fietsenberging.

(Huurprijs is gewoon ¤ 280 inclusief alles. Dus niet ¤ 80 apart voor water/gas/licht. Kon geen ¤0 invullen.)

Advertentie geplaatst op 27-6-2006, 15:44

Over de kamer
Lokatie: Hobbemastraat, Tilburg
Huurprijs: ¤ 200 kale huur +
¤ 80 gas/water/licht
¤ 280 per maand
Oppervlakte: 15 m2
Beschikbaar vanaf: 1-9-2006 voor onbepaalde tijd
Soort woonruimte: studentenhuis
Huisgenoten: 3
Geslacht huisgenoten: gemengd
Toilet: gedeeld
Keuken: gedeeld
Douche: gedeeld
Onderhoudsstaat: uitstekend
Gemeubileerd: nee
Woonkamer: geen
Internet aanwezig: ja
Inschrijven OK? ja
Kijkavond: 12-7-2006
Gezochte huurder
Geschikt voor: 1 persoon
Geslacht: onbelangrijk
Min. leeftijd: 18 jr.
Max. leeftijd: 26 jr.
Roken OK? nee
Huisdieren OK? nee
Status: student
werkende student
ga naar: jasonmraz.nl dus jasonmraz.nl kijk nou maar gwoon dus waarheen : )
PURE DEMOCRACY You have two cowsYour neighbors decide who gets the milk RUSSIAN COMMUNIS: You have two cows. You have to take care of them, but the government takes all
pi_39422839
MAX leeftijd ik word oud
pi_39422859
Jovd?
pi_39424499
Esther, ik heb je een mail gestuurd
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39689598
Zo... ik geef dit topic even een schopje Ik ben, als mijn bachelorscriptie voldoende bevonden wordt, klaar met mijn bachelor Tekst en Communicatie aan de Universiteit van Tilburg en wil volgend jaar twee masters gaan doen: Communicatie- design en Algemene cultuurwetenschappen ( ik heb met veel plezier minorvakken in die richting gevolgd) aan dezelfde universiteit. Ik woon nu nog bij mijn ouders thuis, maar omdat ik dus van plan ben om twee masters te gaan doen wil ik volgend jaar toch graag wat reistijd uitsparen door op kamers te gaan. Het probleem is alleen dat Tilburg mij helemaal geen leuke stad lijkt om te wonen. Ik vind de sfeer gewoon niet gezellig op één of andere manier. Maar misschien heb ik er gewoon een verkeerd beeld van. Ik kom er eigenlijk alleen maar om te studeren, en ook wel om een terrasje te pikken of te winkelen, maar dat is toch niet hetzelfde als er ook daadwerkelijk wonen.

Breda lijkt me op de één of andere manier een gezelligere stad en ik ben erover aan het denken om daar te gaan wonen, maar ik vraag me af of dat wel zoveel handiger is qua reistijd. Zijn er mensen op Fok! te vinden die dat doen: in Tilburg studeren en in Breda wonen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Varvara op 10-07-2006 16:41:46 ]
pi_39690020
Breda - Tilburg west is 15 min met de trein. Je bent er dus zo.

Verder vind ik TIlburg wel een fijne sfeer hebben.
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39692634
ik woon al 2 jaar in Tilburg op kamers bij de AH XL, en het bevalt me prima.
Geen last van een nare sfeer oid, vind het er juist op vooruit gaan eigenlijk.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_39696806
Er staat nog steeds een kamer (mijn oude kamer ) leeg in mijn oude studentenhuis. Lange Nieuwstraat. Prima locatie, leuk huis, mooie kamer. 310 p/m, 18 m2. Draadloos internet en leuke huisgenoten bij de prijs inbegrepen!
Mon 'en!
pi_39699038
bloempjuh, wie moet ik daarvoor contacten?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39700520
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:33 schreef mark_dabomb het volgende:
bloempjuh, wie moet ik daarvoor contacten?
www.kamerbemiddelingtilburg.nl
Vloerbedekking ligt er zelfs nog in.. Je moet even mailen en zeggen dat je de kamer van Susanne wilt hebben
Mon 'en!
pi_39715293
Mark? Mijn kamer schijnt al verhuurd te zijn. Er staat wel een andere kamer leeg in datzelfde huis. Sowieso is kamerbemiddeling aan te raden. Geen kijkavonden ofzo, gewoon zelf gaan kijken en beslissen
Mon 'en!
pi_39726908
Maar als ik die kamers en die prijzen daar zo zie is kamerbemiddeling wel aan de dure kant of niet...
pi_39727981
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:35 schreef Gertjuhh het volgende:
Maar als ik die kamers en die prijzen daar zo zie is kamerbemiddeling wel aan de dure kant of niet...
Klopt. Maar jullie zochten een gemakkelijke manier om aan een kamer te komen
Je kunt ook alle briefjes in de gemeente Tilburg (bij supermarkten enzo) checken en alle kijkavonden afgaan
Mon 'en!
pi_39814779
Woensdag wezen kijken bij een kamer in het huis van Izzle (dit forum), mooie kamer, hoop vandaag te horen dat ik het geworden ben

Zo niet, post ik wel weer om te smeken voor een andere kamer
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39857283
maandag 24 juli kijken naar de kamer op de st josephstraat, moet wel erg mooi zijn. studentenhuiizen zijn veel goedkoper namelijk
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39874041
Kijken of kijkavond? Kan je m gewoon nemen of moet je nog hospiteren?

Heb gemailt met kamerpunt en volgens hun zijn nog alleen kamers op de campus van stappegoor direct vrij
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_39887690
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:16 schreef mark_dabomb het volgende:
Kijken of kijkavond? Kan je m gewoon nemen of moet je nog hospiteren?

Heb gemailt met kamerpunt en volgens hun zijn nog alleen kamers op de campus van stappegoor direct vrij
kijken. heb een afspraak gemaakt met de huisbaas daar.

ik denk dat ik de kamer kan krijgen als ik hem wil
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39909775
ik woonde vroeger in de willem 2 straat in studentenhuis, met 35 studenten. Echt ideaal daar.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_45077457
Schopje

Heb me inmiddels ook aangemeld voor een kamer in tilburg, ga komend schooljaren studeren aan de UvT. Ik heb me net als de topicstarter ook aangemeld bij kamerpunt, en heb dit topic eens doorgelezen om wat goede wijken te vinden. Ik heb daardoor als optie varkensmarkt en st. josephstraat opgegeven, maar mag dus nog 3 opties aangeven. Iemand tips voor nog wat goede straten? Het liefste zou ik in Centrum Zuid of Centrum noord zitten.

Ik had ook nog een vraagje met betrekking tot huurprijs. De prijzen die hier staan zijn in bruto, hoeveel komt daar ongeveer nog bij?

alvast bedankt

[ Bericht 1% gewijzigd door Cerubo op 06-01-2007 18:12:31 ]
pi_45079984
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:33 schreef Cerubo het volgende:
Schopje

Heb me inmiddels ook aangemeld voor een kamer in tilburg, ga komend schooljaren studeren aan de UvT. Ik heb me net als de topicstarter ook aangemeld bij kamerpunt, en heb dit topic eens doorgelezen om wat goede wijken te vinden. Ik heb daardoor als optie varkensstraat en st. josephstraat opgegeven, maar mag dus nog 3 opties aangeven. Iemand tips voor nog wat goede straten? Het liefste zou ik in Centrum Zuid of Centrum noord zitten.

Ik had ook nog een vraagje met betrekking tot huurprijs. De prijzen die hier staan zijn in bruto, hoeveel komt daar ongeveer nog bij?

alvast bedankt
Ik woon op het Daltonerf, Centrum, noord. Ook redelijk centraal

Bruto is al inclusief
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_45080074
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:48 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

die 'huizen' die daarachter staan, lijken wel militaire barakken...
Kom er regelmatig langs en ik dacht dat het een of ander opvangkamp voor illegale was

Want die "mooie" muur staat tegen allemaal containers aan
pi_45080391
Ik zit nou op de prof. Verbernelaan naast de uni, 5 minuten lopen tot gebouw M en 15 tot C (voormalig A). Ook ongeveer net zo lang tot Westermarkt en zelfs het centrum is loopbaar (heb ik zelfs al een keer gelopen). Fietsen is natuurlijk nog makkelijker. Voor de rest om de 10 mins of zo een bus op 3 mins lopen (conservatoriumlaan) en op 5 minuten tot tilburg west.

230 inc alles (zelfs flatuitstapjes en krant), maar dit gaat met 15 euro omhoog per 1 januari 2007, 245 dus.

16 gezellige huisgenoten nouja, 10 of zo gezellige huisgenoten en voor de rest gewoon huisgenoten die je bijna nooit ziet of spreekt. Admittedly zijn dit soort grote flats niet voor iedereen leuk.
In 't weekeinde is 't ook bijna spooky stil hier vaak. Al is er eigenlijk altijd wel minimaal 1 iemand thuis, behalve met kerstmis, toen was er 2 dagen niemand, maar toen was ik er ook niet. Met nieuwjaar zaten hier gewoon mensen.

En af en toe leuke flatfeesten op niet al te ver lopen (met je dronken kop)
pi_45081549
Thx voor de snelle antwoorden .

Weet ook niet echt of ik een studentenflat gezellig ga vinden, ben meestal wel een gezelschapsmens en flats komen niet zo gezellig op me over. Maar de prijs is wel relaxed moet ik zeggen .

Iemand die weet of de Winkler Prinsstraat iets is?
pi_45086961
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:24 schreef Cerubo het volgende:
Thx voor de snelle antwoorden .

Weet ook niet echt of ik een studentenflat gezellig ga vinden, ben meestal wel een gezelschapsmens en flats komen niet zo gezellig op me over. Maar de prijs is wel relaxed moet ik zeggen .

Iemand die weet of de Winkler Prinsstraat iets is?
Beetje afgelegen, misschien wat als je naar de Fontys in Stappegoor moet
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_45089589
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:44 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Ik woon op het Daltonerf, Centrum, noord. Ook redelijk centraal

Bruto is al inclusief
Me 2. Nummertje 31 hierzo

De prijzen zijn inderdaad inclusief alles: GWE, TV, 100mbit synchroom internet

Recht boven een supermarkt en op een minuut of 10 lopen van de Heuvel (centrum). Het enige nadeel is dat je tegenover een coffeeshop zit, maar daar heb merk je eigenlijk vrij weinig van. En het is wel 15 minuten fietsen naar de uni. De St. Josephstraat leek me ook erg leuk. De buurt (Tivoli?) lijkt me leuker, maar je zit overal net wat verder vandaan geloof ik.
pi_45090783
Ik heb deze opties doorgegeven:

Varkensmarkt
Piusstraat
St Josephstraat
Daltonerf
Professor Rogierhof

Over de Piusstraat had ik nog een vraagje. De huurprijs is exclusief energiekosten, hoeveel is dit ong. extra? Als iemand verder nog tips of opmerkingen heeft, altijd welkom .

Topicstarter, waar ben jij uiteindelijk komen te wonen?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:14:50 #66
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_45091039
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:43 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Beetje afgelegen, misschien wat als je naar de Fontys in Stappegoor moet
Klets niet man, is op zich niet ver van 't centrum. Volgens mij zelfs minder ver dan waar jij woont, Daltonerf.
pi_45091384


Heb dit kaartje gevonden, was wel handig. Winkler Prinsstraat ligt dus best afgelegen eigenlijk.
pi_45092011
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:07 schreef Cerubo het volgende:
Ik heb deze opties doorgegeven:

Varkensmarkt
Piusstraat
St Josephstraat
Daltonerf
Professor Rogierhof

Over de Piusstraat had ik nog een vraagje. De huurprijs is exclusief energiekosten, hoeveel is dit ong. extra? Als iemand verder nog tips of opmerkingen heeft, altijd welkom .
Reken maar rustig op 100 euro erbovenop als het exclusief alles is. Zo niet meer.
pi_45092067
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:24 schreef Cerubo het volgende:
Thx voor de snelle antwoorden .

Weet ook niet echt of ik een studentenflat gezellig ga vinden, ben meestal wel een gezelschapsmens en flats komen niet zo gezellig op me over. Maar de prijs is wel relaxed moet ik zeggen .
Is juist kei gezellig man, wat is er mis met een flat? De gezelligheid komt van de mensen niet van de meubels of van 't huis of zo.


Winkler Prinsstraat is eigenlijk nog centrum, redelijk dichtbij de ijsbaan en 't zwembad en lijn 3 gaat om de 20 minuten richting Tilburg West, alleen het klote met 't centrum is dat al die huizen redelijk vochtig, tochtig, gehorig en oud zijn. En dat er mannelijke junks in vrouwenkleren voor je deur gaan liggen slapen, die overigens geen vlieg kwaad doen, maar het is toch een beetje unheimisch. Al weet ik niet of die bij de winkler prinsstraat ook nog liggen of dat die alleen echt helemaal in 't centrum (denk tuinstraat of zo) liggen.
pi_45092088
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:07 schreef Cerubo het volgende:
Ik heb deze opties doorgegeven:

Varkensmarkt
Piusstraat
St Josephstraat
Daltonerf
Professor Rogierhof

Over de Piusstraat had ik nog een vraagje. De huurprijs is exclusief energiekosten, hoeveel is dit ong. extra? Als iemand verder nog tips of opmerkingen heeft, altijd welkom .

Topicstarter, waar ben jij uiteindelijk komen te wonen?
Ik had bijna dezelfde opties als jij

Ik betaal ¤180 aan kale huur, en 130 aan servicekosten (waarvan 70 energiekosten). Dit is niet voor de Piusstraat, maar de verdeling zal ong. hetzelfde zijn, gok ik. Ovverigens zit je daar wel echt midden in het centrum. Als je dat leuk vindt: prima, maar anders zou ik daar niet gaan wonen.

[ Bericht 16% gewijzigd door LB06 op 06-01-2007 22:49:03 ]
pi_45092123
Je hebt gelijk, maar zoals je (misschien) ziet heb ik ook flats tussen m'n opties staan. Heb gekeken of er iig een gemeenschappelijke ruimte is. Iemand die trouwens weet of er op de hoefstraat een gemeenschappelijke ruimte is, kan het nergens vinden?

LB06, is het beetje makkelijk om kamer te vinden zo? Want ik zie nog een hele hoop wachtenden voor me, bij sommige meer dan 200
pi_45092197
Nou het is zo dat flats binnen 1 optie ook niet allemaal hetzelfde zijn, dus het is heel moeilijk te zeggen.

Op de verbernelaan heeft bijv. 22, 24 en 26 geen gemeenschappelijke ruimte en de rest wel, maar ze zitten wel in 1 optie. Evenals de gehandicaptenwoningen onderin 't gebouw, die ueberhaupt voor 1 persoon bedoeld zijn en waar je huursubsidie op kunt krijgen (wat dus, ondanks dat bij de optie staat dat je op die woningen huursubsidie kunt krijgen, niet waar is voor de andere woningen behalve de gehandicaptenwoningen).
En alles staat in 1 optie omdat de huurprijs ongeveer hetzelfde is.
pi_45092261
Is dat een CAMPUS? Ik kom er regelmatig langs (A58) en dacht altijd dat dat een asielzoekerscentrum was
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_45092290
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:43 schreef Cerubo het volgende:
Je hebt gelijk, maar zoals je (misschien) ziet heb ik ook flats tussen m'n opties staan. Heb gekeken of er iig een gemeenschappelijke ruimte is. Iemand die trouwens weet of er op de hoefstraat een gemeenschappelijke ruimte is, kan het nergens vinden?

LB06, is het beetje makkelijk om kamer te vinden zo? Want ik zie nog een hele hoop wachtenden voor me, bij sommige meer dan 200
Op de Verbernelaan worden er nou mensen geplaatst omdat ze niemand kunnen vinden. En bij een kijkavond komen er 3 mensen of zo. Maar in 't centrum is dat misschien anders, de meesten willen toch in 't centrum wonen. Die campus in stappegoor schijnt ook redelijk makkelijk te krijgen zijn, alleen is die wel vrij duur en unheimisch.
pi_45092623
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:43 schreef Cerubo het volgende:
LB06, is het beetje makkelijk om kamer te vinden zo? Want ik zie nog een hele hoop wachtenden voor me, bij sommige meer dan 200
Is echt geen probleem. De getallen zagen er bij mij ook niet altijd rooskleurig uit, maar ik kreeg al na een paar weken een interessepeiling en een uitnodiging voor de St Joseph. Helaas ben ik daar tweemaal afgewezen (ach, een kans van 90% hč), maar bij de derde uitnodiging was het dus raak (Daltonerf).

Bij de St. Joseph zeiden ze dat de vraag dramatisch was (hmm, misschien is de slaginskans dan toch iets hoger dan 10% :p). En ook hier op het Daltonerf hebben ze een keer om een nieuwe lijst moeten vragen, omdat de weinigen die daarop stonden, niet konden of al een kamer hadden oid.
pi_45092724
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:47 schreef Allan24 het volgende:
Is dat een CAMPUS? Ik kom er regelmatig langs (A58) en dacht altijd dat dat een asielzoekerscentrum was
Het hoort iig niet bij de Uni, thank god.
pi_45092792
Hehe, wie weet worden we nog huisgenoten
pi_45093078
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:02 schreef Cerubo het volgende:
Hehe, wie weet worden we nog huisgenoten
Heb ik al verteld dat er hier allemaal junkies rondlopen en dat het een teringeind fietsen is naar de uni en dat er geen directe busverbinding is

En je woont dan wel boven een supermarkt, maar we hebben het nog steeds niet voor elkaar gekregen om een mandje met geld en een lijstje naar beneden te laten zakken en een paar minuten later de booschappen omhoog te halen. Moet je nagaan
  zondag 7 januari 2007 @ 00:18:42 #79
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45095296
tvptje.
pi_45103542
Twijfel nog tussen de Verbernelaan en professor rogierhof, wat betreft mijn vjifde optie. Allebei lijken ze me wel ok...
pi_45104244
.

[ Bericht 99% gewijzigd door SECRETZOFWAR op 07-01-2007 12:26:17 ]
pi_45104389
Waarom niet de Hogeschoollaan? Die heeft tenminste een gemeenschappelijke ruimte
  zondag 7 januari 2007 @ 12:30:31 #83
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45104444
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:28 schreef LB06 het volgende:
Waarom niet de Hogeschoollaan? Die heeft tenminste een gemeenschappelijke ruimte
Wat is het voordeel aan zó dichtbij school?
pi_45104634
Hehe ja, zit liever dicht bij het centrum eigenlijk. Messenga, ga jij volgend jaar ook studeren in Tilburg ?
  zondag 7 januari 2007 @ 12:38:58 #85
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45104680
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:37 schreef Cerubo het volgende:
Hehe ja, zit liever dicht bij het centrum eigenlijk. Messenga, ga jij volgend jaar ook studeren in Tilburg ?
Jup, Speco. Jij?
pi_45104859
Nederlands Recht of Internationaal Recht, weet nog niet welke, maar je mag daar nog over kiezen na 1e jaar, dus nog tijd zat
pi_45104938
ik zou daar bij stuyvesantplein in de buurt willen wonen als ik jou was. dichtbij je school, 5 min. van het kroegenpleintje, ideaal dus. er zijn daar ook wel studentenwoningen hoor dus zoek maar eens goed vriend
pi_45104981
Hier weer iemand van de St. Josephstraat, is echt goed vertoeven hier. Lekker dicht bij het centrum en daarnaast nog steeds dicht bij mijn studentenvereniging, helaas zal dit laatste binnenkort veranderen.

Het grote voordeel van dit complex is naast alle standaard voorzieningen de snelheid van het internet. Er ligt hier namelijk een 100 Mbit verbinding, waardoor je via de juiste kanalen met 10 a 12 MB/s kan downloaden. Echt super.
  zondag 7 januari 2007 @ 12:55:57 #89
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45105134
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:50 schreef Nelis84 het volgende:
Hier weer iemand van de St. Josephstraat, is echt goed vertoeven hier. Lekker dicht bij het centrum en daarnaast nog steeds dicht bij mijn studentenvereniging, helaas zal dit laatste binnenkort veranderen.

Het grote voordeel van dit complex is naast alle standaard voorzieningen de snelheid van het internet. Er ligt hier namelijk een 100 Mbit verbinding, waardoor je via de juiste kanalen met 10 a 12 MB/s kan downloaden. Echt super.
Dat ziet er ook wel oké uit. Maar is dat echt gewoon zo'n ouderwets studentencomplex? hoeveel m2 is je kamer?
pi_45105222
Het is wel redelijk ouderwets, maar alles is goed onderhouden. Als ik het goed heb is het 16 a 17 m2. Over de voorzieningen heb ik echt niets te klagen. Overal zijn er gewoon service monteurs voor enzo.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:31:46 #92
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45106060
quote:
Veelste veel pagina's.
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 14:14:34 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45107450
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:55 schreef Messenga het volgende:

[..]

Dat ziet er ook wel oké uit. Maar is dat echt gewoon zo'n ouderwets studentencomplex? hoeveel m2 is je kamer?
Valt wel mee toch? Ik ken iemand die dus ook in een studentenflat zit, eigenlijk zeer gezellig. Je moet het in dit geval zien als een gallerij flat met woon'groepjes' van 3 met een keuken wc en douche.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 7 januari 2007 @ 14:16:21 #94
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45107517
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Ik ken iemand die dus ook in een studentenflat zit, eigenlijk zeer gezellig. Je moet het in dit geval zien als een gallerij flat met woon'groepjes' van 3 met een keuken wc en douche.
Joa dat is ook zo. ikwas ook meer benieuwd naar de grootte.
pi_45108101
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:30 schreef Messenga het volgende:

[..]

Wat is het voordeel aan zó dichtbij school?
Wat is het nadeel? Bovendien: de Hogeschoollaan en de Verbernelaan liggen erg dicht bij elkaar (ze kruisen elkaar dacht ik). Alles wat ik wilde zeggen was dat het complex op de Hogeschoollaan me leuker leek dan dat aan de Verbernelaan. Ben in geen van beide complexen geweest, echter.

De St. Josephstraat is idd oud volgens mij (het was vroeger een klooster), maar de onderhoudsstaat is prima.
pi_45108969
Ik heb ook pas een kamer via Kamerpunt. Die link die Cerubo geeft is best goed om eens door te lezen, dan krijg je een idee hoe het er uit ziet.

Een paar tips:
- Alle studentenhuizen van Kamerpunt zijn in goede staat, hoe ze er van de buitenkant ook uitzien.
- Kijk ook naar het aantal kamers in het complex als je een optie neemt. Sommige opties zijn maar voor een tiental kamers, daar schiet je dus niet veel mee op.
- Als je een interessepeiling binnen krijgt betekent dat dat je op de lijst met de laatste 20 mensen staat. Deze lijst gaat naar het studentenhuis en in 90% van de gevallen nodigen ze je uit voor een kijkavond. (coöptatierecht)
- Ga áltijd kijken naar een kamer! Je mag gewoon weigeren als de kamer of de huisgenoten je niet bevallen. En tegelijkertijd weet je of het complex je bevalt en of je de optie bijvoorbeeld laat staan of vervangt door een andere.
- Aan de Professor Verbernelaan maak je op dit moment volgens mij de meeste kans op een snelle kamer. De complexen verschillen onderling wel. Een paar flats zijn wat recenter opgeknapt en in de ene flat zijn de kamers iets van 18m2 en in de ander 13m2. Wel een prima optie als je net gaat studeren in Tilburg. Dichtbij de Uni en sportcentrum en je leert snel veel mensen kennen.
- Als je dik een jaar wachttijd hebt sta je bij de meeste complexen bovenaan de lijst en kan je dus verwachten dat je daar wordt uitgenodigd als er een kamer vrij komt. Maar met 1 maand wachttijd zijn er ook genoeg kansen.
- De kamers op Stappegoor zijn inderdaad niet aan te raden. Schijnt wel in goede staat te zijn maar er wonen alleen buitenlandse studenten en de andere helft staat leeg. En er is helemaal niets te doen daar. Je woont gewoon aan een grote parkeerplaats van de Fontys Hogescholen.

Het grootste voordeel van Kamerpunt is dat het altijd de moeite is om naar een kijkavond te gaan. Want je komt in ieder geval nooit in verwaarloosde huizen zoals die op Kamernet vaak worden aangeboden

[ Bericht 16% gewijzigd door T op 07-01-2007 15:01:21 (kleine toevoeging) ]
pi_45109352
Kamernet staan vaak ook genoeg goede huizen op, alleen zijn deze vaak in handen van particulieren...
pi_45109723
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:09 schreef Nelis84 het volgende:
Kamernet staan vaak ook genoeg goede huizen op, alleen zijn deze vaak in handen van particulieren...
Zeker. Er zijn heel veel goede particuliere huizen. Kijkavonden kosten alleen enorm veel tijd, zeker als je van ver buiten Tilburg komt. Het nadeel van Kamernet is dat je altijd maar moet afwachten waar je terecht komt. Bij Kamerpunt is de kans op een 'slechte kamer' aanzienlijk minder.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:58:28 #99
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_45110994
Als je aan de UvT gaat studeren zou ik in West gaan zitten (Verberne of Hogeschoollaan, voor particulier: Statenlaan ligt ook erg goed), of in het centrum. Als je naar hbo gaat die zitten in Zuid dus kun je het beste centrum-zuid nemen. Tenzij je van fietsen houdt, eigenlijk is alles binnen een kwartier te fietsen, tenzij je van noord naar zuid moet of van oost naar west, dat is 20-30 minuten.

Via Wonenbreburg zijn de kamers wel ok, redelijk qua grootte en niet al te duur. Particulier kun je ook kijken.
pi_45111120
Bedankt voor de tips T . Misschien dat ik dan een paar opties moet veranderen, Varkensmarkt is niet superveel woningen, maar ligt wel perfect vind ik . Welke opties zou jij aanpassen?:

Varkensmarkt
Piusstraat
St Josephstraat
Daltonerf
Professor Rogierhof

Waar woon je trouwens zelf ? Zit trouwen liever kort bij centrum dan kort bij de UvT .
  zondag 7 januari 2007 @ 16:12:11 #101
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45111397
hoe is de 420-02 Winkler Prinsstraat eigenlijk?
  zondag 7 januari 2007 @ 16:21:44 #102
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_45111766
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:02 schreef Cerubo het volgende:
Varkensmarkt
Piusstraat
St Josephstraat
Daltonerf
Professor Rogierhof
Zit trouwen liever kort bij centrum dan kort bij de UvT .
Centrum <--> UvT is klein stukje fietsen, en UvT moet je iedere dag zijn. Ook liggen de genoemde opties niet midden in het uitgaanscentrum maar een paar straten ervan af. Professor Rogierhof zou ik niet doen, op de kaart gezien ligt het vrij dicht langs Ringbaan Oost, kun je imo veel beter in West gaan zitten.
pi_45112636
Ok, die kan ik dus het beste vervangen door de Verbernelaan ?
  zondag 7 januari 2007 @ 16:54:51 #104
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45112942
En wat zijn voor mij de 5 beste opties, als aankomend HBO'er?
pi_45117338
De Verbernelaan kun je echt zo in, er staat hier al een maand een kamer leeg! . We krijgen nu directe plaatsing (degene die het eerste op internet aanmeldt heeft de kamer). Ik zelf woon hier nu een jaar... het is wel heel gezellig, maar dichter bij de stad lijkt me ook wel lekker! Misschien kun je ook de Langestraat bekijken, dat zijn ook wel fijne kamers, maar dat zijn er maar weinig!
pi_45119025
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:54 schreef Messenga het volgende:
En wat zijn voor mij de 5 beste opties, als aankomend HBO'er?
Dat ligt er een beetje aan wat je gaat doen. Er zijn namelijk 2 hogescholen in Tilburg: de Avans en de Fontys. Avans ligt in West, niet heel ver van de uni. En de Fontys heeft haar vestigingen volgens mij verspreid over heel Tilburg, maar het meeste zal wel in Stappegoor (Zuid) liggen, bij het ROC.

Als je ergens in Zuid zit, dan zou ik een kamer proberen te vinden in Centrum-Zuid, dan zit je namelijk precies tussen het centrum en je school. Ik heb gehoord dat de Varkensmarkt leuk is. En de Winkler Prinsstraat ook, maar dat ligt weer een eindje verder van het centrum.

Als je in West wilt gaan wonen heb je weinig keus: Verbernelaan of Hogeschoollaan. Persoonlijk lijkt me de Hogeschoollaan leuker, maar dat is slechts een first impression. Ik ben nergens binnen geweest.
  zondag 7 januari 2007 @ 19:56:22 #107
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45119075
Speco ga ik doen. hoe beďnvloed dat je antwoord?
pi_45119177
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:21 schreef QCC het volgende:

[..]

Centrum <--> UvT is klein stukje fietsen, en UvT moet je iedere dag zijn. Ook liggen de genoemde opties niet midden in het uitgaanscentrum maar een paar straten ervan af. Professor Rogierhof zou ik niet doen, op de kaart gezien ligt het vrij dicht langs Ringbaan Oost, kun je imo veel beter in West gaan zitten.
Het is echt veel fijner om nét buiten het centrum te wonen (op loopafstand of een paar minuten fietsen). Dan zit je er ver genoeg vandaan om er geen last van te hebben en dicht genoeg er in de buurt om er profijt van te hebben.
pi_45119196
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:56 schreef Messenga het volgende:
Speco ga ik doen. hoe beďnvloed dat je antwoord?
Ah: Sport, Economie en Communicatie

Maar waar is dat? Fontys, maar zoals ik al zei heeft Fontys de over heel Tilburg gebouwtjes staan
  zondag 7 januari 2007 @ 20:03:35 #110
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45119452
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:57 schreef LB06 het volgende:

[..]

Ah: Sport, Economie en Communicatie

Maar waar is dat? Fontys, maar zoals ik al zei heeft Fontys de over heel Tilburg gebouwtjes staan
Prof. Goossenslaan geloof ik.
pi_45119840
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:03 schreef Messenga het volgende:

[..]

Prof. Goossenslaan geloof ik.
Dan zit je in Stappegoor. Je kunt op de campus gaan wonen (waarschijnlijk per direct), maar dat wil je wellicht niet. Het is dat je niet dichter op je onderwijslocatie zit, maar voor de rest is de locatie kut. Je zit behoorlijk ver van het centrum en de omgeving is ook niet om over naar huis te schrijven.
pi_45120031
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:15 schreef Tano_Stargazers het volgende:
De Verbernelaan kun je echt zo in, er staat hier al een maand een kamer leeg! . We krijgen nu directe plaatsing (degene die het eerste op internet aanmeldt heeft de kamer). Ik zelf woon hier nu een jaar... het is wel heel gezellig, maar dichter bij de stad lijkt me ook wel lekker! Misschien kun je ook de Langestraat bekijken, dat zijn ook wel fijne kamers, maar dat zijn er maar weinig!
Hehe, heb keuze veranderd naar Verbernelaan, lijkt me ook stuk leuker dan Rogierhof . Beetje gezellig daar ?
  zondag 7 januari 2007 @ 20:24:39 #113
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_45120367
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:12 schreef LB06 het volgende:

[..]

Dan zit je in Stappegoor. Je kunt op de campus gaan wonen (waarschijnlijk per direct), maar dat wil je wellicht niet. Het is dat je niet dichter op je onderwijslocatie zit, maar voor de rest is de locatie kut. Je zit behoorlijk ver van het centrum en de omgeving is ook niet om over naar huis te schrijven.
Daarom. Ik zag laatst een kamer in de langestraat, helaas al voor 1 januari.
pi_45121593
Volgens kamerpunt.nl:

409-01 Professor Verbernelaan optie verwijderen
Wijk : West
Soort : Niet-zelfstandig
Huurprijs inclusief : A (< ¤ 250)
B (¤ 250 t/m ¤ 300)
Wachttijd laatste toewijzing : 2 jaren 2 maanden
Wachtenden : 357

Is die website niet up-to-date ofzo
pi_45123029
Dat lijkt me niet up-to-date, of er zijn mensen die wel wachten, maar niks accepteren (ze willen nog niet op kamers). En ja, het is hier heel gezellig , maar wat iemand al eerder zei: wel wat stil in het weekend. Tentamens, dus geen probleem :p
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:07:29 #116
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_45169837
Het is sowieso stiller in het Zuiden tijdens de weekends, Maastricht is qua uitgaan op zaterdag ook minder dan donderdag en in Tilburg geldt dat ook, dan heb je vooral mensen uit de buurt..

verbernelaan is wel een goede optie.
pi_47073170
*

[ Bericht 63% gewijzigd door Cerubo op 08-03-2007 22:37:43 ]
pi_47073452
*kick*

Ik ben m'n inschrijfnummer kwijt en ik zie dat ik ook geen e-mail heb ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Iemand misschien zijn eigen nummer voor me? Dan weet ik welke cijfertjes ik moet veranderen. ik had iets met 2007 en 001
pi_47077768
je kan ze wel effe mailen denk ik
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_47082195
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:36 schreef Cerubo het volgende:
*kick*

Ik ben m'n inschrijfnummer kwijt en ik zie dat ik ook geen e-mail heb ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Iemand misschien zijn eigen nummer voor me? Dan weet ik welke cijfertjes ik moet veranderen. ik had iets met 2007 en 001
Even bellen met kamerpunt, dan kunnen ze wel wat voor je regelen

Heb je nu nog steeds geen kamer trouwens?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:20:09 #121
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47082225
Even een vraagje.

Ik kom volgend schooljaar gezellig bij jullie zitten.

http://www.kamerpunt.nl/kamerzoeken/kamerzoeken/details/23

Deze studentenkamer/gebouw. Is het wat?

Ik ga aan fontys studeren, Speco aan de prof. Goossenslaan.
pi_47082280
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:20 schreef Messenga het volgende:
Even een vraagje.

Ik kom volgend schooljaar gezellig bij jullie zitten.

http://www.kamerpunt.nl/kamerzoeken/kamerzoeken/details/23

Deze studentenkamer/gebouw. Is het wat?

Ik ga aan fontys studeren, Speco aan de prof. Goossenslaan.
Nog nooit geweest. Heb je daar al een kamer? Of heb je je ingeschreven daar? Volgens mij zijn er namelijk niet zo heel veel kamers in dat complex en is de kans dat je er een kamer vindt erg klein.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:27:21 #123
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47082353
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:23 schreef T het volgende:

[..]

Nog nooit geweest. Heb je daar al een kamer? Of heb je je ingeschreven daar? Volgens mij zijn er namelijk niet zo heel veel kamers in dat complex en is de kans dat je er een kamer vindt erg klein.
Ik heb me er al ingeschreven in oktober. Ik zag op kamernet ook nog een kamer. Ik ben op dit moment gewoon nog een beetje orienterent aan het zoeken. heb je nog adviezen voor me?
pi_47082514
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:18 schreef T het volgende:

[..]

Even bellen met kamerpunt, dan kunnen ze wel wat voor je regelen

Heb je nu nog steeds geen kamer trouwens?
Neh, maar ik hoef er ook pas een voor volgend schooljaar hoor . Dus ik heb nog ff
pi_47098345
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:20 schreef Messenga het volgende:
Even een vraagje.

Ik kom volgend schooljaar gezellig bij jullie zitten.

http://www.kamerpunt.nl/kamerzoeken/kamerzoeken/details/23

Deze studentenkamer/gebouw. Is het wat?

Ik ga aan fontys studeren, Speco aan de prof. Goossenslaan.
Als je Speco gaat doen is de Doelenstraat ideaal. Als je links de straat uitfietst ben je in 5 minuten bij Fontys, en als je rechts fietst ben je binnen 2 minuten in het centrum. Perfect lijkt mij
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_47098787
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:40 schreef Lennox het volgende:
Ik heb een jaartje in west gewoond. Vlakbij uni en die fontys ofzo. Zuid zou ik niet gaan wonen (vogeltjesbuurt is dat geloof ik). Dat was echt zo'n sjonnie en anita buurt.
Centrum zelf is natuurlijk ook ideaal.
Niet alles in zuid is sjonnie en anita hoor..
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:52:09 #127
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47099378
Dat kamerpunt is ook wel lelijk qua service. Ik weet mn god niet meer waar mn inschrijfnummer ligt, en het kantoor is dicht
pi_47105432
Idd, kheb ook al gebeld. En heb ook nooit een e-mail of brief ontvangen waar ze op de site over praten :S .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:05:43 #129
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47108364
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:43 schreef Cerubo het volgende:
Idd, kheb ook al gebeld. En heb ook nooit een e-mail of brief ontvangen waar ze op de site over praten :S .
Brief wel. Maar die ben ik kwijt.
pi_47131909
Koopvaardijstraat! Op de hoek die studentenflat, echt aan te raden. Voordeel aan de voorkant: uitzicht (als je van drukte houdt) Voordeel achterkant: de rust, je hoort helemaal niets van het verkeer. Ik heb aan de achterkant gewoond. Was goed vertoeven!
pi_47155139
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:27 schreef Messenga het volgende:

[..]

Ik heb me er al ingeschreven in oktober. Ik zag op kamernet ook nog een kamer. Ik ben op dit moment gewoon nog een beetje orienterent aan het zoeken. heb je nog adviezen voor me?
In september gaat 't wel druk worden op kijkavonden, maar dat kun je zelf waarschijnlijk ook wel bedenken. Als je Speco gaat doen is eigenlijk alles in centrum-zuid ideaal. Winkler Prinsstraat ligt het dichtste bij Stappegoor. Op de studentenhuizen op de campus zelf na, maar daar wil je niet wonen. Overigens is alles vanuit 't centrum ook goed te doen hoor, naar Stappegoor. Ten westen en Noorden van 't station word 't allemaal een behoorlijk stuk fietsen, dus daar zou ik niet gaan kijken.
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:47 schreef MevrRustblusser het volgende:
Koopvaardijstraat! Op de hoek die studentenflat, echt aan te raden. Voordeel aan de voorkant: uitzicht (als je van drukte houdt) Voordeel achterkant: de rust, je hoort helemaal niets van het verkeer. Ik heb aan de achterkant gewoond. Was goed vertoeven!
Aan de Koopvaardijstraat worden alleen zelfstandige studentenwoningen aangeboden. En dat vraagt om wachttijd.
pi_47200033
Zijn er nog goede wijken in tilburg? Oowja, de blaak!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:26:57 #133
167723 sanni
Acima de seu
pi_47226585
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:31 schreef GlowMouse het volgende:
Voordat je op campus Stappegoor (die blokhutten) wilt wonen, zou ik er eerst eens een kijkje nemen. De verhalen die ik daarover gehoord/gelezen heb zijn erg slecht.
Precies, kijk of je bij een familie op een zolder-kamertje iets kunt inrichten als verblijfplaats. Scheelt en vaak heb je
er eten e.d. gratis bij.
pi_47236768
ja maar de TS heeft een jaar en een maand inschrijftijd gekregen en de wachtijd bij de Koopvaardijstraat is gemiddeld ongeveer 1 jaar. Dus tis het proberen waard!
pi_47238141
Topic is al mer dan een half jaar geleden geopend, dat je het even weet .
pi_47508962
Vanavond hebben we een kijkavond. Er komt er maar ééntje...
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:52:31 #137
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47509002
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:51 schreef LB06 het volgende:
Vanavond hebben we een kijkavond. Er komt er maar ééntje...
Welke straat dan?
pi_47511856
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:52 schreef Messenga het volgende:

[..]

Welke straat dan?
Daltonerf
pi_47512360
Lol, daar heb ik me ook voor aangemeld? Ik heb wel ingevuld dat ik pas vanaf augustus 2007 een kamer wil hebben...
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:35:40 #140
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47512778
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:25 schreef Cerubo het volgende:
Lol, daar heb ik me ook voor aangemeld? Ik heb wel ingevuld dat ik pas vanaf augustus 2007 een kamer wil hebben...
Hoe en waar kan je dat invullen?
pi_47513824
Bij persoonsgegevens als het goed is.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:04:08 #142
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47513886
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:02 schreef Cerubo het volgende:
Bij persoonsgegevens als het goed is.
Ah ik zag het inderdaad, 1 Augustus 2007
pi_47544820
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:51 schreef LB06 het volgende:
Vanavond hebben we een kijkavond. Er komt er maar ééntje...
De betreffende persoon is niet eens op komen dagen...
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:43:22 #144
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_47547932
Haha, nu is Daltonerf wbt nabijheid tot de Uni niet de eest ideale locatie, wel vlak bij centrum.
pi_47549725
Ik zou daar wel graag willen zitten hoor .
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:07:07 #146
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47550803
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:35 schreef Cerubo het volgende:
Ik zou daar wel graag willen zitten hoor .
Ik niet, veelste ver van de Fontys
pi_48529160
175 studenten krijgen voorrang omdat hun pand wordt gesloopt, dat zijn wel een hoop kamers die voor ons verdwijnen... maar helaas
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:05:54 #148
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48532968
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:11 schreef Cerubo het volgende:
175 studenten krijgen voorrang omdat hun pand wordt gesloopt, dat zijn wel een hoop kamers die voor ons verdwijnen... maar helaas
Dat was leuk, stond overal bovenaan de wachtlijst. Had zelfs een C-unit kunnen krijgen (geheel zelfstandig) maar wel prijzig..
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:38:29 #149
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_48534194
Doelenstraat hoop ik op
pi_48537743
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:05 schreef QCC het volgende:

[..]

Dat was leuk, stond overal bovenaan de wachtlijst. Had zelfs een C-unit kunnen krijgen (geheel zelfstandig) maar wel prijzig..
Wat is je inschrijftijd? Ik heb nu 1 jaar en 3 maanden staan, daar moet ik toch wel een kamer mee kunne nkrijgen .
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:52:08 #151
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48538902
Heb al een kamer geaccepteerd. Inschrijftijd rond de 1,5 jaar dacht ik.
pi_48585575
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:20 schreef Messenga het volgende:
Even een vraagje.

Ik kom volgend schooljaar gezellig bij jullie zitten.

http://www.kamerpunt.nl/kamerzoeken/kamerzoeken/details/23

Deze studentenkamer/gebouw. Is het wat?

Ik ga aan fontys studeren, Speco aan de prof. Goossenslaan.
Persoonlijk vind ik het wel een nadeel dat de afdelingen relatief klein zijn en er geen gezamelijke woonkamer is. Dat bevordert niet echt de interactie. Daarnaast is het excl energiekosten. Ik weet niet hoeveel die ong. zijn, maar in het ergste geval betaal je meer dan ¤300, en dat vind ik toch wel veel voor zo'n huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door LB06 op 22-04-2007 10:46:45 (\"geen\" vergeten) ]
pi_48590230
Hoezo bevordert een gezamenlijke woonkamer de interactie niet?
pi_48591330
quote:
Op zondag 22 april 2007 08:58 schreef Cerubo het volgende:
Hoezo bevordert een gezamenlijke woonkamer de interactie niet?
Sorry, ik was "geen" vergeten

Afijn, je kunt per direct een kamer op de Doelenstraat regelen: http://www.kamerpunt.nl/d(...)nbod/#doelenstraat66
pi_48591807
Waar zit jij ergens in Tilburg?
pi_48611696
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:10 schreef Cerubo het volgende:
Waar zit jij ergens in Tilburg?
Daltonerf
pi_48613708
Hee, die heb ik ook bij mijn opties staan
  maandag 23 april 2007 @ 13:45:23 #158
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_48630890
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:47 schreef LB06 het volgende:

[..]

Sorry, ik was "geen" vergeten

Afijn, je kunt per direct een kamer op de Doelenstraat regelen: http://www.kamerpunt.nl/d(...)nbod/#doelenstraat66
I see. Hoef alleen pas vanaf Augustus.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:14:38 #159
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_49145263
Hoe zit dat trouwens, als je eenmaal een kamer hebt, in hoeverre mag je dan zelf inrichten? ook qua bekleding van muren e.d.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:36:15 #160
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49146151
ligt aan je huurbaas... Vaak mag je wel gewoon muren schilderen en zelf gordijnen e.d. ophangen, vloerbedekking moet meestal blijven liggen (heb er zelf wel laminaat overheen gelegd)
pi_50418759
Iemand al interessepeiling gehad? Ik heb nu een interessepeiling voor Varkensmarkt, denk dat ik er wel op in ga .
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:22:47 #162
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50426469
Ik houn me er vanaf vrijdag weer mee bezig!

Als alle nieuwe tilburg-student-FOK!kers er zitten een keer een biertje drinken?
pi_50427181
Haha, op de St Josephstraat bij een vriend van me is momenteel een leegstand van 50% op die afdeling. 4 v/d 8 kamers kunnen ze aan niemand kwijt. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de prijs: er is een kameroverschot, maar de woningcorporatie durft niet omlaag met de prijs. Ze kunnen dan niet meer snel omhoog ivm de wettelijke max voor jaarlijkse huurstijging van 1,1%.

Kamers genoeg dus. Wees kritisch zou ik zeggen. Je hebt de mogelijkheden.
pi_50429354
Ik heb de St. Josephstraat ook als optie, is dat wat?
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:24:08 #165
174261 emo.gif
Crape Diem
pi_50429466
Korvelplein is wel oke. Paar mensen die ik ken wonen daar.
AH in de buurt
vlak bij het centrum
diverse shoarma zaken in een straal van 100m
Candy Sexshop
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
pi_50498522
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:24 schreef emo.gif het volgende:
Korvelplein is wel oke. Paar mensen die ik ken wonen daar.
AH in de buurt
vlak bij het centrum
diverse shoarma zaken in een straal van 100m
Candy Sexshop
Vergeet de criminelen niet.
pi_50498686
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:21 schreef Cerubo het volgende:
Ik heb de St. Josephstraat ook als optie, is dat wat?
Zeker. Het gebouw is wat oud, maar verder is de onderhoudsstaat goed, net als alle gebouwen van kamerpunt overigens. De locatie is ook goed, je woont in een rustige buurt met een goed bakker in de straat en een Jumbo op loopafstand. Ook het centrum is op loopafstand. En de kamers zijn ong. 17m2 volgens mij, dus dat is redelijk groot.

De enige echte nadelen zijn dat je ver van de uni af zit (15-20min fietsen) en dat de prijs simpelweg erg hoog is (voor Tilburgse begrippen, althans). Je moet rekenen op ruim ¤310 euro per maand...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:43:10 #168
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50501570
En naar stappegoor dan LB06?
pi_50503203
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:43 schreef Messenga het volgende:
En naar stappegoor dan LB06?
Weet ik niet uit eerste hand. Maar de geluiden die ik hoor zijn niet erg positief. Het enige voordeel is dat je er meestal per direct in kunt trekken (omdat niemand daar wil wonen), en dat je dicht bij de onderwijsinstelling zit als je studeert aan de Fontys in stappegoor.
pi_50514062
Stappegoor moet je geluk mee hebben. Met name met je huisgenoten. Ik heb er een paar maandjes gezeten en het was gewoon geen klap aan, saaie huisgenoten. Kamers zijn klein (10m2), douches zijn echt campingdouches, keuken en woonkamer zijn wel oké. Als je boven woont is het in de zomer niet te harden daar.

Supermarkt op ongeveer 600 meter, Fontys op kruipafstand.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_50518728
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:51 schreef mark_dabomb het volgende:
Stappegoor moet je geluk mee hebben. Met name met je huisgenoten. Ik heb er een paar maandjes gezeten en het was gewoon geen klap aan, saaie huisgenoten. Kamers zijn klein (10m2), douches zijn echt campingdouches, keuken en woonkamer zijn wel oké. Als je boven woont is het in de zomer niet te harden daar.

Supermarkt op ongeveer 600 meter, Fontys op kruipafstand.
Een leuk artikeltje/sfeerimpressie over de barakken bij Stappegoor: http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0506/07/stappegoor.html
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:50:50 #172
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50523612
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:05 schreef LB06 het volgende:

[..]

Een leuk artikeltje/sfeerimpressie over de barakken bij Stappegoor: http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0506/07/stappegoor.html
Was een paar weken geleden op een feestje van de internationale studenten die op exchange zijn en daar wonen en dat was erg gezellig.

Ligt voor een groot deel natuurlijk ook aan je huisgenoten.

Verder zijn de kamers niet erg groot en afstand tot universiteit is niet ideaal.
pi_50553603
whehe ik woon een kilometer van die Fontys af maar zit zelf op school in Den Bosch. Echt een sfeerloze pauper school over de kwaliteit van de studies weet ik niks af
pi_50556133
Messenga, heb jij al een interessepeiling gehad?
  maandag 18 juni 2007 @ 09:49:37 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_50568586
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:20 schreef LB06 het volgende:

[..]

Zeker. Het gebouw is wat oud, maar verder is de onderhoudsstaat goed, net als alle gebouwen van kamerpunt overigens. De locatie is ook goed, je woont in een rustige buurt met een goed bakker in de straat en een Jumbo op loopafstand. Ook het centrum is op loopafstand. En de kamers zijn ong. 17m2 volgens mij, dus dat is redelijk groot.

De enige echte nadelen zijn dat je ver van de uni af zit (15-20min fietsen) en dat de prijs simpelweg erg hoog is (voor Tilburgse begrippen, althans). Je moet rekenen op ruim ¤310 euro per maand...
Da's idd erg duur voor Tilburgse begrippen. Voor dat bedrag moet je toch wel wat groters kunnen krijgen hoor! In tegenstelling tot in andere steden is in Tilburg particulier huren dus vaak goedkoper dan via de woningbouwvereniging... Ik heb zelf nu 40m2 (twee gekoppelde kamers) voor ¤340. Nu heeft niet iedereen zo veel geluk, maar meer dan 17m2 moet je toch wel kunnen krijgen....
  maandag 18 juni 2007 @ 09:59:17 #176
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50568781
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een zelfstandige studio:

Vanaf september t/m december ben ik in het buitenland Mijn studio (precies tussen de Uni en het centrum, in de beukenflat) is 28m2. Huur incl. 280 per maand

PM me voor meer info
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 18 juni 2007 @ 10:08:39 #177
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50568975
Die dingen zijn best goedkoop.. Ook wel goede locatie..

Hoe ben je eraan gekomen?
  maandag 18 juni 2007 @ 10:10:26 #178
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50569022
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:08 schreef QCC het volgende:
Die dingen zijn best goedkoop.. Ook wel goede locatie..

Hoe ben je eraan gekomen?
Beukenflat bedoel je?

Simpel, 3,5 jaar ingeschreven staan
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 18 juni 2007 @ 10:19:20 #179
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50569238
Oh ja
  maandag 18 juni 2007 @ 10:29:20 #180
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50569482
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:19 schreef QCC het volgende:
Oh ja
Maar van september t/m december kun je er zo in
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 18 juni 2007 @ 15:49:04 #181
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50580251
Tis dat ik in maart al verhuisd ben.. Maargoed, huidige kamer bevalt ook.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 11:33:40 #182
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50722527
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:26 schreef LB06 het volgende:

[..]

Weet ik niet uit eerste hand. Maar de geluiden die ik hoor zijn niet erg positief. Het enige voordeel is dat je er meestal per direct in kunt trekken (omdat niemand daar wil wonen), en dat je dicht bij de onderwijsinstelling zit als je studeert aan de Fontys in stappegoor.
Ik bedoelde de afstand van st Joseph naar Stappegoor .
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:10 schreef Cerubo het volgende:
Messenga, heb jij al een interessepeiling gehad?
Afgelopen week niet op internet gekeken. Zal zo wel weer eens even wat rondkijken.
pi_50722681
Heb donderdag kijkavond .
  vrijdag 22 juni 2007 @ 11:53:43 #184
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50723310
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:37 schreef Cerubo het volgende:
Heb donderdag kijkavond .
Wanneer wil je intrekken dan?
pi_50723748
Varkensmarkt.. Alleen doen als je er van houdt dat de buren 's zomers op de stoep bivakkeren (en dat is dan inclusief kratjes té goedkoop bier en Gradje Damen of Wesley op 10).
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:34:09 #186
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50724909
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:04 schreef girlfriend het volgende:
Varkensmarkt.. Alleen doen als je er van houdt dat de buren 's zomers op de stoep bivakkeren (en dat is dan inclusief kratjes té goedkoop bier en Gradje Damen of Wesley op 10).
*blij is dat ie dat niet doet*
pi_50729398
Als iemand nog interesse heeft voor een kamer op 't Daltonerf: woensdag hebben we kijkavond. PM me even.
pi_50732760
Wesley
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:24:19 #189
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50733150
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:11 schreef Yankee_One het volgende:
Wesley
pi_50890300
Hoe zit het met de St. Josephstraat, is het daar nog steeds zo leeg? Zijn er niet eens kijkavonden bij jullie, dan kom ik wel eens . Heb nog geen interessepeiling ontvangen daarvoor via kamerpunt :S .
pi_50904966
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:34 schreef Cerubo het volgende:
Hoe zit het met de St. Josephstraat, is het daar nog steeds zo leeg? Zijn er niet eens kijkavonden bij jullie, dan kom ik wel eens . Heb nog geen interessepeiling ontvangen daarvoor via kamerpunt :S .
Ja, daar is het volgens mij nog steeds leeg. Je kunt ook gewoon buiten de lijst van WonenBreburg om op kijkavond komen en vervolgens de kamer krijgen. Het boeit ze niet echt of dit via een optie->interessepeiling->kijkavond->aanbieding is gegaan of daar buitenom. Waarschijnlijk is het zelfs zo dat ze op de St. Jospeh buiten dat traject om moéten van WonenBreburg, omdat de lijst met namen die ze zelf hebben gewoon op is.

Ik kan bij een vriend van me nog wel eens pitchen of ze nog op zoek zijn naar iemand(hoogstwaarschijnlijk wel), maar het probleem is dat ze eigenlijk een vrouw willen, omdat er nu 4 of 5 mannen wonen en als er eenmaal 8 mannen wonen, het onwaarschijnlijk is dat er op korte termijn vrouwen bij komen (dat denken zij iig).
pi_50905110
Bedankt voor de reactie, ik ben nu ook al eens aan kijken via kamernet . Heb morgen mijn kijkavond, hopelijk verloopt het succesvol .
pi_50932864
Mehhh, wij hadden gisteren kijkavond. Er zouden twee mensen komen kijken, maar die zijn allebei niet komen opdagen!!!
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:05:58 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_50934791
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:04 schreef LB06 het volgende:
Mehhh, wij hadden gisteren kijkavond. Er zouden twee mensen komen kijken, maar die zijn allebei niet komen opdagen!!!
2 mensen? Is t dan zo'n kleine k*tkamer dat niemand 'm wil? Een maandje geleden hadden wij ook een kijkavond, en toen kwamen er 10 mensen (idd wel meer uitgenodigd), en waren er ook nog zeker zo'n 5 die ik uberhaupt niet uitgenodigd heb (geen leuke mails/ MBO-ers)...

Nu met die ladingen nieuwe studenten moet er toch wel iemand zijn die geinteresseerd is...
pi_50936535
Jij zit in Daltonerf he LB06? Daar zou ik op zich graag willen wonen, wanneer is er nog eens kijkavond ?
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:46:52 #196
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50950002
11 Juli kijkavond.
pi_50957863
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:05 schreef mousemicky het volgende:

[..]

2 mensen? Is t dan zo'n kleine k*tkamer dat niemand 'm wil? Een maandje geleden hadden wij ook een kijkavond, en toen kwamen er 10 mensen (idd wel meer uitgenodigd), en waren er ook nog zeker zo'n 5 die ik uberhaupt niet uitgenodigd heb (geen leuke mails/ MBO-ers)...

Nu met die ladingen nieuwe studenten moet er toch wel iemand zijn die geinteresseerd is...
17 ŕ 18m˛.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:25:21 #198
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50961341
schijnt dat de kamernood hier niet zo hoog meer is.. aantal huisgenoten van mij zijn ook al tijd afgestudeerd maar hoeven er niet uit van de eigenaar.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:26:09 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_50972320
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:52 schreef LB06 het volgende:

[..]

17 ŕ 18m˛.
Da's heel redelijk... Duur dan? Of een ongunstige locatie?
Wij hadden hier een kamer van 15m2 voor ¤210 en die was echt zo weg hoor, genoeg gegadigden...
pi_50974055
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:26 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Da's heel redelijk... Duur dan? Of een ongunstige locatie?
Wij hadden hier een kamer van 15m2 voor ¤210 en die was echt zo weg hoor, genoeg gegadigden...
Inderdaad duur: ¤300 p/m. In Tilburg kun je gek genoeg qua oppervlakte/prijs beter in het particuliere circuit zijn. Maar voor kwaliteit en service moet je toch echt bij de woningcorporatie zijn.
pi_51018813
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:05 schreef LB06 het volgende:

[..]

Een leuk artikeltje/sfeerimpressie over de barakken bij Stappegoor: http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0506/07/stappegoor.html
Haha wat grappig!! Die Carolien en Ben die ken ik
de wereld is klein
pi_51601005
Heb nog niks , en wil toch wel tijdens de TIK-week graag een kamer hebben. 3x via Kametnet geweest, was 3x niks , en via kamerpunt krijg ik maar geen interessepeilingen
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:16:25 #203
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_51606356
1 keer kamernet, 1 keer raak. Had in de tijd tussen kijkavond en kamer krijgen nog wel andere kijkavonden bekeken, maar dat was niets.
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:56:19 #204
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51625931
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:48 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb alleen geen idee wat goede wijken/locaties zijn om in tilburg te wonen.
Breda.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_51627639
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Breda.
alleen maar hbo'ers
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_51630645
Zelf zit in de professor verbernelaan, zeg maar op kruip afstand van station west, de uni en het winkelcentrum. Echter ik denk dat over een jaartje ofzo ook eens opzoek ga naar iets groters. Zeker als dat in Tilburg allemaal zo goed goedkoop is. Momenteel betaal ik iets van 160 ex gebruikskosten voor 12 m2. Het is allemaal goed te doen, echter iets ruimer zou wel leuk zijn.

Enne bij ons is er ook nog een kamer voor onderverhuur beschikbaar (van sept. een half jaar, dus tot feb als ik het goed zeg.)
pi_51630861
Ik heb nu een peiling gekregen voor Verbernelaan , hopelijk is het wat.
  donderdag 19 juli 2007 @ 16:42:49 #208
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_51630968
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef _dirkjan_ het volgende:
hier de 'artistieke' muur tussen de "huizen" en de snelweg

http://www.proteusproduct(...)50706145409170_2.jpg
Werkelijk...ik kom uit Tilburg en heb altijd gedacht dat dit een asielzoekerscentrum was
Eindelijk weet ik wat het echt is...
To infinity…and beyond!
pi_51667717
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:42 schreef ivetje het volgende:

[..]

Werkelijk...ik kom uit Tilburg en heb altijd gedacht dat dit een asielzoekerscentrum was
Eindelijk weet ik wat het echt is...
Ik als student zijnde wist het ook niet eens...
Wel al vaker dat lelijke bord gezien, maar nooit geweten dat daar van die containerhuizen achter stonden.
pi_51669373
Ik zit sinds kort hier http://home.planet.nl/~wiel0625/
D.w.z, ben nog aan t verhuizen enzo.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:44:24 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_51856859
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:25 schreef Noodly het volgende:
Ik zit sinds kort hier http://home.planet.nl/~wiel0625/
D.w.z, ben nog aan t verhuizen enzo.
Leuk huis van de buitenkant (ik woon om de hoek). Jammer dat de kamers er zo idioot duur ijn...
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:02:28 #212
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_51859147
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:25 schreef Noodly het volgende:
Ik zit sinds kort hier http://home.planet.nl/~wiel0625/
D.w.z, ben nog aan t verhuizen enzo.
Hee, achter de kerk wonen mijn ouders Ben gisteren dan nog langs je huis naar de kermis gelopen
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')