abonnement Unibet Coolblue
pi_39030738
Weet iemand of Tilburg een beetje leuk is om te studeren
Ik woon dichtbij Utrecht wel, maar brabant lijkt me iets gezelliger,en ga toch op kamers
Gaarne u ervaringen
pi_39031127
Tilburg zit vol met studenten dus denk dat je het best wel naar je zin zult hebben hier in de stad. Weet niet waar je voor gaat studeren en op wat voor school. Maar goed je zult het nog altijd zelf gezellig moeten maken.
pi_39031583
utrecht is beter dan tilburg,,,, in utrecht heb je vele vrouwenstudies.... dusssssssssssssssss
pi_39031607
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef hitch-hiker het volgende:
Weet iemand of Tilburg een beetje leuk is om te studeren
Ik woon dichtbij Utrecht wel, maar brabant lijkt me iets gezelliger,en ga toch op kamers
Gaarne u ervaringen
Tilburg is wel een beetje een pauperstad. Het is er iig niet echt mooi. Als je die kant opgaat vind ik Breda toch mooier. Maar goed om nu voor een stad te kiezen, ik zou gewoon naar de plek gaan waar je studie het beste gegeven wordt, heb je toch het meeste aan. En 't is overal wel gezellig als je gewoon toffe vrienden hebt.
pi_39031632
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:31 schreef lexjuuh het volgende:
utrecht is beter dan tilburg,,,, in utrecht heb je vele vrouwenstudies.... dusssssssssssssssss
Neuken kan je overal, lijkt me ook wel jofel als je wat gaat doen waar je iets aan hebt.
pi_39031835
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:31 schreef lexjuuh het volgende:
utrecht is beter dan tilburg,,,, in utrecht heb je vele vrouwenstudies.... dusssssssssssssssss
Goed punt wel ,maar dat er heel veel studenten zitten, trekt me ook wel aan.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:48:00 #7
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_39032108
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:32 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Tilburg is wel een beetje een pauperstad. Het is er iig niet echt mooi. Als je die kant opgaat vind ik Breda toch mooier. Maar goed om nu voor een stad te kiezen, ik zou gewoon naar de plek gaan waar je studie het beste gegeven wordt, heb je toch het meeste aan. En 't is overal wel gezellig als je gewoon toffe vrienden hebt.
Breda is misschien iets mooier, al vind ik Tilburg ook weer niet zó lelijk, maar als studentenstad vind ik Tilburg een stuk leuker! Ik heb het in ieder geval al een aantal jaar goed naar m'n zin. Hoe dan ook is Brabant zeker een goede keuze!

Maar inderdaad, studie + school moet doorslaggevender zijn dan de stad.

btw. Tilburg heeft ook veel vrouwenstudies hoor
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:02:02 #8
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_39032547
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:48 schreef Foeske het volgende:

[..]

Breda is misschien iets mooier, al vind ik Tilburg ook weer niet zó lelijk, maar als studentenstad vind ik Tilburg een stuk leuker! Ik heb het in ieder geval al een aantal jaar goed naar m'n zin. Hoe dan ook is Brabant zeker een goede keuze!
Logisch, want Breda heeft geen universiteit en het is dan ook geen echte studentenstad.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_39038112
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:32 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Tilburg is wel een beetje een pauperstad. Het is er iig niet echt mooi. Als je die kant opgaat vind ik Breda toch mooier. Maar goed om nu voor een stad te kiezen, ik zou gewoon naar de plek gaan waar je studie het beste gegeven wordt, heb je toch het meeste aan. En 't is overal wel gezellig als je gewoon toffe vrienden hebt.
ik ben alleen in het centrum geweest en dat zag er wel aardig uit. paar nieuwe stukken. ok, ook nog veel paupergebouwen, maar ik vond het wel meevallen. beter dan arnhem waar ik nu zit
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39038320
Tilburg is echt irritant. Saaie studies, en sociale shit hoef je daar al helemaal niet te verwachten. Saai dus, sowieso het meeste in Brabant is minder leuk.
JOHNNY HEITINGA
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:49:02 #11
101884 PeRi
Allons-y!
pi_39040614
Tilburg is echt een hele leuke en gezellige studentenstad. Niet de mooiste stad qua architectuur, maar het heeft echt zn eigen charme en geschiedenis. I love it .
Whatever I want.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:51:36 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39040721
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef hitch-hiker het volgende:
Weet iemand of Tilburg een beetje leuk is om te studeren
Ik woon dichtbij Utrecht wel, maar brabant lijkt me iets gezelliger,en ga toch op kamers
Gaarne u ervaringen
Welke studie?

En Tilburg is uiteraard kei-leuk.
Veel kroegen, relatief veel studenten en genoeg kamers beschikbaar.
pi_39041233
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:49 schreef PeRi het volgende:
Tilburg is echt een hele leuke en gezellige studentenstad. Niet de mooiste stad qua architectuur, maar het heeft echt zn eigen charme en geschiedenis. I love it .
ik las dat er steeds meer 'hogere' gebouwen uit de grond worden gestampt? I love em
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:51 schreef Pool het volgende:

[..]

Welke studie?

En Tilburg is uiteraard kei-leuk.
Veel kroegen, relatief veel studenten en genoeg kamers beschikbaar.
3 dingen die ik belangrijk vind

En owhja, ik denk er serieus over om Algemene Economie te gaan studeren in Tilburg
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_44557844
Ik woon en studeer zelf in Tilburg en ik heb de tijd van mijn leven!

I'll show you around, if you like!

Wat voor een opleiding was je van plan om te gaan doen?
Fight like cats, make up like dogs.
pi_44558059
Goede treinverbinding naar Breda en Den Bosch, verder nog een tietenbar.
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:21:59 #16
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_44558145
En ik woon en studeer er.

Lijkt me ook een pluspuntje.
pi_44558673
Jij bent een pluspuntje? Ik woon hier ook en ik ken je niet, maar toch heb ik een superleuke tijd.
Fight like cats, make up like dogs.
pi_44561039
Tilburg is gewoon leuk.

Esthetisch gezien is Tilburg niet geweldig, maar gezellig is het wel omdat er zo veel studenten zitten.

De UvT is ook een gezellige universiteit met een kleine compacte campus, waar je altijd wel iemand bekends tegenkomt. En de studies staan allemaal goed aangeschreven, dus dat ik ook een pluspunt.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  woensdag 20 december 2006 @ 17:10:00 #19
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_44602992
Ah, handig topic!

Ik ben er vanaf volgend jaar ook.
pi_44603094
tilburg is echt zo'n stad waarvan je niet eens weet dat er een universiteit is
pi_44604003
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:10 schreef Messenga het volgende:
Ah, handig topic!

Ik ben er vanaf volgend jaar ook.
Wat ga je hier doen dan?
Fight like cats, make up like dogs.
  woensdag 20 december 2006 @ 18:48:00 #22
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_44605261
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:45 schreef Chillilly het volgende:

[..]

Wat ga je hier doen dan?
Speco studeren.
  woensdag 20 december 2006 @ 19:06:25 #23
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_44605589
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:48 schreef Messenga het volgende:

[..]

Speco studeren.
Speco is niet studeren


De campus is leuk, alles dicht bij elkaar. De uni is goed in alles wat ze doet (rijmpje ), studies staan hoog aangeschreven. Qua studentenleven is het prima, veel kroegjes, genoeg kamers (als je op tijd begint met zoeken), ga wel in het centrum of west wonen. De stad is niet echt heel mooi, centrum is gezellig en genoeg studenten om je door de week mee te vermaken.
  woensdag 20 december 2006 @ 19:08:07 #24
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_44605636
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:06 schreef QCC het volgende:

[..]

Speco is niet studeren


De campus is leuk, alles dicht bij elkaar. De uni is goed in alles wat ze doet (rijmpje ), studies staan hoog aangeschreven. Qua studentenleven is het prima, veel kroegjes, genoeg kamers (als je op tijd begint met zoeken), ga wel in het centrum of west wonen. De stad is niet echt heel mooi, centrum is gezellig en genoeg studenten om je door de week mee te vermaken.
Ik heb waarschijnlijk voor het nieuwe schooljaar een kamer in de langestraat .

hoezo is dat niet studeren?
  woensdag 20 december 2006 @ 19:17:13 #25
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_44605883
omdat het HBO is, maar ik heb niet de intentie om de discussie voort te zetten dat HBO niet studeren is maar naar school gaan.

Gefeliciteerd met je kamer (alvast)!
  woensdag 20 december 2006 @ 19:18:31 #26
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_44605935
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:17 schreef QCC het volgende:
omdat het HBO is, maar ik heb niet de intentie om de discussie voort te zetten dat HBO niet studeren is maar naar school gaan.

Gefeliciteerd met je kamer (alvast)!
Och, alles beter dan middelbaar scholier zijn.

Dankje.
pi_44606165
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:13 schreef Repeat het volgende:
tilburg is echt zo'n stad waarvan je niet eens weet dat er een universiteit is
Ik had er ook nog nooit van gehoord eigenlijk
pi_44816816
De KUB (Katholieke Universiteit Brabant) die vroeger de "kut" (Katholieke Universiteit Tilburg) heette.. Alias: Tilburg University.
Fight like cats, make up like dogs.
pi_44817236
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 03:48 schreef Chillilly het volgende:
De KUB (Katholieke Universiteit Brabant) die vroeger de "kut" (Katholieke Universiteit Tilburg) heette.. Alias: Tilburg University.
alias kut.
JOHNNY HEITINGA
pi_44822088
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 03:48 schreef Chillilly het volgende:
De KUB (Katholieke Universiteit Brabant) die vroeger de "kut" (Katholieke Universiteit Tilburg) heette.. Alias: Tilburg University.
Voor de Nederlanders is het nog gewoon UvT hoor

En ik denk dat je niet meer moet posten na het uitgaan
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_44852622
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 07:46 schreef Camplo het volgende:

[..]

alias kut.
ga janken joh siebert.

Ik studeer ook in tilburg, en het is er prima uit te houden, je moet alleen ff weten hoe, wat en waar. Kameraanbod is zeker 'n plus voor n nieuwe student. De studies zijn ook goed, vooral de economische faculteit. Verder ook n grote sociale faculteit, met bijbehorende naieve studentes Tis alleen jammer dat het piusplein zo aartslelijk is, met die ontzettend lelijke Heuvelpoort en MacD. Als dat tegen de vlakte zou gaan was Tilburg in een klap van z'n lelijke imago af.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_44867842
Mac Donalds moet daar idd weg. Stel voor dat dat naar het Pieter Vreedeplein gaat
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_44869895
Tilburg is een erg leuke studentenstad. Inderdaad niet de mooiste qua architectuur (Reeshof ), maar er zijn weldegelijk mooie plaatsen: 013, Wandelbos, schouwburg. etc. De campus van de universiteit is wel relatief klein, maar daardoor lekker overzichtelijk en gezellig. Breda is inderdaad mooier, maar daar staat geen universiteit. Ik ken iemand die een vriend heeft die in Breda op kamers zit (en in Tilburg studeert), maar hij is veel vaker in Tilburg te vinden, omdat daar gewoon meer te doen is.

Er zijn genoeg vrouwen in Tilburg. Met alle respect, maar het is geen technische universiteit ofzo. Volgens mij zitten er op de UvT meer vrouwen dan mannen. En Brabant: als je denkt dat het gezellig is, dan gaat het dat waarschijnlijk ook zijn. Maar daar kan ik als "insider" natuurlijk niet echt goed over oordelen.

Nog een voordeel: het is erg gemakkelijk om aan goede en betaalbare kamers te komen. Als je langer dan een uur moet reizen, dan heb je waarschijnlijk bijna onmiddelijk een kamer als je wilt (het het officiële kanaal), gezien je reisurgentie.

Maar je kunt je inderdaad het beste niet laten leiden door de stad, maar in eerste instantie voor de studie. Als je die een hebt gevonden, dán kun je uni's/scholen en steden gaan vergelijken. Succes.
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:36:29 #34
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_44872822
Dat is bij mij dus zo. Ik moet 1:40 uur reizen als ik niet zou verhuizen.
pi_44873687
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:08 schreef Messenga het volgende:

[..]

Ik heb waarschijnlijk voor het nieuwe schooljaar een kamer in de langestraat .
Zeker niet de mooiste straat/wijk van Tilburg, maar je zit op loopafstand van de uitgaansgelegenheden en het winkelcentrum. Via Wonen Breburg/Kamerpunt of via het particuliere circuit?

@TS: Welke studie wil je gaan doen?
  zondag 31 december 2006 @ 14:58:28 #36
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44891256
UvT komt goed uit de peilingen.
Nieuw, goede voorzieningen en alles goed bereikbaar hoor ik.
If I had a Hammer...
  zondag 31 december 2006 @ 16:15:14 #37
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44893970
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:58 schreef SKETSj het volgende:
UvT komt goed uit de peilingen.
Nieuw, goede voorzieningen en alles goed bereikbaar hoor ik.
Mee eens
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_44895897
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:58 schreef SKETSj het volgende:
UvT komt goed uit de peilingen.
Nieuw, goede voorzieningen en alles goed bereikbaar hoor ik.
Nou dat ben ik niet helemaal met je eens. De voorzieningen op de universiteit gaan van goed naar ronduit slecht. Zo staan in het Learning Centre en de bieb lekker snelle pc's, maar in enkele practicumlokalen stonden tot voor kort 400MHz pc'tjes. Tot voor kort zeg ik, want ze hebben de zaak op de schop genomen daar. Kan alleen maar beter, zul je denken. Maar nee hoor: ze maken nu gebruik van thin clients (machientjes zonder processor of geheugen) in een citrix omgeving. Nou die dingen zijn écht traag. Soms duurt het 30minuten om te booten, en 10 seconde om een letter te typen.

En de verbindingen zijn ook niet super. De bus, bijvoorbeeld, komt slechts twee keer per uur langs de uni (2 x heen, 2 x terug). Je kunt overigens wel een halte verder lopen. Daar komt de bus zo'n 5 keer per uur. Of je loopt naar Station West en neemt de stop- of sneltrein. Met de fiets in de uni overigens wel goed te bereiken. Door Tilburg loop van west naar oost een rood fietspad (De Rode Loper). Je hebt bijna overal voorrang, dus dat schiet wel op.

De UvT moet het dus vooral hebben van de kwaliteit van het onderwijs, onderzoek en van de gezelligheid. Maar niet echt van de infrastructuur. Die is volgens mij "gemiddeld".
pi_44897937
quote:
Op zondag 31 december 2006 17:17 schreef LB06 het volgende:

[..]

"geblaat van iemand die niet veel weet."

De UvT moet het dus vooral hebben van de kwaliteit van het onderwijs, onderzoek en van de gezelligheid. Maar niet echt van de infrastructuur. Die is volgens mij "gemiddeld".
Studeer je wel aan de UVT? Ik denk het niet, en mocht je er toch studeren zal het wel niet lang meer duren voordat je weg bent, aangezien je behoorlijk dom overkomt.

Je vergeet bijvoorbeeld dat je a) met flinke korting een laptop kan kopen, dat er b) flink wat geld wordt gestoken in de ict shizzle op de campus, en c) dat er overal een draadloos netwerk is, vanwaar je uiteraard ook zo het www op kan.

Daarnaast vergeet je ook te melden (of je weet het gewoon niet --> dom) dat Sam heeft gefixt dat er vanaf ik meen 1 januari (pin me d'r niet op vast, ik fiets...) veel meer bussen per uur rechtstreeks naar de uni gaan.

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_44901761
quote:
Op zondag 31 december 2006 18:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Studeer je wel aan de UVT? Ik denk het niet, en mocht je er toch studeren zal het wel niet lang meer duren voordat je weg bent, aangezien je behoorlijk dom overkomt.

Je vergeet bijvoorbeeld dat je a) met flinke korting een laptop kan kopen, dat er b) flink wat geld wordt gestoken in de ict shizzle op de campus, en c) dat er overal een draadloos netwerk is, vanwaar je uiteraard ook zo het www op kan.

Daarnaast vergeet je ook te melden (of je weet het gewoon niet --> dom) dat Sam heeft gefixt dat er vanaf ik meen 1 januari (pin me d'r niet op vast, ik fiets...) veel meer bussen per uur rechtstreeks naar de uni gaan.

Nounou wat zijn we geagiteerd vandaag. Met die houding kom je er wel joh. En ik zou niet op de UvT zitten? Haha, ik heb speciaal om jou te dissen even het busschema CS <-> UvT uitgeplozen, de practicumzalen in G bezocht, gekeken welk systeem ze daar gebruiken en daar enkele benchmarks gedraaid. Nee hoor, zo belangrijk ben je niet. Trouwens, ik zie de naam Tju nergens terugkomen in de database van personeel en studenten aan de UvT. Studeer jij daar wel?

a) Flinke korting? Wat een giller. Was dat niet iets van ¤150 korting, en dan alleen als je eerstejaars was? Ik heb die laptopjes wel gezien, maar het waren allemaal Turions, en je kunt in die winkel zonder die korting nog wel een betere price/performance verhouding krijgen dan bij de pc-shop. Bij de TU/e, daar krijg je flinke korting. Op de UvT, echt niet! Geen bèta uni hè. Dan krijg je minder geld.

b en c) Die thin clients getuigen anders niet van echte investeringszin. Dat komt op mij eerder over als een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Maar het probleem is dat dat áltijd vol zit. Net als de bieb, overigens. Zelfs de laptopwerkplaatsen zijn erg schaars. Zo is in de prakticumzalen in G geen draadloze dekking. Lekker...! Dat wil niet zeggen dat er geen verbeteringen zijn. Integendeel. Dat Montesquieu Learning Centre is een enorme verbetering tov het oude Montesquieu in voormalig Y. En de PC's in de koffiekamer zijn veel sneller geworden. Maar nogmaals: beter dan gemiddeld is het echt niet hoor.

En over die bussen, dat heb ik inderdaad een keer in de univers gelezen, maar toen was het nog een voorstel. Dat zou inderdaad mooi zijn, hoewel ik er ook weinig aan heb nu ik met de fiets ga.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:19:15 #41
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_44973750
Die thin clients zijn inderdaad waardeloos, en dan verwachten ze ook nog dat je 1,5 uur aan SPSS gaat werken op zo'n ding, het duurt al een kwartier voordat je dat programma opgestart hebt en een grafiek maken trekt zo'n ding echt niet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:22:18 #42
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_44973863
Tilburg is een vieze, lelijke, uitstralingsloze stad waar de leuke dingen op één hand te tellen zijn. Als je er zit is het zaak om snel mensen te leren kennen zodat je nog iets leuks kunt doen. Aan de andere kant, er zijn zo weinig plekken om iets leuks te doen dat je snel mensen gaat herkennen en andersom.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:12:45 #43
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44998225
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef TrenTs het volgende:
Tilburg is een vieze, lelijke, uitstralingsloze stad waar de leuke dingen op één hand te tellen zijn. Als je er zit is het zaak om snel mensen te leren kennen zodat je nog iets leuks kunt doen. Aan de andere kant, er zijn zo weinig plekken om iets leuks te doen dat je snel mensen gaat herkennen en andersom.
Misschien weet je de leuke plekken en de leuke mensen niet te vinden? Ik vind Tilburg een hele gezellige studentenstad. Heb er 4,5 jaar gestudeerd en ben twee weken geleden uit m'n kamer gegaan, maar geen moment gehad dat ik het niet leuk vond, of saai of wat dan ook. Nee hoor, super studentenstad!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:36:39 #44
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_44998566
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:12 schreef Foeske het volgende:

[..]

Misschien weet je de leuke plekken en de leuke mensen niet te vinden? Ik vind Tilburg een hele gezellige studentenstad. Heb er 4,5 jaar gestudeerd en ben twee weken geleden uit m'n kamer gegaan, maar geen moment gehad dat ik het niet leuk vond, of saai of wat dan ook. Nee hoor, super studentenstad!
Waar verhuis je nu naartoe?
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:34:26 #45
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44999831
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:36 schreef BrauN het volgende:

[..]

Waar verhuis je nu naartoe?
Heel tijdelijk m'n ouders, dan 5 maanden Peru en dan als het goed is weer terug naar Tilburg
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_45044531
Op de Heuvel staat nu wel het een en ander in de steigers (Hotel Mercure, volgens mij). Geeft hoop voor de toekomst.
pi_45049006
Kort antwoord: het is er best aardig hoor, maar ik weet zeker dat een stad als Utrecht, Amsterdam of Groningen een stuk leuker is. De UvT is erg klein en heel veel studenten wonen bij hun ouders dus dat maakt dat er niet zoveel voor studenten is dan in andere steden. Uitgaan is alleen op Donderdag echt leuk; dinsdag maar een beetje. In Grunn is er alle avonden van de week wel wat te doen (al heb ik geen ervaring met zondagavond).

Ik vond Groningen een verademing na een jaartje Tilburg. En dan houd ik het genuanceerd. Net als Keromane zou ik onder geen beding naar Tilburg gaan als ik mijn eerste jaar over zou kunnen doen.

Daarnaast kan je misschien beter langs gaan bij wat neven / nichten / vrienden die al op kamers wonen in andere steden. Een keer een avond stappen en de stad uit checken; eventueel ook een college volgen. Zo kom je veel beter er achter hoe de sfeer is in een studentenstad.

[ Bericht 47% gewijzigd door WrineX-Joske op 05-01-2007 19:11:33 (aanvulling op mijn verhaaltje) ]
pi_45049147
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef hitch-hiker het volgende:
Weet iemand of Tilburg een beetje leuk is om te studeren
Ik woon dichtbij Utrecht wel, maar brabant lijkt me iets gezelliger,en ga toch op kamers
Gaarne u ervaringen
1990-1994 was het vooral een saaie bedoening. Kleinschalig. Het is en blijft een provinciestadje en er zal weinig veranderd zijn. Kon ik het overdoen dan zou het Utrecht of Amsterdam worden.
pi_45050921
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:58 schreef WrineX-Joske het volgende:
Daarnaast kan je misschien beter langs gaan bij wat neven / nichten / vrienden die al op kamers wonen in andere steden. Een keer een avond stappen en de stad uit checken; eventueel ook een college volgen. Zo kom je veel beter er achter hoe de sfeer is in een studentenstad.
Is inderdaad een goed idee. Kan nooit kwaad.

Enneh @Keromane: Tilburg is wel mooi de 6e stad van Nederland hè
pi_45059598
Als studentenstad is Tilburg een zeer leuke stad... als je eenmaal je draai hebt gevonden weet je vanzelf wel je feestjes te vinden... maar dat zal in iedere stad wel zijn denk ik zo.... maar er wordt in ieder geval heel erg veel georganiseerd!!
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
pi_45067050
Ik ga waarschijnlijk ook naar Tilburg en heb tot nu toe wel een goed beeld van de stad.
Ik woon in den bosch dus blijf ik iig in het begin thuis wonen omdat het goed t doen is met het OV dus met t studentenleven zal ik toch wel iets minder te maken hebben, maar ook om op kamers te gaan lijkt het me geen verkeerde stad.
De wachlijsten voor een kamer zijn iig een stuk korter
pi_45124557
Ik de UvT dichtbij de station daarzo?
pi_45125081
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:53 schreef Erotica_ het volgende:
Ik de UvT dichtbij de station daarzo?
Nee, 7 tot 10 minuten met de stadsbus. Of 10 minuten lopen vanaf Station West
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:08:55 #54
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_45169861
Vanaf station West maar een klein stukje (5 min.) lopen dagelijks hordes studenten vanuit de treintjes die er stoppen naar de campus.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:00:08 #55
35816 Rookstar
Fly moggie, fly!
pi_45193899
Ik studeer nu 5,5 jaar aan de UvT en heb daar 5 jaar gewoond. Ben sinds augustus verhuisd naar Utrecht, vanwege mijn afstudeerstage en mogelijke baan (ben als het goed is eind deze maand afgestudeerd ).

Heb me altijd prima vermaakt in Tilburg. Kom oorspronkelijk niet uit Brabant, maar uit de buurt van Leiden (overigens ook een topstad!). Was in het begin erg sceptisch tegenover brabo's, maar in de loop der tijd ben ik me er steeds meer thuis gaan voelen. Alleen de carnaval gaat me nog iets te ver (hoewel dat na 3 bier ook wel weer meevalt ). Tilburg is een prima stad om te studeren. Voldoende te doen, goed bereikbaar met het OV (zeker met de nieuwe dienstregeling) en een leuke, kleinschalige uni met goed onderwijs (desondanks wel een bureaucratisch hol, maar dan schijnen alle uni's te zijn). Heb zelf Informatiekunde gestudeerd. Zeker een aanrader!

Utrecht valt qua gezelligheid nog een beetje tegen i.v.m. Tilburg. Komt vast omdat ik hier minder mensen ken en minder vaak ga stappen (= niet zo goed te combineren met m'n stage helaas).
A real man......drives Morgan!
  zondag 14 januari 2007 @ 21:28:38 #56
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45357140
Wil iemand van de UvT me een dienst bewijzen?
Ik heb een paginanummer van een boek nodig dat volgens picarta bij jullie ub ligt. Ik heb het gebruikt voor mn werkstuk en weer teruggestuurd zonder de pagina ergens duidelijk te hebben genoteerd (heel slim). En als ik het boek nu bestel red ik het niet meer, de deadline is over 2 dagen
Ik hoef alleen de pagina te hebben van waar hoofdstuk zoveel begint.
Mn eeuwige dank is het enige wat ik te bieden heb.
Dus hopelijk is er iemand in een altruistische bui.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_45357400
verzin je dat toch gewoon, niemand die dat nagaat
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')