Dat is zat.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:35 schreef MarjoleinA het volgende:
Top, bedankt voor de reacties tot nu toe.
Geld ongv. 10 duizend.
Moet wel lukken dacht ik zo.
Het is trouwens nog wel een echte ouderwetse cabrio en de carrosserie is dus weinig torsie-stijf. Als je 'm bijvoorbeeld per ongeluk met één achterwiel op de stoep parkeert krijg je de deur(en) niet meer dicht.quote:Vind het echt leuke auto's
Zo oud zijn ze ook weer niet, t zijn niet zoals die eerste Saab cabrio's van die dwijlen waarvan de hele carosserie beweegt. Sterker nog de Alfa Spider staat bekend om zn fijne handlingquote:Op maandag 19 juni 2006 14:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is zat.
[..]
Het is trouwens nog wel een echte ouderwetse cabrio en de carrosserie is dus weinig torsie-stijf. Als je 'm bijvoorbeeld per ongeluk met één achterwiel op de stoep parkeert krijg je de deur(en) niet meer dicht.
Het oorspronkelijke ontwerp stamt uit de jaren '60 en er is sinds begin jaren '70 weinig meer aan veranderd wat de torsiestijfheid zo kunnen verbeteren. Dat de Alfa beter handle-t dan een vergelijkbare cabrio uit dezelfde periode is logisch maar vergeleken met een moderne cabrio is de torsiestijfheid van de carrosserie gering.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:02 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Zo oud zijn ze ook weer niet, t zijn niet zoals die eerste Saab cabrio's van die dwijlen waarvan de hele carosserie beweegt. Sterker nog de Alfa Spider staat bekend om zn fijne handling
De vierde serie is, geloof ik, wat stijver dan de voorgaande maar sinds de Duetto is er maar weinig aan veranderd. Waarom zouden ze ook? Hij, of zij (?), was en is goed genoeg en vooral mooi. De derde serie, degene waarop TS haar oog heeft laten vallen, vind ik trouwens de minst aantrekkelijke. Teveel rubber naar mijn smaakquote:Op maandag 19 juni 2006 16:27 schreef Jimmeh het volgende:
t onderstel is van de Giulia dat klopt, maar lijkt me toch sterk als ze geen verbetering hebben doorgevoerd
De Duetto is natuurlijk het mooiste en dan het liefst een 1750 met brulpijpquote:Op maandag 19 juni 2006 16:37 schreef heijx het volgende:
1983-1989 is nu net de minst mooie versie, die met die enorme rubberen spoiler achterop:
Tweede serie, met perspex bubbels over de koplampen.De achterkant heet "Coda Tronca" om hem te onderscheiden van de eerste series, met ronde achterkant.
Derde serie, het lillijke model (Kostte me nogal wat moeite om er überhaupt een foto van te vinden.)
Vierde serie, slanker model 1990-94
Ik heb wel 80ers gezien waar die spoiler van af was gesloopt en dat zag er ook nog wel aardig uit, maar de auto wordt er natuurlijk niet origineler op.
, zal alleen qua budget een beetje problematisch worden?quote:
Heb even gekeken maar staan helaas geen foto's op de site.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:53 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Ik zag er vanmorgen nog een bij JP Italia in Oldenzaal staan. Heb geen flauw idee hoe duur en hou oud, maar zo op afstand zag ie er netjes uit. www.peterman.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |