abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_38992310
in een ander topic gaf ik aan dat Lyon voor mij één van de fijnste plaatsen is om te wonen.
velen kennen lyon of van de fourviere tunnel of van olympique lyonnais. jammer, want de stad heeft eigenlijk veel te bieden, ik kan daarom ook aan raden er eens een weekend naar toe te gaan (4.5 uur met de TGV vanuit brussel)

kleine impressie:


Fourvière (wat een berg is en een kerk, de tunnel is er naar vernoemd:



Terraux:



Impressie Vieux Lyon:



Place de Bellecour:



Stukje Croix Rousse:



Impressie Fête de la Lumiere begin december:



Musée des Beaux Arts:



Parc Ile Barbe:



Parc Tête d'Or (incl zoo):



Crayon:





[ Bericht 3% gewijzigd door Prego op 19-06-2006 05:11:39 ]
  maandag 19 juni 2006 @ 05:15:04 #2
84524 Morwen
I got life
pi_38992331
Mooi

Ik ben er ooit weleens geweest, maar dat is redelijk lang terug. Franse steden zijn over het algemeen mooi, oud maar sfeervol. Dorpjes trouwens ook
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_38992342
quote:
Op maandag 19 juni 2006 05:15 schreef Morwen het volgende:
Mooi

Ik ben er ooit weleens geweest, maar dat is redelijk lang terug. Franse steden zijn over het algemeen mooi, oud maar sfeervol. Dorpjes trouwens ook

dat vind ik het fijne in o.a. frankrijk, het is nog oud. modern straalt zo weinig sfeer uit.
men zegt wel eens dat het op parijs lijkt maar dan met een stiekem mediterraans tintje
  maandag 19 juni 2006 @ 05:29:18 #4
84524 Morwen
I got life
pi_38992349
quote:
Op maandag 19 juni 2006 05:21 schreef Prego het volgende:

[..]


dat vind ik het fijne in o.a. frankrijk, het is nog oud. modern straalt zo weinig sfeer uit.
men zegt wel eens dat het op parijs lijkt maar dan met een stiekem mediterraans tintje
Defence is een gedrocht in Parijs en Lyon heeft idd net dat vleugje extra. Parijs is een soort grens tussen het koele Noordelijke en het warme zuidelijke, voor mijn gevoel dan. Noord-Frankrijk is gewoon saai, na Parijs wordt het pas echt "Zuidelijk". Lekker duidelijk ben ik weer
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_38992354
quote:
Op maandag 19 juni 2006 05:29 schreef Morwen het volgende:

[..]

Defence is een gedrocht in Parijs en Lyon heeft idd net dat vleugje extra. Parijs is een soort grens tussen het koele Noordelijke en het warme zuidelijke, voor mijn gevoel dan. Noord-Frankrijk is gewoon saai, na Parijs wordt het pas echt "Zuidelijk". Lekker duidelijk ben ik weer
ja heel erg
ik snap wel wat je bedoelt hoor.
al begint la part dieu hier ook op la defence te lijken. gelukkig heeft de gemeente een regime om authentiek lyon te mengen met nieuwe projecten waardoor het geheel niet alleen maar modern oncomfortabel oogt.
  maandag 19 juni 2006 @ 06:46:20 #6
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38992534
ik ben er redelijk in de buurt geboren Aurillac ( auverne ) . Vooral de aanrit naar Lyon 's avonds is betoverend mooi. Lyon zelf is op het centrum na niet echt een superstad. beetje zoals alle grote steden . Foute buitenwijken en veel criminaliteit.
pi_38992551
quote:
Op maandag 19 juni 2006 06:46 schreef dimage het volgende:
ik ben er redelijk in de buurt geboren Aurillac ( auverne ) . Vooral de aanrit naar Lyon 's avonds is betoverend mooi. Lyon zelf is op het centrum na niet echt een superstad. beetje zoals alle grote steden . Foute buitenwijken en veel criminaliteit.
klopt, banlieus als venissieux zijn vreselijk, maar goed dat is de tendence he? verder wat je zegt is denk ik wel voor bijna alle grote steden.
wat leuk dat je 'in de buurt' geboren bent, ik ben weleens in aurillac geweest. ook erg mooi
  maandag 19 juni 2006 @ 08:44:14 #8
38161 faculty
Always around
pi_38993120
Ik was er tijdens mijn treintour door Frankrijk een dag. Een dag in Lyon is ook meer dan genoeg, hierin kun je de hele stad wel verkennen.

Ik moet zeggen dat het uitgaansleven er wel leuk was.
What goes around, Comes around
pi_38993400
Ik heb in Lyon een keer een onvergetelijk moment meegemaakt......
zittend een plekje bij de Romeinse ruïnes de volle maan op zien komen boven de plek waar de Rhone en de Saone samenvloeien......
Het stadslawaai leek heel ver weg en mijn vriendinnetje mooier dan ooit.....
Gave stad, mooi centrum.....en de Provence is dichtbij...
Come get some!
-
  maandag 19 juni 2006 @ 09:10:14 #10
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38993463
quote:
Op maandag 19 juni 2006 06:57 schreef Prego het volgende:

[..]

klopt, banlieus als venissieux zijn vreselijk, maar goed dat is de tendence he? verder wat je zegt is denk ik wel voor bijna alle grote steden.
wat leuk dat je 'in de buurt' geboren bent, ik ben weleens in aurillac geweest. ook erg mooi
heb tot mijn 6e in la roquebrue gewoond aan het cantal mooiste plekje van de auverne
pi_38993616
Lyon is een tussenstop voor mij in september. Dan blijf ik daar drie dagen slapen, slenteren en eten. Vooral in dat laaste heb ik heel veel zin.
pi_38997952
En dan mis je nog een foto van het mooiste bouwwerk van Lyon: het TGV-station van Calatrava;



pi_38998076
Ik ben een keer in Lyon geweest, maar dat zal dan wel aan de verkeerde kant geweest zijn. Ik vond het er maar heel erg armoedig, en het riool was gewoon open. Fatsoenlijke hotels waren in dat gedeelte niet te vinden, ik ben toen dus maar naar Grenoble gereden
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_39023050
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:05 schreef Maleficium het volgende:
Ik heb in Lyon een keer een onvergetelijk moment meegemaakt......
zittend een plekje bij de Romeinse ruïnes de volle maan op zien komen boven de plek waar de Rhone en de Saone samenvloeien......
Het stadslawaai leek heel ver weg en mijn vriendinnetje mooier dan ooit.....
Gave stad, mooi centrum.....en de Provence is dichtbij...
ik zie het helemaal voor me
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:15 schreef k_man het volgende:
En dan mis je nog een foto van het mooiste bouwwerk van Lyon: het TGV-station van Calatrava;

[afbeelding]

[afbeelding]
ik wil niet mierenneuken maar dat is niet in Lyon, het is het vliegveld van Lyon maar het ligt een goede 30 km uit de stad. ik geloof dat die plaats satolas heet.
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:19 schreef thefunny het volgende:
Ik ben een keer in Lyon geweest, maar dat zal dan wel aan de verkeerde kant geweest zijn. Ik vond het er maar heel erg armoedig, en het riool was gewoon open. Fatsoenlijke hotels waren in dat gedeelte niet te vinden, ik ben toen dus maar naar Grenoble gereden
waar ben je geweest dan?
pi_39023406
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef Prego het volgende:
ik wil niet mierenneuken maar dat is niet in Lyon, het is het vliegveld van Lyon maar het ligt een goede 30 km uit de stad. ik geloof dat die plaats satolas heet.
Hebben ze daar ook eens een keer een modern gebouw dat wereldberoemd is, een echte Calatrava, waar toeristen uit de hele wereld op afkomen... ga jij beweren dat het niet in Lyon ligt.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 00:46:24 ]
pi_39024075
Superstad! Slecht één keer drie dagen geweest. Ik zou er absoluut wel een tijdje willen wonen
pi_39024647
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 01:23 schreef Knakker het volgende:
Superstad! Slecht één keer drie dagen geweest. Ik zou er absoluut wel een tijdje willen wonen
ik zal je een basis geven, er is veel werk in Lyon en omstreken
pi_39028535
Eén keer (in 2002) in Lyon Part-Dieu op de TGV naar huis gestapt, niet veel van de stad gezien maar het zag er wel leuk uit vanuit de auto...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_39029573
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef Prego het volgende:


[..]

waar ben je geweest dan?
Ik was onderweg naar Marseille, het was al avond en we hadden besloten om even ergens in de buurt een hotelletje op te zoeken. We zagen langs de weg een formule 1 hotel, maar toen we net aan kwamen rijden was er een bus duitse toeristen daar net ingecheckt, dus we moesten verder zoeken...in de buurt en in een straal van 5 kilometer rond het F1 hotel was het echt een groot verval...zwervers zaten er bij bosjes op straat en het stonk er geweldig.

Op een gegeven moment zagen we een hotel (je weet wel, filmclichè, helemaal vergrijsde gevel, kapotte knipperende neonverlichting en een vergeeld bord in een zeer krap straatje), daar zijn we maar niet naar binnen gegaan. Op een gegeven moment had ik de laptop gepakt om even te zoeken naar een hotel in de buurt op internet, maar dat had ik niet moeten doen, ik werd meteen door drie van die zwervers met een zekere agressie in de gaten gehouden. Ik heb gemaakt dat ik er weg kwam.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_39030695
quote:
Op een gegeven moment had ik de laptop gepakt
In een franse achterbuurt vol met zwervers.......
jij mag blij zijn dat je die laptop nog hebt (en geen mes in je flikker gehad..)
Come get some!
-
pi_39041725
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 02:19 schreef Prego het volgende:

[..]

ik zal je een basis geven, er is veel werk in Lyon en omstreken
Voorlopig zit ik nog een tijdje in Buenos Aires
pi_39062411
@thefunny: een troost: in lyon zelf zit géén formule 1 hotel, ik denk dat je in een buitenwijk (ander 'dorp') bent geweest

@Maleficium: je brengt het alsof het typisch frans is

@knakker: groot gelijk
maar altijd goed om te weten dat je keus hebt toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door Prego op 21-06-2006 05:13:56 ]
  woensdag 21 juni 2006 @ 05:08:52 #23
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39062457
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:25 schreef thefunny het volgende:

Op een gegeven moment had ik de laptop gepakt om even te zoeken naar een hotel in de buurt op internet, maar dat had ik niet moeten doen, ik werd meteen door drie van die zwervers met een zekere agressie in de gaten gehouden. Ik heb gemaakt dat ik er weg kwam.
Je werd "met een zekere agressie in de gaten gehouden"???

Man, hoe paranoïde kan je worden, eigenlijk?

Het is toch wel duidelijk dat dit een gevoel van onzekerheid bij jezelf is als "buitenlander", omdat je een duur ding op schoot haalt? Als ze je alleen in de gaten houden, is er geen sprake van "agressie".

Waarschijnlijk houden ze je in de gaten omdat je daar bent gestopt met de auto en een computer bovenhaalt. Voor de gemiddelde achterbuurtbewoner is dat nu eenmaal niet zo normaal en zou je gerekend kunnen worden tot "politie in burger". Dat is in Antwerpen ook zo, en ik vermoed in eender welke grote Nederlandse stad idem.
---verdwijnt---
pi_39067504
quote:
Maleficium: je brengt het alsof het typisch frans is
Nee, een achterbuurt is niet een typisch frans verschijnsel; rondstruinende zwervers evenmin.
alleen het feit dat betrokkene in een dergelijke buurt (waar dan ook ter wereld) een laptop tevoorschijn tovert getuigt in mijn optiek van ofwel lef ofwel levensmoeheid.....

by typisch frans denk ik aan heel andere dingen....
Come get some!
-
pi_39082569
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:08 schreef Maleficium het volgende:

[..]

Nee, een achterbuurt is niet een typisch frans verschijnsel; rondstruinende zwervers evenmin.
alleen het feit dat betrokkene in een dergelijke buurt (waar dan ook ter wereld) een laptop tevoorschijn tovert getuigt in mijn optiek van ofwel lef ofwel levensmoeheid.....
lef EN levensmoe?
quote:
by typisch frans denk ik aan heel andere dingen....
laat maar, ik heb zo genoeg van die clichés
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')