abonnement Unibet Coolblue
pi_38985409
Gisterenmiddag had Joni in een keer uit het niks een dikke bult op haar rechter voorpoot zitten.
Het voelt zacht en is niet pijnlijk of wat dan ook.Een oom van me zijn hond heeft het ook wel es gehad en toen vertelde de dierenarts dat het kwam door verkeerd springen en dat het vanzelf zou wegtrekken(wat ook gebeurde).Zelf dacht ik dat ie mischien gestoken zou zijn door een wesp of ander insect.
Natuurlijk gaan we naar de dierenarts van de week als het niet weg gaat maar mischien dat iemand hier ook zoiets heeft gehad bij z'n hond of weet wat het zou kunnen zijn,het zit me namelijk niet echt lekker...





Ze gedraagd zich trouwens verder gewoon normaal (nou ja in hoe ver je het normaal wil noemen )en rent/speelt zonder problemen.
01-08-2008
  zondag 18 juni 2006 @ 22:39:47 #2
80536 Jig
Klere kachel!
pi_38985691
Welke plek zit die precies? Bij een gewricht ofzo in de buurt, of gewoon halverwege d'r/z'n poot?
asd
pi_38985759
Mijn hond heeft dat ook gehad vorig jaar.. Bleek een vetbult te zijn. Gewoon even langs de dierenarts gaan, dan snijden ze dat stuk weg samen met de huid die eraan vastzit. Wel onder narcose natuurlijk.
-AJAX AMSTERDAM-
pi_38985772
kan je het bewegen of zit het vast?
  zondag 18 juni 2006 @ 22:41:14 #5
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_38985784
gewoon wegsnijen die handel
pi_38985851
Heb ik wel eens met mn kat gehad. Je zou om een penicillinekuur kunnen vragen bij de dierenarts.

Maar dat moet de dierenarts zelf bekijken natuurlijk.
pi_38985902
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:39 schreef Jig het volgende:
Welke plek zit die precies? Bij een gewricht ofzo in de buurt, of gewoon halverwege d'r/z'n poot?
Half voor half zijkant,zie 1e foto!
01-08-2008
pi_38985976
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:41 schreef Misanthropist het volgende:
kan je het bewegen of zit het vast?
Zit los,kan er ook gewoon in duwen enzo.Wat ik zo vreemd vind is dat het er opeens zit!
01-08-2008
pi_38986185
Moeilijk te zeggen wat het is als je alleen de foto's hebt.
Kan een scala aan aandoeningen zijn natuurlijk. Zolang Joni er geen last van heeft als ze loopt of als je erop drukt , de poot beweegt dan is het niet iets wat super dringend is , maar toch zou ik er persoonlijk voor kiezen om de DA morgen even ernaar te laten kijken. Gezien de plek denk ik persoonlijk niet aan een steek van een insect , maar dat kan ik uiteraard helemaal verkeerd hebben.
pi_38986622
ongetwijfeld gewoon een vetbultje zeker omdat dat so plotseling gekomen is en het beesje geen sporen van pijn vertoond dierenarts verwijderd die met een minuut zonder narcose lijkt mij
it was not a good game
pi_38986694
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:55 schreef rasor1 het volgende:
ongetwijfeld gewoon een vetbultje zeker omdat dat so plotseling gekomen is en het beesje geen sporen van pijn vertoond dierenarts verwijderd die met een minuut zonder narcose lijkt mij
Ja klopt als het vet niet aan de spieren vastzit. Als het wel vastzit aan de spieren zijn ze wel een half uur bezig met snijden.
-AJAX AMSTERDAM-
pi_38987019
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:55 schreef rasor1 het volgende:
vetbultje
Zie je de foto's niet?
Dat is een dikke bult van zo'n 4x4cm,geen bultje.
Daarbij moet ze niks van de dierenarts hebben en al helemaal niet van mensen die aan haar poten gaan zitten zonder dat Mevrouw daar om gevraagd heeft (ja het is een apart geval) dus die dierenarts word al een avontuur op zich!
01-08-2008
pi_38987127
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:04 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Zie je de foto's niet?
Dat is een dikke bult van zo'n 4x4cm,geen bultje.
Daarbij moet ze niks van de dierenarts hebben en al helemaal niet van mensen die aan haar poten gaan zitten zonder dat Mevrouw daar om gevraagd heeft (ja het is een apart geval) dus die dierenarts word al een avontuur op zich!
Bij Lobke (mijn hond) was het ook een bult van ong. 4bij4cm.
-AJAX AMSTERDAM-
pi_38987263
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:06 schreef MakaveliTheDon het volgende:

[..]

Bij Lobke (mijn hond) was het ook een bult van ong. 4bij4cm.
Oke dan,laten we hopen dat het dat is en niet iets anders engs,ze is ook al weer 9jaar.Morgen dierenarts bellen.
01-08-2008
pi_38987287
als het heel erg zacht is dan kan het wel vocht zijn, dan heeft ze zichmisschien gewoon verstapt. Als het harder is dan misschien idd een vetbult (mijn hond heeft er ook een paar, op haar zijkanten) of een insectensteek, maar daar zou ze wel last van hebben lijkt me..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_38987384
Ik zou het verder niet weten ofzo, maar ik wil gewoon even zeggen: wat een ontzettend lieve hond heb je
pi_38987399
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:10 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Oke dan,laten we hopen dat het dat is en niet iets anders engs,ze is ook al weer 9jaar.Morgen dierenarts bellen.
Lijkt mij niet dat het ernstig is; dan zou het niet uit het niets zijn ontstaan....
Een bijv. tumor doet er een stuk langer over om te groeien!
  zondag 18 juni 2006 @ 23:24:33 #18
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_38987729
kijk eens op hondenforum.nl
daar zitten behoorlijk wat hondenmensen die je snel kunnen vertellen of zij een idee hebben...maar dan nog...een idee is een idee..
Gewoon even naar de DA gaan
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_38993166
Kan inderdaad gewoon een vetbultje of een cyste ofzo zijn

Maar ik denk dat je het beter voor de zekerheid kan laten checken.
Dan bepaald de DA wel of het beter is om het weg te halen of gewoon te laten zitten.
Volgens mij ligt dat laatste ook een beetje aan de leeftijd
(overigens.. bij mijn kat zijn er 2 verwijderd zonder narcose. maar ik wist serieus niet dat er dierenartsen waren die dat zonder narcose deden. Echter.. was hij er nu z onder grommen, bijten, klagen binnen 5 minuten vanaf ipv dat ik hem een dag bij de dierenarts achter moest laten)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38995406
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:49 schreef Uhmmie het volgende:
Kan inderdaad gewoon een vetbultje of een cyste ofzo zijn

Maar ik denk dat je het beter voor de zekerheid kan laten checken.
Dan bepaald de DA wel of het beter is om het weg te halen of gewoon te laten zitten.
Volgens mij ligt dat laatste ook een beetje aan de leeftijd
(overigens.. bij mijn kat zijn er 2 verwijderd zonder narcose. maar ik wist serieus niet dat er dierenartsen waren die dat zonder narcose deden. Echter.. was hij er nu z onder grommen, bijten, klagen binnen 5 minuten vanaf ipv dat ik hem een dag bij de dierenarts achter moest laten)
Is dat niet erg pijnlijk dan?Vind het een beetje zielig klinken.
01-08-2008
pi_38998968
Pure-Poison: mijn kat is een straatkat en altijd redelijk stoer op zich.
Dat zal gescheeld hebben misschien.

Ik moest hem vasthouden nvan de dierenarts.. echter hij bleef gewoon uit zichzelf liggen toen de bult verwijderd werd.
En ook de 2e bult lag meneer luid spinnend op de behandeltafel.
Ik weet dat poezen ook spinnen als ze pijn hebben.. maar hij heeft dus ook niet eens geprobeerd om tegen te spartelen.

Daarentegen was de dierenarts (en de assistente ook) bijzonder onder de indruk omdat het inderdaad dus wel pijn doet.
Maarja.. als ik moet kiezen tussen zo en een hele dag bij de dierenarts.. tja dan mag het wat mij betreft volgende keer weer zo.
Denk dat hij van narcose beroerder is dan op deze manier.
Hij was eenmaal thuis ook weer erg vrolijk.. dus waarschijnlijk had hij toch wel last gehad van die bult maar het goed verborgen.

Maar volgens mij doen weinig dierenartsen dat zo.
Niet in de laatste plaats voor de maag van de eigenaar
Want het ziet er wel ranzig uit.
Hij deed het alleen omdat ik met een vaste klant van hem was die zei dat ik wel wat kon hebben omdat ik bij de vogelopvang alvast een sterke maag had gekweekt.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:45:22 #22
80536 Jig
Klere kachel!
pi_39060063
Onze hond had vroeger ook zon bult op de zeikant van dr poot, vetbult was dat. Is gewoon weg gesneden onder narcose. Verders niets aan et handje.
asd
pi_39062648
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:45 schreef Jig het volgende:
Onze hond had vroeger ook zon bult op de zeikant van dr poot, vetbult was dat. Is gewoon weg gesneden onder narcose. Verders niets aan et handje.
idem bij onze labrador

voor de operatie vroeg iedereen wat het was. ik antwoorde altijd dat ze daar d'r shag en aansteker bewaarde
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:28:53 #24
84328 Lllaura
painting pictures
pi_39336386
Weet je al wat het is?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_39353512
Ja, hoe is het afgelopen??
pi_39353756
Vetbult,wordt weg gehaald onder narcose dus gelukkig niks ernstigs!
Al blijft het mij een raadsel hoe dat ding er opeens zit,vetbulten groeien toch ipv opeens te voorschijn komen
01-08-2008
pi_39355212
Misschien is het je gewoon niet eerder opgevallen?
Dat soort dingen lijken altijd van de ene op de andere dag te ontstaan he
Toch si dat zelden het geval
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')