abonnement Unibet Coolblue
pi_39277438
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Mên wat heb ik een plezier van King gehad. Toen ik een jaar of 10 was ofzo, toen was ik door de kinderafdeling van de plaatselijke kleine bieb heen (ik was zo'n walgelijk kind dat alleen maar las). Achter de balie zat soms een persoon met het syndroom van Down (sociale werkplek), alleen op vrijdag. Daar wachtte ik op en dan ging met een stalen gezicht een stapeltje King halen. Het, Bezeten Stad, de Beproeving, al die jaren tachtig boeken van hem heb ik zo naar mijn kamertje gesmokkeld.
Doodeng natuurlijk, helemaal op die leeftijd. Ik projecteerde mijn eigen angst voor vampiers etc. op mijn zusje, die heeft nog jaren met papieren kruisjes naast haar bed geslapen
Ik ben er inmiddels achter dat de Donkere Toren-reeks de moeite waard is, deel 1 net uit, ga binnenkort de rest bij elkaar scharrelen en mezelf trakteren
Haha, wat herkenbaar !

Kleine Razztwizzle: "Ik wil deze boeken lenen"
Bibliotheekmuts: "Dat mag niet, die zijn niet voor kinderen, veel te eng"
Kleine Razztwizzle: "Euh.. .. hmm.. ze zijn voor m'n moeder hoor "
Bibliotheekmuts: "hmm.. nou, goed dan"
pi_39277601
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:43 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Haha, wat herkenbaar !

Kleine Razztwizzle: "Ik wil deze boeken lenen"
Bibliotheekmuts: "Dat mag niet, die zijn niet voor kinderen, veel te eng"
Kleine Razztwizzle: "Euh.. .. hmm.. ze zijn voor m'n moeder hoor "
Bibliotheekmuts: "hmm.. nou, goed dan"
Jaaah, dat geintje werkte de eerste drie keer ook bij de "normale" biebjuffen. Daarna moest ik mijn moeder vragen of ze zulke boeken voor me wilde lenen. Lazen we hetzelfde.
Mijn moeder vond het wel best trouwens, want als ik niet binnen aan het lezen was, dan haalde ik buiten rottigheid uit dus dit had ze liever.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:53:42 #78
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_39277693
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:07 schreef jogy het volgende:
Dark Tower, The stand. Twee van mijn alltime favorites. Je hebt ook een boek met in de naam iets van 'dragon'en daar komt die Staff van the stand en the dark tower ook in voor, een soort sprookje, wel heel stoer .
'eyes of the dragon' bedoel je? ook een erg fijn boek ja

heeft iemand trouwens enig idee of die miniserie van The Stand ook nog ergens op DVD te krijgen is?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_39288456
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:02 schreef birdydontfly het volgende:
Ik vond Het echt geweldig. Heb het in 2 dagen uitgelezen.
Wtf, in 2 dagen???
pi_39288499
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wtf, in 2 dagen???
Sterker nog ik heb 'Insomnia' in 1x uitgelezen, maar dat was ook
in een zomervakantie!
pi_39290883
Maar dan moet je constant in die 2 dgn gelezen hebben, hoe lees je anders 1150 blz in 2 dgn?
pi_39292943
hahaha ja nou ik heb zo goed als constant gelezen ja. stel je voor, een weekend op vlieland met het kutste weer ooit. heb je niet veel beters te doen. en Het is geen 1150 bladzijdes hoor, maar 576.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_39292985
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:53 schreef Abbadon het volgende:

[..]

'eyes of the dragon' bedoel je? ook een erg fijn boek ja

heeft iemand trouwens enig idee of die miniserie van The Stand ook nog ergens op DVD te krijgen is?
ik heb hem gekocht op koninginnedag
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_39293055
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:53 schreef Abbadon het volgende:

[..]

'eyes of the dragon' bedoel je? ook een erg fijn boek ja

heeft iemand trouwens enig idee of die miniserie van The Stand ook nog ergens op DVD te krijgen is?
Kun je gewoon bij FRS vinden, voor nog geen 10 Euro.
pi_39294131
Hier is nog een deel: [CENTRAAL] Stephen King .
Misschien samenvoeging mogelijk.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_39294322
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:39 schreef birdydontfly het volgende:
hahaha ja nou ik heb zo goed als constant gelezen ja. stel je voor, een weekend op vlieland met het kutste weer ooit. heb je niet veel beters te doen. en Het is geen 1150 bladzijdes hoor, maar 576.
Nah ja, ik heb de pocketversie van 1150 blz. Dat verklaard.
pi_39338930
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:43 schreef tanna het volgende:
Ik heb net maar effies de dvd besteld van Rose Red, ben benieuwd. En was Stephen King in de film maximum overdrive niet die jeugdleider die een blikje frisdrank uit zo'n automaat tegen zijn kop kreeg?
Ik heb in het begin van de avond twee uurtjes van de film bekeken, maar het werd donker buiten (En Annie werd ook wakker, engengeng) dus de hoogste tijd om ineens wat anders te gaan doen
Maar morgenavond rond zeven uur durf ik misschien de rest af te kijken.
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:02:40 #88
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39385001
Stephen King

Samen met JK Rowling de enige auteurs waarvan ik op een dag alle boeken wil hebben

Heb nu:

Rosie
Het
De Gloed (tommyknockers)
De Shining
Dodenwake (pet semetary)
De Noodzaak
Carrie
De Colorado-kid

en vast nog wel één of twee, weet ik zo niet. Eentje over een weerwolf ofzo, een heel klein boekje, in ieder geval.

Heb ook Christine, het meisje dat hield van Tom Gordon en Ogen van vuur gelezen, en zonder uitzondering vond ik alle boeken echt leuk Favoriet is waarschijnlijk "Het", gevolgd door "De Noodzaak".
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_39385916
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:02 schreef J-Will het volgende:
Stephen King

Samen met JK Rowling de enige auteurs waarvan ik op een dag alle boeken wil hebben

Heb nu:

Rosie
Het
De Gloed (tommyknockers)
De Shining
Dodenwake (pet semetary)
De Noodzaak
Carrie
De Colorado-kid

en vast nog wel één of twee, weet ik zo niet. Eentje over een weerwolf ofzo, een heel klein boekje, in ieder geval.

Heb ook Christine, het meisje dat hield van Tom Gordon en Ogen van vuur gelezen, en zonder uitzondering vond ik alle boeken echt leuk Favoriet is waarschijnlijk "Het", gevolgd door "De Noodzaak".
Dat boek over die weerwolf is 'Silver Bullet'!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:34:27 #90
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39386143
die ja

ik krijg van dit topic weer zin om te lezen Ga vanmiddag naar de stad, dan doe ik weer even een pocketje. Misschien koop ik deel 1 van de donkere toren wel.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:47:21 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39402603
Stephen King is een held

Ik heb een tijd geleden het boek "mobiel" gekocht. En die ga ik dus lezen binnenkort.

Alles is eventueel heb ik grotendeels uit nu. ( korte verhalen bundel)

Desperation was ook geweldig Ben aan het wachten op de serie voor op tv.

En The stand

Nachtmerries

De marathon

En zo nog een aantal. Heb bij lange na niet alles gelezen van hem. Maar dat komt zeker nog in de toekomst.

Ik lees dus de Nederlandse vertaling meestal. Engelstalig is me nog teveel inspanning.

Alles is eventueel heeft goede verhalen, maar het verhaal alles is eventueel is toch de mooiste van de serie

Over die jongen met speciale gaves die in dienst genomen wordt dus om mensen uit te schakelen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 juni 2006 @ 19:54:55 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39402953
Ik heb zo'n beetje alles van King.

Een top 3 samenstellen is erg moeilijk. Alleen de nummer 1 staat wel redelijk vast en dat is The Stand
The green mile
Shawshank

Maar the mist, eyes of the dragon, the talisman, pet semetery, the girl who loved tom gordon, insomnia, it, rage, the long walk, the raft, quitters inc., ms Todd takes a shortcut, etc, etc zijn ook erg goed.
pi_39402977
Yo Dromenvanger, tip voor jou:

lees de Regelaars, King onder pseudoniem Richard Bachman.
Heeft vele referenties met Desperation.
Zo is daar Collie Entregain nog een normale vent, een plichtsgetrouwe agent!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:00:09 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39403199
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:55 schreef BlaineDeMono het volgende:
Yo Dromenvanger, tip voor jou:

lees de Regelaars, King onder pseudoniem Richard Bachman.
Heeft vele referenties met Desperation.
Zo is daar Collie Entregain nog een normale vent, een plichtsgetrouwe agent!


Dus die agent was ooit wel 100 procent

Ik zal het even opschrijven, nee ik bookmark het topic wel.

Ik wil ooit de hele collectie van King hebben. Ook Engelstalig. Lijkt me beter om het te lezen in zijn eigen woorden. De woorden van King dus. En niet de vertaalde woorden van de vertaler.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:02:04 #95
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39403300
Christine was trouwens ook een goed boek

De talisman heb ik liggen nog. En het geheim van de Buick.

Heb nog meer liggen maar nooit aangeraakt. Veel via Bol.com besteld een hele tijd.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:04:17 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39403407
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb zo'n beetje alles van King.

Een top 3 samenstellen is erg moeilijk. Alleen de nummer 1 staat wel redelijk vast en dat is The Stand
The green mile
Shawshank

Maar the mist, eyes of the dragon, the talisman, pet semetery, the girl who loved tom gordon, insomnia, it, rage, the long walk, the raft, quitters inc., ms Todd takes a shortcut, etc, etc zijn ook erg goed.
Jij leest alles in het Engels dus Is volgens mij veel beter

Is er uberhaupt een boek van King dat slecht is. Een boek waarvan je kunt zeggen. " Wat een pokke boek".

Heeft hij ooit een blunder gemaakt?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_39403485
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb zo'n beetje alles van King.

Een top 3 samenstellen is erg moeilijk. Alleen de nummer 1 staat wel redelijk vast en dat is The Stand
The green mile
Shawshank

Maar the mist, eyes of the dragon, the talisman, pet semetery, the girl who loved tom gordon, insomnia, it, rage, the long walk, the raft, quitters inc., ms Todd takes a shortcut, etc, etc zijn ook erg goed.
Hoe vond jij Bag of Bones? Ik vond die zo verschrikkelijk beklemmend...heel bijzonder.
(maar bij mij ook nr 1 The Stand, absoluut)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:09:12 #98
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39403632
Heb spontaan zin om King te lezen nu.

Dreamcatcher dus, waar ik mijn naam voor heb aangemaakt hier.

Dreamcatcher was eigenlijk het eerste king boek dat ik aanraakte. Daarna meer gaan bestellen van hem.

It heb ik nu zin om te zien op dvd

Heb die dvd gekocht

Misschien straks opzetten of morgen

Unieke verhalen zijn het gewoon

Unieke verhalen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_39404157
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:04 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Jij leest alles in het Engels dus Is volgens mij veel beter

Is er uberhaupt een boek van King dat slecht is. Een boek waarvan je kunt zeggen. " Wat een pokke boek".

Heeft hij ooit een blunder gemaakt?
talisman, samen met peter straub. wat een kutboek. vond dreamcatcher ook niet echt geweldig, dat militairen stuk duurt veeeeeel te lang (maar is opzich geen heel slecht boek)
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:24:45 #100
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_39404328
Ik heb eigenlijk alleen maar duistere krachten (korte verhalen) gelezen Hiervan vind ik het vlot wel heel goed eigenlijk. En het eerste verhaal over een vreemde mist die ineens opduikt, ben de naam vergeten van dit verhaal.
Volgens mij heb ik wel meer boeken gelezen ooit, maar nooit helemaal volgens mij. Of carrie denk ik wel uitgelezen, maar geen idee meer of ik het een goed boek vond

Op de dvd creepshow 2 staat de verfilming van the raft. Vind dat trouwens helemaal wel een aardige dvd. Verder spaart mijn vriend alle films van King...de plank staat inmiddels vol en ik mis nog 15 films Staan ook films tussen die niet van king zijn maar wel met zijn naam, zoals bv. de Lawnmower man. Weet iemand overigens waar ik de dvd of videoband van The langoliers kan krijgen? Ben al zo lang naar deze op zoek en kan hem nergens vinden. Wil hem echt graag nog eens zien, staat me nl wel iets van bij van vroeger maar ben benieuwd hoe ik deze film nu zou zien
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')