abonnement Unibet Coolblue
pi_38866357
Internisten zijn ook mensen En mensen kunnen fouten maken..
Maargoed, lijkt mij wat vreemd
pi_38880148
Hou even op zeg. Weet jij het beter dan mijn internist die mij al 11 jaar volgt en onderzoekt???
pi_38880157
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:49 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

En toch...die klachten horen toch bij Crohn?
Nee hoor, opgeblazen gevoel en misselijkheid zijn geen directe gevolgen van de ziekte van crohn, de medicijnen kunnen er eventueel voor zorgen, maar dat heeft niets met de ziekte zelf te maken.

PDS kent die symptomen namelijk wel, opgeblazen gevoel, gecombineerd met enige misselijkheid
pi_38880537
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:43 schreef crohntje het volgende:
Hou even op zeg. Weet jij het beter dan mijn internist die mij al 11 jaar volgt en onderzoekt???
Misschien is het handig als je niet gelijk zo vijandig reageert.. Hanneke geeft ook maar haar mening.
pi_38881532
Bedankt Raissa

Maar crohntje, artsen weten ook niet alles hoor. Maargoed...Tis jouw lichaam, als jij genoegen neemt met de mening van je arts vind ik het best
pi_38881619
Artsen weten niet alles, ze dachten voor 95% zeker te weten dat ik lymfklierkanker had, flink onder het mes geweest, en toen ze bezig waren zagen ze dat ze fout zaten. toen had ik dus al tig onderzoeken gehad, operatie was laaste stap voor de chemo
Maar bleek dus uiteindelijk een zeldzame vorm van crohn te zijn die bij mij alleen gelijk achter de maag zat. Iets wat mijn arts alleen nog maar ooit eens in een boek had gelezen....
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_38881699
Dat bedoel ik. Als iets zeldzaam is, betekent nog niet dat ze dat niet hoeven te checken.
Ik heb ook tal van voorbeelden m.b.t fouten van artsen, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. Ik wilde alleen duidelijk maken dat artsen ook niet alles weten en soms zelfs gaan gokken (wat nogal gevaarlijk kan zijn soms). Ik zeg niet dat je artsen niet meer moet vertrouwen, maar blijf niet volledig afhankelijk van hun. Het blijft jouw lichaam en jouw leven en hun zullen er niet minder om slapen.
pi_38882156
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:35 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik wilde alleen duidelijk maken dat artsen ook niet alles weten en soms zelfs gaan gokken (wat nogal gevaarlijk kan zijn soms).
Heb ik opzich een goed voorbeeld van:

Een aantal jaar terug kwam ik bij de huisarts met klachten van:
  • Veel moe zijn
  • Minimaal 3 keer per dag overgeven
  • Buikpijn

    In eerste instantie werd het door de arts afgedaan als: psychisch of anorexia ofzo. Tijden lang heb ik hiermee doorgelopen tot vorig jaar zomer. Ik ben toen met spoed in het ziekenhuis opgenomen op de hartbewaking, het kaliumgehalte in mijn bloed was zo laag dat mijn hart er ieder moment mee op kon houden en omdat ik zo goed als uitgedroogd was. (Ik kon niets binnen houden, geen eten maar ook geen drinken) Eigenlijk werd ik toen pas serieus genomen en hebben ze de ziekte van crohn ontdekt. Het werd nooit echt serieus genomen omdat overgeven geen symptoom is van de ziekte van crohn.. Uiteindelijk kreeg ik ook wel last van continue diarree enzo maar dat werd afgewimpeld als een spastische darm..

    Bij mij is het altijd overgekomen dat je eerst eraan kapot moet gaan voordat ze de ernst inzien...
  • pi_38882607
    Ik heb 2 jaar lang met me klachten rondgelopen, me vader had net kanker gehad, en het werd dan maar op psychisch afgedaan, in totaal 4x bij de dokter geweest versprijd over 2 jaar...
    Dan kreeg ik een keer een paar pillen die tegen maagzuur hielpen enzo, maar daar heb ik dan geen drol aan...
    Pas toen ze erachterkwamen dat de lymfklier bij de uitgang van me maag opgezwollen was hadden ze haast, en heb ik opeens tig onderzoeken, een operatie en dergelijke allemaal in 1 maand gehad...
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38882914
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:03 schreef scarefreak het volgende:
    ..
    Je woont in frankrijk zie ik? Zijn ze daar niet een stuk verder of niet?
    pi_38883192
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:12 schreef Raissa het volgende:

    [..]

    Je woont in frankrijk zie ik? Zijn ze daar niet een stuk verder of niet?
    Dat is een geintje
    gewoon in de buurt van Apeldoorn
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38883351
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:19 schreef scarefreak het volgende:

    [..]

    Dat is een geintje
    gewoon in de buurt van Apeldoorn
    Pf


    pi_38883471
    yeah, weer iemand te pakken
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38883529
    Ik verloor in nog geen maand tijd 14 kilo en was als maar ziek, diaree overgeven alles tegelijk,PDS zei de internist, maar dat is natuurlijk een handige diagnose voor de internisten... het zoeken naar de echte oorzaak kan stoppen als we t niet weten dan is het PDS,
    PDS kan je namelijk alleen aan symptomen herkennen maar niet aan iets "tastbaars" bij mij zijn ze dus na 10-tallen bloedonderzoeken, een ademtest en dunne en dikke darm onderzoeken maar gestopt met zoeken.
    Ik heb nu dus een diagnose waar je niets mee kan, kan niet uit eten, en ga noodgedwongen in september op mijn eigen bruiloft brood eten omdat ik niets "vreemds" verdragen kan. En ik anders 5 uur achtereen op het toilet bivakeer.
    De ene week kan je lasagne eten zonder problemen de andere week niets als gedonder als je het eet. De dieetist denkt dat ik niet tegen smaakversterkers kan, maar de diagnose PDS noem ik een wassen neus, je kunt je darmen "stoppen" of "laxeren" met medicijnen, maar naar de oorzaak word verder niet gezocht. Lekker handig die internisten, oooh we weten het niet het is PDS.
    Mama van Isa en Ties
    pi_38883645
    Ik weet niet wat PDS is, maar als ik dat zo hoor is dat gewoon het hoekje waar ze maar vanalles heengooien wat ze niet zeker weten?
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38883712
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:27 schreef marlieske het volgende:
    Ik verloor in nog geen maand tijd 14 kilo en was als maar ziek, diaree overgeven alles tegelijk,PDS zei de internist, maar dat is natuurlijk een handige diagnose voor de internisten... het zoeken naar de echte oorzaak kan stoppen als we t niet weten dan is het PDS,
    PDS kan je namelijk alleen aan symptomen herkennen maar niet aan iets "tastbaars" bij mij zijn ze dus na 10-tallen bloedonderzoeken, een ademtest en dunne en dikke darm onderzoeken maar gestopt met zoeken.
    Ik heb nu dus een diagnose waar je niets mee kan, kan niet uit eten, en ga noodgedwongen in september op mijn eigen bruiloft brood eten omdat ik niets "vreemds" verdragen kan. En ik anders 5 uur achtereen op het toilet bivakeer.
    De ene week kan je lasagne eten zonder problemen de andere week niets als gedonder als je het eet. De dieetist denkt dat ik niet tegen smaakversterkers kan, maar de diagnose PDS noem ik een wassen neus, je kunt je darmen "stoppen" of "laxeren" met medicijnen, maar naar de oorzaak word verder niet gezocht. Lekker handig die internisten, oooh we weten het niet het is PDS.
    Heb je een CT-scan gehad? Bij mij konden ze op echo's, gastroscopieen e.d. niets zien.. Alleen op een CT-scan.. Hierdoor heb ik ook 3 ct-scans gehad in 3 maanden tijd
    pi_38883722
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:31 schreef scarefreak het volgende:
    Ik weet niet wat PDS is, maar als ik dat zo hoor is dat gewoon het hoekje waar ze maar vanalles heengooien wat ze niet zeker weten?
    PDS = Prikkelbaar darm syndroom..

    Dit hebben ze bij mij ook als diagnose gesteld in het begin van mn ziekte..

    Nu zeggen ze dat ik het ook naast mijn crohn heb.
    pi_38883779
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:32 schreef Raissa het volgende:

    [..]

    Heb je een CT-scan gehad? BIj mij konden ze op echo's, gastroscopieen e.d. niets zien.. Alleen op een CT-scan.. Hierdoor heb ik ook 3 ct-scans gehad in 3 maanden tijd
    Heb je na de tijd ook een souvernier gekocht?
    Klote attractie
    Ik ben er ook 3x doorheen geweest, 2x niets aan de hand, 3de keer kreeg ik na het injecteren van dat spul opeens vette opvliegers, warm! warm! kon ik gelijk nog een halfuur in kamertje blijven zitten.
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38883939
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:33 schreef Raissa het volgende:

    [..]

    PDS = Prikkelbaar darm syndroom..

    Dit hebben ze bij mij ook als diagnose gesteld in het begin van mn ziekte..

    Nu zeggen ze dat ik het ook naast mijn crohn heb.
    Hmmz, ff op wikipedia opgezocht, misschien ook maar eens ff met me arts over hebben, aangezien ik die symptonen ook heb, maar die horen weer niet bij mijn crohn die achter de maag-uitgang zit.
    Waarschijnlijk zal ik ook wel zoiets erbij hebben.
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38883947
    Ik reageer niet vijandig, maar heb al meerdere keren gezegd dat ik crohn heb én pds. Ik heb totaal geen reden om te twijfelen aan de diagnose van mijn arts. Het komt écht vaak voor, crohn en pds...Ik weet ook als geen ander dat artsen en verpleegkundige, vergeet die niet, fouten maken. Toen ik voor een stomareconstructie operatie naar het ziekenhuis kwam stond er in m'n status; stoma wordt opgeheven!!! Je moet altijd zelf goed opletten, ook wat je voor medicijnen krijgt in een ziekenhuis. Vaak klopt er niets van.

    Marlieske, helpt imodium niet bij jouw? Als ik echt een dag weg moet zonder last te hebben slik ik imodium (loperamide). Ik begin met 2 en na een paar uur nog 2 tabletten. Dat legt je darmen stil. Probeer het eens nog voor je bruiloft. Wie weet.
    pi_38884007
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:34 schreef scarefreak het volgende:

    [..]

    Heb je na de tijd ook een souvernier gekocht?
    Klote attractie
    Ik ben er ook 3x doorheen geweest, 2x niets aan de hand, 3de keer kreeg ik na het injecteren van dat spul opeens vette opvliegers, warm! warm! kon ik gelijk nog een halfuur in kamertje blijven zitten.
    Ik heb het in verschillende ziekenhuizen gehad en dat spul werkte bij mij iedere keer anders ofzo (het ene ziekenhuis gebruikt ander spul dan de andere zei zo'n ziekenhuismevrouwtje). De eerste keer had ik niet zo'n last (alleen het idee dat ik in mn broek aan het zeiken was.. ) De tweede keer had ik het alleen ernstig warm en de derde keer moest ik bijna overgeven, ik had het idee dat mn keel dicht slibte waardoor ik niet meer kon slikken met kotsneigingen tot gevolg... (en ik had het idee dat ik zou stikken )
    pi_38884066
    Inderdaar Scarefreak als ze het ff niet meer weten krijg je die stempel op je hoofd... met de preek het zal wel stress zijn of het zit tussen je oortjes (nou daar zaten die 14 kilo niet kan ik je vertellen)
    leg eens aan je baas uit wat je mankeert als zelfs de artsen het niet weten..... PDS gooien ze in de groep tussen de oren zittende kwaaltjes en dan ben je meteen een stumperd en heel gevoelig voor stress, niet dus want ik had/heb geen stress, ben niet stress gevoelig en zat heel lekker in mijn vel toen het de kop op stak. Maar overal word je "kwaal" dus na de flauwekul diagnose met een korreltje zout genomen en dat terwijl de klachten er niet minder om worden. De ene keer krijg je medicijnen om te onstoppen en terwijl je die inneemt neem je meteen de medicijnen in om te stoppen, dweilen met de kraan open dus.
    ik geloof en vertrouw na mijn ervaring dus weinig internisten meer.
    Mama van Isa en Ties
    pi_38884120
    Dat dichtslibben van me keel had ik ook, maar die warmte die ik voelde begon ook vanuit me nek, dus ik dacht dat het daar wel door zou komen.

    En dan heb je natuurlijk ook het heerlijke Contrast vloeistof moeten drinken
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38884229
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:41 schreef marlieske het volgende:
    Inderdaar Scarefreak als ze het ff niet meer weten krijg je die stempel op je hoofd... met de preek het zal wel stress zijn of het zit tussen je oortjes (nou daar zaten die 14 kilo niet kan ik je vertellen)
    leg eens aan je baas uit wat je mankeert als zelfs de artsen het niet weten..... PDS gooien ze in de groep tussen de oren zittende kwaaltjes en dan ben je meteen een stumperd en heel gevoelig voor stress, niet dus want ik had/heb geen stress, ben niet stress gevoelig en zat heel lekker in mijn vel toen het de kop op stak. Maar overal word je "kwaal" dus na de flauwekul diagnose met een korreltje zout genomen en dat terwijl de klachten er niet minder om worden. De ene keer krijg je medicijnen om te onstoppen en terwijl je die inneemt neem je meteen de medicijnen in om te stoppen, dweilen met de kraan open dus.
    ik geloof en vertrouw na mijn ervaring dus weinig internisten meer.
    PDS, Crohn en meerdere familiegenoten daarvan zijn enorm moeilijk vast te stellen, voor internisten is het volgens mij ook een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg.

    Mooiste van alles vond ik nog wel:
    Mijn oncoloog (kanker behandelaar) stelde vast dat het crohn was, nadat ik van de MDL-internist was doorgestuurd naar hem omdat ze het niet konden vinden en er dan maar vanuit gingen dat het kanker was
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_38884347
    ben meteen de huisarts aan het bellen voor imodium.
    Mama van Isa en Ties
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')