abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 12 juni 2006 @ 12:32:24 #1
71048 Tokay
makes your day!
pi_38775771
En we kunnen verder...

Het nog te raden plaatje van Apropos:

"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_38800954
Geen Scandinavier, geen zwijger bovendien.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38825757
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 01:33 schreef Apropos het volgende:
Geen Scandinavier, geen zwijger bovendien.
Mediterraan die je de oren van de kop lult ?
pi_38825838
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mediterraan die je de oren van de kop lult ?
Duitser met flux de paroles.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38898755
Even wat informatie tussendoor in dit zo verantwoorde topic:
De boekentas hangt aan de vlaggenstok, rakkers!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_38900158
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:34 schreef OllieA het volgende:
Even wat informatie tussendoor in dit zo verantwoorde topic:
De boekentas hangt aan de vlaggenstok, rakkers!
Miidelbare school-diploma behaald ?
Krijg je nu ook rijlessen van je ouders ?
pi_39029369
Kenners, even tussendoor, een vraagje van de TS uit dit topic Hebben jullie enig idee wie dit is?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39318146
Ik vermoed dat OllieA het met z'n mededeling eigenlijk al geraden heeft, of zie ik dat verkeerd?
Aldus.
pi_39338944
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:08 schreef Z het volgende:
Ik vermoed dat OllieA het met z'n mededeling eigenlijk al geraden heeft, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd, Z.
Het was een pure privé mededeling, zoals in het huishoudelijk reglement voorzien.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_39346690
Nou van harte gefeliciteerd dan nog.
Aldus.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:35:34 #11
35279 Parabola
Sapere aude
pi_39567614
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:34 schreef OllieA het volgende:
Even wat informatie tussendoor in dit zo verantwoorde topic:
De boekentas hangt aan de vlaggenstok, rakkers!


FeliA!



tevens broodnodig schopje

M'neer was een staatsman?
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:29:33 #12
35279 Parabola
Sapere aude
pi_39569363
Ons generaalke leeft nog. Had hij niet nog een plaat openstaan?
Slaapt winter
en zomer
pi_39592767
Zo, rare bola, kom jij m'neers nagedachtenis bezoedelen? Staatsman?! Je lijkt de nachtploeg wel.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:32:00 #14
35279 Parabola
Sapere aude
pi_39603912
Sportsokken, heb je nou alweer een nieuw account?

Wees toch eens wat zuiniger op je wachtwoorden man

Het is evident dat deze geestelijke in zijn vrije tijd wel eens een philosophietje in elkander punnikte.
Slaapt winter
en zomer
pi_39638282
Ik heb vandaag een Siamese tweeling gezien! Ze zaten nog aan elkaar vast (met hun achterhoofd) en ze liepen gewoon in het wild op het plein! En het waren TWEE NEGERINNETJES!

Ze waren heel blij!
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_39638297
Eentje liep vooruit en eentje achteruit!
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_39644378
Batuwu . Jij hebt toch zo'n oog voor het schone en het ware.
pi_39646759
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:32 schreef Parabola het volgende:
Sportsokken, heb je nou alweer een nieuw account?

Wees toch eens wat zuiniger op je wachtwoorden man

Het is evident dat deze geestelijke in zijn vrije tijd wel eens een philosophietje in elkander punnikte.
Ik zou u graag schaterlachend van de krijtrotsen werpen, drs. P.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:37:59 #19
35279 Parabola
Sapere aude
pi_39756318
Natuurlijk Sports, wie wil dat nou niet? Maar waar waren al die mensen toen ik op de krijtrotsen stond? Nou? Niemand, geen hond, geen levende ziel. Ook gij niet. En dat vind ik dan jammer. Op zo'n forumpje mag je een hele pief lijken, maar als het puntje bij het paaltje komt, ligt m'neer sportsokken zn eeuwige studentenroes weer eens comateus uit te knorren. En daar zie ik duidelijk ruimt voor verbetering.

@Batuwu: Jij hebt daar zo'n oog voor he, voor de mooie dingen des levens. Weet je dat ik daar helemaal warm van word? En dat je ze met ons wilt delen, die mooie dingen des levens, daar word ik nog warmer van. En daar zit ik met dit weer dus echt niet op te wachten, begrijp je wel.
Slaapt winter
en zomer
pi_39756682
Wàt een zuurgraad inmiddels in deze topic! .
pi_39757219
Maar goed, geestelijke was mijnheer niet, al was hij wel Duitser.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:06:18 #22
35279 Parabola
Sapere aude
pi_39757315
Maar natuurlijk 'ius. Er zijn heuse plannen om het C&H-forum een nieuw naampje te geven, waarin het woord "Oorlog" een prominente plaats krijgt. Ik anticipeer daar slechts op

Als een woord een plaats in een naam krijgt, kan die plaats dan ook niet-prominent zijn? Wat is de invloed van de lengte van de naam hierop? Is de prominentie van een woord binnen een naam nou eigenlijk relatief of absoluut? Ik ben aan weekend toe.
Slaapt winter
en zomer
pi_39757569
Was hij dan een arts, of wellicht een leidsman?
pi_39757593
Arts zeker niet. Wel geestelijk leidsman voor velen, waaronder Duitsers.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39758894
Hij lijkt op Wagner:



Al zal deze een eeuw of 2 later pas rondlopen, als ik het zo zie.
pi_39758988
Ik zie werkelijk geen enkele gelijkenis.
pi_39759024
Ik wel.
pi_39759157
Waar dan?
pi_39761228
Anarchie!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39761362
Max Stirner?
pi_39761384
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:24 schreef Gellius het volgende:
Max Stirner?
Nee, eerder en groter.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:34:10 #32
35279 Parabola
Sapere aude
pi_39814241
M'neer heeft een duidelijk Hegeliaanse neus, maar de schetsstijl en haardracht op de plaat doen vermoeden dat m'neer pre-Hegeliaans was. Daarentgen zie ik Sports ook wel in staat om dagenlang het net af te zoeken alles om niet te hoeven studeren om een prent van Hegel te vinden die pre-Hegeliaans oogt.

Ik heb dan ook werkelijk geen idee.
Slaapt winter
en zomer
pi_39818999
Mijnheer was een tijdgenoot van Hegel, en sprak even bevlogen.
Studeren doet men over het algemeen niet in de zomer, zeker wanneer men geen herkansingen hoeft af te leggen. Daarbij; is de morfologie van pre - en post Hegeliaanse gelaatstrekken geen studie op zich, heer P. ?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39823020
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:13 schreef Apropos het volgende:
Mijnheer was een tijdgenoot van Hegel, en sprak even bevlogen.
Waarover sprak hij zoal? Duitse welbespraakte tijdgenoten van Hegel zijn bepaald niet zeldzaam.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39823104
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:22 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Waarover sprak hij zoal? Duitse welbespraakte tijdgenoten van Hegel zijn bepaald niet zeldzaam.
Over de oudheid, de seizoenen, de goden, enz. Je zou mijnheer een dichter kunnen noemen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39830395
Heine.
pi_40370706
Ik kom met die rechtrug niet verder dan Immanuel Kant. Ik weet nog die goeie ouwe tijd waar ik elk plaatje placht te raden.
pi_40372474
beeer! .
pi_40475960
De primaten komen ook weer uit de boom gevallen...
pi_40477256
Noch Kant, noch Heine.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40480898
Dan weet ik het ook niet.
pi_40547337
Pff waarom weet Coen toch altijd van die lang vergeten pruisen op te scharrelen ?

Overigens is Apropos nu een week op vakantie heeft iemand een tussenplaat?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40547795
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:17 schreef du_ke het volgende:
heeft iemand een tussenplaat?
'k heb er nog één bij de dummies openstaan, maar ik betwijfel of die wel buren-fähig is, qua niveau...
pi_41397610
'ius

'iuuuuuuuus!

De Madonna is weer terecht
Slaapt winter
en zomer
pi_41397707
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 07:47 schreef Gellius het volgende:
Ik hou eigenlijk helemaal niet zo van Munch.
Ha die Parabola.
Aldus.
pi_41397822
Ha Z

Dat wist ik nog hoor, van 'ius' gebrek aan waardering voor ware kunst. Maar zolang hij met die ava blijft lopen en nog een paar decennia daarna zal ik hem blijven associëren met de Madonna en haar onbevlekte onbeschadigde terugkeer.
Slaapt winter
en zomer
pi_41397924
Mensch 'Bola, de weg terug gevonden naar Fok!?

Ga je nog naar Tool in nov?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41398073
gnfl, dat komt hierals vliegvragerop de stroop af als ik mn hoofd om het hoekje steek. Jullie kunnen potdomme toch wel plaatjes raden zonder mijn bezielende leiding?

Als sportsokken nou eens gewoon begon met hier en daar een antwoordje op openstaande vragen te verstrekken?

En als ik me niet vergis heeft een zeker officiersfiguur ook nog ergens een plaat openstaan.

grmbl

Tool: natuurlijk
Slaapt winter
en zomer
pi_41398220
Maar als ik het goed begrijp is RJP in verval, de kachel uitgevallen en begint de verf te bladderen?

En hebben de bewoners onderdak gevonden bij de buren

Wat dan wel weer fideel is van de buren

*Gouden Gids openslaat op 'aannemersbedrijven...
Slaapt winter
en zomer
pi_41425432
Zeg, dat het raden voortgaat!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41428702
Ah, de meneer met het rechte achterhoofd. Is hij er op gevallen?
pi_41428804
Bepaald niet.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41511703
Geen schaatser dus.
pi_41511976
Is het niet gewoon een onflatteus plaatje van Goethe?
Aldus.
pi_41517597
Dit is Kant. Anders kan gewoon niet. Ik ben er echt vrij zeker van dat dit Kant moet zijn.

En ik heb een avatar nodig want zo'n leemte lijkt natuurlijk nergens op.
pi_41609948
heeerbeeermeneeer, wat een stralende avatar toch weeer. En ook zo beeerig, dankzij de gezichtsbeharing.
Slaapt winter
en zomer
pi_41610941
En hij kan ook zo lekker grommen.
Aldus.
pi_41616521
En natuurlijk een hart van goud, Parabola, Zed, heren.
pi_41620890
Als ik zo vrij mag zijn een gokje te wagen betreffende de plaat uit de openingspost...

Is het misschien Friedrich Hölderlin, een goede vriend van Hegel en ook nog een Duits dichter??
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
pi_41647345
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:39 schreef Zhukov het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn een gokje te wagen betreffende de plaat uit de openingspost...

Is het misschien Friedrich Hölderlin, een goede vriend van Hegel en ook nog een Duits dichter??
Wis en waarachtig, heer Zhukov. Daar kan die beeer nog een puntje aan zuigen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41651934
Plaatje.
pi_41652286
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41653080
Da's Roosevelt samen met Kant en Hegel.
pi_41653123
Het is een dubbeltje op zijn Kant.

Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41699690
Die eedaflegger links is Joseph Kennedy, wel een fanatiek, geen groot Kantiaan.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_41703532
Uitstekend, heer pyl. Misschien beneden uw waardigheid.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41762190
Die in het midden doet me denken aan Jan Pronk...
pi_42027619
Het lijkt me zo langzamerhand overbodig dat er twee RJP-topics bestaan in HOC, zeker als je kijkt naar het postverloop in deze stoffige variant.
Voorstel: laten we RJP ten grave dragen, en ons beperken tot RJPvD.

Dag RJP, eens was je een bloeiende jonge deerne, vol verwachting uitziend naar dat, waarnaar men zoal vol verwachting kan uitzien.



Nu ben je een afgeleefd besje, levensmoe en het romantische geoudehoer meer dan zat.



Het ga je goed!.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_42028033
Zwam niet, ouwe sok. vD moet verdwijnen en deze topic moet alleen voortgaan. En alleen ik, jij en Gellius mogen posten en we mogen soms gasten uitnodigen die ook eens wat mogen zeggen zoals parabola en nosigaar en dinges sokken of hoe die tegenwoordig ook heet en het wordt heel erg knus.
pi_42031569
'Knus'...
pi_42035439
En ik maar denken dat er een nieuwe opdracht gepost is... Toe, vertel ons een iets over de dame. Is het dezelfde persoon, een RJP waardig of zal ik dan maar eens een tronie opduiken?

Wat betreft RJP en RJPvD ben ik van mening dat het best mogelijk is om die laatste te gedogen... Maar om enkel dat topic te nemen gaat mij te ver. Het trekt me niet.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_42035862
Ja maar kan je daar ook terecht voor de cursus Frenologie?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42039411
Ik heb altijd gezegd dat de afscheiding van de dummies volkomen onnodig was en één RJP topic voldoende is. Of we nu doorgaan met RJP of RJPvD zal me om het even zijn.
pi_42039672
Ach Ollie, wat een hartverwarmende bijdrage toch weer

Maar o zo bezijden de plank.

Want het posttempo is geen probleem. Integendeel zou ik zelfs zeggen, eindelijk is het in overeenstemming met het stoffige karakter van onze geliefde reeks. Wie zich, geheel indachtig de tijdgeest, wil wentelen in snelle kicks en oppervlakkig genot is natuurlijk van harte welkom bij onze lieve buurtjes. Voor de mijmeraars en murmelaars onder ons staat het RJP-huis nog steeds open. Wie beide wil is bij beide welkom. Zo mooi is de wereld die HOC heet.

De bloeiende jonge deerne is nog lang geen afgeleefd besje, wel een tot volle wasdom gekomen vrouw.

Slaapt winter
en zomer
pi_42046264
Nou nou...
Doe je eens een alleszins redelijk en weloverwogen voorstel, moet er weer een ontzettende rel van gemaakt worden.
Mok.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:55:23 #76
71048 Tokay
makes your day!
pi_42046524
Niet mokken, hoor Ollie. Ik vond het in ieder geval leuk om eens een plaatje van Barbara Cartland in dit topic tegen te komen. (Was zij geen stieffamilie van Lady Di?)
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_42051398
Deze meneer is bij nader inzien een tikje te moeilijk voor de buren. Iemand hier die er zijn vernuft op wil botvieren?




On topic: ik ben voor de instandhouding van beide topics, dus een met en een zonder "vD"-toevoeging, eentje met en eentje zonder google.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_42054304
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef pyl het volgende:
On topic: ik ben voor de instandhouding van beide topics, dus een met en een zonder "vD"-toevoeging, eentje met en eentje zonder google.
Hier zeg je dat de dummies mogen Googlen en de buren niet...
pi_42054620
Niet per se, TH. Maar vergeef me, hoe dan ook. Het was vrijdagmiddag en laat ook nog.

Een goede verstaander behoeft in dezen overigens geen uitleg.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:35:39 #80
71048 Tokay
makes your day!
pi_42061203
Bij de buren gaf je als hint mee dat je deze klok in Engeland kunt kopen; ik ga er dus maar van uit dat meneer Engelsman is?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_42061205
Is d'r enig idee wanneer die ontzettende rel waar Ollie subtiel gewag van maakte gaat beginnen? Ik heb d'r persoonlijk wel zin an.
quote:
"Nooit zelf om rotzooi vraag'n jongen", sprak de oude vrijdenker tot zijn zoon. "'t Komt die betied zelf wel opzouk'n."
De jonge Boer keek ongemakkelijk naar de grond, en betastte in zijn broek zijn zakhorloge.
pi_42064190
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:35 schreef Gellius het volgende:
Is d'r enig idee wanneer die ontzettende rel waar Ollie subtiel gewag van maakte gaat beginnen? Ik heb d'r persoonlijk wel zin an.
[..]
- a: Die rel is al gaande.
- asub: Dus!
- b: Ik heb er geen zin an. Rellen is zo ordinair.
- c: Stom plaatje. Leipe klok.
- d: Mok.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_42077026
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 23:54 schreef OllieA het volgende:
....- c: Stom plaatje. Leipe klok.
Behoorlijk.

Maar wel een leipe klok uit Engeland, zoals (de immer goedgemutste )Tokay terecht veronderstelde. Ze had gelijk. Zoals ook wel van meneer wordt gezegd.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 27 september 2006 @ 21:23:11 #84
71048 Tokay
makes your day!
pi_42180531
Hoi pyl.

Deze Engelse meneer had gelijk, zo vond men...

Hmmmmmm, wat deed hij ook alweer voor de kost, zei je?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_42180767
Dr Watson was toch een fictieve figuur?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_42191351
Meneer was ooit een veelbelovend classicus en historicus, maar meende zich te moeten mengen in de actuele gang van zaken in zijn land. En hij gold nog wel als zeer intelligent.

Overigens vindt niet iedereen dat hij gelijk had, Tokay. Hoewel? Affijn, het is geen communis opinio, zeg maar. Maar dat komt misschien ook omdat de verkeerde lieden het hardst roepen dat hij gelijk had. Anderzijds heeft een stilstaande klok hoe dan ook tweemaal per dag gelijk, zoals de goede Komrij eens zei. Nu ja, het zal je duidelijk zijn dat we hier met een omstreden kwestie van doen hebben.

Dr. Watson was inderdaad een fictieve figuur, Vliegvrager! Dat zie je goed. Dat biedt mij gelegenheid te zeggen dat meneer weinig op had met fictie; hij publiceerde geregeld wetenschappelijk werk. Ook bezondigde hij zich wel aan de beoefening der poëzie.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_42192585
mmmmmzz, laat ik eens recapituleren.

M'neer is of was een Brit. Of is Engelsman zelfs specifiek correct? De foto plaatst hem in de twintigste eeuw, maar op de foto is m'neer niet al te jong, dus zijn claim to faim zal ergens rond WO II gelegen hebben, vermoed ik. Verder schapte hij weten, bemoeide zich overal tegenaan en deed aan rijmelarijen. Van die punten is alleen het eerste onderscheidend, omdat daaruit nu eenmaal het tweede en het derde volgt. Immers, wetenschappers hebben de neiging zich overal tegenaan te bemoeien en beschouwen zichzelf in de regel dermate taalvaardig dat ze menen zich ook buiten de sinterklaasperiode met rijmelarijen te moeten inlaten.

Enfin, ik dwaal af, zoals het een stoffige wannabe intelectueel betaamt natuurlijk. Wat ik eigenlijk wilde vragen was of die klok een aanwijzing is. Bemoeide m'neer zich bijvoorbeeld met de heikele kwestie rond de al-dan-niet-invoering van zomertijd in het Verenigd Koninkrijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Parabola op 28-09-2006 10:18:54 ]
Slaapt winter
en zomer
pi_42192635
@Vliegvrager: Loop jij ook de hele tijd op stations tegen billboards te mompelen dat de kans dat jij dat gratis nummer belt helemaal niet weetikveelhoeveelkommahoeveel procent is, maar stomweg nul?
Slaapt winter
en zomer
pi_42192799
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:10 schreef Parabola het volgende:
de heikele kwestie rond de al-dan-niet-invoering van zomertijd in het Verenigd Koninkrijk?
Wat qua timing slecht te rijmen zou zijn met de foto en WO II overigens.

hmmmmz, ik begin mijn eigen vragen te beantwoorden, ik zou eens wat vaker onder de mensen moeten komen. oh oh, als Ollie maar niet boos wordt over die laatste smiley, hij is toch al zo prikkelbaar de laatste tijd.
Slaapt winter
en zomer
pi_42193122
Ik ga eens even heel kort door de bocht, Parabola, want ik wil uiteraard niet voor een stoffige wannabe intellectueel worden aangezien. Maar voorop: hulde voor uw voortreffelijke inzet!
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:10 schreef Parabola het volgende:
mmmmmzz, laat ik eens recapituleren.

M'neer is of was een Brit. Of is Engelsman zelfs specifiek correct?
Zeker.
quote:
De foto plaatst hem in de twintigste eeuw, maar op de foto is m'neer niet al te jong, dus zijn claim to faim zal ergens rond WO II gelegen hebben, vermoed ik.
Meneers hoogtijdagen lagen na WO II, maar - het moet gezegd - zijn beslissing om tot de politieke arena toe te treden nam hij kort vóór WO II, uit ontevredenheid met de Britse internationale politiek van die dagen.
quote:
Verder schapte hij weten, bemoeide zich overal tegenaan en deed aan rijmelarijen. Van die punten is alleen het eerste onderscheidend, omdat daaruit nu eenmaal het tweede en het derde volgt. Immers, wetenschappers hebben de neiging zich overal tegenaan te bemoeien en beschouwen zichzelf in de regel dermate taalvaardig dat ze menen zich ook buiten de sinterklaasperiode met rijmelarijen te moeten inlaten.
Hier gaat u de mist in. Meneers wetenschappelijkheid en zijn poëtisch vermogen waren zonder meer verdienstelijk, maar hij is bekend omwille van zijn bemoeienissen.
quote:
.... Wat ik eigenlijk wilde vragen was of die klok een aanwijzing is. Bemoeide m'neer zich bijvoorbeeld met de heikele kwestie rond de al-dan-niet-invoering van zomertijd in het Verenigd Koninkrijk?
De klok moet worden beschouwd als een typisch post-modern gadget. Men kan erop wachten tot hij gelijk krijgt, zoiets wilden de makers ermee zeggen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_42193208
Meen ik daaruit af te mogen leiden dat m'neer geen groot voorstander was van Chamberlain's appeasement-politiek?
Slaapt winter
en zomer
pi_42193264
Hij vond Chamberlain een verrader die de strop verdiende.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_42193349
Ach ja, onze Westerburen weten zaken zo mooi parlementair te verwoorden
Slaapt winter
en zomer
pi_42193451
Meneer was een begenadigd spreker, inderdaad.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_42200294
Cleese: (talking very fast, as do all the commentators): Hello, good evening and welcome to Election Night Special. There's tremendous excitement here at the moment and we should be getting the first results through any moment now. We're not sure where it will be from, it might be Leicester or from West Byfleet, the polling's been quite heavy in both areas. Ah, I'm just getting... I'm just getting... a buzzing noise in my left ear. Urgh, argh! (removes insect and stamps on it). And now let's go straight over to Leicester.

Palin: And it's a straight fight here at Leicester and we're expecting the result any moment now. There with the Returning Officer is Arthur Smith the sensible candidate and next to him is Jethro Q. Walrustitty the silly candidate with his agent and his silly wife.

Idle: (clears throat) Here is the result for Leicester. Arthur J. Smith...

Cleese: Sensible Party

Idle: ...30,612. (applause) Jethro Q. Bunn Whackett Buzzard Stubble and Boot Walrustitty...

Cleese: Silly Party

Idle: ...33,108. (applause)

Cleese: Well there we have the first result of the election and the Silly party has held Leicester. Norman.

Palin: Well pretty much as I predicted, except that the Silly party won. Er, I think this is largely due to the number of votes cast. Gerald.

Chapman: Well there's a big swing here to the Silly Party, but how big a swing I'm not going to tell you.

Palin: I think one should point out that in this constituency since the last election a lot of very silly people have moved into new housing estates with the result that a lot of sensible voters have moved further down the road the other side of number er, 29.

Cleese: Well I can't add anything to that. Colin?

Idle: Can I just say that this is the first time I've been on television?

Cleese: No I'm sorry, there isn't time, we're just going straight over to Luton.

Chapman: Well here at Luton it's a three-cornered contest between, from left to right, Alan Jones (Sensible Party), Tarquin Fin-tim-lim-bim-lim-bin- bim-bin-bim bus stop F'tang F'tang Olé Biscuitbarrel (Silly Party), and Kevin Phillips Bong, who is running on the Slightly Silly ticket. And here's the result.

Woman: Alan Jones...

Cleese: Sensible

Woman: ...9,112. Kevin Phillips Bong...

Cleese: Slightly Silly

Woman: Nought. Tarquin Fin-tim-lin-bin-whin-bim-lim bus stop F'tang F'tang Olé Biscuitbarrel...

Cleese: Silly

Woman: 12,441. (applause)

Cleese: Well there you have it, the first result of the election as the Silly Party take Luton. Norman.

Palin: Well this is a very significant result. Luton, normally a very sensible constituency with a high proportion of people who aren't a bit silly, has gone completely ga-ga.

Cleese: And we've just heard that James Gilbert has with him the winning Silly candidate at Luton.

Idle: Tarquin, are you pleased with this result?

Palin: Ho yus, me old beauty, I should say so. (Silly noises including a goat bleating).

Cleese: And do we have the swing at Luton?

Chapman: Er... no.

Cleese: (pause) Right, well I can't add anything to that. Colin?

Idle: Can I just say that this is the second time I've been on television?

Cleese: No, I'm sorry there isn't time, we're just about to get another result.

Palin: And this one is from Harpenden Southeast. A very interesting constituency this: in addition to the official Silly candidate there is an unofficial Very Silly candidate, in the slab of concrete, and he could well split the silly vote here at Harpenden Southeast.

Jones: Mrs Elsie Zzzzzzzzzzzzzzz...

Cleese: Silly

Jones: 26,317 (applause). Jeanette Walker...

Cleese: Sensible Jones: 26,318...

Cleese: Very close!

Jones: Malcolm Peter Brian Telescope Adrian Blackpool Rock Stoatgobbler John Raw Vegetable Brrroooo Norman Michael (rings bell) (blows whistle) Edward (sounds car horn) (does train impersonation) (sounds buzzer) Thomas Moo... (sings) "We'll keep a welcome in the..." (fires gun) William (makes silly noise) "Raindrops keep falling on my" (weird noise) "Don't sleep in the subway" (cuckoo cuckoo) Naaoooo... Smith.

Cleese: Very Silly

Jones: ...two.

Cleese: Well there you have it, a Sensible gain at Harpenden with the Silly vote being split.

Palin: And we've just heard from Luton that Tony Stratton-Smith has with him there the unsuccessful Slightly Silly candidate, Kevin Phillips Bong.

Idle: Kevin Phillips Bong. You polled no votes at all. Not a sausage. Bugger all. Are you at all disappointed with this performance?

Neil Innes: Not at all. As I always say:


Climb every mountain

Ford every stream,

Follow every by-way,

Till you find your dream.

(Sings) A dream that will last

All the love you can give

Every day of your life

For as long as you live.

All together now!

Climb every mountain

Ford every stream...

Cleese: A very brave Kevin Phillips Bong there. Norman.

Palin: And I've just heard from Luton that my aunt is ill. Possibly gastro-enteritis, possibly just catarrh. Gerald.

Cleese: Right. Er, Colin?

Idle: Can I just say that I'll never appear on television again?

Cleese: No I'm sorry, there isn't time, we have to pick up a few results you may have missed. A little pink pussy-cat has taken Barrow-in-Furness -- that's a gain from the Liberals there. Rastus Odinga Odinga has taken Wolverhampton Southwest, that's Enoch Powell's old constituency -- an important gain there for Darkie Power. Arthur Negus has held Bristols -- that's not a result, that's just a piece of gossip. Sir Alec Douglas Home has taken Oldham for the Stone Dead party. A small piece of putty about that big, a cheese mechanic from Dunbar and two frogs -- one called Kipper the other not -- have all gone "Ni ni ni ni ni ni!" in Blackpool Central. And so it's beginning to look like a Silly landslide, and with the prospect of five more years' Silly government facing us we... Oh I don't want to do this any more, I'm bored!

Palin: He's right you know, it is a bloody waste of time.

Chapman: Absolute waste of time.

Palin: I wanted to be a gynaecologist...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_42201576
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:21 schreef OllieA het volgende:.... Rastus Odinga Odinga has taken Wolverhampton Southwest, that's Enoch Powell's old constituency -- an important gain there for Darkie Power.....
Gelukkig verandert er niets in RJP: na verloop van tijd en wat gerommel in de marge geeft Ollie achteloos, in het voorbijgaan, het goede antwoord.

Enoch Powell

[ Bericht 3% gewijzigd door pyl op 28-09-2006 16:22:59 ]
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:42:26 #97
71048 Tokay
makes your day!
pi_42319958
Mag ik uw aandacht voor...

"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_42321656
...Een Groots Dichter.


Vraagteken.
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:34:41 #99
71048 Tokay
makes your day!
pi_42323245
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:41 schreef beeer het volgende:
...Een Groots Dichter.

Vraagteken.
Neen beeer, da's niet de richting waarin u mijn meneer moet zoeken.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:03:31 #100
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568329
Hmmmmm, ik plaats meneer en iedereen valt stil.

En zo hoort het. Als meneer aan het woord is, luister je. En als het even meezit, geniet je.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_42568382
Ik heb er lang over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat dit een Brit is.
Aldus.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:11:18 #102
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568438
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:07 schreef Z het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat dit een Brit is.
Hè, had nou maar wat langer nagedacht, want dat is een foute conclusie...

Sorry Z.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:00:23 #103
71048 Tokay
makes your day!
pi_43212139
Even dit topic reanimeren.

Meneer vond dat zwart en wit perfect samengaan.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_43212219
Michael Jackson?
Aldus.
pi_43212223
Nicolaas Beets?
Aldus.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:04:59 #106
71048 Tokay
makes your day!
pi_43212269
Ik vind niet echt dat genoemde heren gelijkenis vertonen met het heerschap op mijn plaatje, Z!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:05:53 #107
71048 Tokay
makes your day!
pi_43212304
Maar met Michael Jackson denk je al een beetje in de goede richting. Een beetje.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_43212316
Grmbl. Hij lijkt wel iets op Beets trouwens. Amerikaan?
Aldus.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:11:41 #109
71048 Tokay
makes your day!
pi_43212471
Nee, geen Amerikaan.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:17:42 #110
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_43212632
Duitser ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:33:40 #111
71048 Tokay
makes your day!
pi_43213073
Geen Duitser, maar een Oostenrijker.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  maandag 6 november 2006 @ 13:46:38 #112
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_43289795
Schup....



Mijnheer is een Oostenrijks verhalen verteller of een entertainende politicus
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  maandag 6 november 2006 @ 14:12:14 #113
71048 Tokay
makes your day!
pi_43290414
Ah! Een post!! De inhoud ervan klinkt mij echter niet als muziek in de oren.

Beide suggesties onjuist, helaas.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  maandag 6 november 2006 @ 15:48:22 #114
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_43292910
Was m'neer wellicht componist? Met een voorliefde voor de piano?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 6 november 2006 @ 15:58:02 #115
71048 Tokay
makes your day!
pi_43293258
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:48 schreef Alecks het volgende:
Was m'neer wellicht componist? Met een voorliefde voor de piano?
Oei oei oei, het wordt hier warm!

Geen componist, maar wat zijn voorliefde betreft zit u juist.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_43295178
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef Tokay het volgende:
Oei oei oei, het wordt hier warm!

Geen componist, maar wat zijn voorliefde betreft zit u juist.
Meneer stak ze, al dan niet beroepshalve, in brand ?
  maandag 6 november 2006 @ 17:07:18 #117
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_43295447
M'neer is dan beslist Ignaz Bösendorfer!
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 6 november 2006 @ 18:28:41 #118
71048 Tokay
makes your day!
pi_43298003
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:07 schreef Alecks het volgende:
M'neer is dan beslist Ignaz Bösendorfer!
Ienjas it was.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:14:43 #119
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_43316924
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_43317125
Een paap?
Aldus.
pi_43318519
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef Z het volgende:
Een paap?
Een Mosselman is het op zeker niet idd.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:54:18 #122
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_43318771
In overdrachtelijke zin wel, beste Z. Binnen de hiërarchie is hij echter niet tot op die hoogte geklommen.

Zijn hoofddeksel is wellicht een aanduiding welke rang hij wel berijkt heeft. Zeker in deze tijd van het jaar zou deze toch wel bekend voor moeten komen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_43318891
Laat ik eens een gokje wagen: Bruno van Keulen. oprichter van 'De orde der kartuizers'. (gokje in het kader van de prachtige(!) film 'Into Great Silence').
Aldus.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:02:03 #124
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_43318944
't is zeker niet de bisschop van Myra, dat zou te gemakkelijk zijn...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_43319051
Een paap is een katholiek, Alecks - met of zonder hoogte.

Het lijkt me een bisschop. Ging hij in de Middeleeuwen al missionerend rond? In de Lage Landen wellicht? Willibrord, bijvoorbeeld?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:13:18 #126
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_43320815
Z: Wellicht was het nog iets te vroeg voor een gokje. Helaasch, neen.

4-elements: Inderdaad, dat zou te makkelijk zijn. Deze man was echter wel bisschop.

Pyl: Zoals ik hierboven aangaf had hij inderdaad deze rang. Verder weet ik dat een katholiek als paap aangeduid kan worden. Ik dacht echter dat oorspronkelijk enkel de paus daarmee bedoeld werd. Deze meneer was weliswaar Middeleeuwer maar geen missionaris. Daar was geen behoefte meer toe. Hij was wel actief in de lage landen en is uit den vreemde hiernaartoe gekomen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_43321209
Hmmmmmm .... gokje op Radboud.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:58:11 #128
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_43321998
Neen neen... Gokken is slecht voor je ziel, trouwens. Net als Willebrord leefde deze goede man veel te vroeg. Bovendien heeft Radboud het verder geschopt dan Bischop. De persoon die ik voor ogen heb is nooit heilig verklaard. U zoekt hem echter wel in de goede hoek.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_43420635
Nu kijk ik regelmatig of hier iemand al nieuwe ideeën heeft maar het blijft angstvallig stil in deze Hoek. Kan iemand hem even inkoppen?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:05:30 #130
71048 Tokay
makes your day!
pi_43420659
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:04 schreef Alecks het volgende:
Nu kijk ik regelmatig of hier iemand al nieuwe ideeën heeft maar het blijft angstvallig stil in deze Hoek. Kan iemand hem even inkoppen?
Ga je gang.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_43420719
Jan van Beieren? Ik ben voor de Kabeljauwen overigens.
Aldus.
pi_43424678
Dat merk ik, gezien uw voorkeur. U zult de gevraagde persoon echter bij uw tegenstanders moeten zoeken. En, ik herhaal mijzelf, nog later. Mijn voorkeur is bij sommigen van dit subforum inmiddels bekend, lijkt me.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_43625173
kan het zijn dat de bisschop uit oost europa komt?
pi_43626249
Nee.. Hij kwam uit het zuiden, in wat tegenwoordig Frankrijk is. Toen ook, eigenlijk.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_43626270
Da's David van Bourgondië.

"Hoe weet je dat toch, Ollie?"
"Ach, het is een gave," murmelde Ollie bescheiden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_43626825
Zoals ik al zei: een inkoppertje.

Van: http://nl.wikipedia.org/wiki/David_van_Bourgondi%C3%AB
quote:
David van Bourgondië
(Atrecht, ca. 1427 - Wijk bij Duurstede, 1496) was bisschop van Utrecht van 1456 tot 1496.

David van Bourgondië, bastaard van de Bourgondische hertog Filips de Goede, was vanaf 1451 bisschop van Terwaan. Dankzij een gezamenlijke inspanning van de Hollandse Kabeljauwen en de Bourgondiërs werd hij door de paus tot bisschop van Utrecht benoemd. De Utrechtse kapittels hadden echter op 7 april 1455 de Hoeksgezinde Domproost Gijsbrecht van Brederode tot bisschop gekozen. Onder dwang van Filips de Goede aanvaardde het Nedersticht Davids benoeming op 3 augustus 1456 bij het verdrag van IJsselstein. Het Oversticht moest gewapenderhand overtuigd worden. Deze situatie had een burgeroorlog tot gevolg, waarop David in 1459 besloot de wijk te nemen uit Utrecht en zich in het nieuwverworven Wijk bij Duurstede te vestigen. Dankzij Bourgondische steun en handig manoeuvreren nam zijn gezag toe. Een doorbraak betekende de gevangenname van de Brederodes in 1470. Een andere effectieve maatregel was de instelling van de Schive, een centraal hof van beroep dat boven de stedelijke rechtspraak stond.

David van Bourgondië kon zich, met de Bourgondische macht op de achtergrond, tussen 1470 en 1477 waarschijnlijk de machtigste bisschop van Europa noemen. Hij benoemde de schout, onttrok de criminele rechtspraak aan de Raad, controleerde de tollen en verminderde de invloed van de stad op het platteland. Na de dood van zijn halfbroer Karel de Stoute in 1477 veranderde deze situatie. Davids politiek leidde in 1481 tot een opstand van aanhangers van de Hoekse partij in Holland. Een nieuwe burgeroorlog brak uit waarbij David gevangengenomen werd. Maximiliaan van Oostenrijk moest eraan te pas komen om hem te bevrijden en de opstand in 1483 te bekindigen. De laatste jaren van Davids bewind stonden in het teken van het herstellen van de financikle situatie na de burgeroorlog van 1481-1483 en het laveren tussen de invloed van de Habsburgers, die inmiddels Holland bezaten, en van Gelre.

David van Bourgondië was een prachtlievend vorst die kunstenaars aan zijn hof verbond, en een krachtige impuls gaf aan de bouw van Domkerk in Utrecht. Hij moderniseerde zijn residentie, het Kasteel Duurstede bij Wijk bij Duurstede, en ook de grootse opzet van de kerk in die plaats zal aan hem te danken zijn. In het museum Catharijneconvent wordt een schitterende "koorkap van David van Bourgondië" bewaard.
Persoonlijk vind ik zijn benoeming een kunstig staaltje politiek: Utrecht was, onder leiding van Gijsbrecht van Brederode fel tegenstander van Bourgondië. Philips de Goede kon, na de benoeming van Gijsbrecht van Brederode als bisschop de paus ervan overtuigen om die benoeming ongedaan te maken en er zijn eigen bastaardzoon David als bischop te plaatsen. Daar was de Utrechtse adel en geestelijkheid het aanvankelijk niet mee eens maar binnen korte tijd werd Utrecht toch Bourgondisch gezindt. Helaas laaiden na het overlijden van Karel de Stoute de Hoekse en kabeljouwse twisten weer op in de vorm van de (vergeten) stichtse oorlog.

Leuk, nutteloos detail: m'neer is dus zelf een soort Unie van Atrecht èn Utrecht...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_43627064
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:52 schreef Alecks het volgende:
Zoals ik al zei: een inkoppertje.
Nee, zoals ik al zei: 't Is een gave!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44460456
Welaan!



Geplaatst door Van Heutsz, meen ik, en nog immer niet geraden.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_44460509
Ik zeg: het is toch Willy vandersteen.
pi_44470365
Willy glimlacht met ontbloot bovengebit. Dit plaatje was van The_General en de persoon moest aihgh een obscure Amerikaanse dichter zijn.

Ik weet het dus bij voorbaat al niet.
pi_44475314
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:15 schreef beeer het volgende:
Ik weet het dus bij voorbaat al niet.
Hersenloze primaat !
pi_44477300
Weten dat je niet weet was toch een kenmerk van wijsheid volgens een of andere filosoof? Ik weet het ff niet meer.
pi_44493169
Volgens mij wist the General zelf al niet meer wie het was. Hij heeft wel wat hints gegeven, ooit ergens. Is wel extra knap als je hem raadt natuurlijk.
Helpt waar hij kan!
pi_44502505
Ik ben bang dat we eeuwig met die mijnheer zullen blijven zitten. Hopelijk niet met deze:

.
pi_44502716
Bernard-Henri Levy?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44508365
Très bien!
pi_44508570
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44510146
Vakgenoot van B-HL?
pi_44510438
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:13 schreef Gellius het volgende:
Vakgenoot van B-HL?
M'neer had een filosofische inslag, maar was geen collega van het vorige plaatje.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44522707
Zelfs de bakker in de straat kan door het leven moeten gaan met een filosofische inslag. Was mijnheer een gediplomeerd wetenschapper?
pi_44522799
Mijnheer is, als enige mij bekende Nederlander, summa cum laude afgestudeerd. Hij had dus zeker wat in zijn mars, al is 'ie wegens zijn bezigheden in een andere discipline bekend gebleven.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44529676
Hij schreef. Literatuur. Is het obligate sepia tintje misleidend, trouwens?
pi_44558029
M´neer schreef, maar geen literatuur. De tint doet recht aan het tijdperk waarin hij schiep.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:44:30 #154
71048 Tokay
makes your day!
pi_44652242
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:15 schreef pyl het volgende:
Welaan!

[afbeelding]

Geplaatst door Van Heutsz, meen ik, en nog immer niet geraden.
Mijn kerstcadeautje voor alle lieve RJP'ers, deze John Doe heeft een naam!

Theodor Seuss Geisel (March 2, 1904 – September 24, 1991) was a famous American writer and cartoonist best known for his classic children's books under the pen name Dr. Seuss, including The Cat in the Hat, Green Eggs and Ham, and How the Grinch Stole Christmas. His books have become staples for many children and their parents. Seuss' trademark was his rhyming text and outlandish creatures. He also wrote under the pen name Theo. LeSieg. He wrote and illustrated 44 children's books.






Dr. Seuss, dus.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:49:27 #155
71048 Tokay
makes your day!
pi_44652360
Enne... OllieA, ik weet hoe het voelt, het is inderdaad een gave.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_44652517
Tokay!

Buuf!

Redder der Natie


Nu ja, van RJP dan toch
Slaapt winter
en zomer
pi_44652605
Hulde, niets dan hulde, Tokay!!!

Welk een speurwerk heeft daaraan wel niet ten grondslag gelegen? Hoe lang stond dat plaatje al open? Een jaar? Zonder enige hint! En wie heeft er in die tijd niet zijn beste krachten aan het vinden van het goede antwoord gewijd? En dat allemaal vergeefs!! Zelfs de grootste raders onder de RJP-clientèle, users met een staat van raaddienst waar je werkelijk "U" tegen zegt, beten hun tanden stuk op dit plaatje en gaven, vaak na nachtenlang vruchteloos zoeken, moedeloos geworden de pijp uiteindelijk dan toch aan Maarten.

Maar jij niet, Tokay. Met de Kerst in aantocht zette jij door! Iedereen moet nu hun meerdere erkennen in jou, Tokay! Nogmaals hulde!

Een doctoraat honoris causa, dat is wel het minste!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:19:44 #158
71048 Tokay
makes your day!
pi_44653092
Dank, heren, dank......

May your days be merry and bright and may all your Christmasses be white...
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_44653393
Bravo! en Hulde!
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_44663712
Tokee! . Kan je een tipje van je heuristiek oplichten? Ik ben reuze benieuwd!

Kinderboekenman? Ik zou mijn kinderen niet bij die griezel in de buurt wagen, hoor.
pi_44665002
Stond het niet gewoon in de eigenschappen?


(mijn wereldbeeld wankelt)
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:22:58 #162
71048 Tokay
makes your day!
pi_44665086
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 19:18 schreef NoSigar het volgende:
Stond het niet gewoon in de eigenschappen?
Pardon?!
quote:
(mijn wereldbeeld wankelt)
Hè, wat naar nou, zo vlak voor de feestdagen.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_44665356
Nooit wankelen, gewoon kantelen NC.
pi_44670617
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:49 schreef Tokay het volgende:
Enne... OllieA, ik weet hoe het voelt, het is inderdaad een gave.
Idolaterie en bewondering strijden in mijn borst om voorrang.
Niets dan hulde voor de manier waarop je een deuk in een oud pak boter weet te raden.



Een gave waarvoor wij wel iedere nacht op onze blote knietjes OLH mogen dankzeggen, vind je niet, Tokay?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44671118
Het juichrumoer verdringt mijn sepia.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44677391
Tegenvaller. Ik had minstens gehoopt dat het een serial killer met dertien moorden en zesentwintig verkrachtingen op zijn naam zou zijn. Of is het technisch gesproken dan een serial rapist.

Lastig.
pi_44677537
Wat ben je toch een oppervlakkig mannetje, beeeste ber.
pi_44683827
Er is nu dus weer sprake van een hoofdplaatje?
Aldus.
pi_44687836
Klopt. Een sepiahoofdplaatje in dit geval.
pi_44926255
Gelukkig nieuwjaar aan mijn ex-rjp-collegae die deze topic nog steeds bezoeken, zij het enkel om de reden van gewoonte. Zij die zich aangesproken zouden moeten voelen zullen zich aangesproken voelen. En ja, dat is incluis Treinmans.
pi_45064471
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:59 schreef beeer het volgende:
Gelukkig nieuwjaar aan mijn ex-rjp-collegae die deze topic nog steeds bezoeken, zij het enkel om de reden van gewoonte. Zij die zich aangesproken zouden moeten voelen zullen zich aangesproken voelen. En ja, dat is incluis Treinmans.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 januari 2007 @ 02:27:18 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_45064917


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:10:22 #173
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_45088240
Ah.. een zijspoor!

Theodora?


En inderdaad, iedereen nog gelukkig nieuwjaar gewenst en zo...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_45088893
Dat naakte vrouwmens mag geen afleiding heten voor mijn cultuurdrager.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:40:59 #175
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_45089693
Ja, die sepiakleurige figuur. Het zou zo maar een oud-leraar engelse taal van mij kunnen zijn. Laat ik maar eens de hint dat de sepiakleur past in het tijdperk maar eens letterlijk opvatten: Werd hij door bruinhemden omringd?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_45089793
Of was het een marien-bioloog?
Aldus.
pi_45090440
Het zou Alphons Diepenbrock kunnen zijn.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_45090507
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:58 schreef pyl het volgende:
Het zou Alphons Diepenbrock kunnen zijn.
Heer pyl! U heeft in het nieuwe jaar alleen nog maar raak geschoten!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:04:34 #179
35279 Parabola
Sapere aude
pi_46007953
hmmmmzzz..

gnfl
Slaapt winter
en zomer
pi_46011675
Para.
pi_47712782

Aldus.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:15:19 #182
71048 Tokay
makes your day!
pi_47713567
Ah, kijk nou toch, de gelijkenis met de man naar wiens naam wij weken, maanden (jaren?) zochten is treffend!

Familie van, Z?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_47714029
Elke overeenkomst met een eerder geplaatst plaatje berust op volledig toeval.
Aldus.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:32:11 #184
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47714104
Hmm.... Op die tekening lijkt het me een schrijver, op de foto een wetenschapper of filosoof. Zijn houding op de foto is echter gelijk aan die van een tekenaar. Is die tekening een zelfportret?

Ik zou de tekening trouwens ergens in de jaren 60 plaatsen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_47729500
Het is noch Freud, noch window.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:58:29 #186
167723 sanni
Acima de seu
pi_47755338
Elvis! maar niet heus
pi_47755873
Meneer ziet er uit als een gemiddelde wetenschapper en is dat ook. Qua prestaties deed hij het gemiddeld gezien een stuk beter dan de doorsnee wetenschapper overigens..
Aldus.
pi_47756460
Kijkt meneer uit het raam met belangstelling voor een vogelsoort die daar het hoogste lied zingt, of bezint hij zich op de eigenschappen der geometrie? Of, anders gesteld; dankt mijnheer zijn wetenschappelijke faam aan zijn geometrische bezigheden, of draagt 'ie de ornithologenpalm weg?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:27:53 #189
71048 Tokay
makes your day!
pi_47756475
Meneer was een Nederlander, Z?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:36:49 #190
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_47758814
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:10 schreef Z het volgende:
Meneer ziet er uit als een gemiddelde wetenschapper en is dat ook. Qua prestaties deed hij het gemiddeld gezien een stuk beter dan de doorsnee wetenschapper overigens..
Welk een subtiele verwijzing naar de edele wetenschap der statistiek beZigt u daar.

En wat een ver-ruk-ke-lijk lente-offensiefje, hier in RJP
wilt u niet zo schreeuwen? Het is hier potdikkie geen kansarme zone
pi_47758932
_Paribolo! Ben je je log-in kwijt? Je hebt het natuurlijk ouderwets bij het rechte eind.
Aldus.
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:47:31 #192
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_47759180
JaZeker, de jaren gaan tellen voor de oude 'Bola, en dat werkt door in de kwaliteit van zijn geheugen. en hij gaat ook nog eens in 3e persoon enkelvoud spreken, die oude 'Bola

Enfin, m'neer lijkt me zo'n typisch Hollandsche Meester der (on)gelijkheidsindices.

Dat is dus geen toeval he, dat al die vlakheidsindices op 1 na uit kokers van die vlaklanders komen he
wilt u niet zo schreeuwen? Het is hier potdikkie geen kansarme zone
pi_47759804
Geen vlaklander, dat zie je toch meteen.
Aldus.
pi_47782423
Da's Ronald Fisher, raar mannetje.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_47782553
Chapeau, vooral bekend van de variantie-analyse.
Aldus.
pi_47782935
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_47783070
Auguste Piccard.
Aldus.
pi_47783175
Mooi! De Zwitserse uitvinder en natuurkundige; een diepgaande hoogvlieger op wie professor Zonnebloem was gebaseerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door pyl op 29-03-2007 11:15:23 ]
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_47797395
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_47797638
Wat een frisse jongeman, vast een begenadigd politicus, en Amerikaan natuurlijk.
Aldus.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:58:52 #201
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47797718
Welaan,
een fris geschoren jonge knaap van Engelse kostschool opbreng.
Me dunkt een poeët?
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47806840
Bimmel is frenologisch warmer dan Z, maar deze heer hield zich niet bezig met futiliteiten of rijmelarijen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_47809742
Duitserdoder?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_47810297
Moleculenteller?
pi_47810360
Grootindustrieel?
Aldus.
pi_47813544
Schrijver?

Hoewel: ziet er vooral uit als journalist.
pi_47818846
Duitsers doden deed onze kleurloze meneer niet, en hoewel Gellius warm wordt, zal onze heer zich zelden over individuele moleculen bekommerd hebben. Ons zoekpersoon streefde hogere doelen na dan de meeste grootindustriëlen doen, en schrijven deed hij ongetwijfeld over zijn wetenschapellijke bevindingen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:17:41 #208
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47820109
Wij kunnen dus vooralsnog concluderen dat we hier van doen hebben met een Engelse wetenschapper...
Meneer is ongetwijfeld de uitvinder van dat ingenieuze stukje huishoudelijke hulp genaamd de broodrooster, of zoals de Engelsen plegen te zeggen, the toaster?
Of deed hij slechts onderzoek naar atomaire samenhang en fysische transport verschijnselen?
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47820365
Kernfusiecus?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:30:46 #210
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47820395
macro-econoom?
tandheelkundige?
...
what ever...
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47820656
tssssk. Onze zwart-wit meneer is de grondlegger van een nieuwe (sub)wetenschap, welke een belangrijke rol speelt bij het bestrijden van een van de dodelijkste ziekten van onze tijd.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:46:34 #212
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47820776
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:42 schreef Vliegvrager het volgende:
tssssk. Onze zwart-wit meneer is de grondlegger van een nieuwe (sub)wetenschap, welke een belangrijke rol speelt bij het bestrijden van een van de dodelijkste ziekten van onze tijd.
hij is entoloog en kijkt naar hele kleine beestjes (die malaria verspreiden)
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47821161
Zeker aardig bedacht, maar onze meneer had geen zwak voor beestjes-ziekten
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:03:23 #214
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47821278
oncoloog?
imunoloog?
cardioloog?
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:12:12 #215
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_47821534
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 07:20 schreef Vliegvrager het volgende:
Duitsers doden deed onze kleurloze meneer niet, en hoewel Gellius warm wordt, zal onze heer zich zelden over individuele moleculen bekommerd hebben. Ons zoekpersoon streefde hogere doelen na dan de meeste grootindustriëlen doen, en schrijven deed hij ongetwijfeld over zijn wetenschapellijke bevindingen.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:42 schreef Vliegvrager het volgende:
tssssk. Onze zwart-wit meneer is de grondlegger van een nieuwe (sub)wetenschap, welke een belangrijke rol speelt bij het bestrijden van een van de dodelijkste ziekten van onze tijd.
Ik vermoed dat heer Vliegvrager ons op subtiele wijze probeert te verwijzen naar een volslagen gebrek aan kleur aan m'neer. Zonder kleur was m'neer natuurlijk niet in RJP beland, dus het zal in zijn naam zitten nietwaar?

En dat, waarde vrinden van RJP, brengt ons op mr White, mr Black en mr. Gray, alledrie veel voorkomende namen in het perfide Albion. Maar niet al die misters White, Black & Gray hadden betekenis in het bestrijden van ziekten. Loius Harold Gray, grondlegger van de radiobiologie had dat echter wel. De bestraling van kankercellen hebben we mede aan hem te danken.

Het leven is niet moeilijk, gewoon tussen de regels lezen, en u vindt uw weg.

Plaatje!
wilt u niet zo schreeuwen? Het is hier potdikkie geen kansarme zone
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:04:51 #216
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47823158
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47824001
nodeloos te vermelden dat 'Bola het goed heeft, inclusief wiki-linkje.

Baardmans lijkt mij een laat twintigste-eeuwse veldbioloog
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_47824177
Ik denk dat meneer graag aan de bodem snuffelt en derhalve een geoloog is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47824380
Ik daarentegen vrees dat meneer een kindervriend was en graag filmpjes maakte.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:12:53 #220
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47825489
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:29 schreef Vliegvrager het volgende:
Baardmans lijkt mij een laat twintigste-eeuwse veldbioloog
Neen, mijnheer bioloogde weinig tot geheel niet in het veld.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:34 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat meneer graag aan de bodem snuffelt en derhalve een geoloog is.
Ook hier zie ik een drang tot geitenwollensokken-kunde die meneer geheel niet aanhing
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:40 schreef pyl het volgende:
Ik daarentegen vrees dat meneer een kindervriend was en graag filmpjes maakte.
Hoezo vrees?
Maar goed, vrees niet langer, want je zit er geheel en al naast.


Mijnheers voorkomen zegt niet bijzonder veel over zijn ondernemingen en prestaties.
Dat hij een wetenschapper is moge wel duidelijk zijn. En wat voor een!
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47825522
Hij keek naar de hemel?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:24:50 #222
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47825822
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:
Hij keek naar de hemel?
mwoah...niet direct. Zijn eerste grote prestatie deed hij echter wel bij een partij die zich bezigde met "hemel turen"..... maar dan dichter bij de aardkloot dan wat jij (denk ik) bedoeld.
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:37:29 #223
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47826211
hintje

Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47826612
'wireless station' boven een foto met zo veel draden

Baardmans lijkt niet op Marconi, maar hield zich kennelijk wel bezig met radiogolven?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:52:13 #225
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47826712
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:49 schreef Vliegvrager het volgende:
'wireless station' boven een foto met zo veel draden

Baardmans lijkt niet op Marconi, maar hield zich kennelijk wel bezig met radiogolven?
Krek!
Marconi was een beginner volgens deze meneer:
quote:
In the late 1890s, reports began to appear about the success Guglielmo Marconi was having in developing a practical radio transmitting and receiving system. began limited radio experimentation, and soon came to the conclusion that he could develop a far more efficient system than the spark-gap transmitter and coherer-receiver combination which had been championed by Oliver Lodge and Marconi.
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:50:03 #226
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47831149
Maarrehhh... Marconi was toch een beginner? Daarom was het zo baanbrekend.

Meneer is overigens Reginald Fessenden. "Brant Rock" is een erg duidelijke hint...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:52:00 #227
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47831235
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:50 schreef Alecks het volgende:
Maarrehhh... Marconi was toch een beginner? Daarom was het zo baanbrekend.

Meneer is overigens Reginald Fessenden. "Brant Rock" is een erg duidelijke hint...
Ik ben blij dat je de dubbele laag in mijn hint doorzag

Fessenden idd
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:05:08 #228
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47831702
Verder met het voorjaarsoffensief:

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_47831861
Pruis?
Aldus.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:11:56 #230
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47831965
Ruski.
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47832166
frederik henderik
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:16:54 #232
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47832174
Weder, noch.

Kom kom, heren, U kent mij toch? Ik plaats graag Bourgondiërs en Oostenrijkers. Soms ook interessante BN'ers.
Frederik Hendrik valt daar echter niet onder.

[ Bericht 86% gewijzigd door Alecks op 30-03-2007 15:22:19 ]
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:25:58 #233
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47832535
Vorst mijnheer of heert hij veld?
(Of godverhoude ons, beide?)
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:40:40 #234
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47833093
Kom kom... bij een voorjaarsoffensief hoort natuurlijk een veldheer. Maar weinig vorsten waren zelf succesvolle veldheren. Deze persoon was behoorlijk succesvol, zowel op het slagveld als op het veel grilliger diplomatieke veld. Daar bevond hij zich trouwens wel tussen vorsten.

Ik durf trouwens ook te stellen dat vele Nederlanders, zo niet alle, van hem gehoord hebben. Al zijn slechts weinigen zich daarvan bewust, denk ik.



[ Bericht 4% gewijzigd door Alecks op 30-03-2007 15:51:40 ]
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:54:16 #235
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47833575
Josef Radetzky von Radetz
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:03:43 #236
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47833930
Uiteraard, graaf Josef Radetzky von Radetz. Eén van Oostenrijks grootste veldheren. De door Johan Strauss gecomponeerde Radetzky mars is nog steeds de aanzet voor menig applaus.

Hier in kleur:

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:12:29 #237
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47834220
even een makkelijke voor de snelle gissers onder ons:

Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_47835003
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:03 schreef Alecks het volgende:
Uiteraard, graaf Josef Radetzky von Radetz. Eén van Oostenrijks grootste veldheren. De door Johan Strauss gecomponeerde Radetzky mars is nog steeds de aanzet voor menig applaus.
Doet u mij de Wolkers-variant maar
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:55:01 #239
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47835727
Bimmel: Tony Blair en Ken Livingston?

Vliegvrager: Hoe banaal. Literair maar banaal...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_47839134
Die rechter lijkt wel een beetje op Maartje 't Hart.
pi_47839760
James Watson & Francis Crick.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_47853739
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef Alecks het volgende:
Bimmel: Tony Blair en Ken Livingston?

Vliegvrager: Hoe banaal. Literair maar banaal...
Banaal? Het benoemen van de rondingen van de vrouw zou banaal zijn? De meest oogstrelende elementen uit de schepping, wat kan daar banaal aan zijn?

Weet je wat banaal is? Een deuntje van Strauss opzetten, waarna een zaal vol klapvee zich conformeert. Dat is banaal.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 2 april 2007 @ 10:58:46 #243
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47918366
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:06 schreef pyl het volgende:
James Watson & Francis Crick.

Broeva
Hazoo!!

Had ook niet anders verwacht
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:26:37 #244
172358 oddman
Introspecteur
pi_47956394
Watson and Crick wist ik ook.

Nieuwe suggestie:
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_47956891
Is het slechts een suggestie, Oddman, of plaats je het plaatje daadwerkelijk? Indien dat laatste, is er dan nog een ander plaatje van meneer beschikbaar? Want zo, op bovenstaand plaatje, kan het iedere, willekeurige Onbekende Soldaat zijn.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:41:12 #246
71048 Tokay
makes your day!
pi_47957015
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:26 schreef oddman het volgende:
Watson and Crick wist ik ook.
Proficiat!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:52:27 #247
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47957418
Ach.. daar gaat het spelletje toch ook om? Misschien dat we het veld iets kleiner kunnen maken. Ik denk dat het een amerikaan is, ergens in het pacifisch gebied. Tweede wereldoorlog zou voor de hand liggen maar op de één of andere manier doet het me ook aan Korea denken.

Ik geloof dat Navy personeel standaard wit droeg, dus ik zou bij Army gaan zoeken. De personen in het plaatje hebben geen helmen op, het plaatje is dus denk ik niet in de (al dan niet gefingeerde) frontlinies genomen is.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_47957448
Is het niet gewoon generaal Patton?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:02:01 #249
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47957775
Ik zou hem zonder helm sowieso niet herkennen maar volgens mij lijkt hij er niet op.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:02:24 #250
172358 oddman
Introspecteur
pi_47957794
Oké. Bij deze, officiële inzending.
Hint: qua tijd, inderdaad eerste helft 20e eeuw. Het is geen Amerikaan. Hier een tweede plaatje:

Het is dus niet Patton; die is niet zo oud geworden.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_47957889
Nou ja, goed, ik weet al wie het is: Enrique Lister.


Kleine hint voor oddman: laat geen sporen na (bijvoorbeeld in de vorm van een naam ...) in de eigenschappen van de foto die je plaatst. Beginnersfoutje.


Ik zou zeggen, Plaatje!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:15:31 #252
172358 oddman
Introspecteur
pi_47958221
Du moment dat ik de plaatjes had gepost, bedacht ik me dat.
Maar goed, in mijn goedgelovigheid ging ik er van uit dat mensen wel niet zouden valsspelen door naar bronnen te kijken.Rrondklooien met zelf opnieuw hosten is zo'n gedoe.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_47958422
Nou, het is geen valsspelen, hoor. Je mag in dit topic googlen en al het andere wat God verboden heeft, om de identiteit van de afgebeelde te achterhalen. Een klik op een plaatje is een soort automatisme. Wordt alle noodzakelijke info dan gegeven, dan is er de lol direct van af, zogezegd.

Volgende keer beter.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:55:16 #254
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_47959531
Spiek jij in de properties pyl?
Dat had ik nou nooit achter jou gezocht
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:04:12 #255
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47959865
Zal ik dan maar even een snelle ertussendoor gooien?



Overigens ben ik van mening dat kijken in de link naar de plaatjes absoluut not-done is. Desalniettemin is het gebruikelijk om plaatjes met een neutrale naam op photobucket of soortgelijke sites te zetten zodat mensen die quoten niet per ongeluk de oplossing zien. Wat betreft al het andere wat God verboden heeft: Het is toch geen spelletje Diplomacy, toch?

Uitgebreid gegoogle is voor mij een belangrijk onderdeel van het spelletje. Je kan dan door (meestal in de vorm van beweringen) gerichte vragen te stellen de meest obscure persoonlijkheden vinden.

Overigens schaam ik me dat ik met het vorige plaatje er zo ver naast zat...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_47959894
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:55 schreef Bimmel het volgende:
Spiek jij in de properties pyl?
Hier wel, daar niet.

Sommige plaatsers (ik noem een Parabola in het grijze verleden, maar ook ik doe het weleens) verbergen namelijk nu en dan hintjes in de eigenschappen, is je dat nooit opgevallen?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_47959954
Die meneer lijkt op JFK. Dus zal-ie het wel niet zijn.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:11:28 #258
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47960145
Ach.. helaas wel. Hij was dus toch véél te makkelijk. (in plaats van gewoon makkelijk...)

http://www.theage.com.au/(...)2/1118514924520.html

Ik dacht, kom, de Solomon-eilanden zijn in het nieuws...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:08:43 #259
71048 Tokay
makes your day!
pi_47982769
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_47991189
Mw. Curie?
pi_47991194
Nee, die was lelijker.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:02:18 #262
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_47995234
Ze heeft wel wat weg van Maria von Trapp.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  woensdag 4 april 2007 @ 13:01:57 #263
71048 Tokay
makes your day!
pi_48001045
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:02 schreef Alecks het volgende:
Ze heeft wel wat weg van Maria von Trapp.
Daar zeg je iets grappigs. Hoewel we hier niet van doen hebben met Maria Von Trapp, heeft deze mevrouw wel iets met haar gemeen....
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_48132002
Ik heb het idee dat niemand 'm weet .
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:27:29 #265
172358 oddman
Introspecteur
pi_48168930
Seconded.

Ideeën:
Ziet er uit als: laatste 1/2 19e, 1e 1/2 20e eeuw.
Niet van adel o.s.e, waarschijnlijk socialiste, sociaal hervormster of wetenschapster
Oosteuropees? Kaukasisch iig.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48169546
Is het een mevrouw met een bepaalde genetische dispositie?
Aldus.
pi_48170235
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:27 schreef oddman het volgende:
waarschijnlijk socialiste
Is ook dat frenologisch af te leiden?
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:55:07 #268
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_48175580
Volgens mij niet maar waarschijnlijk deduceerde oddman op basis van kleding en haarstijl. Dat ziet er niet uit als dat van iemand van adel of een artieste. Om in RjP te komen moet je toch enigszins bekend zijn en de genoemde carriëremogelijkheden vallen dan binnen de meest waarschijnlijke.

Tokay gaf verder ook aan dat ze wat met Maria von Trapp gemeen had, waardoor ik denk dat ze Oostenrijkse is.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  woensdag 11 april 2007 @ 13:54:31 #269
172358 oddman
Introspecteur
pi_48214678
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:55 schreef Alecks het volgende:
Volgens mij niet maar waarschijnlijk deduceerde oddman op basis van kleding en haarstijl. Dat ziet er niet uit als dat van iemand van adel of een artieste. Om in RjP te komen moet je toch enigszins bekend zijn en de genoemde carriëremogelijkheden vallen dan binnen de meest waarschijnlijke.
Quite. 'Belangrijke' mensen, d.w.z. mensen die zichzelve belangrijk vonden, lieten zich vaak in vol ornaat fotograferen. Deze dame niet.

Ik heb verder echt geen flauw idee.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:06:47 #270
71048 Tokay
makes your day!
pi_48316837
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:27 schreef oddman het volgende:
Seconded.

Ideeën:
Ziet er uit als: laatste 1/2 19e, 1e 1/2 20e eeuw.
Niet van adel o.s.e, waarschijnlijk socialiste, sociaal hervormster of wetenschapster
Oosteuropees? Kaukasisch iig.
Mijn complimenten: je gaat best goed, hoor.

Mevrouw werd rond 1880 geboren en leefde tot ver in de twintigste eeuw.
Kaukasisch en níet van adel, jawel.
Ze was inderdaad academisch onderlegd, en in haar vakgebied hervormde ze sociaal, ook daar heeft u een punt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tokay op 14-04-2007 10:56:17 ]
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:55:07 #271
71048 Tokay
makes your day!
pi_48317793
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:55 schreef Alecks het volgende:
Tokay gaf verder ook aan dat ze wat met Maria von Trapp gemeen had, waardoor ik denk dat ze Oostenrijkse is.
Laat die gedachte maar varen, Alecks.
Mevrouw had iets ánders met Von Trapp gemeen, namelijk haar liefde voor......
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  maandag 16 april 2007 @ 16:20:11 #272
172358 oddman
Introspecteur
pi_48384552
Voor de rest heb ik nog steeds geen flauw idee.
Ik gok musica, maar ik ben qua muziek ouder dan de jaren '60 bijzonder beroerd onderlegd.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48384684
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 10:55 schreef Tokay het volgende:

[..]

Laat die gedachte maar varen, Alecks.
Mevrouw had iets ánders met Von Trapp gemeen, namelijk haar liefde voor......
Kinderen? Deed ze misschien iets tegen kinderarbeid?
pi_48385569
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kinderen?
Heel goed, Sloggi! Het is Helen Parkhurst, namelijk.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  maandag 16 april 2007 @ 17:46:49 #275
71048 Tokay
makes your day!
pi_48386947
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:56 schreef pyl het volgende:
Heel goed, Sloggi! Het is Helen Parkhurst, namelijk.
Wel potverkaatje!

Hoe wist u dat, meneer pyl, met zo weinig aanwijzingen?

Afijn, mevrouw Helen Parkhurst, dus:
quote:
Helen Parkhurst (January 3, 1887 - June 1, 1973) was a American educator, author, lecturer, the originator of the Dalton Plan and the founder of The Dalton School.

Born at Durand, Wisconsin, she was graduated from Wisconsin State Teachers College in 1907, studied at the universities of Rome and Munich as well as with Maria Montessori and was awarded her M.A. in 1943 from Yale University.

"I am of the opinion that the influence of a teacher's conversation with an individual child on any ordinary academic subject is much more potent than what is said in a class lesson. Those of us who are older often hear sermons or lectures which inspire us, and if we are privileged to talk over points with the preacher or lecturer afterwards, the effect is much more emphatic and permanent. But how many class lessons have children to listen to which are boring and useless, and others where they are not sufficiently interested to ask a question? If we use class teaching and individual work in their proper places the best results will follow."
She died at New Milford, Connecticut.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_48404297
Een makkie, om de boel op gang te houden.

pi_48404385
Een verstrooide wetenschapper uit Frankrijk?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48404421
Geen Fransman. Verstrooid was hij evenmin. Je zou hem een visionair kunnen noemen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:45:51 #279
172358 oddman
Introspecteur
pi_48406749
George Orwell / Eric Blair?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48410618
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:45 schreef oddman het volgende:
George Orwell / Eric Blair?
Klopt. Wat vonden we van 1984?
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:16:15 #281
172358 oddman
Introspecteur
pi_48411070
Briljant, natuurlijk.

Geef me een minuut of wat, ik ga er 1 doen...
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:18:55 #282
172358 oddman
Introspecteur
pi_48411161
Eentje in kleur, deze keer (en geen naam in de url ^_^):

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48411276
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat vonden we van 1984?
Zoals te doen gebruikelijk was het boek oneindig veel beter dan de film, Sloggi. En zo'n goed boek is het eigenlijk helemaal niet - 1984 is althans veel beroemder dan het op grond van zijn literaire merites zou verdienen.

Andere boeken van Blair, zoals zijn journalistieke werk Homage to Catalonia en Down and out in London and Paris, of essays als The decline of the English murder, vind ik dan weer wel het neusje van de zalm.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_48411291
Sja, da's de Sjah.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:28:05 #285
172358 oddman
Introspecteur
pi_48411463
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:23 schreef pyl het volgende:
Sja, da's de Sjah.
Quite.

Was wel erg vlot, complimenten enzo, maar misschien ook leuk als anderen kunnen raden.
Maar goed, geen gemiep, nieuw plaatje:



[ Bericht 32% gewijzigd door oddman op 17-04-2007 11:36:32 ]
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48430792
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:22 schreef pyl het volgende:

[..]

Zoals te doen gebruikelijk is het boek oneindig veel beter dan de film, Sloggi.
Brazil, losjes gebaseerd op 1984, is dan weer erg goed te pruimen.

quote:
En zo'n goed boek is het eigenlijk helemaal niet - 1984 is althans veel beroemder dan het op grond van zijn literaire merites zou verdienen.
Als simpele lectuur beschouwd is er met het boek niets mis. Literair gezien stelt het inderdaad wat minder voor dan de reputatie van het boek doet vermoeden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2007 19:25:55 ]
pi_48430806
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:28 schreef oddman het volgende:

[..]

Quite.

Was wel erg vlot, complimenten enzo, maar misschien ook leuk als anderen kunnen raden.
Maar goed, geen gemiep, nieuw plaatje:

[afbeelding]
Is dat een Engelstalige econoom?
pi_48445050
Industriëelde meneer groot ?
  woensdag 18 april 2007 @ 08:04:47 #289
172358 oddman
Introspecteur
pi_48447119
Geen industrieel, geen Brit.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48460182
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:04 schreef oddman het volgende:
Geen industrieel, geen Brit.
Wel Engelstalig?
  woensdag 18 april 2007 @ 14:10:14 #291
172358 oddman
Introspecteur
pi_48460816
Niet onwaarschijnlijk dat hij het sprak maar het was zeker niet zijn moedertaal.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48464333
Dan moet het wel een Italiaan zijn.
  woensdag 18 april 2007 @ 16:27:19 #293
71048 Tokay
makes your day!
pi_48466712
Of een Scandinaviër.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_48469170
Of een Ier.
pi_48469553
Of een transnationalist. Dat zijn pas enge mensen.
pi_48472227
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:35 schreef Gellius het volgende:
Of een transnationalist. Dat zijn pas enge mensen.
Die spreken Esperanto ?
pi_48474383
Nee Arabisch..
pi_48474512
Maar volgens mij is den meneer op het plaatje een jood.
pi_48476186
Meneer schreef romannetjes?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48476662
Dat moet haast wel, het is een roker.
Aldus.
pi_48478736
De schrijver van kaas, hoe heet ie nu ook alweer
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')