abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 juni 2006 @ 17:59:37 #1
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38754719
quote:
Building NASA's New Spacecraft:
Constellation Work Assigned

NASA's Constellation Program is getting to work on the new spacecraft that will return humans to the moon and blaze a trail to Mars and beyond.

Thousands of people across the agency are pulling together to meet this challenge, with work assignments that will sustain ten healthy and productive centers.Each NASA center is playing a vital role in making the Vision for Space Exploration a reality.


Image: NASA's new Cargo Launch (left) and Crew Launch (right) rockets. Click to enlarge. Image Credit: NASA.

Building NASA's New Spacecraft: Constellation Work Assignments

NASA's Constellation Program is getting to work on the new spacecraft that will return humans to the moon and blaze a trail to Mars and beyond. Thousands of people across the agency are pulling together to meet this challenge, with work assignments that will sustain ten healthy and productive centers.


Image: An Earth Departure Stage, docked to the Crew Exploration Vehicle, fires its engine to leave Earth's orbit. Click to enlarge. Credit: NASA/John Frassanito and Associates

Each NASA center is playing a vital role in making the Vision for Space Exploration a reality:

Ames Research Center, Moffet Field, Calif.
NASA Ames will be the lead for development of thermal protection systems and information technology for NASA's exploration effort. This responsibility includes developing the heat shield and aeroshell for the new spaceship called the Crew Exploration Vehicle (CEV).

They're also leading the development of the Lunar Crater Observation and Sensing Satellite, which will launch with the Lunar Reconnaissance Orbiter in 2008 and crash into the lunar south pole to search for water ice.

Dryden Flight Research Center, Edwards, Calif.
Dryden will lead the abort flight test integration and operations for the CEV. The center will support abort systems tests, drop tests, landing and recovery tests, flight re-entry and landing profiles and range safety.

[/img]http://www.nasa.gov/images/content/149770main_cev_parts.jpg[/img]
Image: Components of the Crew Exploration Vehicle. Credit: NASA

Glenn Research Center, Cleveland
Glenn will manage the work on the CEV's service module, which will provide maneuvering with its propulsion system, generate power using solar arrays, and keep the vehicle cool with heat rejection radiators. Glenn is also the lead for the upper stage of the Crew Launch Vehicle.

Goddard Space Flight Center, Greenbelt, Md.
Goddard has responsibility for communications, tracking and support mechanisms for the CEV. The center will also continue its work on the Lunar Reconnaissance Orbiter mission, set to launch in October 2008.

Jet Propulsion Laboratory, Pasadena, Calif.
JPL leads a multi-center activity in support of the Mission Operations Project to plan systems engineering processes related to operations development and preparation. JPL also provides co-leadership for the Constellation Program Office Systems Engineering and Integration Software and Avionics team.

Johnson Space Center, Houston
Johnson, home to NASA's astronaut corps and mission control, is managing the Constellation Program. The center will integrate the CEV, Crew Launch and Cargo Launch Vehicles for all mission operations. JSC is the lead for the crew module, and will provide flight operations support to the Crew Launch Vehicle. As with Shuttle program and Apollo before, JSC will plan missions, train crews and run mission control.

Kennedy Space Center, Fla.
Kennedy will continue its tradition of launching NASA's explorers into space. KSC hosts the Ground Operations Project, which manages all activities related to ground operations for the launch and landing sites, including ground processing, launch, and recovery systems.


Image: The Crew Launch Vehicle, top, and the Cargo Launch Vehicle. Credit: NASA/John Frassanito and Associates

Langley Research Center, Hampton Roads, Va.
Langley leads Launch Abort System integration supporting the CEV Project, providing oversight and independent analysis of the system's development. Langley also leads the Command Module Landing System Advanced Development Project and will support CEV testing.

Marshall Space Flight Center, Huntsville, Ala.
Marshall hosts the Constellation Launch Vehicle projects, responsible for managing all Crew Launch and Cargo Launch Vehicle related activities. Marshall will design the Crew Launch Vehicle's first stage and is responsible for launch vehicle testing.

Stennis Space Center, Miss.
By building on more than 40 years of experience in rocket propulsion testing, Stennis will continue to serve in its traditional test role, serving as the integration lead for all propulsion testing. The first rocket engine to be tested will be the J-2X, an engine similar to those tested at the center 40 years ago for the Apollo Saturn V rockets. In the Constellation Program, the J-2X will be used to power the Upper Stage of the Crew Launch Vehicle.
Bronnen:
+ Building NASA's New Spacecraft: Constellation Work Assigned
+ Building NASA's New Spacecraft: Constellation Work Assignments
I mean no harm
  zondag 11 juni 2006 @ 18:06:13 #2
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38754960
Mening Topicstarter:

Na de ramp met het ruimteveer van NASA een paar jaar geleden hebben de shuttles een slechte anam gekregen. Ze zijn duur in onderhoud en met de slechte naam ook niet meer publiekelijk gewild. Jammer, want het concept was zijn tijd ver vooruit. Echter als we kijken naar de ruimteraketten van de ESA en het Russische ruimtevaartcentrum zien we dat ze vele malen effectiever, goedkoper en betrouwbaarder zijn. mede natuurlijk omdat ze toch niet hoeven terug te keren. Dus de stap die NASA maakt is wel logisch.

Het is wel duidelijk dat NASA zijn reeds eerder gelanceerde plannen om naar de maan te gaan kracht bij wil gaan zetten met dit nieuwe ruimtevaartuig.
Even voor de opheldering waar die maanmissies over gaan:
quote:
Moon: By going to the moon for extended periods of time, astronauts will search for resources and learn how to work safely in a harsh environment -- stepping stones to future exploration. The moon also offers many clues about the time when the planets were formed.

Mars: Robotic missions have found evidence of a watery past, suggesting that simple life forms may have developed long ago and may persist beneath the surface today. Human exploration could provide answers to some profound questions.

Beyond: As humans and robots work together exploring the moon and Mars, NASA spacecraft will continue to send back scientific data from throughout the solar system, laying the groundwork for potential human journeys.
Bron:
+ Moon, Mars and Beyond
I mean no harm
pi_38755669
Amerikanen lossen alles op met groter en nieuwer, dit is een recept voor ongelukken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 11 juni 2006 @ 18:45:43 #4
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38756024
quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:34 schreef longinus het volgende:
Amerikanen lossen alles op met groter en nieuwer, dit is een recept voor ongelukken.
Nou, dat valt wel mee dacht ik zo. Er zit een nieuw systeem in, maar het is gebaseerd op een conventioneel raketsysteem. De Shuttle daarintegen was veel riskanter wegens zijn hitteschild imo.
I mean no harm
  zondag 11 juni 2006 @ 19:19:53 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_38756988
Ze hadden nooit moeten stoppen met het space-programme in de jaren-70
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 11 juni 2006 @ 19:50:50 #6
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38757937
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ze hadden nooit moeten stoppen met het space-programme in de jaren-70
Nou, de kans bestaat dat er opnieuw een ruimterace komt, en wellicht nog een grote ook. Zowiezo willen NASA en ESA allebei naar de maan en allebei los van elkaar (zei het een vriendschappelijke race) en wellicht dat China ook bereid is om mee te racen, alhoewel die nog niet helemaal up-to-speed zijn.
I mean no harm
  zondag 11 juni 2006 @ 22:40:43 #7
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38763773
wordt weer mooi in de toekomst. ik kijk er al naar uit!
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
  zondag 11 juni 2006 @ 22:51:21 #8
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_38764220
wat hebben NASA en ESA op de maan te zoeken?
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
  zondag 11 juni 2006 @ 23:23:24 #9
102789 BGS
Ramblings.
pi_38765485
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:51 schreef foktastic het volgende:
wat hebben NASA en ESA op de maan te zoeken?
De maan zou een ideale basis zijn om in de toekomst raketten te bouwen en te lanceren (minder zwaartekracht). Ze willen kijken wat de mogelijkheden zijn voor een permanent bewoonde basis op de maan. Ook zijn er op de maan misschien grondstoffen te vinden die relatief goedkoop te winnen zijn (of energiebronnen zoals Helium-3, prachtig spul) en we terug kunnen sturen naar de Aarde. Om maar even snel wat te noemen.
  maandag 12 juni 2006 @ 00:03:21 #10
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_38766694
En een missie van paar uur (een verblijf van een paar dagen op de maan lijkt me onwaarschijnlijk) zal dan deze vraagstukjes beantwoorden? Laat staan dat we er wat aan hebben. En waarom geen onbemande satelieten ipv mensen? Mensen naar de maan sturen is alsof je dezelfde mensen naar de Sahara stuurt; het is snikheet/koud, geen druppel water, geen levensvormen, geen waardevolle mineralen etc. terwijl het tegendeel waar blijkt te zijn zoals je weet.
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
  maandag 12 juni 2006 @ 03:01:30 #11
102789 BGS
Ramblings.
pi_38769573
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:03 schreef foktastic het volgende:
En een missie van paar uur (een verblijf van een paar dagen op de maan lijkt me onwaarschijnlijk) zal dan deze vraagstukjes beantwoorden? Laat staan dat we er wat aan hebben. En waarom geen onbemande satelieten ipv mensen? Mensen naar de maan sturen is alsof je dezelfde mensen naar de Sahara stuurt; het is snikheet/koud, geen druppel water, geen levensvormen, geen waardevolle mineralen etc. terwijl het tegendeel waar blijkt te zijn zoals je weet.
Je vroeg wat ze daar te zoeken hadden. Daar gaf ik antwoord op

En daarbij, ik noemde maar een HEEL klein aantal van de dingen die de NASA en de ESA op de maan te zoeken hebben. Er is nog veel meer interessants te vinden en te doen. Natuurlijk beantwoorden ze niet alle mogelijke vragen door een bezoekje van een paar uur. En trouwens, waarom zouden ze maar hooguit een paar uur kunnen blijven?

Deze missies zijn meer een soort voorbereidend werk op het toekomstige 'echte' werk. Er moeten mensen naar de maan, omdat de huidige onbemande robots tergend traag zijn en lang niet zoveel kunnen als de mens, vooral op het gebied van problemen oplossen en dingen interpreteren.

(Offtopic: Ik hoop dat ze de voetstappen van Neil Armstrong en consorten heel goed afzetten, zodat niemand met z'n vuile poten over historische artifacts van onschatbare waarde gaat lopen )

[ Bericht 18% gewijzigd door BGS op 12-06-2006 03:08:40 ]
pi_38769594
Ziet ouderwetser uit dan met die space shuttle.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:24:50 #13
45379 Phooka
not applicable
pi_38775553
quote:
Op maandag 12 juni 2006 03:05 schreef K33T het volgende:
Ziet ouderwetser uit dan met die space shuttle.


Het grootste deel van beide raketten is een verbouwde space shuttle, maar dan zonder space shuttle (ehm. hm. "Ik wil graag die pizza met de artisjokkehartjes, maar dan zonder de artisjokkerhartjes")
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
pi_38798852
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:50 schreef pomtiedom het volgende:
Nou, de kans bestaat dat er opnieuw een ruimterace komt, en wellicht nog een grote ook. Zowiezo willen NASA en ESA allebei naar de maan en allebei los van elkaar (zei het een vriendschappelijke race) en wellicht dat China ook bereid is om mee te racen, alhoewel die nog niet helemaal up-to-speed zijn.
er valt toch helemaal geen eer meer aan te behalen om naar de maan te vliegen, wat moet je doen op die stofbal?! daarnaast, raketten zijn kansloos, het gaat langzaam, het is gevaarlijk en het ziet er gewoon niet uit. ze kunnen die knaken beter investeren in onderzoek
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:24 schreef Phooka het volgende:
Het grootste deel van beide raketten is een verbouwde space shuttle, maar dan zonder space shuttle (ehm. hm. "Ik wil graag die pizza met de artisjokkehartjes, maar dan zonder de artisjokkerhartjes")
"ik ruik toch duidelijk artisjokkehartjes"
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:22:35 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38811815
De menselijke ontdekkingsdrift zou nooit ingeperkt moeten worden. Het is wat ons van de dieren onderscheid. Robotjes zijn best leuk, maar we moeten er zelf gewoon naar toe.

Ik heb er alleen een hard hoofd in dat dit programma ook meteen goed doorgezet gaat worden. Ik denk dat de Amerikanen de Chinezen heel erg hard nodig gaan hebben om nieuwe ruimtewedloop te gaan creėren, en hoop maar niet dat dit weer aan budget-cuts gaat sneuvelen.
Ik ga naar huis.
pi_38814726
Schrijf de titel dan wel goed joh, tevens tvp
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:56:15 #17
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38821087
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:42 schreef Maverick_tfd het volgende:
Schrijf de titel dan wel goed joh, tevens tvp
Haha, helemaal nog niet gezien.
I mean no harm
pi_38822835
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 00:03 schreef deepthroat het volgende:
[..]
"ik ruik toch duidelijk artisjokkehartjes"
Ja, je ruikt artisjokkehartjes ondat de pizza al 40 jaar in de vriezer heeft gelegen met artisjokkehartjes er bovenop.
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:07:05 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_38829182
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:22 schreef nietzman het volgende:
De menselijke ontdekkingsdrift zou nooit ingeperkt moeten worden. Het is wat ons van de dieren onderscheid. Robotjes zijn best leuk, maar we moeten er zelf gewoon naar toe.
Helemaal mee eens. Onze planeet is nu al overbevolkt aan het raken en de grondstoffen zullen ook op een dag op zijn. Door de ruimte om ons heen te verkennen en evt. ons werkterrein van te maken kunnen we er nieuwe grondstoffen halen en habitats/kolonies stichten. Het moet er eens van komen.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:08:44 #20
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38829256
tijd om een mooie planeet te vinden waar we heen kunnen.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_38829544
Niet doen. Te gevaarlijk, is niets te halen, te duur, je hebt er niets aan, als god de mens op de maan had willen zien, dan had hij hem wel op de maan geschapen. Overigens heb ik ongeveer hetzelfde ook tegen die vis gezegd die op het land wou kruipen, een paar 100 miljoen jaar geleden.....
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:15:22 #22
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38829589
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:14 schreef Lucky8 het volgende:
Niet doen. Te gevaarlijk, is niets te halen, te duur, je hebt er niets aan, als god de mens op de maan had willen zien, dan had hij hem wel op de maan geschapen. Overigens heb ik ongeveer hetzelfde ook tegen die vis gezegd die op het land wou kruipen, een paar 100 miljoen jaar geleden.....
Naieveling....
...Heb je nog niet door dat er niemand in de hemel is, zelfs God zelf niet.
I mean no harm
pi_38829848
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:15 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Naieveling....
...Heb je nog niet door dat er niemand in de hemel is, zelfs God zelf niet.
Niet? Joh.... En dat is geconstateerd door er raketten heen te sturen? Oh nee, daar is deze raket natuurlijk voor.....
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:58:40 #24
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38831755
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:20 schreef Lucky8 het volgende:

[..]

Niet? Joh.... En dat is geconstateerd door er raketten heen te sturen? Oh nee, daar is deze raket natuurlijk voor.....
Nee hoor, simpelweg logisch redeneren. God bepaald het lot van anderen. Ergo; hij plaatst zichzelf boven anderen door zo te handelen en kan als zodoende niet in de hemel komen wegens zijn zonde van machtsgebruik. En omdat al het levende verder inperfect is kunnen zij als zodoende ook niet in de hemel zijn.
I mean no harm
pi_38838328
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:03 schreef foktastic het volgende:
En een missie van paar uur (een verblijf van een paar dagen op de maan lijkt me onwaarschijnlijk) zal dan deze vraagstukjes beantwoorden? Laat staan dat we er wat aan hebben. En waarom geen onbemande satelieten ipv mensen? Mensen naar de maan sturen is alsof je dezelfde mensen naar de Sahara stuurt; het is snikheet/koud, geen druppel water, geen levensvormen, geen waardevolle mineralen etc. terwijl het tegendeel waar blijkt te zijn zoals je weet.
hoezo onwaarschijnlijk ?
Apollo 17 bleef bv 74 uur 59 min op de maan , dus ruim 3 dagen , dat kunnen we nu wel beter gok ik.
geen druppel wateris nog niet zeker , ze hopen nog steeds van wel
geen waardevolle mineralen weten ze ook niet zeker.
Reden genoeg om terug te gaan wmb.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')