abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 juni 2006 @ 01:46:35 #1
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38740485
Huidverzorging voor de heren (deeltje 12)!

Het vervolg van Huidverzorging voor de heren (deeltje 11)



Alle voorgaande delen:
Huidverzorging voor de heren (deeltje 1)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 2)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 4)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 5)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 6)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 7)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 8)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 9)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 10)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 11)

8 stappen plan voor perfecte gezichtsreiniging en verzorging:
1 - Reinigen
2 - Scrubben/Masker
3 - Scheren
4 - Toner
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Probleembehandeling
7 - Oogcreme
8 - Hydrateren/Beschermen

* Stap 1 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een facewash.
* Stap 2 wordt 1 keer in de week gedaan met een scrubcreme, -gel en/of gezichtsmasker.
* Stap 3 kan met scheerschuim, -zeep, -creme, -gel en/of scheerolie gedaan worden.
* Stap 4 wordt met een wattenschijfje gedaan, deze stap is voor mannen optioneel.
* Stap 5 wordt dagelijks of om de dag gedaan met salicylzuur of glycolzuur bevattende producten.
* Stap 6 wordt dagelijks of om de dag gedaan met benzyolperoxide, tretinoine en/of antibiotica.
* Stap 7 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een oogcreme, eventueel met SPF factor.
* Stap 8 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een gezichts- en/of zonnebrandcreme.

!!Naar wens kunnen 1 of meerdere van de bovenstaande stappen weggelaten worden en kan je doorgaan met de daaropvolgende stap.

Enkele bekende huidverzorgingslijnen voor mannen:
Lab Series for Men
md formulations MEN
Paula's Choice Men's Skincare
Montagne Jeunesse for Men
Vichy Homme
Biotherm Homme
Babor for Men
Shiseido Men
Zirh
Boss Skin
Phytomer Homme
Lancome Homme
Clarins Men
Clinique for Men
Nickel
Annemarie Borlind For Men
L'oreal Men Expert
Nivea for Men
Sanex for Men
Etos Man
Kenmen
Hildegard Braukmann Men Care
Juvena Discover for Men
Declaré Men
Guinot Très Homme
Transvital for Men
Molton Brown Men's Grooming
Gillette Complete Skincare
Men-U
Peter Thomas Roth
SENS
Baxter of California
Anthony Logistics For Men
Menaji
Menscience
VitaMan
Male Species
La Prairie for Men
Sothys Homme
Neutrogena Men
Osmotics Male
Billy Jealousy
Decleor Paris Homme
Kiehl's for Men
Adidas Active Skin Care

Winkels die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:
ICI Paris XL
Parfumerie Douglas
De Bijenkorf
V&D

Diverse online shops die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:

Nederland:
Drogisterij.net
Homme d'Or
Reddingfield
Paula's Choice

Engeland:
Mankind
Metro-sexual
Escentual
BuyCosmetics
Revitalise UK
Boots
Carter and Bond
Gentlemen's Tonic
HQhair
Jason Shankey
Mgender
The Gentleman´s Shop

Duitsland:
Douglas
Cojito Shop
BeautyNET
Mehr-Kosmetikshop

België:
Made4Man
Christophar Apotheek

Zwitserland:
Mens Beautyshop

Hong Kong:
StrawberryNET

Amerika:
Men Essentials
Grooming Lounge
Cosmetic Mall
SkinStore
Beauty Bridge
Essential Day Spa
DermStore
eGentlemen
Sephora
Nordstrom

Bekende drogisterijen die huidverzorgingsproducten verkopen:
Etos
Kruidvat
DA
Trekpleister
De Tuinen
Schlecker

Professionele scheerproducten en tips voor perfect scheren:
Scheerwinkel Flanderhijn
Barbershop Classics The Shaving Shop
Badger & Blade
Razorblades
King of Shaves
The Art of Shaving
Classic Shaving
Quick Shave
Style & Grooming
The Executive Shaving Company
Haircuts for Men

Een aantal interessante websites:
Nederlandse Cosmetica Vereniging
The European Cosmetic Toiletry And Perfumery Association
The American Cosmetic, Toiletry and Fragrance Association
Cosmetic Ingredient Dictionary
Database of Comedogenic and Irritating Ingredients
Skin Care Facts & Tips
Informatie over BHA en AHA's (Beta Hydroxy Acid & Alpha Hydroxy Acids)
Essential Day Spa Forum
Adversus mannentrends
Smart Skincare
Mankind Forum
MakeupAlley
The Cosmetics Cop
Trendystyle
Basenotes Community
Dermatology Times
Dermadoctor
Dermatology About
Microdermabrasie
Chemische peeling
Laser behandelingen
Huidaandoeningen
Huidziekten
Acne.org
Acne.com

Schadelijke stoffen in huidverzorgingsproducten? Lees hier meer:
Greenpeace
Ben jij gifvrij?
Milieudefensie
Zon jij gifvrij?
Environmental Working Group (EWG)
Organic Natural Health
Center for Disease Control and Prevention (CDC)
Chemical Body Burden

Natuurlijke huidverzorgingsproducten met een minimum aan schadelijke stoffen:
Lush
Dr. Hauschka
Annemarie Borlind
Weleda
De Tuinen
Lavera
Creatiqe
Lavendula Natuurdrogist
Sensitive Shop
Midgaard Shop

* Deze natuurlijke huidverzorgingsproducten zijn over het algemeen makkelijk in Nederland te verkrijgen, o.a. via reformhuizen, de betere drogisterijen, natuurwinkels en via het internet!

Alle heren en uiteraard ook dames zijn welkom!

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 11 juni 2006 @ 01:47:23 #2
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38740500
Het 8 stappenplan nader uitgelegd:

1 - Reinigen:
Het schoonmaken van het gezicht met een reinigingsmiddel heeft als doel om zichtbaar en onzichtbaar vuil te verwijderen. Dit is de eerste en belangrijkste stap in het voorkomen van onzuiverheden. Wanneer de huid trekt en droog aanvoelt na het reinigen, dan is de gebruikte facewash te agressief of de temperatuur van het water te heet. Ook te lang douchen is ongunstig voor de huid en kan voor een trekkerig gevoel zorgen.

2 - Scrubben/Masker:
Scrubben wordt gedaan met een vergelijkbaar middel als een facewash, alleen als extra zitten er kleine korrels in die een licht schurende werking op de huid hebben. Deze schurende werking zorgt ervoor dat dode huidcellen verwijderd worden, hierdoor voorkom je dat de poriën verstopt raken. De huid krijgt tevens een frissere uitstraling, omdat de huid geholpen wordt met zichzelf te vernieuwen. Scrubben valt onder de iets wat bredere term "exfoliëren".

Een masker wordt o.a. gebruikt om de doorbloeding te bevorderen, onzuiverheden te verwijderen, extra te hydrateren en om het algemeen aanzien tijdelijk te verbeteren. Afhankelijk van het precieze doel, zijn er diverse soorten maskers: kleimaskers, peel-off maskers, hydraterende maskers, exfoliërende maskers, etc. Scrubben heeft vaak meer effect dan een masker.

3 - Scheren:
Dit spreekt uiteraard voor zich. Experimenteer met diverse soorten scheerschuim, scheergel, scheercreme, scheerzeep en/of scheerolie. Met de haren mee scheren geeft de minste scheerirritatie, maar tegen de haren in scheren geeft het gladste resultaat. Nat scheren met een mesje geeft sowieso een beter resultaat dan droog scheren met een scheerapparaat. Scheren heeft tevens een exfoliërende werking op de huid, het helpt de huid dus vernieuwen.

4 - Toner:
Een toner is een vloeistof die voornamelijk door vrouwen wordt gebruikt, met als doel om de laatste restjes make-up te verwijderen. Voor mannen met een vette huid die liever geen cremes gebruiken, kan een toner een prima alternatief zijn om de huid te hydrateren, zorg er wel voor dat de toner geen alcohol bevat. Een toner kan ook dienen als extra reiningsmiddel, om er voor te zorgen dat de daaropvolgende creme beter in de huid trekt.

5 - Exfoliëren (met BHA of AHA):
Exfoliëren houdt in dat je de bovenste dode huidlaag beetje bij beetje verwijderd, waardoor een nieuwe verse frisse huid weer tevoorschijn komt. Exfoliëren kan je doen door regelmatig te scrubben, maar ook door fruitzuren, zoals salicylzuur (beta hydroxy acid) of glycolzuur (alpha hydroxy acids) producten te gebruiken. Dit soort producten zorgen ervoor dat onzuiverheden beter worden verwijderd en dat poriën minder snel verstoppen. Omdat de huid dunner wordt gemaakt is het vooral in de zomer van belang dat de huid wordt beschermd tegen UV-straling. Exfoliëren met fruitzuren verwijderd alleen overbodige dode huidcellen, er wordt nooit te veel huid verwijderd en zeker nooit levende huid. Verminder het gebruik als er huidirritaties optreden, zoals droogheid, roodheid en afschilfering van de huid. Fruitzuren zijn in meerdere vormen verkrijgbaar, zoals vloeistof, gels en cremes.

6 - Probleembehandeling:
Voor mensen met een probleemhuid waarbij acne, meeëters en een onzuivere huid een centrale rol spelen, kan het gebruik van benzyolperoxide, tretinoine en/of topische antibiotica een belangrijke rol spelen om deze problemen aan te pakken. Vooral in combinatie met salicylzuur of glycolzuur zijn zeer goede resultaten mogelijk. Begin eerst om de dag met het aanbrengen van 1 of meerdere producten, bouw het dan langzaam op naar dagelijks gebruik tot maximaal 2x per dag. Wanneer de huid droog of rood wordt, gaat schilferen of wanneer andere irritaties optreden, verminder dan het gebruik totdat de irritaties weer wegtrekken. Benzyolperoxide en tretinoine kunnen niet vlak na elkaar gebruikt worden omdat de werking dan geneutraliseerd wordt, laat hier minimaal 8 tot 12 uur tussen zitten.

7 - Oogcreme:
Een oogcreme wordt gebruikt om het gebied rondom te ogen te hydrateren en te beschermen. Afhankelijk van het type oogcreme, bestaat de mogelijkheid om wallen, kringen en fijne lijntjes te verminderen, verwacht hier echter geen spectaculaire resultaten. Een oogcreme moet gezien worden als een hulpmiddel en niet als een magische oplossing. Als men geen last heeft van wallen en kringen, is het aanschaffen van een aparte oogcreme meestal niet nodig. Een normale gezichtscreme voldoet meestal ook prima als oogcreme.

8 - Hydrateren/beschermen:
Als allerlaatste stap wordt een gezichtscreme of iets vergelijkbaars aangebracht. Op zomerse dagen is een zonnebescherming aan te raden, deze kan dan meestal in plaats van een gezichtscreme worden gebruikt. UV-straling is de belangrijkste reden van huidveroudering en de voornaamste reden dat mensen rimpels en andere huidproblemen krijgen op oudere leeftijd.

Een gezichtscreme heeft als voornaamste doel om vocht in de huid vast te houden en de huid te ondersteunen met herstelwerkzaamheden. Ook het algemeen aanzien van de huid kan behoorlijk verbeteren met een goede gezichtscreme, doordat de huid gladder, egaler en gaver lijkt. Zoals met alle huidverzorgingsproducten moet ook een gezichtscreme voor langere tijd (1 tot 3 maand) gebruikt worden om zichtbare resultaten te krijgen. De hoeveelheid ter grootte van een parel of kleine knikker is meestal genoeg voor het hele gezicht. Eventueel kan je een kleine hoeveelheid creme vermengen met een hele kleine hoeveelheid water om het smeren makkelijker te maken, ook is het hierdoor makkelijker om een groter gebied te besmeren met een kleinere hoeveelheid creme. Vermijd het gebruik van te veel creme, omdat dit een tegengesteld (negatief) effect op de huid kan hebben, wat zich kan uiten in een doffe, glimmende, vette en onzuivere huid.



[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 12-06-2006 13:20:45 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38741356
Kwam ik toevallig tegen:

Huidvochtigheidsmeter 901015
-Meet olie, vochtigheidsgraad en vet voor het bepalen van Ph-waarde
-Display voor vochtigheidsgraad, oliegehalte en geschatte leeftijd/type van de huid
-Met alarmfunctie
-Werkt op knoopcelbatterij incl.
-Gewicht: 270 gram
-20 euro


Wist niet dat zoiets bestond voor de consument
  zondag 11 juni 2006 @ 03:02:18 #4
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38741365
Anders verneuk je de forumlayout ff

Is wel cool zo'n apparaatje!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38741565
quote:
Op zondag 11 juni 2006 03:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Anders verneuk je de forumlayout ff

Is wel cool zo'n apparaatje!
Hehe, ik krijg niet eens een paar seconden de tijd om de link korter te maken vanwege de forumlayout of er wordt al een opmerking over gemaakt En dan nog wel op dit tijdstip
  zondag 11 juni 2006 @ 03:32:42 #6
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38741585
quote:
Op zondag 11 juni 2006 03:30 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Hehe, ik krijg niet eens een paar seconden de tijd om de link korter te maken vanwege de forumlayout of er wordt al een opmerking over gemaakt En dan nog wel op dit tijdstip


Ik wil dat apparaatje ook hebben, ik zal volgende week wel ff checken in de kijkshop.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38758314
Over het stappenplan, wat is een goed product voor stap 6??
  zondag 11 juni 2006 @ 20:06:27 #8
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38758387
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:04 schreef gerifan het volgende:
Over het stappenplan, wat is een goed product voor stap 6??
Zonder recept van de dokter is er eigenlijks maar 1 echte mogelijkheid en dat is benzyolperoxide (de producten uit stap 5 uiteraard niet meegerekend)

Eventueel zou je dingen als Retinaldehyde en Retinol kunnen proberen, allebei vitamine A afgeleides.

[ Bericht 11% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 11-06-2006 20:15:02 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 11 juni 2006 @ 20:12:17 #9
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_38758537
Ik moet zeggen dat ik niet heb te klagen over mijn huid. Houd het meestal na het scheren op Biotherm Aquapower. Trekt er super lekker in en ook na wat inspannend werk zweet je dat er niet uit wat er bij mij wel gebeurd met de goedkopere varianten zoals van Nivea.



Onder de douche jat ik alle scrubs van mijn vriendin. Vooral de scrub met olie van Sabon is echt super lekker!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zondag 11 juni 2006 @ 20:24:47 #10
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38758893
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:12 schreef WaSTeiL het volgende:
Onder de douche jat ik alle scrubs van mijn vriendin. Vooral de scrub met olie van Sabon is echt super lekker!
Voor je lichaam of gezicht?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 11 juni 2006 @ 20:28:17 #11
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_38758985
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:24 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Voor je lichaam of gezicht?
Due is voor je lichaam. Het is een redelijk scherpe scrub die niet echt aan te raden is voor je gezicht. Deze scrub bedoel ik:



Hij is alleen niet echt goedkoop (24 euro voor een potje), maar je doet er wel langer mee voor mijn gevoel dan met een normale scrub. Mede mogelijk dat je er ook zuiniger mee doet vanwege de prijs.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zondag 11 juni 2006 @ 20:36:00 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38759216
@WaSTeiL:

Prijs is idd een goeie motivatie om zuiniger met iets te doen.....

Ik denk dat het trouwens ook voor veel meer heren geldt, dat ze gewoon de producten van hun vriendin gebruiken, ipv dat ze zelf allerlei smeersels aanschaffen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 11 juni 2006 @ 22:49:00 #13
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38764107
@Mexoryl:

In een ander topic hier op Fok kwam ik deze foto tegen van een vrouw die het zonnebaden een beetje te letterlijk heeft genomen, kan dit nou echt??



"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38764793
Ik dacht eerst dat het een leren broek was
  zondag 11 juni 2006 @ 23:21:51 #15
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38765423
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:05 schreef Intronic het volgende:
Ik dacht eerst dat het een leren broek was
Dat dacht ik dus eerst ook, maar toen keek ik ff wat beter......
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38765873
pi_38766341
-edit-
dubbel
pi_38766355
Wat raad je aan voor scrubben?
En dat is gewoon te verkrijgen bij de Tuinen/Trekpleister/Etos?

Staat toch hopelijk een gebruiksaanwijzing op..
  maandag 12 juni 2006 @ 00:08:47 #19
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38766833
@OldJeller

Tot nu toe de beste die ik geprobeerd heb is de Lab Series Face Scrub, maar die van Nivea schijnt ook heel goed te zijn. Lab Series kan je kopen bij Douglas en ICI Paris XL en Nivea kan je bij elke drogisterij wel halen.

Gebruik is niet moeilijk, gewoon wat op je hand doen (ter grootte van een 2 euro munt) en dat men cirkelende bewegingen op je vochtige gezicht uitsmeren, dit doe je ongeveer 1 minuut lang. Daarna spoel je het af met lauw water.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 12 juni 2006 @ 00:48:21 #20
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38767900
Ik ben op zoek naar het ingredientenlijstje van het volgende product:

Clarins Mat Express Instant Shine Control Gel



Iemand een idee?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38772229
Ik las bij stap 6 dat je de topische antibiotica altijd voor de benzyolperoxide moet opsmeren. Waarom is dit zo?

Ik gebruik eigenlijk altijd eerst de benzyolperoxide omdat deze in m'n huid trekt, en pas daarna mijn topische antibiotica. Deze laatste is namelijk een heel dik smeersel dat zowiezo niet in je huid trekt maar welke je als een dun laagje over je huid moet smeren. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik daarover nog iets zou kunnen opdoen
  maandag 12 juni 2006 @ 13:07:44 #22
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38776729
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:14 schreef FaceWash het volgende:
Ik las bij stap 6 dat je de topische antibiotica altijd voor de benzyolperoxide moet opsmeren. Waarom is dit zo?

Ik gebruik eigenlijk altijd eerst de benzyolperoxide omdat deze in m'n huid trekt, en pas daarna mijn topische antibiotica. Deze laatste is namelijk een heel dik smeersel dat zowiezo niet in je huid trekt maar welke je als een dun laagje over je huid moet smeren. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik daarover nog iets zou kunnen opdoen
In wat voor vorm is die antibiotica dan, gel of creme ofzo? Want meestal krijg je het volgens mij in vloeistofvorm voorgeschreven.

Ik heb de desbetreffende zin weggehaald.

[ Bericht 8% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 12-06-2006 13:17:27 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38785697
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:07 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

In wat voor vorm is die antibiotica dan, gel of creme ofzo? Want meestal krijg je het volgens mij in vloeistofvorm voorgeschreven.

Ik heb de desbetreffende zin weggehaald.
Een hele dikke crème ofzo. Te vergelijken met een soort van romige klei.
pi_38785853
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:39 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Een hele dikke crème ofzo. Te vergelijken met een soort van romige klei.
Heb net gekeken en het gaat om een zalf. Genaamd aknemycin® met daarin erythromycine verwerkt, een antibioticum dat uitwendig wordt gebruikt tegen ontstoken acné.
  maandag 12 juni 2006 @ 20:53:17 #25
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38790447
Ah, bij de laatste CJP magazine zat een boekje van Greenpeace over welke fabrikanten giftige stoffen gebruiken in hun producten.
  maandag 12 juni 2006 @ 20:54:17 #26
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38790486
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:53 schreef MadGuy het volgende:
Ah, bij de laatste CJP magazine zat een boekje van Greenpeace over welke fabrikanten giftige stoffen gebruiken in hun producten.
Uit de OP:

http://www.greenpeaceweb.org/mooi/

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 12 juni 2006 @ 20:55:46 #27
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38790568
Oh ja, handig.
  maandag 12 juni 2006 @ 20:57:14 #28
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38790637
Stonden er ook producten bij die jij gebruikt MadGuy?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 12 juni 2006 @ 20:59:33 #29
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38790737
Ja. Maar ik heb niet alles bekeken. Even vluchtig.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:11:16 #30
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_38807567
Ook Joriszss is aan de huidverzorging geslagen. Voel me 's ochtends vaak alsof ik de dag daarvoor ben gaan stappen, wat betreft mijn gezichtshuid. Dus trekken en prikken en die ongein, ik denk dat t een soort van vermoeidheid is. Vandaag even de Douglas in geweest en daar een pakket zien staan van L'Oréal MenExpert. Ik kijk veel tv, herken t van de reclame en hoppa tee mee naar huis. Wat zit er in: Hydra Energetic, Verzorgende Scheergel en Schuimende Reinigingsgel (+ een tasje). Het wordt ook wel een anti-vermoeidheid kit genoemd (en ik heb vaak korte nachten door het leren voor tentamens dus vermoeid wil ik nog wel eens zijn 's ochtends).
Mijn probleem is nu alleen dat in die kit ipv. de verzorgende scheergel er twee maal de Reinigingsgel in zit. Wat is jullie advies? Terug om een kit te halen waar wel de scheergel bij zit (ik moet erbij zeggen dat ik op dit moment 2 bussen gillette scheergel heb staan dus ik weet niet of die zoveel slechter is). Of zeggen jullie, nou doe maar niet, met die reinigingsgel ben je beter af (en hij is duurder dan de scheergel, maar dat weet ik ook niet). Komt er nog eens bij dat ik dan weer naar de stad zou moeten fietsen met dit weer en daar heb ik ook geen zit in plus dat er voor vrijdag alweer een tentamen gemaakt moet worden.

Mijn laatste vraag, hoe ga ik dit gebruiken, welke volgorde, alleen 's ochtends of ook 's avonds??

Alvast bedankt voor de moeite die jullie doen om dit warrige verhaal te lezen.
The greatest things in life cost nothing
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:43:33 #31
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38808666
@joriszss,

Gillette is prima spul en als je nog 2 bussen hebt staan, waarom dan een derde bus erbij nemen?! Als je prijs technisch gezien nu duurder uit bent (is de scheergel goedkoper of duurder dan de reinigingsgel?), dan zou je kunnen overwegen om terug te gaan.

Wat betreft de volgorde, zie hiervoor het 8 stappenplan in de openingspost en de bijbehorende uitleg in de tweede post.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 13 juni 2006 @ 20:06:58 #32
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_38824039
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@Mexoryl:

In een ander topic hier op Fok kwam ik deze foto tegen van een vrouw die het zonnebaden een beetje te letterlijk heeft genomen, kan dit nou echt??

[afbeelding]

Die foto ben ik al op diverse fora tegen gekomen. Je moet volgens mij wel erg lang in de zon zitten over een relatief lange periode om het zo erg te laten worden. Dus helemaal onmogelijk is het volgens mij niet. Zo te zien heeft die mevrouw die niet al te jong is zich ergens mee ingesmeerd, maar vast niet met iets met hoge bescherming.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 20:21:30 #33
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38824603
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:06 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Die foto ben ik al op diverse fora tegen gekomen. Je moet volgens mij wel erg lang in de zon zitten over een relatief lange periode om het zo erg te laten worden. Dus helemaal onmogelijk is het volgens mij niet. Zo te zien heeft die mevrouw die niet al te jong is zich ergens mee ingesmeerd, maar vast niet met iets met hoge bescherming.
Ik denk dat die vrouw wel een behoorlijk groot risico loopt op huidkanker. Ik snap ook niet waarom ze het zo ver heeft laten komen met haar huid van leer.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38842299
2L0w4Zer0 poste in deel 11:

"Breng de antibiotica altijd aan voordat de benzyolperoxide of tretinoine wordt aangebracht."

Dit is geen algemene tip die je moet geven voor Tretinoine omdat zelfs de antibiotica de stabiliteit van de tretinoine kan beinvloeden. Bij voorkeur doe je de antibiotica 30-45 minuten nadat de tretinoine is opgebracht opbrengen. Voor zekerheid ff navragen bij de doc.
pi_38842644
even dit topic in de gaten houden.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:57:32 #36
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38845150
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Yake het volgende:
2L0w4Zer0 poste in deel 11:

"Breng de antibiotica altijd aan voordat de benzyolperoxide of tretinoine wordt aangebracht."

Dit is geen algemene tip die je moet geven voor Tretinoine omdat zelfs de antibiotica de stabiliteit van de tretinoine kan beinvloeden. Bij voorkeur doe je de antibiotica 30-45 minuten nadat de tretinoine is opgebracht opbrengen. Voor zekerheid ff navragen bij de doc.
In deze deel heb ik de zin inmiddels verwijderd, maar volgens mijn huisarts kan je het gewoon na elkaar gebruiken, ook heb ik in mijn bijsluiter geen bijzonderheden gelezen daarover.

Ik kan me echter voorstellen dat dit niet voor alle antibiotica geldt, dus wil je het zeker weten check ff bij je eigen huisarts.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38885584
Hmmm ja, eerlijk gezegd denk ik ook wel dat je gelijk hebt en denk dat het hele stabiliteitsproces gedoe bij tretinoines nog wel meevalt. Volgens sommige (ervaren mensen) is het echter toch geen goed idee omdat vanalles de tretinoine kan beinvloeden. Helaas is dit allemaal erug onduidelijk en word er ook veel te weinig onderzoek naar gedaan. Iedere dermatoloog zegt weer wat anders.

Het is iig zo dat je het inderdaad heel goed moet navragen. Anders zou het gewoon zonde zijn van alle moeite en tijd maar misschien doe je de tretinoine hierdoor ook weg terwijl het zonder antiobiotica misschien wel heel goed zou werken.

Zoals ik al vaker heb gezeurd, ik baal ervan dat artsen een heleboel dingen aan ons voorschrijven terwijl ze eigenlijk niet goed weten hoe het werkt. We hebben nog een lange weg te gaan met acné :--). Ik durf te wedden dat er over 25 jaar echt supersimpele oplossingen zullen zijn (bijv iets gelijks aan Roaccutane maar zonder al die extreme bijwerkingen).
  donderdag 15 juni 2006 @ 15:55:14 #38
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38886937
Ik heb trouwens dinsdag me laatste microdermabrasie behandeling gehad en ik ben best tevreden met het resultaat, alhoewel nog 2 extra behandelingen het resultaat eigenlijk nog beter zouden maken. Maar met de zomer in aantocht heb ik besloten om dat niet te doen.

Het advies was om de komende maand niet te gaan scrubben om me huid volledig te laten herstellen, want elke behandeling die je extra doet is toch wel een aanslag op je huid. Want elke maand vernieuwd de huid zich en als je elke week zo'n behandeling doet, dan krijgt je huid niet de kans om zich goed te vernieuwen en te herstellen (wat in principe ook de bedoeling is).
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38887397
Hallo mensen hoe gaat het hier?

Met mijn huid gaat het de laatste tijd weer minder.. Vooral voorhoofd zitten de laatste tijd weer wat bobbels. Ook al smeer ik elke dag baaf de TretinoÏne.

@ Shiseido,

Dus even goedkoop wat kunnen vinden bij Ebay. Mischien moet ik daar ook maar eens even rondkijken. Waren het trouwens wel de grote verpakkingen die je had daarvan?

@ 2L0w4Zer0,

Ik las je post over de Roaccutane voor de vette huid. Ik heb het dus ook gevraagd bij de dermatoloog of ik het daar niet voor kon krijgen maar daar wou ze niet aan. Ze vertelde me namelijk dat tijdens de kuur de vette huid wel weg ging maar na verloop van tijd werd het weer hetzelfde zoals je die had.. Erg jammer natuurlijk.

@ Meroxyl,

Bedankt voor je antwoord. Het komt idd uit USA (MD Formulations) zou je afgaande op de ingredienten wel kunnen zeggen dat het een goede fator is of niet? Hij bevalt wel goed en bijf ook wit dus hij zou dan wel goed izijn of zie ik dat verkeerd?
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:19:32 #40
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38887785
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:09 schreef Pupil het volgende:
Met mijn huid gaat het de laatste tijd weer minder.. Vooral voorhoofd zitten de laatste tijd weer wat bobbels. Ook al smeer ik elke dag baaf de TretinoÏne.
das idd vet kut, ik lees ook regelmatig dingen dan Tretinoine bij veel mensen op den duur niet meer goed werkt.

Zijn die bobbels ook echt puistjes of is het gewoon meer onderhuids?
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:09 schreef Pupil het volgende:
@ 2L0w4Zer0,

Ik las je post over de Roaccutane voor de vette huid. Ik heb het dus ook gevraagd bij de dermatoloog of ik het daar niet voor kon krijgen maar daar wou ze niet aan. Ze vertelde me namelijk dat tijdens de kuur de vette huid wel weg ging maar na verloop van tijd werd het weer hetzelfde zoals je die had.. Erg jammer natuurlijk.
Ik ben het niet eens met je dermatoloog, ik denk dat het zeker wel een blijvende oplossing kan zijn, alleen wil die het waarschijnlijk gewoon niet voorschrijven, omdat zij een vette huid niet erg genoeg vindt voor roaccutane.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38890467
@ 2L0w4Zer0,

Nee ze vond het ook niet erg genoeg. Terwijl ze het wel meteen de eerste keer wilde voorschrijven.. Maa ik wilde het toen niet omdat ik er allemaal slechte verhalen over had gehoord. Daarom heb ik dus de Minocycline gekregen en de Tretinoïne.

De bobbels worden niet meer echt witkopjes zeg maar. Maar goed ze zitten er wel.
  donderdag 15 juni 2006 @ 18:00:16 #42
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38890744
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 17:49 schreef Pupil het volgende:
@ 2L0w4Zer0,

Nee ze vond het ook niet erg genoeg. Terwijl ze het wel meteen de eerste keer wilde voorschrijven.. Maa ik wilde het toen niet omdat ik er allemaal slechte verhalen over had gehoord. Daarom heb ik dus de Minocycline gekregen en de Tretinoïne.
Acne bacteriën schijnen op den duur resistent te worden voor antibiotica, met benzoylperoxide schijn je die resistentie te kunnen vertragen. Ook schijnt een hoge dosis benzoylperoxide (5% of 10%) niet per definitie beter te zijn. Daarom heb ik via eBay Paula's Choice Blemish Fighting Solution met 2,5% benzoylperoxide aangeschaft, aangezien ze die dosering uberhaupt in Nederland niet verkopen (wat ik nog steeds raar vind trouwens).

Ik denk dat zodra ik de kans zou krijgen om roaccutane te kunnen gebruiken (ik acht die kans trouwens niet echt groot), dan grijp ik die kans meteen!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38898098
Ik ben al 2 weken behoorlijk tevreden van m'n huid. Het is zichtbaar beter, maar uiteraard nog niet hoe het zou moeten. Ik heb me vandaag voor het eerst terug met een scheermes geschoren, en heb toch de indruk (op het gevoel af) dat ik overmogen terug last zal hebben. En ik denk dat ik gelijk ga krijgen...

Een van de twee, of de combinatie ervan, heeft dus de afgelopen weken erg goed haar best gedaan:

- Aknemycine zalf met topische antibiotica
- BHA 2% liquid van Paula's Choice
pi_38898251
Ik ben gek genoeg ook redelijk tevreden met mijn huid de laatste twee maanden. Ik vind mijn porieën niet altijd even mooi, maar ze zijn niet extreem. Ook weinig last van puistjes en toch ben ik niet extreem verzorgend voor mijn huid geweest. Ik denk dat het maskertje hier wel een beetje debet aan is.
pi_38898335
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Acne bacteriën schijnen op den duur resistent te worden voor antibiotica, met benzoylperoxide schijn je die resistentie te kunnen vertragen.
Wat wordt verstaan met 'op den duur'? Een ruwe schatting.
pi_38898416
Zal dat niet per persoon verschillen?
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:29:06 #47
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38898497
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:27 schreef MadGuy het volgende:
Zal dat niet per persoon verschillen?

Idd het verschilt per persoon, over het algemeen wordt er in termijnen gepraat van enkele maanden, soms langer.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:32:25 #48
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38898656
@FaceWash:

Hoe bevalt de Skin Relief van Paula's Choice dan? Heb je je de afgelopen weken elektrisch geschoren?

@MadGuy:

Welke producten gebruik jij tegenwoordig?

[ Bericht 14% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 15-06-2006 21:57:11 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38899018
Dat is het rare, nog steeds hetzelfde; Nivea Face Wash, die met dat algenextractje tegen de vettige huid, Facsecrub for men van Nivea, een creme van L'Oreal for Men. Soms wissel ik die af met een andere, wat vettigere creme van L'Oreal die bij de Dermabrasie kit zat, als ik gescrubd heb. Daarnaast ook een oogcreme van L'Oreal. En een masker van Dr. van de Hoog. Met ka-olie.
pi_38906063
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:19 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik ben het niet eens met je dermatoloog, ik denk dat het zeker wel een blijvende oplossing kan zijn, alleen wil die het waarschijnlijk gewoon niet voorschrijven, omdat zij een vette huid niet erg genoeg vindt voor roaccutane.
Ik sluit me hier half bij aan. Je dermatoloog zal dit als excuus gebruiken om het niet voor te schrijven. Het is namelijk wel een vrij extreem middel. In de VS staat het in de top 3 gevaarlijkste medicijnen die men voorschrijft.

Bij roaccutane word de talgproductie sterk verminderd en het doet ook iets met de structuur van de huid. Uiteindelijk zullen de talgklieren zich weer herstellen en weer will produceren als voorheen (indien je hormonen nog steeds gek doen heet dat). Bij de een herstellen die talgklieren zich zodra men stopt met roaccutane, bij de ander na 6 maanden, bij de ander 2 jaar en bij weer andere mensen 10 jaar. Vaak is een kuur roaccutane echter goed genoeg om de acne te ontgroeien.

Jammer dat je dermatoloog het niet wil voorschrijven, maar begrijpelijk. Zoals je op allerlei sites kunt lezen zoals bijvoorbeeld huidinfo.nl reserven ze dit medicijn alleen voor de ernstige gevallen.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 00:44:11 #51
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_38906258
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:09 schreef Pupil het volgende:
@ Meroxyl,

Bedankt voor je antwoord. Het komt idd uit USA (MD Formulations) zou je afgaande op de ingredienten wel kunnen zeggen dat het een goede fator is of niet? Hij bevalt wel goed en bijf ook wit dus hij zou dan wel goed izijn of zie ik dat verkeerd?
Als hij wit is en blijft kan je er dan nog mee vertonen? Zinkoxide is in vergelijking met andere UVA filters niet efficient. Het is niet mogelijk om relatief hoge UVA bescherming met zinkoxide alleen te krijgen, maar het is beter dan niets. Ik zou iets met betere bescherming gebruiken.
pi_38916968
top 3 gevaarlijkste medicijnen..... das wel ernstig dan.

Pupil, je hebt gelijk, het waren idd de kleine verpakkingen, vandaar de extreem lage prijzen, maar desondanks toch heel erg goedkoop

Ik gebruik nu al 3.5 weken grote klis en ben er best tevreden over, maar 1 keer een onderhuidse puist gehad in die 3.5 weken en dat komt door bierconsumptie afgelopen weekend
pi_38918789
Hey!!

Mijn dermatoloog wilde het al snel voorschrijven omdat ik er al lang mee bezig ben. Het is nu al aardig in de hand moet ik zeggen. Zij schreef het eigenlijk aan iedereen voor die met Acne bij haar kwam. Simpelweg omdat het goed hielp.

@ Shiseido,

Maakt toch niet uit? Kun je ze mooi even proberen in die tijd. Mischien vind je het wel helemaal niks en dan heb je een grote fles ervan!!

@ Meroxyl,

Nee hij is niet wit maar mijn huid is nog wit. Dus beschermen zal hij dan wel goed doen denk ik?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:00:01 #54
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38919534
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 00:34 schreef Yake het volgende:
In de VS staat het in de top 3 gevaarlijkste medicijnen die men voorschrijft.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:45 schreef Shiseido het volgende:
top 3 gevaarlijkste medicijnen..... das wel ernstig dan.
Hierbij moet er wel ff een kanttekening geplaatst worden. De hoofdreden dat Roaccutane als zo riskant wordt beschouwd is vanwege het zeeeeeeer grote risico op geboortedefecten. In Amerika is om die reden nu ook het "iPLEDGE" programma in het leven geroepen.

Zie deze website voor meer info: https://www.ipledgeprogram.com/
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38923001
heb het gelezen... tis toch maar te hopen dat als je isotretioine gebruikt, je alleen de allerminst schadelijke neveneffecten krijgt(drope lippen en huid) en niet de rest van het waslijstje

Pupil, idd, ik ben er wel tevreden over. ik koop elk geval niet meer die moisteriser van Mdf, want ik vind het best slecht uitsmeerbaar en een erg irritant pompsysteem, de werking vind ik ook helemaal niet beter dan shisheido moisterising emulsion.

Ik wil verder graag een goed product met glycolzuur van mdf proberen, zat te denken aan glycare lotion

http://cgi.ebay.co.uk/MD-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Bericht 4% gewijzigd door Shiseido op 16-06-2006 16:38:50 ]
pi_38924331
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@FaceWash:

Hoe bevalt de Skin Relief van Paula's Choice dan? Heb je je de afgelopen weken elektrisch geschoren?
Nee heb de afgelopen weken niet elektrisch geschoren. Ik heb getrimd met een trimmer/tondeuse van babyliss. Resultaat is dat ik niet echt glad geschoren ben dan, maar de ontstekening bleven wel relatief goed weg. Ik was er best tevreden mee. De skin reliëf doe ik hierna ook op.

Nu heb ik me gistere weer deels natgeschoren en ik zie toch dat er hier en daar weer iets zal doorkomen. Misschien minder hard dan gewoonlijk, maar dat valt nog af te wachten.

In elk geval, scheren met een mes lijkt dus nooit meer voor mij bestemd. Bizar maar jah...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:54:30 #57
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38925454
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:28 schreef Shiseido het volgende:
heb het gelezen... tis toch maar te hopen dat als je isotretioine gebruikt, je alleen de allerminst schadelijke neveneffecten krijgt(drope lippen en huid) en niet de rest van het waslijstje
Toen ik een aantal jaar geleden mijn knieschijf gebroken had, toen moest ik elke dag via een injectienaald antistollingsmiddelen inspuiten. De bijsluiter die daar bij zat, daar stond me toch een lange lijst met bijwerkingen in, de 1 nog erger dan de ander. En van sommige van die bijwerkingen werd je echt niet vrolijk van . Maar uiteindelijk heb ik geen enkele bijwerking gehad.

Mijn punt is dat elke geneesmiddel bijwerkingen heeft en veel van die bijwerkingen zijn maar zeldzaam. Over het algemeen kan je stellen, hoe ernstiger de bijwerking, hoe zeldzamer deze voor komt.

@FaceWash:

Dan blijf je voortaan toch gewoon scheren met de tondeuse.

[ Bericht 4% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 16-06-2006 18:09:26 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38927314
ouch... das pijnlijk. hoe is dat gebeurd?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:23:51 #59
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38927441
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 19:18 schreef Shiseido het volgende:
ouch... das pijnlijk. hoe is dat gebeurd?
Brommerongelukje
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38935943
ellende.....

Ik zit er ook serieus aan te denken afentoe om isotretoine te doen, moet misschien maar keertje naar de dokter gaan. Weer 2 nieuwe puisten(lees 2 nieuwe rode littekens waarmee ik maanden rond moet lopen)
  zaterdag 17 juni 2006 @ 14:18:12 #61
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38943575
Vandaag via eBay de volgende 2 producten binnen gekregen:

- Paula's Choice Blemish Fighting Solution met 2.5% benzoylperoxide
- Paula's Choice 8% Alpha Hydroxy Acid Gel met 8% glycolzuur

Ik ben benieuwd. Salicylzuur in combinatie met glycolzuur schijnt best wel een effectieve combinatie te zijn, aangezien ik ook in het bezit ben van Paula's Choice 2% Beta Hydroxy Acid Liquid met 2% salicylzuur.

Ik wacht nog ff met het gebruik, totdat me huid wat meer herstelt is van de microdermabrasie behandelingen, want hier en daar heb ik toch wat last van lichte schilfer vorming. Over het hele traject van deze behandelingen, een periode van zo'n 6 week, heb ik nog 2 keer eerder last gehad van lichte schilfervorming. Maar volgens de schoonheidsspecialist was dit te verwachten, bovendien zijn de schilfers makkelijk te verwijderen.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38947372
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

@FaceWash:

Dan blijf je voortaan toch gewoon scheren met de tondeuse.
Ga ik ook doen, mr dan kan ik eigenlijk nooit meer met een echt gladschoren gezicht rondlopen. Is wel jammer. Want af en toe voelt een echt gladgeschoren huid wel eens goed en ziet het er ook lekker fris uit.
pi_38948133
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:02 schreef FaceWash het volgende:

[..]

In elk geval, scheren met een mes lijkt dus nooit meer voor mij bestemd. Bizar maar jah...
De effecten verschillen per scheermes. Als je gevoelig bent voor razor bumps kan je beter geen mach3 etc nemen. Je zou kunnen proberen single blade wegwerp mesjes te nemen. Of anders wat ouderwetse straight razors. Verder lees je wel eens dat koud water beter is in dat geval.

http://www.bicworld.com/inter_en/shavers/faq/index.asp
quote:
Is there a fundamental difference of shave between single-blade, twin-blade, and triple-blade shavers?
If you suffer from razor bumps or ingrown hairs (Pseudofolliculitis Barbae or PFB), Dermatologists recommend using a single-blade shaver, such as the BIC Classic Sensitive Shaver™. If you are free of skin problems, use a sharp single, twin, or triple-blade shaver to get a close shave, such as the BIC® Comfort Twin, BIC Twin Select Sensitive Skin™ Shaver, or the BIC Comfort 3™ Shaver.
Ik heb zelf de BIC Sensitive-1 (single blade) van www.drogisterij.net
(In de winkels vrij lastig te vinden.)
pi_38948949
Ik denk dat ik me de volgende zonnebrand creme ga halen:
http://www.allcures.com/shared/product.asp?ID=85117&txt=AMBRE+SOLAIRE

Hypoalergeen en zonder parfum.

Actieve ingredienten:

Drometrizole Trisiloxane: Mexoryl XL (met name voor UVA en gedeeltelijk voor UVB straling)

Octocrylene
Octocrylene may be used in combination with other UV absorbers to achieve higher SPF formulas. Octocrylene used in combination with other sunscreen ingredients, such as avobenzone, may add to the overall stability of these ingredients in a specific formula.

Avobenzone (Butyl methoxydibenzoylmethane, Parsol 1789): Deze zou dus stabieler moeten zijn vanwege de octocrylene. Het is dus van Garnier en dus van L'oreal. Ik veronderstel (en ik heb gelezen) dat het dus fotostabiel is.

Dit spul zou daarnaast goed moeten hydrateren zonder vet uit te zien of aan te voelen.

Als dit niet werkt kan ik nog de gewone zonnemelk of zonnespray proberen van garnier (alhoewel deze volgens mij met titanium dioxide zijn), of, misschien nog een beter idee, de Vichy ultra vloeibare BF20 die ook beloofd geschikt voor de vette huid te zijn en daarnaast ook nog het label non-comedogeen draagt.

Dit laatste om als gegeven op de verpakking te hebben is fijn (het is natuurlijk geen garantie) en daarnaast hebben die vichy producten ook geen of heel weinig conserveermiddelen (deze heeft geen).
Het enige echte nadeel, wat zwaar meetelt (aangezien ik het bijna dagelijks wil gaan gebruiken) is de prijs. zo'n 15 euro voor 40ml.

Die SPF30 creme van Garnier is zo'n 10 euro voor 75ml
Die andere Garnier dingen komen in 200ml verpakkingen en zijn rond de 12 euro.

Dan heeft Vichy ook nog haar normale gezichtscreme in 20, 30 en 60. Deze hebben ook nog de eigenschappen hypoalergeen te zijn en te hydrateren (non comedogeen staat echter niet letterlijk genoemd, ook niets over vette huid) maar belooft wel een mat resultaat te geven.
Prijs: zo'n 50ml voor 15 euro.

Ik vind het jammer maar ik kan geen geschikt zonne product vinden wat op de groene lijst van greenpeace staat (wat ik opzich wel belangrijk vind). Het hele L'oreal concern (en dus Garnier en Vichy ook) staat op de rode lijst.
http://www.zonjijgifvrij.nl/testresutaten_zonnebrandcremes.php
Dit onderzoek laat dus echter goede resultaten zien voor Vichy en de Garnier zonnemelk scoort met name slecht vanwege de titanium dioxide die erin zit en haar magere (60%) coating. In die creme van Garnier zit echter geen Titanium Dioxide wat een meevaller is. Het is echter geen garantie dat de creme nu ook goed zal scoren op overige schadelijke stoffen gebied, wat deze link bijvoorbeeld wederom bevestigd:
http://www.tsr.ch/xobix_m(...)/cremes_solaires.pdf (het is hetzelfde spul als bij "zon jij gif vrij?" maar ik veronderstel dat het in het algemeen niet zo snor zit op dit gebied bij Garnier).

Andere handige links:
http://makeupalley.com/user/notepad/sunscreens
http://makeupalley.com/user/notepad/sunscreenFAQ
Nogmaal geef ik deze: http://www.emedicine.com/derm/topic510.htm
http://www.dermatologytim(...)eDetail.jsp?id=50923

http://www.dermotopics.de(...)nenschutz_1_04_e.htm

Wat denk jij ervan Mexoryl?
Ik heb nog niet de ingredienten van de genoemde Vichy producten opgezocht omdat het me ff tot hier zit maar ik vraag me dus af in hoeverre deze producten van Vichy overeenkomen met de genoemde Garnier producten, met name die Garnier spf30 creme die ultra vloeibaar is en de Ultra vloeibare sneldrogende BF20 van Vichy.
pi_38949304
Okay die Vichy is dus wat anders. Hij heeft Mexoryl SX ipv XL en ethylhexyl triazone (octyl triazone). Dit laatste is een niet zovaak gebruikt ingredient zie ik. Ik krijg er maar weinig goede info over gevonden.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 19:21:23 #66
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_38950391
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:39 schreef Pupil het volgende:
@ Meroxyl,

Nee hij is niet wit maar mijn huid is nog wit. Dus beschermen zal hij dan wel goed doen denk ik?
Als je normaal snel bruin wordt doet het waarschijnlijk wel iets, maar de mate waarin blijft een raadsel.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:07:41 #67
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38951976
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:34 schreef Yake het volgende:
Okay die Vichy is dus wat anders. Hij heeft Mexoryl SX ipv XL en ethylhexyl triazone (octyl triazone). Dit laatste is een niet zovaak gebruikt ingredient zie ik. Ik krijg er maar weinig goede info over gevonden.
Nee hoor, Vichy heeft zowel Mexoryl SX en XL in hun producten zitten.

Hier is de ingredientenlijst van Vichy en La Roche-Posay, allebei onderdeel van L'oreal:

Klik op het plaatje voor een grotere versie!


"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:15:42 #68
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38952213
@ Pupil:

Jij gebruikte toch ook de Vit-A-Plus Illuminating Serum van md formulations?
Zou deze er eventueel voor kunnen zorgen dat je huid witter blijft, doormiddel van de depigmentatie ingrediënten die dit product bevat?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:20:46 #69
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_38956301
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:18 schreef Yake het volgende:
Ik denk dat ik me de volgende zonnebrand creme ga halen:
http://www.allcures.com/shared/product.asp?ID=85117&txt=AMBRE+SOLAIRE

Hypoalergeen en zonder parfum.
Dat is niet de complete ingrediëntenlijst. En het is wel degelijk geparfumeerd en er zit ook titaniumdioxide in. Heb het ooit gekocht en het parfum wat er in zit ruikt vreselijk.
quote:
Avobenzone (Butyl methoxydibenzoylmethane, Parsol 1789): Deze zou dus stabieler moeten zijn vanwege de octocrylene. Het is dus van Garnier en dus van L'oreal. Ik veronderstel (en ik heb gelezen) dat het dus fotostabiel is.
Ja, die combinatie is fotostabiel mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan..
quote:
Dit spul zou daarnaast goed moeten hydrateren zonder vet uit te zien of aan te voelen.
Alle zonneproducten zijn min of meer vettig.
quote:
Ik vind het jammer maar ik kan geen geschikt zonne product vinden wat op de groene lijst van greenpeace staat (wat ik opzich wel belangrijk vind). Het hele L'oreal concern (en dus Garnier en Vichy ook) staat op de rode lijst.
http://www.zonjijgifvrij.nl/testresutaten_zonnebrandcremes.php
Dit onderzoek laat dus echter goede resultaten zien voor Vichy en de Garnier zonnemelk scoort met name slecht vanwege de titanium dioxide die erin zit en haar magere (60%) coating. In die creme van Garnier zit echter geen Titanium Dioxide wat een meevaller is. Het is echter geen garantie dat de creme nu ook goed zal scoren op overige schadelijke stoffen gebied, wat deze link bijvoorbeeld wederom bevestigd:
http://www.tsr.ch/xobix_m(...)/cremes_solaires.pdf (het is hetzelfde spul als bij "zon jij gif vrij?" maar ik veronderstel dat het in het algemeen niet zo snor zit op dit gebied bij Garnier).
Titaniumdioxide komt als het goed is niet in contact met levende cellen, dus zou het betreft schadelijkheid mee moeten vallen. Als je helemaal geen product met titaniumdioxide wilt gebruiken, kan je beter kijken naar merken zoals Bioderma. Parabenen zitten helaas bijna overal in.
quote:
Wat denk jij ervan Mexoryl?
Ik heb nog niet de ingredienten van de genoemde Vichy producten opgezocht omdat het me ff tot hier zit maar ik vraag me dus af in hoeverre deze producten van Vichy overeenkomen met de genoemde Garnier producten, met name die Garnier spf30 creme die ultra vloeibaar is en de Ultra vloeibare sneldrogende BF20 van Vichy.
Dit zijn twee heel verschillende producten qua textuur.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:26:57 #70
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_38956578
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:34 schreef Yake het volgende:
Okay die Vichy is dus wat anders. Hij heeft Mexoryl SX ipv XL en ethylhexyl triazone (octyl triazone). Dit laatste is een niet zovaak gebruikt ingredient zie ik. Ik krijg er maar weinig goede info over gevonden.
Dit is een zeer effectief, fotostabiel UVB filter, dat door BASF onder de merknaam Uvinul T 150 wordt verkocht.
pi_38968528
Gewoon baby olie smeren werkt ook voor zachte en gladdere huid
  zondag 18 juni 2006 @ 17:41:45 #72
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38975784
quote:
Op zondag 18 juni 2006 13:09 schreef ThaMadD3ViL het volgende:
Gewoon baby olie smeren werkt ook voor zachte en gladdere huid
In het verleden heb ik weleens dingen op olie-basis geprobeerd, maar das mij veel te vet. Voor het slapen gaan als "nachtcreme" zou het misschien wel kunnen, maar overdag zeker niet, tenminste niet in mijn geval.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38975899
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

In het verleden heb ik weleens dingen op olie-basis geprobeerd, maar das mij veel te vet. Voor het slapen gaan als "nachtcreme" zou het misschien wel kunnen, maar overdag zeker niet, tenminste niet in mijn geval.
Overdag kan ook wel... alleen moet je het dan erg dun aanbrengen, dan lijk je gelijk nog bruiner ook omdat je huid dan glanst Maar je moet het inderdaad niet met te warm weer doen....
  zondag 18 juni 2006 @ 17:51:11 #74
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38975987
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:46 schreef ThaMadD3ViL het volgende:

[..]

Overdag kan ook wel... alleen moet je het dan erg dun aanbrengen, dan lijk je gelijk nog bruiner ook omdat je huid dan glanst Maar je moet het inderdaad niet met te warm weer doen....
Een glanzende huid (door vet of talg) heb ik een tering hekel aan, het geeft een ongezond en ongaaf effect op mijn huid.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 18 juni 2006 @ 21:22:49 #75
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38982491
Ik heb een hele tijd Shiseido Men Anti-Shine Refresher gebruikt en ik ben er steeds minder tevreden over. Het doet ze werk op zich wel, maar niet zo goed als ik zou willen. Ook heb ik twijfels over enkele ingredienten die erin zitten (die had Pupil geloof ik ook al).

Daarom heb ik via eBay het volgende product besteld: Peter Thomas Roth - Max Anti-Shine Mattifying Gel.



Ik ben benieuwd, ik lees er wisselende ervaringen over, maar over het algemeen zijn ze positief.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38982619
http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=&mode=produktinfo&artnr=3010931&bladeren=41&prodindex=8

Hier staat dat er geen parfum in zit. Misschien stinkt het spul juist omdat er geen parfum in zit... Ze gebruiken parfums in die producten met name om de stank te bedekken.

Edit: Op de Garnier site staat verder niets vermeld over het parfum vrij zijn van dit product dus drogisterij.net zal het wel fout hebben.

Denk dat ik ze allebei maar moet proberen, de Garnier en de Vichy. Vind 40ml voor 15 euro toch echter wel wat duur.

[ Bericht 24% gewijzigd door Yake op 18-06-2006 21:33:59 ]
pi_38984049
hmmm... die had ik ook al gezocht via ebay maar niet gevonden, jij dus wel!

ik was trouwens diegene die mdformulations illuminating serum en illuminating mask heeft, maar heb geen antwoord op je vraag, denk het wel
  zondag 18 juni 2006 @ 22:06:39 #78
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38984209
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:02 schreef Shiseido het volgende:
hmmm... die had ik ook al gezocht via ebay maar niet gevonden, jij dus wel!

ik was trouwens diegene die mdformulations illuminating serum en illuminating mask heeft, maar heb geen antwoord op je vraag, denk het wel
http://www.ebay.nl/

Zoek maar op "Max Anti-Shine Mattifying"

Als het goed is krijg je 2 resultaten, 1 uit Hong Kong en 1 uit Amerika, beide zijn van StrawberryNET.



[ Bericht 4% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 18-06-2006 22:31:48 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38996265
owkeej.. maar dat is gwoon een winkel, met winkelprijzen
  maandag 19 juni 2006 @ 12:41:16 #80
146397 pietervdes
http://www.vitalising.nl
pi_38998591
He hebben jullie ervaring met Zirh dagcreme . Ik ben erover aan t nadenken omdat te kopen maar ik heb er geen ervaring mee
Voor alle gezondheidsproducten/(gezichts)verzorging neem eens een kijkjewww.vitalising.nl
  maandag 19 juni 2006 @ 14:20:13 #81
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39001817
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:14 schreef Shiseido het volgende:
owkeej.. maar dat is gwoon een winkel, met winkelprijzen
je kan niet alles hebben, het is wel gratis verzenden en het is goedkoper dan die van Shiseido.
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:41 schreef pietervdes het volgende:
He hebben jullie ervaring met Zirh dagcreme . Ik ben erover aan t nadenken omdat te kopen maar ik heb er geen ervaring mee
Lanvin is echt een Zirh freak, maar hij post hier bijna nooit meer. Hij was er iig altijd zeer over te spreken.

Check anders ff deze 2 links, daar worden reviews door gebruikers gegeven:

Klik
Klik

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 19 juni 2006 @ 17:58:54 #82
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39008091
Ik volg deze topic al een tijdtje, nou is mij vraag gerbuiken mannen wel eens een bodyscrub, zoja welke dan?
  maandag 19 juni 2006 @ 18:48:45 #83
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39009376
@flashermx:

Ik zelf niet, ergens bovenaan in dit topic heeft WaSTeiL het over een bodyscrub wat die van ze vriendin jat en ik dacht dat ik Camplo er ook weleens over gehoord heb, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet wel dat een bodyscub vaak wat agressiever is, omdat lichaamshuid vaak minder gevoelig en wat dikker is.

Misschien 1 van de andere heren hier in dit topic?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 19 juni 2006 @ 20:02:40 #84
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39011795
ik bedoel ook dat je het dan gebruikt voor je lichaam en niet vor je gezicht
  maandag 19 juni 2006 @ 20:08:12 #85
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39011952
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:02 schreef flashermx het volgende:
ik bedoel ook dat je het dan gebruikt voor je lichaam en niet vor je gezicht
Daar is een bodyscrub ook voor bedoeld.....

Wat doe jij zoal aan huidverzorging dan?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 19 juni 2006 @ 20:13:47 #86
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39012146
facewash, face scrub, af en toe een masker en een dagcreme
  maandag 19 juni 2006 @ 20:16:29 #87
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39012243
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef flashermx het volgende:
facewash, face scrub, af en toe een masker en een dagcreme
Ook een voorkeursmerk?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 19 juni 2006 @ 20:18:49 #88
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39012338
facewash Nivea gevoelige huid, scrub ook van Nivea en masker van Zirh.
Maar wil binnenkort wel eens de scrub van Zirh proberen

wat gebuik jij dan zoal?
  maandag 19 juni 2006 @ 20:20:54 #89
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39012414
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef flashermx het volgende:
facewash Nivea gevoelige huid, scrub ook van Nivea en masker van Zirh.
Maar wil binnenkort wel eens de scrub van Zirh proberen
..... en de dagcreme?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 19 juni 2006 @ 20:23:09 #90
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39012499
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef flashermx het volgende:
wat gebuik jij dan zoal?
Momenteel alles van Paua's Choice voor de gecombineerde huid, facewash, tonic, serum en creme.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 19 juni 2006 @ 20:24:12 #91
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39012548
ow jah dagcreme olaz classic die is wel voor vrouwen maar heb die genomen omdat die niet zo glimd zo als die van nivea.
  maandag 19 juni 2006 @ 20:28:52 #92
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39012730
Vrouwen- of mannenmerken maakt niks uit, de huid van de man is niet zodanig afwijkend dat die een speciale creme nodig heeft. Alleen dat wil er bij de meeste mensen niet in, die denken dat de mannenhuid een wereld van verschil is ten opzichte van de vrouwenhuid
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 19 juni 2006 @ 20:30:09 #93
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39012786
  maandag 19 juni 2006 @ 21:09:36 #94
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39014512
@FaceWash:

Over jou scheerproblemen. Heb je al eens geprobeerd om je scheermes te ontsmetten met alcohol voordat je gaat scheren? Want misschien krijg je die ontstekingen wel omdat je met je scheermes de bacterien iedere keer verspreid. Bij sommige mensen schijnt het ontsmetten van de mesjes te helpen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39014707
Ik kwam vandaag bij de Etos om dat Garnier Ambre Soleil bf30 creme spul te halen en er was 30% korting op alle ambre soleil producten. Leuk, maar die creme hadden ze niet meer.

Nu zag ik tegelijk dat ze nog wat Roc zonnebrand producten hebben, allemaal met 50% korting. Roc is over het algemeen wel een goed merk, ik ben best enthousiast over hun moisturizers voor droge huid. Maar zijn hun zonnebrandproducten wat? Volgens mij waren ze met Octinoxate (ethyl meth...)
  maandag 19 juni 2006 @ 21:15:00 #96
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39014809
Das een goeie vraag voor Mexoryl
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39016580
http://www.cocooncenter.com/artdetail.asp?pagart=1&coda=4394102&comp=oui
Deze zou het moeten zijn maar volgens mij had dat spul wat ik in de hand had echt een andere samenstelling. Hij had iig wel Tinosorb spul erin zitten.
  maandag 19 juni 2006 @ 21:55:25 #98
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39016738
@Yake:

Waarom ga je niet gewoon voor een Vichy of La Roche-Posay product?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39017651
Kan natuurlijk ook, maar als Roc toch al goed is dan is die 50% korting toch mooi. Zelfde geld voor die Garnier, die is per ml al 2 keer zo goedkoop en zou qua bescherming ook al goed moeten zijn. Als de textuur enzo me dadelijk nog bevalt heb ik toch liever die.

Wat in die consumentenbond staat ben ik het allang mee eens. Het is eigenlijk gewoon dom dat er zo'n hele dure merken zijn (want de ingredienten zijn toch allemaal retegoedkoop). Vichy noem ik geen heel duur merk maar een merk met producten die net wat fijner zijn (geur, textuur, gebruik).

In het geval van zonnebrand bescherming komt daar nog de kwaliteit en stabiliteit van de bescherming bij maar ik denk dat die Garnier gewoon best goed is en wil hem daarom wel proberen. Of Roc goed is in anti zonnebrand producten weet ik niet en vraag het dus.
pi_39017875
@ 2L0w4Zer0,

Gebruik idd niet die producten van MD Formulations waar jij het over had. Dus daar kan het niet aan liggen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik het er elke avond weer af was door die exflorïerende (ofzo) producten. Maar dan nog, als ik zonder factor in de zon ga liggen wordt ik wel rood en voelt het alles behalve lekker maar als ik met factor in de zon ga liggen is alles koek en ei.. Zal dus wel iets bescheremds in die factor zitten.

Smeer jij nog steeds de Tretoïne? Ik ben er even mee gestopt. Mischien went mijn huid er toch teveel aan. Doe het nu zo: 1 week Benzoyl, 1 week Glycare Acne gel, 1 week Tretioïne. Hoop dat dit beter gaat. Denk er ook weer serieus over om naar de Derma toe te gaan en dan een foto te maken beetje bewerken met photoshop die meenemen en het verschil te laten zien. Mischien krijg ik dan eindelijk Roaccutane.. Ben nu wel klaar met dat gepoets elke ochtend en avond!!!!
  maandag 19 juni 2006 @ 22:21:19 #101
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_39017916
In de RoC Minesol lijn van 2006 zitten geen omstreden filters, zoals 4-MBC en OMC. Voorheen hadden ze dat wel. Ze hebben hun filtersysteem verbeterd met gestabiliseerde avobenzone en Uvinul A Plus. Tinosorb M en S zaten ook al in de vorige lijn. Ze hebben nu allemaal 5 sterren met de Boots Star rating. Dat is goed wat UVA bescherming betreft, mits de SPF hoog genoeg is. Ik heb helaas niet veel positieve reacties gelezen om tot aanschaf over te gaan.
pi_39018353
Trouwens Shiseido,

Glycare Lotion is erg goed. Ook glycare acne gel is goed.
  maandag 19 juni 2006 @ 22:31:28 #103
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39018396
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:20 schreef Pupil het volgende:
Smeer jij nog steeds de Tretoïne? Ik ben er even mee gestopt. Mischien went mijn huid er toch teveel aan. Doe het nu zo: 1 week Benzoyl, 1 week Glycare Acne gel, 1 week Tretioïne. Hoop dat dit beter gaat. Denk er ook weer serieus over om naar de Derma toe te gaan en dan een foto te maken beetje bewerken met photoshop die meenemen en het verschil te laten zien. Mischien krijg ik dan eindelijk Roaccutane.. Ben nu wel klaar met dat gepoets elke ochtend en avond!!!!
Nee ik smeer al 2 maanden ofzo geen Tretoïne meer, dit vanwege de microdermabrasie. Ik ga binnenkort ook ff naar de huisarts toe en om een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog. Ik vind al dat gesmeer namelijk ook best wel irritant af en toe. Ik wil gewoon een matte, droge en gave huid hebben, zonder te veel aan talg, zonder de milde acne en zonder al die cremes en dergelijke.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39020646
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:21 schreef Mexoryl het volgende:
In de RoC Minesol lijn van 2006 zitten geen omstreden filters, zoals 4-MBC en OMC. Voorheen hadden ze dat wel. Ze hebben hun filtersysteem verbeterd met gestabiliseerde avobenzone en Uvinul A Plus. Tinosorb M en S zaten ook al in de vorige lijn. Ze hebben nu allemaal 5 sterren met de Boots Star rating. Dat is goed wat UVA bescherming betreft, mits de SPF hoog genoeg is. Ik heb helaas niet veel positieve reacties gelezen om tot aanschaf over te gaan.
Dat las ik ook al op makeupalley.com.

Ik was vergeten mijn laatste post ook daadwerkelijk te posten:

Het zijn volgens mij inderdaad de oudere producten die ze in de uitverkoop hebben, had het ook al verwacht. Toch vraag ik me af of die toch niet gewoon al goed zijn want er zit tinosorb s en m in.

De nieuwe: http://www.roc.fr/xhtmlbgdisplay.jhtml?itemname=minesol_emul_anti_brill_ip30&context=3&smi=1

De oude: http://www.parafarmacia.tubotica.net/index.php?Lng=2&Opc=1&Mon=1&Par1=2&Par2=52&Par3=3469


Vraag me nog steeds af of die oude nou echt zo slecht zijn. Gewoon interesse, denk niet dat ik het ga kopen.
pi_39022615
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Nee ik smeer al 2 maanden ofzo geen Tretoïne meer, dit vanwege de microdermabrasie. Ik ga binnenkort ook ff naar de huisarts toe en om een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog. Ik vind al dat gesmeer namelijk ook best wel irritant af en toe. Ik wil gewoon een matte, droge en gave huid hebben, zonder te veel aan talg, zonder de milde acne en zonder al die cremes en dergelijke.
moisteriser smeren en evt aha bha of oogcreme eronder vind ik totaal geen probleem, maar al dat spul tegen acne idd word ik ook zat, vooral als ik van die puist aanvallen krijg terwijl net alle rode plekken van vorige keer aan het vervagen waren op dit soort momenten wil ik ook roaccutane proberen want het is echt ellende
pi_39022791
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:17 schreef Shiseido het volgende:

[..]

moisteriser smeren en evt aha bha of oogcreme eronder vind ik totaal geen probleem, maar al dat spul tegen acne idd word ik ook zat, vooral als ik van die puist aanvallen krijg terwijl net alle rode plekken van vorige keer aan het vervagen waren op dit soort momenten wil ik ook roaccutane proberen want het is echt ellende
IDD!!!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:48:21 #107
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39032119
Duz er zijn geen mannen die een bodyscrub gebruiken??
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:34:02 #108
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39040116
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:17 schreef Shiseido het volgende:
moisteriser smeren en evt aha bha of oogcreme eronder vind ik totaal geen probleem, maar al dat spul tegen acne idd word ik ook zat, vooral als ik van die puist aanvallen krijg terwijl net alle rode plekken van vorige keer aan het vervagen waren op dit soort momenten wil ik ook roaccutane proberen want het is echt ellende
Een creme smeren vind ik absoluut niet erg en dat zal ik ook altijd blijven doen, maar al die dingen om de huidproblemen aan te pakken daar wil ik vanaf. Ik wil het 8 stappenplan voor mezelf reduceren tot een 4 stappenplan, maar zonder hulp van de dermatoloog wordt dat hem niet.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39045635
Begin er steeds meer te krijgen!! Mijn voorhoofd is vooral het doelwit.. Zou dat nu echt komen doordat ik van de Minocycline af ben? Denk er ook steeds meer aan om naar de Dermatologe te gaan. Ben er zat van!! Gebruik nu al die MD Formulations een jaartje of wat en ik vind het wel mooi geweest.

Mijn moeder zegt maar dat ik er maar "gewoon" mee moet kappen, want iedereen heeft er wel eens last van. Ja maar ik heb nu ongeveer 3 jaar last. Ook van de Roaccutane wil ze niets weten want ze denkt dat ik nooit een keer klaar ben met mijn huid en dat ik er al de zenuwen van krijg als ik er een paar heb. Dikke bullshit natuurlijk maar breng haar dat maar eens aan het verstand..

En om nou zoiets achter de rug om te doen is ook niet echt een goed plan lijkt me. Iemand tips mischien?! Ik heb namelijk straks vakantie van school (HBO) en heb dus 2 maanden vrij. Zou natuurlijk ideaal zijn omdat ik dan niet hoef te studeren en dat ik me dan niet hoef te schamen op school omdat ik er onder zit. Lijk me juist wel goed. Maar ja moet het nog maar even zien..
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:33:18 #110
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39046019
Hoe oud ben je Pupil?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:43:27 #111
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39046403
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:23 schreef Pupil het volgende:
Begin er steeds meer te krijgen!! Mijn voorhoofd is vooral het doelwit.. Zou dat nu echt komen doordat ik van de Minocycline af ben?
Dat zou idd heel goed kunnen!
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:23 schreef Pupil het volgende:
Mijn moeder zegt maar dat ik er maar "gewoon" mee moet kappen, want iedereen heeft er wel eens last van. Ja maar ik heb nu ongeveer 3 jaar last. Ook van de Roaccutane wil ze niets weten want ze denkt dat ik nooit een keer klaar ben met mijn huid en dat ik er al de zenuwen van krijg als ik er een paar heb. Dikke bullshit natuurlijk maar breng haar dat maar eens aan het verstand.
Tis jou lijf, dus het lijkt me dat je zelf wel kan bepalen wat je wel en niet doet.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:23 schreef Pupil het volgende:
En om nou zoiets achter de rug om te doen is ook niet echt een goed plan lijkt me. Iemand tips mischien?! Ik heb namelijk straks vakantie van school (HBO) en heb dus 2 maanden vrij. Zou natuurlijk ideaal zijn omdat ik dan niet hoef te studeren en dat ik me dan niet hoef te schamen op school omdat ik er onder zit. Lijk me juist wel goed. Maar ja moet het nog maar even zien..
Das idd een goede periode om er mee te starten lijkt me zo.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39047078
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dat zou idd heel goed kunnen!
[..]

Tis jou lijf, dus het lijkt me dat je zelf wel kan bepalen wat je wel en niet doet.
[..]

Das idd een goede periode om er mee te starten lijkt me zo.
Ik ben 21

Ja het is mischien een beetje makkelijk om te zeggen tis jou lijf maar als je ouders er niet achter staan en het maar onzin vinden is natuurlijk ook niet echt leuk. Ik ga morgen bellen voor een afspraak denk ik (als ik het lef heb)
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:30:04 #113
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39048275
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:00 schreef Pupil het volgende:
Ja het is mischien een beetje makkelijk om te zeggen tis jou lijf maar als je ouders er niet achter staan en het maar onzin vinden is natuurlijk ook niet echt leuk. Ik ga morgen bellen voor een afspraak denk ik (als ik het lef heb)
Ja tis misschien wel makkelijk gezegd, maar je bent 21 jaar en JIJ moet er mee leven en niet je ouders. Of hebben je ouders liever dat je onzeker, depressief en gestresst gaat worden hierdoor?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39049209
Die leven mischien nog een beetje in de ouderwetse tijd zo van "het gaat wel weer over" en "wij hebben er vroeger ook wel last van gehad maar dat is ook overgegaan"

Bel nu echt morgen weet het nu zeker
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:11:13 #115
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39053080
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:48 schreef flashermx het volgende:
Duz er zijn geen mannen die een bodyscrub gebruiken??
Wil je iets specifieks weten dan?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:15:06 #116
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39053283
Nou welke het beste werkt en een beetje neutrale geur heeft
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:21:01 #117
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39053557
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:15 schreef flashermx het volgende:
Nou welke het beste werkt en een beetje neutrale geur heeft
Misschien is Paula's Choice Silky Start Sugar Scrub For the Body iets voor jou? Er zit geen parfum in, dus het heeft een relatief neutrale geur.

Of misschien Ocean Salt van Lush?

Mischien dat 1 van de herenlijnen in de openingspost ook een bodyscrub heeft?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39054669
Ik heb een scrub dus van MD Formulations. Een face&body scrub. Ik gebruik hem alleen voor mijn gezicht en werkt prima.

Trouwens kan wel lekker zeggen ik ga de dermatoloog bellen maar dan zit ik nog met een kast vol met producten die ik dan niet kan gebruiken!!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:46:08 #119
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39054733
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:44 schreef Pupil het volgende:
Trouwens kan wel lekker zeggen ik ga de dermatoloog bellen maar dan zit ik nog met een kast vol met producten die ik dan niet kan gebruiken!!
dat zou idd balen zijn! Maar je kan ze wel bewaren voor een later tijdstip voor na de kuur ofzo.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39058047
Alles zit zo'n beetje half vol.. Behalve de Facial Cleanser dan die heb ik nog maar een maand ofzo. Eerst maar eens zien hoe het gaat. Geef het tot 1 Juli de kans.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:00:46 #121
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39069341
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Misschien is Paula's Choice Silky Start Sugar Scrub For the Body iets voor jou? Er zit geen parfum in, dus het heeft een relatief neutrale geur.

Of misschien Ocean Salt van Lush?

Mischien dat 1 van de herenlijnen in de openingspost ook een bodyscrub heeft?
Ik zal eens kijken, zag gisteren trouwns ook een scrub van nivea bij de etos misschien die maar eens proberen
pi_39072198
Ik las dat Tea Tree Oil ook erg goed is voor de onzuivere huid.. iemand hier ervarig mee?
pi_39072291
Ik zie nu net op lush.nl dat er ook Tea Tree Water is:

soort: Huid Tonics
meer info: Jammer genoeg blijven puistjes zo nu en dan de kop opsteken. Als je genoeg water drinkt, voldoende fruit eet en een dosis zonlicht krijgt, helpt dit wel, maar soms net niet genoeg. Wat je dan nodig hebt is Tea Tree Water. Tea Tree, jeneverbes en grapefruit houden je huid zacht en schoon en laten puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.
ingrediënten: Tea Tree Water (Melaleuca alternifolia), Grapefruit Water (Citrus grandis), Juniperberry Water (Juniperus communis), Perfume, Methylparaben.



Vraag me af of dit iets is...
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:58:45 #124
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39083358
@gerifan:

Tea Tree kan idd helpen, gewoon testen dus.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39083661
Ga ik zeker doen morgen ff halen..

Nog een vraagje voor jou, ik las ergens dat je deze 2 producten hebt besteld:

- Paula's Choice Blemish Fighting Solution met 2.5% benzoylperoxide
- Paula's Choice 8% Alpha Hydroxy Acid Gel met 8% glycolzuur

Maar waarom zijn deze niet via Paula´s Choice website (Europe) te bestellen?
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:21:50 #126
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39084050
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:08 schreef gerifan het volgende:
Nog een vraagje voor jou, ik las ergens dat je deze 2 producten hebt besteld:

- Paula's Choice Blemish Fighting Solution met 2.5% benzoylperoxide
- Paula's Choice 8% Alpha Hydroxy Acid Gel met 8% glycolzuur

Maar waarom zijn deze niet via Paula´s Choice website (Europe) te bestellen?
Vanwege o.a. de Europese wetgeving. Benzoylperoxide mag in Europa alleen in apotheken verkocht worden en niet door cosmeticabedrijven. Over Alpha Hydroxy Acid is in de Europese Unie wat onenigheid over vooral de veiligheid in combinatie met overmatig zonnen. In principe mag het wel verkocht worden, maar Paula's Choice heeft besloten om dit vanwege deze reden niet te doen, waarschijnlijk om schadeclaims te voorkomen.

Hier een quote van de website van Paula's Choice:
quote:
Why are Paula's Choice AHA's not available in the European Union?

In the European Union there has been some debate about the use of AHA’s (glycolic acid) in cosmetic products, especially when used without adequate sun protection. Because no final conclusions have been reached by the Scientific Committee in the European Union which advises on these matters, Paula’s Choice Europe has decided not to carry the AHA products offered by Paula’s Choice .
quote:
Why are Paula's Choice Blemish Fighting Solutions not available in the European Union?

The active ingredient in Paula's Choice Blemish Fighting Solutions is benzoyl peroxide. Under European Union Cosmetics Regulations products containing this ingredient are considere to be over-the-counter drugs and mus be formally registered as such. As a consequence, products containing benzoyl peroxide may be bought at the pharmacy or the chemist, without a doctor's prescription being required, but they cannot be sold by a cosmetic company. For this reason Paula's Choice Blemish Fighting Solutions are not available in the European Union.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:24:43 #127
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39117980
hoevaak gebruiken jullie eigenlijk een masker 2x of 1x per week?

ik gebruik zelf soms 2x maar meestal 1x per week het masker van zirh, maar zie nog niet zoveel vebetering van de huid
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:30:09 #128
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39118121
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:24 schreef flashermx het volgende:
hoevaak gebruiken jullie eigenlijk een masker 2x of 1x per week?

ik gebruik zelf soms 2x maar meestal 1x per week het masker van zirh, maar zie nog niet zoveel vebetering van de huid
Maksers zijn zwaar overgewaardeerd en hebben maar een zeer tijdelijk effect. Als je echt aan huidverbetering wil doen dan is exfoliëren het toverwoord (zie de openingspost).
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:32:00 #129
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39118160
ok, dan zal ik die eens proberen
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:42:25 #130
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39118445
Reden om een masker te gebruiken:

1) overmatig talg tijdelijk absorberen (klei masker)
2) vochtreguleerde werking voor een droge huid (hydraterende masker)
3) Behandeling van puistjes (fruitzuurmasker aha/bha of benzyolperoxide masker)
4) Herstellende en genezende werking (een vetmasker met bijv. olien en vetten, zoals vasaline, Petrolatum en dergelijke)

De 2e en 4e masker moet je meestal langdurig laten zitten voor een goed effect, zeg maar een hele nacht. De 1e masker laat je iets van een kwartier zitten en de 3e masker laat je meestal 30 tot 60 minuten inwerken, afhankelijk van o.a. de sterkte.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:13:07 #131
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39119229
Jah ik doe dat masker van zirh meestal 15 min op terwijl op de verpakking 5 min staat
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:45:42 #132
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39120104
Hoe krijg ik zo snel mogelijk een gave huid nadat ik een pukkeltje per ongeluk open heb gehaald? Als in morgen?

Ik laat mijn masker meestal ook langer zitten voor een beter resultaat. Daarna wel een vochtregulerende creme gebruiken.
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:55:49 #133
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39120412
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:45 schreef MadGuy het volgende:
Hoe krijg ik zo snel mogelijk een gave huid nadat ik een pukkeltje per ongeluk open heb gehaald? Als in morgen?
You'd better prey to jesus in hope of a miracle!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 22 juni 2006 @ 19:00:09 #134
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39120578
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:45 schreef MadGuy het volgende:
Hoe krijg ik zo snel mogelijk een gave huid nadat ik een pukkeltje per ongeluk open heb gehaald? Als in morgen?

Ik laat mijn masker meestal ook langer zitten voor een beter resultaat. Daarna wel een vochtregulerende creme gebruiken.
iniedergeval niet aanzitten watn dan wordt hij alleen maar roder. En bij mij werkt soms wel eens gewoon facewash en dan ff scruben en dan een dacht/nacht creme en dan is het de volgende ochten niet zo rood en groot meer.
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Maksers zijn zwaar overgewaardeerd en hebben maar een zeer tijdelijk effect. Als je echt aan huidverbetering wil doen dan is exfoliëren het toverwoord (zie de openingspost).
Heeft paula's choise als enige een product met Beta Hydroxy Acid Liquid?
Ik heb nmaelijk ff gegoogled en kom dan alleen maar op paula's choise website uit

En kun je direct beginnen met 2% of is het best agressief dat je beter met 1% kunt beginnen?
  donderdag 22 juni 2006 @ 19:05:30 #135
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39120757
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:00 schreef flashermx het volgende:
Heeft paula's choise als enige een product met Beta Hydroxy Acid Liquid?
Ik heb nmaelijk ff gegoogled en kom dan alleen maar op paula's choise website uit
De enige merken die ik naast Paula's Choice weet die goede AHA/BHA producten hebben in voldoende hoge dosering en met de juiste pH-waarde zijn:

- md formulations
- Peter Thomas Roth
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:00 schreef flashermx het volgende:
En kun je direct beginnen met 2% of is het best agressief dat je beter met 1% kunt beginnen?
Verschilt per persoon, de ene huid verdraagt het beter dan de andere.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 22 juni 2006 @ 19:15:41 #136
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39121045
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

You'd better prey to jesus in hope of a miracle!
De Oprah-manier dus.

Nee, ik blijf er ook vanaf. Misschien een beetje littekencreme ofzo...
pi_39121059
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:23 schreef Pupil het volgende:
Begin er steeds meer te krijgen!! Mijn voorhoofd is vooral het doelwit.. Zou dat nu echt komen doordat ik van de Minocycline af ben? Denk er ook steeds meer aan om naar de Dermatologe te gaan. Ben er zat van!! Gebruik nu al die MD Formulations een jaartje of wat en ik vind het wel mooi geweest.

Mijn moeder zegt maar dat ik er maar "gewoon" mee moet kappen, want iedereen heeft er wel eens last van. Ja maar ik heb nu ongeveer 3 jaar last. Ook van de Roaccutane wil ze niets weten want ze denkt dat ik nooit een keer klaar ben met mijn huid en dat ik er al de zenuwen van krijg als ik er een paar heb. Dikke bullshit natuurlijk maar breng haar dat maar eens aan het verstand..

En om nou zoiets achter de rug om te doen is ook niet echt een goed plan lijkt me. Iemand tips mischien?! Ik heb namelijk straks vakantie van school (HBO) en heb dus 2 maanden vrij. Zou natuurlijk ideaal zijn omdat ik dan niet hoef te studeren en dat ik me dan niet hoef te schamen op school omdat ik er onder zit. Lijk me juist wel goed. Maar ja moet het nog maar even zien..
Ik ben nu al bijna een maand bezig met 's morgens 2% bha en 's avonds 2.5% BP. Misschien moet je eens aan dit regime houden. Dit begint bij mij nu toch stilaan te werken hoor. Zaak is wel om dan heel mild te wassen en goeie hydraterende creme. Ben bij apotheek Cetahpil gaan halen. Daardoor wordt mijn droogheid veel minder. Probleem zit bij mij nu nog enkel op mijn neus. Die blijft blinken en vettig zijn. La Roche heeft Eflacar, iemand daar ervaring mee eigenlijk. Sisheido anti shine refresher is wel heel goed spul, maar ben ook wat bang dat ik daardoor weer ontstekingen zou kunnen krijgen. De anti shine van paula's choice vind ik niet echt meevallen. Maakt niet echt matter vind ik.
  donderdag 22 juni 2006 @ 19:17:01 #138
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39121075
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:15 schreef MadGuy het volgende:

[..]

De Oprah-manier dus.

Nee, ik blijf er ook vanaf. Misschien een beetje littekencreme ofzo...
ja of een wat vettige creme, uierzalf, vasaline, sudocreme of iets vergelijkbaars.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:17:14 #139
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39123421
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:23 schreef Pupil het volgende:
Begin er steeds meer te krijgen!! Mijn voorhoofd is vooral het doelwit.. Zou dat nu echt komen doordat ik van de Minocycline af ben? Denk er ook steeds meer aan om naar de Dermatologe te gaan. Ben er zat van!! Gebruik nu al die MD Formulations een jaartje of wat en ik vind het wel mooi geweest.

Mijn moeder zegt maar dat ik er maar "gewoon" mee moet kappen, want iedereen heeft er wel eens last van. Ja maar ik heb nu ongeveer 3 jaar last. Ook van de Roaccutane wil ze niets weten want ze denkt dat ik nooit een keer klaar ben met mijn huid en dat ik er al de zenuwen van krijg als ik er een paar heb. Dikke bullshit natuurlijk maar breng haar dat maar eens aan het verstand..

En om nou zoiets achter de rug om te doen is ook niet echt een goed plan lijkt me. Iemand tips mischien?! Ik heb namelijk straks vakantie van school (HBO) en heb dus 2 maanden vrij. Zou natuurlijk ideaal zijn omdat ik dan niet hoef te studeren en dat ik me dan niet hoef te schamen op school omdat ik er onder zit. Lijk me juist wel goed. Maar ja moet het nog maar even zien..
Pupil, waar heb jij die MD Formulation altijd gehaald dan?
Want ik wil die ook wel eens proberen om mijn huid te verbeteren
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:08:34 #140
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39125858
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:17 schreef flashermx het volgende:

[..]

Pupil, waar heb jij die MD Formulation altijd gehaald dan?
Want ik wil die ook wel eens proberen om mijn huid te verbeteren
Als het je puur om BHA (of AHA) als actieve ingredient gaat dan raad ik toch echt Paula's Choice aan, das een stuk goedkoper en bovendien in het geval van BHA makkelijker in Nederland te krijgen. MD Formulations kan je in principe alleen in bepaalde schoonheidssalons kopen of je moet het uit Amerika bestellen.

eBay zou ook nog een optie kunnen zijn.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39148133
Hee Fokkers,

Alles goed hier? Heb gisteren een afspraak gemaakt bij de Dermatoloog. Maandag kan ik er terecht. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen wat sinds vandaag knapt mijn huid weer ineens heel erg op. Vreemd dat zoiets ineens weer kan gebeuren. Zul je net zien ga je naar het ziekenhuis heb je ineens geen puist meer. Maar goed dat zien we dan wel weer.

@ Flashermx,

Ik heb ze in het begin altijd bij de schoonheidsspecialist gehaald, later vond ik een site via het internet en nu bestel ik het daar altijd. Op www.mdformulations.nl kun je ook adressen vinden waar je ook proefmonsters kan vinden. Voordeel tegenover Paua's Choice is dat je een gericht advies kan krijgen bij de schoonheidsspecialist welke producten je nodig hebt. Tevens kun je er ook behandelingen krijgen die het proces vernsnellen. Prijzige kan maar wel goede producten.
pi_39155611
Wat ik me afvraag is of de BHA 2% liquid van PC je net gebruinde huid niet wegneemt? Hij doet de bovenste huidlaag toch zogezegd plaats maken voor een nieuw laagje huid? Wel, dan zou zonnen dus niets meer uithalen als ik hem elke dag gebruik?
pi_39155646
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:53 schreef FaceWash het volgende:
Wat ik me afvraag is of de BHA 2% liquid van PC je net gebruinde huid niet wegneemt? Hij doet de bovenste huidlaag toch zogezegd plaats maken voor een nieuw laagje huid? Wel, dan zou zonnen dus niets meer uithalen als ik hem elke dag gebruik?
Ik had namelijk de indruk dat mijn gebruinde huid 2dagen erna al weer helemaal verdwenen was.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 18:39:17 #144
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39156569
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:53 schreef FaceWash het volgende:
Wat ik me afvraag is of de BHA 2% liquid van PC je net gebruinde huid niet wegneemt? Hij doet de bovenste huidlaag toch zogezegd plaats maken voor een nieuw laagje huid? Wel, dan zou zonnen dus niets meer uithalen als ik hem elke dag gebruik?
De bovenste huidlaag (de epidermis) bestaat uit meerdere sub-lagen:

laag 1: stratum corneum
laag 2: stratum lucidum
laag 3: stratum granulosum
laag 4: stratum spinosum
laag 5: stratum germinativum

Pigmentcellen liggen in laag 5, van daaruit reist het pigment omhoog naar de bovenste huidlaag. In principe zal het regelmatig gebruiken van AHA of BHA ervoor zorgen dat de bruine teint sneller verdwijnt, aangezien de eerste huidlaag langzaam wordt verwijderd. Hoe snel dit gebeurt hangt af van de concentratie van het AHA of BHA product en hoe vaak het product wordt gebruikt.

De totale epidermis ververst zichzelf elke 28 dagen, laag 5 wordt laag 4, laag 4 wordt laag 3, laag 3 wordt laag 2, laag 2 wordt laag 1 en laag 1 verwijderd zichzelf automatisch. Hierna begint het hele proces weer overnieuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 23-06-2006 18:49:44 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  vrijdag 23 juni 2006 @ 18:43:07 #145
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39156650
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 14:05 schreef Pupil het volgende:
Hee Fokkers,

Alles goed hier? Heb gisteren een afspraak gemaakt bij de Dermatoloog. Maandag kan ik er terecht. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen wat sinds vandaag knapt mijn huid weer ineens heel erg op. Vreemd dat zoiets ineens weer kan gebeuren. Zul je net zien ga je naar het ziekenhuis heb je ineens geen puist meer. Maar goed dat zien we dan wel weer.
Jij woont toch in Nederland? Heb je zonder tussenkomst van de huisarts een afspraak gemaakt?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39161093
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Jij woont toch in Nederland? Heb je zonder tussenkomst van de huisarts een afspraak gemaakt?
Ja, heb gewoon gebeld en een afspraak gemaakt. Ze zei namelijk dat als ik weer last zou krijgen dat ik dan eerst naar de huisarts kon gaan of weer naar haar komen. Lijkt me dan logisch dat ik dan geen verwijsbrief nodig heb toch? Of moet ik er toch eerst weer 1 halen?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:47:39 #147
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39161907
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:22 schreef Pupil het volgende:

[..]

Ja, heb gewoon gebeld en een afspraak gemaakt. Ze zei namelijk dat als ik weer last zou krijgen dat ik dan eerst naar de huisarts kon gaan of weer naar haar komen. Lijkt me dan logisch dat ik dan geen verwijsbrief nodig heb toch? Of moet ik er toch eerst weer 1 halen?
Als je dermatoloog het goed vindt, dan is er verder niks aan de hand lijkt me zo. Zolang je de rekening maar niet zelf hoeft te betalen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39166454
Idd.. Zal wel een beetje duur worden dan.
pi_39166506
Had trouwens natuurlijk niet zelf de dermatoloog aan de telefoon maar de assistenten. Maar dat kon je zelf natuurlijk ook wel verzinnen!!
pi_39177162
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

De bovenste huidlaag (de epidermis) bestaat uit meerdere sub-lagen:

laag 1: stratum corneum
laag 2: stratum lucidum
laag 3: stratum granulosum
laag 4: stratum spinosum
laag 5: stratum germinativum

Pigmentcellen liggen in laag 5, van daaruit reist het pigment omhoog naar de bovenste huidlaag. In principe zal het regelmatig gebruiken van AHA of BHA ervoor zorgen dat de bruine teint sneller verdwijnt, aangezien de eerste huidlaag langzaam wordt verwijderd. Hoe snel dit gebeurt hangt af van de concentratie van het AHA of BHA product en hoe vaak het product wordt gebruikt.

De totale epidermis ververst zichzelf elke 28 dagen, laag 5 wordt laag 4, laag 4 wordt laag 3, laag 3 wordt laag 2, laag 2 wordt laag 1 en laag 1 verwijderd zichzelf automatisch. Hierna begint het hele proces weer overnieuw.
Dus het neemt idd je gebruinde huid weg Is wel fucked up!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:38:43 #151
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39178771
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:30 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Dus het neemt idd je gebruinde huid weg Is wel fucked up!
Niet in 1 keer, maar wel sneller. Hoe snel weet ik niet, dat ligt aan de persoon in kwestie.

Misschien dat dit trouwens ook wel de reden is dat Pupil niet bruin wordt.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39180513
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Als je dermatoloog het goed vindt, dan is er verder niks aan de hand lijkt me zo. Zolang je de rekening maar niet zelf hoeft te betalen.
Voor de derm maakt het lijkt me niks uit. Maar zonder een verwijzing, zal hij de consult kosten zelf moeten betalen, teminste bij mijn verzekering (Menzis).

Zouden medicijnen die door de derm worden uitgeschreven dan wel vergoed worden? Of stel dat de derm vindt dat je moet terugkomen voor een 2de afspraak/behandeling, zou deze 2de dan wel vergoedt worden als je geen verwijzing hebt van de huisarts?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 17:00:15 #153
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39180637
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 16:55 schreef mwuhaha het volgende:
Voor de derm maakt het lijkt me niks uit. Maar zonder een verwijzing, zal hij de consult kosten zelf moeten betalen, teminste bij mijn verzekering (Menzis).

Zouden medicijnen die door de derm worden uitgeschreven dan wel vergoed worden? Of stel dat de derm vindt dat je moet terugkomen voor een 2de afspraak/behandeling, zou deze 2de dan wel vergoedt worden als je geen verwijzing hebt van de huisarts?
Ik denk dat je het gewoon moet zien dat Pupil voor een vervolgbehandeling terugkomt. Je hoeft natuurlijk niet voor elke vervolgbehandeling opnieuw een verwijsbrief te hebben. Als je na een eenmalige doorverwijzing van de huisarts wordt doorverwezen naar een specialist in het ziekenhuis, dan mag deze specialist je daarna zo vaak als nodig is laten terugkomen, de kosten worden gewoon vergoed.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39181878
Ik hoop dat dit ook idd onder een vervolgbehandeling valt. Als dit niet zo blijkt te zijn bel ik gewoon mijn huisarts op voor een verwijzing. Die is heel makkelijk. Belde hem ook namelijk op toen ik last kreeg en heb gelijk een verwijzing gekregen voor de dermatoloog zonder dat ik ooit een keer bij hem ben geweest.

Heb trouwens nog polaroids gekregen van de schoonheidspecialiste van de beginfase toen ik daar voor het eerst kwam. Heb met schuurmiddel de datum eraf gekregen en die wat geacualiseerd..
  zaterdag 24 juni 2006 @ 18:16:32 #155
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39183295
@ Pupil,

lol,
nou toen ik me eerste afspraak had met de dermatoloog had ik ook net die week met weinig puisten(acne), en dacht ik dahm er is bijna nix meer te zien.

Maar het was duz juist het omgekeerde hij zei dat ik erge acne had en veel eerder had moeten komen en hij zag ook veel litekens die mij niet eens opvielen zo klein.

En ik heb er nu lkkr geen last mere van

Maar ik wens je succes


@ L0w4Zer0,

Ik heb dat spul van Paula's Choice besteld ben benieuwd of het werkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door flashermx op 24-06-2006 18:29:24 ]
  zaterdag 24 juni 2006 @ 18:34:26 #156
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39183888
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:16 schreef flashermx het volgende:
Ik heb dat spul van Paula's Choice besteld ben benieuwd of het werkt.
Wat precies?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 24 juni 2006 @ 18:40:36 #157
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39184040
2% Beta Hydroxy Acid Liquid All Skin Types
pi_39185201
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:16 schreef flashermx het volgende:
@ Pupil,

lol,
nou toen ik me eerste afspraak had met de dermatoloog had ik ook net die week met weinig puisten(acne), en dacht ik dahm er is bijna nix meer te zien.

Maar het was duz juist het omgekeerde hij zei dat ik erge acne had en veel eerder had moeten komen en hij zag ook veel litekens die mij niet eens opvielen zo klein.

En ik heb er nu lkkr geen last mere van


Maar ik wens je succes


@ L0w4Zer0,

Ik heb dat spul van Paula's Choice besteld ben benieuwd of het werkt.
heb je toen roaccutane gekregen?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:30:37 #159
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39185338
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:40 schreef flashermx het volgende:
2% Beta Hydroxy Acid Liquid All Skin Types
Zoals met alle huidverzorgingsproducten, minimaal een maand gebruiken voordat je een definitief oordeel geeft.

Waarom minimaal een maand? Nou omdat je huid elke 28 dagen vernieuwd!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39185389
Tering nu ik die polaroids heb weet ik weer hoe slecht het eruit zag toen ik daar kwam..
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:35:12 #161
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39185465
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:32 schreef Pupil het volgende:
Tering nu ik die polaroids heb weet ik weer hoe slecht het eruit zag toen ik daar kwam..
Hoelang is dat geleden en welke behandelingen heb je allemaal gehad sindsdien?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39185589
Dat was in april 2004. Heb de datum veranderd naar de maand juni.. dat neem ik dan maandag mee.

Heb ongeveer 10 tot 12 glycolzuurpeelingen gehad en 2 megapeel behandelingen. Verder dus al sinds die tijd het md formulations regime
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:43:59 #163
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39185759
Ruim 2 jaar geleden dus.

Ik heb vanaf volgende week om diverse redenen een andere huisarts, misschien dat die wat makkelijker in omgang is. We zullen zien.......
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39185767
dus ongeveer wel een eurootje of wat lichter
pi_39185795
Nou ik weet niet of je nu ook een makkelijke huisars hebt? Nooit met hem over roa gehad?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:45:22 #166
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39185805
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:44 schreef Pupil het volgende:
dus ongeveer wel een eurootje of wat lichter
heel wat euro's, schoonheidsspecialisten zijn een prijzige bezigheid.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39185845
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:45 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

heel wat euro's, schoonheidsspecialisten zijn een prijzige bezigheid.
Vertel mij wat..
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:48:10 #168
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39185906
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:45 schreef Pupil het volgende:
Nou ik weet niet of je nu ook een makkelijke huisars hebt? Nooit met hem over roa gehad?
Jawel, maar hij raadde dat niet aan. Sowieso is die "beste" man heel erg terughoudend met het voorschrijven van medicijnen en het doorsturen naar specialisten. Hij wil het liefst alles zelf in de hand houden en is bovendien een eigenwijze stugge man. Echt een huisarts van de oude stempel.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39185957
Dat zuigt wel zeg.. Ben ik blij dat ik maar een pijntje hoef te hebben dat ik dan al iets uit de apotheek kan ophalen! Hij is heel makkelijk
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:54:35 #170
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39186110
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:49 schreef Pupil het volgende:
Dat zuigt wel zeg.. Ben ik blij dat ik maar een pijntje hoef te hebben dat ik dan al iets uit de apotheek kan ophalen! Hij is heel makkelijk
Nou ja, ik hoef niet voor elk pijntje een receptje te krijgen, maar ik wil wel dat ik serieus wordt genomen en dat ontbrak er bij hem nogal aan. En altijd weer de eeuwige diagnose van "stress", "spanningen" en "het gaat wel weer over".
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39186155
Nee ik ook niet hoor, het is maar bij wijze van spreken. Hij heeft altijd wel iets ergens voor dat is wel handig.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:14:16 #172
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39186731
Back ontopic:

Aankomende maandag word ik uitgeschreven bij mijn huidige huisarts en ingeschreven bij mijn nieuwe huisarts. In verband met diverse administratieve dingen ben ik vanaf 1 juli officieel verzekerd bij mijn nieuwe huisarts. Dan ga ik dus gelijk een afspraak maken om te kijken naar de mogelijkheden en een verwijzing naar de dermatoloog. Hopen dat het lukt!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39203270
Ja dat hoop ik ook voor je.. Zou altijd mooi wezen natuurlijk
  zondag 25 juni 2006 @ 14:56:20 #174
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_39207222
Een vriend van mij heeft vele en echt grote rode vieze pukkels op zijn rug en zijn nek. Het is echt vies, en als vrouw knap je daar ook gewoon op af. Weet iemand misschien iets wat zou kunnen helpen bij hem? De puisten of pukkels zijn echt zo groot als een knoop.

Een andere vriend van mij heeft dagelijks lichte uitslag in zijn nek. Dit komt door het scheren, hij heeft elke gel en scheerapparaat getest. Maar hij blijft wat irritatie houden in zijn nek. Ook viel me op dat het lijkt alsof niet alle haren weg gaan, soort met ingegroeide haren ofzo. Iemand een tip?

[ Bericht 9% gewijzigd door yvette1982 op 25-06-2006 15:03:07 ]
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  zondag 25 juni 2006 @ 15:23:05 #175
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39207980
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:56 schreef yvette1982 het volgende:
Een vriend van mij heeft vele en echt grote rode vieze pukkels op zijn rug en zijn nek. Het is echt vies, en als vrouw knap je daar ook gewoon op af. Weet iemand misschien iets wat zou kunnen helpen bij hem? De puisten of pukkels zijn echt zo groot als een knoop.
Als het bij hem echt zo erg is, dan denk ik dat die het beste gelijk aan de isotretinoïne (roaccutane) kan gaan, zie ook dit topic: Het Roaccutane topic - deel 14

Alternatieven die hij op z'n huid kan smeren zijn: Benzyolperoxide, Tretinoine, Antibiotica en Salicylzuur. Tretinoine en Antibiotica zijn alleen op recept van de dokter verkrijgbaar. Salicylzuur is tot een concentratie van 2% vrij verkrijgbaar, hogere concentraties heb je over het algemeen ook weer een doktersrecept nodig. Zie anders ook dit topic: Het middel tegen puistjes (deel 16)

Zie ook de diverse informatieve links in de openingspost van dit topic!
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:56 schreef yvette1982 het volgende:
Een andere vriend van mij heeft dagelijks lichte uitslag in zijn nek. Dit komt door het scheren, hij heeft elke gel en scheerapparaat getest. Maar hij blijft wat irritatie houden in zijn nek. Ook viel me op dat het lijkt alsof niet alle haren weg gaan, soort met ingegroeide haren ofzo. Iemand een tip?
Afgezien van definitieve laserontharing, is het toch een kwestie van de juiste scheermesjes vinden en een goede scheerolie, -schuim, -gel of iets dergelijks.

Enkele tips:

- 3 mesjes (zoals mach 3) zijn niet per definitie beter dan 1 mesje.
- Scheer atijd na het douchen en het wassen van je gezicht.
- Ontsmet je scheermesjes regelmatig met alcochol.
- Scheer altijd met de haarrichting mee.
- Maak zo min mogelijk scheerbewegingen.
- Spoel na elke scheerbeweging je mesje af met heet water.
- Spoel na het scheren je gezicht af met koud water.
- Doe geen aftershave op alcohol-basis op je gezicht, ga voor alcohol-vrij.

Zie ook de diverse links over scheren in de openingspost van dit topic!

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 25 juni 2006 @ 20:04:10 #176
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39218134
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:38 schreef Pupil het volgende:
Dat was in april 2004. Heb de datum veranderd naar de maand juni.. dat neem ik dan maandag mee.

Heb ongeveer 10 tot 12 glycolzuurpeelingen gehad en 2 megapeel behandelingen. Verder dus al sinds die tijd het md formulations regime
kun je wat meer vertellen over peelings of is dat teveel offtopic

ik heb wel eens vaag wat gehoord van fruitzuurpeeling om je huid beter te maken....
ik ben lief :)
pi_39234613


[ Bericht 100% gewijzigd door Yake op 26-06-2006 00:44:23 (geedit, 2 post verder) ]
  maandag 26 juni 2006 @ 00:41:58 #178
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39234981
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:35 schreef Yake het volgende:
Het spijt me zeer maar ik zou echt moe worden als ik 2low4zero was. Telkens maar dingen nog beter uitleggen omdat je telkens maar weer dezelfde vragen krijgt. En iedere keer weer het inleidende topic verbeteren en uitbreiden, tevergeefs.
True! Dingen die overduidelijk in de OP staan leg ik meestal ook niet meer uitgebreid uit en verwijs ik gewoon naar de OP met een korte omschrijving. Maar in sommige onderdelen van de OP ga ik niet echt diep op sommige dingen in en blijkbaar houden mensen daar dan vragen over.

Maar het zou idd welkom zijn als sommige mensen de OP wat beter zouden lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 26-06-2006 00:59:24 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39235049
Erm, mensen toch, dit is deel 12 alweer. Het gaat bijna in iedere post over peeling gerelateerd spul (AHA, BHA, in lotion, liquid, masker, wat je maar wil). Waarschijnlijk ook op elke van deze 4 pagina's staat weer wat te lezen over peeling gerelateerd spul. In het stappenplan van de inleidende post staat ook exfolieren en als je goed leest leer je dat dit min of meer wat peelen inhoud, het is praktisch hetzelfde. Alleen die peelings waar nu naar wordt gerefereerd zijn de zwaardere schoonheidspecialist peelingen.

Die inleidende topic, iets wat je als beginnner toch eerst zou doorlezen zodat je uberhaupt iets ervan snapt waar we het over hebben.

Er staat potverdomme nog een link genaamd "Chemische Peeling" in de link sectie en als je even nadenkt staat het misschien wel (!!) uitgelegd in een van die andere 432484 links boordevol info.

Het spijt me zeer maar ik zou echt moe worden als ik 2low4zero was. Telkens maar dingen nog beter uitleggen omdat je telkens maar weer dezelfde vragen krijgt. En iedere keer weer het inleidende topic verbeteren en uitbreiden, tevergeefs.

De gedachte dat andere mensen zonder nadenken toch steeds maar weer gevraagd worden om alles eens effe te vertellen (wat eigenlijk helemaal niet in een post te doen is, het is informatie die je van een heleboel websites vandaan wil halen waarna je er nog steeds niet de helft van weet), dat, terwijl je maar even hoeft te klikken op de "1" bovenaan de pagina, even zoeken bij de links en dan nog een keer klikken.

Ik ben pissed off dat Nederland net verloren heeft maar bij deze posts vraag ik me sowieso telkens weer af hoe lui sommige mensen met het internet omgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yake op 26-06-2006 11:18:36 ]
  maandag 26 juni 2006 @ 00:52:45 #180
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39235452
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:43 schreef Yake het volgende:
(wat eigenlijk helemaal niet in een post te doen is, het is informatie die je van een heleboel websites vandaan wil halen waarna je er nog steeds niet de helft van weet),
Ain't that the truth!

Alle informatie die ik nu weet, dat zou idd een hele lang post worden en dan vergeet ik nog de helft te vermelden. Het heeft mij ook meerdere maanden gekost om al deze kennis te vergaren. Bovendien weet ik ook niet alles, op z'n tijd lees en leer ik ook weer nieuwe dingen. Bovendien hebben sommige users in deze topic reeks best wel specifieke kennis over bepaalde dingen en das natuurlijk ook weer van harte welkom!

Aan de andere kant verwacht ik niet van mensen dat ze alle 12 delen van deze reeks door gaan worstelen, dat zou ik zelf ook niet doen. Deze reeks loopt immers al meer dan 2 jaar.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 01:13:29 #181
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39236146
In vorige reeksen was mij opgevallen dat veel dezelfde vragen iedere keer weer terugkwamen. Toen had ik besloten om de OP een stuk uitgebreider te maken, zodat op simpele vragen direct een antwoord beschikbaar was. Tendele denk ik dat het best geholpen heeft, als de OP niet zo uitgebreid was dan waren er een stuk meer dubbele vragen.

Maar afhankelijk van mijn humeur en de vraagstelling, ben ik best bereid om sommige dingen te herhalen en het eventueel op een andere manier te vertellen dan hoe het in de OP vermeld staat.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat mensen hun ervaringen blijven posten en om te laten zien dat huidverzorging voor mannen niet iets vreemds is. Het is weleens in me opgekomen dat de OP misschien te uitgebreid is en dat mensen zodoende het niet meer de moeite waard vinden om in deze reeks te posten, omdat veel van de benodigde informatie al in de OP staat..
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39237387
Ik denk dat dat juist goed is. Zo posten mensen alleen als ze iets echt nuttigs toe te voegen hebben.

Punt is, dat als je basis inleidende informatie wil vergaren over wat dan ook, dan kun je dat toch ook verschrikkelijk makkelijk zelf opzoeken. Het is net als op school wat je in principe doet om wat te leren. Dingen waarvan je weet dat ze (waarschijnlijk) in het boek staan uitgelegd ga je toch ook niet de leraar mee lastig vallen. Pas als je het hebt doorgenomen en nog steeds onduidelijkheden hebt of specifiekere vragen hebt ga je langs. Een leraar en medestudenten waarderen het dan toch ook niet wanneer je toch zo'n super algemene vraag gaat stellen?

Al gebruik je alleen Google, dan kom toch heel erg ver (ik gebruik google zelf nog steeds voor acne info).

Ik heb gisteren overigens eindelijk achterhaald dat Tazarotene fotostabiel is. Waarschijnlijk rept geen enkele site daar een woord over omdat het spul je huid (bij gebruik snachts) sowieso al erg fragiel maakt voor zon. En waarschijnlijk gaat het met zonnenbrand toch gewoon goed.

Daarnaast las ik ook dat Tazarotene een halveringstijd van maar liefst 18 uur heeft. Dat betekent dus dat sowieso nog een heel groot deel in je huid, smorgens en smiddags actief is (?! erg veel).

Ik dacht zeg het ff . Tazarotene is volgens mij gewoon de beste/sterkste retinoide die er is op het moment. Hoe meer gebruikservaringen ik lees en tests/onderzoeken ik zie, des te positiever word ik over deze retinoide. Maarja, eerst maar eens een goede 3 maandjes Differin afmaken (werkt volgens mij wel lekker bij mij alhoewel ik op het moment serieus denk dat ik echt iets nodig heb wat heel diep in mijn huid doordringt, beter dan Differin of BP, en Tazorac is volgens mij de ideale kandidaat).

Heb overigens de Vichy Ultra Fluide SPF 20 zonnebrand lotion gehaald en het bevalt tot nu toe wel goed. Het smeert goed uit en nadat het helemaal is ingetrokken geeft het een mooi en vrij mat effect. Ik heb wel een beetje last van kleine witte stukjes op mijn huid, volgens mij rubbelt het spul een beetje af op mijn huid. Tegenvaller. Daarnaast is er een goede kans dat avobenzone geen ideale synergie met mijn huid heeft .
  maandag 26 juni 2006 @ 11:20:00 #183
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_39242704
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:23 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Als het bij hem echt zo erg is, dan denk ik dat die het beste gelijk aan de isotretinoïne (roaccutane) kan gaan, zie ook dit topic: Het Roaccutane topic - deel 14

Alternatieven die hij op z'n huid kan smeren zijn: Benzyolperoxide, Tretinoine, Antibiotica en Salicylzuur. Tretinoine en Antibiotica zijn alleen op recept van de dokter verkrijgbaar. Salicylzuur is tot een concentratie van 2% vrij verkrijgbaar, hogere concentraties heb je over het algemeen ook weer een doktersrecept nodig. Zie anders ook dit topic: Het middel tegen puistjes (deel 16)

Zie ook de diverse informatieve links in de openingspost van dit topic!
[..]

Afgezien van definitieve laserontharing, is het toch een kwestie van de juiste scheermesjes vinden en een goede scheerolie, -schuim, -gel of iets dergelijks.

Enkele tips:

- 3 mesjes (zoals mach 3) zijn niet per definitie beter dan 1 mesje.
- Scheer atijd na het douchen en het wassen van je gezicht.
- Ontsmet je scheermesjes regelmatig met alcochol.
- Scheer altijd met de haarrichting mee.
- Maak zo min mogelijk scheerbewegingen.
- Spoel na elke scheerbeweging je mesje af met heet water.
- Spoel na het scheren je gezicht af met koud water.
- Doe geen aftershave op alcohol-basis op je gezicht, ga voor alcohol-vrij.

Zie ook de diverse links over scheren in de openingspost van dit topic!

Thanx.
Nog even verzinnen hoe ik dat tactisch moet brengen om dat spul op te smeren. Hij is al wat onzeker en vind het vast niet leuk als ik opeens met dat spul kom.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:01:15 #184
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39252957
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:04 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

kun je wat meer vertellen over peelings of is dat teveel offtopic

ik heb wel eens vaag wat gehoord van fruitzuurpeeling om je huid beter te maken....
http://www.dermnetnz.org/treatments/fruit-acids.html
http://www.skinsite.com/info_alpha_hydroxyacid_peels.htm
http://www.plasticsurgery(...)res/ChemicalPeel.cfm

Misschien dat Pupil zijn persoonlijke ervaringen kan posten met zijn glycolzuur peelings?

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 16:33:00 #185
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39254355
@Yake:

Hoeveel onderzoek heb je precies gedaan naar de volgende 3 retinoiden?

- Tretinoin
- Adapalene
- Tazarotene

Wat ik na een snelle zoektocht vond is dat ze alle drie waarschijnlijk een ander werkingsmechanisme hebben.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39257293
Na steeds aandachtig alle delen gevolgd te hebben, werd het dringend tijd voor deze 21-jarige Belg om zich te registreren :-) Een woord van dank voor diegenen die deze topic in goede banen leiden en ons de nodige info geven!

Ikzelf heb 1.5 jaar geleden een roaccutane-kuur ondernomen, had al vele jaren last van acne. Na die kuur had ik een perfect uitziende (maar zeer droge) huid. maar na een 8 maanden begon de acne trug te komen (wel in beperkte mate) dus ben ik sinds een geruime tijd actief bezig met de verzorging van men gezicht. Nu heb ik men gezicht goed onder controle (dankzij een vriendin die schoonheidsspecialiste is).

Huidverzorging betekent niet enkel je gezicht eh? Vond het altijd al een beetje vreemd dat enkel de gezichtshuid aan bod kwam. Iedereen wil toch een mooie huid als je in zwemshort ergens rondloopt? Met de info van men vriendin heb ik wat producten gevonden die ik al een tijd onder en naast de douche gebruik en de conditie van men huid is stukken beter.

douchegel:
- Louis Widmer zonder parfum (bij de apotheek). Niet agressief en weinig
schuimend maar maakt je huid superglad en zacht.

- Mylène Hydralene Wash&Scrub douchegel met peeling (via homeparty's, ook bekend in
Nederland). Sinds ik die gebruik heb ik een veel beter egaal bruin kleurtje en ziet men huid er wat
minder dof uit.

- Dove douchegel met 1/4 hydraterende crème is een handige aanrader, pik em gerust van je
vriendin want deze is een goedkope en makkelijk te vinden oplossing voor een zeer goede
hydratatie.

na de douche:
- Govan Uiercrème zonder parfum. Die uiercrème die je goedkoop in elke winkel vind is een fantastische moisterizer! Volgens mijn vriendin de schoonheidsspecialiste beter dan sommige dure alternatieven van bekende merken. Uiercrème bevat geen parfum of andere chemische stoffen. Door me af en toe hier mee goed in te smeren verdwenen de rode plekjes op men armen en bostkas.

- Mylène lichaamsbalm, of een ander merk. Het gaat hem vooral over de nertsolie in het product. Wil je een zachte huid en een subtiele glans, dan is dat iets voor jou.

zonnecrème en after-sun:
VICHY VICHY VICHY, mijn vriendin haar opleidingsinstituut, zijzelf en ik zweren bij zonneproducten van Vichy!

paar tips:
- veel parfum in een douchegel is uit den boze! douche liever met een gel zonder parfum, een lekkere geur haal je toch uit je reuk of deo
- wissel af met koud en warm water in een douche, sluit zeker af met koud water
- wrijf je niet droog met de handdoek maar dep jezelf droog
- zet gerust wat kracht op een body-peeling maar pas op bij je nek en hals, die zijn gevoeliger
  maandag 26 juni 2006 @ 18:46:28 #187
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39258558
@JoostVV

Je hebt inderdaad gelijk dat huidverzorging je hele lichaam betreft, maar het is wel zo dat de meeste mensen hoofdzakelijk huidproblemen hebben die alleen het gezicht betreft. Mensen zullen niet vaak problemen hebben met de huid op hun armen of benen bijvoorbeeld. Dit heeft meerdere redenen, het gezicht wordt het meeste bloot gesteld aan externe omgevingsfactoren, terwijl de rest van het lichaam praktisch altijd bedekt is. Ook bevat het gezicht samen met de borst en rug de meeste talgklieren in verhouding met de rest van het lichaam, vandaar dat hier ook de meeste acne problemen ontstaan.

Over je hele lichaam gezien is er geen enkel ander stukje huid wat zo veel te verduren heeft als iemand zijn gezicht, vandaar dat deze topic reeks hoofdzakelijk alleen gezichtsverzorging behandelt. Maar veel dingen die voor je gezicht gelden kan je natuurlijk ook prima toepassen op de rest van je lichaam. De meeste onderdelen van het 8 stappenplan kan je prima gebruiken voor je lichaam. Omdat het lichaam zo'n grote oppervlakte is heb je wel meer van een product nodig, zodoende kan je dan ook beter producten gebruiken die in wat grotere verpakkingen zitten om daarmee kosten te besparen.

Parfum is inderdaad een zeer overbodig ingrediënt dat totaal nutteloos is en het risico op huidirritaties vergroot. Maar ja, mensen willen graag dat een crème of douchegel lekker ruikt. Wel is het zo dat de huid van je lichaam vaak meer irritatie aankan dan je gezicht, omdat lichaamshuid over het algemeen dikker is.

Mensen die deze topic reeks volgen mogen uiteraard alle aspecten van huidverzorging aan de orde brengen, dus ook verzorging van het lichaam.

O ja welkom trouwens JoostVV
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 19:37:47 #188
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39261161
@ joostW,

Ja dat viel mij ook al op joostW. Ik gebruik nu sinds gisteren ook een bodyscrub en daar hoor je ook weinig over hierro
  maandag 26 juni 2006 @ 19:55:56 #189
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39261553
Gezichtsverzorging is voor veel mannen al heel wat, maar ik denk dat bodyscrubs en vooral bodylotions voor veel mannen te langdradig is en te veel tijd kost. Om mezelf ff als voorbeeld te nemen, ik heb 's ochtends echt geen tijd om met dingen als bodylotions aan de gang te gaan.

Maar ik ben idd wel benieuwd hoeveel mannen dit soort producten gebruiken.

@JoostVV:

Heb je die vriendin die schoonheidsspecialist is deze topic reeks weleens laten lezen?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39261965
ik gebruik na het douchen altijd een body moisterizer(Biotherm Homme aquapower body of Nickel body Cooler voor na het sporten) en een geurloze deodorant
  maandag 26 juni 2006 @ 20:15:10 #191
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_39262200
Ik wil ook wel aan de huidverzorging beginnen. Mijn vriendin heeft het al een aantal keer gezegd en omdat ik nogal een zware tijd achter de rug heb ziet het er ook niet zo goed meer uit.
Heeft er iemand ervaring met die spullen van Zirh?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  maandag 26 juni 2006 @ 20:19:52 #192
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39262367
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:15 schreef Tique3 het volgende:
Ik wil ook wel aan de huidverzorging beginnen. Mijn vriendin heeft het al een aantal keer gezegd en omdat ik nogal een zware tijd achter de rug heb ziet het er ook niet zo goed meer uit.
Heeft er iemand ervaring met die spullen van Zirh?
Stress, spanningen en dergelijke eisen idd hun tol van de huid. Sad, but true.

Lanvin was altijd heel erg te spreken over Zirh, zelf heb ik alleen de oogcreme van hun gebruikt en die beviel op zich redelijk.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 20:29:35 #193
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_39262619
wel prijzig spul trouwens..
Ik heb een paar monstertjes van mijn vriendin gekregen en ik heb het vandaag voor het eerst allemaal gebruikt.. ik moet zeggen dat mijn huid een stuk fijner en frisser aanvoelt..
Ik heb niet alle delen gevolgd maar is er misschien een voorkeur voor een bepaald merk? (dat dan uiteraard minder prijzig zou zijn )
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  maandag 26 juni 2006 @ 20:35:33 #194
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39262753
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:29 schreef Tique3 het volgende:
wel prijzig spul trouwens..
Ik heb een paar monstertjes van mijn vriendin gekregen en ik heb het vandaag voor het eerst allemaal gebruikt.. ik moet zeggen dat mijn huid een stuk fijner en frisser aanvoelt..
Ik heb niet alle delen gevolgd maar is er misschien een voorkeur voor een bepaald merk? (dat dan uiteraard minder prijzig zou zijn )
Paula's Choice

Maar merken als Shiseido, Lab Series, Biotherm, Clarins en Clinique hebben ook goede producten in hun assortiment zitten, bovendien zijn deze 5 merken gewoon bij Douglas en ICI Paris verkrijgbaar.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 20:57:11 #195
83046 Nino
carpe diem!
pi_39263487
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:29 schreef Tique3 het volgende:
wel prijzig spul trouwens..
Ik heb een paar monstertjes van mijn vriendin gekregen en ik heb het vandaag voor het eerst allemaal gebruikt.. ik moet zeggen dat mijn huid een stuk fijner en frisser aanvoelt..
Ik heb niet alle delen gevolgd maar is er misschien een voorkeur voor een bepaald merk? (dat dan uiteraard minder prijzig zou zijn )
Gebruik al jaren Shiseido, heerlijk spul. Wel eens een uitstapje naar Biotherm gemaakt maar dat resulteerde in een gezicht met rode vlekken.
  maandag 26 juni 2006 @ 21:41:30 #196
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39265157
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Gezichtsverzorging is voor veel mannen al heel wat, maar ik denk dat bodyscrubs en vooral bodylotions voor veel mannen te langdradig is en te veel tijd kost. Om mezelf ff als voorbeeld te nemen, ik heb 's ochtends echt geen tijd om met dingen als bodylotions aan de gang te gaan.

Maar ik ben idd wel benieuwd hoeveel mannen dit soort producten gebruiken.
valt opzich wel mee hoor gewoon onder de douche inplaats van shampo , hoog uit 5 min langer douchen voor een mooie en scho0ne huid
  maandag 26 juni 2006 @ 21:45:15 #197
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39265308
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:41 schreef flashermx het volgende:

[..]

valt opzich wel mee hoor gewoon onder de douche inplaats van shampo , hoog uit 5 min langer douchen voor een mooie en scho0ne huid
Bodylotion ipv shampoo? Jezelf wassen met bodylotion, is dat niet een beetje nutteloos? Ik zie een bodylotion meer als een soort lichaamscreme.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 21:47:30 #198
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39265400
Ik denk dat flashermx bodyscrubs bedoelt. Je hebt douchegels met scrubsensatie, namelijk.
  maandag 26 juni 2006 @ 21:50:10 #199
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_39265513
Ik wil aan gezichtsverzoging gaan doen en dat is voor mijn doen al heeel erg veel...
Douchen doe ik alleen omdat ik schoon wil zijn, niet omdat ik het lekker vind. En zo gaat het met een hele boel dingen gewoon omdat ik er geen tijd voor heb..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  maandag 26 juni 2006 @ 21:54:46 #200
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39265749
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:47 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk dat flashermx bodyscrubs bedoelt. Je hebt douchegels met scrubsensatie, namelijk.
Jah bodyscrub bedoel ik ook

Heb nu nivea peeling rice & lotus link gekocht. Die heeft een redelijk nutrale geur

[ Bericht 7% gewijzigd door flashermx op 26-06-2006 22:01:46 ]
  maandag 26 juni 2006 @ 21:57:02 #201
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39265833
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:45 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Bodylotion ipv shampoo? Jezelf wassen met bodylotion, is dat niet een beetje nutteloos? Ik zie een bodylotion meer als een soort lichaamscreme.
lol, Jah ik heb een bodylotion douche
  maandag 26 juni 2006 @ 21:57:49 #202
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39265867
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:47 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk dat flashermx bodyscrubs bedoelt. Je hebt douchegels met scrubsensatie, namelijk.
Nu ik ff terug lees..... Ik vond het al zo vreemd.

Bodyscrubs zou ik idd geen problemen mee hebben, idd gewoon gebruiken ipv douchegel.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 21:59:49 #203
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39265953
@Tique3:

ff offtopic, jij zat toen toch ook op het Vok! Vorum?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 22:00:51 #204
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_39265997
Ja dat klopt, ben het alleen uit het oog verloren, leeft het nog?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  maandag 26 juni 2006 @ 22:01:02 #205
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39266010
-- dubbel --
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 22:01:26 #206
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39266025
Nee leeft niet meer!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 22:02:37 #207
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_39266069
was te verwachten
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  maandag 26 juni 2006 @ 22:03:36 #208
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39266109
Back ontopic:

Ik zal binnenkort ff op zoek gaan naar een bodyscrub.....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39266737
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Back ontopic:

Ik zal binnenkort ff op zoek gaan naar een bodyscrub.....
Let me know als je gevonden hebt!
JOHNNY HEITINGA
  maandag 26 juni 2006 @ 22:24:49 #210
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39267025
Zal ik doen Camplo.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 26 juni 2006 @ 22:49:44 #211
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39268273
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:24 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Zal ik doen Camplo.
Ik dank u
JOHNNY HEITINGA
  maandag 26 juni 2006 @ 22:54:53 #213
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39268330
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:49 schreef flashermx het volgende:
www.bodyscrub.nl
hoe flauw
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39269342
Nou vandaag naar de Derma geweest en kon er gewoon terecht zonder verwijskaart omdat ik er al eens eerder was geweest. Was dus geen probleem.

Bij de Dermatologe was het eigenlijk wel snel duidelijk dat ik nu beter aan de Roaccutane kon gaan omdat ik al verschillende antibiotica's heb gehad, en omdat ze me wel weer Minocycline kan geven maar dat heeft toch weer een tijdelijk effect, schiet ik dus ook niks mee op.

Dus dit jongetje is vanaf morgen aan de ROA!! 40MG per dag. Vandaag ook gelijk bloedprikken en het recept naar de Apotheek gebracht. Ik heb gelijk een heel arsenaal aan spul meegekregen. Een creme voor mijn huid, voor mijn lippen, oogdruppels mochten ze droog worden en veel Roa pillen. Ben er wel blij mee omdat nu eindelijk die glimhuid weggaat. Ze verwachtte ook geen extreme uitbarstingen ofzo. Kon, als mijn huid het aankan, gewoon MD Formulations blijven gebruiken. Dit ben ik eigenlijk niet van plan. Wil in de toekomst alleen nog maar een creme, zonnebrand en oogcreme blijven gebruiken. Of alleen het 4 stappenplan van MD. Maar niet weer vet veel potjes en gedoe. Ben er wel klaar mee.
pi_39269453
Oh ja voor degene die naar de Glycolzuur behandeling vroeg:

Ik vond dit zelf een hele goede behandeling. Ze maken eerst je gezicht schoon, ontvetten het, 50% Glycolzuur erop (of lager of hoger) dan halen ze het eraf, masker, creme, factor.

Mijn huid is hier na een paar behandelingen echt goed van opgeknapt!! Het is zeker de moeite waard
  maandag 26 juni 2006 @ 23:26:33 #216
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39269587
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:20 schreef Pupil het volgende:
Dus dit jongetje is vanaf morgen aan de ROA!! 40MG per dag.
Echt cool voor jou! Hopen dat je dan eindelijk definitief verlost bent van je huidproblemen!

Als ik nou ook ff zoveel geluk heb!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39269768
Ja hoop voor jou dat het bij jou ook goed gaat. Als mijn gezicht gewassen had en ik ging er een uur later met mijn vinger overheen kon je gewoon zien waar mijn vinger langs ging!! Zo vet. Een beetje glim is niet erg maar dit is gewoon asociaal. Ben ook benieuwd wat de Roa gaat doen.
  maandag 26 juni 2006 @ 23:32:31 #218
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39269843
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:30 schreef Pupil het volgende:
Als mijn gezicht gewassen had en ik ging er een uur later met mijn vinger overheen kon je gewoon zien waar mijn vinger langs ging!! Zo vet. Een beetje glim is niet erg maar dit is gewoon asociaal. Ben ook benieuwd wat de Roa gaat doen.
Hoe ging je daar mee om in de loop van de dag dan? Constant bijdeppen?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39269892
Ja af en toe naar de wc en een papiertje erover heen
  maandag 26 juni 2006 @ 23:36:00 #220
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39270041
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:33 schreef Pupil het volgende:
Ja af en toe naar de wc en een papiertje erover heen
Ja dat doe ik tegenwoordig ook, zo'n beetje om de 1,5 uur ofzo. Zwaar irritant!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39270169
Zeker weten.. Maar goed meer kan je er ook niet aan doen. Ik ga jullie hier op de hoogte houden hoe snel die glimkop weg is.

Voor nu:
  maandag 26 juni 2006 @ 23:39:47 #222
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39270245
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39272323
Mooi dat je eindelijk aan de roa bent pupil! hou ons op de hoogte. Ik wil er ook vanaf.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:09:32 #224
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39281868
werkt echt goed hoor dat Roa heb heb ook gehad en nu al meer dan 10 maanden geen acne meer

En de bijwerkingen vielen bij mij ook reuze mee alleen maar last van droge lippen
pi_39286699
Net de hele handel uit de Apotheek gehaald is het niet de originele Roa!!!! Het is gewoon de stofnaam (isotrine) die erop staat!!! Dus ik fucking pist bellen naar de Apotheek krijg ik er een of andere miep voor die zegt dat het precies hetzelfde is, alleen staat er geen Roaccutane op. Het schijnt precies hetzelfde te zijn..

Na een aantal jaar vervalt het patent en dan mogen andere bedrijven het ook namaken en de verzekering wil alleen de goedkoopste natuurlijk dekken tenzij de Dermatoloog echt wil dat het de originele Roa is.. Volgens mij mag een fabrikant helemaal niet precies hetzelfde namaken als de originele Roaccutane. Zou een mooie boel worden ook. "oh het patent is vervallen kopiëren maar!" Klopt volgens mij geen reet van. Ben nu ook in staat om de derma te bellen en te vragen naar de originele.. Anders doe ik dat over 8 weken als ik daar naar toe moet.

Lekker laten zo en slikken maar of toch maar iets anders ondernemen?!
pi_39286945
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:33 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@Yake:

Hoeveel onderzoek heb je precies gedaan naar de volgende 3 retinoiden?

- Tretinoin
- Adapalene
- Tazarotene

Wat ik na een snelle zoektocht vond is dat ze alle drie waarschijnlijk een ander werkingsmechanisme hebben.
Eerlijk gezegd heb ik wel vaker al die medische, biologische, whatever, iig moeilijke details doorgelezen en grote delen volg ik er nog wel maar het is toch allemaal wat te vaag en saai voor me om het te onthouden. Daarnaast zijn het ook vooral verklaringen van wat men denkt dat er gebeurd (alhoewel er voor sommige dingen echt bewijzen zijn).

Uiteindelijk doen ze allemaal in grote lijnen hetzelfde en dat is de lagen dieper in de huid "beter" opgeruimd houden door alles wat weg moet ook weg laat gaan. Het spul bind zich zeg maar aan bepaalde dingen, receptoren geloof ik waardoor die dingen zich eerder ontbinden en oudere huidcellen enzo zich eerder loslaten. Zoals ik al zei, ik kan het niet navertellen.

Alhoewel ze overigens allemaal uiteindelijk in grote lijnen hetzelfde doen betekent het niet dat als het ene spul niet werkt het andere ook niet werkt. En ook niet dat als het ene spul werkt het andere ook gegarandeerd werkt.

Je kan zelf wel met wat speurwerk vrij makkelijk links vinden met deze informatie alhoewel het bij Tazorac wat lastiger is.

Ik zat even links te zoeken voor deze Tazarotene werking maar kan het zo snel niet vinden en zal de links posten die ik op in mijn favorieten heb staan op mijn andere pc.

Ik heb echter iets veel intressanters gevonden. Blijkbaar zijn ze al een paar jaar bezig met een orale vorm van Tazarotene te ontwikkelen voor Psoriasis. Tazarotene topical was in eerste instantie ook ontwikkelt voor Psoriasis en bleek later in een heleboel gevallen ook super te werken voor acne.

De bijwerkingen zouden een stuk minder moeten zijn als bij andere orale retinoide vormen en zouden alleen maar van tijdelijke aard moeten zijn (dat is wat ik tot nu toe althans zo snel snel heb opgepikt).

Als je er specifieke naar zoekt vind je ook dat orale taz heel goed werkt volgens de phase 2 testen bij acne. Dus dit betekent dat er misschien een echte concurrent voor Isotretinoine op de markt komt. Het zou wat zijn...

Het zal echter wel nog een tijdje gaan duren want die FDA moet het eerst weer goedkeuren. En zoals we zien bij Europese zonnebrand ingredienten kan dit wel 15 jaar duren.

Hier een linkje:
http://www.shareholder.com/agn/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=123402

"Given the promising Phase 2 data for oral tazarotene for the treatment of acne which was presented at the 2003 Summer American Academy of Dermatology meeting and the Phase 3 psoriasis data, we are confident that there will be significant interest and value derived from these partnering opportunities," said David Pyott, Allergan's Chairman, President and Chief Executive Officer.


Ik heb overigens zelf Tretinoine gebruikt 2 jaar geleden (Acid A vit) en heb helaas weinig gemerkt ervan. Ik weet echter niet of ik het goed genoeg gebruikt had en lang genoeg. Mijn doc raadde me toen nog aan om het gewoon ook smorgens te smeren wat ik dus ook deed (maar wat dus vrij nutteloos is bij het foto onstabiele tretinoine).

Op het moment gebruik ik al zo'n 2 weken Differin, ik laat het wel weten.
pi_39287528
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:41 schreef Pupil het volgende:
Net de hele handel uit de Apotheek gehaald is het niet de originele Roa!!!! Het is gewoon de stofnaam (isotrine) die erop staat!!! Dus ik fucking pist bellen naar de Apotheek krijg ik er een of andere miep voor die zegt dat het precies hetzelfde is, alleen staat er geen Roaccutane op. Het schijnt precies hetzelfde te zijn..

Na een aantal jaar vervalt het patent en dan mogen andere bedrijven het ook namaken en de verzekering wil alleen de goedkoopste natuurlijk dekken tenzij de Dermatoloog echt wil dat het de originele Roa is.. Volgens mij mag een fabrikant helemaal niet precies hetzelfde namaken als de originele Roaccutane. Zou een mooie boel worden ook. "oh het patent is vervallen kopiëren maar!" Klopt volgens mij geen reet van. Ben nu ook in staat om de derma te bellen en te vragen naar de originele.. Anders doe ik dat over 8 weken als ik daar naar toe moet.

Lekker laten zo en slikken maar of toch maar iets anders ondernemen?!
Rustig maar er is niets aan de hand. Dat spul wat je hebt is perfect, gewoon net zo goed.

Het is heel standaard in de farmaceutische industrie dat dit gebeurd. Ik heb zelf vorig jaar een meeloopdag gedaan bij Organon, de mensen medicijnen gezondheidszorg tak van Akzo Nobel. Dit is een bedrijf wat veel research doet (wat ontzettend duur is) en een heleboel geniale dingen op de markt brengt.

De twee Pharma-business units van Akzo Nobel hebben leidende of sterke posities in een aantal belangrijke markten. In de humane gezondheidszorg (Organon) zijn wij wereldleider op het gebied van spierontspanners en de op een na grootste leverancier ter wereld van producten voor de behandeling van onvruchtbaarheid (Puregon®, Orgalutran®). We behoren tot de vier grootste leveranciers van hormonale anticonceptiva (Mercilon®, Marvelon®) en zijn een van de vijf grootste bedrijven op het gebied van producten tegen overgangsklachten/botontkalking (Livial®). Tot onze nieuwste producten behoren onder andere het anticonceptie-implantaat Implanon® en de anticonceptiering NuvaRing®.


Omdat het research zo duur is duurt het vaak iets van 10 jaar voordat de kosten zijn terugverdiend, hierna hebben ze nog 5 jaar om winst te maken. Hierna dalen de opbrengsten heel snel want het patent op het product vervalt en iedereen mag het produceren (natuurlijk wel onder hele strikte regels en met strike controles). Op deze dag werd mij verteld dat die andere bedrijven gewoon veel goedkoper en vaak ook nog gewoon beter produceren (in sommige gevallen gaat de kwaliteit gewoon er op vooruit). Hier kan Organon absoluut niet tegen opboksen en zo werken patenten nou eenmaal.

Als ik zelf kon kiezen dan koos ik ook voor het merkloze spul. Het maakt waarschijnlijk nihil uit maar ik bespaar mijn verzekering iig wat kosten.

Zie het zo, als jij een aspirientje wil hebben dan maak jij je ook geen zorgen als dit een aspirientje van Merk (het oorspronkelijke merk/de oorspronkelijke maker) A, B of noname brand kruidvat ofzo is. Althans, als je verstand van deze zaken hebt weet je dat het allemaal het exact zelfde spul is. Alleen de kosten verschillen.

Net als in dit geval is Roaccutane niets meer dan een merknaam.

Stop de stress en succes ermee.
pi_39287731
Haha @
Volgens mij mag een fabrikant helemaal niet precies hetzelfde namaken als de originele Roaccutane. Zou een mooie boel worden ook. "oh het patent is vervallen kopiëren maar!"
Het tegengestelde is waar en dat is juist de werking bij patenten, daarom zijn er patenten, zonder patent mag alles want dan heeft niemand er alleenrecht op.

De tendens van de algehele economie is dat er steeds meer octrooien worden ingediend, patenten ingevoerd, ieder jaar weer. Om van ieder ontwikkeld stukje technologie, al is er maar een heel klein dingetje uniek aan, rechten te krijgen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:04:28 #229
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39291786
@Pupil:

Zoals Yake al zei, er is niks aan het handje. Na zo'n 20 jaar is de levensduur van het patent afgelopen en mogen andere farmaceutische bedrijven het middel ook maken. Het wordt dan uitgebracht onder een andere naam en is een stuk goedkoper, maar de werkzame stof is gewoon identiek. Het enige verschil is dat mogelijk andere hulpstoffen/vulstoffen gebruikt worden. In de tussentijd hebben deze andere farmaceutische bedrijven ook de kans om het middel te verbeteren door andere hulpstoffen te gebruiken die ervoor zorgen dat het hoofdbestandsdeel beter wordt opgenomen. In sommge gevallen blijken mensen overgevoelig te zijn voor deze andere hulpstoffen, in dat geval wordt dan de duurdere versie voorgeschreven.

@Yake thx voor de info over die retinoiden.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:08:07 #230
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39291908
quote:
Wat is generiek?

Een tweede leven…
Zodra het patent van een geneesmiddel verloopt (het valt uit patent), mogen ook anderen het geneesmiddel maken. Vanaf dat moment spreken we over een generiek geneesmiddel. Het belangrijkste verschil tussen een generiek geneesmiddel en het oorspronkelijke product (specialité) is de naam. Een specialité heeft een merknaam, het generiek daarentegen wordt onder de naam van de werkzame stof op de markt gebracht. Belangrijk is dat een generiek geneesmiddel volkomen gelijkwaardig (bio-equivalent) is aan het oorspronkelijke merkproduct.

Waarom kost generiek minder?

Generiek is verkrijgbaar tegen lagere prijzen. Reden hiervoor is dat de kosten voor het initiële basisonderzoek en klinische onderzoeksprogramma’s niet hoeven worden terugverdiend. De investering is immers lager. Dit gecombineerd met wereldwijd geoptimaliseerde distributiekanalen, zorgt ervoor dat Sandoz kostenbesparend kan opereren, zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit. Sandoz investeert jaarlijks ¤ 150 miljoen euro in R&D.

Gelijk, soms beter!

In kwaliteit, of liever gezegd werkzaamheid, is een generiek dus gelijk aan het oorspronkelijke product. Wat wel voorkomt, is dat de generieke versie toevoegingen kent die je kunt zien als een verbetering ten opzichte van het specialité. Een generiek kan bijvoorbeeld, indien het een tablet is, omhuld zijn, met als doel vertraagde afgifte van de werkzame stof.

Ook in de keuze van hulpstoffen of bereidingswijze kunnen generieken soms moderner zijn dan specialités. De werkzaamheid van de geneesmiddelen is nog altijd hetzelfde, maar de generieke industrie investeert ook in onderzoek. En dat betekent dat een generieke versie wordt gefabriceerd op basis van de meest recente kennis en ervaring.

Prijs en ervaring zijn het onderscheid.

Er zijn twee belangrijke voordelen aan generieke geneesmiddelen. De prijs van een generiek geneesmiddel is lager dan dat van een specialité. Dat komt omdat de hoge researchkosten van het oorspronkelijke geneesmiddel niet meer op de productiekosten drukken. Naast de prijs is er een tweede voordeel. Omdat een generiek geneesmiddel, in feite als specialité, al lange tijd op de markt is, is alles over het middel bekend. We kennen de werking, maar ook alle bijwerkingen. Het middel is zo’n 20 jaar nauwkeurig gevolgd. Je zou kunnen zeggen dat een generiek geneesmiddel een geneesmiddel met ervaring is. De risico’s zijn voor de patiënt, maar ook voor de voorschrijver (arts) daarmee tot een minimum beperkt.

Generieke geneesmiddelen zijn een belangrijk onderdeel van onze gezondheidszorg geworden. Het gebruik van generieke geneesmiddelen geeft besparingen op het budget gezondheidszorg. Daarnaast bieden generieke geneesmiddelen een grote zekerheid. Prijs en ervaring is hun onderscheid.
Bron:
http://www.sandoz.nl
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39295822
ok mensen bedankt voor de info!! Zal het braaf slikken. Heb zostraks al 2 pilletjes gehad dus ben benieuwd!! Was alleen een beetje in de stress vanwege de pilletjes dat ze mischien het verkeerde hadden gegeven. Valt mee dus
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:16:40 #232
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39296436
hebben mensen hier al de nieuwe nivea aftershave lotion?
ik gebruikte eerst de milde balsem voor na t scheren

en heb sinds een paar dagen een nieuwe omdat ik deze niet vinden kon in de winkel
namelijk deze:


van de site:
quote:
Deze verfrissende en energiegevende gel lotion voor na het scheren is geschikt voor de normale huid. Het verkoelt en stimuleert de huid onmiddellijk. Tevens wordt je huid beschermd tegen een branderig gevoel en het huideigen beschermingssysteem wordt ondersteund. De huid voelt fris en verzorgd aan.
volgens mij bestaat hij nog niet zo lang.. ik heb wel een aftershave balsem gehad die er ong. zo uit zag qua flesje en die vond ik totaal niet prettig
ik heb deze vanmorgen op gedaan en hij prikte vrijwel niet en rook echt heerlijk (maar niet zo overdadig als een aftershave, na paar minuutjes was de geur weg) hierna heb ik zoals altijd de anti-shine gelcreme erover gesmeerd en moet zeggen dat mijn huid zachter is dan normaal en minder zeer doet als ik ruw tegen de haarrichting inwrijf

meer mensen ervaring ermee?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:19:57 #233
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39296581
Ik gebruik toevallig ook altijd de eerste, en ik vind hem heerlijk. Vooral ook omdat die zo neutraal is. Misschien is de nieuwe variant inderdaad wel de moeite waard.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:00:23 #234
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39298129
Uhm, duz een balsem voor na het scheren en dan nog een dagcreme is beter dan alleen een dagcreme? of zit er in beide het zelfde??
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:05:09 #235
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39298308
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:00 schreef flashermx het volgende:
Uhm, duz een balsem voor na het scheren en dan nog een dagcreme is beter dan alleen een dagcreme? of zit er in beide het zelfde??
die balsem voor na t scheren is meer als aftershave.. voor sommigen vast genoeg.. maar ik heb hele droge huid erna en wordt mijn huid heel ruw en droog, daarvoor heb ik die "dagcreme" en houd t lekker zacht, vinden vrouwen ook fijner
maar kan per persoon wel verschillen volgens mij.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:28:13 #236
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39299156
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:00 schreef flashermx het volgende:
Uhm, duz een balsem voor na het scheren en dan nog een dagcreme is beter dan alleen een dagcreme? of zit er in beide het zelfde??
Ik gebruik de balsem meestal rond mijn kaaklijn en mijn hals, omdat die soms irriteren na het scheren. het is maar net hoeveel onderhuidse pukkels ik daar heb en of ik heb gescrubd voor het scheren. Voor de rest van het gezicht gebruik ik gewoon de dagcreme.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:52:12 #237
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39303286
ok, ik heb namelijk na het het scheren ook soms last van irritatie van de huid, en dacht misschien werkt die balsem beter dan een dagcreme om de huid te herstellen

[ Bericht 1% gewijzigd door flashermx op 27-06-2006 23:18:43 ]
pi_39323709
@2L0w4Zer0

Als mijn vriendin de schoonheidsspecialiste tijd heeft zal ze eens rustig de delen doornemen en waar nodig extra info geven. Ik vertelde haar dat BHA's, AHA's en al die dingen nogal populair zijn hier. Haar reactie: deze dingen kunnen positief effect geven maar volg dit zeer nauwkeurig op, je wilt echt niet de natuur van je huid verstoren zodat de huid zich gaat wreken en er slechter gaat uitzien.

@Pupil

Succes met de Roa! Mijn kuur heeft goed geholpen. Blijf goed smeren want je huid en lippen kunnen heel droog worden (en das verdomd pijnlijk die schrale huid en gebarsten lippen).

dit is mss een beetje off-topic:

Heb ook nog een vriendin die professioneel kapster is. Zij vertelde me dat sommige haar-shampoos irritaties en huidproblemen kunnen veroorzaken. Denk aan rode plekjes en ruwe huid op het voorhoofd en zelfs op het hele gezicht. Haar advies:

- vermijdt de productlijn Fructis (Garnier): overdadig gebruik van de shampoo en styling producten
kan zelfs tot huidschimmels leiden (wat ze effectief vaststeld bij klanten in het kapsalon waar ze
werkt.
- Shampoo en conditioner van Elsève (L'Oreal) is niet bepaald goed voor de gezichtshuid en dus
ook niet goed voor de hoofdhuid.

Zorg er dus voor dat producten voor je haar niet op je gezicht komen. De massa-merken bevatten nogal agressieve bestanddelen die zonder al te veel contact met de gezichtshuid toch al irritaties kunnen veroorzaken.

Aan te raden massa-merk: Wella Pro Hair shampoo en conditioner en Wella New Wave voor styling
Aan te raden prof-merk (en niet duur): PPS uit Australië (www.ppshairwear.be)
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:12:32 #239
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39328495
dahm moet weer een week wachten tot zo weer clay mask van zirh hebben
ze hadden alleen nog een proefmonstertje.

[ Bericht 15% gewijzigd door flashermx op 28-06-2006 18:25:31 ]
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:16:29 #240
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39328562
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:12 schreef flashermx het volgende:
dahm moet weer een week wachten tot zo weer clay mask van zirh hebben
De Skin Balancing Carbon Mask van Paula's Choice mag je gewoon dagelijks gebruiken. Ik heb die van Zirh ook gehad en elke keer dat ik hem gebruikte kreeg ik een licht bijtend gevoel van dat masker.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:20:13 #241
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39328635
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:42 schreef JoostVV het volgende:
Ik vertelde haar dat BHA's, AHA's en al die dingen nogal populair zijn hier. Haar reactie: deze dingen kunnen positief effect geven maar volg dit zeer nauwkeurig op, je wilt echt niet de natuur van je huid verstoren zodat de huid zich gaat wreken en er slechter gaat uitzien.
Wat bedoeld ze hier precies mee? Een huid die er slechter uit gaat zien is namelijk wel een beetje erg globaal.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:26:15 #242
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39328786
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

De Skin Balancing Carbon Mask van Paula's Choice mag je gewoon dagelijks gebruiken. Ik heb die van Zirh ook gehad en elke keer dat ik hem gebruikte kreeg ik een licht bijtend gevoel van dat masker.
ow daar heb ik geen last van opzich
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:35:50 #243
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39329013
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:42 schreef JoostVV het volgende:

- vermijdt de productlijn Fructis (Garnier): overdadig gebruik van de shampoo en styling producten
kan zelfs tot huidschimmels leiden (wat ze effectief vaststeld bij klanten in het kapsalon waar ze
werkt.
- Shampoo en conditioner van Elsève (L'Oreal) is niet bepaald goed voor de gezichtshuid en dus
ook niet goed voor de hoofdhuid.

Zorg er dus voor dat producten voor je haar niet op je gezicht komen. De massa-merken bevatten nogal agressieve bestanddelen die zonder al te veel contact met de gezichtshuid toch al irritaties kunnen veroorzaken.

Aan te raden massa-merk: Wella Pro Hair shampoo en conditioner en Wella New Wave voor styling
Aan te raden prof-merk (en niet duur): PPS uit Australië (www.ppshairwear.be)
Dat van Fructis kan ik beamen. Niet alleen is het slechter voor de huid, ook je haar wordt er redelijk snotterig van en op den duur zelfs onhandelbaar. Met Elsève heb ik daar eigenlijk nog geen last van gehad eigenlijk, maar ik gebruik shampoo en conditioner sowieso met mate. Shampoo altijd sterk verdunt en conditioner alleen op de lengtes. Waar ze dus ook voor bedoeld zijn sowieso.

Maar ik ben wel benieuwd naar dat Wella gedoe. Die pro shampoo klinkt niet echt bepaald als een consumentenmerk. Wordt ze gesponsord door Wella?
pi_39336558
@MadGuy
Nee, ze wordt niet gesponsord door Wella. Ze is kritisch op gebied van producten. Ze houdt zowiezo niet van massa-merken maar als ze er dan toch eentje moet kiezen is het de Pro Hair serie van Wella. Ze is meer verslaafd aan PPS HairWear (en ik binnekort ook).

Wella Pro Hair (te vinden in het Kruidvat):
http://www.wella.nl/consu(...)_hair_care/index.jsp

Ik gebruik die producten van Wella al een jaar en ben er heel tevreden over.
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:48:35 #245
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39337046
Niet in Nederland (Kruidvat) zag ik, maar dan toch wel in andere bekende en veelvoorkomende zaken zag ik. Misschien wel eens wat om te proberen. En nu maar weer ontopic, voor het een haartopic wordt.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:18:46 #246
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39383625
scrubben en dan scheren... he verdomme, waarom vergeet ik die volgorde altijd? komt waarschijnlijk omdat ik niet zo vaak scheer.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:44:15 #247
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39404998
Review:

Peter Thomas Roth Max Anti-Shine Mattifying Gel.



Ik heb dit nu een aantal dagen gebruikt en ik ben er op zich wel tevreden over. Het werk niet beter of slechter dan Shiseido Men Anti-Shine Refresher, maar het is wel een stuk makkelijker in gebruik. Shiseido Men Anti-Shine Refresher moet je deppend aanbrengen, omdat het gewoon niet makkelijk uitsmeerbaar is. Dit deppend aanbrengen heeft als nadeel dat je het risico loopt dat sommige stukken van je gezicht minder mat zijn dan andere delen van je gezicht. Dit lostte ik altijd op door na het aanbrengen met een papieren doekje me gezicht na te deppen zodat het product egaler werd verdeeld.

Maar Peter Thomas Roth Max Anti-Shine Mattifying Gel kan je gewoon uitsmeren, wat een stuk handiger is en een veel egaler resultaat geeft zonder na te deppen. Toen ik het de eerste keer gebruikte leek het net of het een hele dikke stugge substantie was, maar schijn bedriegt, het is echt makkelijk uitsmeerbaar. De kleur van beide producten is hetzelfde en de werkzame ingredienten in principe ook, alleen Peter Thomas Roth Max Anti-Shine Mattifying Gel bevat een stuk minder irriterende stoffen dan Shiseido Men Anti-Shine Refresher. Ik heb ook het idee dat Peter Thomas Roth Max Anti-Shine Mattifying Gel wat zuiniger in gebruik is.

Beide producten verfijnen de structuur van je huid, als je na het aanbrengen op den duur weer een vettige huid krijgt, dan hoef je alleen ff je gezicht af te deppen met een papieren doekje en je hebt gelijk weer een matte uitstraling. Mensen met een licht vette huid kunnen zich verheugen op een matte teint die vele uren aanhoudt, maar mensen met een erg vette huid hebben hooguit 2 uurtjes plezier van hun matte teint voordat ze hun gezicht weer moeten bijdeppen.

Beide producten stoppen of vertragen de talgproductie niet, je huid blijft dus gewoon de hoeveelheid talg produceren die het normaal ook produceert. Het voorkomt of verminderd alleen tijdelijk de hoeveelheid glans op je gezicht. Het vetter je huid, hoe minder profijt je van deze producten zal hebben.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 1 juli 2006 @ 09:14:30 #248
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39416909
@2L0w4Zer0,

hoe lang duurt het als je dingen van Paula's Choice bestand voor dat je ze dan thuis hebt??
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:48:33 #249
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_39418065
* Tique3 is de gelukkige eigenaar van Zirh Scrub, clean en defend
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:50:24 #250
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39418099
is die scrub een beetje fijn dan? ik zit er namelijk aan te dnek om inplaast van de nivea scrub die van zirh te gerbuiken
  zaterdag 1 juli 2006 @ 17:47:13 #251
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39426454
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 09:14 schreef flashermx het volgende:
@2L0w4Zer0,

hoe lang duurt het als je dingen van Paula's Choice bestand voor dat je ze dan thuis hebt??
Ik betaal met creditcard, dan duurt het 1 a 2 dagen voordat ik het thuis heb. Bij overschrijving via bank zal het wat langer duren, ik denk hooguit 5 dagen dan, misschien iets korter, afhankelijk van welke bank je hebt.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39428283
Een tijdje terug was er een onderzoek gepost naar zelf bruinende cremes http://www.minettes.nl/testzelfbruiners.html
Heeft iemand al ervaring met 1 van deze produkten?

In de Men's Health van mei stond:
- Clarins men self tanning gel
- Shiseido men moisterizing self-tanner
- Collistar Sun effect
- Zirh bronze self-tanner

Maar niet vermeld welke nou de beste keus was.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:20:35 #253
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39428849
@DO_Doubl_Gizzl

In principe hebben alle selftanners hetzelfde effect, omdat het werkzame bestandsdeel praktisch altijd "dihydroxyacetone " is. Toen selftanners nog maar net op de markt waren, liep je weleens het risico dat je net zo oranje werd als een wortel, maar tegenwoordig komt dat nog maar zelden voor. De dosis dihydroxyacetone die een product bevat bepaalt uiteindelijk hoe bruin je wordt.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39453168
Hebben jullie ook juist nu meer last van puistjes? Krijg nu het zo warm opeens kleine puistjes, misschien vanwege het zweten de hele dag, trekt in je gezicht en dat gaat mis, of het feit dat je wat vaker je kop onder kraan steekt en je moisterizer eraf gaat...

hebben jullie dit ook? wat doe je eraan? Iedere avond scrubben lijkt mij radicaal
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  zondag 2 juli 2006 @ 18:28:04 #255
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39453532
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:12 schreef Lanvin het volgende:
Hebben jullie ook juist nu meer last van puistjes? Krijg nu het zo warm opeens kleine puistjes, misschien vanwege het zweten de hele dag, trekt in je gezicht en dat gaat mis, of het feit dat je wat vaker je kop onder kraan steekt en je moisterizer eraf gaat...

hebben jullie dit ook? wat doe je eraan? Iedere avond scrubben lijkt mij radicaal
* meldt

Komt idd door het warme weer. Want behalve dat je meer zweet, zorgt het warme weer er ook voor dat je huid meer talg aanmaakt. Mensen met een vette huid zullen vaak merken dat hun huid in de zomer nog vetter wordt.

Ondanks dat zweet- en talgklieren gescheiden klieren met gescheiden openingen zijn, schijnt veel zweten bij sommige mensen de acne te verergeren. Iedere avond scrubben zal het probleem niet oplossen, maar een wat minder zware moisterizer gebruiken kan wel helpen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 2 juli 2006 @ 18:29:37 #256
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_39453572
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:50 schreef flashermx het volgende:
is die scrub een beetje fijn dan? ik zit er namelijk aan te dnek om inplaast van de nivea scrub die van zirh te gerbuiken
Ik heb niet veel ervaring met scrubs maar ik vond dit wel een fijne eigenlijk, hij is erg 'fijn' maar mijn huid voelde wel gelijk een stuk frisser
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_39454176
Ben vandaag dus naar het strand geweest en heb nergens last van gehad.. Heb me in de periode van 12:00 tot 15:00 1 keer ingesmeerd met factor 50++. Ben nu gewoon normaal bruin zoals normaal. Heb me alleen wel ingesmeerd met aftersun wat ik normaal dus niet doet.

Heb alleen wel veel kleine puistjes naast mijn slaap richting de haargrens. Echt kut want op die kant slaap ik ook altijd en heb het idee dat het meer schuurt, en dus verergert. Kan nu ook door de Roaccutane komen mischien. Voel er alleen nog niks van. Alleen dat ik wat meer drogelippen heb.

Ben nu 6 dagen bezig.

Glimkop is iig nog niet weg!!!!

@ Shiseido,

Heb jij nog belangstelling voor bepaalde MD Formulations producten? Ik kan die reiniger met zuur al niet meer gebruiken omdat het dan erg droog wordt. Mischien kunnen we tot een mooie deal komen.
pi_39455818
pupil, mooi dat er nog maar zo weinig bijverschijnselen zijn.

ik heb al reinigers, maar heb je nog andere producten waar je vanaf moet?
pi_39458095
ik heb veel dingen. Clearing complex Masque voor de helft vol, scrub voor een kwart vol. Personal Peel, slecht 5 of keer gebruikt (zou je nog 15 of 16 keer kunnen gebruiken)MD Forté facial lotion 20% glycolic acid voor de helft vol. Een bodempje glycare acne gel die zou je zo van me kunnen krijgen indien je iets nodig hebt, en nog een flesje benzoyl peroxide vor de helft vol.
pi_39461358
MD Forté facial lotion
flesje benzoyl peroxide

die wilk wel van je overkopen....
  zondag 2 juli 2006 @ 23:15:51 #261
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39461572
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:48 schreef Tique3 het volgende:
* Tique3 is de gelukkige eigenaar van Zirh Scrub, clean en defend
Ik ben benieuwd hoe het je uiteindelijk gaat bevallen! Dus houdt ons op de hoogte!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 2 juli 2006 @ 23:47:30 #262
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39462448
Fabrikanten die goede alpha- en beta hydroxy acid producten in hun assortiment hebben:
Paula's Choice
MD Formulations
Peter Thomas Roth
Avene
M.D. Forte

.... Iemand aanvullingen???
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39468852
Vannacht heel lichtjes moisterizer op gedaan, en puistjes zijn nagenoeg weg Ik had vorige nachten juist best dik opgedaan omdat ik dacht ben beetje verbrand dus dan maar goed verzorgen. blijkbaar was dat toch niet zown goed plan
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  maandag 3 juli 2006 @ 12:26:50 #264
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39470724
Wat doet trouwns een moisterizer meer of anders dan een dagcreme?

[ Bericht 0% gewijzigd door flashermx op 03-07-2006 13:20:13 ]
pi_39472569
volgens mij: Een moisterizer is een vochtinbrengende créme (wat eigenlijk niet bestaat, het is feitelijk een vochtvasthoudende créme/het houd dus je vochtbalans in je huid op pijl) en verder verzorgt het je gezicht natuurlijk.

Een dagcréme verzorgd je gezicht ook, maar hoeft niet persee "vochtinbrengend" te zijn..


correct me if i'm wrong
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  maandag 3 juli 2006 @ 14:05:06 #266
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39473491
Wat mij betreft is een dagcreme hetzelfde als een moisterizer, het is alleen een engelse benaming.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39473579
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:05 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wat mij betreft is een dagcreme hetzelfde als een moisterizer, het is alleen een engelse benaming.
Denk het niet, een dagcréme hoeft volgens mij niet per definitie "vochtinbrengend" te zijn, een moisterizer (moist = vocht) is dat per definitie wél

engelse benaming voor dagcréme is bij mijn weten Daily creme
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  maandag 3 juli 2006 @ 14:20:36 #268
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39473984
duz een vochtinbrengende dag creme werkt het zelfde als een moisterizer
pi_39474397
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:20 schreef flashermx het volgende:
duz een vochtinbrengende dag creme werkt het zelfde als een moisterizer
sterker nog, een vochtinbrengende créme IS hetzelfde als een moisterizer wat nou het specifieke verschi met dagcréme is zou ik niet durven te zeggen, ik denk omdat niet iedere dagcréme vochtinbrengend is... maar that's just a thought
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  maandag 3 juli 2006 @ 15:54:10 #270
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39476777
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:07 schreef Lanvin het volgende:
Denk het niet, een dagcréme hoeft volgens mij niet per definitie "vochtinbrengend" te zijn, een moisterizer (moist = vocht) is dat per definitie wél

engelse benaming voor dagcréme is bij mijn weten Daily creme
Ben ik het niet mee eens. De functie van verreweg de meeste cremes is het vasthouden van vocht. Vochtinbrengende cremes bestaan per definitie niet. De term "Daily cream" gebruiken ze naar mijn weten ook helemaal niet in Amerika of Engeland. Je hebt wel "day creams" of "night creams", maar dat is gewoon een wat goedkopere benaming voor een moisterizer.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 3 juli 2006 @ 16:18:00 #271
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39477534
hihi lol ok ik gebruik nu al een vochtergulerende dagcreme duz danheeft het weinig zin om ook nog een een moisterizer te gebruiken toch?
  maandag 3 juli 2006 @ 16:19:31 #272
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39477580
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:18 schreef flashermx het volgende:
hihi lol ok ik gebruik nu al een vochtergulerende dagcreme duz danheeft het weinig zin om ook nog een een moisterizer te gebruiken toch?
Zou anders een beetje dubbelop gaan, vindt je niet?!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 3 juli 2006 @ 16:31:21 #273
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39477927
Ik ben het in zoverre eens met Lanvin, dat cremes afhankelijk van het huidtype wel een iets andere rol kunnen krijgen. Want behalve het vasthouden en reguleren van het vochtgehalte, kunnen er ook anti-oxidanten, uv-filters, fruitzuren, anti-bacteriele ingredienten en dergelijke zijn toegevoegd. Maar 1 van de basiseigenschappen van de meeste cremes is toch wel het vasthouden van vocht. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, met name als je een medicinale creme van de dokter krijgt, deze hebben vaak een hele specifieke functie.

Maar ga er wijzelijk maar vanuit dat zo'n beetje alle cremes die bij Douglas en ICI Paris staan, vochtreguleerde en vochtvasthoudende eigenschappen hebben. Alleen de ene creme doet dit beter (of op een andere manier) dan een andere creme.

Anders zou het allemaal wel heel erg ingewikkeld worden, dagcremes, nachtcremes, moisturizers, vochtinbrengende cremes, vochtreguleerde cremes, etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 03-07-2006 16:43:05 (toevoegingen) ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 3 juli 2006 @ 16:58:48 #274
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39478584
2L0w4Zer0 en Lanvin thnx voor de info
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:18:37 #275
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39509785
Nou ik ben vandaag naar de huisarts geweest voor o.a. mijn vette huid. Hij heeft me een hormoonzalf voorgeschreven, want hij dacht aan seborroisch eczeem. Een beetje raar maar goed.

Over een week moet ik terugkomen, als de vette huid dan niet weg is dan had hij als tweede optie misschien een anti-schimmel creme Ook een beetje raar, maar ja toe maar weer.

Als die cremes niet helpen, dan wordt het waarschijnlijk een doorverwijzing naar de dermatoloog.

O ja, ik begon over Roaccutane en ik had sterk het idee dat hij niet wist wat dat was, want hij had het over iets nazoeken in zijn encyclopedie.

[ Bericht 8% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 04-07-2006 16:24:42 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:28:36 #276
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39510147
Dat klinkt als een huisarts die wel van wanten weet.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:35:32 #277
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39510396
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:28 schreef MadGuy het volgende:
Dat klinkt als een huisarts die wel van wanten weet.
idd!

Nou ja we zullen zien, je kan moeilijk verwachten dat die beste man alles weet.

Maar er zit al meer vordering in dan bij mijn oude huisarts, die had gewoon gezegd "er valt niks aan te doen, leer er maar mee leven".
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:20:33 #278
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39511874
Nou ik heb ff bijwerkingen gelezen en ik lees dat je het ook niet bij acne mag gebruiken! Weet iemand ook waarom???

* Bloedingsneiging, verhoogde
* Bloeduitstortingen (= purpura)
* Huid, dunner worden (= huidatrofie)
* Huid, branderige, droge en/of jeukende
* Huidgenezingsproces, vertraging
* Huidirritatie
* Huidstrepen (= striae)
* Huidvlekken, rood-blauwe, ten gevolge van verwijding van huidvaten (= teleangiëctasiën)
* Huidvlekken, witte, ten gevolge van depigmentatie
* Ontstekingen rond de mond (perorael dermatitis)
* Psoriasis, verergering tot puistende psoriais (psoriais pustularis)



[edit] Ik lees dus dat deze bijwerkingen over het algemeen pas optreden als je het minimaal al een aantal weken hebt gebruikt.. Ik gebruik het dus eerst maar een week, dus qua bijwerkingen zal het wel meevallen. Maar ik vraag me toch af waarom je het niet bij puistjes mag gebruiken? [/edit]

[ Bericht 8% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 04-07-2006 17:48:50 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39513245
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nou ik heb ff bijwerkingen gelezen en ik lees dat je het ook niet bij acne mag gebruiken! Weet iemand ook waarom???

* Bloedingsneiging, verhoogde
* Bloeduitstortingen (= purpura)
* Huid, dunner worden (= huidatrofie)
* Huid, branderige, droge en/of jeukende
* Huidgenezingsproces, vertraging
* Huidirritatie
* Huidstrepen (= striae)
* Huidvlekken, rood-blauwe, ten gevolge van verwijding van huidvaten (= teleangiëctasiën)
* Huidvlekken, witte, ten gevolge van depigmentatie
* Ontstekingen rond de mond (perorael dermatitis)
* Psoriasis, verergering tot puistende psoriais (psoriais pustularis)



[edit] Ik lees dus dat deze bijwerkingen over het algemeen pas optreden als je het minimaal al een aantal weken hebt gebruikt.. Ik gebruik het dus eerst maar een week, dus qua bijwerkingen zal het wel meevallen. Maar ik vraag me toch af waarom je het niet bij puistjes mag gebruiken? [/edit]
Dan zou ik morgenvroeg voor ik dat spul inneem/smeer toch maar eens je dokter bellen om na te vragen, want tis wel beetje apart natuurlijk Of hij moet zeker zijn dat jij geen puistjes hebt maar dat seborroisch eczeem, waarvan ik nog nooit eerder gehoord heb, zal er zo eens op googlen..

---
Hoe kunt u seborroïsch eczeem herkennen?
De huid is rood en er zitten gele, vettige schilfers op, vooral tussen de haren, op de haargrens, in de wenkbrauwen en achter de oren. Seborroïsch eczeem kan jeuk veroorzaken.

Daar heb ik je nog nooit over horen klagen...
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:17:15 #280
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39513335
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:13 schreef Lanvin het volgende:
Hoe kunt u seborroïsch eczeem herkennen?
De huid is rood en er zitten gele, vettige schilfers op, vooral tussen de haren, op de haargrens, in de wenkbrauwen en achter de oren. Seborroïsch eczeem kan jeuk veroorzaken.

Daar heb ik je nog nooit over horen klagen...
Nee dat klopt, want daar heb ik ook geen last van!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39513434
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Nee dat klopt, want daar heb ik ook geen last van!
Heb je dat ook tegen je dokter gezegd? Nouja ik denk ook niet dat jij gisteren wist wat seborroïsch eczeem was.. Maar je kan altijd je dokter bellen en zeggen van ik heb rondgezocht op internet en alles wat ik daar vind heb ik eigenlijk geen last van, kunt u niet nog een keer kijken..
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:22:41 #282
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39513504
Ik was al wel bekend met seborroïsch eczeem, vetheid is idd 1 van de symptomen en hoofdzakelijk krijgen mensen dit ook alleen op hun hoofdhuid in de vorm van ernstige roos.

Ik heb ff zitten te lezen op het internet, en hydrocortison (die zalf die ik heb gekregen) is ook gewoon weer een lapmiddel. Dus mocht het helpen, dan zal ik het waarschijnlijk langdurig moeten gebruiken! En daar heb ik echt geen behoefte aan, want hormooncremes/medicijnen is echt troep op lange termijn.

Ik zit er dus sterk over na te denken om die creme gewoon niet te gebruiken en over een week gewoon te zeggen tegen de dokter dat die creme niet hielp!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39513725
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik was al wel bekend met seborroïsch eczeem, vetheid is idd 1 van de symptomen en hoofdzakelijk krijgen mensen dit ook alleen op hun hoofdhuid in de vorm van ernstige roos.

Ik heb ff zitten te lezen op het internet, en hydrocortison (die zalf die ik heb gekregen) is ook gewoon weer een lapmiddel. Dus mocht het helpen, dan zal ik het waarschijnlijk langdurig moeten gebruiken! En daar heb ik echt geen behoefte aan, want hormooncremes/medicijnen is echt troep op lange termijn.

Ik zit er dus sterk over na te denken om die creme gewoon niet te gebruiken en over een week gewoon te zeggen tegen de dokter dat die creme niet hielp!
hehe dat is ook nog een goede optie, en dan de next time duidelijk aangeven dat je iets wilt wat voor langere tijd zal werken.. Alleen dan denk ik dat je hem wel beetje erg veel richting Roa duwt, en dokters vinden het meestal niet zo fijn als je ze overruled
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:36:00 #284
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39513918
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:29 schreef Lanvin het volgende:
hehe dat is ook nog een goede optie, en dan de next time duidelijk aangeven dat je iets wilt wat voor langere tijd zal werken.. Alleen dan denk ik dat je hem wel beetje erg veel richting Roa duwt, en dokters vinden het meestal niet zo fijn als je ze overruled
Ik heb net een nieuwe dokter, dus ik heb roaccutane gewoon tussen neus en lippen genoemd, maar absoluut niet op een dwingende wijze, want ik weet dat dokters een hekel hebben aan patienten die het zelf wel beter denken te weten.

Maar hij had sowieso geen verstand van acne, hier een tweetal dingen die hij beweerde:

- "acne en een vette huid staan niet in verband met elkaar" (teminste dat dacht hij in mijn geval)
- "jeugdpuistjes komen hoofdzakelijk op de onderste helft van het gezicht voor en bijna niet op het voorhoofdgedeelte."

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39514244
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:36 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ik heb net een nieuwe dokter, dus ik heb roaccutane gewoon tussen neus en lippen genoemd, maar absoluut niet op een dwingende wijze, want ik weet dat dokters een hekel hebben aan patienten die het zelf wel beter denken te weten.

Maar hij had sowieso geen verstand van acne, hier een tweetal dingen die hij beweerde:

- "acne en een vette huid staan niet in verband met elkaar" (teminste dat dacht hij in mijn geval)
- "jeugdpuistjes komen hoofdzakelijk op de onderste helft van het gezicht voor en bijna niet op het voorhoofdgedeelte."

haha,, het eerste punt kan ik nog beetje in komen want ik had zelf ook geen gigantische vette huid en toch veel puisten. Dat kwam omdat het bij mij door mijn voeding kwam, dus het hoeft niet gepaard te gaan met vette huid, dat laatste is natuurlijk driedubbel onzin
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:55:35 #286
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39514530
Ja dat dacht ik dus ook.

De enige reden dat hij dacht aan seborroïsch eczeem was ook de vette huid en voor de rest niks. Hij zei ook dat er aan een vette huid op zich niks te doen viel, toen vroeg ik dus of het mogelijk was om een dermatoloog te bezoeken. Maar hij wou dus eerst die hormoonzalf en eventueel die anti-schimmel zalf proberen, want seborroïsch eczeem wordt namelijk veroorzaakt door een gist/schimmel.

Hij koos dus voor die hormoonzalf omdat deze zeer snel werkt, binnen enkele dagen. Die anti-schimmel zalf werkt pas na 14 dagen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39514941
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook.

De enige reden dat hij dacht aan seborroïsch eczeem was ook de vette huid en voor de rest niks. Hij zei ook dat er aan een vette huid op zich niks te doen viel, toen vroeg ik dus of het mogelijk was om een dermatoloog te bezoeken. Maar hij wou dus eerst die hormoonzalf en eventueel die anti-schimmel zalf proberen, want seborroïsch eczeem wordt namelijk veroorzaakt door een gist/schimmel.

Hij koos dus voor die hormoonzalf omdat deze zeer snel werkt, binnen enkele dagen. Die anti-schimmel zalf werkt pas na 14 dagen.
Als je een dokter hebt die zegt dat je aan een vette houd niets kan doen, zou ik inderdaad ernstig gaan overwegen een dermatoloog te bezoeken
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:14:07 #288
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39515042
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:10 schreef Lanvin het volgende:

[..]

Als je een dokter hebt die zegt dat je aan een vette houd niets kan doen, zou ik inderdaad ernstig gaan overwegen een dermatoloog te bezoeken
Afgezien van Roaccutane en hormoonpillen zijn er naar mijn weten geen andere effectieve middelen tegen overmatige talgproductie. Hormoonpillen wil ik liever niet gebruiken, dus blijft de roaccutane over. Maar misschien dat de dermatoloog nog andere ideeen heeft.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39515424
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Afgezien van Roaccutane en hormoonpillen zijn er naar mijn weten geen andere effectieve middelen tegen overmatige talgproductie. Hormoonpillen wil ik liever niet gebruiken, dus blijft de roaccutane over. Maar misschien dat de dermatoloog nog andere ideeen heeft.
Je hebt ook pilvorm van bijvoorbeeld Erythromicine (beter bekend als eryacne) en er zijn nog best veel andere dingen die je zou kunnen slikken, mijn dokter had lijst van totaal iets van 12 mogelijke medicijnen.. Hij was er gelukkig héél bekend mee
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:30:43 #290
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39515501
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef Lanvin het volgende:

[..]

Je hebt ook pilvorm van bijvoorbeeld Erythromicine (beter bekend als eryacne) en er zijn nog best veel andere dingen die je zou kunnen slikken, mijn dokter had lijst van totaal iets van 12 mogelijke medicijnen.. Hij was er gelukkig héél bekend mee
Erythromicine is antibiotica, hoe zou dat moeten helpen tegen een vette huid dan? Ik weet dat het wel voor acne gebruikt wordt.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39519614
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Erythromicine is antibiotica, hoe zou dat moeten helpen tegen een vette huid dan? Ik weet dat het wel voor acne gebruikt wordt.
Het werkt talgproductie-verlagend, en dus word je huid er minder vet van, mits je het in pilvorm tot je neemt, als creme lijkt het mij minder sterk en minder effectief/langdurig
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:48:41 #292
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39520099
Dat wist ik niet, thx voor de info, misschien komt het nog van pas.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:59:54 #293
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39526245
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:17 schreef Camplo het volgende:

[..]

Let me know als je gevonden hebt!
Ik heb deze bodyscrub bestelt:

Paula's Choice Silky Start Sugar Scrub For the Body.



Het resultaat lees je binnenkort.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 01:46:26 #294
49106 maspro
Life is Sweet...
pi_39528924
Zirh heeft ook een body scrub. Ik heb er alleen geen ervaring mee.



Life is Bitter...
  woensdag 5 juli 2006 @ 01:49:15 #295
49106 maspro
Life is Sweet...
pi_39528975
Life is Bitter...
  woensdag 5 juli 2006 @ 01:56:40 #296
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39529069
Bij Drogisterij.net hebben ze ook best wel veel bodyscrubs in hun assortiment.

Klik hier

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:12:45 #297
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39529283
Nieuwe onderdelen in het volgende deel van deze reeks:
quote:
Fabrikanten die goede alpha- en beta hydroxy acid producten in hun assortiment hebben:
Paula's Choice
MD Formulations
Peter Thomas Roth
Avene
M.D. Forte

Je eigen huidverzorgingsproducten maken? Bekijk dan deze websites:
Skin Actives Scientific
Somerset Cosmetic Company
Aromantic
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:18:28 #298
49106 maspro
Life is Sweet...
pi_39529372
kom maar op met het volgende deel
Life is Bitter...
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:20:24 #299
49106 maspro
Life is Sweet...
pi_39529403
deeltje 13 wordt het dan, gaat hard zo
Life is Bitter...
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:24:39 #300
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39529458
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:25:08 #301
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39529464
Have fun alvast!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:25:52 #302
49106 maspro
Life is Sweet...
pi_39529475
Life is Bitter...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')