abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_38719164
Ons huurhuis moeten we in de oude staat terugbrengen.... Ik ga maandag bellen en zeuren of bepaalde zaken niet kunnen blijven zitten maar ik verwacht er niet al te veel van.

Maar goed mijn vraag is eigenlijk de volgende:
De wanden op de overloop zijn voorzien van granol. Dat moet dus weer glad. Afbikken zien we niet zitten dus eroverheen stucen. We gaan het zelf doen aangezien we er niet te veel geld in willen investeren. Lol hebben we er zowiezo niet meer van.

Ik heb wel eens gehoord van Fix & Finnish. Is dat voor onervaren klussers te doen? En hoe breng je dat aan? Met andere woorden: wij hebben een mini-cursus nodig!
pi_38719235
Hou je er rekening mee dat stucken een stuk moeilijker is dan het eruit ziet? De woningbouw zal het niet acceptereren als het schots en scheef is. Fix en Finish is volgens mij niet echt wat je nodig hebt, Rood of Goudband is beter volgens mij.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38719269
of gewoon spotgoedkoop met gips... ;-)
moet je wel snel zijn met aanbrengen !
pi_38719655
Ik heb het bij mij thuis gewoon gestuct en ik had het nog nooit eerder gedaan.

Je smeert het gewoon glad, dus geen dikke laag er op en laat het dan opdrogen, het geeft niet dat je strepen krijgt, die steek je er daarna met een steekmes weer van af. Ohw, en idd met roodband.

Het hoeft echt niet zo erg netjes, als het maar behangklaar is.

Succes!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:46:16 #5
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_38721517
Roodband pakken van Knauff. Volgens de zak aanmengen. Grof egaliserend aanbrengen met een spaan. En daarna rechttrekken met een spackmes. Voordat je hem rechttrekt kan je eventueel de muur over langere afstand eerst nog wat egaliseren met een rei. Als je veel hebt moeten aanbrengen op een ongelijke muur is dat soms wat prettiger voor je hem rechttrekt met een spackmes. Als je dat gedaan hebt kan je hem nog doorschuren maar is geen vereiste. Als je geen scharen hebt van het opzetten zou ik het doorschuren gewoon lekker achterwege laten. Gebruik je in principe om grove oneffenheden weg te werken.

In principe is Roodband voldoende als je niet veel hoeft aan te brengen. Ga je een dikkere laag aanbrengen, pak dan Goudband.

Fix heb je eigenlijk niet nodig. Is meer ter afwerking om na je roodband of goudband te gebruiken.
De korrel in fix is veel fijner waardoor je de muur vrijwel spiegelglad kan trekken.
pi_38759707
in oude staat terugbrengen is toch meestal irritante taal voor, als het maar netjes en bewoonbaar is ?

Wat je overigens ook kan doen is vragen of ze de nieuwe bewoners al weten. Wellicht dat je contact kan hebben met hun en als dan blijkt dta zijj het erg graag willen houden met granol...

Op zich lijkt het me niet zo moeilijk en ik ga me er ws ook aan wagen. Gaat het verkeerd kan de stucadoor de kamer altijd nog meenemen....Ik heb ook van dat granol spul. Wat je eigelijk doet is gewoon alles opvullen... Zover ik weet is roodband tot 1 mm of zo en das meer dan voldoende.

leuke trouwens wat me opviel bij d epraxis.
25 kg roodband = 9.49
10 kg roodband = 9.29

2 duppies meer voor 150% meer materiaal... of is die 10 kg nu zo duur.....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_38760378
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:51 schreef Gompy58 het volgende:
leuke trouwens wat me opviel bij d epraxis.
25 kg roodband = 9.49
10 kg roodband = 9.29

2 duppies meer voor 150% meer materiaal... of is die 10 kg nu zo duur.....
Ik deed pas een paar klusjes voor iemand en die ging ff naar de praxis voor een zak geelband. Ik zei nog dat ie zo'n grote zak moest kopen omdat die maar een euro duurder waren dan zo'n kleine. Komt 'ie toch met zo'n klotezakje, omdat het anders te zwaar werd

En op den duur hadden we te weinig en toen heeft 'ie nog zo'n zakje gekocht.
pi_38760575
hoeveel m2 haal je eigelijk uit 25kg roodband ?
Kan je die zak gewoon in een grote teil kieperen, water erbij en smeren maar?

ZoalsTS al aangaf, vertel es, in jipenjanneketaal....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_38760790
quote:
Toepassing : Pleisterwerk binnen op alle steenachtige ondergronden incl. beton.
Laagdikte : Min. 5 mm
Verbruik : Ca. 4 kg per 5 mm/m2
Technisch bl. : P121 Downloaden (1,5 MB)
http://knauf.nl/

pi_38761539
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:13 schreef Gompy58 het volgende:
hoeveel m2 haal je eigelijk uit 25kg roodband ?
Kan je die zak gewoon in een grote teil kieperen, water erbij en smeren maar?

ZoalsTS al aangaf, vertel es, in jipenjanneketaal....
Moet je echt een grote mixer voor hebben (te huren bij de bouwmarkt). Of een sterke boormachine met zo'n mixding eraan. Het eerste is wel het beste overigens.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38763441
En altijd de droge stof bij het water kieperen en niet andersom.
pi_38765061
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:51 schreef Gompy58 het volgende:


leuke trouwens wat me opviel bij d epraxis.
25 kg roodband = 9.49
10 kg roodband = 9.29

2 duppies meer voor 150% meer materiaal... of is die 10 kg nu zo duur.....
Klopt idd, is ook een opmerking die we vaak krijgen (daarom gaan de 25kg ook veeel harder ) ik heb het laatst eens bij de leverancier na-gevraagt en die vertelde mij dat het gewoon komt door de productie kosten, grotere zakken was gemakkelijker ofzo
Bram! Boterham!
pi_38765968
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:32 schreef Marsepein het volgende:
En altijd de droge stof bij het water kieperen en niet andersom.
omdat je anders klontjes krijgt ?

Ik zou dit best eens zelf willen doen. Echter dan bij voorkeur met iemand die het al eens heeft gedaan. Niet dat hij/zij dan het werk kan doen, maar puur om aan te geven hoe of wat,...

Overigens, moet je hier eerst nog voorstrijk voor gebruiken? De stucadoor die mijn woonkamer heeft gedaan heeft eerst van die troep op de muren gesmeert. Hele kamer roze......
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_38771921
Alleeen als de ondergrond zuigend is, ff wat water er op spuiten, als het gelijk naar beneden loopt hoeft het dus niet.

Overgens, roodband dient volgens de verpakking minimaal 0.5 cm dik te worden opgebracht. Lijkt me wat veel voor alleen glad maken, fix' finisch lijkt me eigenlijk beter geschikt (is ook gladder).

Aanmaken: je kan tijdens het mixen gips bij strooien als het te dun is, maar water heeft het effect dat het bijzonder snel hard wordt. Sneller hard dan je het daarna verwerken kan.
pi_38777210
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:04 schreef Jippo het volgende:

[knip]
Ik zou inderdaad eerst eens vragen of het wel moet. Toen wij 3 jaar geleden ons huurflatje verlieten konden we het granol gewoon laten zitten. (Het zat er ook al op toen wij er in trokken, ik weet niet of dit bij jou ook het geval is). Het principe "bewoonbaar" achter laten weegt volgens mij zwaarder.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')