abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 10 juni 2006 @ 01:32:32 #1
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38713723
Het moge duidelijk zijn dat de armen steeds armer worden en de rijken zich te goed doen aan de uitgemergelde karkassen van de armen. Mensen krijgen een uitkering waar ze niet eens een fatsoenlijke flatscreentelevisie van kunnen kopen en er wordt van ze verwacht dat ze het daarmee gaan redden. Kijkt dan niemand meer om naar de hulpbehoevende medemens? Kort gesteld: een schrijnende situatie.

Terwijl de oplossing toch erg simpel is. De televisie-industrie moet ondergebracht worden bij de overheid zodat de overheid gesubsidieerde televisies goedkoop aan kan bieden aan de wat armere medemens die rond moet komen van een magere uitkering. Het voordeel van dit plan is dat de televisieproductie wordt uitgebreid zodat er meer werknemers (ambtenaren) nodig zijn, zodat er meer werkgelegenheid is. Twee vliegen in één klap. En de stinkend rijke middenklasse hoeft slechts luttele euro's belasting bij te dragen, een kleine bijdrage met weinig financiële consequenties.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_38713734
meer ambtenaren???

minder ambtenaren die eens een beetje flexibeler en harder werken zul je bedoelen
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_38713760
Goed idee.
Waar kan ik solliciteren?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 01:34:43 #4
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38713761
Inderdaad en je kan nog extra ambetenaren inschakelen om de prijs te bepalen die het meest gunstig is.
Zyggie.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 01:35:02 #5
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38713768
-topic qua reacties.
Zyggie.
pi_38713856
Meer ambtenaren met minder regels zodat ze inplaats van in een gebouw op straat de openbare ruimtes ,waar we met zijn allen belasting voor betalen, eens wat beter bijhouden en de regels ook gehandhaafd worden.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 01:41:03 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38713858
Klinkt als een links voorstel dit voorstel. Gewoon mensen aan het werk houden terwijl er eigenlijk geen werk is. Dan maar werk creeeren.

Slecht plan dus zo help je alleen de economie om zeep
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 10 juni 2006 @ 01:51:41 #8
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38714014
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 01:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Klinkt als een links voorstel dit voorstel. Gewoon mensen aan het werk houden terwijl er eigenlijk geen werk is. Dan maar werk creeeren.

Slecht plan dus zo help je alleen de economie om zeep
Maar ambtenaren hebben salaris en uitkeringtrekkers hebben meer geld over dankzij gesubsidieerde televisies. Hierdoor zal er meer geld over zijn voor andere uitgaven, waardoor de consumptie stijgt, waardoor de productie wordt opgevoerd en de winsten toenemen. Het kan niet mis gaan.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_38714153
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 01:51 schreef Aurelianus het volgende:
Maar ambtenaren hebben salaris en uitkeringtrekkers hebben meer geld over dankzij gesubsidieerde televisies. Hierdoor zal er meer geld over zijn voor andere uitgaven, waardoor de consumptie stijgt, waardoor de productie wordt opgevoerd en de winsten toenemen. Het kan niet mis gaan.
Wat je nog vergeet is dat flatscreens nu een gewild object zijn onder criminelen. Door het recht van mensen op een flatscreen te erkennen en deze van staatswege te verstrekken verminder je dus de criminaliteit, dat lijkt me evident.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 02:02:44 #10
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38714184
Opzich een grappig initatief om linkse voorstellen te dramatiseren maar de verdere functie van dit topic ontgaat me een beetje. Volgende topic is 'laat de zwakken maar sterven, die hebben toch geen functie in de economie'?
Zyggie.
pi_38722983
Ik wil ook ambtenaar worden, niet teveel stress en goede arbeidsvoorwaarden
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_38728347
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:55 schreef Timmehhh het volgende:
Ik wil ook ambtenaar worden, niet teveel stress en goede arbeidsvoorwaarden
Jammer genoeg denkt een groot deel van de Nederlandse jeugd, wat zeg ik van de Europese jeugd, er inderdaad zo over. Funest voor de economie en een mentaliteit bovendien die volkomen te wijten is aan decennialang sociaaldemocratisch beleid.

[ Bericht 2% gewijzigd door HenriOsewoudt op 10-06-2006 18:57:10 ]
pi_38728488
En laten we het financieren door gewoon geld bij te drukken.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 19:58:07 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38731037
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 01:51 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Maar ambtenaren hebben salaris en uitkeringtrekkers hebben meer geld over dankzij gesubsidieerde televisies. Hierdoor zal er meer geld over zijn voor andere uitgaven, waardoor de consumptie stijgt, waardoor de productie wordt opgevoerd en de winsten toenemen. Het kan niet mis gaan.
Hebben ze dat in de communistische landen ook niet geprobeerd? En dat is daar toch volledig fout gegaan.

Daarnaast moet de staat zich met zo weinig mogelijk bemoeien
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:56:08 #15
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38736394
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 18:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Jammer genoeg denkt een groot deel van de Nederlandse jeugd, wat zeg ik van de Europese jeugd, er inderdaad zo over. Funest voor de economie en een mentaliteit bovendien die volkomen te wijten is aan decennialang sociaaldemocratisch beleid.
Wat een zeikteef ben je eigenlijk.
Zyggie.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:01:11 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38736521
Een uitstekend plan, waar niet alleen die arme arbeidslozen beter van worden, maar ook de ambtenaren en zij die dit willen worden, de arbeiders in de flatscreenfabrieken, ja zelfs de kleine crimineel pikt een graantje mee.
En dit alles kan inderdaad op uiterst eenvoudige wijze gerealiseerd worden door de geldpersen wat langer te laten draaien.

Waarom doen ze dat niet sowieso, die geldpersen 's nachts ook aanzetten? Altijd maar klagen dat er te weinig geld is voor de minderbedeelden, terwijl de oplossing voor de hand ligt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:14:08 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38736980
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:01 schreef ikzelf het volgende:

Waarom doen ze dat niet sowieso, die geldpersen 's nachts ook aanzetten? Altijd maar klagen dat er te weinig geld is voor de minderbedeelden, terwijl de oplossing voor de hand ligt.
Het zal trouwens wel een complot zijn van de kapitalisten, die immers drijven op de ellende van de arbeider!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_38742155
TS kan het WK niet zien, omdat ie geen TV kan betalen en wil dat de overheid een TVtje komt brengen?

De overheid moet wat mij betreft voor de primaire basisbehoeften (tot op zekere hoogte) en de collectieve voorzieningen zorgen en voor de rest de markt vrij laten (tot op zekere hoogte).

Met TV's produceren moet de overheid zich niet bezig houden. Het WK is geen basisbehoefte.
  maandag 12 juni 2006 @ 03:37:57 #19
46960 StefanP
polemicist
pi_38769718
Neigt naar ONZ, maar goed: meer ambtenaren? KOLDER. Als je de semioverheid meetelt, hoeveel ambtenaren zijn er dan wel niet in Nederland? Reken eens het percentage van de werkende beroepsbevolking uit! Die mensen dragen niets bij aan het BNP. Sterker nog, ik durf te zeggen dat ze geld KOSTEN door al hun domme wetjes en belastingen. Laat ze maar eens een echte baan zoeken met echte verantwoordelijkheden, in plaats van een luizenbaantje van 9 tot 5 waar je niets hoeft te doen.

Mijn pa is zelf ambtenaar en werkt hard, maar wat ik zag als ik zelf met de overheid in NL te maken kreeg... elk normaal bedrijf zat allang zonder klanten als ze zo werkten.

Weg met dat voorstel dus! Geld groeit niet aan de bomen en die ambtenaren kosten alleen maar geld.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 12 juni 2006 @ 03:39:19 #20
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_38769722
quote:
Op maandag 12 juni 2006 03:37 schreef StefanP het volgende:
Neigt naar ONZ, maar goed: meer ambtenaren? KOLDER. Als je de semioverheid meetelt, hoeveel ambtenaren zijn er dan wel niet in Nederland? Reken eens het percentage van de werkende beroepsbevolking uit! Die mensen dragen niets bij aan het BNP. Sterker nog, ik durf te zeggen dat ze geld KOSTEN door al hun domme wetjes en belastingen. Laat ze maar eens een echte baan zoeken met echte verantwoordelijkheden, in plaats van een luizenbaantje van 9 tot 5 waar je niets hoeft te doen.

Mijn pa is zelf ambtenaar en werkt hard, maar wat ik zag als ik zelf met de overheid in NL te maken kreeg... elk normaal bedrijf zat allang zonder klanten als ze zo werkten.

Weg met dat voorstel dus! Geld groeit niet aan de bomen en die ambtenaren kosten alleen maar geld.
Geef neerland dan maar op.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')