Wordt dat versmolten dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:02 schreef slashyou het volgende:
metaal en plastic
Van 3M, een leverancier.quote:These bags are manufactured with a transparent layered laminate that provides optimum static shielding with maximum visibility. The bag's inner layer prevents static from generating inside the bag. It is bonded to a metallized polyester layer which provides static shielding of the contents from external sources. The abrasion resistant exterior helps the bag maintain its static shielding capabilities even under rugged handling and reuse. It is used for sensitive electronic components that require assured "Faraday Cage" protection and reuse.
das knap.. want de buitenkant van een antistatische zak geleidt helemaal niet, ik heb vaak zat moederborden op een antistatische zak getest hoorquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:26 schreef The_Terminator het volgende:
Zit inderdaad gewoon metaal door verwerkt.
Had een mede stagiair van mij een keer een leuk stuntje mee uitgehaald, namelijk even een moederbord testen terwijl het ding op zo'n zak lagHij had niet door dat die zakken stroom geleiden en het moederbord brandde door, er waren zwarte puntjes in de zak te zien waar het contact maakte...
dit hangt af van welke fabrikant de esd zak afkomt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
das knap.. want de buitenkant van een antistatische zak geleidt helemaal niet, ik heb vaak zat moederborden op een antistatische zak getest hoor
wou ik net zeggen, ik heb ook vaak die dingen onder mobo's gelegd zonder vuurwerk, wat je zegt de buitenkant geleidt helemaal geen stroom..zou zeggen pak een muiltimeter en meet maar..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
das knap.. want de buitenkant van een antistatische zak geleidt helemaal niet, ik heb vaak zat moederborden op een antistatische zak getest hoor
Ik neem jou later maar niet aan als netwerkbeheerder...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:26 schreef The_Terminator het volgende:
Zit inderdaad gewoon metaal door verwerkt.
Had een mede stagiair van mij een keer een leuk stuntje mee uitgehaald, namelijk even een moederbord testen terwijl het ding op zo'n zak lagHij had niet door dat die zakken stroom geleiden en het moederbord brandde door, er waren zwarte puntjes in de zak te zien waar het contact maakte...
Het was zo'n zak die om harde schijven heen zit, en die geleide wel degelijk...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik deed het nietquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:43 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik neem jou later maar niet aan als netwerkbeheerder...
Ik pleur geregeld een mobo op een houten bureau. Niet echt heel erg verstandig maar het is dan ook een oud verrot PII bordje. De enige manier waarop het kon doorfikken is al persoon in kwestie het moederbord door de statische laag heeft gedrukt, vol in een metalen bureau.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:49 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik deed het niet![]()
Maar het mobo was wel doorgefikt, en ik weet zeker dat het door die zak kwam die eronder lag.
Wij hebben bij ons op stage een 'testbord' dat van hout gemaakt is, om moederborden op te testen. Met dat bord heb ik nog nooit problemen mee ondervonden, maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat het moederbord dat mijn mede stagiair getest heeft gewoon door de zak heen gedrukt was. Het moederbord was doorgebrand, en je kon de plekken waar dat gebeurd was duidelijk zien op de antistatische zak.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:54 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik pleur geregeld een mobo op een houten bureau. Niet echt heel erg verstandig maar het is dan ook een oud verrot PII bordje. De enige manier waarop het kon doorfikken is al persoon in kwestie het moederbord door de statische laag heeft gedrukt, vol in een metalen bureau.
Ja, maar waar kortsluiting optreed, ontstaat hitte, dus die zak smelt... maar 't lijkt me sterk dat het door de zak zelf kwam iig..quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:01 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Wij hebben bij ons op stage een 'testbord' dat van hout gemaakt is, om moederborden op te testen. Met dat bord heb ik nog nooit problemen mee ondervonden, maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat het moederbord dat mijn mede stagiair getest heeft gewoon door de zak heen gedrukt was. Het moederbord was doorgebrand, en je kon de plekken waar dat gebeurd was duidelijk zien op de antistatische zak.
Ik heb wel verstand van hoe elektriciteit werkt hoorquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, maar waar kortsluiting optreed, ontstaat hitte, dus die zak smelt... maar 't lijkt me sterk dat het door de zak zelf kwam iig..Teminste, niet die zakken die ik hier heb liggen (hele doos vol ondertussen
)
das goed.. dan ga ik morgen ook weerstand metenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:13 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik heb wel verstand van hoe elektriciteit werkt hoor
De zak kwam van een Maxtor HDD, en die lag tussen het moederbord en het houten bord. Maargoed, ik heb hier nog wel zo'n zak liggen, maar even kijken wat voor weerstand zo'n ding heeft
Gedaan, oneindige weerstand. Maar zodra ik er 40.000 volt op zette was het wel anders:quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
das goed.. dan ga ik morgen ook weerstand meten![]()
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:42 schreef The_Terminator het volgende:
Antistatisch my ass, toen ik die zak hierna aanraakte kreeg ik een behoorlijke klap door mijn klauwen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |