De randstad is een minderwaaridg gebiedsdeel, en mag daarom verzwegen worden. Wij, Nederlanders van buiten de Randstad schamen ons dood voor dit deel van ons land, en verzwijgen dit stuk land, inclusief haar onnozele infrastructurele projecten, en negeren het daarom maar zoveel mogelijkquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:20 schreef Dante_A het volgende:
Als je light-rail zaken noemt (eigenlijk trams op treintrajecten) in de OP moet je dan ook niet RandstadRail noemen? Die gaat zowel de Hofpleinlijn als Zoetermeerlijn van trein naar metro veranderen.
Boeiend punt. Echter liggen de twee genoemde light-rail projecten ook in de Randstad en hebben dus niets met gier en varkenoverlast buiten de Randstad te maken.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De randstad is een minderwaaridg gebiedsdeel, en mag daarom verzwegen worden. Wij, Nederlanders van buiten de Randstad schamen ons dood voor dit deel van ons land, en verzwijgen dit stuk land, inclusief haar onnozele infrastructurele projecten, en negeren het daarom maar zoveel mogelijk
Hoe typ jij? Achter Apeldoorn begint toch het grote niets?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De randstad is een minderwaaridg gebiedsdeel, en mag daarom verzwegen worden. Wij, Nederlanders van buiten de Randstad schamen ons dood voor dit deel van ons land, en verzwijgen dit stuk land, inclusief haar onnozele infrastructurele projecten, en negeren het daarom maar zoveel mogelijk
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor newbies: dit is een standaard OP. Deze reflecteert niet noodzakelijk de mening van de moderatoren.
Ik heb wel eens iemand gesproken die wel eens ten oosten van Utrecht is geweest en levend is teruggekomen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe typ jij? Achter Apeldoorn begint toch het grote niets?
Hm, dat is wel wonderlijk!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:36 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iemand gesproken die wel eens ten oosten van Utrecht is geweest en levend is teruggekomen.
Ik nodig je uit 't in de wiki te mikken!quote:Maar ff serieus. Klein tekstje over RandstadRail met deze foto bijvoorbeeld zou geen kwaad kunnen.
[afbeelding]
Geen zin om daar een login aan te maken, gooi dit er maar in:quote:
Dat is niet nodig volgens mij...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:56 schreef Dante_A het volgende:
Geen zin om daar een login aan te maken, gooi dit er maar in:
Ik kan in ieder geval niet inloggen en zonder login geen edit. Als iemand wel kan inloggen mag hij het er in copy-pasten.quote:
Zullen we samen naar Japan om foto's te maken?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:06 schreef Klonk het volgende:
ik ben op zoek naar iets en hoop dat jullie kunnen helpen, ik zoek een grote afbeelding van een Shinkansen 500 om te gebruiken als wallpaper op de pc, maar groter dan 800 * 600 vind ik ze niet, iemand nog een goeie tip ?
kom je op een leuke site terecht, allemaal japanse treinen volgens mijquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:39 schreef FredvZ het volgende:
zoek eens op JR500 ipv Shinkansen 500:
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&imgsz=xxlarge&q=JR500
zitten wel aardige bij.
Deze foto is moeilijk opnieuw te maken hoor:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:15 schreef Duvel het volgende:
Ik zit die OP eens door te lezen... Wat staan er eigenlijk een waardeloze foto's in... Als ik een keer teveel tijd heb... Nah, laat maar...
Ja, dit is kansloos. Maar ik moet nog ergens een folder hebben uit 1989 met betere foto's!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Deze foto is moeilijk opnieuw te maken hoor:
[afbeelding]
1 dingetje.. zou je de foto op max 580 breed willen zetten?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:49 schreef Duvel het volgende:
Het is dit geworden in de Wiki, dus als we een beetje doorposten zien we 'm snel:
RandstadRail
Het metronet van Rotterdam, het tramnet van Den Haag en de Zoetermeerstadslijn worden op elkaar aangesloten met light-rail voertuigen. Hiervoor worden de treintrajecten Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn van trein naar light-rail omgebouwd en worden enkele tramlijnen in Den Haag opgewaardeerd tot light-rail traject. RandstadRail is een samenwerkingsverband van het Haagse OV-bedrijf HTM en het Rotterdamse RET.
Sinds 3 juni rijden er op de Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn geen treinen meer. Op 4 september met de ombouw naar RandstadRail gereed zijn. De Zoetermeerstadslijn is dan uitgebreid met een tak naar de nieuwbouwwijk Oosterheem.
De eerste jaren zal de metro van Den Haag Centraal naar Rotterdam nog zijn eindpunt hebben op station Hofplein. Momenteel wordt gewerkt aan een boortunnel tussen (ongeveer) station Kleiweg en het Rotterdamse Centraal Station, waar RandstadRail aan zal sluiten op het Rotterdamse metronet. De treinen van RandstadRail rijden dan van Den Haag Centraal door naar metrostation Slinge in Rotterdam Zuid.
Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl
Op RandstadRail gaat het volgende materieel rijden:
[afbeelding]
Hij is 578 bij 385. Of bedoel je 550?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:46 schreef petre86 het volgende:
[..]
1 dingetje.. zou je de foto op max 580 breed willen zetten?
560 is al voldoende, Firefox resized automatisch alles wat te breed is om in een post te passen namelijk...quote:
Say what?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:33 schreef Wadloper het volgende:
En een ander berichtje: gisteren gaven 17 wadlopers de geest in Groningen :S
rood waarom rood?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
BTW: Ik heb geprobeerd de nieuwe foto van de GTW in de OP te plakken, maar dat werkt natuurlijk weer niet. Dus dan maar zo:
[afbeelding]
De Wiki is wel aangepast daarnet.
damn? hoe dat?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:06 schreef Wadloper het volgende:
17 wadlopers waren dus uitgevallen (in 1 dag tijd)
hmm Arriva heeft toch roots in de UK? daar ist ook rood B)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De kleuren van de Groningse stadsbussen van vroeger..... Daarom
Neuh, de arriva kleuren zijn in heel Europa hetzelfde, als ik de Deense, Britse en Spaanse foto's mag geloven... Uiteraard zijn de Londonse stadsbussen wel rood ja.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm Arriva heeft toch roots in de UK? daar ist ook rood B)
oh w/equote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Neuh, de arriva kleuren zijn in heel Europa hetzelfde, als ik de Deense, Britse en Spaanse foto's mag geloven... Uiteraard zijn de Londonse stadsbussen wel rood ja.
Maar ik heb het niet verzonnen, dit is de verklaring van Arriva...
Elke stad had toch rode stadsbussen in de tijd van de standaardbus?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:55 schreef Alexxxxx het volgende:
De kleuren van de Groningse stadsbussen van vroeger..... Daarom
Nee. En bovendien, Groningen heeft die kleuren nog veel langer gehadquote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Elke stad had toch rode stadsbussen in de tijd van de standaardbus?
Ik vind het in ieder geval al een leuke opzet voor je sitequote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:43 schreef Zug-Chef het volgende:
1e versie van mn site is UP
http://oehoe18.mine.nu/~hb/WEBFOLDER/index.htm
oja niet lachen om de layout, ik doe verkeerskunde geen ICT
geef je pagina's ook nog even een andere titel!!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:55 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval al een leuke opzet voor je site
Maak je je foto's zelf?
Want anders wil ik ook nog wel wat foto's beschikbaar stellen voor je site
Ja vind m ook aardig gelukt, alleen tja layout ziet er niet uit. Beetje leeg nog enzo...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:55 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval al een leuke opzet voor je site
Maak je je foto's zelf?
Want anders wil ik ook nog wel wat foto's beschikbaar stellen voor je site
Zelfgemaakte foto's zijn ook het leukstequote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja vind m ook aardig gelukt, alleen tja layout ziet er niet uit. Beetje leeg nog enzo...
Maar ik maak de foto's inderdaad zelf. Moet nog ns zoeken naar de wat oudere foto's van toen ik nog in Arnhem woonde. Staan nog zo'n 400 fotos te wachten om te editten, dus ben nog wel ff bezig gheghe
Ha ik heb je voorbij zien komen op Bilthoven! Hoe was het?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben net thuis
Dagje meegeweest met Stichting Mat54
Ja was leuk, bijna 500 km gereden lekker leuk wat stops, veel foto's, catering die bij je langs komt om je voor 1,20 een blikje bier te verkopen...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha ik heb je voorbij zien komen op Bilthoven! Hoe was het?
Plentyquote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:41 schreef Wadloper het volgende:
Toevallig foto's?
hehe! hijs al onderweg naar zn eerste rit zie ikquote:Op zondag 11 juni 2006 10:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Bron: http://www.reissweb.net/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vergeleken met het ontwerp:
[afbeelding]
Vind ik de uiteindelijke versie op bovenstaande foto's stukken mooier.
Tot slot nog een item op TV Noord, meteen het 1e item:
http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv.asp?cid=real&pid=Noord
Vind je ?quote:Op zondag 11 juni 2006 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi ding hoor, maar WAAROM moest die kleurstelling nou ZO SPUUG lelijk? Het is verdorie nog erger dan een Syntus Lint in het groene land
[afbeelding]
Misschien tijd om stations zo te maken dat men aan 2 kanten de trein uit kan (en in kan)quote:Op zondag 11 juni 2006 12:37 schreef Duvel het volgende:
De nieuwe treinen komen dus als geroepen. Alleen vond die machinist ook al dat er te weinig deuren in zaten!
Die dingen zijn voor een appel en een ei gebouwd, de motoren zijn opgeboord tot het maximum, er is onderhoud gepleegd alsof ze een jaar of tien, twintig mee zouden moeten gaan. Tja, dan houdt na 23 jaar wel op...quote:Op zondag 11 juni 2006 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg wat is dat nou met die wadlopers? Ieder ander mat rijdt moeiteloos 40 jaar in het rond... die dingen net 20 jaarof zo?
tijd om er scheermessen van te maken!quote:Op zondag 11 juni 2006 13:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die dingen zijn voor een appel en een ei gebouwd, de motoren zijn opgeboord tot het maximum, er is onderhoud gepleegd alsof ze een jaar of tien, twintig mee zouden moeten gaan. Tja, dan houdt na 23 jaar wel op...
Was het nou hier dat iemand zei dat ze oorspronkelijk gebouwd waren om maar tien jaar dienst te doen?
Hoe dan ook: cardanassen slaan door de motor heen, als de motor er niet zelf onderuit valt, motoren consequent oververhit, remgedrag onvoorspelbaar: het is over.
De man in het azuurblauwe shirt op de laatste foto, onder het bordje, is overigens de beroemde DJ Erik de Zwartquote:Op zondag 11 juni 2006 14:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooi mooi mooi fles
Onze mede treinenfapper, die Thomas de Trein in mocht spreken.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De man in het azuurblauwe shirt op de laatste foto, onder het bordje, is overigens de beroemde DJ Erik de Zwart
Maarre dat gaat nog een hoop foto's opleveren dat weekje non stop treinen door NL. Kijken wie de mooiste of de meeste pics maaktquote:Op zondag 11 juni 2006 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ooit was hij echt beroemd hoor
wat heb jij voor camera eigenlijk ?quote:
Nouja bijvoorbeeld die op mn site staan.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
welke foto's Trein-Baas?
Post het anders ff met voorbeelden in FOT
ik durf me ook nog weleens op FOT te vertonen hoorquote:Op zondag 11 juni 2006 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nouja bijvoorbeeld die op mn site staan.
http://oehoe18.mine.nu/~hb/WEBFOLDER/index.htm
Ik wil liever een reactie van jullie omdat ik anders commentaar krijg van echte super foto-profs. Die dus alles 10x beter kunnen dan mij
mja dat zei mn vriendin ook al maar bedankt, vind het zelf iig wel mooi, alleen tjaquote:Op zondag 11 juni 2006 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa weinig mis mee hoor Of je moet er zelf ontevreden mee zijn, dat kan.....
Lentetoer brengt je overalquote:Op zondag 11 juni 2006 19:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja idd, dat valt me wel van mij zelf tegen, 9/10 fotos die ik heb gemaakt zijn op t station gemaakt Beetje jammer inderdaad. Maar morgen maar ns verandering in brengen, hele dag vrij en mooi weer. Tijd om weer ns een rondje NL te doen, en wat leuke plekjes buiten het station te zoeken
jammer dat je DD-AR bakken (en soortgenooten in de mDDM etc) nooit mooi op de foto krijgt? ze zijn altijd smerig?quote:Op zondag 11 juni 2006 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nouja bijvoorbeeld die op mn site staan.
http://oehoe18.mine.nu/~hb/WEBFOLDER/index.htm
Ik wil liever een reactie van jullie omdat ik anders commentaar krijg van echte super foto-profs. Die dus alles 10x beter kunnen dan mij
Dat is omdat het gewoon godsgloeiend spuuglelijke teringbakken zijnquote:Op zondag 11 juni 2006 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat je DD-AR bakken (en soortgenooten in de mDDM etc) nooit mooi op de foto krijgt?
Whehe! een schoonheids prijs winnen ze iig niet nee :pquote:Op zondag 11 juni 2006 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is omdat het gewoon godsgloeiend spuuglelijke teringbakken zijn
pokkeweer was het die dagen ja. Wel alle plek in de 1e klas. Gisteren was het een drama in de 1e klas honderd kinderen met papsie en mamsiequote:Op zondag 11 juni 2006 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
ghehe dirty dirty ja, alleen moet ik er wel bij zeggen dat t die dag dat ik die 4 foto's maakte vrij slecht weer was, nat nat nat (dag na hemelvaart was dat)
te sneu inderdaad... Ook echt weer typisch Nederlandse actie om dan zo'n Lentetour of Winter of Herfst toer dan ook in de 1e klas te geven Eerste klas is dan niet meer wat het eigenlijk zou moeten zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
pokkeweer was het die dagen ja. Wel alle plek in de 1e klas. Gisteren was het een drama in de 1e klas honderd kinderen met papsie en mamsie
oh jij ben zeker zo'n k*nkah krijtstreeppak-zakenmannetje wat nergens tegen kanquote:Op zondag 11 juni 2006 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
te sneu inderdaad... Ook echt weer typisch Nederlandse actie om dan zo'n Lentetour of Winter of Herfst toer dan ook in de 1e klas te geven Eerste klas is dan niet meer wat het eigenlijk zou moeten zijn.
Las op OVL mailinglist dan ook een aantal negatieve meningen hierover, en wel terecht. Rust is dan heel ver te zoeken. Ook al staat er stiltecoupe, nobody seems to care
oh haha nee hoor, maar ik vind dat men dan beter die 35 euro naar beneden kan doen (25-30 ofzo) en dan gewoon 2e klas met zn 2en. De eerste klas is voor diegene die daar voor betalen (ik zelf iig nooit).quote:Op zondag 11 juni 2006 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh jij ben zeker zo'n k*nkah krijtstreeppak-zakenmannetje wat nergens tegen kan
duik lekker je leasebak in dan
Bedankt man, meteen gefixed Omdat ik met de originele nummering werk van de fotos haal ik nog wel ns wat door elkaarquote:Op zondag 11 juni 2006 19:35 schreef Wadloper het volgende:
@Zug-Chef, de sprinter plaatjes, je hebt de link naar het plaatje omgewisseld
Kijk maar wat ik bedoel
Verder mijn complimenten over je site!
en dan 2e klas of toch 1e ?quote:Op zondag 11 juni 2006 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
doen ze ook
zomertoer straks 54 euro 2 man 2 dagen
2e klasquote:Op zondag 11 juni 2006 19:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
en dan 2e klas of toch 1e ?
Het weer speelt me parten Maar is misschien wel leuk voor een weekendtrip. Kan je met 2 man ns wat speciale fototrips maken. Meestal is er doordeweeks niet echt veel speciaals te beleven. Zoals jouw Met 54 trip gister
Ik baal er sterk van dat ik het gemist heb. En dat ie niet in Leeuwarden was, maarja zo blijkt wel weer dat het hier een uithoek(je) is van NL...quote:Op zondag 11 juni 2006 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2e klas
mat54 trip was idd supercool
Heb me ernstig geamuseerd
Hoezo ben je niet meegegaan dan? Was nog plek zatquote:Op zondag 11 juni 2006 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik baal er sterk van dat ik het gemist heb. En dat ie niet in Leeuwarden was, maarja zo blijkt wel weer dat het hier een uithoek(je) is van NL...
ja helemaal niet meer aangedacht. Op OVL mailinglist stond t wel, maar had daar bijna 300 mailtjes van, en dus was ik te laatquote:Op zondag 11 juni 2006 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo ben je niet meegegaan dan? Was nog plek zat
Nee dit was de eerste keer dat ik met een donateurstrit meegingquote:Op zondag 11 juni 2006 20:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Wrijf t er maar in Maar doen ze dit soort tripjes wel vaker? Moet je zeker lid van de werkgroep zijn of hoe kan je mee (de volgende x )
Ahja ok, maar goed in de gaten houden dus. Volgende wel hopen op net zulk weerquote:Op zondag 11 juni 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
oh zij, wacht ff. Ja mat54 maakt geloof ik 2-3 keer per jaar een ritje
Het ligt soms ook aan de foto vind ik, ik maak soms een foto, en als er het nummer erop staat (wat je kan zien) zet ik er wel altijd bij welk nummer het was. Maar ik ben zelf niet zo precies in nummersquote:Op zondag 11 juni 2006 19:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Bedankt man, meteen gefixed Omdat ik met de originele nummering werk van de fotos haal ik nog wel ns wat door elkaar
Hoe precies zijn jullie eigenlijk met treinnummers. Als je een foto ziet, wil je dan per se het nummer er van zien (als t niet te zien is). Kom nu nog al wat foto's tegen waar ik dan het treinnummer van schuldig moet blijven
schitterende opmerking alexquote:Op zondag 11 juni 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
treinnummers boeien me geen kont, maar ik zet ze er bij omdat ik weet dat een groot deel van mn treinenpubliek nogal geilt op die nummertjes, om het even kort door de bocht te zeggen
tis wel grappig om evt een trein nummer die later eens schade oploopt, of omgedoopt wordt naar Thema <vul hier in>quote:Op zondag 11 juni 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
treinnummers boeien me geen kont, maar ik zet ze er bij omdat ik weet dat een groot deel van mn treinenpubliek nogal geilt op die nummertjes, om het even kort door de bocht te zeggen
1331quote:Op zondag 11 juni 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
treinnummers boeien me geen kont, maar ik zet ze er bij omdat ik weet dat een groot deel van mn treinenpubliek nogal geilt op die nummertjes, om het even kort door de bocht te zeggen
JOUW treinenpubliek? WIE dan?quote:Op zondag 11 juni 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
treinnummers boeien me geen kont, maar ik zet ze er bij omdat ik weet dat een groot deel van mn treinenpubliek nogal geilt op die nummertjes, om het even kort door de bocht te zeggen
DOE ES DOORWERKEN DANquote:Op maandag 12 juni 2006 00:22 schreef jorienvdherik het volgende:
In 2005 hield de spoorwegpolitie 233 mensen aan voor het maken van of reizen met valse kaarten. Volgens de politie is dit slechts het topje van de ijsberg.
De bezoekers van de treinenafdeling van mijn voertuigfotosite.quote:
oh okee, nee dan volg ik je weerquote:Op maandag 12 juni 2006 19:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bezoekers van de treinenafdeling van mijn voertuigfotosite.
waar ga je morgen pics schieten ?quote:Op maandag 12 juni 2006 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
morgen weer een hoop treinenpics van mij
Ik ga iig wel ff kijken vrijdag en zaterdag (op t station hier dan)quote:Op maandag 12 juni 2006 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
Dan adviseer ik je dat in Leeuwarden te doen, dit omdat daar veel materieel is, ook materieel dat niet dagelijks in het noorden komt (tenminste dat hoop ik) in verband met de open dag van de vliegbasis.
idem hier.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik ga iig wel ff kijken vrijdag en zaterdag (op t station hier dan)
(goedkoop reisadvies: neem de bus naar stiens en stap halverwege de troelstraweg uit, halte karwei\bricorama of hoe die halte ook maar heet Je moet dan echter wel een eindje nog lopen naar de oostingang van de basis. Ik weet niet of ze dit advies zullen waarderen )quote:Op vrijdag 16 en zaterdag 17 juni zijn de Open Dagen van de Luchtmacht op vliegbasis Leeuwarden. Geniet van vliegshows, spectaculaire demonstraties en een kijkje achter de schermen.
Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers aan de Open Dagen te reizen naar station Leeuwarden. Tussen station Leeuwarden en de vliegbasis rijden gratis pendelbussen. Deze pendelbussen vertrekken achter het busstation, naast het kantoor van Aegon.
Extra treinen
NS rijdt voor dit evenement op 16 en 17 juni extra treinen van Leeuwarden naar Zwolle en op 17 juni ook van Zwolle naar Leeuwarden. De extra treinen worden getoond in het reisadvies van Planner Plus.
Reisadvies
Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en een compleet reisadvies.
quote:Op maandag 12 juni 2006 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk zetten ze (V)IRM in.
Ja, dan ben je mooi dom bezig, want één halte verder is de bushalte van de vliegbasis..... (Ik heb jaaaaaaren in Stiens gewoond)quote:Op maandag 12 juni 2006 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk zetten ze (V)IRM in. Er rijden bij mijn weten de gehele dag extra stoptreinen naar zwolle
Zou je gratis met een treinkaartje de bus in komen? Volgens de NS wel, maar volgens mij niet.
[..]
(goedkoop reisadvies: neem de bus naar stiens en stap halverwege de troelstraweg uit, halte karwei\bricorama of hoe die halte ook maar heet Je moet dan echter wel een eindje nog lopen naar de oostingang van de basis. Ik weet niet of ze dit advies zullen waarderen )
Ik twijfelde of er daar nog een halte was, maar die is er dus wel. Maar deze tip was voor degenen die toch nog een eindje extra willen lopenquote:Op maandag 12 juni 2006 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, dan ben je mooi dom bezig, want één halte verder is de bushalte van de vliegbasis..... (Ik heb jaaaaaaren in Stiens gewoond)
Lijn 54, 60, 72 en 73 komen daarlangs. Lijn 66 ook, maar stopt er niet.
* Alexxxxx doet zn broek weer aanquote:Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
Gewoon, onderweg naar mn werk, heb smorgens meestal wel een kwartiertje over op Ht. Zal morgen (de laatste dag met dit weer voorlopig) speciaal mn fisheye meenemen.quote:
Purmerend is een wat apart geval. NS heeft hier niet zo'n sterke positie: tussen Purmerend en Amsterdam Centraal rijden zo'n zes verschillende buslijnen, en de bus is vanaf de rand van de stad in iets van 20 minuten in Amsterdam. De trein kan hier niet tegenop (want die moet via Zaandam). Hierdoor is het aantal reizigers op station Purmerend kleiner dan wat je van een stad met deze omvang zou verwachten.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Ik begrijp ook dat de directe verbinding van Purmerend naar Amsterdam CS (Enkhuizen - Amsterdam CS) opgeheven wordt. Purmerend Overwhere en Purmerend worden in het vervolg overgeslagen. Maar toch komt er wel een derde station in Purmerend bij! Is dat logisch?
quote:
Leek er wel op ja. Idd op de hoekse lijn een enkele citypendel die de normale dienst deed, niet eens de spitsdienst. En Rtd-Gvc een enkele ICM4 op de stopdienst, waar normaal 2 Plan T's of een DDM rijdt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:40 schreef FredvZ het volgende:
Weet iemand toevallig of de NS materieel probleem heeft????
Op Leiden - Dordrecht kwam ik vandaag tot 2 keer toe een koppeltje gereviseerde sprinter drietjes tegen. Op Rotterdam C stond op het opstelterrein van de Hoekse lijn 2 sprinter drietjes en 3 citypendels, terwijl de normale sprinterdienst werd gereden door een enkele citypendel. (je zou toch anders verwachten). Ook op de sporen 16-17-18 stond verdacht weinig materieel.
't Is warm dus er zal wel veel spul kapot gaan!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:25 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Leek er wel op ja. Idd op de hoekse lijn een enkele citypendel die de normale dienst deed, niet eens de spitsdienst. En Rtd-Gvc een enkele ICM4 op de stopdienst, waar normaal 2 Plan T's of een DDM rijdt.
Dat zal dan welquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is warm dus er zal wel veel spul kapot gaan!
Wadlopers hebben erg snel last van de hitte: de motor valt dan gewoon uit...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef verzameldirk het volgende:
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers
van Gn naar Rd.
Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken
en als het daar maar bij blijft.
Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing
straks komen ze weer met de ICE-NS aanzetten Netzoals ongeveer een jaar geleden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:14 schreef biertapper het volgende:
leiden-dordrecht zag ik daarnet ook een koploper in rijden...
Ik zie niets in de stremmingen etc op somda, dat er een trein defect isquote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef verzameldirk het volgende:
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers
van Gn naar Rd.
Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken
en als het daar maar bij blijft.
Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing
mischien kennen ze de wadslopers nog aan noorwegen verkopen daar ist altijd koudquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik zie niets in de stremmingen etc op somda, dat er een trein defect is
Of is het alweer weg?
Dat zou wel kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien kennen ze de wadslopers nog aan noorwegen verkopen daar ist altijd koud
koelkast? ! ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
Lang leve de obligate wisselstoring bij Woerden bij warm weer... Nu had ik in plaats van een Koploper een koelkast. Fijn!
quote:
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .quote:
Echter kan er alleen een trein met meer dan 9 bakken naar Leeuwarden rijden als een deel van perron 5b(het perron voor de stoptrein naar Groningen) erbij getrokken wordt, want zo groot is Leeuwarden CS nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .
Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .
Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
BTW, IRM6+IRM4+IRM4 = 14 bakken
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.
Dat niet natuurlijk, maar wel dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien 12 IRM al het equivalent van 16 normale bakken is. Nóg langere treinen heb je zelden nodig en zijn dus niet echt rendabel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?
Ja, precies, dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
Klopt, tussen Hoorn en Den Haag Haarlem zag ik ook zondag overdag.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Op de lijn Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp rijden nu nog die oude MAT '64 (als ik het goed zeg). Steeds vaker krijgen we daar van die Sprinters te zien. Nu las ik in de openingspost dat ze geleidelijk vervangen worden.
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zittenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:11 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zitten
Ik dacht dat de max 15 was?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijn
Tja, NS en omlopen vasthouden...quote:
ik heb ook al wel 4x4 ICM gezien... 1tje te lang dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigenquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigen
Gelukkig zijn de Perrons tussen Utrecht en Zwolle bijde lang genoeg voor 16 bakken d8 ik
Dat gaat hier in Utrecht ook nog weleens mis, dan staat er een stuk trein nog in de wissels, of langs het overpad aan de noordzijde. Tja, dan wordt het een sprong in het diepe...quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
t zou moeten passen, moet de machinist wel echt helemaal door rijden tot zijn uiterste van het perronquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Ik kan m'n werk zien vanaf een van die foto'squote:Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Site is temp offline, dus ik pomp hier een paar foto's (eigenlijk was dit het enige echte hoogtepunt van de dag, rest van de foto's zijn beetje as usual (NL treinen beginnen saai te worden tijd voor de Stadler GTWs en andere nieuwe treinen )
Allen in Zwolle op t rangeerterrein ten oosten van het station.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
na 1 jaar ben je daar ook meer dan op uitgekeken, en dan moet je pas echt jaaaaaaren wachten Die wadlopers gebeurde iig nog eens wat mee.... zwart frontje bij de revisie, de museumloper, de groene, de wadfietser.....quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
wel eens gehad hengelo, dat de conducteur omriep: dames en heren, wilt u bij het uitstappen van de trein even letten of er wel een perron onder u is?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Op Amersfoort ook eens een IRM+ICM gekoppeld gezien. En de IRM reed voorop! Heb ik een foto van gemaakt, maar of ik die nog heb... zal eens zoeken!quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot:
[afbeelding]
Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg...
[afbeelding]
Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen.
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Ik moet echt een keer verder gaan dan alleen Groningenquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Klopt, al heb ik t zelf niet gezien, in ieder geval op OVL vernam ik dat de NL loc de stuurstand + rijtuigen trok (op IC 144), zodoende dus. Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NLquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Zou wel een verklaring zijn voor het voorgevallenequote:Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Ga daar inderdaad maar vanuit: in Nederland kunnen niet eens alle stuurstanden met alle locs overweg.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.quote:Op donderdag 15 juni 2006 06:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NL
zal ook technisch onhaalbaar zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.
Dat zullen net als de 8 GTWs (strax) omgebouwde locs zijn ?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier
[afbeelding]
een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier
Klopt, de Benelux Bs'en hebben een Belgische stuurtafel, en zullen ook wel afwijkende stuurstroomkabels hebben (of een andere aderindeling...). Anyway: een 1800 kan niet overweg met een DD-AR stuurstand, een 1700 kan niet overweg met een DDM-1 stuurstand, etc.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.
Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
rangeerterein ergens tussen leidschendam en voorburg (hemelsbreed gezien)
wist ik niet (A) zo nauwkeurig vertelt google de plaatsen nietquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.
Of nog preciezer: NedTrain Services, blabla.
morgen en zaterdag is de open dag, ik ga zaterdag op het station kijken voor jequote:Op donderdag 15 juni 2006 21:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar blijven de VIRM foto's van leeuwarden nouw ?
dan zullen de reguliere treinen een stuk langer zijn mag ik hopen? Anders word het als vanouds weer een dikke teringbende....quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag op teletekst dat er verassend weinig extra diensten zijn ingelegd. Namelijk de 15.54 en de 16.54 op vrijdag als stoptrein richting zwolle en op zaterdag ook maar 7 extra treinen ofzo. 3 in de vroege ochtend en 4 in de middag.
Gelukkig niet!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:40 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
DD-ARs krijg je er nooit goed op he?
ja vooral omdat de foto ook nog zwart wit is, krijgt aan ene kant een apart effect, maar ook een negatief effect: het lijkt nu idd net alsof ze op de sloop staan te wachten. Alsof ze op een verlaten leeg stil terrein staan...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
die DD-ARs lijken nu gewoon daar te staan om gesloopt te worden
Precies wat ik wilde vastleggen. Het is echter maar 1 DD-AR en het is niet echt op een verlaten terreinquote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja vooral omdat de foto ook nog zwart wit is, krijgt aan ene kant een apart effect, maar ook een negatief effect: het lijkt nu idd net alsof ze op de sloop staan te wachten. Alsof ze op een verlaten leeg stil terrein staan...
nee want ik zie een dubbele SGM II aankomen / vertrekken :pquote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:36 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Precies wat ik wilde vastleggen. Het is echter maar 1 DD-AR en het is niet echt op een verlaten terrein
Die stond nou weer stilquote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee want ik zie een dubbele SGM II aankomen / vertrekken :p
tsk staat daar echt op een punt van aankomen / vertrekken :pquote:
Ik ben een groot voorstander, count me in!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
hoor ik nou iemand over DDAR slopen?
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
hoor ik nou iemand over DDAR slopen?
Wat doen jullie? Willen jullie straks alleen nog maar GTWs en IRMs ofzo?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander, count me in!
Nee, IRM slopen we ook gelijk. Die GTW's kan ik nog niet beantwoorden. We gaan terug naar treinen met comfort: herbouw van de Hondekoppen en een verbod op het verneuken van de Koplopers!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
[..]
Wat doen jullie? Willen jullie straks alleen nog maar GTWs en IRMs ofzo?
Nee, DDAR is een aanwinst voor het nederlandse spoorquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
[..]
Wat doen jullie? Willen jullie straks alleen nog maar GTWs en IRMs ofzo?
Oké, met jou kan ik het eens zijnquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, IRM slopen we ook gelijk. Die GTW's kan ik nog niet beantwoorden. We gaan terug naar treinen met comfort: herbouw van de Hondekoppen en een verbod op het verneuken van de Koplopers!
oeh nou word ik toch ook wel verliefdquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:52 schreef Duvel het volgende:
herbouw van de Hondekoppen
Dat waren zulke fijne treinen! Ik wil nog wel een keer mee met zo'n Mat'54 rit, echt gaaf. Maar dan wel een plek in een kopcoupé boven een motordraaistel...!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oeh nou word ik toch ook wel verliefd
gaan we met zn allen!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat waren zulke fijne treinen! Ik wil nog wel een keer mee met zo'n Mat'54 rit, echt gaaf. Maar dan wel een plek in een kopcoupé boven een motordraaistel...!
lijkt me top plan, ik wil iig ook een x mee... mat 54 is vettttquote:
Hoeveel scheermesjes gebruik jij?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu stelt de Wadlopers, DD-AR (en aanverwante soorten) IRM's Lightrail rommel en SGM II/II op de nominatie voor ombouw tot scheermes
Die tweede 6200 in die sleep, is die altijd nog in die beschildering gebleven, of is ie uit nostalgisch oogpunt zo uitgedost? Dat is toch de afleveringstoestand? (Ik ben niet geheel thuis in de geschiedenis van de Belgische diesels, weet alleen dat ze tig verschillende beschilderingen kennen.)quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:37 schreef Jump het volgende:
http://www.l2527.be/stabi.htm
Toffe foto's van enkele stabiliteitsritten op lijn 25
Ik ken de originele beschildering ook niet altijd, maar ik dacht wel at zo oorspronkelijk dat kleur waren.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die tweede 6200 in die sleep, is die altijd nog in die beschildering gebleven, of is ie uit nostalgisch oogpunt zo uitgedost? Dat is toch de afleveringstoestand? (Ik ben niet geheel thuis in de geschiedenis van de Belgische diesels, weet alleen dat ze tig verschillende beschilderingen kennen.)
Leuke foto's trouwens!
Ja, stel je voor dat hij niet genoeg herrie maaktquote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat waren zulke fijne treinen! Ik wil nog wel een keer mee met zo'n Mat'54 rit, echt gaaf. Maar dan wel een plek in een kopcoupé boven een motordraaistel...!
Het gejank van gelijkstroommotoren!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat hij niet genoeg herrie maakt
En dat is niet het geval, of zo?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja vooral omdat de foto ook nog zwart wit is, krijgt aan ene kant een apart effect, maar ook een negatief effect: het lijkt nu idd net alsof ze op de sloop staan te wachten. Alsof ze op een verlaten leeg stil terrein staan...
Waar is dat dan? Bokkeduinen of zo?quote:
Ik vermoed het "inrijden" van het spoor met een grote sleep zware locs.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:04 schreef petre86 het volgende:
wat zijn stabilisatieritten?
Oh ik dacht meer iets als roestrijden of zoquote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vermoed het "inrijden" van het spoor met een grote sleep zware locs.
Ook als het spoor door stopmachines onder handen is genomen, geldt er meestal nog een tijdelijke snelheidsbeperking. Een stopmachine kan het toch nooit zo intrillen als een stel zware treinen. Als bijvoorbeeld een nieuw spoor is aangelegd, geldt de eerste dag een snelheidsbeperking van 40 of 60 km/u. De eerste nacht gaat er dan gelijk weer een stopmachine overheen, waarna je bijvoorbeeld 80 kunt rijden, en als dat een paar dagen gereden heeft, en de boel weer gestopt is, kun je pas de maximum snelheid halen. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik dacht meer iets als roestrijden of zo
Maar goed, als je stopwagens hun werk goed gdaan hebben is dat toch niet nodig?
1 per 2~3 dagen?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:12 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoeveel scheermesjes gebruik jij?
Omdat je zoveel treinen als scheermes wil hebben, hebben we wel veel scheermesjes als voorraad
Misschien kunnen we ze wel exporteren dan, of door de NS laten verkopen, om weer betere treinen aan te schaffen die wel mooi zijn
Waarom noem jij jezelf treinenliefhebber als je aan 90% van de treinen een grafhekel hebt?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gaan we met zn allen!
* Ou-Tannu stelt de Wadlopers, DD-AR (en aanverwante soorten) IRM's Lightrail rommel en SGM II/II op de nominatie voor ombouw tot scheermes
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom noem jij jezelf treinenliefhebber als je aan 90% van de treinen een grafhekel hebt?
omdat op mijn trajecten lekker ICMs rijden?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom noem jij jezelf treinenliefhebber als je aan 90% van de treinen een grafhekel hebt?
Gvquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar is dat dan? Bokkeduinen of zo?
Ja, heb er een paar mooie platen van geschoten... Ook nog wat wadlopers er op, ben stiekem het terrien va Nedtrain opgesneakt Dus weer eens wat andere perspectievenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
reden er nou DD-AR stammen op leeuwarden?
Zo, waar heb je die gemaakt, Irak?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:40 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
DD-ARs krijg je er nooit goed op he?
[afbeelding]
[afbeelding]
Is 't niet de Binckhorst?quote:
zouden ze daar verboden toegangs bordjes hebben?quote:
Het lijkt mij eerder de grote Binckhorst inderdaad, Gv heeft niet zo veel zand en gras.quote:
Oh wacht, dus nog voor het viaduct waar de sporen over HS op liggen, dat is inderdaad nog niet Binckhorst geloof ik...quote:Op zondag 18 juni 2006 21:12 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Het is niet Binckhorst. Gv -> tunnel die naar de bussen loopt. Aan de kant van de bussen een trappetje omhoog. Vanaf daar kun je naar dat hek lopen aan je rechterhand en zie je dit stukje land met uitzicht op dit rangeerspoortje. Ligt direct achter spoor 6 (3 of 4 sporen na spoor 6). Ik heb een foto van de andere kant, vanaf spoor 6 gezien dus, maar daar staan 2 ICM's voor.
Zal wel goed trillen zijn . Daar heb ik nog nooit boven gezeten .quote:Op maandag 19 juni 2006 18:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ook niet. Mn vrouw en ik zijn verliefd geworden op elkaar in een DD-AR/mDDm, we zaten boven op de motor
Toen ik nog in Arnhem woonde en daar naar school ging, reed er zo af en toe een ICM in de stoptrein dienst Zutphen - Nijmegen... misschien onder andere daarom. Tevens las ik vanmiddag op Somda dat er 2x een ICM (4042+4083) op de dienst Zwolle - Roosendaal reed. Gestart in Zutphen misschien?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Weet iemand waarom er zoveel ICM op Zutphen staat, staat geloof ik 3*ICM terwijl er nooit vanuit zutphen mee wordt gereden, behalve zaterdag nacht.
Het gebrek aan doedelzak is misschien het enige voordeel van DD-AR boven DD-IRM. Verder vind ik DD-AR:quote:Op maandag 19 juni 2006 20:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de hitte na vind ik DD-AR/mDDM beter dan IRM... maar komt misschien ook omdat deze treinstellen / rijtuigen meer naar Duits voorbeeld zijn... Ze trekken lekkerder op, zonder die stomme piepjes, en wat betreft DD-AR, t staat gewoon mooier met lok erbij
Onder dat deel van het dak is idd vaak een uitlaat van een buffel te vinden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:01 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Deze tekst stond in Groningen op dat plaatsbepalingsbord (CTA noemen ze dat volgens mij):
[[url=http://img120.imagevenue.com/loc211/th_67258_IMG_7108.jpg]afbeelding][/URL]
(Aanklikbaar)
Volgens mij zit hier heel vaak de uitlaat:
[[url=http://img156.imagevenue.com/loc258/th_67515_IMG_7098.jpg]afbeelding][/URL]
(Eveneens aanklikbaar)
quote:Op maandag 19 juni 2006 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Alexxxxx kan je ff een ban aanvragen of zo? Een of andere vage miedema idioot loopt hier allemaal schandalige obscene DDAR shit te posten Weg met die gast
quote:Op maandag 19 juni 2006 22:55 schreef nikky het volgende:
Dr_Flash, smakeloosheid is nog tot hier aan toe, maar wat je in het treintjestopic in PTA flikt is echt een spoorbrug te ver.
Vrijdag zat ik op de vliegbasisquote:Op maandag 19 juni 2006 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Onder dat deel van het dak is idd vaak een uitlaat van een buffel te vinden.
@ alexxxxx: geen VIRM gezien in leeuwarden? Vrijdag was er namelijk een VIRM 6 in leeuwarden. Deze stond op het opstelspoor uitkomend op de kop van perron 1. Ook was de mendini koploper vrijdag in leeuwarden te vinden.
quote:
Gènag!quote:Op maandag 19 juni 2006 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat weet zo'n wijffie nou van treinen zeg
Ik klikte godverdomme
ehm. Volgensmij had de DB ná de NS pas dubbeldekkers aangeschaft.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de hitte na vind ik DD-AR/mDDM beter dan IRM... maar komt misschien ook omdat deze treinstellen / rijtuigen meer naar Duits voorbeeld zijn...
De mDDM maakt anders ook wel een apart geluid hoor. Alleen vind ik het, net zoals bij IRM, niet hinderlijk. Ik ga juist altijd expres in de motorwagen zitten bij DDM Dit heeft er ook wel mee te maken dat ik max 2x per jaar in DDM terecht kom.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de hitte na vind ik DD-AR/mDDM beter dan IRM... maar komt misschien ook omdat deze treinstellen / rijtuigen meer naar Duits voorbeeld zijn... Ze trekken lekkerder op, zonder die stomme piepjes, en wat betreft DD-AR, t staat gewoon mooier met lok erbij
Zou ook kunnen, laat dan dat 'voorbeeld' maar wegquote:Op maandag 19 juni 2006 23:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ehm. Volgensmij had de DB ná de NS pas dubbeldekkers aangeschaft.
Voordat NS de dubbeldekkers liet bouwen, heeft eerst nog een stam Franse dubbeldekkers proef gereden in Nederland. Het bleek dat deze niet echt bevielen omdat ze te krap waren. Naar aanleiding daarvan hebben ze gepoogd de Nederlandse dubbeldekkers wat ruimer te maken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, laat dan dat 'voorbeeld' maar weg
Bij DDM in de motorwagen zitten Cool, dan zit je gewoon in de loc zelfquote:Op maandag 19 juni 2006 23:58 schreef Bigs het volgende:
[..]
De mDDM maakt anders ook wel een apart geluid hoor. Alleen vind ik het, net zoals bij IRM, niet hinderlijk. Ik ga juist altijd expres in de motorwagen zitten bij DDM Dit heeft er ook wel mee te maken dat ik max 2x per jaar in DDM terecht kom.
DD-AR is oorspronkelijk DDM-2 en DDM-3!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:45 schreef Carport het volgende:
[..]
Bij DDM in de motorwagen zitten Cool, dan zit je gewoon in de loc zelf
Je bedoelt waarschijnlijk DD-AR met een mDDM
Heerlijk, de naamgeving van dat spul.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:03 schreef Duvel het volgende:
DD-AR is oorspronkelijk DDM-2 en DDM-3!
Lelijk spul met rode bankjes = DDM1. Uitzondering: Bvk "Panda", die heeft groene bankjes.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Heerlijk, de naamgeving van dat spul.
Ik hou het altijd maar bij "lelijke meuk met rode bankjes", "lelijke meuk met groene bankjes" en "lelijke meuk met groene bankjes plus veel te sterke loc." .
Klik!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:33 schreef lienelien het volgende:
Hallo
Wie heeft er een kaartje voor met alle lijnen en treinstations van Nederland?
Dat kaartje is niet echt meer actueel te noemen hè.. De Hofpleinlijn is niet meer van NS.quote:
Scherp! Ik zal eens een collega aan zijn/haar jas trekken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:53 schreef FredvZ het volgende:
Dat kaartje is niet echt meer actueel te noemen hè.. De Hofpleinlijn is niet meer van NS.
volgens mij kan er best vaker een trein stoppenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
klopt helemaal, maar er stop een passagierstrein op gezette tijden, dus hoort het eigenlijk op het kaartje te staan
Met de Albert Heijn ernaast op komst (ex-Konmar) is dat niet eens zo'n slecht ideequote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij kan er best vaker een trein stoppen
Een supermarkt met een eigen NSArriva station!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Met de Albert Heijn ernaast op komst (ex-Konmar) is dat niet eens zo'n slecht idee
Volgens mij werden de Konmars overgenomen door of Jumbo of Albert Heijn... maar c1000 is ook best hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
off topic: Kan dat niet beter een c1000 worden, dit omdat er al een albert heyn redelijk dicht in de buurt gevestigd is?
Ja vond dat al vreemd, heb er ook ergens nog een picca van, de groene wad 3222, met aan 1 kant onderaan de kop geel... lijkt wel alsof dat vervangen is ofzoquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
On topic: De 3222, de groene wadsloper ziet er aan een kant er slecht uit. De noordned logo's zijn verwijderd en daardoor is het geel natuurlijk weer deels zichtbaar. Ook was de trein nogal smerig aan de buitenkant. Wat me opviel was dat het maar aan een kant was. De andere kant zag er veel schoner uit, al waren daar ook de noordned logo's verwijderd.
't Kan ook dat de groene sticker daar ontbreekt. Onder dat groen zit nog gewoon het NS-geel. En opnieuw beplakken doen ze niet, met de GTW's in aantocht. Sterker nog: volgens mij wassen ze ze ook niet meer...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja vond dat al vreemd, heb er ook ergens nog een picca van, de groene wad 3222, met aan 1 kant onderaan de kop geel... lijkt wel alsof dat vervangen is ofzo
Niet eens een stationsnaambordjequote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ontopic dan maar weer eens een linkje naar mijn foto's van het desbetreffende station
Dan gaan we dat makenquote:
Was het je btw ook al opgevallen dat de 3222 een gele kap weer heeft ipv een groene?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
off topic: Kan dat niet beter een c1000 worden, dit omdat er al een albert heyn redelijk dicht in de buurt gevestigd is?
On topic: De 3222, de groene wadsloper ziet er aan een kant er slecht uit. De noordned logo's zijn verwijderd en daardoor is het geel natuurlijk weer deels zichtbaar. Ook was de trein nogal smerig aan de buitenkant. Wat me opviel was dat het maar aan een kant was. De andere kant zag er veel schoner uit, al waren daar ook de noordned logo's verwijderd.
Wassen doen ze nog wel, afgelopen zaterdag werden ze nog gewassen (de meesten)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Kan ook dat de groene sticker daar ontbreekt. Onder dat groen zit nog gewoon het NS-geel. En opnieuw beplakken doen ze niet, met de GTW's in aantocht. Sterker nog: volgens mij wassen ze ze ook niet meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |