abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:40:43 #1
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38689643
Het zit erin dat ik binnenkort een leuk huurhuisje kan krijgen; Als het meezit wonen mijn vriendin en ik dus binnen niet al te lange tijd samen.
Op zich wil ik dat heel graag maar ik vraag me toch een aantal dingen af:
- Leer je elkaar nu echt zo erg op een andere manier kennen wanneer je samenwoont?
- Wat zijn de meest voorkomende ergernissen
- Hoe is het -voor degenen die voor het samenwonen op zichzelf woonden- om ineens een deel van je vrijheid kwijt te zijn. (je moet je huis immers opeens gaan delen immers, wat uiteraard vooral leuke kanten heeft)

Waar ik zelf bijvoorbeeld een klein beetje mee zit is dat ik vrij netjes ben; en mijn vriendin dat niet bepaald is (schoonmaken, troep in huis enzo). We hebben het er wel eens over gehad, en waren het erover eens dat we ons allebei aan elkaar zouden aanpassen; maar ja, dat is enkel theorie; hoe dat in de praktijk gaat werken weet je natuurlijk niet.

Aldus± Hoe is jullie het samenwonen bevallen; waar liep je (liepen jullie) tegenaan en hoe heb je dat opgelost??

bovenstaande lijkt misschien over te komen als een soort van 'Oh jee, ik ga samenwonen' post. Dat is niet zo hoor, maar over demega- positieve kanten van samenwonen heb ik niet zoveel te vragen natuurlijk. Al mag je die ook altijd posten.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38689708
Ja je leert elkaar kennen ,ja je krijgt ruzie over het dopje van de tandpasta , ja je hebt gezeik over schoonmaken , nee ze haalt geen bier voor je uit de koelkast als je uit je werk komt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:45:22 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38689813
samenwonen is leuk, maar een handleiding voor sucsesvol samenwonen, ehmm moeilijk, gewoon zien wat er gebeurt, zeker in het begin wat toleranter naar elkaar toe zijn

je leert snel genoeg elkaar eigenaardigheden kennen en wanneer het het beste is om te zwijgen of iets van ja lieverd te zeggen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:45:44 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38689823
de mijne doet trouwens wel bier halen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38689990
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:40 schreef descendent1 het volgende:

Op zich wil ik dat heel graag maar ik vraag me toch een aantal dingen af:
- Leer je elkaar nu echt zo erg op een andere manier kennen wanneer je samenwoont?
Ik vond van wel, maar dan wel op een positieve manier.
quote:
- Wat zijn de meest voorkomende ergernissen
Er schiet me niets te binnen.
quote:
- Hoe is het -voor degenen die voor het samenwonen op zichzelf woonden- om ineens een deel van je vrijheid kwijt te zijn. (je moet je huis immers opeens gaan delen immers, wat uiteraard vooral leuke kanten heeft)
Het enige is dat er nu minder vaak vrienden langs komen, maar dan spreek ik gewoon bij die ander af.

Kijk, het punt is gewoon niet teveel verwachtingen van de ander te hebben denk ik.
Dan kun je je ook niet ergeren aan het feit dat diegene niet heeft gedaan wat jij van hem/haar verwachtte.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:50:41 #6
81237 releaze
best of both worlds
pi_38690002
mijn vriend en ik woonden al vrij snel samen en hadden daarmee ook vrij snel opruim-ruzies, voornamelijk over wie doet wat en wanneer. het is een idee om, heel kinderachtig, een schema te maken en je daaraan houden als het even kan. Dan slinger je ook niet het "jij doet nooit blabla" "jij wilt altijd blalala"

toen we in ons vorige huisje woonden, zijn huis, voelde het ook echt aan als zijn huis en ik voelde me minder op mn gemak. het was een tweekamerhuisje, slaapkamer, woonkamer, schuur, tot de nok toe gevuld met zijn zooi, en ik voelde me d'r niet thuis-thuis. heb er een half jaar gewoond. nu wonen we in een 4 kamer woning, ieder ons eigen werkhokje en slaapkamer en woonkamer ingericht naar ons beiden smaak (maar toch overwegend de mijne ) en dat voelt al veel beter.
Dus... misschien is het een idee om je vriendin te betrekken in de inrichting etc van jouw huis, zodat het ook een beetje "van haar" aanvoelt. En wat ook belangrijk is mochten jullie gaan samenwonen, creeeer ruimte in je huis waar jullie je allebei kunnen terugtrekken, dus een plek specifiek voor jou en een specifiek van haar. Anders trek je binnen notime misschien wel de haren uit elkaars hoofd
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:51:47 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690052
en dat ieder een eigen plekje is een goeie tip, wij zijn nu 13 jaar samen en hebben gewoon nog een eigen werkplekkie, met onze eigen zooi
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38690140
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:51 schreef Klonk het volgende:
en dat ieder een eigen plekje is een goeie tip, wij zijn nu 13 jaar samen en hebben gewoon nog een eigen werkplekkie, met onze eigen zooi
Ja, dat is inderdaad ook belangrijk.

En hij is bij mij komen wonen, maar heeft wel gewoon zijn eigen spullen meegenomen. Zijn computer, zijn salontafel, tv, tv-meubel en banken. En wat lampjes en troepjes, staan gezellig tussen mijn troepjes.
Verder een eigen 'rommelkast' en die heb ik ook.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:55:29 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690180
die eigen rommeltjes zijn zo belangrijk

wonen in een ikea showroom is niet gezellig, ik heb hier rond mijn bureau van alles staan en hangen, sommige dingen heb ik al van kinds af op een bureau staan.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:56:16 #10
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_38690209
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:40 schreef descendent1 het volgende:

- Wat zijn de meest voorkomende ergernissen
-een partner hebben die altijd alles kwijt is en dus iedere ochtend onder aan de trap brult: 'waar zijn m'n sleutels/manchetknopen/sokken/etc.'
-wie heeft de afstandsbediening?
-je nek breken over de troep van de ander
-'jij zou toch boodschappen doen?'


Hè, jammer dat ik niet meer samenwoon.....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:57:25 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38690252
samenwonen is leuk.. .alleen .. je zit altijd weer op elkaars lips.. als er sommige dingen zijn waar je nu al van gaat weten, dat je je er aan gaat ergeren... spreek ze dan zo snel mogelijk uit..
dat voorkomt ergernissen later..


en verder.. niet te veel over piekeren.. en geniet ervan.. .:)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:58:04 #12
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38690270
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:50 schreef releaze het volgende:
mijn vriend en ik woonden al vrij snel samen en hadden daarmee ook vrij snel opruim-ruzies, voornamelijk over wie doet wat en wanneer. het is een idee om, heel kinderachtig, een schema te maken en je daaraan houden als het even kan. Dan slinger je ook niet het "jij doet nooit blabla" "jij wilt altijd blalala"

toen we in ons vorige huisje woonden, zijn huis, voelde het ook echt aan als zijn huis en ik voelde me minder op mn gemak. het was een tweekamerhuisje, slaapkamer, woonkamer, schuur, tot de nok toe gevuld met zijn zooi, en ik voelde me d'r niet thuis-thuis. heb er een half jaar gewoond. nu wonen we in een 4 kamer woning, ieder ons eigen werkhokje en slaapkamer en woonkamer ingericht naar ons beiden smaak (maar toch overwegend de mijne ) en dat voelt al veel beter.
T wordt wel een appartement; met meer dan twee kamers ja; ik wil sowieso een beetje de ruimte hebben en zij ook.
quote:
Dus... misschien is het een idee om je vriendin te betrekken in de inrichting etc van jouw huis, zodat het ook een beetje "van haar" aanvoelt. En wat ook belangrijk is mochten jullie gaan samenwonen, creeeer ruimte in je huis waar jullie je allebei kunnen terugtrekken, dus een plek specifiek voor jou en een specifiek van haar. Anders trek je binnen notime misschien wel de haren uit elkaars hoofd
Als ik een huisje krijg trekt ze er waarschijnlijk direct bij in; de inrichting enzo doen we dus sowieso samen.
Ach; ik sta er erg positief tegenover, maar het is toch wel een behoorlijke stap. We wonen allebei in dezelfde stad en wonen al vaak bij elkaar, maar dan heb je toch nog je eigen plekje wat echt helemaal van jou is.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:58:07 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690273
m'n vriendin vraagt altijd heb jij nog ergens wasgoed, die heeft het al opgegeven
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38690297
Ik woon nu ook samen en wij hebben nog geen ergenissen gehad ofzo hebben beide dan ook dezelfde instelling met opruimen wat dus een voordeel is met koken hebben wij afgesproken dat degene die het eerst thuis is normaal gesproken gewoon kookt. De was wilde zij graag doen en strijken ook omdat ik dat toch niet zo goed kon volgens haar nou prima leef je uit. Dus bij mij gaat het super. Ik heb trouwens niet het gevoel dat ik vrijheid ingeleverd heb ofzo ik kan nu tenminste gewoon lekker bij dr zijn en zie en spreek mijn vrienden nog steeds net zo vaak.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:59:19 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690320
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:58 schreef descendent1 het volgende:

[..]
maar dan heb je toch nog je eigen plekje wat echt helemaal van jou is.
daar moet je dus voor zorgen dat het in het gezamelijke huis ook zo is , eigen bureau (al is het in dezelfde kamer) ofzo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38690329
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:58 schreef Klonk het volgende:
m'n vriendin vraagt altijd heb jij nog ergens wasgoed, die heeft het al opgegeven
ik vind juist altijd beneden ergens naast de bank een stapel sokken van mn vriendin

En dan zeg ik weer ruim nou gloeiende gvd je troep is op.
en dan begint ze te lachen en dan smelt ik

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:00:32 #17
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38690364
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:49 schreef Klonk het volgende:

[..]

en jarenlange training weggooien , dacht het niet, en bovendien is ze heeeeeeeeeeeeeeeel lief
Was ze maar heeeeeeel stout

Bij samenwonen gaan dingen spelen die voorheen nooit speelden, zoals inderdaad dat rommelige/opgeruimde verschil. Zolang je daar over praat en beide een beetje op let (en de relatie is verder goed) dan moet dat geen punt zijn. Dus ik zou zeggen, spreek zoveel mogelijk irritatietjes gelijk uit.

Als je vaak veel gezeik hebt (i.p.v. af en toe en vrij onschuldig) over dat soort dingetjes mag je argwaan krijgen... Wat ik zo om me heen heb gezien betekent dat meestal dat het met de relatie zelf niet goed (meer/genoeg) zit..
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:02:39 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690433
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:59 schreef Joene het volgende:

[..]

ik vind juist altijd beneden ergens naast de bank een stapel sokken van mn vriendin

En dan zeg ik weer ruim nou gloeiende gvd je troep is op.
en dan begint ze te lachen en dan smelt ik

dat zijn zo de dingen die er na verloop van tijd inslijten, elkaar vooral niet proberen te veranderen, nu heb ik het voordeel dat mijn vriendin qua dingen die ze leuk vind (niet qua uiterlijk) een beetje een voorkeur heeft naar mannendingen, beeldschermen en knoppen zijn leuk (maar kledingwinkels ook), ze zeurt niet als ik in Duitsland 200 per uur rij (integendeel ze slaapt doodleuk).

ik heb er nooit zo over nagedacht, bij ons is het gewoon zo gegroeid en opeens hadden we samen een huisje.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38690479
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:02 schreef Klonk het volgende:

[..]

dat zijn zo de dingen die er na verloop van tijd inslijten, elkaar vooral niet proberen te veranderen, nu heb ik het voordeel dat mijn vriendin qua dingen die ze leuk vind (niet qua uiterlijk) een beetje een voorkeur heeft naar mannendingen, beeldschermen en knoppen zijn leuk (maar kledingwinkels ook), ze zeurt niet als ik in Duitsland 200 per uur rij (integendeel ze slaapt doodleuk).

ik heb er nooit zo over nagedacht, bij ons is het gewoon zo gegroeid en opeens hadden we samen een huisje.
Mijn vriendin houdt ook van hardrijden
en van Gamen

en nu gaan we
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_38690664
Verschilt gewoon per character... Enige waar ik me over kan irriteren is dat de zooi die ik perfect in structuur opgeruimd laat liggen, welke ik enkel kan zien, op de meest vreemde plekken terug vind. Zo vond ik laatst een schroevendraaier terug bij de rest van het gereedschap, mijn boeken in een of andere kast en zo voorts... Kan geen fuck meer terug vinden dan.

  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:09:36 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690699
ik heb ook een hamer op de linnenkast liggen, in de slaapkamer

m'n vriendin vraagt waarom ligt die hamer daar, ik zeg geen flauw idee, en zij legt de hamer met een diepe zucht weer terug
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:09:48 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38690708
En fris weer verder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38690825
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:09 schreef Copycat het volgende:
En fris weer verder.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:30:18 #24
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38691420
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:08 schreef Aneurism het volgende:
Verschilt gewoon per character... Enige waar ik me over kan irriteren is dat de zooi die ik perfect in structuur opgeruimd laat liggen, welke ik enkel kan zien, op de meest vreemde plekken terug vind. Zo vond ik laatst een schroevendraaier terug bij de rest van het gereedschap, mijn boeken in een of andere kast en zo voorts... Kan geen fuck meer terug vinden dan.

En DAT is nu iets waar ik me ook gegarandeerd aan zal gaan ergeren bij het samenwonen.
Maar hoe ga je daar mee om? Je praat erover vast, maar verbetert het ook, pas je je meer aan elkaar aan etc?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38691483
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:30 schreef descendent1 het volgende:

[..]

En DAT is nu iets waar ik me ook gegarandeerd aan zal gaan ergeren bij het samenwonen.
Maar hoe ga je daar mee om? Je praat erover vast, maar verbetert het ook, pas je je meer aan elkaar aan etc?
Gewoon zeggen dat je het niet fijn vindt als zij jouw spullen op gaat ruimen.
Zorgen dat je een eigen kast/doos/rommelhok krijgt waar jij je zooi kan laten en waar zij niet hoeft te komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')