abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:58:45 #1
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38651204
Wie?

Thiemo de Bakker
Geboren 19 september 1988
Current week 52 ATP rank: 1052

Waarom?
Omdat het Nederlandse mannentennis momenteel doodgebloed lijkt met Verkerk en Schalken al tijden in de lappenmand en Van Gemerden en Sluiter die al juichen met een eerste ronde overwinning of een top 100 positie, hebben we behoefte aan een nieuwe topspeler. Misschien nog wat vroeg om nu al Thiemo de Bakker te gaan volgen, maar met Misa Krajicek waren we er hier op Fok! ook al vroeg bij
Dus waarom dit keer niet??

Bovendien is Thiemo de Bakker momenteel de nummer 2 op de junioren wereldranglijst (achter Cilic, maar die doet niet mee aan Roland Garros). Op moment van schrijven staat Thiemo in de kwartfinale van RG, en is hij (zo goed als?) zeker van de 1e plaats op de ranglijst na deze week.

Nog meer info
ITF Profile
pi_38651340
Heb hem nog niet echt vaak zien spelen, maar het lijkt erop dat hij het wel ver kan gaan schoppen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:07:56 #3
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38651500
Zometeen tegen de ongeplaatste Andrei Martin (SVK) in de kwartfinale dus. Dat zou toch moeten lukken
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:24:47 #4
75556 erkel
back from Dagestan
pi_38652078
Naast Thiemo lopen er nog 3 jongens rond die potentiele top100 spelers kunnen worden, dus daar moet toch wel eentje het ver van kunnen schoppen hoop ik., namelijk: Robin Haase, Antal vd Duim en Igor Sijsling.
Weisst
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:29:33 #5
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38652263
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:24 schreef erkel het volgende:
Naast Thiemo lopen er nog 3 jongens rond die potentiele top100 spelers kunnen worden, dus daar moet toch wel eentje het ver van kunnen schoppen hoop ik., namelijk: Robin Haase, Antal vd Duim en Igor Sijsling.
Als deze jongens ongeveer net zo goed zijn en net zo veel potentie hebben, dan kunnen we wel algemeen TennisTalentTopic maken. Heb je wat meer info over ze?
pi_38653353
De Bakker gaat goed!
6-4 en 5-0.
Nu serverend voor de partij!
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:24:04 #7
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38654165
6-4 6-0 gewonnen. Morgen(?) de halve finale.
pi_38654565
Wel interessant om te volgen ja, het komt niet elk jaar voor dat we een #1 bij de junioren hebben :p
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:37:02 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38654653
Wat zegt het verleden over jongens die hoog staan bij de junioren? Breken die doorgaans door of niet?

Want die rankings bij juniores zijn altijd zo listig met al die leeftijdsverschillen. Maar ik denk dat het bij de jongens wel een beetje een indicatie is in tegenstelling tot meisjes. Als ze daar echt goed zijn, dan worden ze meteen vrij jong prof, het zijn de subtoppers die daar lang junior blijven om toch eens eerste op de ranking te kunnen staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_38654720
Mensen als Murray, Monfils etc zijn allemaal van die bekende #1s en kijk maar waar ze nu staan...
Als de Bakker in de buurt kan komen bij wat die jongens nu doen denk ik dat we heel blij kunnen zijn
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:41:26 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38654824
Er staat blijkbaar een historiek van de top tien op die site. Voorbeelden van vorige nummers 2 zijn Elsner, Jeanpierre, Coria, Enev, Tipsarevic en Baghdatis.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:47:07 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38661857
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er staat blijkbaar een historiek van de top tien op die site. Voorbeelden van vorige nummers 2 zijn Elsner, Jeanpierre, Coria, Enev, Tipsarevic en Baghdatis.
zitten er dus wel een paar bekenden tussen.
Maar het zegt wel wat bij de junioren. Alleen als ze bij de dames al vrij oud zijn als ze daar pas bovenaan staan worden ze misschien later nog goed maar vroeg zullen ze niet aan de top staan.
Bij de dames nemen we elke keer wel Clijsters en Sharapova als voorbeeld maar het is nog maar afwachten hoe lang die door kunnen gaan.

Vroeg bovenaan staan is niet alleen een indicatie van talent of goed zijn. Het is ook een indicatie van hoe volwassen iemand tennist op jonge leeftijd.

Jongens komen sowieso later pas aan de top door het grote verschil in kracht tussen jongens en mannen (uitzonderingen zoals Nadal nagelaten)

Als ik bijvoorbeeld Krajicek gisteren in de ere divisie zie spelen, dan heeft ze nog een lange weg te gaan. Ze verloor van een meisje waar ze een maand geleden nog met 6-1 6-0 van won (ze verloor met 6-3 6-3) en had de tranen in haar ogen staan daarna. Was ongeintresseerd bezig en had er duidelijk geen zin in.
Dat zijn gewoon kinderachtige dingen. Als zij echt goed wil worden dan moeten dat soort dingen eruit. Dat kan een paar jaar duren maar het komt waarschijnlijk wel. Tenzij ze het opgeeft maar zo zit ze ook weer niet in mekaar.

Thiemo de Bakker is een zekere belofte. Samen met Haase, Van der Duim en Sijsling. Ze moeten zich steeds meer ontwikkelen.
Voor een Nick van der Meer, Steven Korteling en Michel Koning (Michel Meijer ook) is het al te laat.
Die zijn al 20 of 21 en die staan te laag op de ranglijst om nog echt hoog te kunnen komen.
Om over Jasper Smit nog maar te zwijgen (toptalent volgens velen een paar jaar terug)

Haase is pas 18, Van der Duim 17 en Sijsling 17.
Thiemo zit al bijna op hetzelfde niveau en is nog een jaartje jonger.
Dat zijn toch wel de mensen waar we het de komende jaren van moeten gaan hebben. Kunnen erg goed worden. Ik vraag me af wat het wordt maar er komt toch weer een goeie tijd voor het nederlandse tennis aan als je dit zo ziet.
Jonge spelers die goed meedraaien bij de junioren zijn erg belangrijk. Tuurlijk het zijn geen toptalenten zoals Nadal. Maar dat kan ook haast niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:53:07 #13
75556 erkel
back from Dagestan
pi_38662088
Wel interessant om te lezen op die site van ITF wie voormalige toppers waren in de jeugd en dan kijken wie het uiteindelijk hebben gered. Dan zie je zo´n fransman als Jeanpierre heel wat bereikt hebben in het jeugdtennis, maar waar je nog nooit van hebt gehoord in het ATP-circuit.
Weisst
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:03:41 #14
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_38662550
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:24 schreef Coelho het volgende:
6-4 6-0 gewonnen. Morgen(?) de halve finale.
morgen inderdaad!
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:07:27 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38666396
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:53 schreef erkel het volgende:
Wel interessant om te lezen op die site van ITF wie voormalige toppers waren in de jeugd en dan kijken wie het uiteindelijk hebben gered. Dan zie je zo´n fransman als Jeanpierre heel wat bereikt hebben in het jeugdtennis, maar waar je nog nooit van hebt gehoord in het ATP-circuit.
Sommige van die spelers kunnen de overstap niet maken.
Niet gemotiveerd meer, denken er te makkelijk over, hebben niet de goeie wedstrijd mentaliteit om bij de grote jongens mee te mogen doen, etc

Trouwens Evthimios Karaliolios is er ook zo 1 die het nog wel een eind kan gaan schoppen.
en ja het is een nederlander
Zo zijn er nog wel een paar maar die moeten allemaal nog wel een hoop leren. Die zijn ook allemaal wat jonger.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:01:11 #16
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38668067
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:47 schreef Komakie het volgende:


Haase is pas 18, Van der Duim 17 en Sijsling 17.
Thiemo zit al bijna op hetzelfde niveau en is nog een jaartje jonger.
Dat zijn toch wel de mensen waar we het de komende jaren van moeten gaan hebben. Kunnen erg goed worden. Ik vraag me af wat het wordt maar er komt toch weer een goeie tijd voor het nederlandse tennis aan als je dit zo ziet.
Als je de ranglijst bekijkt zit Thiemo toch op een hoger niveau dan die eerste 3? Hij staat tenslotte 1e. Of zijn zij al prof/senior?
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:02:04 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38673128
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als je de ranglijst bekijkt zit Thiemo toch op een hoger niveau dan die eerste 3? Hij staat tenslotte 1e. Of zijn zij al prof/senior?
Haase stond vorig jaar in de finale van de jeugdkampioenschappen van Wimbledon, Van der Duim in de finale van de jeugd van Roland Garros.
Het zou kunnen dat ze al te oud zijn nu om daar aan mee te mogen doen maar ze spelen zeker satalite toernooien en future toernooien enzo (internationaal dus)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 juni 2006 @ 00:54:42 #18
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_38679661
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als je de ranglijst bekijkt zit Thiemo toch op een hoger niveau dan die eerste 3? Hij staat tenslotte 1e. Of zijn zij al prof/senior?
Hij staat nog niet eerste toch?
sig verwijderd door FA
  vrijdag 9 juni 2006 @ 07:44:42 #19
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_38682069
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 00:54 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hij staat nog niet eerste toch?
alleen als hij RG wint
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:33:55 #20
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38683798
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 07:44 schreef Vector_SLD het volgende:

[..]

alleen als hij RG wint
Dat las ik vanochtend ook in het AD. Ik meende eerder gelezen te hebben dat hij verder moest komen dan de kwartfinales om Cilic voorbij te gaan en dat de nummer 3 niet mocht winnen als hij in de halve finale uitgeschakeld zou worden.

Maar goed, als Thiemo RG wint, dan lijkt het me duidelijk

Vandaag de 2e partij op Court 2 (start eerste wedstrijd om 12.00u.) tegen Philip Bester uit Canada, de nr. 40 van de ITF ranglijst.

Dat De Bakker duidelijke doelstellingen heeft en zelfverzekerd is, blijkt uit zijn interview op de ITF site:
quote:
De Bakker keeps eyes on the prize in Paris
Being top seed at a junior grand slam is a serious business and Holland’s Thiemo DeBakker isn’t messing around. DeBakker, who plays Canada’s Philip Bester in the Roland Garros semi-finals on Friday, has been in Paris a week but has been so busy winning matches that he hasn’t even been to the centre of town to explore one of the world’s most beautiful cities.

“I think it’s better to be about business,” said the 17-year-old from The Hague. “Maybe if you have a day off then you can go and explore but I am here to play tennis. I am not here for sightseeing in Paris. It’s my job. I worked hard a lot for this when I was young and I am still working now. It has already been a job for a long time and it’s my job now.”

DeBakker did his job well on Thursday, beating Andrei Martin of Slovakia 6-4, 6-0 in a one-sided quarter-final. Bester, his semi-final opponent, beat Switzerland’s Robin Roshardt 7-6, 7-5.

“I felt good today,” said DeBakker. “It was tough to play against him because he played very directly and with very clean shots. Especially in the beginning and in the first set I had a lot of trouble and he returned very well. I was happy to win the first set because I broke him two times and I was on a roll.

“I’m playing well, I feel fit so I’m pretty comfortable now,” he continued. “I played in Sante Croce and Milan and had a week of practice in Holland before I drove over here, so I feel like I prepared well. Last week I was playing well in practice. I have played on clay since I was born because that’s what we play on at home in the summer, so I’m used to moving and hitting on it and that makes a difference too. A lot of guys, especially from America, they have trouble sliding on clay but not me.”

When asked what his goals were, DeBakker was unequivocal. “I came here to win the tournament, so that has always been my goal,” he said. “You have to play round by round of course and I have two rounds left, but you have to try to believe you can win.”
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:45:44 #21
30919 mitt
Michael Corleone
pi_38691989
Staat een set achter in de halve finale.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:30:36 #22
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38693490
Het lijkt op een tiebreak aan te gaan komen in de 2e

Nou, niet dus, van 6-5 en 30-15 achter knap terug gekomen en de set met 7-5 gepakt. Nu het karwei afmaken!
pi_38695861
Verloren.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:11:14 #24
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_38697202
Jammer
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  maandag 12 juni 2006 @ 11:10:32 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38773454
Hij staat wel 1 in de rankings van 5 juni:
http://www.itftennis.com/juniors/rankings/
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')