abonnement Unibet Coolblue
pi_38565677
Heej, ik ga vanavond een heerlijke kaasfondue maken, en ik wil deze eigenlijk steeds authentieker maken met echte zwitserse kazen. Ik vind de kaasdoop met goudse kaas en melk niet meer te eten, en heb nu eindelijk mn zusjes om dat ze ook de zwitserse variant lekker vinden! Ik maak hem natuurlijk met Emmentaler en Gruyere. Zo'n zak van de AH kan ook, maar zelf de kazen raspen e.d. hoort erbij, dus die koop ik niet meer. Nu kwam ik deze site tegen: Link En de authentieke fondue wil ik maken. Na enig onderzoek bleek mijn kaasboer de Appenzeller wel te verkopen, maar van de Vacherin Fribourg hadden ze echt nog nooit gehoord. Nu wil ik graag deze kaas, en wel meer kazen kopen. Ik vind zwitserse kazen erg lekker! Ik vraag me dus af of er zoiets als een zwitserse delicatessen winkel bestaat. Ik woon vlakbij R'dam en kan daar simpel met het OV komen. Desnoods wil ik wel een kaas online kopen, maar ik weet niet of dat verstandig is... Wellicht moet je er dan meteen een hele kopen...

Alvast hartstikke bedankt!

Ik maak er vandaag eentje met zo'n 900gr kaas, die kaasboer is echt geschift, ik had nie doorgegeven hoeveel ik nodig had aan mn moeder...
Cooking!
pi_38566925
Ik ben een tijdje kaasboer geweest in een grijs verleden, maar van die kaas heb ik ook nog nooit gehoord. Die is dus niet erg gangbaar en moet je net de mazzel hebben dat een kaasboer die heeft liggen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 5 juni 2006 @ 19:17:27 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38567406
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:33 schreef Aenarion het volgende:
Vacherin Fribourg hadden ze echt nog nooit gehoord. Nu wil ik graag deze kaas, en wel meer kazen kopen. Ik vind zwitserse kazen erg lekker! Ik vraag me dus af of er zoiets als een zwitserse delicatessen winkel bestaat. Ik woon vlakbij R'dam en kan daar simpel met het OV komen. Desnoods wil ik wel een kaas online kopen, maar ik weet niet of dat verstandig is... Wellicht moet je er dan meteen een hele kopen...
Online te verkrijgen via deze site
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38568592
Ah, bedankt! Ik twijfel echter of het verstandig is om kaas te kopen online, heeft iemand ervaringen?

De kaasfondue was errug lekker net, maar wel TE veel, ik echt teveel gegeten, 900g kaas, 6dl wijn, 6 baguettes met zn 5en, naja zeg met zn 4e naar binnen gewerkt...
Cooking!
pi_38571366
Vacherin Fribourg is toch een soort Gruyere uit het gebied Fribourg? Als je een keer iets anders wilt dan een normale fondue, is een franse Vacherin Chaude ook lekker. Dit is niet meer dan een Vacherin Mont d'Or die de oven in gaat en eenmaal gesmolten uit zijn houten bakje voor gelepeld.... super!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38580115
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:55 schreef Drive-r het volgende:
Vacherin Fribourg is toch een soort Gruyere uit het gebied Fribourg?
Dat is het idd.
Oh, and that's a bad miss!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')