abonnement Unibet Coolblue
pi_38624568
jep
pi_38627002
Om maar weer even on-topic te komen...

Ik heb nu een behoorlijk aantal keer naar de nieuwe cd geluisterd, ik heb ze nu live gezien, en ik zit vandaag al de hele dag via internetradio naar liveoptredens te luisteren en er is me iets opgevallen...

The Pot is een liedje... Ja tuurlijk, ze hebben een heleboel liedjes maar echt een liedje-liedje... Het is geen superlang episch stuk, geen langdradig Tool stuk maar echt een liedje!! Maar dan in de goede zin van het woord! (niet te verwarren met een commerciële productie die slechts gebruikt wordt om de zakken van producers en platenmaatschappijen te vullen!) Het is iets wat ik eerder bij Tool nooit echt heb ervaren, maar elke keer als ik het hoor valt me op dat het zo bijzonder gemakkelijk in het gehoor ligt en bijna (pas op nou he, niet gelijk gaan crowdsurfen en pogoën!)vraagt om lekker mee te zingen...

ik zei bijna...
pi_38627920






Tool @ pinkpop 2006
pi_38628115
Vette foto's! vooral die 3e van de hele band op het podium, super goed! Thanks!
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:27:30 #181
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_38628408
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:49 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Als je belooft dat je met je voeten niet boven mijn hoofd uitzwaait, mag je 1 iemand meenemen...
Deal
Maar t is ook eigenbelang he. Als ik steeds meer mensen meeneem, vinden ze het steeds kutter en moet ik t gezeik aanhoren (ik begin nl bij de meest enthousiaste natuurlijk).
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_38628453
Marshall en Diezel versterkers
PS4 online: micro_nl
pi_38629111
en mesa cabinetten
pi_38630717
jaja mooi speelgoed hoor, en dan niet te vergeten een aardig gitaartje erbij, een stuk of wat zelfs! Zijn 't trouwens Gibsons of ESP??

en ErikT, je moet gewoon mensen meenemen waarvan jij denkt dat ze het kunnen waarderen, verder niet... en anders moet je 't zelf ook lekker weten
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:38:23 #185
24054 search64
Avec le grande
pi_38630867
Ik geloof Gibson Supreme's, maar pin me der niet op vast.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:40:02 #186
24054 search64
Avec le grande
pi_38630924
Jones owns at least five Silverburst Gibson Les Paul Customs,[1] one of which is from 1979. These guitars are rare and sought after by collectors as their "silverburst" finish will turn to green over time - Silverbursts that have the original "silverburst" color are somewhat valuable. The color will change mainly when exposed to sunlight over long periods, a defect in the finishing process, which led to the guitar's discontinuation. Gibson reissued this guitar in 2003. Jones' Silverbursts have been modified with a Seymour Duncan JB pickup in the bridge position. [2] Live Jones only uses the bridge pickup and keeps the volume turned off on his neck pickup.[1] This allows him to kill the sound using his pickup's toggle switch. In the studio has used Gibson SGs alongside his Les Pauls.

Aldus wikipedia.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_38633915
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:40 schreef search64 het volgende:
Jones owns at least five Silverburst Gibson Les Paul Customs,[1] one of which is from 1979. These guitars are rare and sought after by collectors as their "silverburst" finish will turn to green over time - Silverbursts that have the original "silverburst" color are somewhat valuable. The color will change mainly when exposed to sunlight over long periods, a defect in the finishing process, which led to the guitar's discontinuation. Gibson reissued this guitar in 2003. Jones' Silverbursts have been modified with a Seymour Duncan JB pickup in the bridge position. [2] Live Jones only uses the bridge pickup and keeps the volume turned off on his neck pickup.[1] This allows him to kill the sound using his pickup's toggle switch. In the studio has used Gibson SGs alongside his Les Pauls.

Aldus wikipedia.
Nice, thanks!
  woensdag 7 juni 2006 @ 20:31:14 #188
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_38635922
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:40 schreef search64 het volgende:
Jones owns at least five Silverburst Gibson Les Paul Customs,[1] one of which is from 1979. These guitars are rare and sought after by collectors as their "silverburst" finish will turn to green over time - Silverbursts that have the original "silverburst" color are somewhat valuable. The color will change mainly when exposed to sunlight over long periods, a defect in the finishing process, which led to the guitar's discontinuation. Gibson reissued this guitar in 2003. Jones' Silverbursts have been modified with a Seymour Duncan JB pickup in the bridge position. [2] Live Jones only uses the bridge pickup and keeps the volume turned off on his neck pickup.[1] This allows him to kill the sound using his pickup's toggle switch. In the studio has used Gibson SGs alongside his Les Pauls.

Aldus wikipedia.
Geinig is dat, hij heeft iets van vijf exact dezelfde gitaren. Hij speelt ook vrijwel op alle foto's die ik van Tool heb gezien op zo'n Silverburst Les Paul. Toch heeft hij wel een favoriet denk ik, want nadat hij een snaar had gebroken en een andere had omgehangen, wisselde hij aan het eind van het nummer toch weer terug naar die eerste, waar zijn tech inmiddels een nieuwe snaar had opgezet.

Jezus wat nerderig dat ik hier op let
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 7 juni 2006 @ 20:47:47 #189
24054 search64
Avec le grande
pi_38636312
Dat verhaal van die rare finish had ik nog nooit gehoord, maar nu wil ik er een hebben Ik speel niet eens gitaar.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_38636471
Wat is die Adam Jones trouwens introvert , hij staat daar heel erg ingetogen zijn muziek te spelen. Verlegen bijna kijkt hij zo af en toe eens naar t publiek, en ietwat onzeker zwaait hij na 't einde van de show naar t publiek. Daar mogen veel gitaristen wat mij betreft een voorbeeld aannemen
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:34:01 #191
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_38637291
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:47 schreef search64 het volgende:
Dat verhaal van die rare finish had ik nog nooit gehoord, maar nu wil ik er een hebben Ik speel niet eens gitaar.
Het schijnt ook dat die speciale finish (en verkleuring) het hout zo bewerken dat het ook invloed heeft op de klank, en dat dat de reden is dat AJ vrijwel uitsluitend op zo'n Silverburst speelt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:49:49 #192
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_38639366
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:55 schreef Hammet het volgende:
Wat is die Adam Jones trouwens introvert , hij staat daar heel erg ingetogen zijn muziek te spelen. Verlegen bijna kijkt hij zo af en toe eens naar t publiek, en ietwat onzeker zwaait hij na 't einde van de show naar t publiek. Daar mogen veel gitaristen wat mij betreft een voorbeeld aannemen
ik geloof niet dat ik het daar mee eens ben. Ik ga toch naar een optreden om vermaakt te worden, TOOL doet dat op deze manier goed, maar ik moet er niet aan denken dat RHCP bijv. in hun blouse met stropdas voor op een plek blijven staan en het publiek niet aankijken. Om met Devin Townsend te spreken "Well it's just entertainment people!"
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_38639644
precies, bij Tool draait het niet om de personen.
pi_38640850
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:49 schreef Dandelion het volgende:

[..]

ik geloof niet dat ik het daar mee eens ben. Ik ga toch naar een optreden om vermaakt te worden, TOOL doet dat op deze manier goed, maar ik moet er niet aan denken dat RHCP bijv. in hun blouse met stropdas voor op een plek blijven staan en het publiek niet aankijken. Om met Devin Townsend te spreken "Well it's just entertainment people!"
Ik zeg ook sommigen . Ik bedoelde dus dat er genoeg gitaristen zijn die arrogant om zich heen staan te turen, maar dus geen kont presteren.

Entertainment hoeft zeker niet hand in hand te gaan met arrogantie.
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:45:09 #195
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_38641517
Bij sommige bands is gewoon de muziek niet boeiend genoeg om connectie te maken met het publiek. Van mij part hoeven ze bij Tool niks te zeggen, aangezien toch altijd zit te focussen op de muziek. Arrogantie is vaak de tweelingbroer van trots dus als ik iemand arrogant vind overkomen komt dat meestal doordat diegene trots op zichzelf of whatever is. Ik ben blij dat Tool zo is als ze zijn. Het lijkt mij gewoon supergaaf om in een band te zitten die zo op elkaar ingespeeld is.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  donderdag 8 juni 2006 @ 01:22:51 #196
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_38644192
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 23:29 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik zeg ook sommigen . Ik bedoelde dus dat er genoeg gitaristen zijn die arrogant om zich heen staan te turen, maar dus geen kont presteren.

Entertainment hoeft zeker niet hand in hand te gaan met arrogantie.
Dat ben ik inderdaad met je eens.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 23:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
Van mij part hoeven ze bij Tool niks te zeggen, aangezien toch altijd zit te focussen op de muziek.
Alhoewel de foute opmerkingen van Maynard geweldig zijn natuurlijk
quote:
Het lijkt mij gewoon supergaaf om in een band te zitten die zo op elkaar ingespeeld is.
Dat lijkt mij ook wel ja. Sowieso een band die muziekaal zulke onconventionele dingen doet.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_38649260
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:34 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Het schijnt ook dat die speciale finish (en verkleuring) het hout zo bewerken dat het ook invloed heeft op de klank, en dat dat de reden is dat AJ vrijwel uitsluitend op zo'n Silverburst speelt.
Sommige mensen willen bepaalde verschillen gewoon horen
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:57:39 #198
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38649333
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:55 schreef Hammet het volgende:

[..]

Sommige mensen willen bepaalde verschillen gewoon horen
Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het gedweep op sommige sites ook wel benauwend vind
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:19:27 #199
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_38649938
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:57 schreef Mark het volgende:
Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het gedweep op sommige sites ook wel benauwend vind
Aan de Goddelijkheid van de Hoogste Heeren van de Heilige Boven-Natuurlijke, boven de muziek staande, Opperkunst valt nu eenmaal niet te tornen.

[ Bericht 1% gewijzigd door MuadDib op 08-06-2006 12:08:44 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_38651875
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:55 schreef Hammet het volgende:

[..]

Sommige mensen willen bepaalde verschillen gewoon horen
Blablabla wat dacht je van speelgemak? Als hij deze gitaar meer heeft gebruikt (al is het maar per toeval) is alles meer ingesleten en speelt die gitaar waarschijnlijk voor hem fijner dan die andere... en ja, dat is wel zo, ik speel zelf nu ruim 10 jaar, en er is weldegelijk verschil tussen dezelfde verschillende gitaren! (niet dat alles waar is wat ik zeg, maar ik heb dit zelf gemerkt) En qua klank kan het ook schelen, dat de ene gitaar toevallig uit een SUPERGOED stuk hout is gesneden, en die andere minder... dat hoor je wel, maar ik denk dat het vooral comfort en gevoel is. Ik denk trouwens niet dat de finish van een gitaar de klank dusdanig kan beïnvloeden dat hij compleet anders klinkt dan een zelfde gitaar... daar waar het stuk hout dat wel kan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')