abonnement Unibet Coolblue
pi_38463241

Notre Dame copyright k_man 2005

Vorige delen
Parijs!
Parijs... hoe duur/tips etc?
Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Periferique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disney en La Défense).

[afbeelding]

Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat).

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.

Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs.

Deze OP is opgesteld door k_man. Met dank aan de Wiki info van koei.
Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom


[ Bericht 1% gewijzigd door Vava op 02-06-2006 03:04:28 ]
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 2 juni 2006 @ 03:01:15 #2
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38463255
Eind augustus even naar Parijs.

Je mist deeltje 4 in de OP.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38464038
ik ga binnenkort naar 'Paris', Las Vegas. Is voor mij trouwens dichterbij, als Californier. Niet dat ik daarom ga voerigens.. t is voor een conference..
pi_38464114
Parijs
misschien toch binnenkort maar weer es heen gaan
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:06:48 #5
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_38466156
Van 11 tot 15 juli in Parijs, leuk hotel gevonden, heb er erg veel zin in
Tip voor Postbankklanten: Lonely Planet met 25% bij bol.com, waardoor deze nog maar iets van 15 euro kost
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:36:56 #6
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38466906
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:06 schreef detulp050 het volgende:
Van 11 tot 15 juli in Parijs, leuk hotel gevonden, heb er erg veel zin in
Tip voor Postbankklanten: Lonely Planet met 25% bij bol.com, waardoor deze nog maar iets van 15 euro kost
Welke heb je gekocht? De gewone city guide Parijs of de Best Of Paris? Ik heb de laatste voor 8 euro weten te bemachtigen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38467096
Ik weet even geen zinnige reactie te plaatsen...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_38467232
tvp dan maar dinsdag
pi_38467320
21 juli
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:58:16 #10
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_38467525
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:36 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Welke heb je gekocht? De gewone city guide Parijs of de Best Of Paris? Ik heb de laatste voor 8 euro weten te bemachtigen.
Paperback | 368 Pagina's | Lonely Planet Publications | UK Edition | 2004
ISBN: 1740597605
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:59:03 #11
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38467555
Ah de cityguide. Die heb ik van Sydney, vond hem wel goed.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38468635
Gister iets verkeerd gegaan met het boeken van die trein. Dan maar met de auto
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:31:18 #13
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38472836
\o/ Op 21 augustus een weekje Parijs!
Seriously!?
pi_38473672
Het hostel is intussen ook geboekt. Dus een korte vakantie naar parijs in augustus staat nu echt vast

Kan iemand me misschien even kort en bondig uitleggen hoe het zit met de metro in Parijs. Heb zelf wel even gezocht maar kwam er niet echt uit, maar dat kan ook door m'n vermoeidheid komen
We gaan 8 dagen (of eigenlijk 8 nachten ). We willen natuurlijk vanalles zien, dus dan kunnen we vast beter een metro abbo doen, kan ik dat van te voren regelen en zo ja waar dan?

Alvast bedankt
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:33:13 #15
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38474913
Op www.parijs.nl staan daar allerlei tips e.d. over. hier bijvoorbeeld. Maar of het van tevoren is te regelen betwijfel ik.. ik herinner me in elk geval dat je vrijwel alle soorten metrokaartjes op elk metrostation en in veel kiosken op straat kan kopen.
Seriously!?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:41:28 #16
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38475203
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:58 schreef Twisted_fok het volgende:
Het hostel is intussen ook geboekt. Dus een korte vakantie naar parijs in augustus staat nu echt vast

Kan iemand me misschien even kort en bondig uitleggen hoe het zit met de metro in Parijs. Heb zelf wel even gezocht maar kwam er niet echt uit, maar dat kan ook door m'n vermoeidheid komen
We gaan 8 dagen (of eigenlijk 8 nachten ). We willen natuurlijk vanalles zien, dus dan kunnen we vast beter een metro abbo doen, kan ik dat van te voren regelen en zo ja waar dan?

Alvast bedankt
Wat wil je uitgelegd hebben? Ik vind de metro snel en effectief. Overstappen is niet mogelijk en staat goed aangegeven. Welk hostel blijf je?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38475405
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:41 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wat wil je uitgelegd hebben? Ik vind de metro snel en effectief. Overstappen is niet mogelijk en staat goed aangegeven. Welk hostel blijf je?
Ik zal zo de links in de post boven die van jou wel bekijken en dan kom ik er vast wel uit wat betreft de metro. Vroeg me vooral ook af hoe het zat met alle zones, maar daar kan ik vast wel een metrokaart voor vinden.

We hebben in Le Montclair Montmartre geboekt.

Misschien iemand nog leuke tips voor dingen die we echt moeten gaan zien/doen naast de standaard toeristen zooi, dat zijn vaak wel de leukste tips.

Ik vind het echt te leuk allemaal. Lang niet meer op vakantie geweest, nog nooit in Parijs geweest en ik wil er al zo lang heen.
Heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Of ik nog meer dingen moet uitzoeken van te voren of dat we wel zien als we er zijn.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:49:50 #18
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38475472
Hehe ik heb Absolute Hotel op het oog. Die hebben namelijk geen lockout, geen curfew, wel een gratis ontbijtje. Wanneer ga je?

Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38475603
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:49 schreef Jaguarized het volgende:
Hehe ik heb Absolute Hotel op het oog. Die hebben namelijk geen lockout, geen curfew, wel een gratis ontbijtje. Wanneer ga je?

Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb.
Dat heeft Le Montclair ook .

16 t/m 24 augustus.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:54:17 #20
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38475642
Ah ruk dan ben ik er nog net niet. Wat heb je voor Le Montclair betaald?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38475751
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:54 schreef Jaguarized het volgende:
Ah ruk dan ben ik er nog net niet. Wat heb je voor Le Montclair betaald?
He, wat jammer. Want als ik iets graag doe dan is het wel Fokkers meeten in Parijs terwijl ik er vakantie aan het vieren ben.
27 euro pp pn, vond ik wel erg meevallen. Maar zoiets is het de meeste hostels toch wel.

http://www.hostelbookers.com/hostels/france/paris/4541/ < daar daar daar!
pi_38477929
Ik ben nog nooit in Parijs geweest en heb geen flauw idee welke buurten ik moet gaan mijden. Nogal lastig, want daarom weet ik ook niet wat voor hostel/hotel ik moet gaan boeken. Ik ga van 1 tot en met 4 augustus, met de trein naar Gare du Nord. Iemand een echt aanradertje waar ik niet constant op mijn hoede hoef te zijn?
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:09:24 #23
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38478156
Wat ik me ineens afvroeg: als je een kaartje Amsterdam-Parijs hebt, kun je dan ook gewoon in Rotterdam instappen? Omdat het vanaf daar een uur korter reizen is (niet dat het vanaf Zwolle veel uitmaakt maar goed)
Seriously!?
pi_38478195
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:09 schreef ImPrEzA het volgende:
Wat ik me ineens afvroeg: als je een kaartje Amsterdam-Parijs hebt, kun je dan ook gewoon in Rotterdam instappen? Omdat het vanaf daar een uur korter reizen is (niet dat het vanaf Zwolle veel uitmaakt maar goed)
Ik zou zeggen van wel, maar aangezien de TGV op reservering werkt enzo zou ik het niet zeker weten.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_38480826
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:09 schreef ImPrEzA het volgende:
Wat ik me ineens afvroeg: als je een kaartje Amsterdam-Parijs hebt, kun je dan ook gewoon in Rotterdam instappen? Omdat het vanaf daar een uur korter reizen is (niet dat het vanaf Zwolle veel uitmaakt maar goed)
officieel niet. je zitplaats reservering is geldig tot tien minuten na vertrek vanaf je opstapstation. daarna mag de conducteur je zitplaats doorverkopen.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:40:04 #26
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38482724
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:01 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik ben nog nooit in Parijs geweest en heb geen flauw idee welke buurten ik moet gaan mijden. Nogal lastig, want daarom weet ik ook niet wat voor hostel/hotel ik moet gaan boeken. Ik ga van 1 tot en met 4 augustus, met de trein naar Gare du Nord. Iemand een echt aanradertje waar ik niet constant op mijn hoede hoef te zijn?
weet wel een buurtje waar je beter NIET je hotel kunt boeken....dat zijn de arrondissementen rondom het Gare de Lyon, meen aan de zuidkant van Parijs. Veel criminaliteit, armoedige wijken en veel (eigenlijk alleen maar) arabieren. Verder moet je natuurlijk niet in de echte banlieus gaan zitten, bijv ten noorden van de stad, maar daar kom je toch niet, want daar zit geen enkele toerist....
pi_38483257
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

weet wel een buurtje waar je beter NIET je hotel kunt boeken....dat zijn de arrondissementen rondom het Gare de Lyon, meen aan de zuidkant van Parijs. Veel criminaliteit, armoedige wijken en veel (eigenlijk alleen maar) arabieren. Verder moet je natuurlijk niet in de echte banlieus gaan zitten, bijv ten noorden van de stad, maar daar kom je toch niet, want daar zit geen enkele toerist....
Hoe zit het met de omgeving van Gare du Nord? De Sacre Couer enzo, of hoe je het ook mag spellen.
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:17:32 #28
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38483587
sacre coeur....dat is Montmartre en ook de sex-industrie van Parijs zit daar gevestigd...een lange boulevard met peep-shows, sex-shops en de Moulin Rouge als de bekendste club daar. Wel erg toeristisch overigens en redelijk wat hotelletjes in zijstraten die gewoon goed te doen zijn!! Lopen natuurlijk wel een aantal rare types en laat in de avond wordt het wat stiller en onguurder, maar nogmaals, overdag slenteren daar duizenden toeristen rond en ook s avonds toch behoorlijk wat volk op de been waardoor het niet echt onveilig wordt!! Bovendien zit je er goed centraal vanwege goede en snelle metroverbindingen.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:28:18 #29
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_38483908
Gare du Nord was de goede buurt om te zijn.
Veel toeristen.

Overigens om even op die metro/ov kaarten terug te komen.
Via en Arke kun je kaarten boeken.
Ik meen dat die voor 5 dagen 28 euro kosten.
Dan kun je onbeperkt gebruikt maken van het OV.

Mijn vraag van #4 blijft ook nog staan.
Ik zoek leuke betaalbare restaurants rond het 10e arrangement
Mijn Hotel (overigens 33 euro p.p.p.n.) ligt vlakbij het trein station
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_38483970
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:17 schreef Backdoorman het volgende:
sacre coeur....dat is Montmartre en ook de sex-industrie van Parijs zit daar gevestigd...een lange boulevard met peep-shows, sex-shops en de Moulin Rouge als de bekendste club daar. Wel erg toeristisch overigens en redelijk wat hotelletjes in zijstraten die gewoon goed te doen zijn!! Lopen natuurlijk wel een aantal rare types en laat in de avond wordt het wat stiller en onguurder, maar nogmaals, overdag slenteren daar duizenden toeristen rond en ook s avonds toch behoorlijk wat volk op de been waardoor het niet echt onveilig wordt!! Bovendien zit je er goed centraal vanwege goede en snelle metroverbindingen.
Dan is het goed genoeg. Als het maar geen enge achterstandswijken zijn. Ik denk dat ik maar een hotel neem wat in het noorden zit, of heel centraal.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_38484788
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

weet wel een buurtje waar je beter NIET je hotel kunt boeken....dat zijn de arrondissementen rondom het Gare de Lyon, meen aan de zuidkant van Parijs. Veel criminaliteit, armoedige wijken en veel (eigenlijk alleen maar) arabieren. Verder moet je natuurlijk niet in de echte banlieus gaan zitten, bijv ten noorden van de stad, maar daar kom je toch niet, want daar zit geen enkele toerist....
Gare de Lyon is heel klein beetje ten oosten van het centrum en daar is nog prima te doen hoor
je zit dicht bij place de la republique en place de la bastille, die beiden hartstikke leuk zijn! die wijk is juist super in opkomst!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:23:51 #32
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38485682
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:54 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Gare de Lyon is heel klein beetje ten oosten van het centrum en daar is nog prima te doen hoor
je zit dicht bij place de la republique en place de la bastille, die beiden hartstikke leuk zijn! die wijk is juist super in opkomst!
place de la bastille ligt in de Marais, dat is zeker een leuke, normale wijk, maar dat ligt toch echt een stuk noordelijker als het Gare de Lyon. Je moet maar eens kijken als je het Gare de Lyon uitloopt en de daaromheen liggende straten doorwandelt....vind dat toch een van de mindere buurten van "toeristisch" Parijs. Bij de Parijzenaars zelf staat het ook te boek als relatief onveilige buurt.
pi_38485769
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:23 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

place de la bastille ligt in de Marais, dat is zeker een leuke, normale wijk, maar dat ligt toch echt een stuk noordelijker als het Gare de Lyon. Je moet maar eens kijken als je het Gare de Lyon uitloopt en de daaromheen liggende straten doorwandelt....vind dat toch een van de mindere buurten van "toeristisch" Parijs. Bij de Parijzenaars zelf staat het ook te boek als relatief onveilige buurt.
place de la bastille ligt op ca. 400 meter van Gare de Lyon. ben je echt niet in de war met een ander station?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:46:05 #34
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38486444
denk het wel ff een kaartje van parijs erbij pakken dan maar
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:58:06 #35
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38486753
Wat zijn eigenlijk de gemiddelde prijzen voor een beetje nette hostelovernachting? Want ik kom nogal uiteenlopende prijzen tegen bij m'n zoektocht.. En na het lezen van bovenstaande posts is het dus extra opletten in welke buurt je terechtkomt
Seriously!?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:29:13 #36
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38489688
Eens even meelezen hier
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_38489731
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:58 schreef ImPrEzA het volgende:
Wat zijn eigenlijk de gemiddelde prijzen voor een beetje nette hostelovernachting? Want ik kom nogal uiteenlopende prijzen tegen bij m'n zoektocht.. En na het lezen van bovenstaande posts is het dus extra opletten in welke buurt je terechtkomt
een 2-persoonskamer in een hotel boek je vanaf ca. ¤ 50,- per nacht. Geen idee wat een hostel kost. veel goedkoper zal het niet zijn
pi_38490231
Parijs.
Drie keer bezocht en drie keer betoverd.
Ik kan niet wachten tot ik er deze zomer (hopelijk) weer ben.
Ik twijfel.
Vroeg in het seizoen. (20 - 30 juni) of laat in het seizoen (1- 30 sept.)
We zien het wel.
Overigens ga ik alleen op reis (het liefst Thalys) en zoek ik niet per se een hotel (als mijn neef voor hotel wil spelen.

De toeristische acttracties zijn leuk, maar nu wil ik wel wat anders. Heb ook een klein deeltje Amelie route gedaan. Iemand tips voor een twintig jarige studente? Musea (al dan niet klein) ben ik ook in geinteresseerd.
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:45:36 #39
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38490386
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:30 schreef snellejelle het volgende:

[..]

een 2-persoonskamer in een hotel boek je vanaf ca. ¤ 50,- per nacht. Geen idee wat een hostel kost. veel goedkoper zal het niet zijn
Nou je kan al voor de helft, dus dat is wel veel goedkoper in mijn ogen
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_38497489
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:28 schreef MrWes het volgende:
Gare du Nord was de goede buurt om te zijn.
Veel toeristen.


Hoe meer toeristen, destemeer pickpockets dus zo goed lijkt me dat niet...
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_38497593
Ik ga van de week boeken voor een lang weekend begin augustus!
Eindelijk!
pi_38498102
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
De toeristische acttracties zijn leuk, maar nu wil ik wel wat anders. Heb ook een klein deeltje Amelie route gedaan. Iemand tips voor een twintig jarige studente? Musea (al dan niet klein) ben ik ook in geinteresseerd.
Zoek een knappe vent die daar vlakbij woont en die neemt je wel mee op rondlieiding
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 3 juni 2006 @ 20:47:35 #43
95752 crew  Chell
Kluns
pi_38512533
Hoiii!!!

Ik ben nu in Parijs en tis weer super! Zit even in een internetcafe aan mijn verslaving toe te geven nu, maar ga zo weer lekker de stad in.

Ik wil hier wonen....
pi_38516671
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:28 schreef MrWes het volgende:

Overigens om even op die metro/ov kaarten terug te komen.
Via en Arke kun je kaarten boeken.
Ik meen dat die voor 5 dagen 28 euro kosten.
Dan kun je onbeperkt gebruikt maken van het OV.
Je kunt ze tegenwoordig ook in de Thalys kopen. En natuurlijk op Gare du Nord, alleen moet je daar ff in een flinke rij gaan staan.

Ik ben net een dag terug uit Parijs en het was weer genieten. We hadden dit keer een wat duurder hotel gekozen (75 euro pppn), was wel eens een keertje leuk om een overdreven grote en luxe badkamer te hebben (ook lekker als je een hele dag hebt rondgelopen). We hadden zelfs de enige kamer die uitzicht had op de Eiffeltoren.
Buurt was prima (Boulevard St-Marcel, grenzend aan de Avenue de Gobelins die weer leidt naar Place d'Italie), veel leuke eettentjes en een bios om de hoek.
Alleen zat het weer niet echt mee, vooral 's-avonds was het koud. Balen om te zien dat het nu gewoon 20+ graden is met volle zon.
pi_38516763
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 23:17 schreef Butra het volgende:

[..]

Je kunt ze tegenwoordig ook in de Thalys kopen. En natuurlijk op Gare du Nord, alleen moet je daar ff in een flinke rij gaan staan.

Ik ben net een dag terug uit Parijs en het was weer genieten. We hadden dit keer een wat duurder hotel gekozen (75 euro pppn), was wel eens een keertje leuk om een overdreven grote en luxe badkamer te hebben (ook lekker als je een hele dag hebt rondgelopen). We hadden zelfs de enige kamer die uitzicht had op de Eiffeltoren.
Buurt was prima (Boulevard St-Marcel, grenzend aan de Avenue de Gobelins die weer leidt naar Place d'Italie), veel leuke eettentjes en een bios om de hoek.
Alleen zat het weer niet echt mee, vooral 's-avonds was het koud. Balen om te zien dat het nu gewoon 20+ graden is met volle zon.
hoe heet het hotel en hoe had je het geboekt?
pi_38516835
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 23:20 schreef snellejelle het volgende:

[..]

hoe heet het hotel en hoe had je het geboekt?
Le Grand Hotel des Gobelins.

Website

Gewoon via internet geboekt. Een avondje zoeken op internet (tripadvisor etc.) deed wonderen.
pi_38517030
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 23:22 schreef Butra het volgende:

[..]

Le Grand Hotel des Gobelins.

Website

Gewoon via internet geboekt. Een avondje zoeken op internet (tripadvisor etc.) deed wonderen.
Nice, ziet er goed uit . ik ga het onthouden (puur professioneel )
  zondag 4 juni 2006 @ 01:00:35 #48
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38519349
Zijn er eigenlijk backpackers campings in Parijs? Afgelopen zomer hebben we met een paar mensen op zo'n camping in Berlijn gestaan. Die lag dan in een rustig voorstadje, vanwaar je met de metro met een halfuurtje in hartje Berlijn was. Is zoiets er ook in Parijs? Of is het beter die voorsteden sowieso te mijden...
Kan er nergens iets over vinden. En goedkoop overnachten is wel noodzaak :p
Seriously!?
pi_38522463
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:00 schreef ImPrEzA het volgende:
Zijn er eigenlijk backpackers campings in Parijs? Afgelopen zomer hebben we met een paar mensen op zo'n camping in Berlijn gestaan. Die lag dan in een rustig voorstadje, vanwaar je met de metro met een halfuurtje in hartje Berlijn was. Is zoiets er ook in Parijs? Of is het beter die voorsteden sowieso te mijden...
Kan er nergens iets over vinden. En goedkoop overnachten is wel noodzaak :p
"Camping du Bois de Boulogne" ligt vlak naast parijs aan de seine en is alleen bestemd voor mensen die vanaf 200km afstand buiten Parijs wonen, kortom parijzenaren en alles binnen de 200km zijn niet welkom daar. Het is bekend dat hier backpackers komen.

www.campingparis.fr
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  maandag 5 juni 2006 @ 02:38:35 #50
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38551071
tis ook bekend dat er veel criminelen en ander gespuis rondloopt op en om die camping en dat de kans dat je wat "kwijtraakt" 50% is....zouk liever in een hostel gaan in Parijs.
pi_38594139
Vraagje; in juli ga ik naar Parijs. We verblijven dan in Torcy, dichtbij disney, oomdat we daar ook heen willen. Nu willen we ook een paar daagjes naar Parijs zelf. Hoe kunnen we dit het beste doen qua ov. Een carnet kopen van 10 kaartjes? Dat je dan drie kaartjes gebruikt voor een enkele reis ofzo? Of geld dat niet over deze afstand? Ik meen dat het van centrum Parijs naar Torcy 5 zones is. Of is het dan beter om zo;n paris visite kaart aan te schaffen?
pi_38601694
Wat is er mis met gewoon een kaartje kopen voor die vijf zones? Als je toch maar één keer op en neer gaat, zal dat denkelijk het voordeligst zijn.
pi_38602105
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
De toeristische acttracties zijn leuk, maar nu wil ik wel wat anders. Heb ook een klein deeltje Amelie route gedaan. Iemand tips voor een twintig jarige studente? Musea (al dan niet klein) ben ik ook in geinteresseerd.
Ligt eraan wat je leuk vindt. Ik vond het museum van Yves Saint Laurent bijv heel leuk. Ook op gebied van architectuur is er veel te zien (bijv villa's van Le Corbusier die je kunt bezoeken), maar dat moet je dan wel interesseren.
pi_38602253
Hier ook nog wat tips die iets van de gebaande paden afwijken.
pi_38607202
Van 1 augustus tot 8 augustus ga ik met vriendin lief naar Parijs Geweldig, die actie van NS
We hebben vandaag een hotel geboekt; Hotel du Commerce, midden in het centrum en vrijwel alles op loopafstand. Goedkoop hotel, dus ik verwacht er ook niet veel van. Maargoed, het kost weinig en we zitten midden in Parijs. Ideaal
pi_38607627
Boeken jullie de hotels direct bij het hotel of via een reisbureau?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38608020
Reisbureau is zóó 1990.....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_38608193
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:07 schreef tim2308 het volgende:
Reisbureau is zóó 1990.....
Kan ook een onlinereisbureau zijn hoor

Als ik op websites van hotels kijk zijn overnachtingen vaak duurder dan via een reisbureau namelijk
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38608434
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:10 schreef Vava het volgende:

[..]

Kan ook een onlinereisbureau zijn hoor

Als ik op websites van hotels kijk zijn overnachtingen vaak duurder dan via een reisbureau namelijk
via een touroperator boeken is bij stedentrips vaak wel goedkoper ja. touroperators krijgen zoveel korting op de hotelkamers dat dat echt veel voordeliger is. Ook hebben veel touroperators nog 3=2's en 4=3's in het laagseizoen (en ja, juli en augustus zijn laagseizoen voor Parijs!).
pi_38609162
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:50 schreef Winski05 het volgende:
Van 1 augustus tot 8 augustus ga ik met vriendin lief naar Parijs Geweldig, die actie van NS
welke actie van de NS?
pi_38609333
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:59 schreef Vava het volgende:
Boeken jullie de hotels direct bij het hotel of via een reisbureau?
Ik heb dit keer geboekt via hostelworld.com
Hotel du Commerce ligt enorm centraal en kost maar 19.50 p.p. Wel een gedeelde badkamer, maargoed, dat is niet anders. We wilden het deze keer zo goedkoop mogelijk.
pi_38609966
Ik zal eens kijken naar hostelworld.com, gedeelde badkamer enz.. maakt me niet uit, ik wil alleen niet teveel betalen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38610000
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:28 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

welke actie van de NS?
Thalys bestaat 10 jaar...hierdoor kon je al voor 10 euro(retourtje 20 euro) naar Parijs
De 10 euro-kaarten waren snel uitverkocht, ik heb zelf voor 50 euro een retourtje geboekt. Ook niet verkeerd
pi_38610065
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:44 schreef Vava het volgende:
Ik zal eens kijken naar hostelworld.com, gedeelde badkamer enz.. maakt me niet uit, ik wil alleen niet teveel betalen
Dat maakte mij ook niets uit, mijn vriendin gelukkig ook niet. We zochten puur om een goedkoop hotel op een mooi gelegen plaats. En dat is perfect gelukt
pi_38610629
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:46 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Dat maakte mij ook niets uit, mijn vriendin gelukkig ook niet. We zochten puur om een goedkoop hotel op een mooi gelegen plaats. En dat is perfect gelukt
Ik vind het zonde om veel geld aan een hotel uit te geven, je komt er om te slapen/douchen/opfrissen en dat was het. Het enige wat ik wel erg handig vind is de bereikbaarheid, niet te ver van het centrum of in elk geval dichtbij een metrostation. En liever niet in een te erge achterbuurt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:06:19 #66
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38615095
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:58 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik vind het zonde om veel geld aan een hotel uit te geven, je komt er om te slapen/douchen/opfrissen en dat was het. Het enige wat ik wel erg handig vind is de bereikbaarheid, niet te ver van het centrum of in elk geval dichtbij een metrostation. En liever niet in een te erge achterbuurt
geef je groot gelijk. Bovendien, en heb dit al eerder gezegd, alle hotels in Parijs, of het nu 1,2 of 3 sterren op de deur heeft staan, lijken als twee druppels water op elkaar! Of je moet in het Ritz belanden ofzo...das andere koek maar anders...lekker belangrijk of er een grotere bank in de lobby staat, of dat er een liftje in je hotel zit ipv alleen een trap....om dat soort dingetjes gaat het dus en betaal je soms wel enkele tientallen euro's per nacht meer...echt onbegrijpelijk dat mensen dat geld ervoor overhebben.
Overigens, als je er een beetje bijtijds bij bent en onder de 26, dan heb je meestal wel een kaartje van onder de 60 euro hoor met de thalys. Tis altijd wel goedkoop...ben al 2 keer op en neer gereisd voor slechts 42 euro retour!!!! Wel op tijd boeken dan.
  woensdag 7 juni 2006 @ 08:22:53 #67
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38616310
Wij hebben via Hostelbookers.com geboekt. 27 euro p.n.p.p. voor een tweepersoonskamer met eigen badkamer. Wij wilden ook zo goedkoop mogelijk, maar ik had geen zin in een meerpersoonskamer, want dan ben ik na 2 nachten al helemaal dood. En een eigen badkamer vind ik toch ook wel een grote pre

Bij dit bedrag zitten lakens, handdoeken en ontbijt trouwens ook wel in, dus wat dat betreft vind ik het helemaal geen slechte prijs... Ze hebben op die site trouwens ook nog wel goedkoper, als je een meerpersoonskamer neemt bijvoorbeeld
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_38636687
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 08:22 schreef melismay het volgende:
Wij hebben via Hostelbookers.com geboekt. 27 euro p.n.p.p. voor een tweepersoonskamer met eigen badkamer. Wij wilden ook zo goedkoop mogelijk, maar ik had geen zin in een meerpersoonskamer, want dan ben ik na 2 nachten al helemaal dood. En een eigen badkamer vind ik toch ook wel een grote pre

Bij dit bedrag zitten lakens, handdoeken en ontbijt trouwens ook wel in, dus wat dat betreft vind ik het helemaal geen slechte prijs... Ze hebben op die site trouwens ook nog wel goedkoper, als je een meerpersoonskamer neemt bijvoorbeeld
Ik zit daar ook ff te kijken hè. Een private twin ensuite, dat is gewoon een 2persoonskamer? Dan lig ik niet met een andere onbekende op de kamer toch?
pi_38638372
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:06 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik zit daar ook ff te kijken hè. Een private twin ensuite, dat is gewoon een 2persoonskamer? Dan lig ik niet met een andere onbekende op de kamer toch?
Dat is idd een eigen kamer, met 2 eenpersoonsbedden.
De private double is een eigen kamer met een tweepersoonsbed.
En als er ensuite bijstaat wil dat zeggen dat je een eigen wc en douche bij de kamer hebt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:29:52 #70
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38638813
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:19 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Dat is idd een eigen kamer, met 2 eenpersoonsbedden.
De private double is een eigen kamer met een tweepersoonsbed.
En als er ensuite bijstaat wil dat zeggen dat je een eigen wc en douche bij de kamer hebt.
Wat heb je dat toch weer prachtig uitgelegd
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_38639745
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:29 schreef melismay het volgende:

[..]

Wat heb je dat toch weer prachtig uitgelegd
Zo ben ik dan ook wel weer.
pi_38640258
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:19 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Dat is idd een eigen kamer, met 2 eenpersoonsbedden.
De private double is een eigen kamer met een tweepersoonsbed.
En als er ensuite bijstaat wil dat zeggen dat je een eigen wc en douche bij de kamer hebt.
Dit is handig! Ik was ook al aan het kijken wat nou wat zou zijn.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38669136
Spotjes van Le Parisien, een krant uit Parijs:

http://www.leparisien.com(...)320x240/Japonais.wmv
http://www.leparisien.com(...)20x240/Gentleman.wmv
http://www.leparisien.com(...)20x240/Sanisette.wmv

De pay off: Le Parisien, il vaut mieux l'avoir en journal / De Parijzenaar kan je beter als krant hebben...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 9 juni 2006 @ 02:59:51 #74
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38681320
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:28 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

welke actie van de NS?
Mogge.

Thalys bestaat 10 jaar en daardoor kan je deze hele maand goedkope tickets boeken vanaf 10 euro per enkele reis. Nu zullen alle 10 euro tarieven al wel weg zijn maar je zou eens kunnen kijken op tgv.com voor 25 euro per enkele reis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38681327
Via Belgie, daar schijnt die actie te zijn..... hoorde ik van een collega.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 9 juni 2006 @ 03:05:47 #76
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38681348
Je kan ook vanuit Belgie idd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38681378
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 03:05 schreef Jaguarized het volgende:
Je kan ook vanuit Belgie idd.
idd en van die collega hoorde ik dat ze daar gisteren nog tickets voor 10 euro hadden
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 9 juni 2006 @ 03:14:49 #78
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38681396
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 03:11 schreef Vava het volgende:

[..]

idd en van die collega hoorde ik dat ze daar gisteren nog tickets voor 10 euro hadden
Moet je wel weer eerst naar minimaal Antwerpen Berchem. En daar heb ik destijds 9,40 euro voor betaald van Roosendaal Grens, superdagretour met OV korting.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38681440
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 03:14 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Moet je wel weer eerst naar minimaal Antwerpen Berchem. En daar heb ik destijds 9,40 euro voor betaald van Roosendaal Grens, superdagretour met OV korting.
Klopt voor mij zou het in reistijd wel wat korter zijn, nu moet ik via Rotterdam maar in Nederland kan ik dan gratis met de trein dus ik vind het wel best zo maar voor mensen in het zuiden van NL is het wel de moeite waard om via Belgie te reizen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38686712
net terug t was super
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:16:09 #81
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38686780
Wat heb je allemaal gedaan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38687033
Veel gezien, romdritjes gemaakt, bij de eiffeltoren geweest duhu (niet erop geen tijd voor ), sacre coeur, pere lachisse, centre pompidou, arc de thriomphe, la defense, notre dame, louvre, champs elyssee, de standaarddingen
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:30:28 #83
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38687299
Nice. Veel croissants gegeten?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38687355
Hier zijn de treintickets gisteren bezorgd. Ik vind ze sexy.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:35:57 #85
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38687473
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:32 schreef Twisted_fok het volgende:
Hier zijn de treintickets gisteren bezorgd. Ik vind ze sexy.
Fototje?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38687498
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:35 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Fototje?
Even geduld dan.
pi_38687747




Paris Nord

Trés sexy.

  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:49:46 #88
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38687855
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:46 schreef Twisted_fok het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Paris Nord

Trés sexy.

Iedereen had ze al gezien behalve ik
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_38687881
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef melismay het volgende:

[..]

Iedereen had ze al gezien behalve ik
IEDEREEN! idd.

Je bent er nog snel bij.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:53:42 #90
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38687991
Staat er op de envelop ook wat? Of is het een witte envelop?

Straks gaan mijn ouders weer vragen stellen..
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:54:50 #91
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38688029
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:50 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

IEDEREEN! idd.

Je bent er nog snel bij.
We zijn volwassen, zie je dat? Zitten we tegenover, of naast elkaar?
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_38688120
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:53 schreef Jaguarized het volgende:
Staat er op de envelop ook wat? Of is het een witte envelop?

Straks gaan mijn ouders weer vragen stellen..
Het logo en overige huisstijl-zooi van de NS.
pi_38688143
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:54 schreef melismay het volgende:

[..]

We zijn volwassen, zie je dat? Zitten we tegenover, of naast elkaar?
Daar zijn ze mooi ingetrapt.

Naast elkaar I guess.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:00:51 #94
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38688247
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:57 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Het logo en overige huisstijl-zooi van de NS.
Nah ik ben benieuwd. Die tickets zouden nu ook op mijn Nederlandse adres in de bus moeten vallen. Ik zie ze wel. Wel bagger dat je op die reservering niet kan zien waar je zit. Dat kan wel als je net geboekt hebt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38688411
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:30 schreef Jaguarized het volgende:
Nice. Veel croissants gegeten?
Geen enkele
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:55:53 #96
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38694312
Hmm ik heb de tickets eergister gekregen, maar bij mij zaten ze in een blanco envelop met poststempel Brussel. Dat vond ik wel netjes en discreet




Seriously!?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:02:47 #97
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38694568
Oeh stoer, je krijgt er 2 pp. Dat kreeg ik toen volgens mij ook.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:08:55 #98
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38694779
Nouja.. die vier van mij zijn dus 2x Asd-Paris en 2x Paris-Asd, ook als 2x 2 enkeltjes besteld.
Seriously!?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:13:24 #99
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38694927
Je doet toch altijd 2 enkeltjes.. TGV.com?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:36:46 #100
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_38698086
ja hehe, tis mijn eerste ervaring met de TGV dus ik had geen flauw idee hoor of er mss ook retourtjes bestonden

Trouwens, kent iemand club KAKA? Schijnt een gothic-gebeuren te zijn maar wel cool... in de buurt van de Moulin Rouge heb ik gehoord.
Seriously!?
pi_38698920
Kreeg vanmiddag het boekje 100% Parijs binnen. Net in de trein in zitten neuzen en er staan echt leuke en handige dingen in. Zowel tis bezienswaardigheden, leuke wandelingen, mooie parken, leuke restaurantjes (ook veel goedkope ). Alles met routes, metro uitstaphaltes, entree prijzen e.d.
Helemaal top.
Wordt nog moeilijk kiezen wat we allemaal gaan doen in die dagen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:33:31 #102
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_38709495
Ik heb ook vandaag het boekje 100%parijs binnen gekregen
Maar ik vind wel dat erg veel multiculturele tips in staan, terwijl ik voor Multiculti ook naar andere steden kan. Ik had meer typische Franse dingetjes verwacht (niet dat multiculti niet Frans is natuurlijk)
pi_38709608
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:33 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb ook vandaag het boekje 100%parijs binnen gekregen
Maar ik vind wel dat erg veel multiculturele tips in staan, terwijl ik voor Multiculti ook naar andere steden kan. Ik had meer typische Franse dingetjes verwacht (niet dat multiculti niet Frans is natuurlijk)
En het is wel Parijs, een wereldstad. Wat verwacht je.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:44:36 #104
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_38709869
Ik had wat meer oude cafeetjes verwacht of kleine marktjes waar niemand van weet, maar ik ga de multicultitips wel opvolgen, misschien verbaas ik me er nog erg over
pi_38709915
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:44 schreef detulp050 het volgende:
Ik had wat meer oude cafeetjes verwacht of kleine marktjes waar niemand van weet, maar ik ga de multicultitips wel opvolgen, misschien verbaas ik me er nog erg over
Als niemand er van weet staat het niet in zo'n boekje.
Maar ik neem aan dat je zelf onderweg ook nog wel vanalles tegen zult komen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:52:23 #106
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_38710058
Ik heb nu al wel vijftig dingen die ik wil bezoeken en ik voorspel nu al dat ik daar te weinig tijd voor ga hebben
pi_38710116
Hoe lang ga je?
pi_38710134
Ik heb nog niets aangestreept waar ik persé heen wil, dat komt later wel. Ga ook pas in augustus.
Wanneer ga je en hoe lang?
pi_38710185
Eerste keer voor jullie beiden?
pi_38710229
Jep. Ik vind het echt te leuk dat ik er eindelijk naartoe ga.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:00:13 #111
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_38710251
Ik ga vijf dagen (van 11 tot en met 15 juli), de derde keer dat ik ga, maar de eerste keer was ik nog maar 10. Op 14 juli zal ik me vooral vergapen aan de festiviteiten, maar ik ga vooral voor Versailles, Pere Lachaise en de wat minder bekende oude kerken en het slenteren door de straten
pi_38710285
Versailles heb ik ook nog niet gehad.
pi_38710563
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:28 schreef MrWes het volgende:
Mijn vraag van #4 blijft ook nog staan.
Ik zoek leuke betaalbare restaurants rond het 10e arrangement
Mijn Hotel (overigens 33 euro p.p.p.n.) ligt vlakbij het trein station
Restaurants in Parijs: Mmmm !!! (Site met waarderingen van bezoekers. En die zijn redelijk betrouwbaar, is mijn ervaring)

En als je Frans niet zo goed is, dan moet je maar op de met Google vertaalde versie kijken.
pi_38710736
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:00 schreef detulp050 het volgende:
Ik ga vijf dagen (van 11 tot en met 15 juli), de derde keer dat ik ga, maar de eerste keer was ik nog maar 10. Op 14 juli zal ik me vooral vergapen aan de festiviteiten, maar ik ga vooral voor Versailles, Pere Lachaise en de wat minder bekende oude kerken en het slenteren door de straten
wat was het daar gister heerlijk, vrij rustig in de schaduw echt ontspannend en erg interessant zeker een aanrader dus.
pi_38710749
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:23 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

place de la bastille ligt in de Marais, dat is zeker een leuke, normale wijk,
En Le Marais is de hippe homowijk van Parijs. .
pi_38711053
Ik vind de TGV trouwens niks meer. Uren lang in een volle trein met weinig beenruimte vol krijsende koters, te hard pratende Amerikanen en Italianen. En je bent al gauw de hele dag kwijt met reizen, vooral als je niet in de randstad woont, omdat je eerst naar Amsterdam, Rotterdam of Den Haag toe moet.

Dus tegenwoordig ga ik met het vliegtuig. . In een uurtje ben je d'r en je hebt dan nog de hele dag om in Parijs door te brengen. En het is niet eens zo heel veel duurder. .
pi_38711998
De Thalys dus? Het scheelt een hoop als je eerste klas reist.
pi_38712217
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:08 schreef k_man het volgende:
De Thalys dus? Het scheelt een hoop als je eerste klas reist.
Oh, jah, de Thalys inderdaad. . Maar 1e klas? Dan kun je toch net zo goed vliegen. .
pi_38712590
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:08 schreef k_man het volgende:
De Thalys dus? Het scheelt een hoop als je eerste klas reist.
En ook nu in de aanbieding

Vliegen? Dan ben je toch wel wat langer onderweg. Zeker nu KLM niet meer vanaf Rotterdam naar Parijs vliegt.
pi_38712686
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En ook nu in de aanbieding

Vliegen? Dan ben je toch wel wat langer onderweg. Zeker nu KLM niet meer vanaf Rotterdam naar Parijs vliegt.
Maar wel vanaf Eindhoven. .
pi_38712953
Ik ben iig korter onderweg wanneer ik via Rotterdam of Brussel naar Parijs ga met de Thalys dan wanneer ik eerst naar een luchthaven moet, daar inchecken enz.. en wachten
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38716744
Hmm... o[p TGV.com kan ik voor 25eu een enkele reis boeken? Klopt dat?
pi_38724613
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:26 schreef kikoooooo het volgende:
Hmm... o[p TGV.com kan ik voor 25eu een enkele reis boeken? Klopt dat?
Ja.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_38727566
Ik ga aankomend weekend om me vriendin op te zoeken (die er vorige week naartoe is verhuisd )

maar nu was ik op zoek naar een leuk, goedkoop, romantisch hotel voor met z'n tweetjes... wie heeft er nog tips?
pi_38731401
Waarom een hotel als zij daar woont?

Hoe dan ook; die vraag is al herhaaldelijk gesteld, dus gewoon ff teruglezen.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 18:31:46 #126
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_38949242
jeetje een nieuwe topic heb ik helemaal gemist!!

Hoe gaat het eik met onze boskov?? Is het al tijd om naar huis te gaan of niet??

Ik ga misschien over een maandje naar Paris aangezien ik per trein naar de l'auvergne ga en ik toch moet overstappen. Dus misschien gaat de overstap een dagje of drie duren
of niet natuurlijk
pi_38986408
De Thalys aanbieding voor de eersteklas is echt in het hoogseizoen. Jammer. Ik was van plan om het tweede weekend van september ongeveer naar Parijs te gaan. Zou die prijs dan nog steeds zo goedkoop zijn omdat het uit het seizoen is, of is dit nog steeds het seizoen?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_38986569
Ik heb het reeds gevonden.
Tweedeklas reizen zou ¤65,- kosten.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_38996518
Iemand enig idee hoe het 6e district is, is dat een beetje te doen als je redelijk wat wilt zien en ondernemen? Leuke buurt?
Ik lees op internet best veel goede dingen, maar ook iemand die vertelt dat het 20 minuten is met de metro naar bijvoorbeeld het Louvre (vanuit ongeveer het midden van het 6e district). Dit lijkt me wat lang, of klopt het wel?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38997856
Twintig minuten lijkt me nogal veel, dat moet sneller kunnen.

Verder ken ik het 6de niet zo goed. Kan me daar althans zo geen hele leuke attracties voor de geest halen.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:00:32 #131
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38999097
Als het goed is ligt mijn Best Of Paris Lonely Planet inmiddels in Nederland op de deurmat. Die zien we over een tijdje wel.

We hebben besloten om 1 dag Disney te doen en 1 dag rondwandelen in Parijs. Op zondag schijnen veel musea gratis of met korting te bezoeken te zijn.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39000453
Niet elke zondag hoor. Eerste zondag van de maand.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:45:15 #133
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39000576
En de laatste toch ook?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39006526
  maandag 19 juni 2006 @ 16:59:05 #135
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39006713
Oh dat vertelde iemand die in Parijs woont me.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39006799
Misschien is het veranderd. Je zou eens kunnen kijken op de sites van een paar musa om het te checken.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 19 juni 2006 @ 18:30:14 #137
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39008867
Nee, alleen de eerste zondag van de maand. En voor studenten is het altijd iets goedkoper. Maar om de prijs hoef je een museumbezoekje in Parijs sowieso niet te laten hoor. Louvre bijvoorbeeld is maar 8,50. Kan je je niet echt een buil aan vallen dus.
pi_39039894
ik ga met me vriendinnetje 4 dagen naar parijs toe

we hebben een leuk hotel geboekt via bookings.nl

Montparnasse Daguerre
http://www.bookings.net/h(...);checkout=2006-07-23

38 euro per nacht

ik zie er nu al naar uit!

[ Bericht 66% gewijzigd door DancePlaza op 21-06-2006 00:11:35 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:07:20 #139
24606 edsuit
kind of blue
pi_39111363
Ik ga in het weekend van 14 - 16 juli voor het eerst naar Parijs! Samen met een vriend van me. Hij kent iemand die daar woont, dus daar kunnen we overnachten. Ben wel benieuwd hoe het is om op 14 juli in Parijs te zijn, en hoe de stad uberhaupt is. Nog niet echt een idee wat we allemaal gaan doen, deze week pas besloten om te gaan. Ik wil sowieso wel de bekende dingen zoals de Eiffeltoren, Arc de Triomphe en het Louvre zien.. maar goed, binnenkort maar eens wat gaan uitzoeken.
pi_39123769
Volgende week maken we een tussenstop in Parijs op weg naar Clermont-Ferrand en ik wilde dolgraag naar Versailles. Ben al vaker in Parijs geweest maar ik heb nog nooit Château de Versailles bezocht. Nu heb ik zitten kijken hoe je er komt. Dat is nu duidelijk. We verblijven in La Défense, dus kunnen we daar metrolijn 1 pakken en overstappen op Place de la Concorde tot Invalides en daar weer overstapen op metrolijn C (donkergeel) naar Versailles-Rive Gauche (Château de Versailles).

Alleen hoe duur is zo'n kaartje. Ik ben niet van plan om een Paris Visite e.d. te kopen want 1: daar is mijn verblijf te kort voor, we zitten er maar 1 volle dag, en 2: Zo'n geintje is veel te duur in vergelijking met wat je ervan gebruikt.

Nu kan ik op de site van de RATP niet vinden hoe duur dat traject is. Ik weet wel dat er in Parijs die paarse kaartjes van een euro of wat bestaan, maar ik weet nou niet voor hoeveel zones die geldig zijn en of La Defense-Versailles vv. ermee gedaan kan worden. Iemand die dat wel weet?
pi_39133570
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:27 schreef DancePlaza het volgende:
ik ga met me vriendinnetje 4 dagen naar parijs toe

we hebben een leuk hotel geboekt via bookings.nl

Montparnasse Daguerre
http://www.bookings.net/h(...);checkout=2006-07-23

38 euro per nacht

ik zie er nu al naar uit!
Dat ziet er goed uit en niet duur! Ook leuk in de buurt van Quartier Latin deze onthoud ik!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39134176
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:25 schreef Zephyrus het volgende:
Volgende week maken we een tussenstop in Parijs op weg naar Clermont-Ferrand en ik wilde dolgraag naar Versailles. Ben al vaker in Parijs geweest maar ik heb nog nooit Château de Versailles bezocht. Nu heb ik zitten kijken hoe je er komt. Dat is nu duidelijk. We verblijven in La Défense, dus kunnen we daar metrolijn 1 pakken en overstappen op Place de la Concorde tot Invalides en daar weer overstapen op metrolijn C (donkergeel) naar Versailles-Rive Gauche (Château de Versailles).

Alleen hoe duur is zo'n kaartje. Ik ben niet van plan om een Paris Visite e.d. te kopen want 1: daar is mijn verblijf te kort voor, we zitten er maar 1 volle dag, en 2: Zo'n geintje is veel te duur in vergelijking met wat je ervan gebruikt.

Nu kan ik op de site van de RATP niet vinden hoe duur dat traject is. Ik weet wel dat er in Parijs die paarse kaartjes van een euro of wat bestaan, maar ik weet nou niet voor hoeveel zones die geldig zijn en of La Defense-Versailles vv. ermee gedaan kan worden. Iemand die dat wel weet?
Ik vind dit op de RATP site:

Vous pouvez calculer le tarif de votre billet IDF pour un trajet direct Paris > Banlieue ou Banlieue > Paris. Ce service vous permettra prochainement de calculer le prix de votre trajet quel que soit votre déplacement en Ile-de- France.

Billet Ile-de-France
Prix du trajet :

Gare :
VERSAILLES RIVE GAUCHE

Zones : 1 à 4

De ou vers Paris Prix Billet à l'unité :
- plein tarif2,65 ¤
- demi tarif1,30 ¤

Carnet de 10 billets :
- plein tarif21,20 ¤
- demi tarif10,40 ¤
pi_39142227
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind dit op de RATP site:

Vous pouvez calculer le tarif de votre billet IDF pour un trajet direct Paris > Banlieue ou Banlieue > Paris. Ce service vous permettra prochainement de calculer le prix de votre trajet quel que soit votre déplacement en Ile-de- France.

Billet Ile-de-France
Prix du trajet :

Gare :
VERSAILLES RIVE GAUCHE

Zones : 1 à 4

De ou vers Paris Prix Billet à l'unité :
- plein tarif2,65 ¤
- demi tarif1,30 ¤

Carnet de 10 billets :
- plein tarif21,20 ¤
- demi tarif10,40 ¤
Hey bedankt! Maar is dit dat paarse 't' -ticket? Of is het een ander soort kaartje? (ze hebben 80 soorten kaarten...). hoe ik eraan kom zie ik dan wel. Trouwens, is die 2,65 voor La Défense-Versailles en v.v. Dat is niet duur

EDIT: ik zie het al. Dat tarief is geld voor 1 tot 4 zones. En van Défense naar Versailles zijn ongeveer 2, zo niet 3 zones.
pi_39142949
Dat zou kunnen. Wat ik gevonden heb is van centrum Parijs naar Versailles.

Ik zou het even bij een loket vragen. Volgens mij heeft metrostation La Défense dat wel.
pi_39159219
Ja zal ik doen. Bedankt in ieder geval!
pi_39202362
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:44 schreef Vava het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit en niet duur! Ook leuk in de buurt van Quartier Latin deze onthoud ik!
Er zit alleen geen ontbijt bij. Er zijn hotels voor dezelfde prijs, in dezelfde buurt, maar dan met ontbijt(buffet)
Ben ook nog aan het zoeken voor een hotel, maar nog geen keuze gemaakt...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39206782
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:12 schreef Elefes het volgende:

[..]

Er zit alleen geen ontbijt bij. Er zijn hotels voor dezelfde prijs, in dezelfde buurt, maar dan met ontbijt(buffet)
Ben ook nog aan het zoeken voor een hotel, maar nog geen keuze gemaakt...
idd zijn zoveeeeel hotels in parijs
pi_39207077
Moet je even kijken op www.octupustravel.com. Ruim aanbod van hotels en de prijzen zijn totaal en inclusief alle bijkomende kosten (Vergeet niet even de valuta te veranderen naar euro als dat nog niet gedaan is).

Wij hebben ons hotel in Parijs ook via die site geboekt.
Hotel Central La Défense. Ligt niet midden in het centrum, maar op loopafstand van La Défense in de wijk Courbevoie 2 stappen vanaf het Gare de Courbevoie. Verder een 2 sterren hotel, maar op de foto's afgaand ziet het er best chique uit. Site met meer foto's

Best te doen. 3 personen, 2 kamers (1x2pers en 1x1pers) inlcusief ontbijt voor 2 nachten, 250 euro
pi_39220231
Ik ben wel benieuwd naar dat nieuwe museum, Musée du quai Branly.

Iemand plannen daarheen te gaan of misschien zelfs al geweest?
  zondag 25 juni 2006 @ 21:50:18 #150
21503 Vava
Zoix!!
pi_39222356
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:58 schreef k_man het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar dat nieuwe museum, Musée du quai Branly.

Iemand plannen daarheen te gaan of misschien zelfs al geweest?
Ik kende het niet dus even op de website gekeken, lijkt me interessant

http://www.quaibranly.fr
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39222971
Ontworpen door Jean Nouvel en gewijd aan niet-westerse kunst. De opening was pas op het journaal.
pi_39246288
Het museum is inderdaad wel interessant. De eerste drie dagen was het gratis open, alleen stonden er enorme wachtrijen. Les 1 in Frankrijk: Il faut apprendre d'attendre

Vorige week was ik 4 dagen vrij en ben dus alle vier dagen in Parijs geweest. Erg he
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_39254919
Ben je er geweest? Vertel eens wat meer dan 'wel interessant'?
pi_39263092
Ik ben ook wel benieuwd of je er geweest bent en hoe het was
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39276691
Nee, ik ben er niet geweest maar heb er wel wat over gelezen in de media.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:53:04 #156
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39281184
Ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat je in de thalys al kaartjes voor de metro kunt kopen. Weet iemand hier meer over?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39297319
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:53 schreef Chanty het volgende:
Ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat je in de thalys al kaartjes voor de metro kunt kopen. Weet iemand hier meer over?
Nooit van gehoord maar waarom zou het handig zijn kaartjes kan je op elk metrostation kopen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39297482
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:37 schreef Vava het volgende:

[..]

Nooit van gehoord maar waarom zou het handig zijn kaartjes kan je op elk metrostation kopen
Inclusief Paris Nord, waar je aankomt.
pi_39297515
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:17 schreef tim2308 het volgende:
Nee, ik ben er niet geweest maar heb er wel wat over gelezen in de media.
Het staat bij mij op de planning

Verder zit ik te denken om naar de Marais te gaan, ben er nooit geweest dus geen idee. Is het het waard of kan ik beter wat anders gaan doen?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39297576
Het schijnt heel hip te zijn, maar ik vond er niet zo veel aan. Misschien niet in de juiste straten geweest, of niet genoeg interesse in winkelen.
pi_39297610
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:53 schreef Chanty het volgende:
Ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat je in de thalys al kaartjes voor de metro kunt kopen. Weet iemand hier meer over?
Klopt, kan bij de bar, maar moet je dus wel op tijd doen, voordat die dicht gaat.

Is inderdaad wel handig, want dan kun je gelijk doorlopen de metro in en niet in de rij staan met die andere NL'ers en Duitsers die allemaal tegelijkertijd bij dezelfde automaat kaartjes proberen te kopen. alhoewel dat natuurlijk eerder perceptie dan werkelijkheid is
pi_39297725
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:58 schreef k_man het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar dat nieuwe museum, Musée du quai Branly.

Iemand plannen daarheen te gaan of misschien zelfs al geweest?


Dat ziet er wel hip uit... over drie weken maar eens gaan bekijken
pi_39297832
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:44 schreef k_man het volgende:
Het schijnt heel hip te zijn, maar ik vond er niet zo veel aan. Misschien niet in de juiste straten geweest, of niet genoeg interesse in winkelen.
Er staat een leuke wandeling in de Lonely Planet van Parijs, als ik het zo lees lijkt het me wel mooi.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39298022
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Klopt, kan bij de bar, maar moet je dus wel op tijd doen, voordat die dicht gaat.

Is inderdaad wel handig, want dan kun je gelijk doorlopen de metro in en niet in de rij staan met die andere NL'ers en Duitsers die allemaal tegelijkertijd bij dezelfde automaat kaartjes proberen te kopen. alhoewel dat natuurlijk eerder perceptie dan werkelijkheid is
En dan zit je 3 minuten later in de volgende metro

Ik kom wel regelmatig in of door Parijs dus ik koop altijd 10 kaartjes per keer, heb er dus meestal wel wat op voorraad
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39298686
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:52 schreef Vava het volgende:

[..]

Er staat een leuke wandeling in de Lonely Planet van Parijs, als ik het zo lees lijkt het me wel mooi.
Die heb ik dus gedaan.
pi_39299493
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Die heb ik dus gedaan.
Okay!

Toen ik het las leek het me echt heel erg leuk maar jij was toen ook niet in een winkelstemming Ik vind het vaak wel leuk om in aparte winkeltjes te kijken en die schijnen wel in de Marais te zitten
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39300401
In mijn herinnering kwam die route maar langs weinig winkeltjes.
pi_39302819
Even wat gezocht over de Marais en het ziet er toch wel aardig uit.

En voor het idee:



Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:23:59 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39304557
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:37 schreef Vava het volgende:

[..]

Nooit van gehoord maar waarom zou het handig zijn kaartjes kan je op elk metrostation kopen
Klopt maar we komen (zonder vertraging) om 21 uur aan en moeten voor 22 uur inchecken bij ons hotel (25 minuten met de metro en dan nog 5 minuten lopen). Als we na 22 uur inchecken moeten we dat doen met de creditcard (en aangezien ik de creditcard van mijn ouders heb geleend om de kamer te reserveren heb ik die niet bij). t Zou dus tijd besparen als je daadwerkelijk in de trein al een kaartje kunt kopen, al verwacht ik niet dat het nog erggg druk is bij het loket. Maar goed: morgen even het hotel bellen, navragen hoe het nou precies zit met na 22 uur inchecken. Lijkt me dat er ook andere mogelijkheden zijn
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39304592
Loket, maar automaat kan ook. Werkt keimakkelijk.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:25:23 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39304607
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Klopt, kan bij de bar, maar moet je dus wel op tijd doen, voordat die dicht gaat.

Is inderdaad wel handig, want dan kun je gelijk doorlopen de metro in en niet in de rij staan met die andere NL'ers en Duitsers die allemaal tegelijkertijd bij dezelfde automaat kaartjes proberen te kopen. alhoewel dat natuurlijk eerder perceptie dan werkelijkheid is
tnx dat ga ik dan maar als eerste doen als ik mijn stoel gevonden heb
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39305171
Loket werkt idd prima, alleen ik weet nu niet meer of ik dat toen met een normale pinpas heb gedaan of met een creditcard als het met een creditcard moet is dat waarschijnlijk niet zo handig voor Chanty (vanwege geleende creditcard voor hotel van ouders denk ik niet dat ze er zelf een heeft)
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39305238
Waarom geen cash?
pi_39305488
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:41 schreef k_man het volgende:
Waarom geen cash?
o ik bedoelde automaat loket kan idd gewoon cash
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:30:06 #175
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39310856
Automaat heb ik nog nooit geprobeerd. Vorige keer ben ik meteen naar het loket gegaan en heb een abonnementje gehaald en hoefde er verder niet meer te zijn dus Maar dat abonnementje komt nu wel de dag erna. Eerst maar een los kaartje naar het hotel
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39311918
Mijn associatie bij de Marais zijn vooral homocafes en kleine straatjes. Maar er hangt wel een leuk sfeertje daar, vooral s avonds.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_39313232
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:27 schreef DancePlaza het volgende:
ik ga met me vriendinnetje 4 dagen naar parijs toe

we hebben een leuk hotel geboekt via bookings.nl

Montparnasse Daguerre
http://www.bookings.net/h(...);checkout=2006-07-23

38 euro per nacht

ik zie er nu al naar uit!
hoe heb je dat in godsnaam voor 34 euro per nacht geboekt? op de site staan de tarieven pas vanaf 300 euro ofzo.... wel een leuk hotel

als je mij verteld waar je het voor 38 euro hebt boek ik ook meteen
pi_39314071
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:34 schreef steve2003 het volgende:

[..]

hoe heb je dat in godsnaam voor 34 euro per nacht geboekt? op de site staan de tarieven pas vanaf 300 euro ofzo.... wel een leuk hotel

als je mij verteld waar je het voor 38 euro hebt boek ik ook meteen
Die 304 euro is voor 4 nachten, komt dus neer op 76 euro per nacht per kamer. Gedeeld door twee personen kom je dan op 38 euro...

Als je de foto's bekijkt snap je toch wel dat dit hotel geen 300 euro per nacht kost hè?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2006 11:04:11 ]
pi_39320245
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Die 304 euro is voor 4 nachten, komt dus neer op 76 euro per nacht per kamer. Gedeeld door twee personen kom je dan op 38 euro...

Als je de foto's bekijkt snap je toch wel dat dit hotel geen 300 euro per nacht kost hè?
godsklere, wat ben ik een ontzettende sukkel zeg

Zag die prijs, dacht eens na, heb er vorige week zelf geslapen

het wa snog vroeg vanmorgen mensen
pi_39328257
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:30 schreef Chanty het volgende:
Automaat heb ik nog nooit geprobeerd. Vorige keer ben ik meteen naar het loket gegaan en heb een abonnementje gehaald en hoefde er verder niet meer te zijn dus Maar dat abonnementje komt nu wel de dag erna. Eerst maar een los kaartje naar het hotel
Waarom de dag er na pas een abonnement? Als je toch een kaartje moet halen, is de moeite even groot volgens mij.. En scheelt je weer een kaartje (of je moet anders net een dag tekort komen?).

Ik ga nog eens op zoek voor een hotel. Heb een aantal gezien in het 9e en 6e arrondissement, iemand ervaring met die buurten? Het moet wel veilig zijn, en ook 's avonds geen naar gevoel geven om over straat te lopen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39374039
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:00 schreef steve2003 het volgende:

[..]

godsklere, wat ben ik een ontzettende sukkel zeg

Zag die prijs, dacht eens na, heb er vorige week zelf geslapen

het wa snog vroeg vanmorgen mensen
gelukkig maar je kan zelf voor minder zitten in parijs maarja tis maar net wat je wilt he
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:54:17 #182
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39377552
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:01 schreef Elefes het volgende:

[..]

Waarom de dag er na pas een abonnement? Als je toch een kaartje moet halen, is de moeite even groot volgens mij.. En scheelt je weer een kaartje (of je moet anders net een dag tekort komen?).

Ik ga nog eens op zoek voor een hotel. Heb een aantal gezien in het 9e en 6e arrondissement, iemand ervaring met die buurten? Het moet wel veilig zijn, en ook 's avonds geen naar gevoel geven om over straat te lopen.
Omdat ik die avond niet in de rij ergens wil gaan staan (zie uitleg hierboven over dat ik voor 22 uur bij het hotel moet zijn en pas om 21 uur aankom en dan nog een half uur met de metro moet )
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39409406
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:54 schreef Chanty het volgende:

[..]

Omdat ik die avond niet in de rij ergens wil gaan staan (zie uitleg hierboven over dat ik voor 22 uur bij het hotel moet zijn en pas om 21 uur aankom en dan nog een half uur met de metro moet )
Maar als je toch een kaartje moet halen bedoelde ik, is het evenveel moeite om een kaartje voor meerdere dagen te nemen volgens mij .
Die kun je geloof ik vaak ook uit automaten halen, en aan het loket namelijk.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39439814
Was twee geleden in Parijs, en heb bij Boffinger gegeten:) Wat een fantastisch restaurant! Ontzettend leuke ambiance en ontzettend lekker gegeten

wie is er nog meer geweest?
  zondag 2 juli 2006 @ 18:33:27 #185
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39453656
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:55 schreef Elefes het volgende:

[..]

Maar als je toch een kaartje moet halen bedoelde ik, is het evenveel moeite om een kaartje voor meerdere dagen te nemen volgens mij .
Die kun je geloof ik vaak ook uit automaten halen, en aan het loket namelijk.
Ja maar ik wil die avond juist NIET in de rij voor een automaat/ loket moeten staan, omdat we dan mogelijk in de knoei komen met de aankomst in het hotel
De voglende dag sluit ik gewoon een abonnementje af bij het loket. Maar die 1.30 euro daar wil ik best wel niet voor in de rij hoeven staan en op tijd aankomen bij het hotel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39466885
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:01 schreef Elefes het volgende:

[..]

Waarom de dag er na pas een abonnement? Als je toch een kaartje moet halen, is de moeite even groot volgens mij.. En scheelt je weer een kaartje (of je moet anders net een dag tekort komen?).

Ik ga nog eens op zoek voor een hotel. Heb een aantal gezien in het 9e en 6e arrondissement, iemand ervaring met die buurten? Het moet wel veilig zijn, en ook 's avonds geen naar gevoel geven om over straat te lopen.
Ik zat afgelopen week op het randje van het 5e en 6e arrondissement en daar leek het me 's avonds heel veilig. Heb me in ieder geval niet onveilig gevoeld en geen rare dingen gezien.
I'm a twenty something and I'll keep being me.
  maandag 3 juli 2006 @ 23:49:29 #187
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39492038
Waarom ben ik een vrouw en waarom heb ik een grote koffer en denk ik dat die vol moet voor vier dagen Parijs
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39492169
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:49 schreef Chanty het volgende:
Waarom ben ik een vrouw en waarom heb ik een grote koffer en denk ik dat die vol moet voor vier dagen Parijs
Ik zou zeggen dat die koffer juist vol mee terug moet komen.

Op de heenreis moet je genoeg hebben aan:



pi_39492267
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat die koffer juist vol mee terug moet komen.

Op de heenreis moet je genoeg hebben aan:

[afbeelding]

Zegt degene die niet wist hoe snel ie uit dé trendy winkel van Parijs moest komen...
pi_39492399
Daar kon je alleen maar hele kleine dingen kopen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 00:01:14 #191
21503 Vava
Zoix!!
pi_39492493
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:49 schreef Chanty het volgende:
Waarom ben ik een vrouw en waarom heb ik een grote koffer en denk ik dat die vol moet voor vier dagen Parijs
Uit zelfbescherming heb ik niet het grootste formaat
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 4 juli 2006 @ 00:29:38 #192
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39493420
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 00:01 schreef Vava het volgende:

[..]

Uit zelfbescherming heb ik niet het grootste formaat
Ik heb zelf ook een normaal formaat weekendtas. Alleen mijn pa bood me aan dat ik zijn koffer mee mocht nemen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39493762
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:58 schreef DutchTrain het volgende:
Daar kon je alleen maar hele kleine dingen kopen
Des te meer passen er van in een koffer.
pi_39497104
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 00:29 schreef Chanty het volgende:
Ik heb zelf ook een normaal formaat weekendtas. Alleen mijn pa bood me aan dat ik zijn koffer mee mocht nemen
In dat geval is het wel goed om te weten dat de Parijse metro bestaat uit lange gangen met vele trappetjes (geen roltrappen of afritjes). Een koffer met handvat met wieltjes zou ik niet aanraden.
Een weekendtas met schouderband en wieltjes bespaart je een hoop energie.

als je eenmaal met een koffer 1,5 uur door de metro met 3x overstappen bent geweest doe je dat dus niet meer
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:07:42 #195
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_39497696
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 08:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In dat geval is het wel goed om te weten dat de Parijse metro bestaat uit lange gangen met vele trappetjes (geen roltrappen of afritjes). Een koffer met handvat met wieltjes zou ik niet aanraden.
Een weekendtas met schouderband en wieltjes bespaart je een hoop energie.

als je eenmaal met een koffer 1,5 uur door de metro met 3x overstappen bent geweest doe je dat dus niet meer
Dank voor de tip maar dat wist ik gelukkig al En toch neem ik een koffer met wieltjes en handvaten mee (en een vriendje die hem mag dragen) Gelukkig hoeven we maar een keer over te stappen

Woeiiii ik kan niet wachten Vertrekken om 17 uur vanuit A'dam
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_39574889
Parijs hoeft niet duur te zijn: Zo zijn er 15 gratis musea: http://www.paris.fr/portail/Culture/Portal.lut?page_id=4693
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_39604932
Hoe is Paris Plage? Ik wil deze of volgende maand weer naar Parijs!!
pi_39606711
Paris Plage begint pas de 20ste. En er is een tweede, in het 13e arr., vlak bij Bibliotheque Nationale met een heus zwembad met (geschoond) water uit de Seine !!

Ik was er twee jaar geleden en het was er echt heel leuk.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zaterdag 8 juli 2006 @ 02:23:52 #199
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39625164
Ik zoek eigenlijk 2 dingen

1. wij gaan naar Parijs, op de 14e. We komen met de Thalys aan in Paris Nord. Ik zoek eigenlijk een beetje decent hotel. Dus niet al te duur maar vooral niet aan de andere kant van de stad. Enige tips?

2. de 14e is daar natuurlijk een feestdag. Waar is er 's avonds iets leuk te doen? Clubs, pleinen, bars, whatever. We hebben een klein filmploegje mee dus een beetje feestvreugde is welkom
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_39650764
en ook ik ga weer naar parijs
voor de 4de keer , maar de eerste 3 keren waren alweer minimaal 8 jaar geleden
autoreisje

Ik ga dus denk ik 5 dagen 4 nachten
zondag 27 aug t/m 31 aug.

zondagmiddag aankomen in hotel - rustig parijs doorwandelen
maandag - parijs verkennen
dinsdag - idem dito
woensdag - euro disney
donderdag - 11 uur uitchecken hotel, daarna met auto naar centrum praijs voor laatste bezoekje
om 4 uur smiddags richting nederland rijden

kosten 700 euro incl hotel,parkeren auto, 1 dag disney en 2 dagen metropas
excl. benzine
voor 4 personen ...netjes dacht ik even
3 sterren hotel, 2x 2persoonskamers
pi_39722527
is het makkelijk als je bv een lonely planet meeneemt? of kan je beter zelf parijs gaan bekijken
pi_39726562
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:17 schreef DancePlaza het volgende:
is het makkelijk als je bv een lonely planet meeneemt? of kan je beter zelf parijs gaan bekijken
Het één sluit het ander toch niet uit? Een reisgidsje is wel handig, voor plattegrondjes, metronetwerk, bezienswaardigheden. Maar uiteindelijk bepaal je toch echt zelf waar je heen gaat.
pi_39802415
Vraag op de valreep; Morgen 14 juillet in Frankrijk komen we aan in Parijs en zijn dus van plan van het vuurwerk te gaan genieten s'avonds. Maar nu de vraag; waar kun je het vuurwerk het best gaan bekijken?

Vanzelfsprekend dachten we aan de Eiffel toren, maar las ook ergens dat Place de la Concorde nog mooier is. Of geldt dat weer alleen voor oud en nieuw?

Nou ja, ben benieuwd of iemand er wat over kan zeggen.
Please, find my happy place!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 00:41:41 #204
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39807541
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:14 schreef Essiepessie het volgende:
Vraag op de valreep; Morgen 14 juillet in Frankrijk komen we aan in Parijs en zijn dus van plan van het vuurwerk te gaan genieten s'avonds. Maar nu de vraag; waar kun je het vuurwerk het best gaan bekijken?

Vanzelfsprekend dachten we aan de Eiffel toren, maar las ook ergens dat Place de la Concorde nog mooier is. Of geldt dat weer alleen voor oud en nieuw?

Nou ja, ben benieuwd of iemand er wat over kan zeggen.
Ik heb ook zo'n vraag gepost hier op de vorige pagina. Volkomen kansloos. Niemand reageert
Hardstikke dood topic.

Ik morgen zelf ook nl
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 14 juli 2006 @ 05:37:42 #205
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39811372
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Het één sluit het ander toch niet uit? Een reisgidsje is wel handig, voor plattegrondjes, metronetwerk, bezienswaardigheden. Maar uiteindelijk bepaal je toch echt zelf waar je heen gaat.
Ik heb een Best Of Paris LP gidsje weten te ritselen om te zien wat ik de vorige keer gemist heb.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39815257
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:41 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n vraag gepost hier op de vorige pagina. Volkomen kansloos. Niemand reageert
Hardstikke dood topic.

Ik morgen zelf ook nl
Misschien weet gewoon niemand het. Dat kan ook hè?

Vertel jij als je terug bent hoe het was?
pi_39819206
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:41 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n vraag gepost hier op de vorige pagina. Volkomen kansloos. Niemand reageert
Hardstikke dood topic.

Ik morgen zelf ook nl
Ik wéét het niet, maar ik zou denken dat Place de la Bastille de plaats is waar alles gebeurt, maar of je daar ook het mooiste vuurwerk zult zien...

Overigs kan ik wel antwoord vinden als ik met google zoek op "14 july paris firework". Dus ik zie niet in waarom je zelf dat antwoord ook niet zou kunnen vinden, als je een beetje moeite doet.
pi_39837956
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:41 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n vraag gepost hier op de vorige pagina. Volkomen kansloos. Niemand reageert
Hardstikke dood topic.

Ik morgen zelf ook nl
Ik weet het ook niet dus ik kon er weinig over zeggen maar als je terug bent heb je vast wel meer informatie voor ons
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 16 juli 2006 @ 01:11:19 #209
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39866862
Ik ga waarschijnlijk in de voorjaarsvakantie en in juni/juli 2007 een weekje oid
veni vidi gebanned
pi_39867722
Iemand interesse in een weekend parijs, 10 augustus incl treinreis?

Ik heb alles al geboekt met mn vriendin, maar heb 3 dagen geleden de kruisbanden van mn knie gescheurd en geen annuleringsverzekering
pi_39867764
Ai, da's heel vervelend. Het hotel kun je waarschijnlijk wel kostenloos annuleren, toch? Bij de treinreis zal het er van afhangen welke kaartjsoort je geboekt hebt.
pi_39867890
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:50 schreef k_man het volgende:
Ai, da's heel vervelend. Het hotel kun je waarschijnlijk wel kostenloos annuleren, toch? Bij de treinreis zal het er van afhangen welke kaartjsoort je geboekt hebt.
Denk niet dat het hotel te annuleren is, geboekt bij weekendjeweg.nl

Zal morgen alle details even posten hier voor de geinteresseerden
pi_39868064
Ik zou eerst de voorwaarden over annuleren eens doorlezen hoor. Misschien is het bij weekendjeweg anders, maar over het algemeen kun je een hotel op deze termijn kostenloos annuleren.

Of had je het als een pakket geboekt van treinreis + hotel?
pi_39868425
quote:
Op zondag 16 juli 2006 02:07 schreef k_man het volgende:
Ik zou eerst de voorwaarden over annuleren eens doorlezen hoor. Misschien is het bij weekendjeweg anders, maar over het algemeen kun je een hotel op deze termijn kostenloos annuleren.

Of had je het als een pakket geboekt van treinreis + hotel?
Nope, treinreis apart geboekt
  zondag 16 juli 2006 @ 13:08:17 #215
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39873842
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Denk niet dat het hotel te annuleren is, geboekt bij weekendjeweg.nl

Zal morgen alle details even posten hier voor de geinteresseerden
Ik ben wel benieuwd, misschien is het nog wel wat voor een andere vriendin die niet op vakantie gaat dit jaar....
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zondag 16 juli 2006 @ 13:13:07 #216
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_39873956
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:48 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand interesse in een weekend parijs, 10 augustus incl treinreis?

Ik heb alles al geboekt met mn vriendin, maar heb 3 dagen geleden de kruisbanden van mn knie gescheurd en geen annuleringsverzekering
Dat is echt kut voor je
Misschien dat het handig is om even de details te vermelden of een topic in V&A te openen, er zijn vast wel mensen die het over willen nemen.

Ik zal misschien later vandaag nog even wat foto's posten, ik ben gisteravond teruggekomen namelijk
  maandag 17 juli 2006 @ 23:25:02 #217
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_39924318
quote:
Verkoop start dinsdagochtend 18 juli

Dit jaar bestaat Thalys 10 jaar! Een treinreis met Thalys naar Parijs kost nu slechts 10 euro als u online boekt. Dus daar komen dan ook nog eens geen extra boekingskosten bij. En weer terug kost ook maar een tientje. Er zijn ruim 3000 stoelen voor deze te gekke prijs beschikbaar, dus boek snel, want op = op. Uiteraard kunt u nu al het normale retourtarief van ¤ 65 boeken.


Boek nu het normale ¤ 65 retourtarief naar Parijs
Boek nu ook een hotel in Parijs via NS Travel

Actievoorwaarden

U kunt op 18 en 19 juli boeken (op=op) en reizen van 25 augustus tot en met 22 september
Uitsluitend boekbaar via internet, dus zoals altijd zonder extra boekingskosten!
U reist met Thalys in comfort 2
Dit tarief is niet te wijzigen en bij annuleren krijgt u geen restitutie
Er zijn voor deze actie ruim 3.000 stoelen beschikbaar, dus op=op
U print uw tickets thuis
Meest gestelde vragen over de online Thalys 10 Euro actie naar Parijs.
De beste reis naar Parijs

Wie nog niet overtuigd was van de voordelen van Thalys, kan nu voor slechts 10 euro ondervinden dat de hogesnelheidstrein echt het beste vervoersmiddel is naar Parijs. Want:


Thalys snelt in slechts 4 uur van Amsterdam naar Parijs
De Thalys vertrekt 5 x per dag, vanaf Amsterdam/ Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam
De bar biedt hapjes en dranken gedurende de gehele reis
Uw ticket is tevens uw zitplaatsreservering voor een comfortabele stoel
Normaal is er al een retour Amsterdam-Parijs vanaf ¤ 65.
pi_39924721
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:14 schreef Essiepessie het volgende:
Vraag op de valreep; Morgen 14 juillet in Frankrijk komen we aan in Parijs en zijn dus van plan van het vuurwerk te gaan genieten s'avonds. Maar nu de vraag; waar kun je het vuurwerk het best gaan bekijken?

Vanzelfsprekend dachten we aan de Eiffel toren, maar las ook ergens dat Place de la Concorde nog mooier is. Of geldt dat weer alleen voor oud en nieuw?

Nou ja, ben benieuwd of iemand er wat over kan zeggen.
Ik weet niet of je al terug bent, maar ik heb het bij de Eiffeltoren gezien, en dat was echt waanzinnig mooi . Echt je mond viel vele malen open van wat ze daar de lucht in schoten (aanrader voor iedereen volgend jaar). Daarnaast in de ochtend de parade gezien op de Champs de Elysees, das ook erg heftig en gaaf om te zien
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_39925249
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:25 schreef detulp050 het volgende:

[..]
Nice! Kan ik nog een keer goedkoop naar Parijs
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39936064
Ik zou het laar niet doen Vava, echt een rot-stad
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_39936148
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:45 schreef Vava het volgende:

[..]

Nice! Kan ik nog een keer goedkoop naar Parijs
Ik heb vanochtend een paar weekenden bekeken, maar die aanbieding was er al niet meer.
pi_39936687
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:35 schreef k_man het volgende:
Ik heb vanochtend een paar weekenden bekeken, maar die aanbieding was er al niet meer.
Hier dan ook nog maar het linkje naar de beschikbaarheid: http://217.194.102.78/avl/thalys10jaar_nlasc_frpno_c.php
pi_39937064
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:32 schreef tim2308 het volgende:
Ik zou het laar niet doen Vava, echt een rot-stad
Jij vond het ook zo erg om naar Parijs te gaan he
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39937118
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend een paar weekenden bekeken, maar die aanbieding was er al niet meer.
In mijn weekenden wel (zo t/m di)
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39940046
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:07 schreef Vava het volgende:

[..]

In mijn weekenden wel (zo t/m di)
Volgens dat lijstje of echt boekbaar?
pi_39940813
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens dat lijstje of echt boekbaar?
Ik heb alleen naar het lijstje gekeken, niet geprobeerd te boeken...
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39943753
Volgens dat lijstje zou ik ook best in een weekend kunnen. Als ik dan wil boeken kom ik echter niet op dat actietarief uit.
pi_39944303
Je moet even opletten bij het boeken tegen het actietarief. Ergens op de site NS Internationaal(volgens mij onder actie-voorwaarden) staat dat het actietarief niet geldt op bepaalde data waarin werkzaamheden aan het spoor plaatsvinden. En het gaat hierbij dus om een Enkele Reis naar Parijs. Als je weer terug wil, dan moet je opnieuw een kaartje reserveren
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_39947071
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:49 schreef QuickSilverZ het volgende:
Je moet even opletten bij het boeken tegen het actietarief. Ergens op de site NS Internationaal(volgens mij onder actie-voorwaarden) staat dat het actietarief niet geldt op bepaalde data waarin werkzaamheden aan het spoor plaatsvinden. En het gaat hierbij dus om een Enkele Reis naar Parijs. Als je weer terug wil, dan moet je opnieuw een kaartje reserveren
En een enkele reis kun je alleen of tegen het actietarief, of tegen een duur tarief (85 euro) boeken. Als je geen twee 'actietariefjes' kunt krijgen is het dus voordeliger om een retourtje voor 65 euro te boeken dan om één 'actietariefje' en een dure enkele reis te combineren.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:23:18 #230
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_39956680
Behalve mijn toch al zo goedkope vakantie eind naar Parijs augustus (vorige Thalys-actie) nu bij de nieuwe actie ook maar een retourtje besteld in m'n eentje. 12 september 's ochtends vroeg heen en de 13e rond het middaguur weer terug. Even een dagje fotograferen en wandelen :-)
Seriously!?
pi_39956837
Zoiets had ik ook kunnen doen, maar effectief ben je dan nog geen dag in Parijs. Terwijl je wel een nacht hotel e.d. betaalt. Dan ga ik liever een keer voor 65 euro op handiger tijden.
pi_39957510
Gelukkig wordt het wat koeler weer de komende dagen:


Iemand ervaring met de aankomst van de Tour in Parijs?
pi_40025099
Nee, ik niet. Ik heb wel eens gehoord dat buiten de Champs-elysees er niet zoveel van te merken valt.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_40025335
Ik ben er weer vanaf 30 juli t/m 10 augustus! Paris Plage en tussendoor een paar dagen naar Lyon en met een vriendin de bergen in waar zij een chalet heeft. Oh ja, ze wilt ook enkele dagen naar haar huis dichtbij Chartres. Lijkt mij erg leuk te gaan worden
pi_40029602
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:35 schreef tim2308 het volgende:
Nee, ik niet. Ik heb wel eens gehoord dat buiten de Champs-elysees er niet zoveel van te merken valt.
Ga jij kijken bij de aankomst?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 21 juli 2006 @ 02:25:45 #236
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40035643
ja ik was erbij vorig jaar
echt een super leuk sfeertje hing er.
Veeeel touristen en van concorde tot lárc is het stampesvol
of niet natuurlijk
pi_40047830
Ik moet werken op zondag...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_40106430
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:33 schreef febster het volgende:

[..]

Ik weet niet of je al terug bent, maar ik heb het bij de Eiffeltoren gezien, en dat was echt waanzinnig mooi . Echt je mond viel vele malen open van wat ze daar de lucht in schoten (aanrader voor iedereen volgend jaar). Daarnaast in de ochtend de parade gezien op de Champs de Elysees, das ook erg heftig en gaaf om te zien
Nou wij kwamen om 21.45 pas bij ons hotel en zijn toen zo snel mogelijk het centrum in gegaan, alleen al in de hoop dat we uberhaupt nog wat konden zien. Bij de tuinen van het Louvre zagen we toen heel wat mensen zitten wachten en konden het uiteindelijk aardig zien vanaf daar. Wel wat ver, en vuurwerk bij de grond mis je. Maar was zeker nog steeds erg indrukwekkend.

Had al via iemand anders nog vernomen dat je vanaf de Champs de Elysees juist het beste uitzicht zou hebben op het vuurwerk (dat bij de Eiffel toren wordt het afgestoken?) Weer ergens anders stond dat place de la Concorde beter was. Maar ben uiteindelijk tevreden met wat we nog gezien hebben vanuit de tuinen.
Please, find my happy place!
  maandag 24 juli 2006 @ 12:01:10 #239
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40128628
Morgen ben ik weer in Parijs (L)
Voor 2,5 uur maar liefst met een koffer vol bagage dus erg leuk zal het niet verder
En mn metro kaartjes zijn op dus ik moet ook nog eens kaartjes gaan kopen op gare du nord
of niet natuurlijk
pi_40128701
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:01 schreef Leep het volgende:
Morgen ben ik weer in Parijs (L)
Voor 2,5 uur maar liefst met een koffer vol bagage dus erg leuk zal het niet verder
En mn metro kaartjes zijn op dus ik moet ook nog eens kaartjes gaan kopen op gare du nord
Er staan tegenwoordig genoeg nieuwe automaten op Gare du Nord die ook Hollandse creditcards en euro's slikken. Jammergenoeg is de helft kapot. De automaat met de langste rij is meestal degene die werkt, kwam ik afgelopen donderdag achter.
pi_40128766
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:35 schreef tim2308 het volgende:
Nee, ik niet. Ik heb wel eens gehoord dat buiten de Champs-elysees er niet zoveel van te merken valt.
Je moest het echt weten dat de tour zou finishen gisteren, anders had je er niets van gemerkt. Het was nog altijd te warm gisteren en had niet zoveel tijd, dus ben er maar niet gaan kijken. Ik zag op TV dat er ook maar weinig mensen langs de kant stonden.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:27:39 #242
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40129411
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:01 schreef Leep het volgende:
Morgen ben ik weer in Parijs (L)
Voor 2,5 uur maar liefst met een koffer vol bagage dus erg leuk zal het niet verder
En mn metro kaartjes zijn op dus ik moet ook nog eens kaartjes gaan kopen op gare du nord
Als je met de Thalys gaat, deze verkoopt ook kaartjes in de bistro wagon.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 24 juli 2006 @ 12:35:57 #243
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40129652
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:27 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als je met de Thalys gaat, deze verkoopt ook kaartjes in de bistro wagon.
goeie tip, tnx bespaart me weer eeuwig wachten, en in de trein heb ik toch niks te doen

Ik weet de pincode van mijn cc niet dus zo'n automaat wordt lastig
of niet natuurlijk
  maandag 24 juli 2006 @ 12:37:40 #244
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40129709
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:35 schreef Leep het volgende:

[..]

goeie tip, tnx bespaart me weer eeuwig wachten, en in de trein heb ik toch niks te doen

Ik weet de pincode van mijn cc niet dus zo'n automaat wordt lastig
Ik heb er niet eens een pincode op zitten, sowieso is pinnen met je credit card reteduur. Buiten de EU geld uit de muur trekken met je credit card is 4,5 euro bij de ABN Amro per transactie. Hoeveel en of het kost binnen de EU weet ik niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 24 juli 2006 @ 12:49:38 #245
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40130116
binnen de eu kun je ook gewoon met je bankpas pinnen, en in Uk kon het ook.
Maar die kaartjes automaten pakken je gewone bankpas niet en voor mn cc had ik een pin nodig
of niet natuurlijk
pi_40130352
Ik dacht dat het binnen de EU ook zo rond de 4,5 euro kost als je wilt pinnen met een cc
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 24 juli 2006 @ 13:38:25 #247
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40131826
Zie ook het reisverslag van DT.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40134480
Ga ook zaterdag 4 en zondag 5 augustus naar Parijs. 1 dag cultuur snuiven, 1 dag shoppen. Weet iemand of op zondag alles open is daar? Neem aan van wel, wereldstad enzo

Ga overigens naar Suresnes, vlakbij Bois de Boulogne, schijnt met de metro 10-15 minuten van Parijs te liggen. Iemand ervaringen?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:14:19 #249
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40134840
kan je nog wel eens vies gaan tegenvallen. Zondag zijn veel winkels gewoon gesloten. Misschien dat de grote ketens open zijn maar ik durf geen garantie te geven.
of niet natuurlijk
pi_40135305
Volgens mij zijn op zondag inderdaad veel winkels gesloten. Draai voor het gemak je dagje shoppen en dagje cultuur snuiven lekker om. Dus zaterdag lekker ongeneerd geld uitgeven en zondag lekker de toerist uithangen. Op elke dag van de week kun je namelijk de toerist uithangen in Parijs.
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_40135619
Zullen we het maar eens omdraaien ja
pi_40136880
En de eerste zondag van de maand zijn de musea gratis, dus 5 augustus is dat zo.
pi_40137929
woensdag weggeweest en gisteren avond terug..
heerlijk weekend gehad op de heen weg toch 60 minuten vertraiging gehad in belgie. en gisteren 40 minuten tussen den haag en amsterdam

maar voor de rest een top reis gehad.. veel gelopen en toch beetje de toerist uitgehangen en tegelijk ook veel winkels bekeken (tering wat een auto's voor printemps en la fayette :S)
ik zal eens kijken of ik de foto's kan plaatsen
  maandag 24 juli 2006 @ 17:05:33 #254
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40137995
Vooral van die auto's.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 24 juli 2006 @ 18:28:25 #255
27074 Dezz
The Dog
pi_40139961
Zo, overmorgen vertrekken m'n vriendin en ik voor 2 daagjes naar Parijs. We hebben er echt ontzettend veel zin in! Ik ben er al een paar keer geweest, maar m'n vriendin nog nooit (alleen doorheen gereden).

Heel toevallig kwam ik vorige week een oude vriend van me tegen en laat hij nou ook deze week met zijn vriendin in Parijs zijn! We gaan dus gezellig ergens wat eten en daarna wat drinken

We overnachten in Hotel D'Amiens. Als ik de reviews over dit hotel lees dan ligt het perfect en is het ook nog een redelijk hotel.

Ik heb er zin in!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_40147867
Zoals beloofd: Quai Branly





En het compleet uit het niets verrezen winkelparadijs, hoteloord en appartementencomplex Val d'Europe...


Het outlet shopping gedeelte, waar een soort oud Frans dorpje is gemaakt met de outlet van Armani in het nep-stadhuis.


Het winkelcentrum in de stijl van Le Bon Marché van Gustav Eiffel en Les Halles


Het 'stadscentrum' bestaande uit hotels en appartementencomplexen.

Conclusie, als iets anders wilt zien dan Disneyland, stap dan één halte eerder uit bij Val d'Europe

De prijzen bij de diverse outlets zijn overigens echt laag en de keuze is behoorlijk groot. Dus als je bepaalde merkkleding zoekt dan is het zeker de moeite waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 24-07-2006 22:47:59 ]
pi_40153179
DT, lees net pas je niet zo positieve reisverslag C'est une drame...
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:16:52 #258
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40157858
Ik ga binnenkort ook naar Parijs. Nu weet ik inmiddels wel goed genoeg de weg daar om overdag het programma te kunnen vullen, alleen het nachtleven is me minder bekend. Misschien weet hier iemand waar je 's avonds en 's nachts moet zijn? Ben ook benieuwd naar wat echte hotspots/exclusievere (nacht)clubs.

Dank alvast!
Ik heb al een boek.
pi_40163989
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:07 schreef Vava het volgende:
DT, lees net pas je niet zo positieve reisverslag C'est une drame...
Ik heb het maar niet hier gepost om de pret van velen niet te drukken. Conclusie is wel dat je gewoon moet oppassen waar je komt en wat je doet. Als Nederlander in de het toeristische gebied zul je niet veel last hebben, kom je er buiten dan zijn er voelbare spanningen.

Het is jammer dat een stad die veel moois te bieden heeft, zo verpest wordt door de inwoners.
pi_40165716
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
De prijzen bij de diverse outlets zijn overigens echt laag en de keuze is behoorlijk groot. Dus als je bepaalde merkkleding zoekt dan is het zeker de moeite waard.
Hier ben ik een aantal maanden geleden ook geweest. Vond het vooral een grote bende in de verschillende winkels en de prijzen waren echt niet veel lager als in NL.
pi_40166241
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik heb het maar niet hier gepost om de pret van velen niet te drukken. Conclusie is wel dat je gewoon moet oppassen waar je komt en wat je doet. Als Nederlander in de het toeristische gebied zul je niet veel last hebben, kom je er buiten dan zijn er voelbare spanningen.

Het is jammer dat een stad die veel moois te bieden heeft, zo verpest wordt door de inwoners.
Nogal zonde ja, welk hotel zat je dan en waar in Parijs was het?

ik moet nog steeds een hotel boeken, kan ik er rekening mee houden
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40167909
Val d' europe is wel grappig, maar alles in de regio was zeg 15 jaar geleden nog één grote vlakte. Nog steeds ze hard bezig, als ik tussen Disney en het winkelcentrum fiets heb ik 10 bouwkranen om me heen (in een straal van 5 km - eergister geteld)

Trouwens jammer van je negatieve ervaringen in Parijs DT
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 25 juli 2006 @ 15:16:19 #263
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40168496
Geen ervaringsdeskudigen vwb het nachtleven?
Ik heb al een boek.
pi_40168889
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:16 schreef Rio het volgende:
Geen ervaringsdeskudigen vwb het nachtleven?
Ik iig niet
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:03:20 #265
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40170133
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:57 schreef DutchTrain het volgende:

Het is jammer dat een stad die veel moois te bieden heeft, zo verpest wordt door de inwoners.
Geef het beesie dan ook een naam: Fransen!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:13:12 #266
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40170335
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:16 schreef Rio het volgende:
Geen ervaringsdeskudigen vwb het nachtleven?
- Le Queen, op de Champs Elysées (lekker duur, maar veel wereldberoemde Fransen komen er....)
- Olympia, op 28 boulevard des capucines: oudste concertzaal van europa. goed toeven 's avonds.
- WAGG, dixo onder het bekende eetcafe alcazar. Erg hip en duur.

Ik prefereer gewoon Café Klein Holland: 36 rue du roi de Sicile, 75004 Paris.
Bruine kroeg met bitterballen. En ze doen hun best om Nederlands te leren.

Ook: Port d'Amsterdam in rue Croissant, is leuk op de vrijdag en zaterdag avond. Beetje nederlandse skihut sfeer.

Succes!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:21:23 #267
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40170610
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:13 schreef Delicieux het volgende:

[..]

- Le Queen, op de Champs Elysées (lekker duur, maar veel wereldberoemde Fransen komen er....)
- Olympia, op 28 boulevard des capucines: oudste concertzaal van europa. goed toeven 's avonds.
- WAGG, dixo onder het bekende eetcafe alcazar. Erg hip en duur.

Ik prefereer gewoon Café Klein Holland: 36 rue du roi de Sicile, 75004 Paris.
Bruine kroeg met bitterballen. En ze doen hun best om Nederlands te leren.

Ook: Port d'Amsterdam in rue Croissant, is leuk op de vrijdag en zaterdag avond. Beetje nederlandse skihut sfeer.

Succes!
Okee, thanks!

Meer tips blijven welkom. Zoek eigenlijk een soort hippe/exclusievere club met een goed deurbeleid en goede muziek. Of is dat Le Queen?

In ieder geval geen grote discotheek.
Ik heb al een boek.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:33:42 #268
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40171012
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:21 schreef Rio het volgende:

Of is dat Le Queen?

In ieder geval geen grote discotheek.
Yep, da's Le Queen die ik bedoel.


Ook leuk zijn:

barrio latino: latijnse salsa bar waar je kunt eten en dansen
sanz sans -> www.sanzsans.com : is een mengsel tussen café en een dixo
Buddha bar (alweer niet meer hip)

wat betreft deurbeleid: Als je met alleen maar kerels ergens heen gaat, moet je er niet op rekenen dat je binnenkomt. Je zult toch echt ergens wat vrouwmensen vandaan moeten halen. Of je moet extreem vroeg al het etablissement betreden.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:36:34 #269
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40171104
Voor het serieuze bierdrinkwerk, verwijs ik je graag door naar www.parispubs.com, alwaar een keur aan fijne biertenten te vinden is. Voor elck wat wils!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:39:27 #270
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40171186
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:33 schreef Delicieux het volgende:

[..]

Yep, da's Le Queen die ik bedoel.


Ook leuk zijn:

barrio latino: latijnse salsa bar waar je kunt eten en dansen
sanz sans -> www.sanzsans.com : is een mengsel tussen café en een dixo
Buddha bar (alweer niet meer hip)

wat betreft deurbeleid: Als je met alleen maar kerels ergens heen gaat, moet je er niet op rekenen dat je binnenkomt. Je zult toch echt ergens wat vrouwmensen vandaan moeten halen. Of je moet extreem vroeg al het etablissement betreden.
Le Queen lijkt op de foto's op een redelijk grote discotheek. En een hoog nichtengehalte kennelijk?
Ben inmiddels ook Bus Palladium tegengekomen, ken je die? Hebben helaas geen website volgens mij.

Ik ben er overigens met een vrouwmens met wie me nog nooit ergens de toegang is geweigerd. Dat gaat in Parijs ook niet gebeuren hoop ik. We willen in ieder geval weer hoog inzetten, that's our game.
Ik heb al een boek.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:45:56 #271
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40171402
Ok, dan heb je dat probleem niet.... dan kom je overal wel binnen.
Le Queen heeft over het algemeen goede muziek, en is iig geen pauperdisco. Wel een hoog showgehalte. Beetje zien en gezien worden. Zoals meestal bij disco's: als je vroeg bent, heb je de grootste kans om binnen te komen.

Olympia is een superleuke tent als je van goede muziek houdt. Zoek maar eens op wikipedia. Oh, ik zie net dat de nederlandse vesie van wikipedia geen hits heeft op Olympia, daarom even helaas in het Duits.... Sorry:

Unter den französischen (und belgischen) Künstlern, die in diesem Saal Konzerte gaben, verdienen die folgenden besondere Beachtung: Charles Trenet, Jean Sablon, Tino Rossi, Georges Brassens, Lucienne Boyer, Edith Piaf, Léo Ferré, Helmut Lotti, Juliette Gréco, Gilbert Bécaud, Jacques Brel, Barbara, Anne Sylvestre, Dalida, Charles Aznavour, Claude François, Mireille Mathieu, Johnny Hallyday, Renaud, Sylvie Vartan, Patricia Kaas, France Gall, Axelle Red und Garou.

Das Olympia markierte darüber hinaus für franko-kanadische Sänger eine Stufe ihrer Erfolgsleiter, darunter Robert Charlebois, Monique Leyrac, Céline Dion, Daniel Lavoie und Roch Voisine.

Auch Sänger und Musiker aus dem Maghreb und der arabischen Welt kamen ins Olympia: Oum Kalthoum und Fairuz.

Weitere Künstler kamen aus den Vereinigten Staaten, Kanada, Großbritannien und dem Rest der Welt. Die Konzerte der folgenden internationalen Stars machten Musikgeschichte: Frank Sinatra, Louis Armstrong, Roy Orbison, Judy Garland, Otis Redding, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Quincy Jones, Julio Iglesias, Ray Charles, Alice Cooper, Die Beatles, James Brown, Bob Dylan, die Rolling Stones, Nana Mouskouri, Luciano Pavarotti, Atahualpa Yupanqui, Van Morrison, Mahalia Jackson, Petula Clark, Diana Krall und viele andere...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:46:52 #272
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40171433
Bus paladium ken ik niet.
Waar zit dat?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:49:22 #273
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40171511
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:46 schreef Delicieux het volgende:
Bus paladium ken ik niet.
Waar zit dat?
Bus Palldium, 6, rue Fontaine 75009 PARIS.
metro: Blanche
Ik heb al een boek.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:50:53 #274
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40171579
kijk eens op www.nightfloor.com
Daar staat wel aardig wat bij.

Elysée montmartre is ook een superleuke tent.

Zo, nu naar huis, de werkdag zit erop!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_40177228
Ik ben een aantal weken geleden in Parijs geweest, echt een fantastisch weekend gehad

Alleen eindigde het nogal naar Op de laatste dag zijn de tickets van de Thalys uit mijn hotelkamer gepikt... Moest dus voor 70 euro een nieuw ticket kopen

Denken jullie dat ik nog ene kans maak om het terug te krijgen? Het staat tenslotte op naam...
pi_40183694
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:45 schreef Tuutje het volgende:
Hier ben ik een aantal maanden geleden ook geweest. Vond het vooral een grote bende in de verschillende winkels en de prijzen waren echt niet veel lager als in NL.
Kan natuurlijk per moment verschillen. Nu was er waarschijnlijk net een grote aanvoer geweest van de wintercollectie. En is het natuurlijk maar net waar je voor komt.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:26:27 #277
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40184235
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:06 schreef steve2003 het volgende:
Ik ben een aantal weken geleden in Parijs geweest, echt een fantastisch weekend gehad

Alleen eindigde het nogal naar Op de laatste dag zijn de tickets van de Thalys uit mijn hotelkamer gepikt... Moest dus voor 70 euro een nieuw ticket kopen

Denken jullie dat ik nog ene kans maak om het terug te krijgen? Het staat tenslotte op naam...
Je reisverzekering misschien...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40188188
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je reisverzekering misschien...
Dat is een goede idd, ga ik maar eens proberen. Maar bij de thalys zelf geen enkele kans op resistutie?

wel ene belabberde service anders..
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:36:19 #279
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40188307
Nee bij de Thalys niet. Wat kan de Thalys er immers aan doen dat de tickets gestolen worden?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40234196
heb een dringende vraag :
als ik 3 dagen met parijs wil verkennen en 1 dag naar euro disney wil met de metro

dus dag 1 lopend rond de buurt van hotel
en de overige dagen wil ik met de metro gaan verkennen

is het dan genoeg om een 3 dagen paris viste te halen? met 3 zones?
(ik weet dat eurodisney in zone 5 ligt) maar controleren ze dat?
en parijs verkennen is 3 zones toch wel genoeg?
pi_40234979
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:35 schreef hejho het volgende:
heb een dringende vraag :
als ik 3 dagen met parijs wil verkennen en 1 dag naar euro disney wil met de metro

dus dag 1 lopend rond de buurt van hotel
en de overige dagen wil ik met de metro gaan verkennen

is het dan genoeg om een 3 dagen paris viste te halen? met 3 zones?
(ik weet dat eurodisney in zone 5 ligt) maar controleren ze dat?
en parijs verkennen is 3 zones toch wel genoeg?
gewoon losse tickets kopen is in dat geval goedkoper. Ticket van/naar Eurodisney wordt gecontroleerd bij ingang én uitgang, dus je moet een geldig ticket hebben voor 5 zones / met bestemming Marne la Vallée (kun je gewoon uit elke automaat of loket in de metro halen, ziet er ook hetzelfde uit als een metrokaartje)
pi_40236292
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

gewoon losse tickets kopen is in dat geval goedkoper. Ticket van/naar Eurodisney wordt gecontroleerd bij ingang én uitgang, dus je moet een geldig ticket hebben voor 5 zones / met bestemming Marne la Vallée (kun je gewoon uit elke automaat of loket in de metro halen, ziet er ook hetzelfde uit als een metrokaartje)
dus bij de laatste metrostation van zone 3 een retourtje naar marne la vallee kopen dus
en de rest van de dagen met paris visite zone 3
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:08:34 #283
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40239022
Nee hoor. Bij het metrostation vraag je gewoon een kaartje naar zone 5, Marne la Vallee. Dan kun je met dat kaartje in de metro én in de RER stappen. je hoeft dan niet een extra metrokaartje op te offeren....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:12:28 #284
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40239152
Volgens een vriend in Parijs kost het een euro of 5 om bij Disney te raken met de RER.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40239808
Delicieux, wat doe jij in Parijs ?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_40246050
Hoe was dat nieuwe museum nou eigenlijk DT?
pi_40249661
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:32 schreef k_man het volgende:
Hoe was dat nieuwe museum nou eigenlijk DT?
De buitenkant was erg bijzonder, maar nog niet helemaal af. Er werd overal nog aan gewerkt, voornamelijk aan de tuin.

De binnenkant heb ik niet kunnen zien; op donderdagmiddag werd ik niet toegelaten omdat het te druk was en het er inderdaad niet naar uitzag dat ik binnen het uur binnen zou komen. (maar de talrijk aanwezige beveiliging en hostessen wisten dat iedereen gelukkig al van te voren te vertellen)

Op zaterdag nog wel even langsgelopen, maar ook toen leek het erg druk en had ik zelf weinig tijd. Dus het uiteindelijk alleen van buiten gezien.
pi_40249735
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:12 schreef Jaguarized het volgende:
Volgens een vriend in Parijs kost het een euro of 5 om bij Disney te raken met de RER.
¤ 6,25 sedert 1 juli aldus http://www.ratp.fr/ voor een enkele reis
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:57:58 #289
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40262449
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:30 schreef tim2308 het volgende:
Delicieux, wat doe jij in Parijs ?
Sinds een aantal jaren werk ik in Parijs. Ik woon in het centrum, nouja, binnen de périphérique en niet in het toeristencentrum, op ongeveer 10 minuten lopen van die roestige metalen toren
Al met al kan ik zeggen dat ik redelijk ingeburgerd begin te raken hier. Het is een prachtige stad, vooral als je "thuis komt" van een reis!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:44:08 #290
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40263604
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

¤ 6,25 sedert 1 juli aldus http://www.ratp.fr/ voor een enkele reis
Hmm dat is dus zeg maar 12,50 voor een retourtje. Waar zie jij die prijs overigens?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40264233
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Hmm dat is dus zeg maar 12,50 voor een retourtje. Waar zie jij die prijs overigens?
Via de site --> Onder het kopje Bon a savoir (linkerkader op de site) staat Tous les tarifs. Klikken en daarna Marne la Vallee invullen
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_40320797
als ik 2 dagen zo een metro paris visite koop
moet ik het dan 2 dagen achter elkaar gebruiken?
of kan het ook 2 lossen dagen zijn?
pi_40321510
Twee aaneengesloten dagen.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:41:07 #294
21503 Vava
Zoix!!
pi_40336193
Net een hotel geboekt, het is het Perfect Hotel and Hostel geworden, vlakbij metrostation Anvers
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:26:57 #295
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_40378345
Ik ben 10 t/m 13 augustus in Parijs en ik ben eigenlijk op zoek naar leuke rommel- & vlooienmarkten,
tweedehands en "antiek" zaakjes. Liefst niet heel groot... Iemand?

Tips voor charmante, betaalbare hotels zijn ook nog welkom
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:28 schreef Dezz het volgende:
We overnachten in Hotel D'Amiens. Als ik de reviews over dit hotel lees dan ligt het perfect en is het ook nog een redelijk hotel.
Was het wat? Iemand anders raadde me dit hotel ook al aan...
| | @ | Overal zanikt bagger...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:34:11 #296
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40378518
Een hoop oud spul kun je kopen/bezichtigen bij Porte de Clingnancourt, in het noorden van Paris, metro lijn 4. Is wel een relatief grote rommelmarkt, maar erg leuk. (Je moet achter de kledingstalletjes doorlopen!)

Verder heb je zo hier en daar kleine winkeltjes. Veel in het 14e arrondissement, bij Metro Denfert Rochereau.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:18:19 #297
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_40379497
Die markten rond Porte de Clignancourt zijn leuk ja. Maar eigenlijk wel groot...
Zou het daar nu ivm met franse vakanties misschien iets rustiger zijn?

Rond Denfert Rochereau gaan we zeker een kijkje nemen!

Merci Delicieux
| | @ | Overal zanikt bagger...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:56:10 #298
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40380501
Als je in oude (Franse) boeken geinteresseerd bent, is er een boeken-rommelmarktje op zondag bij Parc George Brassens, in het 14e of 15e arrondissement. Dat is erg kleinschalig, maar je kunt er uren neuzen...

In Parijs is het erg rustig nu. Alle Fransen zijn op vakantie. Veel hotels, met name in het zuiden van Parijs, zijn dicht. Wat had je in gedachten qua prijs voor een hotel? Voor rond de 100 Euro per nacht is Hotel Abaca aan te raden (rue de Vaugirard). Leuk vriendelijk familiehotel in een veilige buurt. net naast de metro en vlak bij restau's en kroegjes. Een groot voordeel is dat je NIET tussen de toeristen zit!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_40382812
Vanavond . Waar moet ik ab-so-luut niet heen?
pi_40383088
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:07 schreef Vava het volgende:
DT, lees net pas je niet zo positieve reisverslag C'est une drame...
Waar?
pi_40383295
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:18 schreef kikoooooo het volgende:
Waar?
=> [SC] HTL #81 Tax-free bij aankomst

Wat mindere ervaringen dus, die ik niet hier had gepost om niet het plezier van andere te beleven. Conlcusie van het verhaal is dat je gewoon moet oppassen waar je met wie naartoe gaat en wat je daar gaat doen. In het toeristische centrum zul je geen grote problemen ondervinden, maar kijk je even verder dan zul je de gevolgen (en oorzaken) van de rellen van de afgelopen maanden zeker tegen komen.
pi_40383421
Volgende deel:

Parijs #6

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 01-08-2006 13:35:24 ]
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:32:19 #303
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40383509
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:08 schreef Doodmetaal het volgende:
Vanavond . Waar moet ik ab-so-luut niet heen?
Parijs.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')