Zeer gewilde objecten daargelaten, vind ik een dergelijk openingsbod nogal aan de hoge kant. Onlangs heb ik een huis gekocht voor meer dan 20 % onder de aanvankelijke vraagprijs !quote:Een bod van 190000 op een huis van 215000 is een mooi beginbod.
Dit is ook wel een goede. Je kunt gerust aan de verkopende makelaar vragen wat de reden is van verkoop.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:30 schreef fokkieslim het volgende:
henige tip die zal werken is kijken hoe de veroper ervoor staat,bij scheiding enz.Zal een lager bod kunne werken.
Dan kun je ook gewoon laag bieden (hebben wij ook gedaan) en daarna lekker zelf alles verbouwd zoals wij het wilde.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:51 schreef Gurb het volgende:
Andere tip:
Mocht je een huis op het oog hebben waar een half jaar aan geklust moet worden, en daarmee nog ¤30.000,- duurder wordt, vraag je dan het volgende af: hoe groot is de kans dat ik het komende half jaar een huis tegenkom, wat binnen hetzelfde prijsplaatje blijft, en waar je zo inkan? Hiermee bespaar je jezelf een half jaar klussen, met alle voor- en nadelen die daaraan kleven
Okay, maar jij hebt een paard, dus woon je niet in de Randstad (?) en dus heb jij in mindere mate met een overspannen woningmarkt te maken. No offense uiteraard.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:35 schreef lageveld het volgende:
[..]
Zeer gewilde objecten daargelaten, vind ik een dergelijk openingsbod nogal aan de hoge kant. Onlangs heb ik een huis gekocht voor meer dan 20 % onder de aanvankelijke vraagprijs !
Ten dele waar, heb niet de illusie dat bij een huis van 300.000 euri er 30.000 marge is. Ik heb mijn huis net verkocht. Bij de bepaling van de vraagprijs had de makelaar van zo'n 10 vergelijkbare woningen de verkoopgegevens mee genomen. Daarbij viel het enorm op dat er altijd zo'n 10.000 euri verschil zat tussen vraag- en verkoopprijsquote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:30 schreef fokkieslim het volgende:
[knip]
een richtlijn is dat een verkope op advies van de makelaar 10% marge heeft.
dus een woning van 100.000 euro zal bij 90.000 euro verkocht kunne worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |