abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2006 @ 13:06:31 #1
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_38406626
En hier weer verder over deze Ivoriaanse spits die op avontuur gaat in het blauw van Chelsea.

Met als grote vraag red ie t of red ie t niet?


Chelsea sign Feyenoord star Kalou

Kalou signed a deal after passing a medical and agreeing terms
Chelsea have signed Feyenoord striker Salomon Kalou on a three-year deal.
The 20-year-old had been heavily tipped for a switch to Stamford Bridge and completed his move after passing a medical and agreeing personal terms.

Kalou, who has signed for an undisclosed fee, scored 15 goals in 35 games in the Dutch League last season.

The striker was born in Ivory Coast but lost his bid to obtain Dutch nationality in time to play for Holland during this summer's World Cup.

Kalou is the younger brother of Ivory Coast captain Bonaventure Kalou, who plays for Paris St Germain.

Supported by Netherlands coach Marco van Basten and the country's former playmaker Johan Cruyff, Kalou applied for Dutch citizenship but was denied by Immigration Minister Rita Verdonk.

She told parliament in March that Kalou did not fulfil the criteria for fast-track citizenship and would have to retake a Dutch language and culture test.

Kalou becomes Jose Mourinho's second signing of the summer after midfielder Michael Ballack arrived from Bayern Munich on a free transfer.

The Blues are also thought to be in negotiations with AC Milan over Ukranian striker Andriy Shevchenko.

- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_38406727
Hij gaat het niet redden.
pi_38406979
Leuke voorhoede.

Robben - Shevchenko - Kalou.
pi_38407004
In potentie dodelijk idd.
pi_38407047
Leuk ja.. iig als het:

J. Cole - Sheva - Kalou
Lampard
Ballack
Essien
Terry
wordt
pi_38407118
Ach die gaat het niet maken in London.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_38407147
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:18 schreef JapieGijs het volgende:
Leuk ja.. iig als het:

J. Cole - Sheva - Kalou
Lampard
Ballack
Essien
Terry
wordt
Iets tegen Robben ?

Maar Chelsea wordt weer kampioen dus.
pi_38407162
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:21 schreef LuukBes het volgende:
Iets tegen Robben ?

Maar Chelsea wordt weer kampioen dus.
En winnen de CL.
pi_38407232
Als Sheva komt maken ze een goeie kans op de CL, want de voorhoede was hun zwakke punt met Drogba en Crespo. Mourinho bakt er wel weer een team van, met saai voetbal weliswaar.
pi_38413608
Als hij geen werkvergunning krijgt, verhuren ze hem sowieso niet aan een Nederlandse club. Dat heeft Feyenoord bedongen. Ik ben erg benieuwd op welke gronden hij daar nu al zou mogen werken, dus ik sluit niet uit dat hij pas een jaar later in London te bewonderen valt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38754381
Donderdag zal Salomon voorbeschouwen op Nederland - Ivoorkust bij Villa BVD.
pi_40041794
Het is echt een talenwonder he. Fantastisch Engels.
pi_40041991
Hij verstaat het best goed. Had ik dan weer niet verwacht.
pi_40260456
Ik ben erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen en of hij vaak samen met Robben zal spelen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40261057
Mourinho had het een tijd terug over een waarschijnlijk 4-4-2 systeem en dat zou voor Robben en, zeker in het begin, Kalou niet veel goeds betekenen. Maar anderzijds wil Chelsea Robben weer niet kwijt. Ben dus benieuwd.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_40614122
Komt ie vanavond in actie in de Kuip?
pi_40618713
Nu Crespo weg is wordt het gewoon 4-3-3 lijkt me
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40627072
Ik zag m zowaar een paar x achter een bal aanlopen
pi_40648145
Lodewijks was niet zo blij met hem, las ik in de krant. Heb er niks van gezien. Was het opzet of wilde Salomon gewoon alles doen om zich te bewijzen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40650037
quote:
In de voorbereidingsfase op de competitie loopt de ziekenboeg vol bij Feyenoord. Na Sebastian Pardo en Romeo Castelen zullen ook Patrick Lodewijks en misschien ook Royston Drenthe de competitie start missen. 'Feyenoord kan zowiezo geen blessures gebruiken. We hebben een hele smalle selectie, iedere blessure is funest voor ons.'

Patrick Lodewijks, die kampt met een blessure aan de pink, wil er zelf alles aan doen om zo snel mogelijk weer beschikbaar te zijn voor Feyenoord. 'Spelen met pijn is te overzien, misschien laat ik een speciale handschoen maken met extra versteviging voor mijn pink.' zegt de doelverdediger voor de camera's van Dipo.tv. 'Ik was redelijk boos op Kalou. Ik zei tegen hem, dat had je vorig jaar wat vaker moeten doen!'
Lodewijks
pi_47265689
quote:
Ex-Feyenoorder Salomon Kalou: 'Wacht mijn beurt af'
Datum: 14-mrt 14:12

Ex-Feyenoorder Salomon Kalou voelt dat hij vorderingen boekt bij Chelsea. De 21-jarige Ivoriaan geeft toe dat hij moeite had zich aan te passen aan het hoge niveau. “Ik miste Nederland eerst, maar nu ben ik gelukkig. Chelsea is één grote familie.”

Kalou kreeg veel kritiek na zijn eerste optredens, maar na zijn late gelijkmaker tegen Tottenham Hotspur in de FA Cup verklaarde de aanvaller zich gelukkig op Stamford Bridge. “Ik ben nooit bang voor een uitdaging, die maken je immers sterker. Ik wacht mijn beurt af. Natuurlijk: iedereen wil spelen, dat geldt ook voor mij.”

Kalou strijdt met Didier Drogba en Andrei Shevchenko om een basisplaats. “Dat zijn niet de minsten, maar ik kan veel van ze leren. Toen ik hier arriveerde, besefte ik dat het lastig zou worden veel te spelen. De beste benadering is om ze te zien als twee van de ’s werelds beste aanvallers en van ze te leren.”
pi_61676900
quote:
'Achteraf blij dat het niet lukte om Nederlander te worden'
16/09/2008 14:09

Toen hij in 2006 geen Nederlands paspoort kreeg, was Salomon Kalou zwaar teleurgesteld. Twee jaar later is de Chelsea-spits blij met de beslissing.

'Achteraf moet ik zeggen dat ik blij ben dat het niet lukte om Nederlander te worden', vertelt Kalou op de FIFA-website. 'Het was mijn lot om voor Ivoorkust te spelen. Het voelt fantastisch om het shirt van de nationale ploeg aan te trekken.'

De 23-jarige ex-Feyenoorder denkt niet graag terug aan de strijd die hij voerde om het Nederlandse paspoort. 'Het was een moeilijke periode. Als jonge speler is het altijd het beste om alleen met voetbal bezig te zijn, niet met dit soort dingen. Bovendien werd het, door alle publiciteit, een politiek verhaal.'

Ook zijn familie leed onder de hele kwestie. 'Voor mijn familie in Ivoorkust was het ook moeilijk, want de Ivoriaanse bevolking begreep niet waarom ik Nederlander wilde worden. Voor mij leek het op dat moment echter het beste voor mijn carrière.'
Ik ben er altijd tegen geweest (en nog).
Rot toch lekker op joh, stelletje kutbuitenlanders .
pi_65556939
quote:
FA set to study Kalou celebration

The Football Association has confirmed it will examine Salomon Kalou's 'handcuff' goal celebrations in Chelsea's 2-0 win over Middlesbrough. The striker crossed his wrists after scoring both goals, but Chelsea denied claims the Ivory Coast international's actions were politically motivated. Kalou said he was not making a show of solidarity for compatriot and recently freed activist Antoine Assale Tiemoko.

An FA spokesman said: "We are going to look at the relevant footage."

Kalou struck in the 58th and 81st minutes at Stamford Bridge, celebrating both goals by waving his hand in front of face before crossing his wrists.

"People are always going to think there is something in what you do, but it didn't mean anything," he said. "I was just happy. I don't even know the guy - it has nothing to do with football. It wasn't for him, I don't know him so I don't know why I should celebrate for him?"

After his arrest in December 2007, Tiemoko was released from a one-year prison sentence last month following a conviction of 'libelling the prosecutor's office' and being in 'contempt of court'. He recently criticised judicial corruption in the Ivory Coast in a newspaper article.

The FA fined Ipswich's David Norris £5,000 last year for a handcuff celebration in support of jailed former Plymouth team-mate Luke McCormick, while Everton midfielder Tim Cahill was forced to apologise for a similar gesture dedicated to his jailed brother Sean.
pi_65559695


Valt me mee dat Kalou uberhaupt een politieke mening zou hebben.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')