abonnement Unibet Coolblue
pi_45958481
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:44 schreef Fogel het volgende:
Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.
Kan ook zijn dat je alleen op het laatste moment kan reserveren als je een Bahncard hebt.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:50:20 #152
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_48027244
tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_48030718
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:50 schreef The.PhantoM het volgende:
tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
Dat heeft ook weinig zin om daar een kaart voor te kopen; voor nog geen 30 euro ben je in de eerste klas van Tanger in Marrakech => http://www.oncf.ma/scripts/tarifs1.asp

Maar het bussysteem is veel uitgebreiden en makkelijker om rond te reizen.
pi_48041089


Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.

Zin in de zomervakantie!
pi_48140927
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Roellio het volgende:


Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.

Zin in de zomervakantie!
Waar heb je die treinkaart gekocht?
// Last.fm
pi_48143756
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:02 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Waar heb je die treinkaart gekocht?
Frank en Vrij, een klein winkeltje in Alkmaar dat helemaal ramvol zit met reisboeken, kaarten etc.

Ik ondersteun kleine zelfstandigen met passie voor reizen!

http://www.frank-en-vrij.nl/index.htm
pi_48187810
Zou het de moeite/betaalbaar zijn om toch vanuit Madrid via Tanger Rabat en/of Marrakech mee te pakken? Het plan is daarna iig nog Spanje langs z/o-kust, Italië, Griekenland en dan via Istanbul richting Sziget in Hongarije/Budapest.
  dinsdag 10 april 2007 @ 19:49:42 #158
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_48188364
ben je best veel dagen aan het treinen ga er ook vanuit dat je bij elke rit vaak nog een toeslag moet betalen he, dat is altijd wel zonde
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_48189374
Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?

Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
pi_48193896
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Roellio het volgende:
Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?

Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
Het is wel ver weg. Alhoewel je natuurlijk nog een stukje zou kunnen afsteken door met Ryanair of Easyjet vanuit Marokko naar Spanje terug te vliegen.
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:08:21 #161
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_48198417
ja het is wel te doen, maar je zit dan wel de hele dag in de trein en alles gaat langs je heen. Je hebt dus niet heel veel tijd om veel op te doen van de omgeving

ik ben vorig jaar ook 31 dagen geweest. In het begin ook flink gereden, maar het is toch zonde om ergens te zitten en er niets van mee te pikken. O ja, als je naar Spanje gaat, verwacht wat vertraging
Het reserveren van tickets enzo is een enorm gekut. Ik heb er iets van 4 a 5 dagen vertraging opgelopen, is toch al een halve week die je goed kan gebruiken.

Valencia is een aanrader om heen te gaan trouwens. Daar kan je goed heen met de trein en kan je omhoog doortrekken. Echter moet je wel via Madrid of het vliegtuig vanuit Marokko weer naar Valencia, wat tijd kost. Daarnaast gaat de trein van Valencia naar Barcelona niet snel, tenzij je een gereserveerde trein neemt.



kaartje van spanje voor de duidelijkheid

ik raad je aan om te proberen een aantal dagen van te voren ongeveer je reis te plannen om niet vast te komen zitten, dit was vooral mijn negatieve ervaring. Daarnaast zijn Spanjaarden ook niet echt mensen die je zullen helpen als je geen Spaans spreekt.

Welke plaatsen wil je overigens allemaal aandoen?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_48199239
Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:

Hilversum - Parijs
Parijs - Irun
Irun - Lissabon
Lissabon - Madrid
Madrid - Valencia
Valencia - Barcelona
Barcelona - Carcassonne
Carcassonne - Venetië
Venetië - Rome
Rome - Pompeï

En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:45:13 #163
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_48199874
tof

neem aan dat je in elke plaats ook wel eventjes blijft dan. Barcelona in 1 dag is net aan te doen (mits idiote loop tempo van mij in de bloedhete zon aan te houden is, maar raad het niet aan). Verder ben ik ook in Valencia geweest, 1 nachtje helaas, maar vond het echt een mooie stad toen ik er doorheen reed. Carcassonne ook geweest, zeer zeker een aanrader. Ook 's nachts zeker de burcht op gaan.

Ik zelf ben in 1x vanaf duivendrecht naar Madrid gereden, was er in 24 uur. Mocht je met de trein naar Marokko gaan, moet je bij Algeciras wezen. Weet je verder al waar je gaat overnachten of in wat voor soort verblijf? Ik heb het op campings geprobeerd. Het is te doen, maar kost echt een enorm veel moeite. Valencia weet ik verder wel een mooi soort 'hostel' vrijwel direct aan het strand en over Carcassonne, Madrid en Barcelona kan ik je ook wel het een en ander vertellen mocht ik je ermee kunnen helpen

Probeer zo vroeg mogelijk de eerste etappe overigens te boeken. Toen ik ging boeken zaten er al veel treinen vol, dus moest ik aardig wat overstappen. Opzich niet erg, maar zijn toch verloren uurtjes die je liever niet hebt
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_48211463
Het plan is om zoveel mogelijk in hostels te slapen. Ik twijfel zelfs of ik uberhaupt een tentje mee zal nemen.

Het ligt een beetje aan de stad. Ik denk dat ik met bovenstaande route nog wel wat speling overhou qua tijd. Dan kan ik per stad 2 dagen uittrekken en erg leuke steden iets langer blijven of nog wat verder reizen, maar dat zie ik dan wel. Het is op deze manier in ieder geval niet de volledige maand dichtgetimmerd.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:51:45 #165
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_48214569
ik zou het niet doen, in de steden waar jij heen gaat, heb je volgens mij overal wel hostels enzo
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_48216267
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:27 schreef Roellio het volgende:
Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:

Hilversum - Parijs
Parijs - Irun
Irun - Lissabon
Lissabon - Madrid
Madrid - Valencia
Valencia - Barcelona
Barcelona - Carcassonne
Carcassonne - Venetië
Venetië - Rome
Rome - Pompeï

En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?
pi_48337246
Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.

We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen . Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.

Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?

Ben wel benieuwd!
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2007 @ 23:51:41 #168
73911 ultra_ivo
pi_48337306
Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
pi_48337572
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.

We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen . Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.

Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?
Je kunt vaak al voor 19 euro pp enkele reis die trein boeken (een enkeltje normale prijs A'dam-Arnhem is duurder), maar 136 is ook wel OK. Voor die prijs is het goed te doen. De vier keer dat ik er in zat was het erg rustig en had ik geen probleem met die stoelen. Als je zou willen kun je er in slapen, zolang er maar niet iemand voor of achter je zit. Alle keren zat ik direct bij het kofferruim, waardoor je meer beenruimte hebt.

De 4/6-persoons coupé's heb ik 2 keer geprobeerd en dat vond ik nou weer helemaal niets, omdat je daar maar moet afwachten wie er bij je in de coupé komt. In het zitgedeelte kun je vaak nog van plek veranderen, beetje praten met medereiziger of makkelijk naar het barrijtuig lopen.
pi_48337614
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
pi_48337913
Bedankt voor de snelle respons . Ik ben benieuwd. Volgens mij zal het allemaal wel meevallen - hoop ik dan maar.

Ik heb ook gehoord dat het voor +- 50 kan, maar ik heb vaker geprobeerd te boeken en het echt nog geen enkele keer gekregen. Was al blij met deze prijs !
  zondag 15 april 2007 @ 00:11:37 #172
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48337919
19 euro is best goedkoop, kan het alleen niet vinden. Ik kom nu niet lager dan 29 maar dat is nauwelijks boekbaar. Naar München dan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  FOK!fotograaf zondag 15 april 2007 @ 00:14:25 #173
73911 ultra_ivo
pi_48338008
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
pi_48338075
www.nachtzugreise.de of citynightline.ch. Het is een actietarief, dus niet altijd beschikbaar. Nu is de laagste prijs inderdaad 29 euro;

=> http://www.citynightline.(...)reise_2007_eur.shtml

Abonnementje op de nieuwsbrief en je weet wanneer de actieperiode is
pi_48338138
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
Dat zijn inderdaad de zeer ouderwetste bakken voor zover ik weet.

CNL heeft ruime verstelbare stoelen en luxere bedden in gedeeltelijk dubbeldeksmaterieel. Het kan wellicht nog aan het verschil tussen de Zwitserse en de Duitse CNL liggen; in NL rijdt alleen de Zwitserse, die misschien wat luxer is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')