Kan ook zijn dat je alleen op het laatste moment kan reserveren als je een Bahncard hebt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:44 schreef Fogel het volgende:
Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.
Dat heeft ook weinig zin om daar een kaart voor te kopen; voor nog geen 30 euro ben je in de eerste klas van Tanger in Marrakech => http://www.oncf.ma/scripts/tarifs1.aspquote:Op woensdag 4 april 2007 23:50 schreef The.PhantoM het volgende:
tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
Waar heb je die treinkaart gekocht?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Roellio het volgende:
Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.
Zin in de zomervakantie!
Frank en Vrij, een klein winkeltje in Alkmaar dat helemaal ramvol zit met reisboeken, kaarten etc.quote:Op maandag 9 april 2007 12:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Waar heb je die treinkaart gekocht?
Het is wel ver weg. Alhoewel je natuurlijk nog een stukje zou kunnen afsteken door met Ryanair of Easyjet vanuit Marokko naar Spanje terug te vliegen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Roellio het volgende:
Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?
Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:27 schreef Roellio het volgende:
Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:
Hilversum - Parijs
Parijs - Irun
Irun - Lissabon
Lissabon - Madrid
Madrid - Valencia
Valencia - Barcelona
Barcelona - Carcassonne
Carcassonne - Venetië
Venetië - Rome
Rome - Pompeï
En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
Je kunt vaak al voor 19 euro pp enkele reis die trein boeken (een enkeltje normale prijs A'dam-Arnhem is duurder), maar 136 is ook wel OK. Voor die prijs is het goed te doen. De vier keer dat ik er in zat was het erg rustig en had ik geen probleem met die stoelen. Als je zou willen kun je er in slapen, zolang er maar niet iemand voor of achter je zit. Alle keren zat ik direct bij het kofferruim, waardoor je meer beenruimte hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.
We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen . Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.
Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapenquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
Dat zijn inderdaad de zeer ouderwetste bakken voor zover ik weet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |