wie voelt zich hier nou verheven? Mr. "moet jij mij nou eens zien met hoe weinig ik kan rondkomen en ik vrienden kan maken met een fles jenever "quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:56 schreef mzungu het volgende:
Waar ik meestal maar weinig contact mee krijg zijn backpackers. Die voelen zich vaak (dus niet in alle gevallen, val me niet aan) verheven boven andere reizigers, omdat ze het zogenaamd allemaal wel weten hoe het reizen en het leven in elkaar steekt (vooral in India heb je dat, maar dat is weer een ander verhaal). Met hun knoerten van rugzakken (wat gaat daar allemaal in joh) voelen ze zich groter dan iemand (zoals ik) die een simpel sporttasje bij zich heeft (en wel zijn kleding overal laat stomen of wassen). Iemand die zijn haar deze week al wél een keer heeft gewassen en die niet per se op sandalen of tussen-de-teen-slippers hoeft te lopen!
Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:46 schreef edsuit het volgende:
Ik ga in augustus 2 a 2,5 week door Noorwegen en Zweden treinen. Scanrail en Interrail bieden ongeveer hetzelfde voor dat gebied, maar Interrail is voor mij wat voordeliger. Ik neem dan een ticket voor 16 dagen.
Heen vlieg ik naar Oslo en terug ga ik eerst naar Berlijn met de Berlin Night Express (zit zowel bij Scanrail of bij Interrail inbegrepen), en vanaf daar vlieg ik weer naar Nederland. Dat doe ik enerzijds omdat ik vanaf Stockholm niet echt goedkope vluchten kon vinden, en anderzijds ben ik nog nooit in Berlijn geweest, misschien blijf ik daar ook nog wel een dag of twee.
Over een tijdje ga ik nog wel een topic openen over m'n reis.. uiteraard komt er een reisverslag
Is iemand wel eens de Inlandbanan (Inland Railway) door Zweden gedaan? Ik ben van plan om die voor een groot gedeelte te nemen (Gallivare tot Ostersund), maar dat is wel een lange dag in de trein en ik heb het idee dat de route wel mooi is maar veel van hetzelfde..
Dan schijnt het ook dat je voor de meeste lange-afstandstreinen, ook overdag, moet reserveren, anders zitten ze vaak vol. Iemand daar ervaring mee?
[reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zwedenquote:Op donderdag 16 november 2006 19:36 schreef poohy het volgende:
Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.
Bedanktquote:Op donderdag 16 november 2006 20:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zweden
In het oosten van Europa kan ik je aanraden om wel voor hostels te gaan. Kamperen is vaak buiten de stad en niet echt bereikbaar. Tenzij je natuurlijk juist voor de rust van de natuur gaat interrailen. Hostels zijn er ook zeker niet duur, kijk voor tips, reviews en prijzen op www.hostelworld.com of www.hostelz.com.quote:Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Europees het volgende:
Ik ben benieuwd naar hoeveel jullie uitgaven (ongeveer) op een dag, en wat je er dan voor deed (shoppen, musea etc.). Dan kan ik voor mezelf een indicatie maken
Bedankt, hadden we geen rekening mee gehouden!quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:31 schreef T-Infinity het volgende:
Heb je er wel rekening mee gehouden dat het zonesysteem in Juli niet meer bestaat? Vanaf april wordt het hele interrailsysteem weer omgegooid (in jouw geval misschien ook duurder bij de huidige route).
Meer informatie kun je vinden op www.treinreiswinkel.nl bij rondreistickets en dan interrail.
Je wilt vrij veel bezoeken in zo'n korte tijd, ik weet niet of je dat gaat lukken zonder echt alles the rushen. Ik ben zelf een maand weg geweest en we hebben Parijs, Barca, Costa brava, Nice en Monaco (dagje), rome, venetie, ljubljana, budapest en praag bezocht. We wouden vanuit rome eigenlijk naar athene gaan en dan naar istanbul maar we kwamen er achter als we dat zouden doen dat we dan eigenlijk geen tijd meer overhadden om op de terug weg vanuit istanbul iets te bezoeken. Houdt er rekening mee dat istanbul toch wel in de uithoek ligt en de treinverbinding niet al te best zijn (van wat ik heb gehoord). Je bent dus al snel een paar dagen bezig om er naartoe en weg te komen. Qua hostels hebben wij de meeste eigenlijk gevonden via hostelworld.com of hostelsclub.com ofzo. We zijn er achter gekomen dat het toch best handig is om vooruit te boeken. Ten eerste kan je makkelijk zien welke hostels leuk zijn en die dan gelijk reserveren, en je hebt een mooi overzicht van de prijzen; je wordt dus niet op het laatste moment afgezet als je wanhopig nog snel naar een hostel zoekt. We zijn 2x zonder te boeken een stad binnen gegaan; bij venetie pakte het goed uit, een dorm gevonden voor 18 euro p.p nacht (super goedkoop voor venetie). De 2e keer was in praag. We kwamen vrijlaat aan en we waren in de veronderstelling dat er wel hordes mensen op het station zouden staan om je een slaapplek aan te smeren; dat was de ervaring die we in de meeste andere steden hadden gehad. Helaas dus, er was haast niemand. We zijn toen maar gaan lopen en het eerste hostel genomen. Het was echt waardeloos, een of ander studentencomplex dat in de zomer diende als hostel. We moesten onszelf de kamer inbreken... We hadden niks van een sleuter ofzo omdat de andere gasten die al hadden maar die waren dus neit op de kamer... Volgende dag gelijk maar een ander hostel gezocht...quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:15 schreef Vogel87 het volgende:
Wij (een vriend van mij en ikzelf) hadden het plan om met interrail door zone C en zone G te gaan reizen. In een tijdsbestek van ongeveer 20 dagen willen we dan ongeveer door de volgende steden: Milaan, Venetie, Florence, Rome, Napels, Athene, Istanboel, Thessaloniki, Wenen, Berlijn - waarbij we dus ook van Griekenland naar Turkije gaan.
Nu hebben we ervaringen nodig, dit topic is erg handig natuurlijk maar eigenlijk hebben we nog wat meer info nodig om rekening mee te houden;
- waar kun je goede hostels vinden in bovengenoemde steden?
- kunnen we dit evt. al reserveren of is dat ook goed te doen op de 'bonnefooi'?
- hoe duur zal het eten ongeveer zijn in de landen/steden waar we verblijven? (Italie zal wel duur zijn?)
- wat zijn de lengtes van de reistijden ongeveer?
- hoe duur zijn de toeslagen als je bijv. slaaptreinen/extra snelle treinen neemt?
- Is het aan te raden om bijv. een slaapzak mee te nemen of is dit slechts overtollige bagage?
Als iemand verder nog aanraders heeft om te bezichtigen, dingen die we absoluut mee moeten nemen of zaken waar we voor op moeten passen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!
Het lijkt ons erg leuk om de vakantie eens op deze manier in te vullen, zeker omdat je dan ook veel onverwachte dingen meemaakt en veel ziet. We moeten nog wel een goede planning maken hoe lang we voor elke stad uittrekken, maar voor nu zijn we dus veel info aan het verzamelen. We zijn dan van plan om aankomende zomer in juli te gaan touren met Interrail. Alvast bedankt voor de reacties!
Heel erg bedankt!quote:
Aight. Als je 10 van je 22 dagen wilt reizen wordt het een euro of 70 goedkoper...alleen wordt plannen dan onoverkomelijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:02 schreef Europees het volgende:
Houd er rekening mee dat het ''zone'' gedeelte weg zal gaan. Je moet voortaan per land gaan betalen, met een vast aantal reisdagen. Ook zal Marokko weggaan. Op www.treinreiswinkel.nl kan je mee informatie vinden in het interrail gedeelte.
Eu.
quote:InterRail vanaf 1 april 2007 Nieuw, uitgebreider en voordeliger!
Met ingang van 1 april 2007 worden Interrail en EuroDomino samengevoegd en compleet vernieuwd. Hierdoor wordt het rondreizen per trein veel aantrekkelijker en voordeliger.
Wat wijzigt?
Interrail en EuroDomino worden samengevoegd tot InterRail
Nieuw
InterRail Global Pass voor 31 landen in Europa (Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noord Ierland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Turkije, Attica ferries Italië-Griekenland)
InterRail One Country Pass voor één land
Ook InterRail 1e klas (alleen vanaf 26 jaar)
Wie doet niet meer mee? Marokko
Wie doet wel weer mee? Spanje, Frankrijk en Italië
Toeslagen: informatie is vanaf februari 2007 verkrijgbaar
Geldigheid?
InterRail Global Pass
5 dagen binnen 10 dagen (flexi), 10 dagen binnen 22 dagen (flexi), 22 dagen aaneengesloten, 1 maand aaneengesloten
InterRail One Country Pass
3 dagen binnen 1 maand (flexi), 4 dagen binnen 1 maand (flexi), 6 dagen binnen 1 maand (flexi), 8 dagen binnen 1 maand (flexi),
Tickets zijn niet geldig in land waar men woonachtig is, korting op tickets tot aan de grens.
Tarieven:
InterRail Global Pass voor 31 landen
v.a. 26 j. 1e klas v.a. 26 j. 2e klas 12 – 25 j.
5 dgn binnen 10 dagen 329 249 159
10 dgn binnen 22 dagen 489 359 239
22 dagen aaneengesloten 629 469 309
1 maand aaneengesloten 809 599 399
Dankquote:Op maandag 29 januari 2007 16:57 schreef FritsBom het volgende:
Voor andere geinteresseerden:
Hey K.V, heel erg bedankt voor je info!quote:Op zondag 28 januari 2007 01:45 schreef K.V. het volgende:
Hey Vogel87!
Leuk dat je op reis wil gaan met de trein in Europa.
- knip -
Ik zou zeggen, denk nog eens goed na over je reisplan..Dan wordt het zeker weten een leuke trip!!
Je kan bij aankoop bij het NS internationaal loket al een beperkt aantal reserveringen maken. Voor de rest moet je vrijwel overal ter plekke even langs het loket of bij het instappen naar de conducteur om je reservering of toeslag te betalen. Dat staat per land als het goed is ook in de handleiding die je bij aankoop krijgt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:06 schreef Vogel87 het volgende:
Waar wij ons nu zorgen over maken is het volgende: in hoeverre moet je de treinen van te voren reserveren en waar kan dat? De site van Deutsche Bahn geeft bijvoorbeeld ook geen kosten voor reserveren en toeslagen. Weet iemand hoe het hele reserveren van treinen in z'n werk gaat - de site van de Italiaanse spoorwegen is zo mogelijk nog onduidelijker dan die van de Duitse. We hebben al verschillende sites gekeken, waar allemaal opstaat dat je moet reserveren, maar hoe dit kan (ook met interrail-kaart) is nergens beschreven.
Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:31 schreef Fogel het volgende:
Als je in Duitsland met de ICE gaat, kan ik je sterk aanraden om een plaatsreservering te nemen (op de route Keulen-Frankfurt was het 3.50¤). Op de heenweg heb ik moeten staan en op de terugweg iemand van mijn gereserveerde stoel af moeten jagen. De trein was beide keren afgeladen vol.
Zoek wel even hoelang je vantevoren de stoel moet reserveren. Ik kon ter plekke zo'n 15-20 minuten voor vertrek in ieder geval geen plek meer reserveren.
Ik heb bij een loket geboekt, hele vriendelijke en behulpzame vent die ook meteen uitlegde hoe je het beste bij de beurs kon komen in Keulen en er zich voor verontschuldigde dat hij voor de trip Frankfurt-Keulen helaas geen plek kon reserveren omdat het te kort voor vertrek zou zijn. Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |