abonnement Unibet Coolblue
pi_38393217
Reizen per trein, love it or hate it. Maar voor de echte Europese backpackers ervaring is het natuurlijk hét vervoermiddel. NIet weten waar je morgen zult overnachten, urenlang uit het raam staren naar het Rijndal, niet kunnen slapen vanwege de snurkende medereizigers in de nachttrein en eenmaal aangekomen op het station belaagd worden door bedelaars en taxichauffeurs.
Ervaringen om nooit te vergeten


Om per trein rond te reizen door Europa zijn er verschillende mogelijkheden. Daarvan is Interrail het bekendst. Andere mogelijkheden zijn Eurodomino, Scanrail of de Britrailpass.
Algemene informatie daarover kun je vinden bijvoorbeeld op de site van de treinreiswinkel

Met ingang van 1 april 2007 worden Interrail en EuroDomino samengevoegd en compleet vernieuwd. Hierdoor wordt het rondreizen per trein veel aantrekkelijker en voordeliger.

Wat wijzigt?
Interrail en EuroDomino worden samengevoegd tot InterRail

Nieuw
InterRail Global Pass voor 31 landen in Europa (Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noord Ierland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Turkije, Attica ferries Italië-Griekenland)
InterRail One Country Pass voor één land
Ook InterRail 1e klas (alleen vanaf 26 jaar)

Wie doet niet meer mee? Marokko
Wie doet wel weer mee? Spanje, Frankrijk en Italië

Toeslagen: informatie is vanaf februari 2007 verkrijgbaar

Geldigheid?
InterRail Global Pass
5 dagen binnen 10 dagen (flexi), 10 dagen binnen 22 dagen (flexi), 22 dagen aaneengesloten, 1 maand aaneengesloten
InterRail One Country Pass
3 dagen binnen 1 maand (flexi), 4 dagen binnen 1 maand (flexi), 6 dagen binnen 1 maand (flexi), 8 dagen binnen 1 maand (flexi),
Tickets zijn niet geldig in land waar men woonachtig is, korting op tickets tot aan de grens.

Tarieven:


InterRail Global Pass voor 31 landen


v.a. 26 j. 1e klas v.a. 26 j. 2e klas 12 – 25 j.
5 dgn binnen 10 dagen
v.a. 26 j. 329
1e klas v.a. 26 j. 249
2e klas 12 – 25 j. 159

10 dgn binnen 22 dagen
v.a. 26 j. 489
1e klas v.a. 26 j. 359
2e klas 12 – 25 j. 239
22 dagen aaneengesloten
v.a. 26 j. 629
1e klas v.a. 26 j. 469
2e klas 12 – 25 j. 309
1 maand aaneengesloten
v.a. 26 j. 809
1e klas v.a. 26 j. 599
2e klas 12 – 25 j. 399


Alle informatie die je nodig hebt staat op: http://www.interrail.nl/
Voor nog wat extra info: http://www.treinreiswinkel.nl/specials/Interrail


  • Britrailpass



    Alle informatie die je nodig hebt staat op: Britrail.com

  • Scanrail



    Alle informatie die je nodig hebt staat op: http://www.scanrail.com/index.asp


  • Overige handige informatie

    De sites van de grootste spoorwegmaatschappijen
    http://bahn.hafas.de => De Duitsers, ook handig als Europese reisplanner
    http://www.sncf.fr => De Fransen
    http://www.thetrainline.co.uk => De Engelsen
    http://www.trenitalia.it => De Italianen
    http://www.renfe.es => De Spanjaarden
    http://www.pkp.pl => De Polen


  • Zijn er ook alternatieven?

    Ja uiteraard, je kan ook een eurolines pas kopen en met de bus rondreizen, zie www.eurolines.nl.
    Of met het vliegtuig gaan rondreizen; een aantal low-cost maatschappijen willen binnenkort beginnen met een soort interrailkaart voor het vliegtuig om de laatste lege stoelen op te kunnen vullen in hun vliegtuigen.
    Als je van te voren wat vluchten plant dan kan vliegen ook veel goedkoper zijn dan een Interrailkaart. Als je bijvoorbeeld drie weken in de buurt van Bergamo in Italië of Girona in Spanje blijft kamperen kun je daarvandaan heel Europa rondvliegen.

    Andere goedkope mogelijkheden:
    http://www.sparnight.de
    http://www.nachtzugreise.de
    http://www.citynightline.ch
    http://www.trenok.it

    Voor een vraag hoe je ergens komt en hoeveel het kost, kun je terecht in:
    Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5


    Nu weet ik alles en wat moet ik dan met dit topic?

    Laat hier weten welke reis jij hebt gemaakt, wilt gaan maken en deel je ervaringen, stel je vragen en kom met die onmisbare tips

    [ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 29-01-2007 17:15:02 ]
  • pi_38393458
    Handig topic, gezien mijn reisplannen richting Italie.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:32:19 #3
    38161 faculty
    Always around
    pi_38393663
    ik heb vorig jaar een interrail tour door zone E gedaan.

    Ik was samen met een vriend van me net klaar met examens en vonden dit wel een leuke ervaring.

    We zijn 2 weken door frankrijk heengetourd.. hadden compleet niets geplanned en zijn gewoon steeds een trein in gesprongen..

    Het voordeel van de interrail tickets is dat je ook de Thalys en TGV mag nemen. Mits je de reserveringskosten betaald ( ongeveer 3 eu ). Normaal kost dit echt heel veel.
    What goes around, Comes around
    pi_38393667
    paar jaar geleden met een vriend naar Praag geweest met de nachttrein.

    Wel slaapcoupé geboekt, dat bleek achteraf echt heel erg ideaal... Op 't moment dat je wilt gaan maffen, roep je de steward(ess), die maakt de klapbedden in orde en dan maar liggen... Door 't geluid van de trein en de rails enz. was ik binnen de korste keren onder zeil
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
    pi_38393690
    Aah, handig gezien mijn reisje volgend jaar juli Engeland / Ierland

    of hoe kan men het beste zich vervoeren?
    pi_38393725
    Juist ja!
    Voor deze zomer staat op het programma een reis (met z'n vieren) naar Tsjechie, Oostenrijk, Hongarije, Slowakije, Polen en Duitsland. Druk bezig met plannen, straks hostels uitzoeken, Interrail bestellen en dan gaat het al aardig dichtbij komen!
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:34:42 #7
    38161 faculty
    Always around
    pi_38393767
    ik denk dat ik het volgend jaar ook weer wil gaan doen alleen dan door heel europa.. Dit jaar hou ik het op eilandhoppen in griekenland :D
    What goes around, Comes around
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:35:26 #8
    132191 -jos-
    Money=Power
    pi_38393797
    De Thalys heeft voor in juli en augustus een actie vanwege het 25 jarig bestaan, dan kun je voor 10 euro naar Zuid-Frankrijk ofzo Heb ik begrepen van iemand
    WEB / [HaxBall #64] Jos is God
    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:37:17 #9
    91856 Stretto
    ..........
    pi_38393876
    Leuk om te zien dat het ook nog goedkoop is, althans ik dacht dat het veel duurder was
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    ╔══════╗
    ╚══════╝
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:43:33 #10
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394163
    Ah, handig om deze topic in de gaten te houden dus!

    Ordinaire tvp
    Fingerbang... BANG! BANG!
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:43:52 #11
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394183
    Zit te denken om volgend jaar door Scandinavië te railen
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_38394251
    Wat kost dat nu dan een ticket om door Ierland / Engeland te Sjezen?

    Scandinavie trekt me ook wel, maar is duur vertoeven daar
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:48:52 #13
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394387
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef DaYwALKuR het volgende:
    Wat kost dat nu dan een ticket om door Ierland / Engeland te Sjezen?

    Scandinavie trekt me ook wel, maar is duur vertoeven daar
    Je kan met één interrail-ticket door Groot-Brittannië, Wales, Schotland en Ierland reizen. Als je onder de 26 jaar bent kost deze je dus ¤ 195,- voor 16 dagen
    Fingerbang... BANG! BANG!
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:49:38 #14
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394421
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:43 schreef -skippybal- het volgende:
    Zit te denken om volgend jaar door Scandinavië te railen
    Dat ga ik over een maandje doen dus Heb er vertrouwen in dat dit allemaal goed gaat uitpakken
    Fingerbang... BANG! BANG!
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:49:47 #15
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394428
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef DaYwALKuR het volgende:
    ...

    Scandinavie trekt me ook wel, maar is duur vertoeven daar
    Dat is wel kut ja, vooral de alcohol
    Oostblok lijkt me ook wel leuk, maar daar wildkamperen lijkt me niet echt zo'n denderend plan, of wel??
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:50:30 #16
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394464
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:49 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

    [..]

    Dat ga ik over een maandje doen dus Heb er vertrouwen in dat dit allemaal goed gaat uitpakken
    Ga je reisblog/verslag doen??
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_38394504
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef DaYwALKuR het volgende:
    Wat kost dat nu dan een ticket om door Ierland / Engeland te Sjezen?
    http://www.acprailnet.com/britrailbook zegt:
    345 euro voor 5 dagen
    550 voor 10 dagen

    Vliegen door Engeland / Ierland is bijna goedkoper (bijvoorbeeld Amsterdam - Edinburgh - London - Cork - Dublin - Liverpool - Manchester - Amsterdam voor ca. 350 euro)

    Een interrailticket is wel goedkoper maar dan betaal je weer toeslagen. Het beste is om van te voren de prijzen te bekijken op www.thetrainline.co.uk van de lijnen die je wil nemen.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:53:01 #18
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394559
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:50 schreef -skippybal- het volgende:

    [..]

    Ga je reisblog/verslag doen??
    Denk geen blog. Ik doe dat in het normale leventje ook niet en ik ga maar 2,5 week... dan heb ik wel betere dingen te doen dan even een verslagje doen in een internetcafé
    Maar een reisverslag zal er zeker wel komen En ik zal hier waarschijnlijk ook wel mijn ervaringen delen.
    Fingerbang... BANG! BANG!
    pi_38394598
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:51 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    http://www.acprailnet.com/britrailbook

    345 euro voor 5 dagen
    550 voor 10 dagen

    Vliegen door Engeland / Ierland is bijna goedkoper (bijvoorbeeld Amsterdam - Edinburgh - London - Cork - Dublin - Liverpool - Manchester - Amsterdam voor ca. 350 euro)
    Wow en hoe regel je die tickets dan?
    pi_38394600
    Treinreizen is leuk . Ben vorig jaar naar Oekraïne geweest en een stuk in Noorwegen getreind. Eerder ben ik naar o.a. Luxemburg en Freiburg geweest.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:56:04 #21
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394685
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:53 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

    [..]

    Denk geen blog. Ik doe dat in het normale leventje ook niet en ik ga maar 2,5 week... dan heb ik wel betere dingen te doen dan even een verslagje doen in een internetcafé
    Maar een reisverslag zal er zeker wel komen En ik zal hier waarschijnlijk ook wel mijn ervaringen delen.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_38394783
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:53 schreef DaYwALKuR het volgende:
    Wow en hoe regel je die tickets dan?
    Nu boeken en in september ofzo vliegen met easyjet.com, jet2.com en ryanair.com. Heb het een paar weken terug uitgezocht voor iemand en kwam op 350 euro inclusief de luchthaventransfers uit voor London of Bristol, Cork, Dublin, Liverpool en Manchester.

    Low cost vliegen is natuurlijk een heel andere vorm van backpacken als interrailen, maar wel iets waarvan ik denk dat steeds meer mensen zullen doen. Vorig jaar heb ik zo een rondje Noordoost Europa gemaakt, dit jaar er Polen en Portugal mee kunnen combineren. Dat had met de trein niet gekund.
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:01:15 #23
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394865
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:58 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nu boeken en in september ofzo vliegen met easyjet.com, jet2.com en ryanair.com. Heb het een paar weken terug uitgezocht voor iemand en kwam op 350 euro inclusief de luchthaventransfers uit voor London of Bristol, Cork, Dublin, Liverpool en Manchester.

    Low cost vliegen is natuurlijk een heel andere vorm van backpacken als interrailen, maar wel iets waarvan ik denk dat steeds meer mensen zullen doen. Vorig jaar heb ik zo een rondje Noordoost Europa gemaakt, dit jaar er Polen en Portugal mee kunnen combineren. Dat had met de trein niet gekund.
    Maar vliegen is wel 100x zo saai als treinen
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_38394934
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:01 schreef -skippybal- het volgende:

    [..]

    Maar vliegen is wel 100x zo saai als treinen
    En het probleem is ik wil meerdere gebieden zien, dus niet alleen van A'dam naar Liverpool.
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:05:04 #25
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394993
    Het is inderdaad een andere vorm van backpacken. Ik ga denk ik liever met de trein backpacken, omdat je dan simpelweg veel meer van de omgeving ziet. Vliegen heeft dan wel weer als voordeel dat je een grotere oppervlakte kan bereizen... maar zou niet echt iets voor mij zijn. Als ik ga vliegen, ga ik gewoon naar die stad of land en blijf daar ook plakken
    Fingerbang... BANG! BANG!
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:09:19 #26
    93616 Adik
    That's me!
    pi_38395146
    Vliegretourtje Amsterdam - Budapest 190 euro all in (SkyEurope)
    Treinkaartje Budapest - Balaton ca. 20 euro
    Ben je EN snel in hongarije EN kan je lang in de trein kachelen.

    tegenover:

    1 zone (16 dagen): 286 euro voor interrail
    pi_38395452
    poe, geen zin om alles te gaan beschrijven hier. Maar ik heb met mijn broer een rondreis door zweden gemaakt (hele land door, van onder naar boven en van links naar rechts) en het was een van de mooiste vakanties ooit. Heel veel mensen ontmoet, heel veel dingen gezien en ik zou het zo weer doen!

    Top!

    En voor diegene die nog weinig ervaring hebben met zo op vakantie gaan: denk niet dat je 20 landen in 10 dagen moet zien. Je kan beter interrail gebruiken om 1 of 2 landen goed te bekijken en de rest om erheen te reizen. Je word flink moe van reizen en je geniet echt meer als je gewoon alles relaxed doet en het dus bij zo weinig mogelijk landen houdt.
    pi_38395988
    Als ik een interrail kaart wil kopen voor een vriend van mij die ouder is dan 26, Moet ik die dan kopen of kan ik die van jonger dan 26 ook kopen, aangezien in 23 ben.

    Of staat de naam van de persoon op de pas?
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:59:46 #29
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38396209
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:47 schreef MC het volgende:
    Als ik een interrail kaart wil kopen voor een vriend van mij die ouder is dan 26, Moet ik die dan kopen of kan ik die van jonger dan 26 ook kopen, aangezien in 23 ben.

    Of staat de naam van de persoon op de pas?
    Voor het aanschaffen van een kaartje moet je je paspoort meenemen, dus die vlieger gaat niet op
    Fingerbang... BANG! BANG!
    pi_38396312
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:59 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

    [..]

    Voor het aanschaffen van een kaartje moet je je paspoort meenemen, dus die vlieger gaat niet op
    Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.

    Ik ben 23 en hij is 27. Dus als er geen naam ed op het abonnement staat dan kan het toch neem ik aan?
      woensdag 31 mei 2006 @ 01:11:24 #31
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38396374
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef MC het volgende:

    [..]

    Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.

    Ik ben 23 en hij is 27. Dus als er geen naam ed op het abonnement staat dan kan het toch neem ik aan?
    Hmm, ik zou het niet weten. Als het niet op naam staat zou je het kunnen proberen, maar je loopt dan wel risico dat bij een strengere controlle je tegen de lamp loopt. Toen ik informeerde naar de prijzen kreeg ik te horen dat ik zeker mijn paspoort niet moest vergeten wanneer ik het kaartje kwam kopen...
    Misschien dat andere fokkers je hier duidelijkheid over kunnen geven.
    Fingerbang... BANG! BANG!
    pi_38398986
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef MC het volgende:
    Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.

    Ik ben 23 en hij is 27. Dus als er geen naam ed op het abonnement staat dan kan het toch neem ik aan?
    Kaart staat inderdaad op naam en ook je paspoortnummer wordt er op gezet. Dit omdat alleen personen uit de deelnemende landen de kaart kunnen kopen en de kaart ook nooit geldig is in het land van je paspoort.

    Een Amerikaan kan geen Interrailkaart kopen, die zijn aangewezen op EUrail => http://www.eurail.com/
    pi_38400112
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:02 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Kaart staat inderdaad op naam en ook je paspoortnummer wordt er op gezet. Dit omdat alleen personen uit de deelnemende landen de kaart kunnen kopen en de kaart ook nooit geldig is in het land van je paspoort.

    Een Amerikaan kan geen Interrailkaart kopen, die zijn aangewezen op EUrail => http://www.eurail.com/
    Afgelopen zomer met z'n vieren drie weken voornamelijk door Italië en Griekenland gereisd met Interrail, maar ook gewoon door Nederland. Nederland zat bij onze zone dus wij vonden dat we er wel mee in Nederland mochten reizen. Er staat iets heel dubbelzinnigs over in de voorwaarden, dus het was niet echt duidelijk, maar de conducteur deed er niet moeilijk over.

    Overigens hebben wij onze tickets bij de treinreiswinkel besteld, maar daar zetten ze er niet altijd een paspoort nummer op! Daar heb ik later nog over gebeld, maar volgens hun was dat geen probleem. Uiteindelijk heeft ook niemand er moeilijk over gedaan, maar toch.. Wel iets om op te letten misschien.

    Verder was het heel gaaf.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_38400197
    Ik vind interrailen nog wel vrij aan de prijs, als ik het zou doen zou ik liever door meerdere zones reizen, dus van amsterdam naar barcelona, naar Rome en dan via wenen en praag naar Kopenhagen .

    Maar met interrailen is dat gewoon onbetaalbaar, toch jammer!

    En wat ik vaak ook heb gehoord dat mensen er vaak achterkomen dat in sommige landen treinkaartjes echt niks kosten (griekenland volgens mij?) en dat ze met hun dure interrail dan veel te veel betalen
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_38408461
    Ik heb wat ideeen gesmeden om volgend jaar met mijn vriendin 2 maanden door Scandinavie/Oost-Europa te interrailen . Lijkt me echt super gaaf en we willen beide ongeveer hetzelfde zien (veel natuur en wat grote steden en dorpjes). Maar we zijn pas vorige week op het idee gekomen en het duurt nog erg lang . Maar is Oost-Europa wel een beetje veilig om door te interrailen, iemand ervaring mee?
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:35 schreef -jos- het volgende:
    De Thalys heeft voor in juli en augustus een actie vanwege het 25 jarig bestaan, dan kun je voor 10 euro naar Zuid-Frankrijk ofzo Heb ik begrepen van iemand
    Oh echt? Ook weer terug? Ik moet halverwege/eind augustus vanuit Frankrijk naar Nederland met het vliegtuig of openbaar vervoer, dit zou wel tof zijn!!

    [ Bericht 14% gewijzigd door Sport_Life op 31-05-2006 14:08:39 ]
      woensdag 31 mei 2006 @ 14:07:29 #36
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_38408788
    Mooie OP Dutchtrain , mss ook even handig om een paar couchsurfing sites in de OP te zetten? Is een leuke manier lijkt mij om bij locals te overnachten:

    http://www.couchsurfing.com/
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
      woensdag 31 mei 2006 @ 16:36:28 #37
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38414408
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:52 schreef Pizza_Shooter het volgende:

    [..]

    Overigens hebben wij onze tickets bij de treinreiswinkel besteld, maar daar zetten ze er niet altijd een paspoort nummer op! Daar heb ik later nog over gebeld, maar volgens hun was dat geen probleem. Uiteindelijk heeft ook niemand er moeilijk over gedaan, maar toch.. Wel iets om op te letten misschien.

    Verder was het heel gaaf.
    Ik had in Marokko eens een conducteur die echt alles ging controleren, paspoortnummer, namen enz.
    Ook mijn eerdere reserveringen zaten in het mapje en toen hij erachter kwam dat een datum ergens in Spanje verkeerd was opgeschreven moest ik zelfs die gaan verbeteren. Je moet maar net een keer de verkeerde tegen komen...
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
    pi_38415578
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 16:36 schreef mynick het volgende:

    [..]

    Ik had in Marokko eens een conducteur die echt alles ging controleren, paspoortnummer, namen enz.
    Ook mijn eerdere reserveringen zaten in het mapje en toen hij erachter kwam dat een datum ergens in Spanje verkeerd was opgeschreven moest ik zelfs die gaan verbeteren. Je moet maar net een keer de verkeerde tegen komen...
    Daar was ik ook wel een beetje bang voor, want het is natuurlijk niet de bedoeling om zonder paspoort nr. rond te reizen. Gelukkig nooit iemand tegen gekomen die er moeilijk over deed, maar het is inderdaad wel verstandig om het toch erop te laten zetten.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
      FOK!fotograaf woensdag 31 mei 2006 @ 17:02:23 #39
    73911 ultra_ivo
    pi_38415586
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:55 schreef danos het volgende:
    En wat ik vaak ook heb gehoord dat mensen er vaak achterkomen dat in sommige landen treinkaartjes echt niks kosten (griekenland volgens mij?) en dat ze met hun dure interrail dan veel te veel betalen
    Oost-Europa bijvoorbeeld. Ik was voor de reis van Moskou naar Wenen (2 dagen) 60 Euro kwijt.
      donderdag 1 juni 2006 @ 15:46:02 #40
    24606 edsuit
    kind of blue
    pi_38439555
    Ik ga in augustus 2 a 2,5 week door Noorwegen en Zweden treinen. Scanrail en Interrail bieden ongeveer hetzelfde voor dat gebied, maar Interrail is voor mij wat voordeliger. Ik neem dan een ticket voor 16 dagen.
    Heen vlieg ik naar Oslo en terug ga ik eerst naar Berlijn met de Berlin Night Express (zit zowel bij Scanrail of bij Interrail inbegrepen), en vanaf daar vlieg ik weer naar Nederland. Dat doe ik enerzijds omdat ik vanaf Stockholm niet echt goedkope vluchten kon vinden, en anderzijds ben ik nog nooit in Berlijn geweest, misschien blijf ik daar ook nog wel een dag of twee.
    Over een tijdje ga ik nog wel een topic openen over m'n reis.. uiteraard komt er een reisverslag

    Is iemand wel eens de Inlandbanan (Inland Railway) door Zweden gedaan? Ik ben van plan om die voor een groot gedeelte te nemen (Gallivare tot Ostersund), maar dat is wel een lange dag in de trein en ik heb het idee dat de route wel mooi is maar veel van hetzelfde..

    Dan schijnt het ook dat je voor de meeste lange-afstandstreinen, ook overdag, moet reserveren, anders zitten ze vaak vol. Iemand daar ervaring mee?
    pi_38450256
    Voor degenen die hem nog niet kennen: http://www.worldonrails.nl is een heel complete website over interrail, fijner dan de officiële NS-interrailsite. Ook met zone/landeninfo etc.

    Wij, japeke en ik, gaan vanaf eind juni 22 dagen door zone C en D treinen (Centraal-Oost Europa)..

    Weet iemand hoe het met Bosnië-Herzegovina zit? Op verschillende sites (bijvoorbeeld http://www.tbteurope.com of http://www.inter-rail.it) staat dit land vermeld als horend bij zone D, maar op andere sites weer niet, waaronder dus die van de NS. Heeft dit land erbij gehoord maar nu sinds kort niet meer ofzo?
      vrijdag 2 juni 2006 @ 01:39:35 #42
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38462364
    Ik heb nog nooit geinterrailed omdat ik verhalen hoor dat het achteraf behoorlijk duur is. Ik ben al wel twee keer naar Ehrwald in Oostenrijk en Pornic in Frankrijk gereisd.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_38462851
    Ziet er tof uit, zal wel een aardig prijskaartje aan hangen...
    Het leven is prachtig.
    stewardess opleiding
      vrijdag 2 juni 2006 @ 09:27:09 #44
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38465297
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik heb nog nooit geinterrailed omdat ik verhalen hoor dat het achteraf behoorlijk duur is. Ik ben al wel twee keer naar Ehrwald in Oostenrijk en Pornic in Frankrijk gereisd.
    Je hebt de kosten voor een groot deel ook zelf in de hand. Als je iedere nacht in een hotel slaapt en uitgebreid uit eten gaat wordt het duur ja. Als je gaat camperen, af en toe een een jeugdherberg neemt en zoveel mogelijk zelf kookt hoeft het helemaal niet zo duur te worden. Maar dit ligt voor een groot deel ook aan de landen waar je naartoe wil gaan. In Italie betaal je zo 30 euro voor een camping bijvoorbeeld...
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
    pi_38512514
    15 Juli vertrek ik voor een maand, met een interrail ticket, naar Scandinavie.
    Veel reizen met de trein natuurlijk, maar wat lijkt dat me mooi!
    Onder andere een week kanoen op de grens van Noorwegen/Zweden.
    The best antique is an old friend.
      maandag 5 juni 2006 @ 13:50:34 #46
    120967 the_jasper
    Karnemelk, shaken not stirred
    pi_38557394
    wat is het voordeel van kaartjes bestellen bij die treinreiswinkel?

    ik hoorde dat als je over internet bestelde bij de ns geen reserveringskosten hoefde te betalen en dat je iets van 3 reizen ofzo van te voren mocht reserveren

    // 3 week interrailen
    Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
    pi_38580329
    ik ben van plan een maand te interrailen door zuid europa voornamelijk zone F & G

    binnenkort eventjes plannen maken
      dinsdag 6 juni 2006 @ 01:30:41 #48
    44159 Viviann
    ik ben vivian
    pi_38580527
    ik kon ook es kiezen bij de trein voor wel of niet korting dus ja dan neem je korting. maar toen ik in de trein zat bleek dat je daar een kaart ofzo voor moest hebben en die had ik niet besteld dus ja dan weet je het wel boze condukteur enzo

    goeie tip dus als je met de trein reist alleen korting nemen met een kaart
    im a super-girl
    pi_38581312
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik heb nog nooit geinterrailed omdat ik verhalen hoor dat het achteraf behoorlijk duur is. Ik ben al wel twee keer naar Ehrwald in Oostenrijk en Pornic in Frankrijk gereisd.
    Ligt eraan hoe je de trein reis zelf beschouwd. De prijs van couchette is in vergelijk met sommige landen concurend i.v.m hotel prijzen.

    De trein naar bv Griekenland duurt ongeveer 3 dagen en was bij mijn interrail reis een ervaring door afwisselende plaatselijke bevolking die de coupee deelde (en soms ook hun eten). De reis was vermoeiend, maar de ervaring had ik niet willen missen. Wat dat betreft had ik wel eeuwig jong willen blijven (en elk jaar een mega reis door Europa maken).
      dinsdag 6 juni 2006 @ 02:59:45 #50
    7242 WarPuppy
    Paddestoel
    pi_38581430
    Of een kaartje voor de Eurocitynightline!

    Afgelopen zomer van Zurich naar Arnhem gereist, volgens mij wel met toeslag (plus interrail natuurlijk). Maar ideale trein!
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_38581433
    Ik ga misschien met de trein naar Milaan van de zomer. Vind treinen altijd heerlijk en zo'n verre reis met de trein lijkt mij dan ook erg tof.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 03:20:13 #52
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38581511
    Ik doe van de zomer Groningen - Parijs.

    (Jaja, niet te lang in Nederland blijven he. )
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 6 juni 2006 @ 15:14:26 #53
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38592841
    Dat wordt nog lastig voor de interrailers deze zomer. De thalys zal na de actie voor het 10 jarig bestaan aardig volgeboekt zijn.
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
      dinsdag 6 juni 2006 @ 16:11:48 #54
    123966 CleeJee
    Live Your Life!
    pi_38594703
    Ben in 2001 wezen Interrailen door Italië.

    wat ik erg handig vond was de Let's Go Italy: een reisgids à la de LP, alleen nu staat het treinstation centraal in de reisgids en wordt dus alles beschreven aankomende op een station. http://www.letsgo.com
    May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
      dinsdag 6 juni 2006 @ 16:45:07 #55
    7242 WarPuppy
    Paddestoel
    pi_38595728
    Ik heb Europe on a shoestring van LP gebruikt, ook verreckte hendig!
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
      donderdag 8 juni 2006 @ 00:33:17 #56
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38643045
    Klein vraagje voor de mensen die al eens eerder met interrail hebben getreind:

    Hoe gaat het kopen van zo'n kaartje te werk? Kun je ze gewoon kopen bij het internationaal loket? Gewoon paspoortje mee en klaar? Of moet je ook pasfoto's meenemen? Is er een wachttijd?

    Alvast bedankt, bespaart me weer wat heen en weer reizen naar zo'n internationaal loket
    Fingerbang... BANG! BANG!
      donderdag 8 juni 2006 @ 03:39:51 #57
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38645072
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 15:14 schreef mynick het volgende:
    Dat wordt nog lastig voor de interrailers deze zomer. De thalys zal na de actie voor het 10 jarig bestaan aardig volgeboekt zijn.
    Het zullen maar een beperkt aantal stoelen zijn hoor. Er zijn altijd wel wat stoelen beschikbaar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_38646204
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 00:33 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
    Klein vraagje voor de mensen die al eens eerder met interrail hebben getreind:

    Hoe gaat het kopen van zo'n kaartje te werk? Kun je ze gewoon kopen bij het internationaal loket? Gewoon paspoortje mee en klaar? Of moet je ook pasfoto's meenemen? Is er een wachttijd?

    Alvast bedankt, bespaart me weer wat heen en weer reizen naar zo'n internationaal loket
    Kopen bij het internationaal loket. Paspoort meenemen en geld. Dan printen ze 'm meteen uit.
    En een lijstje met reserveringen als je al weet waar je gaat reizen en/of binnenkort vertrekt.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 23:26:14 #59
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38710944
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:56 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Kopen bij het internationaal loket. Paspoort meenemen en geld. Dan printen ze 'm meteen uit.
    En een lijstje met reserveringen als je al weet waar je gaat reizen en/of binnenkort vertrekt.
    En gaan als het rustig is. Naar mijn ervaring hebben ze dan veel meer tijd voor je en kan je reserveren wat je wilt.
    Officieel mag je maar 2 reserveringen maken bij je interrail ticket...
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
      FOK!fotograaf zaterdag 10 juni 2006 @ 06:50:38 #60
    73911 ultra_ivo
    pi_38715442
    Voor een weekje kun je ook profiteren an een aanbieding an de Deutsche Bahn. Nachttreinen volgens een vaste route voor een dumpprijs, afhankelijk van de periode van het jaar tussen de 279 en 349 Euro. Je krijgt dan 7 aaneensluitende tickets op de volgende route:
    Keulen - Kopenhagen of Milaan - München - Parijs - Hamburg - Brussel - Berlijn - Keulen
    Starten in München Hamburg of Berlijn is ook mogelijk. Overdag dus steden bekijken, 's nachts slapen in de trein.
      zaterdag 10 juni 2006 @ 06:57:20 #61
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_38715449
    Ik heb echt fantastische herinneringen aan de eerste keer dat ik heb geinterrailed Dat is alweer een jaar of 12 geleden.

    Als ik de kans krijg zou ik het zo weer doen!
      maandag 12 juni 2006 @ 22:01:57 #62
    38559 WheeledWarrior
    More than meets the eye
    pi_38793407
    Over drie weken met de trein door Polen en de Baltische staten. Laat wel weten hoe de ervaringen waren.
      donderdag 15 juni 2006 @ 09:47:00 #63
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_38875162
    Van medio juli tot medio augustus Interrailen met de 8-zonekaart .
    Cadeautje van pa en ma voor m'n afstuderen.

    Ga me met name richten op het Oosten, maar ik wil graag de hele maand hebben en niet gebonden aan zones, vandaar dat ik niet kies voor het 16- of 22-dagen alternatief.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      donderdag 15 juni 2006 @ 10:45:15 #64
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_38876642
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 14:07 schreef The.PhantoM het volgende:
    Mooie OP Dutchtrain , mss ook even handig om een paar couchsurfing sites in de OP te zetten? Is een leuke manier lijkt mij om bij locals te overnachten:

    http://www.couchsurfing.com/
    Gave site! Heb me ook maar even aangemeld.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 17 juni 2006 @ 02:39:24 #65
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_38936886
    K heb met mijn geliefde heel Frankrijk per trein gedaan. Werkelijk prachtige dingen gezien
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_38943501
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 06:50 schreef ultra_ivo het volgende:
    Voor een weekje kun je ook profiteren an een aanbieding an de Deutsche Bahn. Nachttreinen volgens een vaste route voor een dumpprijs, afhankelijk van de periode van het jaar tussen de 279 en 349 Euro. Je krijgt dan 7 aaneensluitende tickets op de volgende route:
    Keulen - Kopenhagen of Milaan - München - Parijs - Hamburg - Brussel - Berlijn - Keulen
    Starten in München Hamburg of Berlijn is ook mogelijk. Overdag dus steden bekijken, 's nachts slapen in de trein.
    Het is niet mogelijk om langer te blijven in sommige steden?
      FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 03:14:54 #67
    73911 ultra_ivo
    pi_38991949
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 14:13 schreef Erasmusch het volgende:

    [..]

    Het is niet mogelijk om langer te blijven in sommige steden?
    Op speciale aanvraag kennelijk wel. Maar daarvoor moet je contact met de Deutsche Bahn opnemen.
    pi_38992501
    tip:

    wanneer je in frankrijk met de trein wil reizen (tgv) bestel je kaarten op www.sncf.com, zij zijn in de meeste gevallen stukken goedkoper dan de NS! let vooral op dat je jongeren tarief kiest wanneer je jonger bent dan 26 jaar! bij de sncf heb je de mogelijkheid om je kaarten naar het buitenland op te laten sturen.

    bon voyage!
      maandag 19 juni 2006 @ 16:39:08 #69
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_39006161
    Ik heb nog een vraagje aan de interrailers die in Scandinavië zijn geweest:

    Ik heb begrepen dat een bootovertocht bij het interrailkaartje inbegrepen is. Hiermee bedoel ik een overtocht van Denemarken naar Noorwegen of Zweden... Nou wil ik graag weten welke overtocht dit precies is.

    Wij zijn met deze vraag al naar het internationale loket in Amsterdam geweest, maar die kon ons echt niet verder helpen. Deze man wist hier bijna niks over te vertellen en heeft ons maar wat kopietjes meegegeven van ondernemingen waar wij korting op kregen Maar hiermee is mijn vraag dus nog steeds niet beantwoord

    Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen Is het waar dat een boottocht bij het kaartje inbegrepen zit? En weet iemand ook welke?
    Fingerbang... BANG! BANG!
    pi_39014905
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 16:39 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
    Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen Is het waar dat een boottocht bij het kaartje inbegrepen zit? En weet iemand ook welke?
    Tussen Denemarken en Zweden ligt een spoorbrug, dus daar hoef je geen ferry meer te nemen. Overige info is te vinden op: http://www.interrailnet.com
    quote:
    Silja Line
    Stockholm – Helsinki: 50% discount on the cabin Tourist II for 4 people, otherwise normal cabin supplement, limited number of places (reservation compulsory)
    Stockholm – Turku: 50% discount on the 'desk' price, otherwise normal cabin supplement, limited number of places (cabin reservation compulsory on night boats).
    www.silja.com

    Stena Line
    Göteborg – Frederikshavn: 30% discount (reservation compulsory).
    www.stenaline.com

    Viking Line
    Stockholm – Helsinki: 50% discount
    Stockholm – Turku: 50% discount
    www.vikingline.fi

    Color Line
    Oslo – Hirtshals : 50% discount on day journey only.
    Kristiansand - Hirtshals : 50% discount on day journey only.
    Larvik - Frederikshavn : 50% discount on day journey only.
    Larvik - Hirtshals : 50% discount on day journey only.
    www.colorline.com
      dinsdag 20 juni 2006 @ 08:36:51 #71
    78089 PhatBastard
    -----------Rock 'n Roll--
    pi_39025972
    en tussen Zweden en Finland is de viking line iets goedkoper en er is altijd plaats op de boot, (geen cabine nemen dan) ik heb nog nooit hoeven te reserveren igg...
    viking line gaat wel iets vroeger dan de silja line
    the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
    pi_39034771
    Nou, ik ben benieuwd, zoals het nu lijkt ga ik einde juli door zone E en F (van Nederland tot aan Marokko). Heeft iemand ervaring met hostels en dergelijke? zijn ze een beetje makkelijk te vinden en betaalbaar?
      dinsdag 20 juni 2006 @ 14:47:48 #73
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_39036032
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 14:12 schreef SuperSchurk het volgende:
    Nou, ik ben benieuwd, zoals het nu lijkt ga ik einde juli door zone E en F (van Nederland tot aan Marokko). Heeft iemand ervaring met hostels en dergelijke? zijn ze een beetje makkelijk te vinden en betaalbaar?
    Hostels zijn wel makkelijk te vinden maar met name in de zomer erg vaak vol. Dus vooraf reserveren is wel noodzakelijk. Als je je een beetje voorbereid en nummers + adressen van hostels meeneemt kan je dat wel een paar dagen van tevoren regelen.
    Voor Spanje en Frankrijk hebben wij er echter voor gekozen om te gaan kamperen, is altijd plek (bijna altijd dan), goedkoper en je bent flexibeler omdat je niet hoeft te reserveren.

    Ik weet niet of je naar Marokko wilt gaan maar daar is een slaapplek vinden geen probleem, Kamers zijn er al vanaf 5 euro per nacht en een goed middenklasse hotel met eigen badkamer kost je zo'n 12 tot 15 euro per nacht. Laat je niet misleiden door de gidsen die je als je de boot afstapt proberen wijs te maken dat alles vol is en dat zij je wel willen helpen. Dan betaal je altijd te veel en als ze weten waar je zit komen ze je rustig de volgende dag ophalen voor een rondleiding...
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
      dinsdag 20 juni 2006 @ 15:02:40 #74
    144558 Horsemen77
    lol @ okkith
    pi_39036644
    Interessant.. met tren ok... 9 euro van milaan naar rome
    couchsurf is trouwens echt een aanrader...
    Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
    Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
    Osten und Westen - Unser Berlin
    Gemeinsam für Eisern Union
    pi_39039113
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 14:47 schreef mynick het volgende:

    [..]

    Hostels zijn wel makkelijk te vinden maar met name in de zomer erg vaak vol. Dus vooraf reserveren is wel noodzakelijk. Als je je een beetje voorbereid en nummers + adressen van hostels meeneemt kan je dat wel een paar dagen van tevoren regelen.
    Voor Spanje en Frankrijk hebben wij er echter voor gekozen om te gaan kamperen, is altijd plek (bijna altijd dan), goedkoper en je bent flexibeler omdat je niet hoeft te reserveren.

    Ik weet niet of je naar Marokko wilt gaan maar daar is een slaapplek vinden geen probleem, Kamers zijn er al vanaf 5 euro per nacht en een goed middenklasse hotel met eigen badkamer kost je zo'n 12 tot 15 euro per nacht. Laat je niet misleiden door de gidsen die je als je de boot afstapt proberen wijs te maken dat alles vol is en dat zij je wel willen helpen. Dan betaal je altijd te veel en als ze weten waar je zit komen ze je rustig de volgende dag ophalen voor een rondleiding...
    Ok thnx, ik ga het onthouden. Het is wel de bedoeling om naar Marokko te gaan, maar als het daar zo goedkoop is, betekent dat dan dat ik voor 50 euro per nacht ofzo een enorm hotel kan nemen??

    Wat camperen betreft, daar zaten wij ook aan te denken, maar waar ik mee zit, je moet natuurlijk steeds terug naar t station, en t lijkt mij niet dat er veel campings dicht bij het centrum zitten??
    pi_39040658
    Hmm ik heb het diverse keren gedaan in scandinavie

    Ultiem stoer
    jobensaskia.nl
    Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
    pi_39048069
    misschien hoort deze vraag niet helemaal in dit topic, maar toch:
    hoeveel kost het ongeveer om met de trein naar polen te gaan?
    If you are searching, lost is where you will find me.
    pi_39048444
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 20:25 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
    misschien hoort deze vraag niet helemaal in dit topic, maar toch:
    hoeveel kost het ongeveer om met de trein naar polen te gaan?
    via db.de kom ik op dik 100 euro van Bad Bentheim naar Gdansk met een reis van een uur of 13 . Maar met wat zoeken moet er wel wat korting te vinden zijn (voor leeftijd, student, vroegboeken of samen reizen)
    pi_39050410
    bedankt
    If you are searching, lost is where you will find me.
    pi_39654733
    Goed, 'k heb 1 van de kaarten binnen, een 2e word binnenkort opgehaald bij t loket. Ik ben nu bezig met het globaal uitstippelen van de route, ik kom er echter niet uit om die hele thalys te reserveren. We willen om te beginnen van amsterdam naar parijs, met de thalys. Enig idee hoe ik die kan reserveren? (of moet ik hier echt losse kaarten voor kopen, met korting van die interrailkaart?)
    pi_39658885
    Bel NS Internationaal, de Thalys moet je een kaart (reservering) voor kopen, en dat kan bij hen.

    NS Internationaal

    Je kan wel goedkoper met Interrail. Mits er nog plek is natuurlijk, want de Thalys zit geregeld al vol.. Ik ga zelf met de ICE van Utrecht naar Frankfurt, dat kost 22 euro per persoon.
      zondag 9 juli 2006 @ 14:59:20 #82
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39659296
    Wanneer wil je? Ik heb vrijdag m'n interrail kaartje gekocht, en het kostte zeer veel moeite om naar madrid te gaan. Er zat al enorm veel vol.
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_39659673
    Ik heb ook net mijn ticket gekocht, zone C&G. We vertrekken in augustus en gaan deze weke onze treinen boeken.

    Hoelang van te voren had jij dan proberen treinen te boeken, beertenderrr?
      zondag 9 juli 2006 @ 15:13:36 #84
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39659717
    1,5 week ongeveer gewoon tijdens het kopen van mijn kaartje.
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_39660443
    ik ga over twee weken naar zone C en D, de route al gepland:

    Berlijn
    Praag
    Krakau
    Bratislava
    Wenen
    Rijeka
    Plitvice
    Boedapest (Sziget)

    nu nog zien wat er van de geplande steden allemaal haalbaar blijkt tijdens de reis.
      zondag 9 juli 2006 @ 15:47:07 #86
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39660608
    Ziet er goed uit Hoelang ga je?
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_39660729
    3 weken...

    heb er zin in!
    pi_39685960
    Hmm, nou dan ga ik wel gewoon naar dat loket morgen, 'k ga ook 3 wekende, de 20ste.
    pi_39686015
    Wij gaan over 11 dagen, vergelijkbare route

    Praag - Wenen - Budapest - Siofok - Bratislava - Zakopane - Krakow - Warschau - Poznan - Berlijn
      maandag 10 juli 2006 @ 12:19:06 #90
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39686282
    Zondag ga ik

    madrid - rabat - marrakech - barcelona - carcassonne - venetië - rome - pompeii - olympus - athene - istanbul - nis - bern

    Kijken wat er te halen valt tot en met pompeii moet het wel te doen zijn

    [ Bericht 39% gewijzigd door beertenderrr op 10-07-2006 12:25:36 ]
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
      woensdag 12 juli 2006 @ 14:41:05 #91
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_39754416
    btw, krijg je als student korting op sommige overnachtingen en allerlei andere dingen? Dus zou ik een bewijs moeten meenemen dat ik student ben? En wat voor bewijs moet ik dan meenemen? OV of Collegepas?
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_39754469
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 14:41 schreef The.PhantoM het volgende:
    btw, krijg je als student korting op sommige overnachtingen en allerlei andere dingen? Dus zou ik een bewijs moeten meenemen dat ik student ben? En wat voor bewijs moet ik dan meenemen? OV of Collegepas?
    heb je geen CJP? daar kom je in het buitenalnd verder mee, gok ik.
      woensdag 12 juli 2006 @ 14:44:31 #93
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_39754519
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef ruud.nl het volgende:

    [..]

    heb je geen CJP? daar kom je in het buitenalnd verder mee, gok ik.
    nee, waar zou ik een CJP moeten krijgen dan? Heb ook geen collegekaart, maar die kan ik nog laten maken denk ik. Zou ik het daar bij moeten krijgen ofzo?
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_39756066
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 14:44 schreef The.PhantoM het volgende:

    [..]

    nee, waar zou ik een CJP moeten krijgen dan? Heb ook geen collegekaart, maar die kan ik nog laten maken denk ik. Zou ik het daar bij moeten krijgen ofzo?
    nee die kun je apart aanvragen, voor 12,50 per jaar, daarmee krijg je op redelijk wat dingen korting, en deze gelden ook op verschillende plaatsen in het buitenland.

    kijk anders eens op http://www.cjp.nl/templates/internationaal.asp?mid=67, dan kun je zien of het iets voor je is of niet.
    pi_39759389
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 12:19 schreef beertenderrr het volgende:
    Zondag ga ik

    madrid - rabat - marrakech - barcelona - carcassonne - venetië - rome - pompeii - olympus - athene - istanbul - nis - bern

    Kijken wat er te halen valt tot en met pompeii moet het wel te doen zijn
    wauw! goede reis man!

    en post wat leuke foto's in travel!
      woensdag 12 juli 2006 @ 19:01:50 #96
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39762310
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 17:10 schreef Prego het volgende:

    [..]

    wauw! goede reis man!

    en post wat leuke foto's in travel!
    thnx

    zal ik doen. 1000 foto's is te doen?
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
      donderdag 13 juli 2006 @ 10:01:12 #97
    133143 Weetjewat
    Wist ik het maar
    pi_39780340
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 12:19 schreef beertenderrr het volgende:
    Zondag ga ik

    madrid - rabat - marrakech - barcelona - carcassonne - venetië - rome - pompeii - olympus - athene - istanbul - nis - bern

    Kijken wat er te halen valt tot en met pompeii moet het wel te doen zijn
    Vrienden van mij zijn onlangs ook in Carcassonne geweest. Niet 1 versie van het gelijknamige spel te krijgen.
      donderdag 13 juli 2006 @ 10:11:51 #98
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39780575
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 10:01 schreef Weetjewat het volgende:

    [..]

    Vrienden van mij zijn onlangs ook in Carcassonne geweest. Niet 1 versie van het gelijknamige spel te krijgen.
    Ik ken het spel niet eens
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_42864303
    Met een groepje zijn wij van plan om in de nabije toekomst door Engeland te reizen. Het eerste idee was om dit met de trein te doen, aangezien dit het makkelijkst en goedkoopst is.

    Omdat we een flinke reis willen maken, vroeg ik me af of er een soort nationale treinkaart is. Een soort OV kaart om door heel GB te kunnen treinen, en zo ja hoeveel zijn we daarvoor kwijt?
    pi_42864562
    ik zou hier even rondsnuffen, misschien dat het er tussenstaat:
    http://www.networkrail.co.uk/aspx/629.aspx
    ...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
      zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:16:28 #101
    43790 IJzercookie
    De specialiteit uit Vld
    pi_42864680
    Misschien dat je wat kan bereiken via www.visitbritain.com
    That's the way the cookie crumbles
    pi_42864834
    Treinen zijn in Engeland echt niet het goedkoopst hoor, het systeem staat er om bekend dat het onbetrouwbaar en duur is. Bussen die van stad naar stad reizen zijn zeker voor jongeren een veel goedkoper optie.
    "Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
    pi_42867402
    Meer info over treinen in: Met de trein door Europa

    www.britrail.com is inderdaad de trein-optie, maar met de bus is vele malen makkelijker en goedkoper om rond te reizen. Kijk bijvoorbeeld op www. megabus.com of www.nationalexpress.co.uk.

    Voor de stukken die je met de trein wil doen, kijk op www.megatrain.com of reis op zondag, dan krijg je altijd twee kaartjes voor de prijs van één
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 november 2006 @ 13:33:25 #104
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43322820
    Waarom is er nergens op internet een beetje zinvolle spoorkaart van bijvoorbeeld een land als Roemenië te vinden? Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?

    Ik ben op zoek naar een spoorkaart waar je wat aan HEBT in ieder geval. Niet een ingescand ding, verkleind naar 580 px breed, zodat je geen enkele plaatsnaam meer kan lezen, en ook niet een glibberig geile flash-productie waar je wel kan inzoomen en zo, maar waar 3/4 van de lijnen en 95 % van de stations niet op staan

    Gewoon, een goeie spoorkaart. Wil ik zoveel?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 november 2006 @ 13:34:53 #105
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_43322854
    Ik heb er wel ooit één van Duitsland gevonden, had ik nodig voor een opdracht
    pi_43322922
    http://www.roemenie.starttips.com/
    Staat hier niks tussen?
    Lurf is the message and the message is Lurf
      dinsdag 7 november 2006 @ 13:38:06 #107
    105460 DerBolle
    Electro Native
    pi_43322936
    ook niet bij ANWB / VVV dingen?
    "I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 november 2006 @ 13:40:23 #108
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43322992
    Deze kom ik steeds tegen, maar hier heb ik gewoon geen fuck aan, dat lijkt me duidelijk

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_43323372
    Nog 1.
    http://www.bueker.net/tra(...)/romania/romania.gif
    Is dat wel een spoorkaart?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 7 november 2006 @ 13:58:39 #110
    105460 DerBolle
    Electro Native
    pi_43323436
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
    Deze kom ik steeds tegen, maar hier heb ik gewoon geen fuck aan, dat lijkt me duidelijk

    [afbeelding]
    en als je er een normale kaart naast legt? kan je het dan niet uitvogelen?
    "I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 november 2006 @ 14:01:44 #111
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43323519
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 13:56 schreef Jaguarized het volgende:
    Nog 1.
    http://www.bueker.net/tra(...)/romania/romania.gif
    Is dat wel een spoorkaart?
    Ja die had ik ook net gevonden dat is precies het soort kaart wat ik zocht idd

    Thx all Zlotteken gaarne
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 november 2006 @ 14:21:09 #112
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43324113
    die site is VET trouwens zeg

    Je kan bij "download Archive" aangeven welke je allemaal wil en je hebt in een paar tellen een zipje binnen met ALLE kaarten
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Moderator dinsdag 7 november 2006 @ 23:53:44 #113
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43345667
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ja die had ik ook net gevonden dat is precies het soort kaart wat ik zocht idd

    Thx all Zlotteken gaarne
    Niet nog andere spoorkaarten nodig? Of misschien kun je zelf wat spoorkaarten van exotische landen in dit topic zetten?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator dinsdag 7 november 2006 @ 23:54:12 #114
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43345682
    Ow, ik lees nu pas de volgende post.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 8 november 2006 @ 17:54:33 #115
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_43365430
    Wat toevallig, ik heb nog naar spoorkaarten van Scandinavie gezocht. Ik heb het nog bij het NS loket gevraagd, maar ze keken mij zo raar aan
      woensdag 8 november 2006 @ 17:56:07 #116
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_43365483
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
    Waarom is er nergens op internet een beetje zinvolle spoorkaart van bijvoorbeeld een land als Roemenië te vinden? Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?

    Ik ben op zoek naar een spoorkaart waar je wat aan HEBT in ieder geval. Niet een ingescand ding, verkleind naar 580 px breed, zodat je geen enkele plaatsnaam meer kan lezen, en ook niet een glibberig geile flash-productie waar je wel kan inzoomen en zo, maar waar 3/4 van de lijnen en 95 % van de stations niet op staan

    Gewoon, een goeie spoorkaart. Wil ik zoveel?
    offtopic, maar toch ff; jij deed toch mee met rondje nederland? heb je dta artikeltje in de rails erover gezien? stonden 'jullie' ook in vermeld.
      Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 november 2006 @ 22:07:52 #117
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43376133
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 17:56 schreef Matness het volgende:

    [..]

    offtopic, maar toch ff; jij deed toch mee met rondje nederland? heb je dta artikeltje in de rails erover gezien? stonden 'jullie' ook in vermeld.
    Ja klopt, maar dat was al 6 weken geleden of zo, dat dat in de rails stond en ze hadden idd gewonnen en zo
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 november 2006 @ 22:08:24 #118
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43376168
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 23:54 schreef UIO_AMS het volgende:
    Ow, ik lees nu pas de volgende post.
    Bookmarkje waard voor iedereen die spoorkaarten zoekt
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      woensdag 8 november 2006 @ 22:09:05 #119
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_43376195
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ja klopt, maar dat was al 6 weken geleden of zo, dat dat in de rails stond en ze hadden idd gewonnen en zo
    weet ik, maar hij ligt hier toevallig
    pi_43399706
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 23:53 schreef UIO_AMS het volgende:
    Niet nog andere spoorkaarten nodig? Of misschien kun je zelf wat spoorkaarten van exotische landen in dit topic zetten?
    Daar hebben we al een heel mooi topic voor: Met de trein door Europa


    Alhoewel ik jullie deze niet wil onthouden (uit een folder van de Duitse Spoorwegen)





    [ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 09-11-2006 16:53:00 ]
    pi_43399901
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Daarvoor hebben we al een heel mooi topic voor: Met de trein door Europa


    Alhoewel ik jullie deze niet wil onthouden (uit een folder van de Duitse Spoorwegen)

    [afbeelding]

    D'r klopt niets van
    pi_43494180
    Klopt het dat je ook naar Marokko kan met de Interrail kaart? Marakesh en Casablanca lijkt me bijvoorbeeld een leuk alternatief met deze kaart..
    pi_43494200
    F. Spanje, Portugal, Marokko
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 12 november 2006 @ 23:57:40 #124
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43494850
    heb aflgelopen zomer met een vriend een maand door europa gereisd. Was echt leuk en super veel gezien.

    Eerste stop Parijs, geweldige stad Ook gelijk mijn favo stad van de reis. Next stop Barcalona, vondt ik persoonlijk tegenvallen. Daarna naar een camping gegaan in Parafrugell ofzo, ergens in de costa brava. Was echt super helder water en daar hebben we een paar dagen uitgerust na die 2 steden. Daarna doorgegaan naar Rome, maar voordat we daar aankwamen hadden we een stopover van 12 uur in Nice. Zijn toen die dag naar Monaco geweest, jezus wat een pats paradijs is het daar. Die dag was het ook super warm. We waren erg moe en uitgeput en hebben daardoor niet echt kunnen geniten van Monaco en Nice. Aan het eind van de dag met met kleren en al onder de douche gesprongen op het strand van Nice; we hadden geen zin om te gaan betalen om ergens te kunnen douchen. Lekker opgefrist en wel gingen we een helse treinreis tegemoet naar Rome. Met z'n 5'en in een kleine kut coupe moesten we over elkaar heen slapen. En juist de kleinste chinees neemt weer eens de meeste plek in .

    Een aantal dagen in Rome geweest en veel opgetrokken met twee Amerikanen waarvan er 1 nogal geschift was. Maar wel leuk, hij had ene megafoon weten te ronselen van een of andere neger op straat voor 5 dollar. Dus daar nog wat fun mee gehad vanaf hte balkon van ons hostel

    Vanuit Rome naar Venice gegaan. Ook hier een aantal dagen gebleven en van Venice naar mijn geboorteplaats Ljubljana en daar bij familie geslapen. Het een en ander bezocht in deze stad en toen zijn we na 3 dagen verder gegaan naar Budapest. En vanuit Budapest naar Praag.

    Dit is een beetje in het kort wat wij gedaan hebben.
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_43543590
    Ik ben ook gek op treinen, vooral Europa is een ultiem treincontent (afstanden zijn relatief klein en spoornetwerk groot). Maar treinen moet je alleen doen als je de tijd hebt, anders is het zonde. Bovendien moet je niet de instelling hebben om op een bestemming te komen, omdat dán pas je vakantie begint. Het moment dat je in Utrecht (of waar dan ook in Nederland) op de trein stapt is je reis begonnen. De trein ís de vakantie! Daar moet je van houden. Dat moet ook bij je passen. Het leuke van de trein is, dat je altijd mensen tegenkomt waarmee je spreekt of omgaat. Veel meer dan in het vliegtuig of ander vervoermiddel. Overdag eet je wat, drink je wat, leest een boekje, praat met elkaar, speelt een spelletje, slaap je nog wat of kijk je lekker naar buiten. 's Avnds kom je in gesprek met de andere mensen in de trein. Meestal onder het genot van een biertje of sterke drank...lekker ouwehoeren over politiek, het leven of gewoon over voetbal! Meestal neem ik een fles sterke dank mee, dat typisch Nederlands is (bessen- graanjenever, of een fles Boswandeling). Zoiets tevoorschijn halen is het toverwoord. Je kunt natuurlijk de pech hebben dat je bij een gezin met twee kleine kinderen in de coupe zit, maar dan vind je altijd wel iemand met het zelfde lot als jij en ga je lekker op de gang of in de restauratiewagen ziten (ervaring leert dat de conducteur ook wel vaak in is voor een biertje). Je bouwt echt vriendschappen op op dat moment, eeuwige vriendschappen die duren tot één van de twee de trein uit moet! Hoewel ik ook wel eens bij een Oekrainer in Kiev op de kamer gelegen, omdat we besloten nog effe een avondje door te trekken in zijn hoofdstad!
    Waar ik meestal maar weinig contact mee krijg zijn backpackers. Die voelen zich vaak (dus niet in alle gevallen, val me niet aan) verheven boven andere reizigers, omdat ze het zogenaamd allemaal wel weten hoe het reizen en het leven in elkaar steekt (vooral in India heb je dat, maar dat is weer een ander verhaal). Met hun knoerten van rugzakken (wat gaat daar allemaal in joh) voelen ze zich groter dan iemand (zoals ik) die een simpel sporttasje bij zich heeft (en wel zijn kleding overal laat stomen of wassen). Iemand die zijn haar deze week al wél een keer heeft gewassen en die niet per se op sandalen of tussen-de-teen-slippers hoeft te lopen!

    Maar goed mijn reizen:

    Ik heb ook een keer een intterrail gedaan (of eurodomino) via Duistland(Frankfurt, München) naar Oostenrijk(Graz) naar Hongarije (Budapest, Siofok*) naar Kroatë terug naar Oostenrijk (Wenen) en via Slowakije (wat eigenlijk heel erg om is) door Duistland naar Denemarken (Aarhus en kopenhagen) weer terug naar Nederland.

    * Siofok aan het balatonmeer een week gebleven....Dat raad ik iedereen af. Daar is niks te doen, of je moet houden van 15 jarige Duitse jongetjes, want daar zijn er zat van! Je herkent ze meestal aan het feit dat ze met de verhouding 1/10 om evenoude Duitse meisjes heen staan te dansen / draaien.Dus wie wil neuken kan beter niet naar Siofok gaan!

    Voor de rest heb ik wel eens van Nederland naar Peking getreind. Ben ik via het hele oostblok naar Istanbul gegaan (via frankrijk terug). En ga ik ook nog eens naar Athene met de trein (heb nu minder tijd aangezien in geen student meer ben). En heb ik nog wat kleine reisjes gemaakt door Zweden, naar Zuid Frankrijk, Praag, Kiev, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje, dus ervaring heb ik wel met treinreizen, en tegen mensen die nét gaan studeren zeg ik altijd dat ze gewoon zo nu en dan op de trein moeten stappen naar een onbekende bestemming....Nu hebben ze de tijd nog!
      dinsdag 14 november 2006 @ 17:49:54 #126
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43549646
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 14:56 schreef mzungu het volgende:

    Waar ik meestal maar weinig contact mee krijg zijn backpackers. Die voelen zich vaak (dus niet in alle gevallen, val me niet aan) verheven boven andere reizigers, omdat ze het zogenaamd allemaal wel weten hoe het reizen en het leven in elkaar steekt (vooral in India heb je dat, maar dat is weer een ander verhaal). Met hun knoerten van rugzakken (wat gaat daar allemaal in joh) voelen ze zich groter dan iemand (zoals ik) die een simpel sporttasje bij zich heeft (en wel zijn kleding overal laat stomen of wassen). Iemand die zijn haar deze week al wél een keer heeft gewassen en die niet per se op sandalen of tussen-de-teen-slippers hoeft te lopen!
    wie voelt zich hier nou verheven? Mr. "moet jij mij nou eens zien met hoe weinig ik kan rondkomen en ik vrienden kan maken met een fles jenever "
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_43570205
    Ja hoor.....jij hebt gelijk!
      donderdag 16 november 2006 @ 19:36:01 #128
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_43618512
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 15:46 schreef edsuit het volgende:
    Ik ga in augustus 2 a 2,5 week door Noorwegen en Zweden treinen. Scanrail en Interrail bieden ongeveer hetzelfde voor dat gebied, maar Interrail is voor mij wat voordeliger. Ik neem dan een ticket voor 16 dagen.
    Heen vlieg ik naar Oslo en terug ga ik eerst naar Berlijn met de Berlin Night Express (zit zowel bij Scanrail of bij Interrail inbegrepen), en vanaf daar vlieg ik weer naar Nederland. Dat doe ik enerzijds omdat ik vanaf Stockholm niet echt goedkope vluchten kon vinden, en anderzijds ben ik nog nooit in Berlijn geweest, misschien blijf ik daar ook nog wel een dag of twee.
    Over een tijdje ga ik nog wel een topic openen over m'n reis.. uiteraard komt er een reisverslag

    Is iemand wel eens de Inlandbanan (Inland Railway) door Zweden gedaan? Ik ben van plan om die voor een groot gedeelte te nemen (Gallivare tot Ostersund), maar dat is wel een lange dag in de trein en ik heb het idee dat de route wel mooi is maar veel van hetzelfde..

    Dan schijnt het ook dat je voor de meeste lange-afstandstreinen, ook overdag, moet reserveren, anders zitten ze vaak vol. Iemand daar ervaring mee?
    Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.
    pi_43619845
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 19:36 schreef poohy het volgende:
    Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.
    [reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zweden
      donderdag 16 november 2006 @ 20:28:19 #130
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_43620073
    quote:
    Bedankt
    pi_43681013
    DE site voor dit soort lol

    http://www.seat61.com/
      zondag 19 november 2006 @ 13:50:38 #132
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_43682962
    Hey,

    Het lijkt me zeer leuk om te gaan interrailen in Zone D of G van de zomer. Ik zit alleen beetje te dubben over hoeveel geld ik ongeveer nodig zal hebben? Het liefste ga ik gewoon kamperen dus geen hotels of iets dergelijks, paar keer uit eten en af en toe en wat alcohol gaat er ook wel in

    Ik ben benieuwd naar hoeveel jullie uitgaven (ongeveer) op een dag, en wat je er dan voor deed (shoppen, musea etc.). Dan kan ik voor mezelf een indicatie maken

    Alvast bedankt


    Eu

    [ Bericht 8% gewijzigd door Europees op 19-11-2006 15:18:51 ]
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_43698110
    quote:
    Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Europees het volgende:
    Ik ben benieuwd naar hoeveel jullie uitgaven (ongeveer) op een dag, en wat je er dan voor deed (shoppen, musea etc.). Dan kan ik voor mezelf een indicatie maken
    In het oosten van Europa kan ik je aanraden om wel voor hostels te gaan. Kamperen is vaak buiten de stad en niet echt bereikbaar. Tenzij je natuurlijk juist voor de rust van de natuur gaat interrailen. Hostels zijn er ook zeker niet duur, kijk voor tips, reviews en prijzen op www.hostelworld.com of www.hostelz.com.

    In Italië, met name aan de oostkust zul je wel veel bereikbare campings vinden, maar die staan al snel vol met feestvierende tieners. En de echte interrailer gaat natuurlijk kamperen in het centrum van Florence

    Wat je uitgeeft... de rekening van het hostel of camping is meestal lager dan de drankrekening in de bar van het hostel of de camping, maar als je echt low-cost wil leven dan koop je je spullen in de grotere supermarkten, waar je ongeveer hetzelfde betaald als hier in Nederland.
    pi_45668288
    Wij (een vriend van mij en ikzelf) hadden het plan om met interrail door zone C en zone G te gaan reizen. In een tijdsbestek van ongeveer 20 dagen willen we dan ongeveer door de volgende steden: Milaan, Venetie, Florence, Rome, Napels, Athene, Istanboel, Thessaloniki, Wenen, Berlijn - waarbij we dus ook van Griekenland naar Turkije gaan.

    Nu hebben we ervaringen nodig, dit topic is erg handig natuurlijk maar eigenlijk hebben we nog wat meer info nodig om rekening mee te houden;

    - waar kun je goede hostels vinden in bovengenoemde steden?
    - kunnen we dit evt. al reserveren of is dat ook goed te doen op de 'bonnefooi'?
    - hoe duur zal het eten ongeveer zijn in de landen/steden waar we verblijven? (Italie zal wel duur zijn?)
    - wat zijn de lengtes van de reistijden ongeveer?
    - hoe duur zijn de toeslagen als je bijv. slaaptreinen/extra snelle treinen neemt?
    - Is het aan te raden om bijv. een slaapzak mee te nemen of is dit slechts overtollige bagage?

    Als iemand verder nog aanraders heeft om te bezichtigen, dingen die we absoluut mee moeten nemen of zaken waar we voor op moeten passen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!

    Het lijkt ons erg leuk om de vakantie eens op deze manier in te vullen, zeker omdat je dan ook veel onverwachte dingen meemaakt en veel ziet. We moeten nog wel een goede planning maken hoe lang we voor elke stad uittrekken, maar voor nu zijn we dus veel info aan het verzamelen. We zijn dan van plan om aankomende zomer in juli te gaan touren met Interrail. Alvast bedankt voor de reacties!
    Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
      donderdag 25 januari 2007 @ 18:31:05 #135
    82247 T-Infinity
    Heen en Weer....
    pi_45668703
    Heb je er wel rekening mee gehouden dat het zonesysteem in Juli niet meer bestaat? Vanaf april wordt het hele interrailsysteem weer omgegooid (in jouw geval misschien ook duurder bij de huidige route).

    Meer informatie kun je vinden op www.treinreiswinkel.nl bij rondreistickets en dan interrail.
    pi_45669662
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 18:31 schreef T-Infinity het volgende:
    Heb je er wel rekening mee gehouden dat het zonesysteem in Juli niet meer bestaat? Vanaf april wordt het hele interrailsysteem weer omgegooid (in jouw geval misschien ook duurder bij de huidige route).

    Meer informatie kun je vinden op www.treinreiswinkel.nl bij rondreistickets en dan interrail.
    Bedankt, hadden we geen rekening mee gehouden!

    Als ik zo op die site kijk, is het nieuwe zonesysteem alleen maar voordeliger. Nu kunnen we voor 309 euro p.p. 22 dagen aaneengesloten door heel Europa reizen, terwijl het daarvoor alleen door twee zones was voor 275 euro p.p.
    Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
      vrijdag 26 januari 2007 @ 00:29:35 #137
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_45684074
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 18:15 schreef Vogel87 het volgende:
    Wij (een vriend van mij en ikzelf) hadden het plan om met interrail door zone C en zone G te gaan reizen. In een tijdsbestek van ongeveer 20 dagen willen we dan ongeveer door de volgende steden: Milaan, Venetie, Florence, Rome, Napels, Athene, Istanboel, Thessaloniki, Wenen, Berlijn - waarbij we dus ook van Griekenland naar Turkije gaan.

    Nu hebben we ervaringen nodig, dit topic is erg handig natuurlijk maar eigenlijk hebben we nog wat meer info nodig om rekening mee te houden;

    - waar kun je goede hostels vinden in bovengenoemde steden?
    - kunnen we dit evt. al reserveren of is dat ook goed te doen op de 'bonnefooi'?
    - hoe duur zal het eten ongeveer zijn in de landen/steden waar we verblijven? (Italie zal wel duur zijn?)
    - wat zijn de lengtes van de reistijden ongeveer?
    - hoe duur zijn de toeslagen als je bijv. slaaptreinen/extra snelle treinen neemt?
    - Is het aan te raden om bijv. een slaapzak mee te nemen of is dit slechts overtollige bagage?

    Als iemand verder nog aanraders heeft om te bezichtigen, dingen die we absoluut mee moeten nemen of zaken waar we voor op moeten passen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!

    Het lijkt ons erg leuk om de vakantie eens op deze manier in te vullen, zeker omdat je dan ook veel onverwachte dingen meemaakt en veel ziet. We moeten nog wel een goede planning maken hoe lang we voor elke stad uittrekken, maar voor nu zijn we dus veel info aan het verzamelen. We zijn dan van plan om aankomende zomer in juli te gaan touren met Interrail. Alvast bedankt voor de reacties!
    Je wilt vrij veel bezoeken in zo'n korte tijd, ik weet niet of je dat gaat lukken zonder echt alles the rushen. Ik ben zelf een maand weg geweest en we hebben Parijs, Barca, Costa brava, Nice en Monaco (dagje), rome, venetie, ljubljana, budapest en praag bezocht. We wouden vanuit rome eigenlijk naar athene gaan en dan naar istanbul maar we kwamen er achter als we dat zouden doen dat we dan eigenlijk geen tijd meer overhadden om op de terug weg vanuit istanbul iets te bezoeken. Houdt er rekening mee dat istanbul toch wel in de uithoek ligt en de treinverbinding niet al te best zijn (van wat ik heb gehoord). Je bent dus al snel een paar dagen bezig om er naartoe en weg te komen. Qua hostels hebben wij de meeste eigenlijk gevonden via hostelworld.com of hostelsclub.com ofzo. We zijn er achter gekomen dat het toch best handig is om vooruit te boeken. Ten eerste kan je makkelijk zien welke hostels leuk zijn en die dan gelijk reserveren, en je hebt een mooi overzicht van de prijzen; je wordt dus niet op het laatste moment afgezet als je wanhopig nog snel naar een hostel zoekt. We zijn 2x zonder te boeken een stad binnen gegaan; bij venetie pakte het goed uit, een dorm gevonden voor 18 euro p.p nacht (super goedkoop voor venetie). De 2e keer was in praag. We kwamen vrijlaat aan en we waren in de veronderstelling dat er wel hordes mensen op het station zouden staan om je een slaapplek aan te smeren; dat was de ervaring die we in de meeste andere steden hadden gehad. Helaas dus, er was haast niemand. We zijn toen maar gaan lopen en het eerste hostel genomen. Het was echt waardeloos, een of ander studentencomplex dat in de zomer diende als hostel. We moesten onszelf de kamer inbreken... We hadden niks van een sleuter ofzo omdat de andere gasten die al hadden maar die waren dus neit op de kamer... Volgende dag gelijk maar een ander hostel gezocht...

    Toeslagen verschillen nogal per streek. In het oosten kan je voor vrijgoedkoop een nachttrein nemen maar het westelijke deel van europa ben je toch snel 20 euro extra kwijt...
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_45684318
    Ik wil komende zomer met mn vriendinnetje interrailen. Of nou ja, in eerste instantie wilden we door Schotland OF Noorwegen reizen, daarbij zijn we uitgekomen op een interrail ticket, probleem is alleen ons budget en de luxe van mn vriendin. Luxe van mn vriendin valt wel wat aan te schroeven (2 weken op een lichtgewicht matje slapen went echt wel), budget helaas niet en die staat op ongeveer 500E pp. Nou kost zo'n treinticket al 200Euro, met een vliegticket erbij zit je al over de helft van ons budget en dan zijn we nog niet eens weg..

    Samengevat: We willen dus 1 of 2 weken in Scandinavie of Groot Brittanie reizen (per trein lijkt me de beste optie), met een budget van 500E per persoon. Het mag best een beetje avontuurlijk wat mij betreft (maar niet té, vriendin is niet zo veel gewend..) dus paar keertjes wildkamperen, een keer liften etc. Iemand tips?
    pi_45701409
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 00:29 schreef The.PhantoM het volgende:

    [..]

    - knip -
    Heel erg bedankt!

    Het is inderdaad zo dat we heel veel willen bezoeken, maar voor elke stad willen we wel twee tot drie dagen uittrekken, dat moet toch wel genoeg zijn. Een reisplanning moeten we nog maken, maar Istanboel is dan misschien toch een stad die we moeten schrappen als de reistijden zo lang zijn en spoorwegen zo onbetrouwbaar. Sowieso zijn dat nog dingen die we komende week nog eens goed willen uitzoeken.

    Die linkjes van hostels zijn superhandig! Daar staan toch goed betaalbare overnachtingsadressen op, we zullen inderdaad zoveel mogelijk vooruit reserveren. In ieder geval leuk je ervaringen van je 'treintrip' te lezen, als er meer mensen zijn, graag

    edit; weet iemand toevallig ook of de boot vanuit Bari (Italie) naar Griekenland aan te raden is? Het is de vraag of dat een beetje werkt met aansluitingen (vanaf Rome naar Bari en of er vanaf de haven een treinstation is). Een alternatief is dat we via de binnenlanden gaan, dus terug naar Venetie en dan via de Balkan naar Griekenland.

    [ Bericht 14% gewijzigd door Vogel87 op 26-01-2007 18:37:00 ]
    Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
    pi_45746704
    Hey Vogel87!

    Leuk dat je op reis wil gaan met de trein in Europa.

    Je schrijft dat je per stad twee tot drie dagen wilt uittrekken en ik zag dat je ongeveer 10 steden wil bezoeken in een periode van 20 dagen. Vergeet niet dat je relatief enorme afstanden moet overbruggen. Je bent zo een hele dag aan het reizen als je niet oppast. Ik ben zelf in 1x van Nederland via Bari - Patras naar Athene gereisd met de trein en de boot. In Italie had ik een hogesnelheidstrein, maar deed er nog 7 uur over!! (milaan - bari) Eenmaal aangekomen in Patras moet je wachten op de trein naar Athene en die rit duurt nog eens een aantal uur...Wat ik wil zeggen is dat je je niet op de reistijd moet verkijken. De treinen rijden niet altijd op het tijdstip dat jij wil, helaas

    Hostels kan je beter van te voren reserveren, zeker in het hoogseizoen. De spontaniteit is misschien dan niet groot, maar je weet tenminste zeker dat je die nacht in een goed bed doorbrengt. Als je toch besluit ergens anders heen te gaan ben je misschien 10 euro kwijt (je kan vaak niet meer annuleren)...Maar ja, de stress die je hebt omdat je nog geen slaapplaats hebt om 9 uur 's avonds is niet leuk!! Daarnaast ben je ook niet een paar uur bezig met het vinden van iets...In die tijd kan je de stad bekijken!..

    Een handige site voor backpacken in Europa is: http://www.bugeurope.com
    Hierop staan ook veel hostels met daarbij 'reviews' geschreven door eerdere bezoekers.
    Deze site is ook zeer aan te raden > http://www.worldonrails.nl/

    De boot van Bari naar Patras (Griekenland) is een aparte ervaring. Vanaf het treinstation van Bari moet je een eindje lopen (20 minuten) of een taxi nemen naar de haven. Het is geloof ik 15,5 uur varen (voornamelijk 's nachts)..Afgelopen zomer kon je als interrailer voor 16 euro enkele reis mee met de boot..Je moest dan wel op het dek slapen (opzich geen ramp)..Of ik het nog een keer zou doen? Waarschijnlijk niet, maar je moet het wel een keer meegemaakt hebben!

    Ik zou zeggen, denk nog eens goed na over je reisplan..Dan wordt het zeker weten een leuke trip!!
    pi_45762424
    ordinaire tvp

    Ben me ook aan het oriënteren om te interrailen in zuidoost Europa
    // Last.fm
      maandag 29 januari 2007 @ 14:25:21 #142
    160733 FritsBom
    De Vakantieman
    pi_45789506
    Misschien dat ik van de zomer een 2-zone interrail kaart neem en van Den Haag. langs de Franse en Portugese kust naar Zuid-Spanje...of misschien wel Marokko ga, om daar vervolgens een week te vertoeven en in een week via de oostkust van Spanje en Frankrijk terug te keren...

    Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Zo wil ik bijvoorbeeld behalve in de trein zitten ook van mijn vakantie genieten. Ik schat zo in dat je in 3 dagen in Zuid-Spanje moet kunnen zijn. Wat ik dan zou willen is tussen elke reisdag 2 overnachtingen op een camping..of in ieder geval 2 dagen uit de trein. Overnachten in de trein is natuurlijk een goedkoop alternatief.

    Maar heeft het zin zoiets te plannen (bijv. op dag 1 naar Zuid-Normandie, dag 2 en 3 hier blijven, dag 4 naar Noord-Portugal, dag 5 en 6 hier vertoeven. Dag 7 naar Zuid Spanje om hier een week te blijven....Dag 15 naar Barcelona. dag 17 naar Zuid-Frankrijk. Dag 20 naar Parijs. Dag 22 naar huis.

    Heeft zoiets zin? Of valt het in de praktijk altijd tegen...
    It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
      maandag 29 januari 2007 @ 16:02:50 #143
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_45792676
    Houd er rekening mee dat het ''zone'' gedeelte weg zal gaan. Je moet voortaan per land gaan betalen, met een vast aantal reisdagen. Ook zal Marokko weggaan. Op www.treinreiswinkel.nl kan je mee informatie vinden in het interrail gedeelte.

    Eu.
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
      maandag 29 januari 2007 @ 16:57:09 #144
    160733 FritsBom
    De Vakantieman
    pi_45794701
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 16:02 schreef Europees het volgende:
    Houd er rekening mee dat het ''zone'' gedeelte weg zal gaan. Je moet voortaan per land gaan betalen, met een vast aantal reisdagen. Ook zal Marokko weggaan. Op www.treinreiswinkel.nl kan je mee informatie vinden in het interrail gedeelte.

    Eu.
    Aight. Als je 10 van je 22 dagen wilt reizen wordt het een euro of 70 goedkoper...alleen wordt plannen dan onoverkomelijk.

    Voor andere geinteresseerden:
    quote:
    InterRail vanaf 1 april 2007 Nieuw, uitgebreider en voordeliger!
    Met ingang van 1 april 2007 worden Interrail en EuroDomino samengevoegd en compleet vernieuwd. Hierdoor wordt het rondreizen per trein veel aantrekkelijker en voordeliger.

    Wat wijzigt?
    Interrail en EuroDomino worden samengevoegd tot InterRail

    Nieuw
    InterRail Global Pass voor 31 landen in Europa (Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noord Ierland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Turkije, Attica ferries Italië-Griekenland)
    InterRail One Country Pass voor één land
    Ook InterRail 1e klas (alleen vanaf 26 jaar)

    Wie doet niet meer mee? Marokko
    Wie doet wel weer mee? Spanje, Frankrijk en Italië

    Toeslagen: informatie is vanaf februari 2007 verkrijgbaar

    Geldigheid?
    InterRail Global Pass
    5 dagen binnen 10 dagen (flexi), 10 dagen binnen 22 dagen (flexi), 22 dagen aaneengesloten, 1 maand aaneengesloten
    InterRail One Country Pass
    3 dagen binnen 1 maand (flexi), 4 dagen binnen 1 maand (flexi), 6 dagen binnen 1 maand (flexi), 8 dagen binnen 1 maand (flexi),
    Tickets zijn niet geldig in land waar men woonachtig is, korting op tickets tot aan de grens.

    Tarieven:


    InterRail Global Pass voor 31 landen


    v.a. 26 j. 1e klas v.a. 26 j. 2e klas 12 – 25 j.
    5 dgn binnen 10 dagen 329 249 159
    10 dgn binnen 22 dagen 489 359 239
    22 dagen aaneengesloten 629 469 309
    1 maand aaneengesloten 809 599 399
    It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
    pi_45795621
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 16:57 schreef FritsBom het volgende:
    Voor andere geinteresseerden:
    Dank

    OP aangepast aan deze nieuwe info
    pi_45950759
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 01:45 schreef K.V. het volgende:
    Hey Vogel87!

    Leuk dat je op reis wil gaan met de trein in Europa.
    - knip -
    Ik zou zeggen, denk nog eens goed na over je reisplan..Dan wordt het zeker weten een leuke trip!!
    Hey K.V, heel erg bedankt voor je info!

    Het van tevoren reserveren van hostels gaat wel lukken, we hebben al een beetje gekeken en dat is inderdaad niet zo moeilijk. Wat dit betreft zien we het allemaal wel rooskleurig in. Tevens denken wij misschien gebruik te maken van couchsurfing, lekker goedkoop, verrassend en interessant; je leert zo eens een persoon van een andere cultuur kennen.

    Waar wij ons nu zorgen over maken is het volgende: in hoeverre moet je de treinen van te voren reserveren en waar kan dat? De site van Deutsche Bahn geeft bijvoorbeeld ook geen kosten voor reserveren en toeslagen. Weet iemand hoe het hele reserveren van treinen in z'n werk gaat - de site van de Italiaanse spoorwegen is zo mogelijk nog onduidelijker dan die van de Duitse. We hebben al verschillende sites gekeken, waar allemaal opstaat dat je moet reserveren, maar hoe dit kan (ook met interrail-kaart) is nergens beschreven.
    Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
    pi_45956662
    quote:
    Op zaterdag 3 februari 2007 20:06 schreef Vogel87 het volgende:
    Waar wij ons nu zorgen over maken is het volgende: in hoeverre moet je de treinen van te voren reserveren en waar kan dat? De site van Deutsche Bahn geeft bijvoorbeeld ook geen kosten voor reserveren en toeslagen. Weet iemand hoe het hele reserveren van treinen in z'n werk gaat - de site van de Italiaanse spoorwegen is zo mogelijk nog onduidelijker dan die van de Duitse. We hebben al verschillende sites gekeken, waar allemaal opstaat dat je moet reserveren, maar hoe dit kan (ook met interrail-kaart) is nergens beschreven.
    Je kan bij aankoop bij het NS internationaal loket al een beperkt aantal reserveringen maken. Voor de rest moet je vrijwel overal ter plekke even langs het loket of bij het instappen naar de conducteur om je reservering of toeslag te betalen. Dat staat per land als het goed is ook in de handleiding die je bij aankoop krijgt.

    In sommige landen (Duitsland, Frankrijk) kun je ook de toeslag of reservering uit de automaat halen.
      Moderator zaterdag 3 februari 2007 @ 23:31:15 #148
    45833 crew  Fogel
    pi_45957968
    Als je in Duitsland met de ICE gaat, kan ik je sterk aanraden om een plaatsreservering te nemen (op de route Keulen-Frankfurt was het 3.50¤). Op de heenweg heb ik moeten staan en op de terugweg iemand van mijn gereserveerde stoel af moeten jagen. De trein was beide keren afgeladen vol.
    Zoek wel even hoelang je vantevoren de stoel moet reserveren. Ik kon ter plekke zo'n 15-20 minuten voor vertrek in ieder geval geen plek meer reserveren.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_45958090
    quote:
    Op zaterdag 3 februari 2007 23:31 schreef Fogel het volgende:
    Als je in Duitsland met de ICE gaat, kan ik je sterk aanraden om een plaatsreservering te nemen (op de route Keulen-Frankfurt was het 3.50¤). Op de heenweg heb ik moeten staan en op de terugweg iemand van mijn gereserveerde stoel af moeten jagen. De trein was beide keren afgeladen vol.
    Zoek wel even hoelang je vantevoren de stoel moet reserveren. Ik kon ter plekke zo'n 15-20 minuten voor vertrek in ieder geval geen plek meer reserveren.
    Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.
      Moderator zaterdag 3 februari 2007 @ 23:44:50 #150
    45833 crew  Fogel
    pi_45958289
    quote:
    Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.
    Ik heb bij een loket geboekt, hele vriendelijke en behulpzame vent die ook meteen uitlegde hoe je het beste bij de beurs kon komen in Keulen en er zich voor verontschuldigde dat hij voor de trip Frankfurt-Keulen helaas geen plek kon reserveren omdat het te kort voor vertrek zou zijn. Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.

    De route langs de Rijn kan ik ook van harte aanbevelen, is erg mooi!
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_45958481
    quote:
    Op zaterdag 3 februari 2007 23:44 schreef Fogel het volgende:
    Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.
    Kan ook zijn dat je alleen op het laatste moment kan reserveren als je een Bahncard hebt.
      woensdag 4 april 2007 @ 23:50:20 #152
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_48027244
    tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_48030718
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 23:50 schreef The.PhantoM het volgende:
    tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
    Dat heeft ook weinig zin om daar een kaart voor te kopen; voor nog geen 30 euro ben je in de eerste klas van Tanger in Marrakech => http://www.oncf.ma/scripts/tarifs1.asp

    Maar het bussysteem is veel uitgebreiden en makkelijker om rond te reizen.
    pi_48041089


    Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.

    Zin in de zomervakantie!
    pi_48140927
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Roellio het volgende:


    Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.

    Zin in de zomervakantie!
    Waar heb je die treinkaart gekocht?
    // Last.fm
    pi_48143756
    quote:
    Op maandag 9 april 2007 12:02 schreef XxxPimxxX het volgende:

    [..]

    Waar heb je die treinkaart gekocht?
    Frank en Vrij, een klein winkeltje in Alkmaar dat helemaal ramvol zit met reisboeken, kaarten etc.

    Ik ondersteun kleine zelfstandigen met passie voor reizen!

    http://www.frank-en-vrij.nl/index.htm
    pi_48187810
    Zou het de moeite/betaalbaar zijn om toch vanuit Madrid via Tanger Rabat en/of Marrakech mee te pakken? Het plan is daarna iig nog Spanje langs z/o-kust, Italië, Griekenland en dan via Istanbul richting Sziget in Hongarije/Budapest.
      dinsdag 10 april 2007 @ 19:49:42 #158
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_48188364
    ben je best veel dagen aan het treinen ga er ook vanuit dat je bij elke rit vaak nog een toeslag moet betalen he, dat is altijd wel zonde
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_48189374
    Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?

    Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
    pi_48193896
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Roellio het volgende:
    Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?

    Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
    Het is wel ver weg. Alhoewel je natuurlijk nog een stukje zou kunnen afsteken door met Ryanair of Easyjet vanuit Marokko naar Spanje terug te vliegen.
      dinsdag 10 april 2007 @ 23:08:21 #161
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_48198417
    ja het is wel te doen, maar je zit dan wel de hele dag in de trein en alles gaat langs je heen. Je hebt dus niet heel veel tijd om veel op te doen van de omgeving

    ik ben vorig jaar ook 31 dagen geweest. In het begin ook flink gereden, maar het is toch zonde om ergens te zitten en er niets van mee te pikken. O ja, als je naar Spanje gaat, verwacht wat vertraging
    Het reserveren van tickets enzo is een enorm gekut. Ik heb er iets van 4 a 5 dagen vertraging opgelopen, is toch al een halve week die je goed kan gebruiken.

    Valencia is een aanrader om heen te gaan trouwens. Daar kan je goed heen met de trein en kan je omhoog doortrekken. Echter moet je wel via Madrid of het vliegtuig vanuit Marokko weer naar Valencia, wat tijd kost. Daarnaast gaat de trein van Valencia naar Barcelona niet snel, tenzij je een gereserveerde trein neemt.



    kaartje van spanje voor de duidelijkheid

    ik raad je aan om te proberen een aantal dagen van te voren ongeveer je reis te plannen om niet vast te komen zitten, dit was vooral mijn negatieve ervaring. Daarnaast zijn Spanjaarden ook niet echt mensen die je zullen helpen als je geen Spaans spreekt.

    Welke plaatsen wil je overigens allemaal aandoen?
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_48199239
    Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:

    Hilversum - Parijs
    Parijs - Irun
    Irun - Lissabon
    Lissabon - Madrid
    Madrid - Valencia
    Valencia - Barcelona
    Barcelona - Carcassonne
    Carcassonne - Venetië
    Venetië - Rome
    Rome - Pompeï

    En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
      dinsdag 10 april 2007 @ 23:45:13 #163
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_48199874
    tof

    neem aan dat je in elke plaats ook wel eventjes blijft dan. Barcelona in 1 dag is net aan te doen (mits idiote loop tempo van mij in de bloedhete zon aan te houden is, maar raad het niet aan). Verder ben ik ook in Valencia geweest, 1 nachtje helaas, maar vond het echt een mooie stad toen ik er doorheen reed. Carcassonne ook geweest, zeer zeker een aanrader. Ook 's nachts zeker de burcht op gaan.

    Ik zelf ben in 1x vanaf duivendrecht naar Madrid gereden, was er in 24 uur. Mocht je met de trein naar Marokko gaan, moet je bij Algeciras wezen. Weet je verder al waar je gaat overnachten of in wat voor soort verblijf? Ik heb het op campings geprobeerd. Het is te doen, maar kost echt een enorm veel moeite. Valencia weet ik verder wel een mooi soort 'hostel' vrijwel direct aan het strand en over Carcassonne, Madrid en Barcelona kan ik je ook wel het een en ander vertellen mocht ik je ermee kunnen helpen

    Probeer zo vroeg mogelijk de eerste etappe overigens te boeken. Toen ik ging boeken zaten er al veel treinen vol, dus moest ik aardig wat overstappen. Opzich niet erg, maar zijn toch verloren uurtjes die je liever niet hebt
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_48211463
    Het plan is om zoveel mogelijk in hostels te slapen. Ik twijfel zelfs of ik uberhaupt een tentje mee zal nemen.

    Het ligt een beetje aan de stad. Ik denk dat ik met bovenstaande route nog wel wat speling overhou qua tijd. Dan kan ik per stad 2 dagen uittrekken en erg leuke steden iets langer blijven of nog wat verder reizen, maar dat zie ik dan wel. Het is op deze manier in ieder geval niet de volledige maand dichtgetimmerd.
      woensdag 11 april 2007 @ 13:51:45 #165
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_48214569
    ik zou het niet doen, in de steden waar jij heen gaat, heb je volgens mij overal wel hostels enzo
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_48216267
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 23:27 schreef Roellio het volgende:
    Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:

    Hilversum - Parijs
    Parijs - Irun
    Irun - Lissabon
    Lissabon - Madrid
    Madrid - Valencia
    Valencia - Barcelona
    Barcelona - Carcassonne
    Carcassonne - Venetië
    Venetië - Rome
    Rome - Pompeï

    En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
    Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?
    pi_48337246
    Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.

    We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen . Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.

    Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?

    Ben wel benieuwd!
      FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2007 @ 23:51:41 #168
    73911 ultra_ivo
    pi_48337306
    Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
    pi_48337572
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.

    We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen . Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.

    Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?
    Je kunt vaak al voor 19 euro pp enkele reis die trein boeken (een enkeltje normale prijs A'dam-Arnhem is duurder), maar 136 is ook wel OK. Voor die prijs is het goed te doen. De vier keer dat ik er in zat was het erg rustig en had ik geen probleem met die stoelen. Als je zou willen kun je er in slapen, zolang er maar niet iemand voor of achter je zit. Alle keren zat ik direct bij het kofferruim, waardoor je meer beenruimte hebt.

    De 4/6-persoons coupé's heb ik 2 keer geprobeerd en dat vond ik nou weer helemaal niets, omdat je daar maar moet afwachten wie er bij je in de coupé komt. In het zitgedeelte kun je vaak nog van plek veranderen, beetje praten met medereiziger of makkelijk naar het barrijtuig lopen.
    pi_48337614
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
    Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
    Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
    pi_48337913
    Bedankt voor de snelle respons . Ik ben benieuwd. Volgens mij zal het allemaal wel meevallen - hoop ik dan maar.

    Ik heb ook gehoord dat het voor +- 50 kan, maar ik heb vaker geprobeerd te boeken en het echt nog geen enkele keer gekregen. Was al blij met deze prijs !
      zondag 15 april 2007 @ 00:11:37 #172
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_48337919
    19 euro is best goedkoop, kan het alleen niet vinden. Ik kom nu niet lager dan 29 maar dat is nauwelijks boekbaar. Naar München dan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      FOK!fotograaf zondag 15 april 2007 @ 00:14:25 #173
    73911 ultra_ivo
    pi_48338008
    quote:
    Op zondag 15 april 2007 00:01 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
    Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
    pi_48338075
    www.nachtzugreise.de of citynightline.ch. Het is een actietarief, dus niet altijd beschikbaar. Nu is de laagste prijs inderdaad 29 euro;

    => http://www.citynightline.(...)reise_2007_eur.shtml

    Abonnementje op de nieuwsbrief en je weet wanneer de actieperiode is
    pi_48338138
    quote:
    Op zondag 15 april 2007 00:14 schreef ultra_ivo het volgende:
    Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
    Dat zijn inderdaad de zeer ouderwetste bakken voor zover ik weet.

    CNL heeft ruime verstelbare stoelen en luxere bedden in gedeeltelijk dubbeldeksmaterieel. Het kan wellicht nog aan het verschil tussen de Zwitserse en de Duitse CNL liggen; in NL rijdt alleen de Zwitserse, die misschien wat luxer is.
      zondag 15 april 2007 @ 10:28:58 #176
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_48342376


    Zijn het deze stoelen? Denk dat we het wel overleven dan .
    Whatever I want.
    pi_48342621
    quote:
    Op zondag 15 april 2007 00:11 schreef Jaguarized het volgende:
    19 euro is best goedkoop, kan het alleen niet vinden. Ik kom nu niet lager dan 29 maar dat is nauwelijks boekbaar. Naar München dan.
    Met die aanbieding die hier staat van een paar weken terug, kon je gewoon met de dagtrein een retourtje München krijgen voor 78 euro
    Wel mét overstap, want die rechtstreekse ICE van Amsterdam naar München die is al heel snel uitverkocht.

    De 19 euro aanbieding met de CNL is alleen zonder overstap, ofwel vanuit NL alleen van Amsterdam naar Basel / Zürich (en alles wat daar tussen ligt, voor zover je er uit of in kunt stappen)
    pi_48342651
    quote:
    Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef PeRi het volgende:
    Zijn het deze stoelen? Denk dat we het wel overleven dan .
    Als je naar Basel of verder gaat, heb je dat soort stoelen

      zondag 15 april 2007 @ 11:31:23 #179
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_48343519
    Ik wil misschien ook iets met treinen deze zomer. Ik wil iig naar Sziget, misschien op de fiets, misschien met de trein. Moet nog zien. Dit is iig een nuttig topic.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      zondag 15 april 2007 @ 22:20:34 #180
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_48363084
    quote:
    Op zondag 15 april 2007 11:31 schreef ErikT het volgende:
    Ik wil misschien ook iets met treinen deze zomer. Ik wil iig naar Sziget, misschien op de fiets, misschien met de trein. Moet nog zien. Dit is iig een nuttig topic.
    Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de trein
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
      zondag 15 april 2007 @ 23:10:28 #181
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_48365440
    quote:
    Op zondag 15 april 2007 22:20 schreef mynick het volgende:

    [..]

    Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de trein
    Daarom moet ik nog zien
    Nee, ligt waarschijnlijk aan reisgenoten en verdere reisplannen. Maar fietsvakantie is tof hoor.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_48369159
    Ik overweeg ook om dit jaar met InterRail te gaan. Het komt waarschijnlijk zo uit dat mijn 26e verjaardag binnen de 22 dagen valt, weet iemand of ik nu wel een kaart tegen het jongerentarief kan kopen?
      maandag 16 april 2007 @ 11:29:56 #183
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_48375805
    quote:
    Op maandag 16 april 2007 01:09 schreef SpecialGuest het volgende:
    Ik overweeg ook om dit jaar met InterRail te gaan. Het komt waarschijnlijk zo uit dat mijn 26e verjaardag binnen de 22 dagen valt, weet iemand of ik nu wel een kaart tegen het jongerentarief kan kopen?
    Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
    pi_48386452
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 14:39 schreef DaYwALKuR het volgende:

    [..]

    Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?
    1500 euro
      dinsdag 17 april 2007 @ 12:42:06 #185
    83025 INViCTuS
    Mountains & Nature
    pi_48413906
    Best krom dat er zo'n verschil zit tussen 25 en 26 jaar. Ziet er best aantrekkelijk uit dit. Helemaal nu je in 31 landen kan reizen. 10 dagen reizen in 22 dagen is goed te doen. Goedkoper dan de auto volgens mij....
    Never Stop Exploring!
    Life begins at the end of your comfort zone!
    Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
    pi_48420426
    quote:
    Op maandag 16 april 2007 11:29 schreef mynick het volgende:

    [..]

    Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.
    Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.
      dinsdag 17 april 2007 @ 15:30:48 #187
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_48421140
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 15:16 schreef SpecialGuest het volgende:

    [..]

    Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.
    Ja, dat weet ik zeker. tenminste, het is wat ze aan het NS loket vertelden tegen een kennis van me, die heeft er ook geen problemen mee gehad. Je moet officieel naast je Interrailkaart ook je ID-kaart laten zien. In de praktijk vragen ze daar eigenlijk nooit naar en als ze dat wel doen kijken ze hooguit of de naam overeenkomt.
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
      dinsdag 17 april 2007 @ 15:32:53 #188
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_48421253
    Hier staat het ook, de FAQ op worldonrails: http://www.worldonrails.nl/index.php?p=38#a8
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
    pi_48421730
    Aha, bedankt. Dat scheelt me toch weer een paar honderd euro.
    pi_48517065
    Zijn er hier ook mensen die in hun eentje hebben ge-InterRailed? Ik kan waarschijnlijk niemand zo gek krijgen om mijn reisgenoot te worden, en heb totaal geen ervaring met in mijn eentje in het buitenland rondreizen, overnachtingen regelen enzo... Is dat een beetje te doen?
    pi_48520292
    quote:
    Op donderdag 19 april 2007 21:33 schreef SpecialGuest het volgende:
    Zijn er hier ook mensen die in hun eentje hebben ge-InterRailed? Ik kan waarschijnlijk niemand zo gek krijgen om mijn reisgenoot te worden, en heb totaal geen ervaring met in mijn eentje in het buitenland rondreizen, overnachtingen regelen enzo... Is dat een beetje te doen?
    Ja, voor de uitvinding van de goedkope vliegtickets was dat heel gewoon. Zeker als je in de zomer gaat is het geen probleem om een Amerikaan of Australiër tegen te komen in de trein die van Rome naar Amsterdam via Barcelona en Praag reizen in twee weken...

    Overnachtingen regelen kun je natuurlijk altijd van te voren doen, maar koop een goede reisgids, bijvoorbeeld The Rough Guide to Europe of First Time Europe, daar staan voor elke stad wel wat overnachtingsadressen in. Het is verstandig in het hoogseizoen om altijd een dag vooruit te plannen wat betreft je overnachtingen door van tevoren te bellen, dat scheelt je veel zoektijd (=vakantietijd).

    Ligt er een beetje aan of je flexibel en avontuurlijk ingesteld bent en geen probleem hebt om nachten in een park te slapen, of dat je liever in hotels en nachttreinen slaapt die passen bij je eigen lifestyle
    pi_48543903
    Ik ga ook alleen. Alleen rocks!
      dinsdag 24 april 2007 @ 22:49:15 #193
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_48686942
    Ik ben net terug uit Duitsland. Via Utrecht vorige week naar o.a.Franfurt geweest en daar vertoeft. Mooie stad,boeiende architectuur en redelijke prijzen.
    Kan het een ieder aanbevelen die er nog niet is geweest.
      dinsdag 1 mei 2007 @ 15:00:33 #194
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_48890270
    Moet je bij de CNL nog een bepaalde tijd vantevoren inchecken oid? Of is het gewoon net als bij een 'normale trein'?
    Whatever I want.
    pi_48899659
    quote:
    Op dinsdag 1 mei 2007 15:00 schreef PeRi het volgende:
    Moet je bij de CNL nog een bepaalde tijd vantevoren inchecken oid? Of is het gewoon net als bij een 'normale trein'?
    Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...
      dinsdag 1 mei 2007 @ 21:20:29 #196
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_48903571
    quote:
    Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...
    Ja dat sowieso, echt minstens een kwartier vantevoren daar zijn, het liefst nog eerder. Komt goed dus. Thanks! .
    Whatever I want.
    pi_48930148
    Dus als ik het goed begrijp, kan ik met een InterRail Global Pass voor 160 euro naar Tsjechië (praag) en terug binnen 10 dagen? (Via Deventer -> Berlijn -> Praag ?).
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
    pi_48941881
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 16:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Dus als ik het goed begrijp, kan ik met een InterRail Global Pass voor 160 euro naar Tsjechië (praag) en terug binnen 10 dagen? (Via Deventer -> Berlijn -> Praag ?).
    Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.

    En bij de 159 euro komen ook nog enkele euro reserveringskosten voor de treinen, afhankelijk van welke je neemt.

    Jongeren 2e klas
    5 dagen ¤ 159
    10 dagen ¤ 239
    22 dagen ¤ 309
    1 maand ¤ 399
    pi_48943429
    Ah, tof. Ik ga deze zomer ook interraildingesen
    pi_48945962
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 21:20 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.

    En bij de 159 euro komen ook nog enkele euro reserveringskosten voor de treinen, afhankelijk van welke je neemt.

    Jongeren 2e klas
    5 dagen ¤ 159
    10 dagen ¤ 239
    22 dagen ¤ 309
    1 maand ¤ 399
    Hmm oke dan begrijp ik die flex nog niet zo maargoed, het is wel de bedoeling ja om alleen maar naar Praag te gaan. Welke goedkopere mogelijkheden bedoel je?
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
    pi_48946169
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 22:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Hmm oke dan begrijp ik die flex nog niet zo maargoed, het is wel de bedoeling ja om alleen maar naar Praag te gaan. Welke goedkopere mogelijkheden bedoel je?
    Ligt er aan waar je vandaan komt en wanneer je gaat. Vanuit elk station in Duitsland betaal je minimaal 78 euro voor een retourtje met de trein. Met het vliegtuig ( www.skyeurope.com of http://www.germanwings.com) kun je voor ca. 80 euro vanaf Schiphol of Keulen een retourtje krijgen.

    Stel je vraag in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
      donderdag 3 mei 2007 @ 11:08:23 #202
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_48957305
    Zijn hier misschien mensen die eens van Oslo naar Kopenhagen zijn gereisd met de trein? Is dat goed te doen? Ik wil daarna misschien ook nog van Kopenhagen naar Berlijn met de trein, maar een vliegticket kost maar 30 euro incl. dus dat moet ik nog even bekijken.

    Wat ik tot nu toe gevonden heb:

    Oslo - Göteborg v.a. E57.60
    Göteborg - Kopenhagen v.a. E36.40
    I'm just a girl in the world.
      donderdag 3 mei 2007 @ 21:38:46 #203
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_48981059
    Hey goed topic. Vraagje: Als iemand vanuit Nederland een trip door Europa wil maken is dat heel erg kostbaar als je op de bonnefooi gaat met een koffer? of is dat wel te doen?
    pi_48981239
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 21:38 schreef sanni het volgende:
    Hey goed topic. Vraagje: Als iemand vanuit Nederland een trip door Europa wil maken is dat heel erg kostbaar als je op de bonnefooi gaat met een koffer? of is dat wel te doen?
    Tja, wat is duur? Je betaalt de prijs die je het waard vindt in zo'n geval denk ik. Zet jezelf een budget en houdt in de gaten wat het kost om weer terug te komen. En met 100 euro kun je net zo goed een leukere vakantie hebben als met 1000. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
    pi_48981296
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 11:08 schreef annoh het volgende:
    Zijn hier misschien mensen die eens van Oslo naar Kopenhagen zijn gereisd met de trein? Is dat goed te doen? Ik wil daarna misschien ook nog van Kopenhagen naar Berlijn met de trein, maar een vliegticket kost maar 30 euro incl. dus dat moet ik nog even bekijken.

    Wat ik tot nu toe gevonden heb:

    Oslo - Göteborg v.a. E57.60
    Göteborg - Kopenhagen v.a. E36.40
    Schijnt een mooie route te zijn van Oslo naar Gothenborg en dan verder naar Malmo en Kopenhagen. Is niet goedkoop inderdaad en vliegen (www.sterlingticket.com) kan wel eens voordeliger zijn, maar veel minder interessant (alhoewel het uitzicht ook wel mooi is).
      zondag 13 mei 2007 @ 22:38:19 #206
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_49346654
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 21:42 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Tja, wat is duur? Je betaalt de prijs die je het waard vindt in zo'n geval denk ik. Zet jezelf een budget en houdt in de gaten wat het kost om weer terug te komen. En met 100 euro kun je net zo goed een leukere vakantie hebben als met 1000. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
    Denk dat je mij niet begrijpt. Ik bedoelde vanuit Nederland richting Duitsland,Tjechie,Zweden/Finland e.d. bezoeken. Een soort rondtrip met goeie hotels erbij voor een redelijke prijs. Voor 14 dagen.
    Wat zou zoiets kosten en waar vind je info over sow 'n soort reis...
    pi_49389600
    Ik wil ook een maand (of 22 dagen) gaan interrailen, voor de eerste keer in mijn eentje op vakantie, lekker ertussenuit en eens ervaren hoe dat is. Ik heb nu de volgende route in mn hoofd, is dat een beetje te doen of lijdt ik ook aan het zo veel mogelijk plaatsen in te weinig tijd syndroom?

    Utrech-Parijs
    Parijs-madrid (nachttrein reserveren, en vanaf de grens reserveren)
    madrid-girona
    girona-Llanca (bij wat vrienden langs die daar in de buurt zijn voor de studie)
    Llanca - marseille (meer als tussenstop) of meteen door naar Lyon, moet ik nog ff uitzoeken
    Marseille of lyon dus- Dusseldorf (Pearl jam!!!)
    en dan hangt het ervan af of ik dus een maand ga of niet waar ik nog allemaal heen ga. Eigenlijk wil ik ook nog sowieso ff naar berlijn....
    pi_49389686
    OH en nog een vraag, zijn er plaatsen waar ik vlakbij kom die ik eigenlijk MOET bezoeken?
    pi_49391380
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 02:45 schreef VrAnKiE het volgende:
    Utrech-Parijs
    Parijs-madrid (nachttrein reserveren, en vanaf de grens reserveren)
    madrid-girona
    girona-Llanca (bij wat vrienden langs die daar in de buurt zijn voor de studie)
    Llanca - marseille (meer als tussenstop) of meteen door naar Lyon, moet ik nog ff uitzoeken
    Marseille of lyon dus- Dusseldorf (Pearl jam!!!)
    en dan hangt het ervan af of ik dus een maand ga of niet waar ik nog allemaal heen ga. Eigenlijk wil ik ook nog sowieso ff naar berlijn....
    Dit is best te doen in 22 dagen, maar het lijkt een wat willekeurige reis (op het concert en vriendenbezoek na). In Spanje zou ik een rondje maken met de trein via Bilbao / Madrid / Valencia / Barcelona. Of nog verder naar het zuiden naar Malaga en Sevilla. Madrid is als interrailer niet zo interessant (en je kunt er net zo goed een keer goedkoop naartoe vliegen)

    In Zuid Frankrijk verder naar Avignon of Nice, Monaco en Cannes en dan door naar Turijn / Genua /Milaan. Vanuit Milaan gaan er weer nachttreinen naar Duitsland. Via Lyon en Straatsburg is niet zo'n bijzondere route.

    Veel plezier
    pi_49397885
    Het ligt eraan wat je zelf wilt zien en leuk vindt. Ik wil persé naar Carcasonne in Zuid Frankrijk, omdat daar een heel mooie middeleeuwse vestigstad is, maar als dat je geen zak boeit is er verder niet zoveel te doen. Daarom is een reis vooral een persoonlijk iets.
    pi_49399590
    Ja carcassonne lijkt me ook zeker vet. Italie heb ik onderhand wel gezien dus ik denk dat ik wat langer in spanje blijf rondhangen. Ik zit alleen een beetje vast aan bepaalde tijden omdat ik op een bepaalde datum bij die vrienden moet zijn omdat die er anders natuurlijk niet meer zijn

    Maar inderdaad dit was nog maar de ruwe versie dus ik ga nog ff goed kijken. Barcelona ben ik ook al 3 keer geweest, en madrid nog nooit daarom dus madrid.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 16:23:30 #212
    171147 maagoh
    kitschcultuur en cultuurkitsch
    pi_49406206
    Als je vanuit Parijs naar Madrid gaat kan je ook even in Noord-Spanje blijven hangen.. eerst surfen in Biarritz (FR), dan San Sebastian, dan Bilbao (vet mooi, o.a. oude stad en het Guggenheim museum van titanium), en eventueel ook Burgos en Salamanca (dè spaanse studentenstad).
    pi_49794679
    Hoi,

    Ik ga in september naar Oostenrijk op vakantie, en nou was het plan dat we misschien een aantal dagen met de trein naar Budapest (Hongarije dus voor degenen die het niet wisten ) konden gaan. Nou is de vraag aan jullie:
    Weet iemand misschien een goede en betrouwbare site waar je hierover reisinformatie kunt vinden en heeft iemand een idee hoe duur dat ongeveer zal worden?

    Alvast enorm bedankt!
    pi_49795281
    Oostenrijkse NS ---> http://www.oebb.at

    Reis duurt ong 3 uur en een enkeltje ben je ong 30 eu kwijt. Eurolines met de bus dus is misschien ook een optie.
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 mei 2007 @ 14:01:30 #215
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_49887250
    Weet iemand een lijstje waarop EXACT staat aangegeven waar een Interrail OneCountryPass voor Zwitserland gedig is, en waar niet? Thanx
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 14:22:40 #216
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_49887984
    Wat is er dan mis met de online-gegevens van de NS op dat gebied?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 29 mei 2007 @ 14:23:32 #217
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_49888020
    Bedoel je dit?
    Onderaan de pagina staan de pagina's van de zwiteserse maatschappijen, met vast de uitleg die je zoekt... ?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 mei 2007 @ 14:26:26 #218
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_49888135
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 14:22 schreef UIO_AMS het volgende:
    Wat is er dan mis met de online-gegevens van de NS op dat gebied?
    Dat ze niet bestaan, dus
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 mei 2007 @ 14:28:14 #219
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_49888212
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 14:23 schreef Hik het volgende:
    Bedoel je dit?
    Onderaan de pagina staan de pagina's van de zwiteserse maatschappijen, met vast de uitleg die je zoekt... ?
    Hmm, nee, dat is de Swiss Pass, en die is duurder dan mijn InterRail One Country pass met dezelfde klasse, leeftijd en geldigheidsduur, dus die zal ongetwijfeld op meer lijnen geldig zijn. Die links onderaan daarvan is er eentje dood en de andere een portal waar honderdmiljard dingen over Zwitserland staan, maar die zal ik iig eens nader gaan uitpluizen
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_50535634
    Wat is dat nou weer voor onzin van Thalys. Ik moet al m'n vrienden gaan vertellen (via een e-card) dat Marseille voor 60 euro te bereiken is vanuit Nederland. Leuk en aardig, maar wanneer je een reis probeert te plannen, op de suntarieven dagen, kom je alleen maar in hogere prijsklasses uit.

    ook fijn dat je eigenlijk voortdurend storingen krijgt op de websites van de NS/TGV/Thalys/NMBS

    [ Bericht 11% gewijzigd door Toad op 17-06-2007 01:13:47 ]
    pi_50540214
    Is het iemand al eens gelukt om een last-minute te boeken met 50% korting?? Ik kijk elke week wel een keertje, maar ik heb nog nooit een aanbieding gezien . http://www.nsinternationa(...)ngen-50-korting.html
    pi_50540238
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 01:08 schreef Toad het volgende:
    Wat is dat nou weer voor onzin van Thalys. Ik moet al m'n vrienden gaan vertellen (via een e-card) dat Marseille voor 60 euro te bereiken is vanuit Nederland. Leuk en aardig, maar wanneer je een reis probeert te plannen, op de suntarieven dagen, kom je alleen maar in hogere prijsklasses uit.

    ook fijn dat je eigenlijk voortdurend storingen krijgt op de websites van de NS/TGV/Thalys/NMBS
    zijn vanaf prijzen goed zoeken. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk op kut tijden aankomt (22u savonds) en weg gaat (7u smorgens). Vliegen naar Marseille is goedkoper en beter denk ik..
    pi_50554958
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    zijn vanaf prijzen goed zoeken. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk op kut tijden aankomt (22u savonds) en weg gaat (7u smorgens). Vliegen naar Marseille is goedkoper en beter denk ik..
    Ik heb het op allerlei manier geprobeerd, maar hij wil echt niet bij mij.

    Echt een gevalletje "computer says no" .

    Overigens is vliegen nog net iets duurder dan met de trein.

    nu zie ik opeens wel een smiley tarief van 88 euro... maar das alleen heen
    o o o, dan probeer je het toch, maar dat mag weer niet want je zit niet in dezelfde prijsklasses


    [ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 17-06-2007 20:42:55 ]
      maandag 18 juni 2007 @ 14:15:45 #224
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_50576773
    Afgelopen weekend op en neer geweest naar het Italiaanse Bologna. Erg mooi uitzicht over de Zwitserse Alpen!
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_51230534
    Yay ik ben dus gaan interrailen van 3 juni tot en met 2 juli.. Had vantevoren een paar voorbeeldroutes gemaakt maar me daar helemaal niet aan gehouden, de uiteindelijke route:

    Utrecht-Parijs-Avignon-Marseille-Carcassonne-Cadaques-Geneve-Bern-Munchen-Dusseldorf (Pearl Jam concert) -Berlijn-Nijmegen(Pearl jam concert)-Brugge-Utrecht

    Kheb lekker de tijd genomen om elke stad/dorp te zien en dat is me goed bevallen. Het viel me enorm mee hoeveel mensen je ontmoet als je in je eentje op reis bent trouwens, en ook vooral veel locals waar je normaal als je met meer mensen bent niet zo gauw mee zou gaan praten! Maar al met al een supertoffe ervaring, heb veel geleerd over de steden waar ik ben geweest, en veel over mezelf natuurlijk, en heb veel leuke mensen ontmoet! Dit was mn eerste keer interrailen maar zeker niet de laatste!
    pi_51230735
    Oh en waarom ben ik niet verder spanje ingegaan? Bah, vieze stinkende spanjaarden...
    Waarom niet naar interlaken? AAAH verslapen, wilde vanuit bern een dagtripje maken maar had teveel gedronken met wat Kiwi's
    pi_51241555
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 14:15 schreef VrAnKiE het volgende:
    Yay ik ben dus gaan interrailen van 3 juni tot en met 2 juli.. Had vantevoren een paar voorbeeldroutes gemaakt maar me daar helemaal niet aan gehouden, de uiteindelijke route:

    Utrecht-Parijs-Avignon-Marseille-Carcassonne-Cadaques-Geneve-Bern-Munchen-Dusseldorf (Pearl Jam concert) -Berlijn-Nijmegen(Pearl jam concert)-Brugge-Utrecht

    Kheb lekker de tijd genomen om elke stad/dorp te zien en dat is me goed bevallen. Het viel me enorm mee hoeveel mensen je ontmoet als je in je eentje op reis bent trouwens, en ook vooral veel locals waar je normaal als je met meer mensen bent niet zo gauw mee zou gaan praten! Maar al met al een supertoffe ervaring, heb veel geleerd over de steden waar ik ben geweest, en veel over mezelf natuurlijk, en heb veel leuke mensen ontmoet! Dit was mn eerste keer interrailen maar zeker niet de laatste!
    Leuk om meer over te horen

    Heb je nog gebruik gemaakt van speciale reisgidsen, of ben je overal ter plekke dingen uit gaan zoeken? En was het makkelijk om overal slaapplaatsen en reserveringen te regelen?
    pi_51268591
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 21:03 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Leuk om meer over te horen

    Heb je nog gebruik gemaakt van speciale reisgidsen, of ben je overal ter plekke dingen uit gaan zoeken? En was het makkelijk om overal slaapplaatsen en reserveringen te regelen?
    Eerst even de vragen;
    Ik heb gebruik gemaakt van de lonely planet, en verder ben ik meestal bij aankomst ook wel even langs de touristeninformatie geweest. Ik vond de Lonely Planet heel sterk, en ze schrijven meestal wel echt wat je kunt verwachten.

    Bij aankomst ben ik gewoon een slaapplaats gaan zoeken en in je eentje is dat wel te doen, al merkte ik naar het einde toe (dus eind juni, begin juli) wel dat steeds meer plaatsen vol zaten. Ik heb echter nergens buiten hoeven slapen ofzo, en heb zonder veel moeite altijd wel een slaapplaats kunnen vinden. Het enige nadeel is misschien dat je af en toe een dag uit moet checken en dan weer in, omdat je van kamer moet wisselen.

    Wat de reserveringen betreft: ik heb geloof ik alleen in de TGV gereserveerd (omdat het verplicht is) en voor de rest nauwelijks. Alleen af en toe als ik op tijd moest zijn ofzo. Wanneer je in je eentje reist is reserveren bij aankomst altijd wel goed te doen, al moet ik ook hierbij zeggen dat ik dus niet weet hoe dat in juli en augustus is. Ben trouwens tijdens mijn reis bijna geen Europeanen tegen gekomen, maar vooral Amerikanen, Canadezen en Kiwi's.

    De reis:

    Op 2 juni ben ik in Rotterdam op de TGV gestapt naar Parijs. Daar aangekomen eerst een hostel gezocht, dit werd Peace & Love, omdat de naam me wel aanstond Het personeel is aardig en helpt je goed op weg, verder is het gewoon een prima hostel met weinig bijzonders verder. In het hostel meteen een groepje Amerikanen en Canadezen ontmoet. Verder lekker de tourist uitgehangen (misschien waren de Parijzenaren daarom naar mijn mening niet zo aardig) in Parijs (dwz. Catacomben, Jim Morrissons graf, Eiffeltoren by night, Centre Pompidou enz. enz.) en een halve dagtrip gemaakt naar Versailles. Ook nog naar een klassiek pianoconcert geweest in een of andere kerk, wat behoorlijk goed was. Enige minpunt was dat het pedaal van de piano kraakte . Daarover flipten een paar mensen in de pauze maar daar kon verder niets aan gedaan worden . Na drie dagen ofzo ben ik op de TGV gestapt naar Avignon.

    In Avignon kwam ik aan, en ik had een tent mee genomen. Mijn tentje opgezet op een camping waar ook een hostel bij was (heette geloof ik Bagatelle). Deze camping lag langs de Rhone, met prachtig uitzicht op het oude stadsdeel van Avignon. Zoals ik tijdens deze reis in elke stad wel een dag gedaan heb; lekker een dagje rondgelopen. 's Avonds zat ik met een fles witte wijn, stokbrood en wat brie (en mn gitaar die ik in Avignon gekocht heb) te genieten van het prachtige uitzicht over de Rhone.



    Vervolgens komt er een groep jongeren met grof harde muziek in hun autos aangescheurd, en ik denk van; "Wat zullen we nou krijgen?". Het bleken toffe Avignonners (of hoe je dat ook zegt ) te zijn en ze vroegen of ze bij me mochten komen zitten. Ja natuurlijk mag dat ik zit hier toch maar in mn eentje blablabla. Afin: op een gegeven moment vragen deze redelijk beschonken lui en lui-innetjes van hey ga je mee naar onze stambar. Ik dacht aan hoe dronken de mensen waren maar ik ben toch maar mee gegaan . Daar aangekomen was er vrij weinig te doen, maar wel veel leuke mensen ontmoet daar. De volgende dag mijn roes uitgeslapen en een fiets gehuurd en lekker rondgefietst. Al met al heel leuke tijd gehad in Avignon.

    Mijn volgende stop was op aanraden van die jongelui Marseille. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten, maar het was geen slechte keuze achteraf denk ik zo. Een enorm bruisende stad met veel energie, met vismarkten waar de vissersboten aanmeren en meteen hun vangst verkopen en natuurlijk strand! Ik heb het met heel wat mensen tijdens mijn reis over Marseille gehad, en het is Hate it or love it. Ik hield er wel van maar mijn CD's werden in de metro uit mijn rugzak gehad (Ja, stom ik had gewoon een dikke mp3player mee moeten nemen maar ik had al mijn originelen in een mapje .

    Om maar weer even van de kust weg te gaan ben ik daarna naar Carcassonne gegaan. Bedankt voor de tip nog Roellio . Niet overslaan als je die richting in gaat! Schitterend plaatsje en ook het nieuwe gedeelte is leuk om een keer doorheen te banjeren. Wel erg touristisch maar dat is geen reden om niet te gaan. Ik kwam in het nieuwe gedeelte aan en ze waren daar iets aan het veilen en er lag allemaal groenten op de grond. Bleek dus dat je per opbod een doos kon kopen en deze daarna mocht vullen met groenten/fruit. Tof om te zien!


    Mijn meest zuidelijke stop was Cadaques, een dorpje aan de oostkust van Spanje niet heel ver over de grens. Hier heeft Dali een tijd gewoond, en dat had hij niet slecht bekeken als je het mij vraagt. Helaas geen hostels hier, maar wel goedkope hotels. Ik werd onderweg hiernaartoe een beetje ziek van het Mediterraanse temperament en van het feit dat toch niet zo heel veel spanjaarden engels spreken, maar gelukkig kwam ik op het busstation in Figueres een meid tegen die the lonely planet aan het lezen was. Deze Amerikaanse sprak vloeiend spaans en kon mij dus een heel eind uit de brand helpen met het reserveren van treintickets, en kopen van een buskaart. Met haar uiteindelijk ook een kamer gedeeld in Hotel Marina voor 22,50 pp/nacht. In Cadaques vrienden ontmoet die voor de studie hun laatste week veldwerk hier vertoefden en daarmee geouwehoerd.

    De rest van mijn verhaal komt later, ik ga even koken

    [ Bericht 1% gewijzigd door VrAnKiE op 08-07-2007 20:23:47 ]
    pi_51402787
    Vorig jaar heb ik al eerder geinterraild, en toen kreeg ik er een boekje bij waarin ALLE treintijden in stonden, en hoe vaak ze per dag vertrokken etc.

    Dit jaar zit dit boekje er niet bij, waarom weet ik ook niet.

    Maar omdat wij op de bonnefooi gaan is zon boekje wel handig.
    Overal op internet vind ik alleen maar planners.

    Weet iemand waar ik alle treintijden kan vinden (duitsland, italie, griekenland, beetje oost-europa) zodat ik mijn eigen boekje kan maken?

    tips suggesties?
    mvg
    "Professionalisme is: alles in twijfel trekken, Harry..."
    pi_51405480
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 19:03 schreef TGV2 het volgende:
    www.bahn.de
    Die stop je in je zak.
    pi_51406512
    quote:
    * voegt to aan Favorieten als nieuwe Bijbel
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51406847
    Hoi allemaal,

    Nóg een Interrailtopic....

    Tot dit jaar gingen mijn vriendin en ik altijd met de auto/vliegtuig/camper/tent op vakantie, dit jaar gaan we voor het eerst Interrailen

    De bestemming is nog niet geheel duidelijk . Het kan Scandinavie, Groot Brittannie, Oostblok of Zuidoost-Europa gaan worden, of een combi van die twee laatsten.

    Ik heb echter geen idee of het verstandig is om "op de bonnefooi" te gaan trekken, of dat dat een gegarandeerd drama gaat worden in het hoogseizoen.

    Daarom een paar vragen aan de doorgewinterde backpackers hier:

    - Is het gangbaar, en goed te doen, om op de bonnefooi te gaan? Boek je hostels van tevoren, of ga je ter plekke iets regelen?
    - Als je boekt: hoe lang van tevoren? (Thuis of onderweg?)
    - Waar haal je adressen van hostels vandaan? (heb geen mobiel internet, dus iets in boekvorm is wel handig)
    - Hebben hostels ook tweepersoonskamers, of is het bijna alleen maar slaapzalen?

    Alvast bedankt voor je reactie , dit is voor mij namelijk een soort van niuwe manier van reizen...
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51408259
    Hoi, toen ik met een vriend in 2005 ging Interrailen gebruikten we deze website om alles vooruit te boeken:

    http://www.hostelworld.com/

    Vaak hebben de betere hostels ook tweepersoonskamers. Of je op de bonnefooi kunt hangt erg af van het soort stad en de tijd, moeilijk in te schatten. Je vindt altijd wel iets maar het kan erg veel van je kostbare tijd gaan kosten en erg ongunstig zijn qua prijs/kwaliteit.

    Als je een papieren gids wil is de LonelyPlanet de beste optie, ze hebben vaak ook 'On a shoestring' boeken, zoals deze over Europa:

    http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1184267927216

    Wij vonden het handig om een reisschema te maken en alles te plannen (ook met treinreserveringen), en dus ook alle hostels. Dat liep als een trein, maar als je wil improviseren (wat ook makkelijker kan in ex Oostblok) zou ik het allemaal op de bonnefooi doen (ws minder slim in UK en West-Europa).

    Veel plezier jullie, hoop dat internationaal treinen bevalt! Ik vond het super, op wat persoonlijke dingetjes op het einde na dan.
    pi_51412824
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 21:23 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
    -
    Bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee!

    Improviseren ben ik niet bang voor, ik wil alleen wel even checken of het enigzins te doen is zonder vooruit te boeken....
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      donderdag 12 juli 2007 @ 23:40:09 #237
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_51413457
    ik ben vorig jaar in Zuid-Europa geweest en dan op campings. Dat raad ik iig niet aan

    hostels en jeugdherbergen zijn prima te doen en nog leuk ook je ontmoet veel mensen en leert ze in een korte tijd kennen. Daarnaast moet je (en dit geldt niet alleen voor Zuid-Europa) bij aankomst eigenlijk al je vervoer voor de volgende rit regelen. Ik heb over een maand ongeveer 5 dagen uitgezeten, omdat de treinen telkens volzaten en we geen alternatief hadden met een redelijke prijsklasse.

    Daarnaast heb ik deze site ( http://www.worldonrails.nl/ ) erg veel gebruikt. Hier staan veel spoorkaarten van Europese landen in, zeer handig en verder zijn er veel mensen met interrail ervaring en tips te vinden.

    Verder durf ik te stellen dat er in de zomer veel treinen al vol gereserveerd zijn. Ik heb vorig jaar ook met hangen en wurgen m'n eerste rit naar Madrid moeten maken met 3 a 4x overstappen. Ook zijn niet alle landen/treinmaatschappijen even flexibel met het reizen op de gang.

    Mocht je eventueel nog vragen hebben, kan je ze stellen via pm en als je m'n reisverslag wilt lezen, moet je even naar de site in m'n sig gaan, je vind het daar vanzelf

    alvast veel plezier
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_51421946
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 23:40 schreef beertenderrr het volgende:
    -
    Bedankt voor je reactie!

    Ik ga binnenkort dan maar wat treinen reserveren voor de eerste etappes, om niet al na een paar dagen ergens te stranden...

    Je reisverslag ben ik aan het lezen, maar ik moet ook nog werken tussendoor
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51421986
    Nog een vraagje:

    We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      vrijdag 13 juli 2007 @ 11:28:40 #240
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_51423899
    ik mag er vanuit gaan dat alle hostels bedlinnen hebben

    ik heb maar in 1 hostel geslapen verder, maar daar hadden ze het wel. Ik zou zeggen dat het standaard is, maar kan het niet bevestigen.
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_51425625
    Ik heb vorig jaar frankrijk, spanje en portugal met de trein gedaan. Ter plekke hebben we steeds hostels geboekt ( hier en daar een camping ) Wij gingen meestal gewoon naar de VVV. Die mensen leggen je uit waar het hostel is, wat de prijs is, ze bellen meteen even of er nog plek is, en je krijgt meestal ook basiskaartje van de stad.

    Het is altijd een beetje afwachten waar je terecht komt natuurlijk. In madrid zaten we in een enorm onduidelijk 3 kamer hostel van 2 hele oude mensjes. In lissabon in een soort van grote hotelkamer midden in het centrum tegenover de H&M, met tv, grote bedden, en een fatsoenlijk ontbijt.
    pi_51428279
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
    Nog een vraagje:

    We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
    Soms wel, soms niet. Soms is het gebruik van slaapzakken niet toegestaan, soms verplicht, en vrijwel altijd kun je bedlinnen - eventueel tegen betaling - bij de receptie krijgen
      vrijdag 13 juli 2007 @ 17:16:04 #243
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_51435995
    Bonnefooi! Dat is nou net de lol van Interrailen...
    Alles vooruit boeken is zoooo zonde: het hele idee van interrail is dat je voor het eerst kunt snuffelen aan het vrijheidsgevoel van reizen. Dat betekent: ter plaatse uit de trein rollen met een gidsje, of even naar de lokale vvv (zit vrijwel altijd op het station) en daar iets regelen. Als de lokatie niks is, of de stad is niks, of het weer is niks, ben je zo weer verder. Als het ontzettend mooi is, er zijn leuke mensen, het is goedkoop en gezellig dan blijf je plakken... zonder je zorgen te maken om de volgende boeking!
    Ik heb drie interrails achter de rug en verschillende losse reizen door heel Europa. Er zijn maar heel weinig steden waar je als interrailer heen wilt (zelfs in het hoogseizoen) waar je je accomodatie perse vooraf moet regelen. In drie interrails heb ik één keer problemen gehad met het vinden van iets (lees: een flinke poos rondlopen met rugzak), omdat er schijnbaar een ontzettend evenement was waar wij waren. Kwam ook goed uiteindelijk.
    Geen zorgen maken... gewoon gaan!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_51436402
    Voor hostels hoef je geen slaapzak mee te nemen. Een deken meenemen kan wel handig zijn, stél dat er geen bedlinnen beschikbaar is, of bijvoorbeeld voor op een verboot (slapen op het dek ).
    Ter plekke dingen regelen is goed te doen zoals al gemeld is.

    Let ook op dat sommige trajecten verplicht gereserveerd moeten worden en er bijbetaald moet worden. Denk bijvoorbeeld aan de TGV-verbindingen van en naar Parijs en nachttreinen (couchettes).

    Boek tip: European Rail Timetable: handig om adhoc waar dan ook een treinrit naar een andere locatie te plannen.

    [ Bericht 3% gewijzigd door DeuceFour op 13-07-2007 17:39:23 ]
    pi_51442793
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 12:19 schreef SuperSchurk het volgende:

    Het is altijd een beetje afwachten waar je terecht komt natuurlijk. In madrid zaten we in een enorm onduidelijk 3 kamer hostel van 2 hele oude mensjes. In lissabon in een soort van grote hotelkamer midden in het centrum tegenover de H&M, met tv, grote bedden, en een fatsoenlijk ontbijt.
    Welk (youth)ho(s)tel was dat in Lissabon? Ik ga over 2 weken met mn vriendin treinen door Portugal, en we zijn ook van plan een paar dagen Lissabon aan te doen. We hebben een camping gevonden (camping Lisboa), maar een goedkoop hotel in het centrum is altijd beter natuurlijk! En verder nog tips voor Portugal?
      vrijdag 13 juli 2007 @ 21:52:46 #246
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_51444193
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
    Nog een vraagje:

    We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
    Ik heb nog nooit een hostel meegemaakt dat geen bedlinnen levert.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_51494891
    Voor degene die ook op campings verblijven: Nemen jullie gas- en kooktoestellen mee en zo ja, hoeveel dan? Neemt zo veel ruimte in beslag (is al snel 3 kg bij elkaar) maar aan de andere kant is het natuurlijk wel de charme van cameren .

    Alternatief is natuurlijk hostels enzo, maar ik vind met vriendinnetje een camping veel fijner . Bovendien moeten we voor NoordPortugal toch campings hebben, dus tentje moet sowieso mee .
    pi_51512647
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
    -
    Thanks, dat is precis de manier die ik voor ogen heb! Ik wil alleen even bij de "experts" checken of het in Europa mogelijk is (heb het wel in Canada en Noorwegen gedaan), maar dat komt wel goed zie ik zo...
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51540870
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 17:34 schreef Sport_Life het volgende:
    Voor degene die ook op campings verblijven: Nemen jullie gas- en kooktoestellen mee en zo ja, hoeveel dan? Neemt zo veel ruimte in beslag (is al snel 3 kg bij elkaar) maar aan de andere kant is het natuurlijk wel de charme van cameren .

    Alternatief is natuurlijk hostels enzo, maar ik vind met vriendinnetje een camping veel fijner . Bovendien moeten we voor NoordPortugal toch campings hebben, dus tentje moet sowieso mee .
    Met een simpel pitje kan je zo goed als alle maaltijden wel maken, als het water van de spagheti eenmaal kookt kan je het bijvoorbeeld wegzetten en de saus maken en als je klaar bent met de saus is de pasta zo ongeveer ook wel klaar. Je moet niet de hoogste eisen stellen, want dan kan je verrekte veel maken.
      dinsdag 17 juli 2007 @ 01:22:23 #250
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_51545007
    je kan ook pizza's eten op de camping
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
      Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 03:30:20 #251
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_51546883
    Even een tvptje Ik ga volgende week via Parijs, Venetië, Kroatië en Bosnië 22 dagen interrailen naar Sziget (festival in Budapest). Zal morgen het topic doorlezen en wat uitgebreider reageren maar nu eerst
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_51620226
    Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?

    Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?

    En moet ik die ICE vanuit Utrecht reserveren?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51620429
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
    Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?

    Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?
    Ja, dat vroeg ik me ook al af. MaJo en ik willen met de Thalys, waar je net zoals voor de ICE toeslag voor moet betalen. Ik neem aan dat je dus alleen die toeslag moet betalen en dan niet ook nog eens van ons vertrekpunt (A'dam) tot aan de grens... Maar dat is dus nergens duidelijk te vinden.
    Ik ga zo m'n global pass halen, dus dan vraag ik het meteen
      donderdag 19 juli 2007 @ 11:36:15 #254
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_51621805
    Was het bij interrail niet zo dat'ie niet geldig is in je thuisland?
    In dat geval zou je dus bij moeten betalen, of met de Beneluxtrein naar Antwerpen reizen en vanaf daar de Thalys.

    In het geval van de ICE is dat wat lastiger omdat je zonder ICE amper meer richting Köln/Frankfurt komt. Lokale treintjes via Venlo daargelaten.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_51623990
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
    Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?

    Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?

    En moet ik die ICE vanuit Utrecht reserveren?
    Als je gebruik wilt maken van de Interrail korting, moet je die meteen reserveren bij het kopen van je interrail kaart (kan misschien ook nog wel later, maar vrijwel zeker niet aan elk loket). Voor Utrecht - Duisburg betaal je dan de helft, plus je boekingskosten en reserveringskosten.

    Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om via Enschede- Gronau, Venlo - Kaldenkirchen of Heerlen - Aachen de grens over te gaan.
    pi_51699219
    tvp voor doorlezen vanavond
    pi_51700392
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 19:01 schreef Misanthropist het volgende:
    tvp voor doorlezen vanavond
    pi_51726546
    Ik ga morgenvroeg beginnen aan mijn interrail 22 dagen. Eerste bestemming is munchen, daarna richting italie
    pi_51726592
    In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
    pi_51734913
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
    In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
    hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vinden
    pi_51739743
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
    In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
    Dat was Interrail voor 40-plussers...

    Eerste klas trein, luxe hotels, retour met het vliegtuig enzovoort...
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51747464
    Kun je het hele jaar door interrailen?
    pi_51747584
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 14:24 schreef Omaha het volgende:
    Kun je het hele jaar door interrailen?
    natuurlijk
    pi_51747733
    Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten

    Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51751956
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 03:30 schreef MaJo het volgende:
    Even een tvptje Ik ga volgende week via Parijs, Venetië, Kroatië en Bosnië 22 dagen interrailen naar Sziget (festival in Budapest). Zal morgen het topic doorlezen en wat uitgebreider reageren maar nu eerst
    Klinkt een beetje bekend. Ik heb een "10 dagen binnen 22 dagen reizen"-ticket gekocht.
    Ik ga via Praag naar Budapest (ook voor Sziget) en daarna via een nog nader te bepalen route naar Venetie en dan weer terug.

    Ik heb mijn interrailticket en mijn treinreizen geboekt via de Treinreiswinkel in Amsterdam. Ze hebben het zo weten te boeken dat ik vanaf Amstedam maar één reisdag kwijt ben naar Praag en dat ik bovendien alleen maar voor de toeslag van de slaaptrein door Duitsland geld kwijt ben en niet voor mijn reis door Nederland. Ik ga eerst met de trein naar Duisberg en vanaf daar neem ik de slaaptrein naar Praag.

    Heeft er btw nog iemand tips voor de 10 dagen die ik tussen Budapest en Venetie te reizen heb?
    pi_51752539
    Maj, ze apen ons allemaal na..
      Moderator maandag 23 juli 2007 @ 16:55:24 #267
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_51752672
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
    Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten

    Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
    Lien en ik gaan ook woensdag voor 22 dagen op reis
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_51753811
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 16:34 schreef stimmerx het volgende:
    Heeft er btw nog iemand tips voor de 10 dagen die ik tussen Budapest en Venetie te reizen heb?
    Van Budapest naar Cluj naar Brasov - Boekarest (naar Sofia) naar Belgrado naar Ljubljana naar Venetië

    Of de andere kant op richting Bratislava / Wenen - Brno - Praag - Wroclaw - Krakau ( - Warschau)

    Of verder Italië in.

    Lekker laten afhangen van het weer en van wat je het meest bevalt; het goedkope Polen en Tsjechië, het minder toeristische Roemenië en Bulgarije of het feesten en eten in Italië
    pi_51753878
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
    Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten

    Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
    Tip: vergeet ook Polen niet; rechtstreekse trein vanuit Dresden naar Wroclaw vanwaar je weer verder kan naar Krakau
      maandag 23 juli 2007 @ 18:00:51 #270
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_51754707
    je kan idd servië of montenegro in, maar het treinsysteem is daar van de 2e wereldoorlog, dus verwacht er niet te veel van. Het schijnt ontzettend traag te zijn. Heb dit gehoord van locals, ben er zelf echter niet geweest.
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_51758422
    Noodkreet:

    Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
    European Rail Timetable
    in de winkel kopen?

    Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...

    De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51760326
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
    Noodkreet:

    Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
    European Rail Timetable
    in de winkel kopen?

    Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...

    De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
    Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdam
    pi_51761043
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 20:42 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdam
    Donner: ausverkauft
    Van Stockum: idem

    Weet jij toevallig of ze dit soort dingen ook in Duitsland op de stations verkopen, met name Frankfurt Hbf?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51761279
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 20:57 schreef Harmen1984 het volgende:
    Weet jij toevallig of ze dit soort dingen ook in Duitsland op de stations verkopen, met name Frankfurt Hbf?
    Op het station verkochten ze wel het Duitse spoorboek met daarin de belangrijkste Duits - Europese verbindingen, maar ik meen dat die alleen nog maar op CD-ROM wordt uitgegeven.

    Vroeger kon je bij het NS internationaal loket gratis een EUrail boekje krijgen met daarin vrijwel alle EC / EN treinen en HSL's met aansluitingen op binnenlandse treinen. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor de Amerikaanse EUrail gebruiker, maar als je er om vraagt zou je er wel een moeten kunnen krijgen, mits ze nog bestaan.
    pi_51761363
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 21:02 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]
    Vroeger kon je bij het NS internationaal loket gratis een EUrail boekje krijgen met daarin vrijwel alle EC / EN treinen en HSL's met aansluitingen op binnenlandse treinen. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor de Amerikaanse EUrail gebruiker, maar als je er om vraagt zou je er wel een moeten kunnen krijgen, mits ze nog bestaan.
    Dat kunnen we inderdaad proberen te regelen op Rotterdam CS woensdag, thanks
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51761395
    Ik hou me aanbevolen voor mensen die weten waar de Thomas Cook Timetable te krijgen is
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51761621
    Is er iemand die me met het voglende kan helpen: Midden augustus reis ik met de trein van Budapest naar Utrecht. Wat is dan het beste: van tevoren bij een NS-loket of ter plaatse bij reisbureau in Hongarije een ticket bemachtigen?

    We gaan namelijk heen met de bus naar festival Sziget, maar een paar mensen gaan daarna door naar een andere vakantiebestemming.

    Alvast bedankt!
    pi_51765413
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
    Noodkreet:

    Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
    European Rail Timetable
    in de winkel kopen?

    Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...

    De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
    treinreiswinkel

    Singel 393
    Amsterdam
    pi_51766197
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 22:32 schreef stimmerx het volgende:

    [..]

    treinreiswinkel

    Singel 393
    Amsterdam
    Da's iets te ver (tenzij 's avonds open), maar toch bedankt
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_51779073
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef lienelien het volgende:

    [..]

    hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vinden
    Jawel hoor!
    http://www.ad.nl/reizen/article1524932.ece
      woensdag 25 juli 2007 @ 22:55:07 #281
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_51835439
    Treinrit Nederland - Bologna is ook wel aardig!
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_51842057
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 19:43 schreef niekth het volgende:

    [..]
      donderdag 9 augustus 2007 @ 19:30:05 #283
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_52236496
    Wat een heerlijk topic

    Vrankie kwam er nog een mini-romance uit voort?
    pi_52249426
    Nou, mijn trip.

    Vanaf Amsterdam naar Venetie gevlogen. Vlakbij Venetie mijn tentje opgezet op camping Fusina. Na een avondje behoorlijk dronken worden met wat volk van Contiki busreizen toch op tijd opgestaan en Venetie verkend. Een mooie stad, maar aangezien ik alleen was en ook geen 50+ ben had ik het in een dagje wel gezien. 's Avonds met succes geprobeerd om van mijn 3 nachten camping 1 te maken, nachttrein tickets naar Rome geregeld en na het avondeten en enkele biertjes op de camping op de trein.

    Rome was bij aankomst al een verademing. Ik hou enorm van cultuur en natuur, maar de hectiek van de stad spreekt me toch meer aan als het rustieke Venetie. In Rome alle bezienswaardigheden gezien en een aantal zeer bizarre, leuke en bijzondere avonden meegemaakt in het hostel. Vanuit Rome via Bari met de nachtelijke veerboot naar Patras (GR) en van daaruit met de trein naar Athene.

    Athene viel best tegen. Afgezien van enkele musea en de Akropolis was er eigenlijk niet zoveel te doen. Het hostel waar ik zat had een dakterras met bar, en uitzicht op de Akropolis by night, dat was wel erg gaaf. Op aanraden van 2 Schotse meisjes in het hostel vanuit Athene de veerboot naar Aegina genomen, 1 van de Griekse eilanden. Op het eiland een hostel gevonden waar ik mijn eigen hotelkamer kreeg met badkamer, douche en toilet. Gratis shots, zwembad en op steenworp afstand van het strand. Ik ben daar uiteindelijk een week blijven plakken.

    Van daaruit via Athene en Thessaloniki naar Istanbul gereisd. (55 graden in de trein vanaf de Turkse grens, geen airco, hooray! )

    Istanbul was in 1 woord: "GEWELDIG". Wat een prachtige stad, leuk hostel, leuke mensen. Alle bezienswaardigheden daar gezien, naar de Turkse baden geweest. Op mijn 2e avond daar een meisje ontmoet uit Canada (En daar ging het fout! )

    Vanuit Istanbul zou ik via Bratislava naar Budapest en Praag reizen, maar ik heb mijn reisschema omgegooid en ben met dat meisje na een week Istanbul naar Berlijn gevlogen. Samen 5 dagen doorgebracht in Berlijn. Zij zou na Berlijn 5 dagen naar Ierland en dan nog 3 dagen Amsterdam. Dat werd uiteindelijk geen Ierland maar 8 dagen bij mij thuis.

    Gisteravond voorgesteld en gegeten bij m'n ouders en ben net 20 minuutjes thuis van Schiphol, zij vloog om 08:55 via Londen naar huis.

    Bij de douane toch wat traantjes gelaten en in principe in de kerstvakantie naar Canada.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:47:38 #285
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_52252809


    Ik dacht waarom vertel je nou niet over die bizarre avonden in dat hostel in Rome, maar nu snap ik waarom.

    Mooi toch, je hebt je totaal niet aan je planning gehouden en het wel heel leuk gehad. Goeie zaak
    Volgens mij maak jij ook gewoon contact met alles en iedereen onderweg. Ik heb gisteren een reisverslag zitten lezen van iemand waarbij het wel leek of hij liever helemaal met niemand sprak want dat was allemaal zo overweldigend (no offence).
    pi_52264247
    Als je alleen reist maak je wel veel makkelijker contact. Je stelt je opener op. Met z'n tweeen sluit je je toch meer af en zou je je eerder aan je planning houden.
    Reizen de meeste mensen alleen of met meerdere..?? En waarom?
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:56:01 #287
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_52267989
    vraagje, is leeftijd gebonden aan de reistijd, of wanneer je boekt?

    Wordt namelijk 1 september 26, wil de laatste drie weken van september weg. Dat scheelt dus 100 piek
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_52268272
    Ik zou die interrail kaart gewoon nu halen. Misschien heb je mazzel!
    pi_52324943
    Afgelopen weekend even naar Avignon gereden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_52488381
    Ik zit erover te denken om te Interrailen met een Global Pass voor 5 reisdagen (geldig binnen 10 dagen).
    Als ik ervan uitga dat ik in de goedkoopst mogelijke hostels overnacht, wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn aan de totale reis (inclusief toeslagen, reserveringen, etc.)?
    pi_52491509
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 20:56 schreef greatgonzo het volgende:
    vraagje, is leeftijd gebonden aan de reistijd, of wanneer je boekt?

    Wordt namelijk 1 september 26, wil de laatste drie weken van september weg. Dat scheelt dus 100 piek
    volgens mij wanneer je boekt.
    pi_52491665
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 18:21 schreef Willy84 het volgende:
    Als je alleen reist maak je wel veel makkelijker contact. Je stelt je opener op. Met z'n tweeen sluit je je toch meer af en zou je je eerder aan je planning houden.
    Reizen de meeste mensen alleen of met meerdere..?? En waarom?
    met zn 2en maak ik ook wel contact met anderen vaak. Loop toch met een rugzak rond en meestal groet je dan andere backpackers, wat vaak resulteert in een praatje.
    Kwam op een gegeven moment wat 'Ausies' tegen die 10 maanden door Europa aan het reizen waren. Toen ze in Amsterdam waren kreeg een van die kerels sjans van een leuke meid (dacht 'ie), en na 3 drankjes met die meid kreeg hij de rekening gepresenteerd: 140 euro, bleek een hoer te zijn! .
    Super mooi hoe zo'n onwetende australier dan vertelt
    pi_52495976
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 23:20 schreef Slazenger het volgende:
    Ik zit erover te denken om te Interrailen met een Global Pass voor 5 reisdagen (geldig binnen 10 dagen).
    Als ik ervan uitga dat ik in de goedkoopst mogelijke hostels overnacht, wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn aan de totale reis (inclusief toeslagen, reserveringen, etc.)?
    Ligt er natuurlijk aan waar je naartoe gaat. Als je kiest voor zo goedkoop mogelijk, denk ik aan Dag 1 naar Praag, twee nachten daar, dan door naar Krakow en terug via Berlijn voor een paar nachten.
    Voor de nachttreinen betaalde je vroeger 6 euro aan de conducteur. Weet niet hoe dat nu is.

    Dan kun je er nog voor kiezen om op de heenweg een stop te maken in Wenen en op de terugweg in Dresden om nog wat meer te zien.

    Reken op hostelkosten van 20 euro per nacht voor een bed op een slaapzaal en eten en drinken kan al voor 15 euro per dag met een beetje planning. (kijk op www.hostelworld.com en www.hostelz.com). Goedkoper overnachten doe je natuurlijk in de nachttrein.

    Komt daarbij natuurlijk nog wel een goede reisgids, bijvoorbeeld The Rough Guide to Europe of van het land waar je naartoe wil. Kun je ook bij De Slegte halen, als je niet per sé de nieuwste editie wilt hebben.
    pi_52501907
    Bedankt voor je antwoord.
    Op de site van de NS zie ik dat je maar 2 treinreizen van te voren kunt reserveren en de rest onderweg moet doen, is het erg moeilijk om dat te regelen in het buitenland (zeker als je alleen maar Engels kunt)?
    pi_52502292
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 15:43 schreef Slazenger het volgende:
    Bedankt voor je antwoord.
    Op de site van de NS zie ik dat je maar 2 treinreizen van te voren kunt reserveren en de rest onderweg moet doen, is het erg moeilijk om dat te regelen in het buitenland (zeker als je alleen maar Engels kunt)?
    Veel reserveringen heb je over het algemeen niet nodig. En anders even opschrijven op een briefje wat je hebben wil met behulp van een taalgids.
    pi_58419068
    Zo, deze krijgt een welverdiende kick.

    Deze zomer wil ik naar Frankrijk, het wordt ofwel eind mei 2 weken ofwel eind september 2 weken. Ik heb nog niet echt een vastomlijnd plan. Ik zit er over te denken om gewoon de buitenste rand zo'n beetje te volgen. Ik wil sowieso naar Lac de St. Croix, Nice/Cannes/St Tropez, dan langs de Pyreneeën naar Biarritz en de omgeving van Bordeaux en dan via Normandië weer terug naar Brussel. Om kosten te besparen wil ik her en der wel gaan wildkamperen, moet ik alleen een tent kopen/lenen . Nog aanraders?
    pi_58422583
    Bah, typ ik net een heel verhaal, is het ineens weg.
    Nog een keer, iets minder uitgebreid.
    Ik ga van 7 juli tot 28 juli door Frankrijk interrailen met mijn vriend. We willen graag kamperen op een beetje mooie, goedkope campings, we hoeven echt niet veel faciliteiten zoals zwembaden enzo, we zwemmen wel in zee / meer / etc
    Vraag: zijn leuke campings een beetje goed te bereiken met het openbaar vervoer (als in: bussen of iets dergelijks) dus geen dure, vieze stadscampings?
    De laatste drie dagen van de reis zullen we waarschijnlijk in Parijs in een goedkoop hostel gaan om daar nog lekker van de stad te genieten.
    We willen echt een rondreis maken door Frankrijk, dus als je nog dingen weet die we echt niet mogen missen of handige tips hebt: ik hoor het graag.
    pi_58422641
    (Op een of andere manier kan ik niet meer editten of quoten op dit moment, dan maar even zo).

    Over die tent: mijn vriend en ik hebben vorige maand bij de vrijbuiter een prima 3persoons koepeltent gekocht voor 45 euro. We hebben hem laatst opgezet in de tuin en hij werkt echt prima, ziet er goed uit. Er staat alleen heel groot 'budget line' op de zijkant. Achja, weten de Fransen ook dat ze met zunige Hollanders te maken hebben
    Er waren trouwens wel meer tenten in de prijsklasse tot 100 euro te vinden daar!
      maandag 19 mei 2008 @ 15:03:44 #299
    149079 Sabinee
    Wanderer
    pi_58762286
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 20:27 schreef Sabinee het volgende:
    Bah, typ ik net een heel verhaal, is het ineens weg.
    Nog een keer, iets minder uitgebreid.
    Ik ga van 7 juli tot 28 juli door Frankrijk interrailen met mijn vriend. We willen graag kamperen op een beetje mooie, goedkope campings, we hoeven echt niet veel faciliteiten zoals zwembaden enzo, we zwemmen wel in zee / meer / etc
    Vraag: zijn leuke campings een beetje goed te bereiken met het openbaar vervoer (als in: bussen of iets dergelijks) dus geen dure, vieze stadscampings?
    De laatste drie dagen van de reis zullen we waarschijnlijk in Parijs in een goedkoop hostel gaan om daar nog lekker van de stad te genieten.
    We willen echt een rondreis maken door Frankrijk, dus als je nog dingen weet die we echt niet mogen missen of handige tips hebt: ik hoor het graag.
    Ik ben voornamelijk geinteresseerd in de bereikbaarheid van campings per openbaar vervoer in de omgeving van Brest/Quimper, Haute Savoie, Cote d'azur, Ardeche en Bordeaux.
    Het spijt me dat ik nu al 3x achter elkaar post maar ik hoop echt op hulp!
    pi_58766235
    In frankrijk kan je gewoon op de bonne-fooi een stad in gaan en kijken waar de camping zit, vaak kom je er wel uit.
    pi_58767954
    Interrailen
    Een australische 'dude' die in z'n eentje stoned door Florence loopt en overvallen wordt in een steegje, 20 km. lopen naar een camping buiten Rome met een Amerikaan en andere Nederlanders en toch nog een taxi kunnen krijgen omdat die bezet zijn omdat er een concert van Madonna was, de ferry van Italië naar Athene , de 'trein' in Griekenland , Amerikaanse meisjes die het 'brave' vinden om te camperen en het raarst was om 's avonds op een camping in Florence (Camping Michelangelo FTW!) aan te komen na 's ochtends nog in een hostel in Athene vertrokken te zijn.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')