Je kan met één interrail-ticket door Groot-Brittannië, Wales, Schotland en Ierland reizen. Als je onder de 26 jaar bent kost deze je dus ¤ 195,- voor 16 dagenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef DaYwALKuR het volgende:
Wat kost dat nu dan een ticket om door Ierland / Engeland te Sjezen?
Scandinavie trekt me ook wel, maar is duur vertoeven daar
Dat ga ik over een maandje doen dus Heb er vertrouwen in dat dit allemaal goed gaat uitpakkenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:43 schreef -skippybal- het volgende:
Zit te denken om volgend jaar door Scandinavië te railen
Dat is wel kut ja, vooral de alcoholquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef DaYwALKuR het volgende:
...
Scandinavie trekt me ook wel, maar is duur vertoeven daar
Ga je reisblog/verslag doen??quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:49 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Dat ga ik over een maandje doen dus Heb er vertrouwen in dat dit allemaal goed gaat uitpakken
http://www.acprailnet.com/britrailbook zegt:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef DaYwALKuR het volgende:
Wat kost dat nu dan een ticket om door Ierland / Engeland te Sjezen?
Denk geen blog. Ik doe dat in het normale leventje ook niet en ik ga maar 2,5 week... dan heb ik wel betere dingen te doen dan even een verslagje doen in een internetcaféquote:
Wow en hoe regel je die tickets dan?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.acprailnet.com/britrailbook
345 euro voor 5 dagen
550 voor 10 dagen
Vliegen door Engeland / Ierland is bijna goedkoper (bijvoorbeeld Amsterdam - Edinburgh - London - Cork - Dublin - Liverpool - Manchester - Amsterdam voor ca. 350 euro)
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:53 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Denk geen blog. Ik doe dat in het normale leventje ook niet en ik ga maar 2,5 week... dan heb ik wel betere dingen te doen dan even een verslagje doen in een internetcafé
Maar een reisverslag zal er zeker wel komen En ik zal hier waarschijnlijk ook wel mijn ervaringen delen.
Nu boeken en in september ofzo vliegen met easyjet.com, jet2.com en ryanair.com. Heb het een paar weken terug uitgezocht voor iemand en kwam op 350 euro inclusief de luchthaventransfers uit voor London of Bristol, Cork, Dublin, Liverpool en Manchester.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:53 schreef DaYwALKuR het volgende:
Wow en hoe regel je die tickets dan?
Maar vliegen is wel 100x zo saai als treinenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nu boeken en in september ofzo vliegen met easyjet.com, jet2.com en ryanair.com. Heb het een paar weken terug uitgezocht voor iemand en kwam op 350 euro inclusief de luchthaventransfers uit voor London of Bristol, Cork, Dublin, Liverpool en Manchester.
Low cost vliegen is natuurlijk een heel andere vorm van backpacken als interrailen, maar wel iets waarvan ik denk dat steeds meer mensen zullen doen. Vorig jaar heb ik zo een rondje Noordoost Europa gemaakt, dit jaar er Polen en Portugal mee kunnen combineren. Dat had met de trein niet gekund.
En het probleem is ik wil meerdere gebieden zien, dus niet alleen van A'dam naar Liverpool.quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:01 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar vliegen is wel 100x zo saai als treinen
Voor het aanschaffen van een kaartje moet je je paspoort meenemen, dus die vlieger gaat niet opquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:47 schreef MC het volgende:
Als ik een interrail kaart wil kopen voor een vriend van mij die ouder is dan 26, Moet ik die dan kopen of kan ik die van jonger dan 26 ook kopen, aangezien in 23 ben.
Of staat de naam van de persoon op de pas?
Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:59 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Voor het aanschaffen van een kaartje moet je je paspoort meenemen, dus die vlieger gaat niet op
Hmm, ik zou het niet weten. Als het niet op naam staat zou je het kunnen proberen, maar je loopt dan wel risico dat bij een strengere controlle je tegen de lamp loopt. Toen ik informeerde naar de prijzen kreeg ik te horen dat ik zeker mijn paspoort niet moest vergeten wanneer ik het kaartje kwam kopen...quote:Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef MC het volgende:
[..]
Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.
Ik ben 23 en hij is 27. Dus als er geen naam ed op het abonnement staat dan kan het toch neem ik aan?
Kaart staat inderdaad op naam en ook je paspoortnummer wordt er op gezet. Dit omdat alleen personen uit de deelnemende landen de kaart kunnen kopen en de kaart ook nooit geldig is in het land van je paspoort.quote:Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef MC het volgende:
Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.
Ik ben 23 en hij is 27. Dus als er geen naam ed op het abonnement staat dan kan het toch neem ik aan?
Afgelopen zomer met z'n vieren drie weken voornamelijk door Italië en Griekenland gereisd met Interrail, maar ook gewoon door Nederland. Nederland zat bij onze zone dus wij vonden dat we er wel mee in Nederland mochten reizen. Er staat iets heel dubbelzinnigs over in de voorwaarden, dus het was niet echt duidelijk, maar de conducteur deed er niet moeilijk over.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kaart staat inderdaad op naam en ook je paspoortnummer wordt er op gezet. Dit omdat alleen personen uit de deelnemende landen de kaart kunnen kopen en de kaart ook nooit geldig is in het land van je paspoort.
Een Amerikaan kan geen Interrailkaart kopen, die zijn aangewezen op EUrail => http://www.eurail.com/
Oh echt? Ook weer terug? Ik moet halverwege/eind augustus vanuit Frankrijk naar Nederland met het vliegtuig of openbaar vervoer, dit zou wel tof zijn!!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:35 schreef -jos- het volgende:
De Thalys heeft voor in juli en augustus een actie vanwege het 25 jarig bestaan, dan kun je voor 10 euro naar Zuid-Frankrijk ofzo Heb ik begrepen van iemand
Ik had in Marokko eens een conducteur die echt alles ging controleren, paspoortnummer, namen enz.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:52 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Overigens hebben wij onze tickets bij de treinreiswinkel besteld, maar daar zetten ze er niet altijd een paspoort nummer op! Daar heb ik later nog over gebeld, maar volgens hun was dat geen probleem. Uiteindelijk heeft ook niemand er moeilijk over gedaan, maar toch.. Wel iets om op te letten misschien.
Verder was het heel gaaf.
Daar was ik ook wel een beetje bang voor, want het is natuurlijk niet de bedoeling om zonder paspoort nr. rond te reizen. Gelukkig nooit iemand tegen gekomen die er moeilijk over deed, maar het is inderdaad wel verstandig om het toch erop te laten zetten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:36 schreef mynick het volgende:
[..]
Ik had in Marokko eens een conducteur die echt alles ging controleren, paspoortnummer, namen enz.
Ook mijn eerdere reserveringen zaten in het mapje en toen hij erachter kwam dat een datum ergens in Spanje verkeerd was opgeschreven moest ik zelfs die gaan verbeteren. Je moet maar net een keer de verkeerde tegen komen...
Oost-Europa bijvoorbeeld. Ik was voor de reis van Moskou naar Wenen (2 dagen) 60 Euro kwijt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:55 schreef danos het volgende:
En wat ik vaak ook heb gehoord dat mensen er vaak achterkomen dat in sommige landen treinkaartjes echt niks kosten (griekenland volgens mij?) en dat ze met hun dure interrail dan veel te veel betalen
Je hebt de kosten voor een groot deel ook zelf in de hand. Als je iedere nacht in een hotel slaapt en uitgebreid uit eten gaat wordt het duur ja. Als je gaat camperen, af en toe een een jeugdherberg neemt en zoveel mogelijk zelf kookt hoeft het helemaal niet zo duur te worden. Maar dit ligt voor een groot deel ook aan de landen waar je naartoe wil gaan. In Italie betaal je zo 30 euro voor een camping bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb nog nooit geinterrailed omdat ik verhalen hoor dat het achteraf behoorlijk duur is. Ik ben al wel twee keer naar Ehrwald in Oostenrijk en Pornic in Frankrijk gereisd.
Ligt eraan hoe je de trein reis zelf beschouwd. De prijs van couchette is in vergelijk met sommige landen concurend i.v.m hotel prijzen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb nog nooit geinterrailed omdat ik verhalen hoor dat het achteraf behoorlijk duur is. Ik ben al wel twee keer naar Ehrwald in Oostenrijk en Pornic in Frankrijk gereisd.
Het zullen maar een beperkt aantal stoelen zijn hoor. Er zijn altijd wel wat stoelen beschikbaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:14 schreef mynick het volgende:
Dat wordt nog lastig voor de interrailers deze zomer. De thalys zal na de actie voor het 10 jarig bestaan aardig volgeboekt zijn.
Kopen bij het internationaal loket. Paspoort meenemen en geld. Dan printen ze 'm meteen uit.quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:33 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Klein vraagje voor de mensen die al eens eerder met interrail hebben getreind:
Hoe gaat het kopen van zo'n kaartje te werk? Kun je ze gewoon kopen bij het internationaal loket? Gewoon paspoortje mee en klaar? Of moet je ook pasfoto's meenemen? Is er een wachttijd?
Alvast bedankt, bespaart me weer wat heen en weer reizen naar zo'n internationaal loket
En gaan als het rustig is. Naar mijn ervaring hebben ze dan veel meer tijd voor je en kan je reserveren wat je wilt.quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kopen bij het internationaal loket. Paspoort meenemen en geld. Dan printen ze 'm meteen uit.
En een lijstje met reserveringen als je al weet waar je gaat reizen en/of binnenkort vertrekt.
Gave site! Heb me ook maar even aangemeld.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:07 schreef The.PhantoM het volgende:
Mooie OP Dutchtrain , mss ook even handig om een paar couchsurfing sites in de OP te zetten? Is een leuke manier lijkt mij om bij locals te overnachten:
http://www.couchsurfing.com/
Het is niet mogelijk om langer te blijven in sommige steden?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 06:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor een weekje kun je ook profiteren an een aanbieding an de Deutsche Bahn. Nachttreinen volgens een vaste route voor een dumpprijs, afhankelijk van de periode van het jaar tussen de 279 en 349 Euro. Je krijgt dan 7 aaneensluitende tickets op de volgende route:
Keulen - Kopenhagen of Milaan - München - Parijs - Hamburg - Brussel - Berlijn - Keulen
Starten in München Hamburg of Berlijn is ook mogelijk. Overdag dus steden bekijken, 's nachts slapen in de trein.
Op speciale aanvraag kennelijk wel. Maar daarvoor moet je contact met de Deutsche Bahn opnemen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:13 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk om langer te blijven in sommige steden?
Tussen Denemarken en Zweden ligt een spoorbrug, dus daar hoef je geen ferry meer te nemen. Overige info is te vinden op: http://www.interrailnet.comquote:Op maandag 19 juni 2006 16:39 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen Is het waar dat een boottocht bij het kaartje inbegrepen zit? En weet iemand ook welke?
quote:Silja Line
Stockholm – Helsinki: 50% discount on the cabin Tourist II for 4 people, otherwise normal cabin supplement, limited number of places (reservation compulsory)
Stockholm – Turku: 50% discount on the 'desk' price, otherwise normal cabin supplement, limited number of places (cabin reservation compulsory on night boats).
www.silja.com
Stena Line
Göteborg – Frederikshavn: 30% discount (reservation compulsory).
www.stenaline.com
Viking Line
Stockholm – Helsinki: 50% discount
Stockholm – Turku: 50% discount
www.vikingline.fi
Color Line
Oslo – Hirtshals : 50% discount on day journey only.
Kristiansand - Hirtshals : 50% discount on day journey only.
Larvik - Frederikshavn : 50% discount on day journey only.
Larvik - Hirtshals : 50% discount on day journey only.
www.colorline.com
Hostels zijn wel makkelijk te vinden maar met name in de zomer erg vaak vol. Dus vooraf reserveren is wel noodzakelijk. Als je je een beetje voorbereid en nummers + adressen van hostels meeneemt kan je dat wel een paar dagen van tevoren regelen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:12 schreef SuperSchurk het volgende:
Nou, ik ben benieuwd, zoals het nu lijkt ga ik einde juli door zone E en F (van Nederland tot aan Marokko). Heeft iemand ervaring met hostels en dergelijke? zijn ze een beetje makkelijk te vinden en betaalbaar?
Ok thnx, ik ga het onthouden. Het is wel de bedoeling om naar Marokko te gaan, maar als het daar zo goedkoop is, betekent dat dan dat ik voor 50 euro per nacht ofzo een enorm hotel kan nemen??quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:47 schreef mynick het volgende:
[..]
Hostels zijn wel makkelijk te vinden maar met name in de zomer erg vaak vol. Dus vooraf reserveren is wel noodzakelijk. Als je je een beetje voorbereid en nummers + adressen van hostels meeneemt kan je dat wel een paar dagen van tevoren regelen.
Voor Spanje en Frankrijk hebben wij er echter voor gekozen om te gaan kamperen, is altijd plek (bijna altijd dan), goedkoper en je bent flexibeler omdat je niet hoeft te reserveren.
Ik weet niet of je naar Marokko wilt gaan maar daar is een slaapplek vinden geen probleem, Kamers zijn er al vanaf 5 euro per nacht en een goed middenklasse hotel met eigen badkamer kost je zo'n 12 tot 15 euro per nacht. Laat je niet misleiden door de gidsen die je als je de boot afstapt proberen wijs te maken dat alles vol is en dat zij je wel willen helpen. Dan betaal je altijd te veel en als ze weten waar je zit komen ze je rustig de volgende dag ophalen voor een rondleiding...
via db.de kom ik op dik 100 euro van Bad Bentheim naar Gdansk met een reis van een uur of 13 . Maar met wat zoeken moet er wel wat korting te vinden zijn (voor leeftijd, student, vroegboeken of samen reizen)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:25 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
misschien hoort deze vraag niet helemaal in dit topic, maar toch:
hoeveel kost het ongeveer om met de trein naar polen te gaan?
heb je geen CJP? daar kom je in het buitenalnd verder mee, gok ik.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:41 schreef The.PhantoM het volgende:
btw, krijg je als student korting op sommige overnachtingen en allerlei andere dingen? Dus zou ik een bewijs moeten meenemen dat ik student ben? En wat voor bewijs moet ik dan meenemen? OV of Collegepas?
nee, waar zou ik een CJP moeten krijgen dan? Heb ook geen collegekaart, maar die kan ik nog laten maken denk ik. Zou ik het daar bij moeten krijgen ofzo?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
heb je geen CJP? daar kom je in het buitenalnd verder mee, gok ik.
nee die kun je apart aanvragen, voor 12,50 per jaar, daarmee krijg je op redelijk wat dingen korting, en deze gelden ook op verschillende plaatsen in het buitenland.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:44 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee, waar zou ik een CJP moeten krijgen dan? Heb ook geen collegekaart, maar die kan ik nog laten maken denk ik. Zou ik het daar bij moeten krijgen ofzo?
wauw! goede reis man!quote:Op maandag 10 juli 2006 12:19 schreef beertenderrr het volgende:
Zondag ga ik
madrid - rabat - marrakech - barcelona - carcassonne - venetië - rome - pompeii - olympus - athene - istanbul - nis - bern
Kijken wat er te halen valt tot en met pompeii moet het wel te doen zijn
thnxquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:10 schreef Prego het volgende:
[..]
wauw! goede reis man!
en post wat leuke foto's in travel!
Vrienden van mij zijn onlangs ook in Carcassonne geweest. Niet 1 versie van het gelijknamige spel te krijgen.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:19 schreef beertenderrr het volgende:
Zondag ga ik
madrid - rabat - marrakech - barcelona - carcassonne - venetië - rome - pompeii - olympus - athene - istanbul - nis - bern
Kijken wat er te halen valt tot en met pompeii moet het wel te doen zijn
Ik ken het spel niet eensquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:01 schreef Weetjewat het volgende:
[..]
Vrienden van mij zijn onlangs ook in Carcassonne geweest. Niet 1 versie van het gelijknamige spel te krijgen.
en als je er een normale kaart naast legt? kan je het dan niet uitvogelen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze kom ik steeds tegen, maar hier heb ik gewoon geen fuck aan, dat lijkt me duidelijk
[afbeelding]
Ja die had ik ook net gevonden dat is precies het soort kaart wat ik zocht iddquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:56 schreef Jaguarized het volgende:
Nog 1.
http://www.bueker.net/tra(...)/romania/romania.gif
Is dat wel een spoorkaart?
Niet nog andere spoorkaarten nodig? Of misschien kun je zelf wat spoorkaarten van exotische landen in dit topic zetten?quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja die had ik ook net gevonden dat is precies het soort kaart wat ik zocht idd
Thx all Zlotteken gaarne
offtopic, maar toch ff; jij deed toch mee met rondje nederland? heb je dta artikeltje in de rails erover gezien? stonden 'jullie' ook in vermeld.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is er nergens op internet een beetje zinvolle spoorkaart van bijvoorbeeld een land als Roemenië te vinden? Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?
Ik ben op zoek naar een spoorkaart waar je wat aan HEBT in ieder geval. Niet een ingescand ding, verkleind naar 580 px breed, zodat je geen enkele plaatsnaam meer kan lezen, en ook niet een glibberig geile flash-productie waar je wel kan inzoomen en zo, maar waar 3/4 van de lijnen en 95 % van de stations niet op staan
Gewoon, een goeie spoorkaart. Wil ik zoveel?
Ja klopt, maar dat was al 6 weken geleden of zo, dat dat in de rails stond en ze hadden idd gewonnen en zoquote:Op woensdag 8 november 2006 17:56 schreef Matness het volgende:
[..]
offtopic, maar toch ff; jij deed toch mee met rondje nederland? heb je dta artikeltje in de rails erover gezien? stonden 'jullie' ook in vermeld.
Bookmarkje waard voor iedereen die spoorkaarten zoektquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Ow, ik lees nu pas de volgende post.
weet ik, maar hij ligt hier toevalligquote:Op woensdag 8 november 2006 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat was al 6 weken geleden of zo, dat dat in de rails stond en ze hadden idd gewonnen en zo
Daar hebben we al een heel mooi topic voor: Met de trein door Europaquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet nog andere spoorkaarten nodig? Of misschien kun je zelf wat spoorkaarten van exotische landen in dit topic zetten?
D'r klopt niets vanquote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we al een heel mooi topic voor: Met de trein door Europa
Alhoewel ik jullie deze niet wil onthouden (uit een folder van de Duitse Spoorwegen)
[afbeelding]
wie voelt zich hier nou verheven? Mr. "moet jij mij nou eens zien met hoe weinig ik kan rondkomen en ik vrienden kan maken met een fles jenever "quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:56 schreef mzungu het volgende:
Waar ik meestal maar weinig contact mee krijg zijn backpackers. Die voelen zich vaak (dus niet in alle gevallen, val me niet aan) verheven boven andere reizigers, omdat ze het zogenaamd allemaal wel weten hoe het reizen en het leven in elkaar steekt (vooral in India heb je dat, maar dat is weer een ander verhaal). Met hun knoerten van rugzakken (wat gaat daar allemaal in joh) voelen ze zich groter dan iemand (zoals ik) die een simpel sporttasje bij zich heeft (en wel zijn kleding overal laat stomen of wassen). Iemand die zijn haar deze week al wél een keer heeft gewassen en die niet per se op sandalen of tussen-de-teen-slippers hoeft te lopen!
Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:46 schreef edsuit het volgende:
Ik ga in augustus 2 a 2,5 week door Noorwegen en Zweden treinen. Scanrail en Interrail bieden ongeveer hetzelfde voor dat gebied, maar Interrail is voor mij wat voordeliger. Ik neem dan een ticket voor 16 dagen.
Heen vlieg ik naar Oslo en terug ga ik eerst naar Berlijn met de Berlin Night Express (zit zowel bij Scanrail of bij Interrail inbegrepen), en vanaf daar vlieg ik weer naar Nederland. Dat doe ik enerzijds omdat ik vanaf Stockholm niet echt goedkope vluchten kon vinden, en anderzijds ben ik nog nooit in Berlijn geweest, misschien blijf ik daar ook nog wel een dag of twee.
Over een tijdje ga ik nog wel een topic openen over m'n reis.. uiteraard komt er een reisverslag
Is iemand wel eens de Inlandbanan (Inland Railway) door Zweden gedaan? Ik ben van plan om die voor een groot gedeelte te nemen (Gallivare tot Ostersund), maar dat is wel een lange dag in de trein en ik heb het idee dat de route wel mooi is maar veel van hetzelfde..
Dan schijnt het ook dat je voor de meeste lange-afstandstreinen, ook overdag, moet reserveren, anders zitten ze vaak vol. Iemand daar ervaring mee?
[reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zwedenquote:Op donderdag 16 november 2006 19:36 schreef poohy het volgende:
Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.
Bedanktquote:Op donderdag 16 november 2006 20:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zweden
In het oosten van Europa kan ik je aanraden om wel voor hostels te gaan. Kamperen is vaak buiten de stad en niet echt bereikbaar. Tenzij je natuurlijk juist voor de rust van de natuur gaat interrailen. Hostels zijn er ook zeker niet duur, kijk voor tips, reviews en prijzen op www.hostelworld.com of www.hostelz.com.quote:Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Europees het volgende:
Ik ben benieuwd naar hoeveel jullie uitgaven (ongeveer) op een dag, en wat je er dan voor deed (shoppen, musea etc.). Dan kan ik voor mezelf een indicatie maken
Bedankt, hadden we geen rekening mee gehouden!quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:31 schreef T-Infinity het volgende:
Heb je er wel rekening mee gehouden dat het zonesysteem in Juli niet meer bestaat? Vanaf april wordt het hele interrailsysteem weer omgegooid (in jouw geval misschien ook duurder bij de huidige route).
Meer informatie kun je vinden op www.treinreiswinkel.nl bij rondreistickets en dan interrail.
Je wilt vrij veel bezoeken in zo'n korte tijd, ik weet niet of je dat gaat lukken zonder echt alles the rushen. Ik ben zelf een maand weg geweest en we hebben Parijs, Barca, Costa brava, Nice en Monaco (dagje), rome, venetie, ljubljana, budapest en praag bezocht. We wouden vanuit rome eigenlijk naar athene gaan en dan naar istanbul maar we kwamen er achter als we dat zouden doen dat we dan eigenlijk geen tijd meer overhadden om op de terug weg vanuit istanbul iets te bezoeken. Houdt er rekening mee dat istanbul toch wel in de uithoek ligt en de treinverbinding niet al te best zijn (van wat ik heb gehoord). Je bent dus al snel een paar dagen bezig om er naartoe en weg te komen. Qua hostels hebben wij de meeste eigenlijk gevonden via hostelworld.com of hostelsclub.com ofzo. We zijn er achter gekomen dat het toch best handig is om vooruit te boeken. Ten eerste kan je makkelijk zien welke hostels leuk zijn en die dan gelijk reserveren, en je hebt een mooi overzicht van de prijzen; je wordt dus niet op het laatste moment afgezet als je wanhopig nog snel naar een hostel zoekt. We zijn 2x zonder te boeken een stad binnen gegaan; bij venetie pakte het goed uit, een dorm gevonden voor 18 euro p.p nacht (super goedkoop voor venetie). De 2e keer was in praag. We kwamen vrijlaat aan en we waren in de veronderstelling dat er wel hordes mensen op het station zouden staan om je een slaapplek aan te smeren; dat was de ervaring die we in de meeste andere steden hadden gehad. Helaas dus, er was haast niemand. We zijn toen maar gaan lopen en het eerste hostel genomen. Het was echt waardeloos, een of ander studentencomplex dat in de zomer diende als hostel. We moesten onszelf de kamer inbreken... We hadden niks van een sleuter ofzo omdat de andere gasten die al hadden maar die waren dus neit op de kamer... Volgende dag gelijk maar een ander hostel gezocht...quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:15 schreef Vogel87 het volgende:
Wij (een vriend van mij en ikzelf) hadden het plan om met interrail door zone C en zone G te gaan reizen. In een tijdsbestek van ongeveer 20 dagen willen we dan ongeveer door de volgende steden: Milaan, Venetie, Florence, Rome, Napels, Athene, Istanboel, Thessaloniki, Wenen, Berlijn - waarbij we dus ook van Griekenland naar Turkije gaan.
Nu hebben we ervaringen nodig, dit topic is erg handig natuurlijk maar eigenlijk hebben we nog wat meer info nodig om rekening mee te houden;
- waar kun je goede hostels vinden in bovengenoemde steden?
- kunnen we dit evt. al reserveren of is dat ook goed te doen op de 'bonnefooi'?
- hoe duur zal het eten ongeveer zijn in de landen/steden waar we verblijven? (Italie zal wel duur zijn?)
- wat zijn de lengtes van de reistijden ongeveer?
- hoe duur zijn de toeslagen als je bijv. slaaptreinen/extra snelle treinen neemt?
- Is het aan te raden om bijv. een slaapzak mee te nemen of is dit slechts overtollige bagage?
Als iemand verder nog aanraders heeft om te bezichtigen, dingen die we absoluut mee moeten nemen of zaken waar we voor op moeten passen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!
Het lijkt ons erg leuk om de vakantie eens op deze manier in te vullen, zeker omdat je dan ook veel onverwachte dingen meemaakt en veel ziet. We moeten nog wel een goede planning maken hoe lang we voor elke stad uittrekken, maar voor nu zijn we dus veel info aan het verzamelen. We zijn dan van plan om aankomende zomer in juli te gaan touren met Interrail. Alvast bedankt voor de reacties!
Heel erg bedankt!quote:
Aight. Als je 10 van je 22 dagen wilt reizen wordt het een euro of 70 goedkoper...alleen wordt plannen dan onoverkomelijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:02 schreef Europees het volgende:
Houd er rekening mee dat het ''zone'' gedeelte weg zal gaan. Je moet voortaan per land gaan betalen, met een vast aantal reisdagen. Ook zal Marokko weggaan. Op www.treinreiswinkel.nl kan je mee informatie vinden in het interrail gedeelte.
Eu.
quote:InterRail vanaf 1 april 2007 Nieuw, uitgebreider en voordeliger!
Met ingang van 1 april 2007 worden Interrail en EuroDomino samengevoegd en compleet vernieuwd. Hierdoor wordt het rondreizen per trein veel aantrekkelijker en voordeliger.
Wat wijzigt?
Interrail en EuroDomino worden samengevoegd tot InterRail
Nieuw
InterRail Global Pass voor 31 landen in Europa (Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noord Ierland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Turkije, Attica ferries Italië-Griekenland)
InterRail One Country Pass voor één land
Ook InterRail 1e klas (alleen vanaf 26 jaar)
Wie doet niet meer mee? Marokko
Wie doet wel weer mee? Spanje, Frankrijk en Italië
Toeslagen: informatie is vanaf februari 2007 verkrijgbaar
Geldigheid?
InterRail Global Pass
5 dagen binnen 10 dagen (flexi), 10 dagen binnen 22 dagen (flexi), 22 dagen aaneengesloten, 1 maand aaneengesloten
InterRail One Country Pass
3 dagen binnen 1 maand (flexi), 4 dagen binnen 1 maand (flexi), 6 dagen binnen 1 maand (flexi), 8 dagen binnen 1 maand (flexi),
Tickets zijn niet geldig in land waar men woonachtig is, korting op tickets tot aan de grens.
Tarieven:
InterRail Global Pass voor 31 landen
v.a. 26 j. 1e klas v.a. 26 j. 2e klas 12 – 25 j.
5 dgn binnen 10 dagen 329 249 159
10 dgn binnen 22 dagen 489 359 239
22 dagen aaneengesloten 629 469 309
1 maand aaneengesloten 809 599 399
Dankquote:Op maandag 29 januari 2007 16:57 schreef FritsBom het volgende:
Voor andere geinteresseerden:
Hey K.V, heel erg bedankt voor je info!quote:Op zondag 28 januari 2007 01:45 schreef K.V. het volgende:
Hey Vogel87!
Leuk dat je op reis wil gaan met de trein in Europa.
- knip -
Ik zou zeggen, denk nog eens goed na over je reisplan..Dan wordt het zeker weten een leuke trip!!
Je kan bij aankoop bij het NS internationaal loket al een beperkt aantal reserveringen maken. Voor de rest moet je vrijwel overal ter plekke even langs het loket of bij het instappen naar de conducteur om je reservering of toeslag te betalen. Dat staat per land als het goed is ook in de handleiding die je bij aankoop krijgt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:06 schreef Vogel87 het volgende:
Waar wij ons nu zorgen over maken is het volgende: in hoeverre moet je de treinen van te voren reserveren en waar kan dat? De site van Deutsche Bahn geeft bijvoorbeeld ook geen kosten voor reserveren en toeslagen. Weet iemand hoe het hele reserveren van treinen in z'n werk gaat - de site van de Italiaanse spoorwegen is zo mogelijk nog onduidelijker dan die van de Duitse. We hebben al verschillende sites gekeken, waar allemaal opstaat dat je moet reserveren, maar hoe dit kan (ook met interrail-kaart) is nergens beschreven.
Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:31 schreef Fogel het volgende:
Als je in Duitsland met de ICE gaat, kan ik je sterk aanraden om een plaatsreservering te nemen (op de route Keulen-Frankfurt was het 3.50¤). Op de heenweg heb ik moeten staan en op de terugweg iemand van mijn gereserveerde stoel af moeten jagen. De trein was beide keren afgeladen vol.
Zoek wel even hoelang je vantevoren de stoel moet reserveren. Ik kon ter plekke zo'n 15-20 minuten voor vertrek in ieder geval geen plek meer reserveren.
Ik heb bij een loket geboekt, hele vriendelijke en behulpzame vent die ook meteen uitlegde hoe je het beste bij de beurs kon komen in Keulen en er zich voor verontschuldigde dat hij voor de trip Frankfurt-Keulen helaas geen plek kon reserveren omdat het te kort voor vertrek zou zijn. Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.
Kan ook zijn dat je alleen op het laatste moment kan reserveren als je een Bahncard hebt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:44 schreef Fogel het volgende:
Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.
Dat heeft ook weinig zin om daar een kaart voor te kopen; voor nog geen 30 euro ben je in de eerste klas van Tanger in Marrakech => http://www.oncf.ma/scripts/tarifs1.aspquote:Op woensdag 4 april 2007 23:50 schreef The.PhantoM het volgende:
tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
Waar heb je die treinkaart gekocht?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Roellio het volgende:
Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.
Zin in de zomervakantie!
Frank en Vrij, een klein winkeltje in Alkmaar dat helemaal ramvol zit met reisboeken, kaarten etc.quote:Op maandag 9 april 2007 12:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Waar heb je die treinkaart gekocht?
Het is wel ver weg. Alhoewel je natuurlijk nog een stukje zou kunnen afsteken door met Ryanair of Easyjet vanuit Marokko naar Spanje terug te vliegen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Roellio het volgende:
Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?
Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:27 schreef Roellio het volgende:
Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:
Hilversum - Parijs
Parijs - Irun
Irun - Lissabon
Lissabon - Madrid
Madrid - Valencia
Valencia - Barcelona
Barcelona - Carcassonne
Carcassonne - Venetië
Venetië - Rome
Rome - Pompeï
En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
Je kunt vaak al voor 19 euro pp enkele reis die trein boeken (een enkeltje normale prijs A'dam-Arnhem is duurder), maar 136 is ook wel OK. Voor die prijs is het goed te doen. De vier keer dat ik er in zat was het erg rustig en had ik geen probleem met die stoelen. Als je zou willen kun je er in slapen, zolang er maar niet iemand voor of achter je zit. Alle keren zat ik direct bij het kofferruim, waardoor je meer beenruimte hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.
We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen . Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.
Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapenquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
Dat zijn inderdaad de zeer ouderwetste bakken voor zover ik weet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
Met die aanbieding die hier staat van een paar weken terug, kon je gewoon met de dagtrein een retourtje München krijgen voor 78 euroquote:Op zondag 15 april 2007 00:11 schreef Jaguarized het volgende:
19 euro is best goedkoop, kan het alleen niet vinden. Ik kom nu niet lager dan 29 maar dat is nauwelijks boekbaar. Naar München dan.
Als je naar Basel of verder gaat, heb je dat soort stoelenquote:Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef PeRi het volgende:
Zijn het deze stoelen? Denk dat we het wel overleven dan .
Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de treinquote:Op zondag 15 april 2007 11:31 schreef ErikT het volgende:
Ik wil misschien ook iets met treinen deze zomer. Ik wil iig naar Sziget, misschien op de fiets, misschien met de trein. Moet nog zien. Dit is iig een nuttig topic.
Daarom moet ik nog zienquote:Op zondag 15 april 2007 22:20 schreef mynick het volgende:
[..]
Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de trein
Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.quote:Op maandag 16 april 2007 01:09 schreef SpecialGuest het volgende:
Ik overweeg ook om dit jaar met InterRail te gaan. Het komt waarschijnlijk zo uit dat mijn 26e verjaardag binnen de 22 dagen valt, weet iemand of ik nu wel een kaart tegen het jongerentarief kan kopen?
1500 euroquote:Op woensdag 11 april 2007 14:39 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?
Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.quote:Op maandag 16 april 2007 11:29 schreef mynick het volgende:
[..]
Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.
Ja, dat weet ik zeker. tenminste, het is wat ze aan het NS loket vertelden tegen een kennis van me, die heeft er ook geen problemen mee gehad. Je moet officieel naast je Interrailkaart ook je ID-kaart laten zien. In de praktijk vragen ze daar eigenlijk nooit naar en als ze dat wel doen kijken ze hooguit of de naam overeenkomt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:16 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.
Ja, voor de uitvinding van de goedkope vliegtickets was dat heel gewoon. Zeker als je in de zomer gaat is het geen probleem om een Amerikaan of Australiër tegen te komen in de trein die van Rome naar Amsterdam via Barcelona en Praag reizen in twee weken...quote:Op donderdag 19 april 2007 21:33 schreef SpecialGuest het volgende:
Zijn er hier ook mensen die in hun eentje hebben ge-InterRailed? Ik kan waarschijnlijk niemand zo gek krijgen om mijn reisgenoot te worden, en heb totaal geen ervaring met in mijn eentje in het buitenland rondreizen, overnachtingen regelen enzo... Is dat een beetje te doen?
Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:00 schreef PeRi het volgende:
Moet je bij de CNL nog een bepaalde tijd vantevoren inchecken oid? Of is het gewoon net als bij een 'normale trein'?
Ja dat sowieso, echt minstens een kwartier vantevoren daar zijn, het liefst nog eerder. Komt goed dus. Thanks! .quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...
Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik met een InterRail Global Pass voor 160 euro naar Tsjechië (praag) en terug binnen 10 dagen? (Via Deventer -> Berlijn -> Praag ?).
Hmm oke dan begrijp ik die flex nog niet zo maargoed, het is wel de bedoeling ja om alleen maar naar Praag te gaan. Welke goedkopere mogelijkheden bedoel je?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.
En bij de 159 euro komen ook nog enkele euro reserveringskosten voor de treinen, afhankelijk van welke je neemt.
Jongeren 2e klas
5 dagen ¤ 159
10 dagen ¤ 239
22 dagen ¤ 309
1 maand ¤ 399
Ligt er aan waar je vandaan komt en wanneer je gaat. Vanuit elk station in Duitsland betaal je minimaal 78 euro voor een retourtje met de trein. Met het vliegtuig ( www.skyeurope.com of http://www.germanwings.com) kun je voor ca. 80 euro vanaf Schiphol of Keulen een retourtje krijgen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hmm oke dan begrijp ik die flex nog niet zo maargoed, het is wel de bedoeling ja om alleen maar naar Praag te gaan. Welke goedkopere mogelijkheden bedoel je?
Tja, wat is duur? Je betaalt de prijs die je het waard vindt in zo'n geval denk ik. Zet jezelf een budget en houdt in de gaten wat het kost om weer terug te komen. En met 100 euro kun je net zo goed een leukere vakantie hebben als met 1000. Het is maar waar je je prioriteiten legt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:38 schreef sanni het volgende:
Hey goed topic. Vraagje: Als iemand vanuit Nederland een trip door Europa wil maken is dat heel erg kostbaar als je op de bonnefooi gaat met een koffer? of is dat wel te doen?
Schijnt een mooie route te zijn van Oslo naar Gothenborg en dan verder naar Malmo en Kopenhagen. Is niet goedkoop inderdaad en vliegen (www.sterlingticket.com) kan wel eens voordeliger zijn, maar veel minder interessant (alhoewel het uitzicht ook wel mooi is).quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:08 schreef annoh het volgende:
Zijn hier misschien mensen die eens van Oslo naar Kopenhagen zijn gereisd met de trein? Is dat goed te doen? Ik wil daarna misschien ook nog van Kopenhagen naar Berlijn met de trein, maar een vliegticket kost maar 30 euro incl. dus dat moet ik nog even bekijken.
Wat ik tot nu toe gevonden heb:
Oslo - Göteborg v.a. E57.60
Göteborg - Kopenhagen v.a. E36.40
Denk dat je mij niet begrijpt. Ik bedoelde vanuit Nederland richting Duitsland,Tjechie,Zweden/Finland e.d. bezoeken. Een soort rondtrip met goeie hotels erbij voor een redelijke prijs. Voor 14 dagen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tja, wat is duur? Je betaalt de prijs die je het waard vindt in zo'n geval denk ik. Zet jezelf een budget en houdt in de gaten wat het kost om weer terug te komen. En met 100 euro kun je net zo goed een leukere vakantie hebben als met 1000. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
Dit is best te doen in 22 dagen, maar het lijkt een wat willekeurige reis (op het concert en vriendenbezoek na). In Spanje zou ik een rondje maken met de trein via Bilbao / Madrid / Valencia / Barcelona. Of nog verder naar het zuiden naar Malaga en Sevilla. Madrid is als interrailer niet zo interessant (en je kunt er net zo goed een keer goedkoop naartoe vliegen)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 02:45 schreef VrAnKiE het volgende:
Utrech-Parijs
Parijs-madrid (nachttrein reserveren, en vanaf de grens reserveren)
madrid-girona
girona-Llanca (bij wat vrienden langs die daar in de buurt zijn voor de studie)
Llanca - marseille (meer als tussenstop) of meteen door naar Lyon, moet ik nog ff uitzoeken
Marseille of lyon dus- Dusseldorf (Pearl jam!!!)
en dan hangt het ervan af of ik dus een maand ga of niet waar ik nog allemaal heen ga. Eigenlijk wil ik ook nog sowieso ff naar berlijn....
Dat ze niet bestaan, dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat is er dan mis met de online-gegevens van de NS op dat gebied?
Hmm, nee, dat is de Swiss Pass, en die is duurder dan mijn InterRail One Country pass met dezelfde klasse, leeftijd en geldigheidsduur, dus die zal ongetwijfeld op meer lijnen geldig zijn. Die links onderaan daarvan is er eentje dood en de andere een portal waar honderdmiljard dingen over Zwitserland staan, maar die zal ik iig eens nader gaan uitpluizenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:23 schreef Hik het volgende:
Bedoel je dit?
Onderaan de pagina staan de pagina's van de zwiteserse maatschappijen, met vast de uitleg die je zoekt... ?
zijn vanaf prijzen goed zoeken. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk op kut tijden aankomt (22u savonds) en weg gaat (7u smorgens). Vliegen naar Marseille is goedkoper en beter denk ik..quote:Op zondag 17 juni 2007 01:08 schreef Toad het volgende:
Wat is dat nou weer voor onzin van Thalys. Ik moet al m'n vrienden gaan vertellen (via een e-card) dat Marseille voor 60 euro te bereiken is vanuit Nederland. Leuk en aardig, maar wanneer je een reis probeert te plannen, op de suntarieven dagen, kom je alleen maar in hogere prijsklasses uit.
ook fijn dat je eigenlijk voortdurend storingen krijgt op de websites van de NS/TGV/Thalys/NMBS
Ik heb het op allerlei manier geprobeerd, maar hij wil echt niet bij mij.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
zijn vanaf prijzen goed zoeken. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk op kut tijden aankomt (22u savonds) en weg gaat (7u smorgens). Vliegen naar Marseille is goedkoper en beter denk ik..
Leuk om meer over te horenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:15 schreef VrAnKiE het volgende:
Yay ik ben dus gaan interrailen van 3 juni tot en met 2 juli.. Had vantevoren een paar voorbeeldroutes gemaakt maar me daar helemaal niet aan gehouden, de uiteindelijke route:
Utrecht-Parijs-Avignon-Marseille-Carcassonne-Cadaques-Geneve-Bern-Munchen-Dusseldorf (Pearl Jam concert) -Berlijn-Nijmegen(Pearl jam concert)-Brugge-Utrecht
Kheb lekker de tijd genomen om elke stad/dorp te zien en dat is me goed bevallen. Het viel me enorm mee hoeveel mensen je ontmoet als je in je eentje op reis bent trouwens, en ook vooral veel locals waar je normaal als je met meer mensen bent niet zo gauw mee zou gaan praten! Maar al met al een supertoffe ervaring, heb veel geleerd over de steden waar ik ben geweest, en veel over mezelf natuurlijk, en heb veel leuke mensen ontmoet! Dit was mn eerste keer interrailen maar zeker niet de laatste!
Eerst even de vragen;quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Leuk om meer over te horen
Heb je nog gebruik gemaakt van speciale reisgidsen, of ben je overal ter plekke dingen uit gaan zoeken? En was het makkelijk om overal slaapplaatsen en reserveringen te regelen?
* voegt to aan Favorieten als nieuwe Bijbelquote:Op donderdag 12 juli 2007 18:47 schreef MCH het volgende:
http://www.thomascookpublishing.com/book.htm?book_id=44
Bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee!quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:23 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
-
Bedankt voor je reactie!quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:40 schreef beertenderrr het volgende:
-
Soms wel, soms niet. Soms is het gebruik van slaapzakken niet toegestaan, soms verplicht, en vrijwel altijd kun je bedlinnen - eventueel tegen betaling - bij de receptie krijgenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog een vraagje:
We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
Welk (youth)ho(s)tel was dat in Lissabon? Ik ga over 2 weken met mn vriendin treinen door Portugal, en we zijn ook van plan een paar dagen Lissabon aan te doen. We hebben een camping gevonden (camping Lisboa), maar een goedkoop hotel in het centrum is altijd beter natuurlijk! En verder nog tips voor Portugal?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:19 schreef SuperSchurk het volgende:
Het is altijd een beetje afwachten waar je terecht komt natuurlijk. In madrid zaten we in een enorm onduidelijk 3 kamer hostel van 2 hele oude mensjes. In lissabon in een soort van grote hotelkamer midden in het centrum tegenover de H&M, met tv, grote bedden, en een fatsoenlijk ontbijt.
Ik heb nog nooit een hostel meegemaakt dat geen bedlinnen levert.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog een vraagje:
We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
Thanks, dat is precis de manier die ik voor ogen heb! Ik wil alleen even bij de "experts" checken of het in Europa mogelijk is (heb het wel in Canada en Noorwegen gedaan), maar dat komt wel goed zie ik zo...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
-
Met een simpel pitje kan je zo goed als alle maaltijden wel maken, als het water van de spagheti eenmaal kookt kan je het bijvoorbeeld wegzetten en de saus maken en als je klaar bent met de saus is de pasta zo ongeveer ook wel klaar. Je moet niet de hoogste eisen stellen, want dan kan je verrekte veel maken.quote:Op zondag 15 juli 2007 17:34 schreef Sport_Life het volgende:
Voor degene die ook op campings verblijven: Nemen jullie gas- en kooktoestellen mee en zo ja, hoeveel dan? Neemt zo veel ruimte in beslag (is al snel 3 kg bij elkaar) maar aan de andere kant is het natuurlijk wel de charme van cameren .
Alternatief is natuurlijk hostels enzo, maar ik vind met vriendinnetje een camping veel fijner . Bovendien moeten we voor NoordPortugal toch campings hebben, dus tentje moet sowieso mee .
Ja, dat vroeg ik me ook al af. MaJo en ik willen met de Thalys, waar je net zoals voor de ICE toeslag voor moet betalen. Ik neem aan dat je dus alleen die toeslag moet betalen en dan niet ook nog eens van ons vertrekpunt (A'dam) tot aan de grens... Maar dat is dus nergens duidelijk te vinden.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?
Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?
Als je gebruik wilt maken van de Interrail korting, moet je die meteen reserveren bij het kopen van je interrail kaart (kan misschien ook nog wel later, maar vrijwel zeker niet aan elk loket). Voor Utrecht - Duisburg betaal je dan de helft, plus je boekingskosten en reserveringskosten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?
Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?
En moet ik die ICE vanuit Utrecht reserveren?
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:01 schreef Misanthropist het volgende:
tvp voor doorlezen vanavond
hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vindenquote:Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
Dat was Interrail voor 40-plussers...quote:Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
natuurlijkquote:Op maandag 23 juli 2007 14:24 schreef Omaha het volgende:
Kun je het hele jaar door interrailen?
Klinkt een beetje bekend. Ik heb een "10 dagen binnen 22 dagen reizen"-ticket gekocht.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:30 schreef MaJo het volgende:
Even een tvptje Ik ga volgende week via Parijs, Venetië, Kroatië en Bosnië 22 dagen interrailen naar Sziget (festival in Budapest). Zal morgen het topic doorlezen en wat uitgebreider reageren maar nu eerst
Lien en ik gaan ook woensdag voor 22 dagen op reisquote:Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten
Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
Van Budapest naar Cluj naar Brasov - Boekarest (naar Sofia) naar Belgrado naar Ljubljana naar Venetiëquote:Op maandag 23 juli 2007 16:34 schreef stimmerx het volgende:
Heeft er btw nog iemand tips voor de 10 dagen die ik tussen Budapest en Venetie te reizen heb?
Tip: vergeet ook Polen niet; rechtstreekse trein vanuit Dresden naar Wroclaw vanwaar je weer verder kan naar Krakauquote:Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten
Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdamquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
Noodkreet:
Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
European Rail Timetable in de winkel kopen?
Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...
De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
Donner: ausverkauftquote:Op maandag 23 juli 2007 20:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdam
Op het station verkochten ze wel het Duitse spoorboek met daarin de belangrijkste Duits - Europese verbindingen, maar ik meen dat die alleen nog maar op CD-ROM wordt uitgegeven.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:57 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet jij toevallig of ze dit soort dingen ook in Duitsland op de stations verkopen, met name Frankfurt Hbf?
Dat kunnen we inderdaad proberen te regelen op Rotterdam CS woensdag, thanksquote:Op maandag 23 juli 2007 21:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vroeger kon je bij het NS internationaal loket gratis een EUrail boekje krijgen met daarin vrijwel alle EC / EN treinen en HSL's met aansluitingen op binnenlandse treinen. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor de Amerikaanse EUrail gebruiker, maar als je er om vraagt zou je er wel een moeten kunnen krijgen, mits ze nog bestaan.
treinreiswinkelquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
Noodkreet:
Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
European Rail Timetable in de winkel kopen?
Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...
De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
Da's iets te ver (tenzij 's avonds open), maar toch bedanktquote:
Jawel hoor!quote:Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vinden
volgens mij wanneer je boekt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:56 schreef greatgonzo het volgende:
vraagje, is leeftijd gebonden aan de reistijd, of wanneer je boekt?
Wordt namelijk 1 september 26, wil de laatste drie weken van september weg. Dat scheelt dus 100 piek
met zn 2en maak ik ook wel contact met anderen vaak. Loop toch met een rugzak rond en meestal groet je dan andere backpackers, wat vaak resulteert in een praatje.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:21 schreef Willy84 het volgende:
Als je alleen reist maak je wel veel makkelijker contact. Je stelt je opener op. Met z'n tweeen sluit je je toch meer af en zou je je eerder aan je planning houden.
Reizen de meeste mensen alleen of met meerdere..?? En waarom?
Ligt er natuurlijk aan waar je naartoe gaat. Als je kiest voor zo goedkoop mogelijk, denk ik aan Dag 1 naar Praag, twee nachten daar, dan door naar Krakow en terug via Berlijn voor een paar nachten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:20 schreef Slazenger het volgende:
Ik zit erover te denken om te Interrailen met een Global Pass voor 5 reisdagen (geldig binnen 10 dagen).
Als ik ervan uitga dat ik in de goedkoopst mogelijke hostels overnacht, wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn aan de totale reis (inclusief toeslagen, reserveringen, etc.)?
Veel reserveringen heb je over het algemeen niet nodig. En anders even opschrijven op een briefje wat je hebben wil met behulp van een taalgids.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:43 schreef Slazenger het volgende:
Bedankt voor je antwoord.
Op de site van de NS zie ik dat je maar 2 treinreizen van te voren kunt reserveren en de rest onderweg moet doen, is het erg moeilijk om dat te regelen in het buitenland (zeker als je alleen maar Engels kunt)?
Ik ben voornamelijk geinteresseerd in de bereikbaarheid van campings per openbaar vervoer in de omgeving van Brest/Quimper, Haute Savoie, Cote d'azur, Ardeche en Bordeaux.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:27 schreef Sabinee het volgende:
Bah, typ ik net een heel verhaal, is het ineens weg.
Nog een keer, iets minder uitgebreid.
Ik ga van 7 juli tot 28 juli door Frankrijk interrailen met mijn vriend. We willen graag kamperen op een beetje mooie, goedkope campings, we hoeven echt niet veel faciliteiten zoals zwembaden enzo, we zwemmen wel in zee / meer / etc
Vraag: zijn leuke campings een beetje goed te bereiken met het openbaar vervoer (als in: bussen of iets dergelijks) dus geen dure, vieze stadscampings?
De laatste drie dagen van de reis zullen we waarschijnlijk in Parijs in een goedkoop hostel gaan om daar nog lekker van de stad te genieten.
We willen echt een rondreis maken door Frankrijk, dus als je nog dingen weet die we echt niet mogen missen of handige tips hebt: ik hoor het graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |