abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 juni 2006 @ 07:44:52 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38645456
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 01:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Profiel:Directeur ICT bedrijf.

Knap hoor op je 22ste en dan nog al die tijd besteden aan diertjesleed.
Meneer woont nog bij pappie en mammie thuis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38645768
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 01:41 schreef TechXP het volgende:
Je moet wel in verbinding blijven met de maatschappij, zodat je wellicht inspiratie kan zijn voor andere mensen.
Mghi. Ik krijg helemaal zo'n beeld van een zendeling in een Afrikaans land waar je de arme negertjes eens de liefde gods gaat bijbrengen.
Kijk wat dat voor goeds heeft gebracht

Oh en ontopicer
Vegetariër/veganist worden mag je vooral doen, maar val mij er in mijn dagelijks leven niet mee lastig. Voor vegetarisch etende vrienden kook ik vleesloos, maar daar heb je het mee gehad.
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:21:49 #203
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38645774
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 01:21 schreef TechXP het volgende:

Hier in de buurt zijn ook open dagen bij de boeren. Kan je langs gaan bij de kaasmakers, boeren e.d.
In het groene hart is geen zeer intensieve veeteelt. Legbatterij is lastig hier te vinden in de buurt. Er zit er eentje in Amstelveen. Verder zijn er wel scharrelboerderijen en ook redelijk wat biologische veehouderijen. Er zit zelfs een paardenmelker in de buurt.
Ja, blabla. Maar ben je er ook wel eens gewéést? Heb je een boer wel eens geholpen bij het zorgen voor de beesten? Heb je wel eens met een boer over zijn dieren gepraat? Ik denk het niet. Zal wel tegen je principes zijn. Gevolg is wel dat je in de ruimte loopt te lullen aangezien je niet het flauwste idee hebt waar je over praat.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:23:11 #204
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38645786
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 01:41 schreef TechXP het volgende:

Wat is er dan wereldvreemd aan? Bij wereldvreemd moet ik denken aan mensen die in een fantasie leven en geen kennis van zaken hebben.
Goh. Tsja.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:23:38 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38645791
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mghi. Ik krijg helemaal zo'n beeld van een zendeling in een Afrikaans land waar je de arme negertjes eens de liefde gods gaat bijbrengen.
Kijk wat dat voor goeds heeft gebracht
Ik vrees dat TechXP zichzelf ook een beetje zo ziet, als missionaris.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:54:30 #206
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38649217
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 01:49 schreef golfer het volgende:
Knap hoor op je 22ste en dan nog al die tijd besteden aan diertjesleed.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 07:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Meneer woont nog bij pappie en mammie thuis.
Argumentatie op en dan persoonlijke aanval inzetten?

Ik heb een eigen bedrijf. Vooral in dienst van organisaties. Jammer genoeg verdient dat nog niet zoveel En moet ook nog mijn opleiding af maken.

Tijd maak je voor dieren. Tijd maak je voor iets waar je in gelooft

[ Bericht 18% gewijzigd door TechXP op 08-06-2006 11:01:37 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:59:36 #207
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38649395
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:21 schreef Vanyel het volgende:
Mghi. Ik krijg helemaal zo'n beeld van een zendeling in een Afrikaans land waar je de arme negertjes eens de liefde gods gaat bijbrengen. Kijk wat dat voor goeds heeft gebracht
Hahah, nee hoor, maar ik hoop wel dat ik mensen kan bewegen anders te leven. En dat lukt toch goed.
En hoop dat ik wat dingen kan veranderen hier in Nederland. Ik heb met acties tegen circussen al heel wat mensen bereikt en bewust gemaakt van het dierenleed. Dus ik denk dat ik goed bezig ben. Ik hoef er geen standbeeld voor ofzo hoor.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:21 schreef Isegrim het volgende:
Ja, blabla. Maar ben je er ook wel eens gewéést? Heb je een boer wel eens geholpen bij het zorgen voor de beesten? Heb je wel eens met een boer over zijn dieren gepraat? Ik denk het niet. Zal wel tegen je principes zijn. Gevolg is wel dat je in de ruimte loopt te lullen aangezien je niet het flauwste idee hebt waar je over praat.
Jij bent geloof een beetje zo van.. als je nooit boer bent geweest, dan mag je er niet over lullen... dat is een foute redenering. Ik heb met boeren gepraat (zoals ik zei ken ik zelfs een boer in de familie) en ben op boerderijen geweest. Maar je begrijpt wel dat ik niet kind aan huis ben bij boeren natuurlijk.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:07:12 #208
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38649600
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:59 schreef TechXP het volgende:

Jij bent geloof een beetje zo van.. als je nooit boer bent geweest, dan mag je er niet over lullen...
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik vind wel dat je geen oordeel over iets kunt hebben totdat je het echt kent. En ik merk aan jouw uitspraken dat je heel weinig weet over hoe het toegaat op het gemiddelde boerenbedrijf.
quote:
Ik heb met boeren gepraat (zoals ik zei ken ik zelfs een boer in de familie) en ben op boerderijen geweest.
Vertel. Waarover heb je met ze gepraat? Wat deed je op die boerderijen?
quote:
Maar je begrijpt wel dat ik niet kind aan huis ben bij boeren natuurlijk.
Nee, want jij kunt hen toch alleen maar zien als Het Kwaad.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:10:33 #209
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38649687
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:07 schreef Isegrim het volgende:
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik vind wel dat je geen oordeel over iets kunt hebben totdat je het echt kent. En ik merk aan jouw uitspraken dat je heel weinig weet over hoe het toegaat op het gemiddelde boerenbedrijf.
Vertel dan wat er fout is aan mijn uitspraken?
quote:
Vertel. Waarover heb je met ze gepraat? Wat deed je op die boerderijen?
Info verkrijgen.
quote:
Nee, want jij kunt hen toch alleen maar zien als Het Kwaad.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:12:29 #210
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38649740
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:10 schreef TechXP het volgende:

[..]

Vertel dan wat er fout is aan mijn afspraken?
Ja hallo, als dat niet duidelijk is geworden in het voorgaande, dan zou ik een beetje beter lezen. De bottomline is dat de meeste dieren op de meeste boerderijen prima verzorgd worden.
quote:
Info verkrijgen.
Met een geheime agenda of gewoon uit interesse? Wat voor info?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:17:57 #211
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38649898
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:12 schreef Isegrim het volgende:
Ja hallo, als dat niet duidelijk is geworden in het voorgaande, dan zou ik een beetje beter lezen. De bottomline is dat de meeste dieren op de meeste boerderijen prima verzorgd worden.
Ja, maar daar verschillen wij gewoon van mening over. Tuurlijk zijn er gradaties, dat weet ik ook wel. En de kippen zijn toch wel de dieren die het meeste leed toegebracht worden. Maar goed.. ik blijf het slecht vinden.
quote:
Met een geheime agenda of gewoon uit interesse? Wat voor info?
Je moet soms bij bedrijven zijn om te kijken hoe het er aan toe gaat. Net doen alsof je geinteresseert bent in het boer zijn, maar vooral er zijn om te kijken in hoeverre die boer enzo omgaat met de dieren etc. Verder kan je zoals ik zei beter onverwachts een kijkje nemen in een schuur enzo, omdat je dan een realistisch beeld krijgt bij de boer.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:19:44 #212
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38649943
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:17 schreef TechXP het volgende:

[..]

Je moet soms bij bedrijven zijn om te kijken hoe het er aan toe gaat. Net doen alsof je geinteresseert bent in het boer zijn, maar vooral er zijn om te kijken in hoeverre die boer enzo omgaat met de dieren etc. Verder kan je zoals ik zei beter onverwachts een kijkje nemen in een schuur enzo, omdat je dan een realistisch beeld krijgt bij de boer.
Ja, want boeren zijn ineens heel lief voor hun dieren als ze weten dat er een vegafundi langskomt.

Zomaar een kijkje nemen is trouwens wel gewoon een onwettig iets. Je kan niet zomaar iemands terrein betreden.

Magoed, je gaat daar dus al onder valse voorwendselen heen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:24:08 #213
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38650097
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:19 schreef Isegrim het volgende:
Ja, want boeren zijn ineens heel lief voor hun dieren als ze weten dat er een vegafundi langskomt.

Magoed, je gaat daar dus al onder valse voorwendselen heen.
Ja tuurlijk. Denk je dat ik ook bijvoorbeeld circussen bezoek en dan met een anti-circus t-shirt ga rondlopen? Denk je dat ik dan de juiste info krijg en een goed beeld?
Zelfde bij de 'boer'.
quote:
Zomaar een kijkje nemen is trouwens wel gewoon een onwettig iets. Je kan niet zomaar iemands terrein betreden.
Ach.. er mag zoveel niet. Het terrein even opgaan en even binnen wat foto's maken is toch zo een groot vergrijp...
Het is voor een maatschappelijk belang. Vind ik belangrijker dan een eventuele boete.

Overigens vind ik het onrespectvol als je vegafundi gebruikt. Je moet me niet in de lijst zetten van moslimfundi's e.d. terwijl je me nog niet eens kent in het echt.

[ Bericht 17% gewijzigd door TechXP op 08-06-2006 11:42:24 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:46:56 #214
142793 SlodderJos
Bekem is lekkem!
pi_38663994
Wat ben ik blij dat ik vanavond weer lekker 200 gram biefstuk kan schranzen.
"Schijten? 5e verdieping!"
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:27:37 #215
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38665089
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:24 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Denk je dat ik ook bijvoorbeeld circussen bezoek en dan met een anti-circus t-shirt ga rondlopen? Denk je dat ik dan de juiste info krijg en een goed beeld?
Ik hou niet van mensen die liegen.
quote:
Ach.. er mag zoveel niet. Het terrein even opgaan en even binnen wat foto's maken is toch zo een groot vergrijp...
Het is voor een maatschappelijk belang. Vind ik belangrijker dan een eventuele boete.
Maatschappelijk belang? 95% van de maatschappij heeft een broertje dood aan types als jij.
quote:
Overigens vind ik het onrespectvol als je vegafundi gebruikt. Je moet me niet in de lijst zetten van moslimfundi's e.d. terwijl je me nog niet eens kent in het echt.
Ik heb ook weinig respect voor je dictatoriale opvattingen om eerlijk te zijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:51:51 #216
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38665867
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:27 schreef Isegrim het volgende:
Ik hou niet van mensen die liegen.
Ik hou niet van dierenleed.
quote:
Maatschappelijk belang? 95% van de maatschappij heeft een broertje dood aan types als jij.
95% van de mensheid weet amper hoe dieren gehouden worden, hoe er mee omgegaan wordt of dient te worden etc. Het dient dus het maatschappelijke belang om mensen bewust te maken. Men heeft recht op wat er gebeurd achter de deuren van de bioindustrie etc.
quote:
Ik heb ook weinig respect voor je dictatoriale opvattingen om eerlijk te zijn.
Mag je me toch uitleggen wat er dictatoriaal aan is. Ik leg niemand iets op. Daar heb ik ook geen macht voor. En zelfs al zou ik de macht hebben zou ik dat niet zo gebruiken en verbod leggen erop.
Zelfs de veganistische president van slovenie doet dat niet. Je hebt er namelijk niets aan als een een volk tegen iets is en jij iets dwingt. Mensen moeten zelf bewust worden van hun handelen en wat voor impact dat heeft op mens, dier en milieu. Ik kan alleen maar proberen mensen bewust te maken. En hopen dat er een bewustwording op gang gezet wordt.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:04:27 #217
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38666283
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:51 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik hou niet van dierenleed.
En het doel heiligt de middelen?
quote:
95% van de mensheid weet amper hoe dieren gehouden worden, hoe er mee omgegaan wordt of dient te worden etc. Het dient dus het maatschappelijke belang om mensen bewust te maken. Men heeft recht op wat er gebeurd achter de deuren van de bioindustrie etc.
Die onwetendheid waar jij zo op hamert is echt onzin. De meeste mensen weten het, de rest interesseert het niet. Live with it.
quote:
Mag je me toch uitleggen wat er dictatoriaal aan is. Ik leg niemand iets op.
Uit je posts blijkt maar al te duidelijk hoe graag je dat wel niet zou willen. In elk geval stel je je uitermate arrogant en betweterig op richting anderen en weiger je te accepteren dat zij op basis van dezelfde feiten tot een andere keus kunnen en willen komen. Mensen mogen vinden wat ze willen, maar zodra ik in iemand de neiging bespeur om zijn of haar mening op te dringen aan anderen, word ik persoonlijk ietwat kregelig. Ook grappig is dat je blijkbaar niet beseft dat jouw manier van doen averechts werkt. Jij bent voor het vegetarisme wat pmb_rug is voor het geloof. Afschrikwekkend voorbeeld.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:46:57 #218
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38667611
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:04 schreef Isegrim het volgende:
En het doel heiligt de middelen?
Dat ligt aan de middelen.
quote:
Die onwetendheid waar jij zo op hamert is echt onzin. De meeste mensen weten het, de rest interesseert het niet. Live with it.
Ik merk veel onwetende mensen. Sommige weten wel wat hoor, maar echt de details.. nee dat niet en sommige weten totaal niets. Ik heb ook lang in onwetendheid geleefd vroeger.
quote:
Uit je posts blijkt maar al te duidelijk hoe graag je dat wel niet zou willen.
Dan moet je mijn posts lezen. Ik wil bewustwording bij de mensen. Men moet zelf die keuze maken.
quote:
In elk geval stel je je uitermate arrogant en betweterig op richting anderen en weiger je te accepteren dat zij op basis van dezelfde feiten tot een andere keus kunnen en willen komen.
Men mag natuurlijk een andere keuze maken. Maar zolang hun keuze voor mij en vele andere levens negatief iets betekent ga ik door om toch die mensen te raken ergens. Misschien dat ze toch nog het anders gaan bekijken Kortom.. ik probeer bewustzijn te creeeren in de maatschappij.
Ik vind me niet beter dan anderen. Ik ben een gelijke. Maar ik geloof dat ik mensen kan bewegen anders te gaan denken. En dat lukt me goed. Genoeg mensen tot nadenken aangezet. Mensen die vegetarier geworden zijn of veganist. Maar ook die biologisch vlees zijn gaan eten en geen bioindustrie-eieren meer nemen e.d. Het gaat niet om hoe ver die stap is, maar dat men de wil krijgt kritisch te zijn op de maatschappij ten opzichte van mens, dier en natuur.
quote:
Mensen mogen vinden wat ze willen, maar zodra ik in iemand de neiging bespeur om zijn of haar mening op te dringen aan anderen, word ik persoonlijk ietwat kregelig.
Ik heb een mening die ik NIET opdring. Opdringen is totaal iets anders. Daarnaast is een vegamening hebben sowieso al vaak direct iets wat direct als opdringen gezien wordt. Als ik in dit topic alleen al zou zeggen dat ik veganist ben en een uitlegje geef waarom, dan zien vele vleeseters dat al als een aanval. En vinden het direct opdringerig. Denk dat de vegetariers en andere veganisten hier dat kunnen beamen. En is geloof al tig keer gezegd. De mening van vegetariers of veganisten is een dreiging voor vleeseters en dat wekt de agressieve houding van vleeseters blijkbaar op.
quote:
Ook grappig is dat je blijkbaar niet beseft dat jouw manier van doen averechts werkt. Jij bent voor het vegetarisme wat pmb_rug is voor het geloof. Afschrikwekkend voorbeeld.
Ik ben geen vegetarier. Een veganist.
Mijn 'succes' laat al genoeg zien dat mijn manier gewoon een manier is die bepaalde mensen tot nadenken aanzet. Dat het bij jouw niet werkt en bij jouw een agressieve defensieve houding uitroept, dat kan. Dat merk ik wel vaker. Alleen al als ik zeg dat ik veganist ben. Dat heeft meer te maken met dat je me als een dreiging ziet die wellicht jouw 'eigen belang' in de weg zit. Maar goed.. genoeg gediscussieerd er denk over. We worden het toch niet eens.
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:06:12 #219
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38668241
Jij legt niet alleen uit waarom jij zelf vegetariër (oh, sorry, veganist, wat een afschuwelijke fout, vegetariërs zijn natuurlijk ook zeer inferieur in hun keuze) bent. Jij vertelt waarom je vindt dat anderen het ook zouden moeten worden en je laat duidelijk merken dat de keus om geen veganist te zijn inferieur is aan de jouwe. Geen enkel argument is goed genoeg, want alleen jouw keus is juist.

Je laatste alinea is alweer een mooie illustratie. Mensen die zich aan je ergeren, die moeten wel diep van binnen voelen dat je eigenlijk gelijk hebt. Ik ben zelf vijftien jaar vegetariër geweest, en dan moet jij een bedreiging voor mij vormen? Ik dacht ooit net als jij en dat idee vind ik niet zozeer bedreigend als wel dieptriest. De wereld is niet zwartwit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Isegrim op 08-06-2006 20:12:14 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:22:15 #220
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38668830
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:06 schreef Isegrim het volgende:
Jij legt niet alleen uit waarom jij zelf vegetariër (oh, sorry, veganist, wat een afschuwelijke fout, vegetariërs zijn natuurlijk ook zeer inferieur in hun keuze) bent. Jij vertelt waarom je vindt dat anderen het ook zouden moeten worden en je laat duidelijk merken dat de keus om geen veganist te zijn inferieur is aan de jouwe. Geen enkel argument is goed genoeg, want alleen jouw keus is juist.
Nee hoor, dat zie je zeer verkeerd. Ik geef enkel aan waarom ik VIND dat andere dat moeten zijn. En ik maak geen keuze voor ze. Ik geef alleen de argumenten aan waarover ze kunnen nadenken.
Wat ik laat merken is alleen dat ik het jammer vind dat men geen veganist is terwijl er zoveel goede argumenten zijn. En tuurlijk vind ik dat mijn keuze de 'juiste' is. Net als dat jij vind dat jouw keuze de juiste is. Maar 1 ding is belangrijk om te begrijpen en dat is dat we de keuzevrijheid hebben om zelf te kiezen.
quote:
Ik ben zelf vijftien jaar vegetariër geweest, en dan moet jij een bedreiging voor mij vormen? Ik dacht ooit net als jij en dat idee vind ik niet zozeer bedreigend als wel dieptriest. De wereld is niet zwartwit.
De wereld is ook niet grijs. De wereld is vol kleur.
Daarnaast.. kom wel meer van die vegetariers tegen die nu erg af geven op het vegetarisme e.d.
Blijkbaar vind je het dus wel een bedreiging voor je. Dat merk ik wel uit de houding die je opstelt. Vind ik jammer. Het kan ook anders, door gewoon op de argumenten in te gaan of te ontkrachten. Niet maar de persoonlijke weg te kiezen. Aanval lokt aanval uit.
pi_38668896
tech, je bent blind. Je leest alleen wat je wil lezen.
underground forever baby
pi_38668915
in ieder geval heb je alle mensen die overwogen vegetarier te worden uit dit topic gejaagd..
underground forever baby
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:26:15 #223
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38668981
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:22 schreef TechXP het volgende:
Net als dat jij vind dat jouw keuze de juiste is.
Ik vind dat mijn keuze de juiste keuze is voor mij en voor mij alleen. Ik vind niet dat mijn keuze de juiste keuze is voor anderen.
quote:
Daarnaast.. kom wel meer van die vegetariers tegen die nu erg af geven op het vegetarisme e.d.
Blijkbaar vind je het dus wel een bedreiging voor je. Dat merk ik wel uit de houding die je opstelt. Vind ik jammer. Het kan ook anders, door gewoon op de argumenten in te gaan of te ontkrachten. Niet maar de persoonlijke weg te kiezen. Aanval lokt aanval uit.
Ik heb helemaal niets tegen vegetarisme. Zou wel een beetje achterlijk zijn nietwaar? Ik heb alleen iets tegen het soort fundamentalistische houding dat jij tentoonspreidt. Tegen je veganisme heb ik helemaal niets. Tegen je bekeringsdrang en je activisme wel.

Waar zou ik me nou precies bedreigd door moeten voelen dan? Ik ken alle argumenten, maar blijkbaar waren er voor mij zwaarwegender argumenten om geen vegetariër meer te zijn. Dat gaat er bij jou natuurlijk niet in, maar daar kan ik weinig aan doen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_38669607
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:51 schreef TechXP het volgende:

95% van de mensheid weet amper hoe dieren gehouden worden, hoe er mee omgegaan wordt of dient te worden etc. Het dient dus het maatschappelijke belang om mensen bewust te maken. Men heeft recht op wat er gebeurd achter de deuren van de bioindustrie etc.
Laten we dan eens een rooskleurig toekomstbeeld schetsen en net doen alsof alle beestjes in Nederland vanaf morgen perfect behandeld worden. Kalveren groeien op bij hun moeder, alle koeien staan in de wei, alle varkens rollen door de modder en alle kanaries zitten niet meer in kooien.

Zou je dan vlees gaan eten?
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:42:54 #225
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38669670
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:41 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Laten we dan eens een rooskleurig toekomstbeeld schetsen en net doen alsof alle beestjes in Nederland vanaf morgen perfect behandeld worden. Kalfjes bij hun mama, koetjes in de wei, varkens in de modder en alle kanaries uit hun kooien.

Zou je dan vlees gaan eten?
Natuurlijk niet, hij is principieel tegen het doden van dieren, hoe ze ook gehouden worden.

Mooi argument dat Piet ooit gaf trouwens: als vegetariër of veganist draag je helemaal niets bij aan een beter welzijn voor consumptiedieren. Beter kun je biologisch vlees gaan consumeren.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_38669797
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:42 schreef Isegrim het volgende:


Natuurlijk niet, hij is principieel tegen het doden van dieren, hoe ze ook gehouden worden.
Daar ga ik ook van uit. En als dat zo is slaat het hele bio-industrieargument natuurlijk nergens op.
quote:
Mooi argument dat Piet ooit gaf trouwens: als vegetariër of veganist draag je helemaal niets bij aan een beter welzijn voor consumptiedieren. Beter kun je biologisch vlees gaan consumeren.
Sterker nog: als je echt iets wil bijdragen aan het welzijn van dieren moet je in een klein bescheiden huisje gaan wonen, gemiddeld niet meer dan vijf kilometer per dag reizen en je eigen graan verbouwen. Op die manier eis je zo min mogelijk ruimte (woning, wegen, kantoren, fabrieken) voor jezelf op en geef je dieren en planten zoveel ruimte als maar mogelijk is. Perfecte symbiose lijkt me

Behalve dan dat je natuurlijk wel af en toe een konijntje moet verschalken, want dat is goed voor je en heel natuurlijk.
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:48:02 #227
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38669878
Hmja, ik ben benieuwd of primitieve stammen die nog op de oude wijze jagen en verzamelen van TechXP wél vlees mogen eten...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:49:12 #228
92279 N.icka
Windforce 11
pi_38669929
Ik eet geen vlees omdat er genoeg andere dingen zijn om te eten .Voor mij hoeven ze geen beest voor mijn diner te slachten
pi_38669996
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:48 schreef Isegrim het volgende:
Hmja, ik ben benieuwd of primitieve stammen die nog op de oude wijze jagen en verzamelen van TechXP wél vlees mogen eten...
Volgens mij heeft hij ooit in een ander topic gezegd dat hij fundamenteel tegen vlees eten is. Kan me vergissen natuurlijk. Ik hoor wel graag hoe hij er over denkt .
ijs_beer fan!
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:04:58 #230
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38670550
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:24 schreef Laton het volgende:
in ieder geval heb je alle mensen die overwogen vegetarier te worden uit dit topic gejaagd..
Ik ben niet begonnen met mijzelf aan te vallen Maar wat mij betreft mag het topic opgeschoond worden.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:05:55 #231
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38670587
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:41 schreef ChrisJX het volgende:
Zou je dan vlees gaan eten?
Nee, omdat ik tegen gebruik van dieren ben voor onze doelen.

En daarnaast eet ik geen vlees ook vanuit gezondheidsredenen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:10:42 #232
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38670794
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:04 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik ben niet begonnen met mijzelf aan te vallen Maar wat mij betreft mag het topic opgeschoond worden.
Topics als dit verzanden altijd in dezelfde discussie.

Mensen ageren tegen jou wegens je houding, niet wegens je veganisme. Maar zoals iemand anders al opmerkte, jij leest toch vooral wat je graag wilt lezen. In elke zin van je opponent zie je een bevestiging van je eigen gelijk. En daarin doe je me wel heel sterk denken aan fundamentalistische gelovigen...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:12:49 #233
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38670878
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:48 schreef Isegrim het volgende:
Hmja, ik ben benieuwd of primitieve stammen die nog op de oude wijze jagen en verzamelen van TechXP wél vlees mogen eten...
Ik ben wel tegen vlees eten natuurlijk, want vind dat de mensen dat niet zouden moeten doen (omdat ik vind dat mensheid niet voor vlees bestemd is op de huidige manieren).
Maar vind de wijze waarop de oude inheemse stammen leven met de natuur wel 'goed'. In een balans met de natuur en niet meer nemen dan nodig en veel teruggeven. Ze zijn niet destructief.
Dus dat kan ik respecteren in ze. De rest van de mensheid kan er veel van leren.
Ik ben er van overtuigd ook dat mens niet gemaakt is om veel vlees te eten (niet op deze manier.. opportunistisch alleen enzo) en onze voorgangers waren ook niet echt vleeseters. Er zijn stammen die vegetarisch en veganistisch leven. Al 5000 jaar lang zelfs sommige.

Daarnaast zijn veel stammen ten prooi gevallen aan de houding van de rest van de wereld en plunderen ze nu ook veel of doden dieren etc. onnodig. De balans is er steeds minder en minder en dat is geen goede ontwikkeling.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:13:08 #234
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38670893
lieve mensen, kunnen we het ook gewoon onderling gezellig houden, en discussiëren over het al of niet worden van vegetariër, en elkaar niet zo op de man aanvallen..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:14:22 #235
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38670943
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:10 schreef Isegrim het volgende:
Mensen ageren tegen jou wegens je houding, niet wegens je veganisme. Maar zoals iemand anders al opmerkte, jij leest toch vooral wat je graag wilt lezen. In elke zin van je opponent zie je een bevestiging van je eigen gelijk. En daarin doe je me wel heel sterk denken aan fundamentalistische gelovigen...
hahaha.. ik ga er niet eens meer op in, omdat je zo wel door kan blijven gaan. De aanvallen op mijn reactie manier vind ik onsportief.. tsja...
pi_38670950
niet je mening, maar de manier waarop en je totale disrespect voor anderen over dit onderwerp zijn het probleem tech
underground forever baby
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:17:43 #237
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38671097
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:14 schreef Laton het volgende:
niet je mening, maar de manier waarop en je totale disrespect voor anderen over dit onderwerp zijn het probleem tech
Ik respecteer de personen wel hoor, maar zoals ik eerder zei.. niet de inhoud van de keuzes die ze maken. Kortom valt men over mijn mening daarover.
Weet ook niet of er een volwassen discussie mogelijk is op Fok!. Hoewel ik goede discussies heb meegemaakt op fok!.
pi_38671156
met jou niet. Jij bepaald namelijk voor anderen of hun argumenten valide zijn. Plus je hebt allang van te voren bedacht dat mensen "bang" voor je zijn en dus ga je er al vanuit te weten waarom mensen doen wat ze doen. En daar zit je denkfout.
underground forever baby
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:20:47 #239
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38671218
Wat houdt 'een volwassen discussie' dan in volgens jou? Dat mensen toegeven dat jij eigenlijk gelijk hebt...? Dat mensen niet vallen over het feit dat jij de inhoud van hun mening niet wenst te respecteren? Wat is er onvolwassen aan de huidige discussie?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_38671402
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:12 schreef TechXP het volgende:

Ik ben wel tegen vlees eten natuurlijk, want vind dat de mensen dat niet zouden moeten doen (omdat ik vind dat mensheid niet voor vlees bestemd is op de huidige manieren).
Wat bedoel je met 'op de huidige manieren'?
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:28:38 #241
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38671565
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:19 schreef Laton het volgende:
met jou niet. Jij bepaald namelijk voor anderen of hun argumenten valide zijn. Plus je hebt allang van te voren bedacht dat mensen "bang" voor je zijn en dus ga je er al vanuit te weten waarom mensen doen wat ze doen. En daar zit je denkfout.
Ik geef alleen maar aan wat ik over die argumenten denk. Dat betekent toch echt niet dat ik voor hun wat uit maak? 'lekker' e.d. zijn in mijn ogen geen goede argumenten. Dat is mijn mening. En dat heb ik laten horen. Dat is wat ik bedoel met dat men zich aangevallen voelt, men gaat er direct vanuit dat ik iets aan het opdringen ben, maar dat is zeker niet wat ik doe of wat mijn bedoeling is. Ik wil alleen mijn mening ventileren en uitleggen wat ik vind er van. Dat geef ik dan ook.
Men gaat echter in dit topic direct over naar persoonlijke aanval..en gaat zeuren over dat ik geen kennis van zaken heb, dat ik nog thuis woon, dat soort dingen worden er geroepen. Dat is niets anders, dan de discussie over te laten gaan naar persoonlijke aanval.

Kijk ik vind het best als er feedback word gegeven op mijn reacties. Vind ik niet erg en vind ik ook wel goed als men dat doet, maar doe dat niet met persoonlijke aanvallen om te laten weten dat je mijn reactie manier niet prettig vind.
Ik weet ook wel dat ik misschien soms wat 'gemotiveerd' overkom, maar dat is alleen doordat ik erg met het onderwerp bezig ben en graag mijn mening en kennis deel. Je moet ook begrijpen, dat ik elk moment van de dag te maken krijg met dierenleed. Dat het in mijn 'schoot' geworpen wordt, omdat anderen wel vlees eten e.d. Zie het maar in als een niet-roker waar een roker naast komt staan bij de bushalte of als die ergens binnenkomt waar gerookt wordt. Dat is misschien 1 moment dat de niet-roker het niet prettig vind als zo een roker bij diegene komt te staan etc. Veel van zulke momenten heb ik dus elke dag, heel veel van. Zo voelt dat. Bijvoorbeeld iemand met een hamburger die voor of naast je in de trein komt zitten, of een grote poster met reclame op een plek waar je staat te wachten, de koelkast met vlees erin etc. Dat zijn zeg maar 'mijn rokers' waar ik last van heb.

Maar goed. Mijn excuses aan diegene die zich blijkbaar aangevallen voelen en excuses als mijn reacties leken alsof ik iets aan het opdringen was. Mijn bedoeling was alleen maar informeren en mijn mening geven. Mijn gevoel overbrengen.
pi_38671648
prima, maar pas op dat je je niet blindstaard op wat je zelf "wil/denkt te" zien
underground forever baby
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:33:14 #243
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38671774
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:25 schreef ChrisJX het volgende:
Wat bedoel je met 'op de huidige manieren'?
Aan de hoeveelheid die men eet. Bijvoorbeeld de 93kg vlees die nederlands gemiddeld consumeren, terwijl voedingscentrum maar 30-35kg adviseert. En in principe we nog veel minder zouden moeten eten voor onze gezondheid.
Daarnaast aten we heel vroeger amper vlees. We zijn meer zoals bonobo's... die eten maar 1% vlees/dierlijke producten en dan nog voornamelijk insecten enzo. en af en toe een stuk dier als ze dat tegen komen. We zijn geen echte jagers. Ons lichaam is daar ook niet goed voor gemaakt. We kunnen wel wat dierlijke producten hebben, maar de hoeveelheid van de gemiddelde mens steigt alleen maar. En dat is geen goede ontwikkeling. Diverse kankersoorten worden zeer gelinkt met voeding al. En sommige geven zelfs tot 80% invloed van voeding op kankerontwikkeling.
Dus de hoeveelheid e.d. is gewoon nu echt zoveel. En het is zo vernietigend. Zoveel verspilling van bronnen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:33:27 #244
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38671783
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:28 schreef TechXP het volgende:
en gaat zeuren over dat ik geen kennis van zaken heb, dat ik nog thuis woon, dat soort dingen worden er geroepen. Dat is niets anders, dan de discussie over te laten gaan naar persoonlijke aanval.
Da's niet op de man spelen. Je mag van iemand verwachten dat hij zich ergens in verdiept voordat hij er van alles over beweert. Blijkt dat iemand zich niet baseert op de werkelijkheid, dan is zijn argumentatie minder waardevol.
quote:
Maar goed. Mijn excuses aan diegene die zich blijkbaar aangevallen voelen en excuses als mijn reacties leken alsof ik iets aan het opdringen was. Mijn bedoeling was alleen maar informeren en mijn mening geven. Mijn gevoel overbrengen.
Ik heb me geen moment aangevallen gevoeld hoor, ik stoor me hooguit aan je toonzetting. Ik denk ook dat je vaak het tegenovergestelde bereikt van wat je zou willen bereiken en dat lijkt me toch niet iets wat je wilt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:38:27 #245
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38671998
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:33 schreef Isegrim het volgende:
Da's niet op de man spelen. Je mag van iemand verwachten dat hij zich ergens in verdiept voordat hij er van alles over beweert. Blijkt dat iemand zich niet baseert op de werkelijkheid, dan is zijn argumentatie minder waardevol.
Zeker, maar men ging er hier direct van uit dat ik niets wist erover enzo en dat ik vast wel in een stad ofzo zou wonen. Dat werd er veronderstelt, dat vond ik een foute instelling.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:40:42 #246
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_38672091
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:38 schreef TechXP het volgende:

[..]

Zeker, maar men ging er hier direct van uit dat ik niets wist erover enzo en dat ik vast wel in een stad ofzo zou wonen. Dat werd er veronderstelt, dat vond ik een foute instelling.
Dat is natuurlijk een clichébeeld van de dierenrechtenactivist. Verwend stadskind. Eerlijk gezegd ken ik ook weinig boerenzonen die vegetariër of dierenrechtenactivist zijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_38672622
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:33 schreef TechXP het volgende:

Aan de hoeveelheid die men eet. Bijvoorbeeld de 93kg vlees die nederlands gemiddeld consumeren, terwijl voedingscentrum maar 30-35kg adviseert. En in principe we nog veel minder zouden moeten eten voor onze gezondheid.
Dus... als we 30 kg gaan eten is het wel verantwoord? Je spreekt jezelf tegen. Je zegt aan de ene kant dat je principieel tegen het eten van vlees bent, maar laat aan de andere kant ruimte om die principes te laten varen als de eetstijl of de levensstijl van dieren aangepast wordt. Maar toch ook weer niet, want je bent principeel tegen het eten van vlees.
quote:
Daarnaast aten we heel vroeger amper vlees. We zijn meer zoals bonobo's... die eten maar 1% vlees/dierlijke producten en dan nog voornamelijk insecten enzo. en af en toe een stuk dier als ze dat tegen komen. We zijn geen echte jagers. Ons lichaam is daar ook niet goed voor gemaakt. We kunnen wel wat dierlijke producten hebben, maar de hoeveelheid van de gemiddelde mens steigt alleen maar. En dat is geen goede ontwikkeling. Diverse kankersoorten worden zeer gelinkt met voeding al. En sommige geven zelfs tot 80% invloed van voeding op kankerontwikkeling.
Dus de hoeveelheid e.d. is gewoon nu echt zoveel. En het is zo vernietigend. Zoveel verspilling van bronnen.
Mensen zijn omnivoren. Dus vlees hoort erbij.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:55:24 #248
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38672803
Wegens de ondertussen gespannen sfeer zet ik hier een slotje op, en verzoek ik de mensen die dit willen, verder te gaan in Vegetariërs, verenig hier! Deel 4
en, hou het gezellig, respecteer elkaar.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')