abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 28 mei 2006 @ 12:40:39 #1
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_38296840
quote:
De eilandstaat Tonga in de Stille Oceaan is zondag getroffen door een aardbeving met een sterkte van 6,7 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag volgens het Amerikaanse geologische onderzoeksinstituut USGS op 145 kilometer ten noorden van de hoofdstad Nuku'alofa op een diepte van ongeveer 50 kilometer. Over schade of slachtoffers is nog niets bekend.

Ook Papua-Nieuw-Guinea werd getroffen door een aardschok, met een kracht van 6,2 op de schaal van Richter. Ook hier is nog niets bekend over schade of slachtoffers. In beide gevallen is er volgens het Tsunamiwaarschuwingscentrum op Hawaiï geen tsunami te verwachten.
Maar even afwachten over schade en slachtoffers.. Wel weer apart na gisteren in Indonesie..
  zondag 28 mei 2006 @ 12:56:10 #2
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_38297339
wow nogmeer !
Gaat er heftig aan toe daar zeg...

Op deze realtime-kaart kun je goed zien wat er waar gebeurt...


IRIS Seismic monitor
meer gedetaïlleerde kaarten en seismologische data van alle wereldwijde IRIS stations

en hier een overlay voor Google Earth die alle detailkaarten op de wereldbol projecteert.

Greetz,
Peter

[ Bericht 96% gewijzigd door MrLunk op 28-05-2006 13:03:10 ]
  zondag 28 mei 2006 @ 13:04:01 #3
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_38297566
Het gaat wel lekker dus. Ik denk dat dit het begin van het eind der aard is.
  zondag 28 mei 2006 @ 13:41:36 #4
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_38298690
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:04 schreef Burbo het volgende:
Het gaat wel lekker dus. Ik denk dat dit het begin van het eind der aard is.
Neen hoor, maak je niet ongerust, het is niet het begin van het einde der aarde.

Het is het begin van een andere kijk, een andere kijk naar de aarde, een andere kijk naar jezelf, een andere wijze hoe we deze aarde behandelen, hoe we onszelf behandelen en anderen, spirituele verandering.

Concreet,

is dit natuurgeweld toevallig?

neen

Gaat het natuurgeweld nog stijgen?

ja

Hoef je angstig te zijn voor wat nog staat te komen?

Neen, dit proces zal er toe leiden dat we juist angst zullen overwinnen.
pi_38299030
dit is zeker uniek wat er nu gebeurt
een waarschuwing lijkt me
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38299573
Is altijd al een aardbevingsgevoelig gebied geweest daar.
pi_38299802
http://www.emsc-csem.org/index.php?page=current&sub=list&view=1

daar kan je ook terug in de tijd kijken .. en dan zie je dat het niet abnormaal is wat er nu geberud
pleased to meet you
pi_38300409
oops .. daar staat een aardbeving bij de canarische eilanden .. en nu ga ik beginnnen het eng te vinden
http://www.cdnn.info/news/article/a010829.html
pleased to meet you
  zondag 28 mei 2006 @ 14:58:12 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38301242
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is altijd al een aardbevingsgevoelig gebied geweest daar.
Ja, sinds die tsunami is het wel raak daar met aarbevingen en vulkanen enzo
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 28 mei 2006 @ 15:13:53 #10
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_38301817
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:32 schreef moussie het volgende:
oops .. daar staat een aardbeving bij de canarische eilanden .. en nu ga ik beginnnen het eng te vinden
http://www.cdnn.info/news/article/a010829.html
Dat is al jaren bekend, zijn diverse reportages over gemaakt.

Het heeft te maken met een bepaalde samenstelling van berggesteente op de Canarische Eilanden, waarin een combinatie van heet en koud water tijdens een aardbeving kan resulteren in een landverschuiving, met uiteindelijk die tsunami aan de oostkust van de VS tot gevolg.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_38301998
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Dat is al jaren bekend, zijn diverse reportages over gemaakt.

Het heeft te maken met een bepaalde samenstelling van berggesteente op de Canarische Eilanden, waarin een combinatie van heet en koud water tijdens een aardbeving kan resulteren in een landverschuiving, met uiteindelijk die tsunami aan de oostkust van de VS tot gevolg.
duh .. dat wist ik ook, zat het alleen te pasten voor diegenen die het niet weten ..

maar dat het nou uitgerekent nu begint te rommelen daar
pleased to meet you
  zondag 28 mei 2006 @ 18:37:57 #12
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38307823
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:50 schreef Meki het volgende:
dit is zeker uniek wat er nu gebeurt
een waarschuwing lijkt me
wat is er uniek aan dan?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 28 mei 2006 @ 18:40:23 #13
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38307893
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:13 schreef moussie het volgende:
http://www.emsc-csem.org/index.php?page=current&sub=list&view=1

daar kan je ook terug in de tijd kijken .. en dan zie je dat het niet abnormaal is wat er nu geberud
ach, zo speciaal is het niet. De ene weken is het activer dan de ander. Je hebt ook dagen dat er zelfs bijna geen beving van magnitude 4 is. en zo lang geleden is dat nog niet.
Sinds de beving van 2004 is het in indonesie wel teogenomen, de seismologische activiteit, onder andere doordat een gedeelte van de breuk nu los is en een gedeelte nog niet.
Over een jaar gezien is er nauwelijks een toename.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 28 mei 2006 @ 18:47:07 #14
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38308096
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:19 schreef moussie het volgende:

[..]

duh .. dat wist ik ook, zat het alleen te pasten voor diegenen die het niet weten ..

maar dat het nou uitgerekent nu begint te rommelen daar
is niet uitgrekent nu hoor. Er is nu meer media aandacht dan voor de beving in 2004. Er zijn altijd periodes dat er meer ctiviteit is dan normaal. En ook periodes met minder activiteit. na de beving in indonesie van 2004 is er daar meer activiteit. Maar bevingen bij de canarische eilanden zijn niet nieuw ofzo, er is meer aandacht voor. Meer aandacht vind ik wel ok, de hype die ontstaat over mogelijke rampen is zeer overtrokken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_38312523
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:47 schreef One_of_the_few het volgende:
is niet uitgrekent nu hoor. Er is nu meer media aandacht dan voor de beving in 2004. Er zijn altijd periodes dat er meer ctiviteit is dan normaal. En ook periodes met minder activiteit. na de beving in indonesie van 2004 is er daar meer activiteit. Maar bevingen bij de canarische eilanden zijn niet nieuw ofzo, er is meer aandacht voor. Meer aandacht vind ik wel ok, de hype die ontstaat over mogelijke rampen is zeer overtrokken.
hmz .. ik kan juist weinig vinden over bevingen bij de canarische eilanden .. ?

en tja, zo'n hype zal wel ontstaan omdat de gemiddelde mens nooit naar zulke graphieken/kaarten kijkt en dus geen idee heeft wat wel of niet normaal is
pleased to meet you
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')