abonnement Unibet Coolblue
pi_38226126
Zijn er ook terrarium dieren die geen warmtebron nodig hebben?

Zo nee, als ik een Pandinus imperator (keizerschorpioen) neem, of een acanthoscurria geniculata...wat kost zoiets gemiddeld per maand om hem aan zijn warmtebehoefte te voldoen?
pi_38226169
dat kost klauwen met geld...ik heb namelijk een huichelaarspin en die zijn al niet te betalen
pi_38226965
Valt wel mee... heb 3 terrariums staan met normale lampen en een uv lamp en ben hooguit op jaarbasis 150/200 euro kwijt.

Je kan het ook zelf uitrekenen natuurlijk:

40 watt lamp x 10 uur per dag x 365 dagen per jaar is: 146 kilowatt per jaar.

146 maal 10 cent per kilowatt = nog geen 15 euro per jaar
pi_38228577
Een pandinus imperator heeft ongeveer 25-30° nodig, dus 1 lamp is voldoende denk ik. Ik las dat ze 1 sprinkhaan per week eten. Is dat echt genoeg?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:14:18 #6
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_38231057
Weet iemand ook of er slangen zijn die geen warmtebron nodig hebben?
pi_38231857
het antwoord is heel simpel.. komen de dieren uit een warm land.. dan hebben ze een warm terrarium nodig.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38231960
Loop toch niet zo te zeiken zeg, die beesten hebben voorzieningen nodig en jij moet in hun behoeftes voorzien.

Boehoe ik kan geen spotje betalen !

Dan moet je ook maar geen dieren nemen, als je er niet voor wilt zorgen. Ik wil ook nog een hond die nooit hoeft te eten, die niet blaft, die zichzelf uitlaat en zelf zijn stok gooit en terugbrengt.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_38232037
als je geen spotje kan betalen.. dan is het edier zelf waarschijnlijk ook te duur.. want goede terrariumdieren zijn iet goedkoop
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')