abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:54:33 #1
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_38220433
Ik vraag me af of er al nieuwe informatie bekend is over deze jongen.
Het is nu al ruim 6 weken geleden dat de politie een oproep deed op de televisie of iemand deze jongen had gezien:



Zijn volledige naam en foto werden getoond. Sindsdien zijn er een hoop dingen bekend geworden, en werd laatst nog zijn zwarte Opel Kadett gevonden. Maar de persoon zelf is nog steeds spoorloos!

Zit hij ergens ondergedoken, is hij vertrokken naar het buitenland?

Wie weet waar deze Johan Frederik Stellingwerf is, hij wordt verdacht van meerdere ernstige zedenmisdrijven.
World Wrestling Entertainment
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:10:44 #2
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38226871
ik vind het maar een raar verhaal. Heb eea gelezen in de Revu. Werd mij niet duidelijk waarom hij nu zo gevaarlijk is, eerlijk gezegd.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 22:18:06 #3
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_38248547
Niemand die de laatste stand van zaken hier kan neergooien?
World Wrestling Entertainment
pi_38253949
zit hij niet in Duitsland?
pi_38258113
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:18 schreef MeneerMuis het volgende:
Niemand die de laatste stand van zaken hier kan neergooien?
Nog steeds niet gepakt.
Laatst (3 weken terug) wel gesignaleerd op het rembrandsplein te Amsterdam.
pi_38284817
Wat heeft ie nu eigenlijk gedaan? Want dat is mij nog steeds niet duidelijk? Heeft ie meiden verkracht? Besmet met een SOA? Of aangerand?

Zowieso begrijp ik niet dat er een opsporingsbericht op tv verschijnt met naam en toenaam en dat je vervolgens niets meer hoort.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:59:27 #7
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38285976
Hij wordt officieel gezocht voor zedendelicten. Beetje googlen leert dan ook, dat hij steeds maar zo kort als docent werkzaam was, omdat hij nooit de benodigde "papieren" kon overhandigen. Vandaar, dat aanvankelijk het opsporingsbericht ook onder "oplichting" werd weggeschreven.

Klinkt niet echt jofel allemaal. Wel merkwaardig dat met de vrijgave van al zijn persoonlijke gegevens (tot zelfs het kenteken van zijn auto aan toe), hij nog altijd niet opgepakt is. Als iemand opgepakt is, verdwijnt de oproep meteen bij de politieberichten, en daar staat hij nog steeds vermeld.

http://www.politie-amster(...)set/nieuwspagina.cfm
pi_38286435
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 03:14 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Nog steeds niet gepakt.
Laatst (3 weken terug) wel gesignaleerd op het rembrandsplein te Amsterdam.
Dat lijkt me wel erg sterk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_38290178
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel erg sterk.
Want?
  zondag 28 mei 2006 @ 12:54:43 #10
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38297295
vol met politie daar, dus niet de plek waar je als voortvluchtige effe een kopje koffie gaat doen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_38297451
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:54 schreef Pappie_Culo het volgende:
vol met politie daar, dus niet de plek waar je als voortvluchtige effe een kopje koffie gaat doen
Tjah..
Hij schijnt toch echt door een getuige gezien te zijn daar..
pi_38297574
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:59 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Tjah..
Hij schijnt toch echt door een getuige gezien te zijn daar..
Ja, maar ik acht toch de kans dat die zich vergist heeft groter.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 28 mei 2006 @ 17:16:54 #13
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_38305397
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 22:33 schreef Cyan het volgende:

Zowieso begrijp ik niet dat er een opsporingsbericht op tv verschijnt met naam en toenaam en dat je vervolgens niets meer hoort.
Precies hoe ik erover dacht, en daarom opende ik dit topic ook. Eerst staan de kranten er vol mee, en krijg je een opsporingsbericht op televisie. Vervolgens hoor je er helemaal niets meer over
World Wrestling Entertainment
pi_38305462
Sja, hij schijnt wel slim te zijn. Kan over 10 jaar nog een mooie film over gemaakt worden. Al zou hij dan als oplichter of bankrover meer sympathie opwekken.
  maandag 29 mei 2006 @ 12:48:16 #15
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38330323
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:19 schreef Toeps het volgende:
Sja, hij schijnt wel slim te zijn. Kan over 10 jaar nog een mooie film over gemaakt worden. Al zou hij dan als oplichter of bankrover meer sympathie opwekken.
dubbel zie ik nu: paniekvoetbal rondom verkrachter
  maandag 29 mei 2006 @ 12:53:56 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_38330454
Vreemde zaak inderdaad.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_38403436
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 03:14 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Nog steeds niet gepakt.
Laatst (3 weken terug) wel gesignaleerd op het rembrandsplein te Amsterdam.
Ergens gelezen (geenstijl volgens mij) dat ie ook regelmatig in Cooldowncafe kwam, jawel op het Rembrandsplein. Bekend terrein voor hem dus. Lijkt mij overigens erg onwaarschijnlijk dat hij zich daar nu begeeft, nu hij wordt gezocht. Of hij speelt een kat en muisspel, je weet het maar nooit...
Heeft die getuige zich bij politie gemeld?

Ik las ook ergens dat ie in een supermarkt in Tiel was gesignaleerd (door twee mensen tegelijk), tenminste ze dachten echt dat ie het was...

Hoewel zijn auto in Duitland is gevonden, meldt politie echter dat er niets op wijst dat ie daar verblijft.

Zolang hij op de politiesites te vinden is, kunnen we vanuitgaan dat hij nog niet is opgpakt. Ik vermoedt dat de zaak muur en muurvast zit. De kans op oppakken neemt met de dag af, immers wie herkent hem nog? Ik denk dat hij binnenkort wel op Opsporing Verzocht is te zien zal zijn...

En passant deed ik nog een ontdekking bij het bezoeken van een politie website.
De politie is tot nu toe erg spaarzaam geweest met het verstrekken van informatie over de aard van de zedenmisdrijven. Uit "privacy" overwegingen verdachte? Maar het woord "serieverkrachter" in de volgende URL laat niets aan duidelijkheid te wensen over:

http://www.politie.nl/hol(...)serieverkrachter.asp

Tja dat is Johan dus.

Foutje van politie? Toch bedankt. Nu weten we het zeker...

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 01-06-2006 10:26:01 ]
pi_38554815
Waar Johan zou kunnen zijn.

Een paar mogelijke scenario's op een rij:

1 hij loopt hier nog gewoon vrij rond. Die kans is zo goed als nul. Hij Is een markant persoon wordt dus erg gemakkelijk herkend. Die kans is zo goed als nul, al was het maar dat Nederland erg klein is en zeer dichtbevolkt.

2 Hij realiseert dat hij na het politiebericht geen leven meer heeft. Het gaat om een zwaar misdrijf waar een lange gevangenisstraf op staat. Bovendien krijgen zedendeliquenten vaak ook de maatregel TBS opgelegd. Deze is vaak langdurig (gemiddeld zo'n 5 jaar) maar kan in het uiterste geval ook levenslang zijn (het zg longstay scenario). Maar al zou hij na een evt veroordeling toch vrijkomen, dan is zijn leven ook verwoest. (Hoe onterecht dit ook trouwens is). Immers iedereen kent hem. Misschien dat hij dit alles realiseert en een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Kans op dit scenario: geen idee.

3 Iemand verleent hem onderdak en onderhoud hem. (onderduiken dus). Hij zal zich in dat geval zich niet meer buiten laten zien. Op den duur zou hij dat echter nooit redden. Al was het maar alleen vanwege het feit dat de gemiddelde Nederlander eens in de tien jaar in het ziekenhuis beland wegens een significant medisch probleem...Maar ja, het zou ook een levenslange opsluiting zijn en wie houdt dat vol? Kans op succes: zeer klein.

4 Hij is nog gewoon in Nederland en gaat met en ander uiterlijk door het leven met een verzonnen identiteit. Die kans acht ik buitengewoon klein. De jongen is daar simpelweg te markant voor. Hij is groot (minimaal 1.95m), behoorlijk breed en gespierd en een a-typische houding. Hij heeft ook een markant gezicht. Kaalscheren is dus geen optie, men herkent hem toch wel. Hij schijnt volgens sommigen bovendien nogal op een markante manier te praten (sommigen hebben het over irrtitant, homo-achtig praten). Dus word je vroeg of laat toch herkend. Bovendien is het erg moeilijk te overleven met een andere (verzonnen) identiteit. Vergelijk eea met illigalen in dit land. Kans dit scenario : erg klein.

5 Gevlucht naar het buitenland. Naar een land buiten de EU. Dit laatste zeker, omdat hij in heel Europa wordt gezocht. In dit geval kan hij naar een land gevlucht zijn dat geen uitlveringsverdrag heeft met Nederland. (voorbeeld Peru?). een nieuwe leven in opbouwen in zo'n land is ook niet eenvoudig maar evenwel goed mogelijk. Als dit scenario het geval is, is het niet bepaald vreemd dat we niets over deze zaak horen. Immers de politie vist dan volledig achter het net. Kans op dit scenario: erg groot

6 ?

7 ?

Wie weten nog meer scenario's
pi_38562433
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:


Wie weten nog meer scenario's
Of veel beter nog: weet iemand waar Johan is??
  maandag 5 juni 2006 @ 18:56:22 #20
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_38566565
Tijd voor geografische daderprofilering. Ik vind het wel knap gedaan om zo te kunnen verdwijnen. Maar o maar, je laat altijd sporen achter. Bijvoorbeeld op videocamera's, registratie van een betaalhandeling. Enzovoorts. Ze zullen er wel mee bezig zijn, maar dit is een handige jongen. Volgens mij zit hij nog steeds in Nederland, maar dan ondergedoken. Hij zal zonder familie oid niets kunnen doen, en Duitsland is geen plaats om te verblijven. Hij heeft steun nodig om zo te kunnen onderduiken.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:06:12 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_38566928
Ik vraag me dus wel af in welke mate zijn ouders hem de (goed gevulde) hand boven het hoofd houden.
De ouders lijken me vermogend genoeg, dus een buitenlandse bankrekening waar J.F. (ongelimiteerd) gebruik van kan maken zou ook tot de mogelijkheden kunnen behoren.

En dan kan J.F. zich werkelijk overal ter wereld bevinden...
American Express.. don't leave home without it...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_38571926
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:56 schreef _Qmars_ het volgende:


Tijd voor geografische daderprofilering....

.... en Duitsland is geen plaats om te verblijven......
Kun je dit verduidelijken
pi_38572273
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:06 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me dus wel af in welke mate zijn ouders hem de (goed gevulde) hand boven het hoofd houden.
De ouders lijken me vermogend genoeg, dus een buitenlandse bankrekening waar J.F. (ongelimiteerd) gebruik van kan maken zou ook tot de mogelijkheden kunnen behoren.

En dan kan J.F. zich werkelijk overal ter wereld bevinden...
American Express.. don't leave home without it...
Zeker een denkbaar scenario. Verblijft waarschijnlijk dan wel buiten de EU en in een land dat geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland.

Maar ja, er zal dan toch wel eens contact moeten zijn met het thuisfront. Vraag me dus af of de telefoon en Email bij zijn ouders worden afgetapt. En post laat ook sporen achter....
  maandag 5 juni 2006 @ 21:27:27 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_38572506
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker een denkbaar scenario. Verblijft waarschijnlijk dan wel buiten de EU en in een land dat geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland.

Maar ja, er zal dan toch wel eens contact moeten zijn met het thuisfront. Vraag me dus af of de telefoon en Email bij zijn ouders worden afgetapt. En post laat ook sporen achter....
Dat contact moet zeker mogelijk zijn: Ik heb ook nog wel een pre-paid kaartje liggen dat ik alleen gebruik voor mensen die mijn abo-nummer niet hoeven te weten, dat kan dus ook de andere kant op gebruikt worden...
Voor gespreken waar je abo-provider nix van hoeft te weten...

Als J.F. dat nummer van paps of mams heeft dan kan ie vanuit Peru nog wel een SMSje sturen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_38572926
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat contact moet zeker mogelijk zijn: Ik heb ook nog wel een pre-paid kaartje liggen dat ik alleen gebruik voor mensen die mijn abo-nummer niet hoeven te weten, dat kan dus ook de andere kant op gebruikt worden...
Voor gespreken waar je abo-provider nix van hoeft te weten...

Als J.F. dat nummer van paps of mams heeft dan kan ie vanuit Peru nog wel een SMSje sturen.
Ja als zowel JF als de ouders en prepaidtelefoon hebben (niet geregistreerd uiteraard), dan wordt het idd een stuk lastiger voor politie. Maar hij is ook erg slim heb ik begrepen. De ouders ook denk ik, immers beide WO nivo. Als het scenario klopt, zullen ze het best slim hebben aangepakt.

Ik blijf het nog steeds afvragen heeft de politie het wel slim aangepakt. Hij kwam volgens mij tot eind maart nog op zijn werk. Als je eerst geen ruchtbaarheid geeft en je wacht hem gewoon op bij zijn werk, of daar waar hij woonde. Maar ja misschien zie ik het te simpel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')