abonnement Unibet Coolblue
pi_38198532
Extreem racistisch geweld in Rusland neemt schrikbarend toe. Zie deze video.

Na het schietincident in Antwerpen, de mishandelingen in Duitsland en hier in Nederland. Begint het meer en meer een serieus probleem te worden. Hoe denken jullie hierover? Hoe moet het aangepakt worden? Hoe ontstaat het?
pi_38198578
Wodka verbieden?
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 15:43:58 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38200695
Ach, het is gewoon een van de symptomen van het niet aanpakken van probleemjeugd en waarom ze zo geworden zijn. Ik zie dit probleem niet als iets andes als losgeslagen marocjes of somaliers.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_38203281
Het moet bij het begin aangepakt worden
begin eerst maar bij de media en de haatzaaiende politici
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38204457
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:01 schreef Meki het volgende:
Het moet bij het begin aangepakt worden
begin eerst maar bij de media en de haatzaaiende politici
Die bestaan niet Meki, het is hun taak hun mening te verkondigen, het is aan ons om te stemmen zodat ze dat openbaar mogen doen op onze kosten.
ben je het er niet mee eens, dan stem je niet op ze.

gewoon een beetje lief voor elkaar zijn en dan komt alles goed, wat boeit jou dat nou wat iemand roept?
Yeah baby Yeah!
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 21:34:18 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38212091
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:01 schreef Meki het volgende:
Het moet bij het begin aangepakt worden
begin eerst maar bij de media en de haatzaaiende politici
Vergeet niet dat wat men in de praktijk meemaakt, ook aardig meeweegt in de mening van mensen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_38212345
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:01 schreef Meki het volgende:
Het moet bij het begin aangepakt worden
begin eerst maar bij de media en de haatzaaiende politici
Dus als we de haatzaaiende media en politici weghalen, dan zullen de landelijke problemen met Marokkaanse jeugd verdwijnen als sneeuw voor de zon?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_38213089
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:34 schreef freud het volgende:

[..]

Vergeet niet dat wat men in de praktijk meemaakt, ook aardig meeweegt in de mening van mensen...
ja , die 9 jarige meisjes zijn levensbedreigend voor iedereen
pi_38213407
staan die figuren de hitlergroet te brengen terwijl hun opa's ruim 60 jaar terug tegen hitler(groet) gevochten hebben
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_38226119
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:30 schreef NZ het volgende:
Extreem racistisch geweld in Rusland neemt schrikbarend toe. Zie deze video.

Na het schietincident in Antwerpen, de mishandelingen in Duitsland en hier in Nederland. Begint het meer en meer een serieus probleem te worden. Hoe denken jullie hierover? Hoe moet het aangepakt worden? Hoe ontstaat het?
Een probleem wel, een verklaarbaar probleem, mensen gaan zich tot dit soort extremen wenden als ingrijpen vanuit de overheid (zie bv. de recente ellende met de reinigingsdienst in slotervaart) uitblijft.
Een serieus probleem? Ik weet het niet, vooralsnog zijn extreem-rectse jongeren, racisten, etc. ongeorganiseerde relschoppers.
Dit in tegenstelling tot extreem-linkse activisten die georganiseerd een stukje samenleving een paar dagen lang half lam kunnen leggen en ook ernstige (zeg gerust terroristische) aanslagen plegen.

Het feit blijft natuurlijk dat iedere vorm van extremisme, of dat nouislamitisch of links of rechts is, niet goed is. Hoe je dit moet aanpakken? De aanleiding wegnemen, veel problemen tussen allochtone jongeren en extreem-rechtse jongeren worden veroorzaakt door culturele verschillen, culturen moeten elkaar niet in de weg staan.
In mijn mening moeten "gasten" zich eerder aanpassen aan ons dan andersom, hoewel ook wij natuurlijk wel wat moeten inleveren en respect moeten hebben voor immigranten.
Ook veel frustraties (zie mijn voorbeeld uit Amsterdam) zorgen voor dit soort denkbeelden, men voelt zich terecht in de steek gelaten door de eigen overheid en gaat uit wanhoop dit soort dingen doen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:48:56 #11
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_38456863
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Een probleem wel, een verklaarbaar probleem, mensen gaan zich tot dit soort extremen wenden als ingrijpen vanuit de overheid (zie bv. de recente ellende met de reinigingsdienst in slotervaart) uitblijft.
Een serieus probleem? Ik weet het niet, vooralsnog zijn extreem-rectse jongeren, racisten, etc. ongeorganiseerde relschoppers.
Dit in tegenstelling tot extreem-linkse activisten die georganiseerd een stukje samenleving een paar dagen lang half lam kunnen leggen en ook ernstige (zeg gerust terroristische) aanslagen plegen.

Het feit blijft natuurlijk dat iedere vorm van extremisme, of dat nouislamitisch of links of rechts is, niet goed is. Hoe je dit moet aanpakken? De aanleiding wegnemen, veel problemen tussen allochtone jongeren en extreem-rechtse jongeren worden veroorzaakt door culturele verschillen, culturen moeten elkaar niet in de weg staan.
In mijn mening moeten "gasten" zich eerder aanpassen aan ons dan andersom, hoewel ook wij natuurlijk wel wat moeten inleveren en respect moeten hebben voor immigranten.
Ook veel frustraties (zie mijn voorbeeld uit Amsterdam) zorgen voor dit soort denkbeelden, men voelt zich terecht in de steek gelaten door de eigen overheid en gaat uit wanhoop dit soort dingen doen.
Tuurlijk dappere kneus, ga de Russische samenleving even 1 op 1 vergelijken met de Nederlandse situatie.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:09:11 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38459855
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:48 schreef D1 het volgende:

[..]

Tuurlijk dappere kneus, ga de Russische samenleving even 1 op 1 vergelijken met de Nederlandse situatie.
Idd. Dat is onzinnig.

Met je analyse wat betreft de Nederlandse situatie, ben ik het met je eens, wat betreft Rusland zeker niet. In Moskou zijn er geen noemenswaardige problemen met immigranten, ze zijn er sowieso veel minder als hier. De enige reden dat die nazi's zo opkomen, komt omdat ze een zondebok zoeken. Je kan de situatie meer vergelijken met die in Duitsland van voor de Tweede Wereldoorlog.

De politici moeten dit probleem keihard aanpakken daar, voordat het van kwaad naar erger gaat.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_38460402
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:16 schreef Onderbroek het volgende:
staan die figuren de hitlergroet te brengen terwijl hun opa's ruim 60 jaar terug tegen hitler(groet) gevochten hebben
MUHAHAHAHAH IDD

WAT EEN FUCKING KNEUZEN.

IQ van -100 ofzo tering heey, stelletje debielen jullie voorouders zijn verkracht en vermoord door die Hitler, hoe fucking laag en dom kan je zijjn zeg
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:16:51 #14
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38461894
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:09 schreef Pracissor het volgende:

[..]

De enige reden dat die nazi's zo opkomen, komt omdat ze een zondebok zoeken. Je kan de situatie meer vergelijken met die in Duitsland van voor de Tweede Wereldoorlog.
Sterker nog, het politieke machtscentrum hoef zich slechts te verplaatsen van Moskou naar een andere stad en de gelijkenis met de Weimar-republiek is zo goed als compleet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Finder_elf_towns op 02-06-2006 01:24:50 ]
pi_38463246
Echt niet alleen in Rusland. Ook in Polen bijvoorbeeld, waar volgend weekend in Warschau zowel een homo-demonstratie als een betoging van neo-nazi's plaatsheeft. Je kunt raden dat dat op gewelddadigheden gaat uitdraaien, zodat de Poolse politiek straks weer een mooi argument heeft om die 'verderfelijke' gay-demonstraties te kunnen verbieden, zonder dat de EU moeilijk doet.

Neonazi's hebben in Oost-Europa vrij spel. Zo vrij zelfs, dat de politie niet eens meer tegen ze DURFT op te treden. Zeer zorgwekkend.
pi_38465501
Neo-nazi's kan je idd beter nog es naar de geschiedenisles sturen, maar tevens ook mensen die in hun ogen "profieteren" moeten niet vrijuit gaan, indien het blijkt dat een slachtoffer van zo'n geweld een parasiet is binnen de maatschappij is het toch logisch dat dit frustratie opwekt. De enige die hierover het recht heeft te beslissen is natuulijk de overheid. In het geval van Polen en Rusland denk ik dat de overheid eigenlijk niet liever heeft dan wat skinheads. Gelukkig zijn er bij ons inburgeringscursussen die kunnen misschien beter ook eens in het voormalige Oostblok gegeven worden.
En om te besluiten, de makkelijkste manier van samenleven is wanneer niemand uitdagend verdrag vertoont, en iedereen dezelfde taal spreekt (dat is geen utopie maar een streefdoel)
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:01:46 #17
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_38471963
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Een probleem wel, een verklaarbaar probleem, mensen gaan zich tot dit soort extremen wenden als ingrijpen vanuit de overheid (zie bv. de recente ellende met de reinigingsdienst in slotervaart) uitblijft.
Een serieus probleem? Ik weet het niet, vooralsnog zijn extreem-rectse jongeren, racisten, etc. ongeorganiseerde relschoppers.
Dit in tegenstelling tot extreem-linkse activisten die georganiseerd een stukje samenleving een paar dagen lang half lam kunnen leggen en ook ernstige (zeg gerust terroristische) aanslagen plegen.
Alleen hoor je iets minder vaak dat extreem-linkse groepjes willekeurige buitenlanders kapot trappen..
pi_38479814
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:43 schreef freud het volgende:
Ach, het is gewoon een van de symptomen van het niet aanpakken van probleemjeugd en waarom ze zo geworden zijn. Ik zie dit probleem niet als iets andes als losgeslagen marocjes of somaliers.
Die Joodse hangjongeren zo'n zeventig jaar terug, bahbah!
pi_38497375
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:01 schreef Sjizzel het volgende:

[..]

Alleen hoor je iets minder vaak dat extreem-linkse groepjes willekeurige buitenlanders kapot trappen..
Klopt, die houden alleen ( heel democratisch) met geweld alle bijeenkomsten van partijen waar zij het niet mee eens zijn tegen.
Waar ik niet mee wil zeggen dat ik het wel met die partijen eens ben, maar ze gedragen zich net zoals datgene waar ze bang voor zijn.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 08:08:04 #20
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38497385
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:01 schreef Meki het volgende:
Het moet bij het begin aangepakt worden
begin eerst maar bij de media en de haatzaaiende politici
En de haatzaaiende imams uit Pakistan en op het Internet.
---verdwijnt---
pi_38508591
wat ik trouwens vandaag in de een regionaal krantje las;

een enquete onder 1020 nederlanders;
quote:
58% meent dat de wijk er op achteruit gaat als er veel allochtonen komen wonen
43% meent dat de islam niet verenigbaar is met vrede
42% vind dat de docent van zoon/dochter autochtoon moet zijn
16% !!! is van mening dat nederlanders zich niet moeten mengen met andere nationaliteiten
vooral die laatste twee vind ik tamelijk zorgelijk als ik eerlijk ben..
die laatste 16% wil ik eigenlijk niet eens woorden aan vuil maken

oja, ook de achtergrond van de stemmers is behandeld in het artikel; ik citeer:
quote:
De harde-kern-racisten zijn doorgaans jong, tussen de 14 en 25 jaar, en hebben een lage tot middelbare opleiding. De mate van vreemdelingenhaat verschilt niet tussen steden en platteland
Dat laatste zinnetje verbaasde me wel in enigszins
pi_38522554
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Sjizzel het volgende:
wat ik trouwens vandaag in de een regionaal krantje las;

een enquete onder 1020 nederlanders;
[..]

vooral die laatste twee vind ik tamelijk zorgelijk als ik eerlijk ben..
die laatste 16% wil ik eigenlijk niet eens woorden aan vuil maken

oja, ook de achtergrond van de stemmers is behandeld in het artikel; ik citeer:
[..]

Dat laatste zinnetje verbaasde me wel in enigszins
Voor wat betreft die laatste 2 punten denken de meeste Marrokaanse vaders er precies hetzelfde over wanneer het om hun dochter gaat. Dit is dus niet voorbehouden aan de Autochtoon.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_38534675
Mijn schoonfamilie heeft dit aan den lijve ondervonden, een jaar of 6 terug al. Toen begon de onofficiële campagne "alle zwartkonten Moskou uit", aangevoerd door de politie. Ze hebben destijds net op tijd hun winkel verkocht en zijn verkast naar Yerevan (Armenië). De mensen die net iets te laat waren, zagen hun winkeltjes in elkaar gebeukt worden door de politie/skinheads en kwamen zonder een cent op straat te staan of gingen terug naar huis.

Die persoon hierboven die dus opmerkte dat de politici en media boter op hun hoofd hebben, had dus een punt. Verder is de publieke opinie inmiddels nog verder verziekt door de daden van die Tsjetsjeense idioten. Tel daarbij op een enorm groot probleem met alcoholisme, en daarnaast én daardoor een flink losgeslagen jeugd, en je hebt openlijk marcherende kaalkopjes die zonder gêne filmen hoe ze met 10 man 1 straatverkoper in elkaar trappen. Want dát is de ziekte, blijkbaar: die "buitenlanders" die eerlijk hun brood verdienen. Niet het corrupte politieke apparaat, de uitzichtloosheid of je gewelddadige alcoholistische vader, nee, 9-jarige Tadzjiekse meisjes moet je hebben.

If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38534864
Ik krijg zo een neiging die gasten KANKERRUSSEN te noemen.

In Turkije verstieren ze ook de shit, fucking losgeslagen idioten de Engelsen zijn er lieverdjes bij.

Kijke hoe die klote tering russen zouden reageren als ze helemaal de tering in worden geramd in Turkije.

Echt binnen no time gaan die allochtonen terugslaan geloof me en dan hebben die Russki's een probleem aangezien de populatie niet-russen groot is in Rusland.
pi_38534962
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:01 schreef yup het volgende:
Ik krijg zo een neiging die gasten KANKERRUSSEN te noemen.

In Turkije verstieren ze ook de shit, fucking losgeslagen idioten de Engelsen zijn er lieverdjes bij.

Kijke hoe die klote tering russen zouden reageren als ze helemaal de tering in worden geramd in Turkije.
Dat soort Russen is zeg maar de Tokkie-afdeling van dat land he. Normale Russen zijn juist enorm beleefd etc.
quote:
Echt binnen no time gaan die allochtonen terugslaan geloof me en dan hebben die Russki's een probleem aangezien de populatie niet-russen groot is in Rusland.
Mwoh, ik denk niet dat ze dat durven met Tsjetsjenië in hun achterhoofd. Het Russische leger en politie is even iets anders dan die agentjes hier he, die komen de orde graag en hardhandig handhaven...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')