abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 mei 2006 @ 23:24:20 #51
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38106204
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:22 schreef felic. het volgende:

[..]

De Gereformeerde hogeschool ook dus .
Boeiend. Studenten Stad staat meer voor zuipende jongeren dan voor scholende.
En de katholieke PABO (dat schijnt ook HBO te zijn.. )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 22 mei 2006 @ 23:24:37 #52
148619 felic.
Kaal of Kammen?
pi_38106219
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:23 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Bier, daar gaat het om.
Dat is wat ik je zeg
Waarom heeft Fok geen biersmilie
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”
  maandag 22 mei 2006 @ 23:24:55 #53
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38106237
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:23 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Bier, daar gaat het om.
dan moet je naar t paard (goedkoop) of naar de Dokter: Hertog Jan!
of naar de Blauwe Bengel natuurlijk (eurocafe) maar die is erg ver van t centrum...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38106265
Oja en je hebt ook nog een paar opleidingen bij de Windesheim in samenwerking met de VU (Vrije Universiteit (Amsterdam)), dus er is wel wat universitair.. en die zit daar aan de achterkant van het station naast het KPN gebouw. Wat voor opleidingen daar zitten, weet ik niet.. maar het zijn er niet veel.
Je hebt in de van Karnebeekstraat ook nog InHolland.. dus dat zal ook wel HBO zijn.. wat ze geven, weet ik ook niet.
En als het goed is zit er nog een Vrije Universiteit in Zwolle.. waar die zit en wat ze geven weet ik ook niet.
pi_38106279
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:24 schreef felic. het volgende:

[..]

Dat is wat ik je zeg
Waarom heeft Fok geen biersmilie
maak die letters in de OP eens wit, dat gaat er tien keer beter uitzien, ik sweer je goser. Trouwens, wel tof dat die OP van het shirt van Stickz er nog opstaan. OP.
  maandag 22 mei 2006 @ 23:26:35 #56
127981 Misstique
11-07-2014
pi_38106319
*meldt
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_38106322
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:24 schreef descendent1 het volgende:

[..]

dan moet je naar t paard (goedkoop) of naar de Dokter: Hertog Jan!
of naar de Blauwe Bengel natuurlijk (eurocafe) maar die is erg ver van t centrum...
De blauwe bengel. Jees, wat een naam. Parodie op de blauwe engel in Groningen?
  maandag 22 mei 2006 @ 23:27:05 #58
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38106343
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:25 schreef OldJeller het volgende:
Oja en je hebt ook nog een paar opleidingen bij de Windesheim in samenwerking met de VU (Vrije Universiteit (Amsterdam)), dus er is wel wat universitair.. en die zit daar aan de achterkant van het station naast het KPN gebouw. Wat voor opleidingen daar zitten, weet ik niet.. maar het zijn er niet veel.
Je hebt in de van Karnebeekstraat ook nog InHolland.. dus dat zal ook wel HBO zijn.. wat ze geven, weet ik ook niet.
En als het goed is zit er nog een Vrije Universiteit in Zwolle.. waar die zit en wat ze geven weet ik ook niet.
Nee gek! De vrije universiteit zit naast de KPN.
En veel van die WIndesheim-VU samenwerkingstrajecten moet je gewoon in Amsterdam volgen..
Hoe ik dat weet?? Ik ben dr (gelukkig) bijna klaar mee..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38106406
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:27 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Nee gek! De vrije universiteit zit naast de KPN.
En veel van die WIndesheim-VU samenwerkingstrajecten moet je gewoon in Amsterdam volgen..
Hoe ik dat weet?? Ik ben dr (gelukkig) bijna klaar mee..
oh okey.

Maarre, ik dacht dat Windesheim-VU shit deels in Zwolle zat.. dat je daarom een paar opleidingen (aan de Windesheim dus) op universitair niveau in Zwolle kon doen...
pi_38106412
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:27 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Nee gek! De vrije universiteit zit naast de KPN.
En veel van die WIndesheim-VU samenwerkingstrajecten moet je gewoon in Amsterdam volgen..
Hoe ik dat weet?? Ik ben dr (gelukkig) bijna klaar mee..
Dus Zwolle heeft wél een universiteit?
  maandag 22 mei 2006 @ 23:29:43 #61
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38106466
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dus Zwolle heeft wél een universiteit?
jah; een vrije; voor avondopleidingen enzo geloof ik. Nieuw gebouw; vlak bij stadkantoor, zat eerst ergens anders.

Zijn we toch een échte studentenstad'..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38106479
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dus Zwolle heeft wél een universiteit?
De Vrije.. ja.. maar wat je daar kan volgen...
  maandag 22 mei 2006 @ 23:37:51 #63
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_38106860
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:26 schreef Misstique het volgende:
*meldt
*Meldt
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  maandag 22 mei 2006 @ 23:38:25 #64
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_38106883
En ik ga werken! Gedag medezwollenaren!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:08:19 #65
105460 DerBolle
Electro Native
pi_38108254
nu nog werken
wat doe je voor werk??
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_38108547
Zwolle is niet echt een studentenstad nee.. Wel jammer, zouden wat mij betreft wel een groot studentencomplex mogen komen zoals het Zernikecomplex, TWC, of de Sterflats.
Niet dat ik er zou willen wonen trouwens, hoor.

Maar de meeste mensen die op het Windesheim zitten, komen toch wel uit dorpjes in de omgeving, die blijven meestal bij hun ouders wonen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:41:07 #67
148619 felic.
Kaal of Kammen?
pi_38109284
He Syyt!! Hahaha! Je Deltionfeest is afgelast

Deltion

Edit ter ondersteuning:
quote:
## Je kunt je nu aanmelden voor de SMS service op deze site. Bij acute roosterwijzigingen wordt men gesmst. Deze service kost niets! Let op dat je bij het aanmelden de SMS en/of Email service aanvinkt ## ** LET OP: HET SCHOOLFEEST VAN 24 MEI a.s. IS AFGELAST ** * Afw Dhr. ten Berge (Berfr) 8 t/m 29 mei a.s.! * * wo 24/5 afw. Dhrn Wind - vd Oord - Munting *
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”
pi_38109387
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:14 schreef skiczukie het volgende:
Trouwens, Zwolle vind ik nou niet bepaald een studentenstad.
heb je best verkeerd,
paar grote scholen gemeenschappen,
landstede, deltion, windesheim.
zelf een universiteit sinds kort!
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:45:44 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_38109406
Assendorp represent dus.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:54:37 #70
103397 minthy
Lief-ish
pi_38109580
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:25 schreef OldJeller het volgende:
Je hebt in de van Karnebeekstraat ook nog InHolland.. dus dat zal ook wel HBO zijn.. wat ze geven, weet ik ook niet.
Sosa!
Is overgenomen door Windesheim afgelopen jaar. Daar zitten de deeltijd-opleidingen social work, oa. mbo-spw, -sjm en -sd en hbo-sph en -mwd.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_38110194
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:11 schreef descendent1 het volgende:

[..]

nee; blauwvingeren heeft te maken met dat vroeger in Zwolle de Zwollenaren blauwe vingers kregen vanwege het geld tellen.

De hanze was een samenwerkingsverband tussen havensteden in oost Nederland en Duitsland.
Allemaal zo rond de middeleeuwen..

tja, geschiedenisdocent he..
Vertel het dan ook compleet

"Ende sy telden sich blauwe vingheren"
quote:
Hoe zijn de Zwollenaren toch aan de naam Blauwvingers gekomen?

Iedere rechtgeaarde Zwollenaar kent het verhaal van overlevering, als zovele sagen en legendes, die van ouder tot ouder bekend zijn.

In de middeleeuwen bestond er steeds een zekere rivaliteit tussen de bewoners van Kampen en Zwolle. Deze naijver was oorzaak, dat men elkaar het leven zo lastig mogelijk maakte. Zo werden steeds schepen uit Zwolle, als zij Kampen passeren moesten, beroofd en trokken troepen Zwollenaren de Kamperpoort uit, om 's nachts het vee uit de weilanden van het Kampereiland te stelen.
Soms kwam het dan tot een treffen en ging men elkaar met dorpsvlegels te lijf. Bij zo'n kloppartij bedienden de inwoners van Zwolle zich van de scheldnaam Kampersteuren, om hun vijanden te plagen.

Dat er voor de Zwollenaren niet ook een scheldnaam bestond, verdroot de steuren, en zij zonnen op een gelegenheid om hun een geschikte bijnaam te geven.
Deze gelegenheid deed zich voor, toen het stadsbestuur van Zwolle (in een periode, dat de steden in gewapende vrede met elkaar leefden) bij Schout en Schepenen van Kampen aanklopten, om ter aanvulling van hun berooide gemeentekas het klokkespel uit de grote toren, die door brand verwoest was, aan Kampen te koop aan te bieden.

Het bleek, dat de gehate steuren beter konden sparen dan de vroedschap van Zwolle, maar tevens bedachten zij de volgende list. De koop zou tot stand komen, maar Kampen mocht het verschuldigde uitbetalen in muntstukken naar eigen keuze en daar het stadsbestuur van Zwolle niets anders overbleef, accepteerden zij.

Zo kwam op een goede dag een wagen, volgeladen met zakken, de Kamperpoort binnenrijden. In deze zakken zaten niets anders dan vierduitenstukken.
De samenstelling van deze koperen munten was echter niet zo als wij die thans hebben, want toen de Zwollenaren klaar waren met tellen, hadden zij blauwe vingers gekregen en lachende trokken de steuren met hun klokken op de wagen naar Kampen.
Voortaan hadden zij een prachtige scheldnaam voor die domme inwoners van Zwolle.

De blauwvingers wilden de schande uitwissen, en gingen daarom ijverig aan het sparen voor een nieuw klokkespel, en thans verkondigt een der mooiste beiaards van Nederland de rehabilitatie der Zwollenaren.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 01:44:12 #72
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_38110430
Dus vroeger lagen de verhoudingen qua inwonderaantallen anders?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 07:02:16 #73
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_38111220
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:08 schreef DerBolle het volgende:
nu nog werken
wat doe je voor werk??
Ik was zo verstandig om na 8 jaar werkzaam te zijn geweest als financieel administrateur ontslag te nemen, nu werk ik tijdelijk, ter overbrugging bij TPG of TNT weet ik t, pakketservice in ieder geval. Op naar een echte baan! Overdag, op kantoor, achter een pc schermpje de hele dag!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_38111228
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:17 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Jah, okee. Geen Universiteiten. Dat bedoel ik.
Waar fiets ik anders elke dag langs als ik naar school ga?

Oke er zijn maar twee opleidingen te volgen..... (en het is in samenwerking met Windesheim)
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 08:28:37 #75
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_38111773
hey!!! Een OP!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')