quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:35 schreef Sloper het volgende:[..]
Het woord synthol is geen 1 keer genoemd, maar die Greg is idd echt sick, met die spuit 2 kopjes pus uit zn arm getrokken enzo.
Ik heb het gemist, moest slapen en hoopte dat het op talpa.nl te zien zou zijn. Niet dus

quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:59 schreef Jurrio het volgende:Trouwens...hier is een tijdje geleden gezegd dat de bench press vooral voor de triceps is, maar als je je handen nou eens heel ver uit elkaar zet...dan gebruik je toch wel je borst het meest? Aangezien je dan je armen al gestrekt hebt?
De oefening wordt dan een soort van ´flyes´press, als je begrijpt wat ik bedoel

.
Toch?
Ik doe misschien 1 keer per maand 1 bankdrukvariant met wijde grip. Zo wijd als de stang maar is. Je kunt dan veel minder gewicht pakken, maar het is mega zwaar voor je borst en schouders.
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:40 schreef LedZep het volgende:Volgens 3XL is het zelfs zo dat bij een
schuinte (is dat een woord?) helling van >30 graden je meer schouders dan borst gebruikt. Hij doet dan ook incline op 15 en 30 graden. Dat is opmerkelijk, aangezien de meeste "vaste" incline bankjes op minstens 45 graden staan. Daarom doe ik incline ook altijd met dumbbells op een gewone bench

.
Haha, dan doe ik dat al jaaaaaaaren goed dus. Ik zit nooit op 45 graden bankjes

. Altijd op zo'n ander bankje die je zelf kunt verstellen. Zet ik hem op de minst schuine stand (nee niet horizontaal). Flyes het zelfde.
Vandaag trouwens voor het eerst sinds jaaaaaren weer is gesquat. Had al een paar dagen totaal geen last van me knieën (had vorige week me quads training overgeslagen). Ging best lekker, eerst beetje opwarmen met 70. Daarna setjes van 100, 110 en 120. 120 Ging nog niet zo lekker. Ga eerst maar wat lagere gewichten met veel herhalingen doen denk ik.
Voelde voor het eerst sinds tijden weer is kramp in me bovenbenen na een training, vooral met trappenlopen.