abonnement Unibet Coolblue
pi_38076760
En hier verder over Bruce Springsteen!

quote:
Soms denk ik dat veel muziekliefhebbers zich niet beseffen dat de enige echte erfgenaam van Elvis leeft en zich zelf telkens blijft vernieuwen (al is het dan nu via een terugkijken naar Amerika’s folkverleden). Elke toernee van Springsteen is weer anders en vele malen beter dan je van te voren zou bedenken. Dat begint een soort wet te worden. De man is inmiddels ongeëvenaard. Hij is de Grootste. Door zijn discipline, power, veelzijdigheid, diepgang, entertainerschap, menselijkheid en zijn klasse. Oja, het optreden duurde tweeeenhalf uur. Niemand verveelde zich ook maar een seconde, je leest het goed
Bron: www.oor.nl



Discografie:

Greetings from Asbury Park, N.J.
The wild, the innocent and the E street shuffle
Born to run
Darkness on the edge of town
The river
Nebraska
Born in the USA
Live ’75-‘85
Tunnel of love
Chimes of freedom
Human Touch
Lucky town
In concert Mtv Plugged
Greatest hits
The ghost of Tom Joad
Tracks
18 tracks
Live in New York City
The Rising
The essential Bruce Springsteen
Devils and dust
We shall overcome – the Seeger sessions



Linkje naar het vorige deel: Springsteen... Wie waardeert hem nog steeds?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38076790
Het laatste concert wat Bruce Springsteen in Nederland heeft gegeven, was vorige week dinsdag, 16 mei, in de HMH in Amsterdam.

En ik zit er nog vol van
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38077260
Het was inderdaad supermooi. Heb onwijs genoten. Heb ook die aflevering van nova op mijn pc staan, kan ik nog mooi nagenieten van wat beelden van vorige week.
  maandag 22 mei 2006 @ 11:01:08 #4
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_38077300
Ja, podverdikkeme.. toen ik dat terug zag.

Najaar met de E Street band?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 22 mei 2006 @ 11:05:31 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_38077419
The Boss
pi_38077744
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:01 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, podverdikkeme.. toen ik dat terug zag.

Najaar met de E Street band?
Dat zou wel erg relaxed zijn. Dan wordt het dus donderdagavond al voor het postkantoor ipv vrijdagmiddag
  maandag 22 mei 2006 @ 11:30:14 #7
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38078070
Nice OP Devil, good job

Prachtige recensies overal, maar die van OOR was werkelijk fenomenaal

Inmiddels is trouwens ook Devils&Dust al toegevoegd aan de setlist
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38080347
Mooi OP Devil!!

Hier ook aan het nagenieten, met een griepje wel te verstaan, het mooie weer in Frankfurt en daarna in de wind op de trappen wat eten was geen goed idee merk ik nu
pi_38083981
Zeg Springsteen27, doe eens even niet, die avatarchange Ik herkende je bijna niet! Maar een mooi plaatje is het wel

Voor een concert met de E Street Band wil ik desnoods een week in de rij liggen! Was ik maar ouder, dan had ik al veel meer concerten mee kunnen maken. Nakomertje zijn is één en al nadeel

Thanks 27 en Anitra! Ik had 'm nog veeeeel mooier willen maken, maar ik had om 11 uur college, het is een kwartier fietsen, en kijk eens naar de posttijd. Dus we moeten het hier maar mee doen voor de komende 293 posts!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38083998
En gauw beter worden Anitra!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:43:04 #11
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38084354
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zeg Springsteen27, doe eens even niet, die avatarchange Ik herkende je bijna niet! Maar een mooi plaatje is het wel

Voor een concert met de E Street Band wil ik desnoods een week in de rij liggen! Was ik maar ouder, dan had ik al veel meer concerten mee kunnen maken. Nakomertje zijn is één en al nadeel

Thanks 27 en Anitra! Ik had 'm nog veeeeel mooier willen maken, maar ik had om 11 uur college, het is een kwartier fietsen, en kijk eens naar de posttijd. Dus we moeten het hier maar mee doen voor de komende 293 posts!
Oeps...sorry

Het is even wennen voor je, maar ik vind het welkome afwisseling

Een week in de rij liggen? Wauw, wat een die hard! Ik kom je graag gezelschap houden!

En inderdaad...gauw beter worden Anitra!

Edit: En als je tijd hebt, dan tref ik je graag even op MSN...ik heb een verrassing voor je
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38084571
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:43 schreef Springsteen27 het volgende:


Edit: En als je tijd hebt, dan tref ik je graag even op MSN...ik heb een verrassing voor je
Heb je het tegen mij? Ik ben niet jarig hoor!

Edit: Je had het dus tegen mij

[ Bericht 13% gewijzigd door DevilsAndDust op 22-05-2006 15:01:56 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:14:41 #13
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38085527
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij? Ik ben niet jarig hoor!

Edit: Je had het dus tegen mij


Dank voor je snelle komst!! Ik ga het overigens meteen voor je regelen...
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  maandag 22 mei 2006 @ 15:18:19 #14
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38085663
By the way...het nummer van en met de Wallflowers, eind jaren negentig geloof ik, is niet zo bekend, maar wel zeer zeker de moeite waard.

Voor de liefhebbers en de downers onder ons...Wallflowers en Springsteen - One Headlight. Zoeken maar

Evenals het optreden samen met Southside Johnny - It's Been A Long Time (magistraal!!)

Moeilijk te vinden wellicht, maar het resultaat is er naar!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  maandag 22 mei 2006 @ 15:48:58 #15
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_38086752
We Shall Overcome is wel een fantastisch album.

Ik had in mijn zoektocht naar Dylan bronnen John Henry al een keer gehoord van Woody Guthry, maar die versie was niet om aan te horen. De tekst is fanastisch, maar Springsteen heeft er een geweldig nummer van gemaakt.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:53:11 #16
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_38086917
Ik heb verschillende John Henry's.. ook eentje van Doc Watson.. die is ook erg fijn.

veel nummers van het album heb ik trouwens in andere versies van andere artiesten
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_38087019
thanks voor de wensen!

Wisten jullie overigens dat Tim van Di-rect ook Bruce gek is? Hij stond dinsdag helemal uit zijn dak te gaan En dat uis best vreemd om te zien gezien mijn dochter ook fan is van di-rect
  maandag 22 mei 2006 @ 16:14:54 #18
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_38087833
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:53 schreef Prep2Fight het volgende:
veel nummers van het album heb ik trouwens in andere versies van andere artiesten
Tsja, eh, het zijn toch alleen maar covers? En met name nummers die Pete Seeger ook gezongen heeft. Volgens mij zijn het ook een aantal traditionals.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:17:22 #19
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_38087946
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:14 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Tsja, eh, het zijn toch alleen maar covers? En met name nummers die Pete Seeger ook gezongen heeft. Volgens mij zijn het ook een aantal traditionals.
Ja klopt, aardig wat traditionals ja. Klinken allemaal heerlijk in het gehoor..
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_38088017
Ik was van plan een of ander verzamelalbum te kopen. Welke raden jullie me aan? Ik ken maar een aantal liedjes van 'm, en wil wat meer van 'm leren kennen. =)
  maandag 22 mei 2006 @ 16:32:45 #21
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38088620
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:18 schreef Rnnz het volgende:
Ik was van plan een of ander verzamelalbum te kopen. Welke raden jullie me aan? Ik ken maar een aantal liedjes van 'm, en wil wat meer van 'm leren kennen. =)
The Essential

Heb je zowel 'ouder' werk, nummers uit zijn hoogtijdagen in Nederland en wat recenter werk!

Als je dat te prijzig vind kom je met Greatest Hits CD ook al een aardig eind hoor...al slaat hij daar wel het oude materiaal over
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38090856
Ik wil sowieso het oude wel horen, dus.. ik denk dat het The Essential wordt. Thnx
  maandag 22 mei 2006 @ 17:30:53 #23
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38091103
The Essential is een 3 CD-box...prima keuze met op disc 3 uniek materiaal. From Small Things (heerlijke rock&roll) en County Fair (heerlijk om bij weg te dromen) zijn mijn favorieten op disc 3. Evenals None But The Brave...
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38092660
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:18 schreef Springsteen27 het volgende:
By the way...het nummer van en met de Wallflowers, eind jaren negentig geloof ik, is niet zo bekend, maar wel zeer zeker de moeite waard.

Voor de liefhebbers en de downers onder ons...Wallflowers en Springsteen - One Headlight. Zoeken maar
Ja, de Wallflowers (met Jacob Dylan ) zijn goed. HIER is een video-opname te zien van dat optreden samen met Bruce Springsteen.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Floddertje_ op 22-05-2006 18:20:15 ]
pi_38092816
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:55 schreef Anitra het volgende:
Wisten jullie overigens dat Tim van Di-rect ook Bruce gek is? Hij stond dinsdag helemal uit zijn dak te gaan En dat uis best vreemd om te zien gezien mijn dochter ook fan is van di-rect
Heee wat grappig, dan heb ik hem dus toch gezien! Ik zag tijdens het concert een jongen die ik op die jongen van Di-rect vond lijken, maar zo goed ken ik Di-rect nou ook weer niet (zeg maar nauwelijks) dus ik wist het niet zeker.
  maandag 22 mei 2006 @ 18:36:51 #26
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_38093421
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:15 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ja, de Wallflowers (met Jacob Dylan ) zijn goed. HIER is een video-opname te zien van dat optreden samen met Bruce Springsteen.
wallflowers zijn idd erg goed. Even kijken naar dit filmpje!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 22 mei 2006 @ 18:39:46 #27
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_38093516
Lekker nummertje.. die korte solo erin is lekker
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 22 mei 2006 @ 18:56:01 #28
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_38094150
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:15 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ja, de Wallflowers (met Jacob Dylan ) zijn goed. HIER is een video-opname te zien van dat optreden samen met Bruce Springsteen.
Wie van dat groepje is Jakob? Geweldig nummer trouwens.
  maandag 22 mei 2006 @ 18:58:02 #29
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_38094231
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:56 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Wie van dat groepje is Jakob? Geweldig nummer trouwens.
als je goed kijkt kun je dat wel zien
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 22 mei 2006 @ 19:15:45 #30
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_38094840
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:58 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

als je goed kijkt kun je dat wel zien
Ik herken Ella Fitzgerald nog niet tussen de Rolling Stones. Zingt hij?
pi_38096615
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:19 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Heee wat grappig, dan heb ik hem dus toch gezien! Ik zag tijdens het concert een jongen die ik op die jongen van Di-rect vond lijken, maar zo goed ken ik Di-rect nou ook weer niet (zeg maar nauwelijks) dus ik wist het niet zeker.
Ik wist al een aantal jaar dat hij Bruce gek is, maar het is heel raar om hem dan idd uit zijn dak te zien gaan Hij had een zwart shirt aan en was met een jongen die een rood/zwar shirt aan had en als je hem gezien heb dan ben je vlak bij mij geweest ik zat schuin daar achter op de tribune nl.
  maandag 22 mei 2006 @ 20:41:08 #32
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_38097933
Goede OP

TVP
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_38105965
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:36 schreef Prep2Fight het volgende:
wallflowers zijn idd erg goed. Even kijken naar dit filmpje!
Vooral hun allereerste, titelloze, album. Die is wat mij betreft onovertroffen. Hun tweede was ook nog wel goed, maar daarna werd het mij iets te veel doorsnee pop/rock.
pi_38106431
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:56 schreef MeneerTim het volgende:
Wie van dat groepje is Jakob?
De zanger (zoon van Bob Dylan):



pi_38106497
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:05 schreef Anitra het volgende:
en als je hem gezien heb dan ben je vlak bij mij geweest ik zat schuin daar achter op de tribune nl.
Klopt, ik ook, ik zat recht achter dat platform voor de rolstoelen, op de tweede rij.

Maar laat ik weer even on-topic gaan. Hier nog maar even een recensietje, uit het NRC Handelsblad:

Springsteen zingt met rauwe stem van echte democratie

Neil Young bracht vorige week een cd uit met liedjes over de huidige Amerikaanse politiek; van Elvis Costello verschijnt eerdaags The River In Reverse, een cd die hij maakte met New Orleans-coryfee Allen Toussaint over de nasleep van de orkaan Katrina; Bruce Springsteen brengt met zijn nieuwste cd, We Shall Overcome: The Seeger Sessions, een eerbetoon aan de aloude Amerikaanse strijdliederen, zoals ze ooit werden opgenomen door folk-held Pete Seeger. Wie beweert nog dat hedendaagse popmuzikanten niet sociaal bewogen zijn?

Dat sociale betrokkenheid ook kan worden verpakt als een uitzinnig feest bleek gisteravond in de Heineken Music Hall, waar Bruce Springsteen optrad met de Seeger Sessions Band. Maar liefst zeventien muzikanten stonden er op het podium, om de klassieke Amerikaanse volksmuziek authentiek te vertolken. De met petten en hoeden getooide muzikanten speelden de fiddle, banjo, staande bas, tuba, trombone, slide-guitar, het wasbord en potten-en-pannen-drums. Het toneel zag eruit als een tot leven gewekte zwartwitfoto van een boerenbruiloft.

Afgezien van zijn eigen nummer My City Of Ruins, in de toegift, speelde Springsteen hier uitsluitend traditionals, zoals O Mary Dont You Weep, Jesse James en Old Dan Tucker. De meeste liedjes uit dit repertoire zijn Pogues-achtige, laarzenstampende fuifknallers. In het begin dreigde een overdaad aan knetterend koper. Maar Springsteen slaagde er in zijn zestien begeleiders in te dammen; in volgende liedjes waren het of de violen, of de banjo of de slideguitar die een hoofdrol kregen. Het was indrukwekkend hoe hij de verschillende kwaliteiten van zijn band benutte. Binnen één nummer, Eyes On The Prize, werd steeds een nieuwe muzikale laag aangeboord: van de dreigende opening van Springsteen zelf, via een gospel-koor door de achtergrondzangeressen, tot een soul-couplet van zijn zwarte gitarist. De gospel-stijl kwam vaker terug, zoals in de meezinger Jacobs Ladder, met zijn jubelende ontlading. Springsteen zelf, die in het begin zo rasperig zong dat het bijna pijn deed, klonk steeds gesmeerder. Hij danste met uitdagend benenwerk in een paar rock n roll-krakers, en kreeg de volle zaal tot zon mooie koorzang bij het nummer Erie Canal, dat het wel geoefend leek.

Tot slot van het bijna drie uur durende concert, lichtte Springsteen toe waarom hij dit repertoire juist nu wil brengen: omdat in deze liedjes de raw voice of true American democracy te horen is.

[ Bericht 72% gewijzigd door _Floddertje_ op 22-05-2006 23:41:21 ]
pi_38111564
Ik zit net ff die discografie door te kijken, en ik zie dat ik eigenlijk maar schandalig weinig platen van springsteen heb.
Was er een beetje op afgeknapt na Born in the USA, is nooit meer goedgekomen.....
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:27:41 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_38112890
Heb afgelopen weekend een opname van het concert in de HMH gehoord en ik moet zeggen dat ik, als niet Bruce-fan, onder de indruk was van de performance.
Plusje voor Bruce dan maar weer...
pi_38113180
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:55 schreef Anitra het volgende:
thanks voor de wensen!

Wisten jullie overigens dat Tim van Di-rect ook Bruce gek is? Hij stond dinsdag helemal uit zijn dak te gaan En dat uis best vreemd om te zien gezien mijn dochter ook fan is van di-rect
In 2002 in Ahoy was die Tim er ook, evenals Guussie Meeuwis....
You think that everything's alright
I think you might be wrong
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:54:08 #39
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38113582
Vrienden van mij hebben die Guus Meeuwis nog wel eens aan bootlegs geholpen

[ Bericht 14% gewijzigd door Springsteen27 op 23-05-2006 10:20:02 ]
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38115924
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:39 schreef Simpleton het volgende:

[..]

In 2002 in Ahoy was die Tim er ook, evenals Guussie Meeuwis....
Ahoy 2002 heb ik maar half mee gemaakt dankzij de heerlijke beveiliging die mij een aantal gekneusde ribben had bezorgd
nu stond ik ook vooraan dus heb niks gemerkt van wie er achter me kwam staan
pi_38116365
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]


Afgezien van zijn eigen nummer My City Of Ruins, in de toegift, speelde Springsteen hier uitsluitend traditionals
Heb ik het me nou verbeeld, of zijn Johnny 99, Cadillac Ranch en You can look tóch echt voorbij gekomen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38116399
Oh, en ik ben jaloers op m'n broer. Hij heeft de enige echte setlist van dinsdag namelijk te pakken gekregen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38116443
En ik heb gister Born to run gekocht. Want die had ik nog helemaal niet .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38116492
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:14 schreef Springsteen27 het volgende:

[..]



Dank voor je snelle komst!! Ik ga het overigens meteen voor je regelen...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:33:24 #45
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_38116566
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Heb ik het me nou verbeeld, of zijn Johnny 99, Cadillac Ranch en You can look tóch echt voorbij gekomen?
Misschien bedoelen ze hiermee wel Springsteen "klassiekers"

My city of ruins is nog een vrij recent nummer
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_38116689
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:33 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Misschien bedoelen ze hiermee wel Springsteen "klassiekers"

My city of ruins is nog een vrij recent nummer
In mijn beleving zijn traditionals van die nummers met een heel lange geschiedenis zoals We shall overcome. Die nummers van Springsteen zijn inderdaad meer klassiekers, maar geen traditionals.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38117994
Nog een toevoeging aan het rijtje bekende-Nederlanders-die-van-Bruce-houden: Kluun, de schrijver van Komt een vrouw bij de dokter en het vervolg daarop De weduwnaar. Vooral Komt een vrouw bij de dokter staat vol met verwijzingen naar lyrics.

Ik heb het boek net uit (eerst het vervolg gelezen, en daarna pas het eerste deel) en ik zit nog als een idioot te janken, hehe.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38118174
Ik zit HMH te luisteren en heb alleen maar kippevel
Mijn zoon staat mee te dansen en te klappen

dat van Kluun wist ik niet, toch een keer proberen om het boek te lezen dan
pi_38118750
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:20 schreef Anitra het volgende:
Ik zit HMH te luisteren en heb alleen maar kippevel
Mijn zoon staat mee te dansen en te klappen

dat van Kluun wist ik niet, toch een keer proberen om het boek te lezen dan
Alleen lezen als je een flinke doos tissues bij je hebt. En dus niet, zoals ik, in de trein

Zeker 15 verwijzingen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:03:42 #50
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38123909
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

In mijn beleving zijn traditionals van die nummers met een heel lange geschiedenis zoals We shall overcome. Die nummers van Springsteen zijn inderdaad meer klassiekers, maar geen traditionals.
Dat was inderdaad een foutje van de recensent. Had zich blijkbaar te weinig verdiept in de gang van zaken
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:06:25 #51
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38124018
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en ik ben jaloers op m'n broer. Hij heeft de enige echte setlist van dinsdag namelijk te pakken gekregen!
Waaaauuww, wat tof!! Handgeschreven? Ik heb er ook nog ergens eentje, van Brussel 2003! Maar waar dat ding is gebleven na de verhuizing
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:08:12 #52
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38124099
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog een toevoeging aan het rijtje bekende-Nederlanders-die-van-Bruce-houden: Kluun, de schrijver van Komt een vrouw bij de dokter en het vervolg daarop De weduwnaar. Vooral Komt een vrouw bij de dokter staat vol met verwijzingen naar lyrics.

Ik heb het boek net uit (eerst het vervolg gelezen, en daarna pas het eerste deel) en ik zit nog als een idioot te janken, hehe.
Ik heb een tijdje geleden ook het advies gekregen om dat boek te lezen! Heb wel een paar pagina's online ergens kunnen lezen en het sprak me wel aan

Eens kijken waar we dat op de kop kunnen tikken..
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38125405
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:06 schreef Springsteen27 het volgende:

[..]

Waaaauuww, wat tof!! Handgeschreven? Ik heb er ook nog ergens eentje, van Brussel 2003! Maar waar dat ding is gebleven na de verhuizing
M'n broer is getrouwd en zijn vrouw heeft een zusje wat samenwoont. Die jongen waar ze mee samenwoont is beveiliger en stond backstage tijdens Bruce zn concert. En die heeft de setlist aan m'n broer gegeven! 't Was nog jammer dat ie backstage moest, anders had ie ons pitbandjes kunnen geven, of iig naar binnen loodsen. Maar we hadden zo ook mooie plaatsen. Oh, en Bruce had 'm de weg nog gevraagd!

En dat boek moet je echt lezen
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:11:45 #54
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38126534
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

M'n broer is getrouwd en zijn vrouw heeft een zusje wat samenwoont. Die jongen waar ze mee samenwoont is beveiliger en stond backstage tijdens Bruce zn concert. En die heeft de setlist aan m'n broer gegeven! 't Was nog jammer dat ie backstage moest, anders had ie ons pitbandjes kunnen geven, of iig naar binnen loodsen. Maar we hadden zo ook mooie plaatsen. Oh, en Bruce had 'm de weg nog gevraagd!

En dat boek moet je echt lezen
Dat boek ga ik ook zeker lezen! Ben erg benieuwd...

Wat tof zeg dat je zo via via zo'n prachtige setlist kunt bemachtigen! Waar heeft hij hem hangen? Of bewaard?

Inderdaad jammer dat hij jullie niet de pit in heeft weten te loodsen. In dat geval was ik graag met je meegegaan hoor. Dan had je maar even moeten zeggen dat je mij kende
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38128876
Ik heb nooit gewerkt bij Bruce, ik wou in de pit staan in 2003 dus lekker de hele dag voor de kuip gelegen toen en als ik moest plassen ging ik gewoon de kuip in Maar werken tijdens Bruce
Die setlist is wel super hoor dat hij hem heeft!!!
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:59:10 #56
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_38203207
Was laatst bij me ouders en wat bleek? Die hadden nog een ouwe plaat van Pete Seeger lliggen uit 1968. Er stond een nummer op wat Bruce gecovered heeft: Mary don't you weep.

Even bij me ouders beluisterd en het is erg grappig om te horen. De lyrics en melodie zijn precies hetzelfde, alleen is het allemaal wat trager. En Bruce heeft natuurlijk nog trompetten en blazers toegevoegd!
No Soup For You!
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:32:06 #57
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_38213950
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef Petomaan het volgende:
Was laatst bij me ouders en wat bleek? Die hadden nog een ouwe plaat van Pete Seeger lliggen uit 1968. Er stond een nummer op wat Bruce gecovered heeft: Mary don't you weep.

Even bij me ouders beluisterd en het is erg grappig om te horen. De lyrics en melodie zijn precies hetzelfde, alleen is het allemaal wat trager. En Bruce heeft natuurlijk nog trompetten en blazers toegevoegd!
Dat het wat trager is, geldt voor het hele werk van Pete Seeger. Het is wel leuk om af en toe naar te luisteren [sub

* Pistol_Pete draait nu The Hammer Song
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 29 mei 2006 @ 11:39:40 #58
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38328300
Voorlopig wijken de Amerikaanse setlisten amper van de Europese af!

Maar wat niet is, kan nog komen!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38334660
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:39 schreef Springsteen27 het volgende:
Voorlopig wijken de Amerikaanse setlisten amper van de Europese af!

Maar wat niet is, kan nog komen!
Newsflash?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:05:57 #60
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38335584
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Newsflash?
LATE NITE TELEVISION, COAST TO COAST

The Seeger Sessions Band is about to hit U.S. shores, and while they're touring around for the next month, Springsteen will work some late night TV appearances into the schedule. First up will be The Tonight Show with Jay Leno on Tuesday June 5, to be taped in the afternoon before the show at the Greek and to air that night. Then toward the end of the leg, he'll hit Late Night with Conan O'Brien while in NYC for the Madison Square Garden show, to air Friday night June 23 (actually, early morning June 24). Will Max and Larry have a drum-off? Tune in to find out...


Niet voor iedereen te verkrijgen denk ik (wordt uitgezonden door de CNBC), maar hij zit wel in het pakket voor digitale tv-abonnementjes als ik me niet vergis!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38340428
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:20 schreef Anitra het volgende:
Ik zit HMH te luisteren en heb alleen maar kippevel
Ik weet dat ik er niet om mag vragen, maar waar kan ik de HMH-opnames op I-net vinden???
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 29 mei 2006 @ 21:35:50 #62
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38346610
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:45 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ik weet dat ik er niet om mag vragen, maar waar kan ik de HMH-opnames op I-net vinden???
Dan ga ik niet zeggen dat ze op http://www.dimeadozen.org te vinden zijn...
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38362550
En dan zeg ik toch hardstikke bedankt...klinkt goed op het 1e gehoor.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 31 mei 2006 @ 20:01:10 #64
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38421687
Goed nieuws!!

Watch a full song from each U.S. show at AOL Music

Sometimes, as on the Devils & Dust tour, we'll see official cameras filming away, but no idea if or when we'll ever get to watch the results. This time we will -- immediately. Springsteen has teamed up with AOL Music to provide a nightly glimpse of the Seeger Sessions tour for fans online. Each morning after every stop on this U.S. leg, we'll be able to watch video of a complete song from the previous night's concert. Each will be different and each will stay online, which means by the time Bruce finishes up at the PNC in Jersey, there will be 18 performances available for viewing -- almost a full show, representing the whole U.S. leg. We're still finding this hard to believe, but hey, in a post-E Street Radio world, apparently anything can happen. The fun starts tomorrow with a catch-up trio of clips from Boston, DC, and Columbus -- "John Henry," "Erie Canal," and "O Mary Don't You Weep," respectively -- in addition to a fresh one from tonight in Indy. Watch for the launch on June 1 at www.aolmusic.com.

It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:30:40 #65
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38468649
En hier de eerste beelden!

http://www.megaupload.com/?d=1XP8V6NA
http://www.megaupload.com/?d=AKJHF5BZ

John Henry en Erie Canal

Let op: je moet eerst een minuutje wachten en dan kun je beginnen met downloaden
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38469819
Hij lijkt op dat John Henry filmpje veel ouder dan in Amsterdam

Ach gossie, die arme vent, zou ie me zo erg missen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:45:46 #67
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_38482876
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:30 schreef Springsteen27 het volgende:
En hier de eerste beelden!

http://www.megaupload.com/?d=1XP8V6NA
http://www.megaupload.com/?d=AKJHF5BZ

John Henry en Erie Canal

Let op: je moet eerst een minuutje wachten en dan kun je beginnen met downloaden
Thanks

Erg leuk om concertbeelden te zien
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_38501873
De BBC heeft onlangs nog een Seeger-Sessions optreden van hem uitgezonden. Heb het inmiddels via de bekende Torrent-sites binnengetrokken....echt cool!
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:15:37 #69
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_38502964
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:35 schreef Springsteen27 het volgende:

[..]

Dan ga ik niet zeggen dat ze op http://www.dimeadozen.org te vinden zijn...
Shiiit, maar ze zitten wel vol.
pi_38504442
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:27 schreef SevenWonders het volgende:
De BBC heeft onlangs nog een Seeger-Sessions optreden van hem uitgezonden. Heb het inmiddels via de bekende Torrent-sites binnengetrokken....echt cool!
Ja die heb ik opgenomen op de dvd recorder
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:59:31 #71
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38582671
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38609191
quote:
The timing for all of this is works well for his music career; he is of course a longtime guitarist for Bruce Springsteen and the E Street Band. This year Springteen is embarking on an acoustic folk tour (which is great news for you acoustic folks), but Van Zandt told the crew that Springsteen and the E Street Band would be touring again in 2007
Uit de Las Vegas SUN, gewoon via be true, dus iedereen zal het wel al hebben gelezen, maar ik denk ik post het even .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:07:49 #73
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38618035
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:28 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Uit de Las Vegas SUN, gewoon via be true, dus iedereen zal het wel al hebben gelezen, maar ik denk ik post het even .
Thnx

Dat zijn goede vooruitzichten! Dat wordt weer een nachtje postkantoor
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:00:03 #74
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38646267
Bruce bij Jay Leno (211 MB!!)

http://www.megaupload.com/nl/?d=1HBP9FR7

Uit de reguliere serie videoclips...Bring Them Home

http://www.megaupload.com/nl/?d=YBAYFT4E
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_38646958
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:00 schreef Springsteen27 het volgende:
Bruce bij Jay Leno (211 MB!!)

http://www.megaupload.com/nl/?d=1HBP9FR7

Uit de reguliere serie videoclips...Bring Them Home

http://www.megaupload.com/nl/?d=YBAYFT4E
Wat ben je vroooooeeeeegggg! Ik zit nog met een slaperig hoofd achter m'n bordje Brinta, te proberen om de kat ervan te weerhouden door het raam te springen. Uurtje later dan gepland allemaal .

Het ontbijten bedoel ik, niet dat er nou specifiek in m'n planning stond: kat ervan weerhouden door het raam te springen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_38646978
Oh Dit is het fotoboek immers helemaal niet joh!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:50:02 #77
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38647397
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:33 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat ben je vroooooeeeeegggg! Ik zit nog met een slaperig hoofd achter m'n bordje Brinta, te proberen om de kat ervan te weerhouden door het raam te springen. Uurtje later dan gepland allemaal .

Het ontbijten bedoel ik, niet dat er nou specifiek in m'n planning stond: kat ervan weerhouden door het raam te springen.
Vroeg he? En ik was om 07.15 uur alweer klaarwakker!

Maar...ik ga ff in je fotoboek kladderen
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:35:28 #78
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_38822703
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39127112
http://www.youtube.com/watch?v=czOI91kzRxc

Bah, stomme Sting verpest de hele melodie.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 18:29:17 #80
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39183714
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=czOI91kzRxc

Bah, stomme Sting verpest de hele melodie.
Thnx voor de link! Leuk om terug te zien...

Overigens heeft Sting geen toegevoegde waarde bij dit nummer. Wel mooi: Man On The Moon, Bruce met Sting tijdens de Vote For Change-concerten!!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39186141
Ik vind het altijd enorm ergerlijk om nummers te horen die niet precies gaan zoals ik ze in m'n hoofd heb, zeg maar. Omdat ik altijd meezing (zelfs als ik met mn spelertje op de fiets zit), en dat gaat niet als 't ineens anders is!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 23:18:28 #82
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39193205
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het altijd enorm ergerlijk om nummers te horen die niet precies gaan zoals ik ze in m'n hoofd heb, zeg maar. Omdat ik altijd meezing (zelfs als ik met mn spelertje op de fiets zit), en dat gaat niet als 't ineens anders is!
Dat herken ik! Dat is erg vaak als ik een CD met covers van Springsteen-nummers pak. Er zijn maar weinig nummers die ik mooier vind dan het origineel. Zo heel af en toe zitten er echter ook juweeltjes tussen? Ken je twee CD's die toendertijd eens bij dat blad Uncut zaten?

By the way, wat vond je van de oude nummers van Bruce in een nieuw jasje tijdens de Seeger Sessions Tour in Ahoy? Open All Night, Cadillac Ranch, You Can Look...?
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  zondag 25 juni 2006 @ 00:27:10 #83
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_39195490
Om maar even in te haken op de post van Springsteen 27. Het was niet Ahoy, maar HMH Ik vond de versie van You Can Look (But Better Not Touch) echt zeer goed. Bijna nog beter dan het origineel De andere Springsteen nummers klonken ook uitstekend uitgevoerd met de Seeger Sessions Band.

Oja, My City of Ruins is echt super

Op CNN staat staat trouwens een interview met Bruce Springsteen. Video is te bekijken via http://www.cnn.com/video/

En er komt een re-issue van "The Seeger Sessions" uit met Bring them Home.

Bronnen: Be True en de officiele web-site.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zondag 25 juni 2006 @ 11:42:16 #84
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39201441
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:27 schreef Pistol_Pete het volgende:
Om maar even in te haken op de post van Springsteen 27. Het was niet Ahoy, maar HMH Ik vond de versie van You Can Look (But Better Not Touch) echt zeer goed. Bijna nog beter dan het origineel De andere Springsteen nummers klonken ook uitstekend uitgevoerd met de Seeger Sessions Band.

Oja, My City of Ruins is echt super

Op CNN staat staat trouwens een interview met Bruce Springsteen. Video is te bekijken via http://www.cnn.com/video/

En er komt een re-issue van "The Seeger Sessions" uit met Bring them Home.

Bronnen: Be True en de officiele web-site.
Oeps...HMH uiteraard! Sorry, het was laat en zat nog vol adrenaline van de wedstrijd van gisterenavond!

Ik moest voor wat betreft de nieuwe uitvoeringen wel even wennen aan Cadillac Ranch, maar dat is inmiddels gebeurd. Open All Night vond ik vanaf het eerste moment met afstand het leukste nummer.

My City Of Ruins is een geweldig nummer, maar ik vond het een beetje 'misstaan' tussen de andere nummers en ook niet helemaal in lijn met de sfeer van de avond.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39203452
Laat ik het zo zeggen: als ik het 'origineel' niet had gekend had ik ze super gevonden. Nu zat ik steeds verstrikt met het meezingen

Weet je wat ook gek is? Pas een paar dagen na het concert begon ik er over te vertellen tegen bijvoorbeeld m'n vriendje. Als hij daarvoor er iets over vroeg had ik helemaal geen zin om er over te praten! Stom hè? Alsof het nog op me inwerken moest ofzo!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:48:54 #86
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39286941
Ok...dit moet zijn meest dramatische clip ooit zijn

http://www.youtube.com/watch?v=h4xazrH7Xe4&search=bruce%20springsteen%20
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39356456
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef Springsteen27 het volgende:
Ok...dit moet zijn meest dramatische clip ooit zijn

http://www.youtube.com/watch?v=h4xazrH7Xe4&search=bruce%20springsteen%20
Neeeeeeeeeee!!

De bretels! De haarband! De vreselijk slechte playback! Die broek tot z'n oksels! Een rockster met choreografie! Wat eeeeeerg!

En ik heb nog een probleempje ook hierdoor Ik heb mijn vriendje er altijd van kunnen weerhouden om bretels te kopen door te zeggen dat geen enkele man die ik leuk vind ooit bretels heeft gedragen. Maar nu wel!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:47:27 #88
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39357397
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeee!!

De bretels! De haarband! De vreselijk slechte playback! Die broek tot z'n oksels! Een rockster met choreografie! Wat eeeeeerg!

En ik heb nog een probleempje ook hierdoor Ik heb mijn vriendje er altijd van kunnen weerhouden om bretels te kopen door te zeggen dat geen enkele man die ik leuk vind ooit bretels heeft gedragen. Maar nu wel!
Met die slechte playback kan ik nog wel leven. Daar was ik aardig aan gewend geraakt door de videclip van BITUSA (zijn meest slechte officiële videoclip). Maar die broek

Oei...trouble in paradise? Bij deze alvast mijn oprechte excuses voor alle hieruit voortvloeiende relatieproblemen
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39368426
Gaat de deurbel hier net, cllecte voor de vakanie week, dus ik netjes geld pakken en toen ik het in de bus deed vroeg die man of ik bij Bruce in de kuip was geweest, dus ik huh? hoe weet hij dat nou?
Blijk ik dus een Bruce shirt aan te hebben
Heb hem gelijk maarverteld dat oktober/november Bruce weer in Europa komt
  maandag 3 juli 2006 @ 20:04:21 #90
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_39483299
www.eventim.de voor de voorverkoop van concerten in Keulen (6 november) en Hamburg (12 oktober). Voorverkoop is meteen gestart!

Tickets voor Keulen zijn besteld
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_39483816
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef Springsteen27 het volgende:
Ok...dit moet zijn meest dramatische clip ooit zijn

http://www.youtube.com/watch?v=h4xazrH7Xe4&search=bruce%20springsteen%20
Hahahaha, hilarisch.
pi_39504295
Vernomen van een betrouwbare bron die bij Mojo werkt: 13 oktober Springsteen in Ahoy.

Dit hoef je natuurlijk niet te geloven, zou ik zelf ook niet meteen doen, maar in het verleden had deze persoon het altijd bij het juiste eind op concertgebied. Ik ga er wel weer naartoe denk ik.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:50:40 #93
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39505343
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:15 schreef Joostebrood het volgende:
Vernomen van een betrouwbare bron die bij Mojo werkt: 13 oktober Springsteen in Ahoy.

Dit hoef je natuurlijk niet te geloven, zou ik zelf ook niet meteen doen, maar in het verleden had deze persoon het altijd bij het juiste eind op concertgebied. Ik ga er wel weer naartoe denk ik.
Hij is te vertrouwen, lees het persbericht maar

BRUCE SPRINGSTEEN WITH THE SEEGER SESSIONS BAND NAAR ROTTERDAM

Vrijdag 13 oktober komt Bruce Springsteen terug naar Nederland. Na het snel uitverkochte concert in Amsterdam eerder dit jaar, komt ‘The Boss’ met zijn Seeger Sessions band nu naar Ahoy’ in Rotterdam. De kaartverkoop van dit concert begint aanstaande zaterdag om 10.00 uur.

Eerder dit jaar verscheen het album ‘We Shall Overcome: The Seeger Sessions’ waarop Springsteen met zijn Seeger Sessions Band een eigen interpretatie geeft aan het repertoire van folk-legende Pete Seeger. Op dit album, opgenomen in een paar dagen bij Springsteen in de huiskamer, vertolkt hij traditionele folk songs en klassiekers met een bont gezelschap muzikanten en instrumenten, waaronder een tuba, wasbord en traporgel.

Het plezier waarmee het album is opgenomen, spat ook tijdens de concerten van het podium af volgens de vele lovende recensies die het concert in mei kreeg.

Bruce Springsteen with the Seeger Sessions Band
Vrijdag 13 oktober 2006
Ahoy’ - Rotterdam
Entree: ¤ 79, ¤ 75, ¤ 74, ¤ 69, ¤ 59 (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur.
Let op: maximaal 4 tickets per persoon per transactie.

Kaartverkoop begint a.s. zaterdag om 10.00 uur door Ticket Service via de grotere postkantoren, Free Record Shops, VVV's en GWK's, 0900-300.1250 (¤0,45 p.m.), www.ticketservice.nl, de bekende voorverkoopadressen en kassa zaal.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39505589
Pffff zaterdag al
gelukkig 4 kaarten per persoon, zat al in te denken hoe we het moeten gaan doen omdat ik mijn moeder mee wil nemen. En er kan er maar 1 in de rij liggen van ons. Maar dat kan gelukkig gewoon
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:48:47 #95
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_39510858
Dat ik dit keer maar niet misgrijp Man, wat baalde ik toen...
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_39516269
Wat enorm toevallig, de afgelopen 2 keren begon de kaartverkoop de dag nadat we de verjaardag van m'n vader hadden gevierd, en komende zaterdag is de dag na het vieren van m'n moeders verjaardag.

Ik denk niet dat ik nog een keer ga, ik heb het geld er absoluut niet voor en bewaar het liever voor een eventuele tournee met The Estreet Band. Maar 't is wel enorm tof dat ie nog eens komt!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:35:01 #97
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_39517744
Kan ik ergens anders voor de deur gaan liggen dan Ahoy? Ik woon in Amsterdam maar ik ben wel bereid verschillende gruwelijke moorden te plegen om kaartjes te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MeneerTim op 04-07-2006 20:43:42 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:48:00 #98
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_39518198
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:35 schreef MeneerTim het volgende:
Kan ik ergens anders voor de deur gaan liggen dan Ahoi? Ik woon in Amsterdam maar ik ben wel bereid verschillende gruwelijke moorden te plegen om kaartjes te krijgen.
staat een paar posts boven waar je kaartjes kan kopen.

Vorige concert in de HMH was in 3 minuten uitverkocht. Toen konden er max 2 kaarten pp worden gekocht. Ahoy is wel wat groter, maar je kan nu 4 kaarten pp kopen. Ik verwacht dat het wel weer redelijk snel uitverkocht zal zijn. Als je zeker wil zijn, gewoon ergens in een rij aansluiten rond een uur of 6 's ochtends en zorgen dat je bij de eerste 5 à 6 zit.

Ik kan zaterdag helaas geen kaartjes kopen. Maarja Keulen is al besteld Aan de andere kant het concert in Rotterdam is een maand eerder, dus misschien toch maar twee keer gaan

Voor Keulen zijn nog kaartjes te koop
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:19:10 #99
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_39519232
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:48 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

staat een paar posts boven waar je kaartjes kan kopen.
Ja dat zag ik, maar voor het uitbureau gaan liggen? Worden ze overal tegelijk verkocht? Ik heb hier totaal geen ervaring mee.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:47:11 #100
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_39520054
Ja, de vvk start landelijk om 10 uur, bij de grotere postkantoren, Free Record Shops, VVV's en GWK's, en dan gewoon geluk hebben (of zorgen dat je er op tijd bent) en dan kun je een kaartje kopen

Ik heb net een kaartje voor Keulen gekocht, zodat ik iig gegarandeert een kaartje heb, en dan hoef ik zaterdag ook niet vroeg m'n bed uit, en vervoer is ook al geregeld en qua afstand maakt het voor mij bijna niets uit Kan niet wachten tot het november is
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_39563647
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:35 schreef MeneerTim het volgende:
Kan ik ergens anders voor de deur gaan liggen dan Ahoy? Ik woon in Amsterdam maar ik ben wel bereid verschillende gruwelijke moorden te plegen om kaartjes te krijgen.
kom in Veghel liggen, altijd gezellig
Ik ben er dit keer alleen niet bij, ben de vorige keer al geweest. Was wel ff schrikken toen ik er gisteravond achterkwam dat ie in oktober weer langskwam, maar gelukkig is dit een herhaling van 16 mei.
Mensen succes en veel plezier !!!
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:40:52 #102
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39563678
Ik ga ook geen moeite doen voor Ahoy. Datumtechnisch komt Antwerpen op 7 november me beter uit, en ik reserveer daar morgen wel een kaartje voor. heb ik ook al die stress niet aanstaande zaterdag
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39564807
Aan de ene kant ben ik helemaal hyper dat hij weer komt, aan de andere kant ben ik bang dat ik het niet droog kan houden tijdens sommige nummers, gezien wat een maand geleden gebeurd is. Pfff best moeilijk.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:08:49 #104
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39596639
Kaartjes voor Antwerpen zojuist besteld! Was eerst geen doorkomen aan, maar ik had geluk

Ga definitief niet naar Ahoy, Antwerpen komt me datumtechnisch gezien ook veel beter uit.

Woehoe, dus toch nog een show
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39597920
Hier ook Antwerpen
En Dublin ligt wel erg hoog op mijn favo-lijstje.
* Anitra gaat eerst kijken wat haar bankrekening er van vind.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:32:02 #106
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39598268
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:18 schreef Anitra het volgende:
Hier ook Antwerpen
En Dublin ligt wel erg hoog op mijn favo-lijstje.
* Anitra gaat eerst kijken wat haar bankrekening er van vind.
Die van mij lacht me vierkant uit...
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:45:22 #107
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39598634
Ik moet nu wel heen.. welke rang zijn veldplaatsen?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:55:30 #108
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39598911
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:45 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik moet nu wel heen.. welke rang zijn veldplaatsen?
Nog niet echt bekend, verschilt per concert af en toe...

Voor het concert van George Michael was de verdeling zo:

RANG 1: Arena Staanplaatsen *** Rang 2: Zitplaatsen; Arena Tribune *** RANG 3: Zitplaatsen; Vak Ac - Aj, Vak Dc - Dj 1ste ring *** RANG 4: Zitplaatsen; Vak Ab, Db, Ak, Dk 1ste ring, Vak Bc - Bi, Vak Cc - Ci 2de ring *** RANG 5: Zitplaatsen; Vak Aa, Da, Vak Al - An, Vak Dl - Dn 1ste ring, Vak Bb, Cb, Vak Bj - Bm, Vak Cj - Cm 2de ring *** RANG 6: Staanplaatsen 1ste ring
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39618328
Rick ligt inmiddels en is nummer 3, net als de vorige keer en die keer daar voor en die keer daarvoor
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:37:06 #110
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_39618425
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:53 schreef Anitra het volgende:
Aan de ene kant ben ik helemaal hyper dat hij weer komt, aan de andere kant ben ik bang dat ik het niet droog kan houden tijdens sommige nummers, gezien wat een maand geleden gebeurd is. Pfff best moeilijk.
Huh?
pi_39618881
Het zoontje van mijn vriendin is overleden.
pi_39627838
Hier 2 zitplaatsen, alleen de nummers 1 en 2 hadden staan plaatsen
pi_39627910


Yes! Ik heb kaartjes. Was nummer 7 en toch nog kaartjes. Zijn dan wel zitplaatsen, maar dat maakt niet uit. M'n weekend is weer goed begonnen...
Bananenyoghurt...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:26:34 #114
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_39628614
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:54 schreef Anitra het volgende:
Het zoontje van mijn vriendin is overleden.
Maar ik vind We Shall Overcome nou niet precies muziek om op te huilen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:05:12 #115
71384 Urnie
.... is een zij
pi_39629409
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:08 schreef Springsteen27 het volgende:
Kaartjes voor Antwerpen zojuist besteld! Was eerst geen doorkomen aan, maar ik had geluk

Ga definitief niet naar Ahoy, Antwerpen komt me datumtechnisch gezien ook veel beter uit.

Woehoe, dus toch nog een show
Ik heb net ook kaartjes voor Antwerpen besteld. En nog Middenpleinkaarten ook, terwijl ik er bij ticketservice voor Ahoy niet doorheen kwam.
En van mij uit maakt het niet veel uit of ik naar Rotterdam moet rijden of naar Antwerpen.
En 7 november is altijd nog beter dan op vrijdag de dertiende.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_39643355
Ik ga 13 oktober ook weer.
  zondag 9 juli 2006 @ 18:07:04 #117
71384 Urnie
.... is een zij
pi_39664259
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:05 schreef Urnie het volgende:

[..]

Ik heb net ook kaartjes voor Antwerpen besteld. En nog Middenpleinkaarten ook, terwijl ik er bij ticketservice voor Ahoy niet doorheen kwam.
En van mij uit maakt het niet veel uit of ik naar Rotterdam moet rijden of naar Antwerpen.
En 7 november is altijd nog beter dan op vrijdag de dertiende.
Shit, er is iets niet goed gegaan met de betaling, mijn creditcard werd geweigerd. Nu hebben ze mijn kaartjes ook geannuleerd. Morgen maar gelijk ff de bank bellen wat er aan de hand is.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:32:08 #118
71384 Urnie
.... is een zij
pi_39732619
Opgelost! Ik ben erbij 7 november!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_39733834
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:32 schreef Urnie het volgende:
Opgelost! Ik ben erbij 7 november!
Good for you
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 31 juli 2006 @ 00:10:49 #120
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_40339322
Een tijd lag heb gewacht heb ik gewacht met de aansacht, maar gisteren zag in de Van Leest dat de

Bruce Springsteen - Born To Run: 30th Anniversary Edition box in de aanbieding is voor 19,99



Inhoud:
- CD: Born to Run album (remastered)
- DVD: Hammersmith Odeon concert '75
- DVD: Making of ...

Ik krijg weer helemaal zin in 6 november

eigenlijk dus 19,99 voor een concert dvd
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 31 juli 2006 @ 08:54:57 #121
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_40343553
Ik heb deze box nog altijd niet. De beeldkwaliteit is wat magertjes (erg donker) om eens zo nu en dan even op te zetten. De geremasterde CD lijkt me nog het meest de moeite waard, maar om daar nu een paar tientjes voor neer te tellen
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  maandag 31 juli 2006 @ 10:28:24 #122
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_40345152
zit in een mooie verpakking, staat leuk in de kast

De beeldkwaliteit is inderdaad niet super, maarja het zijn dan ook opnames uit '75. Het concert is echt
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 31 juli 2006 @ 11:27:34 #123
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_40346914
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:28 schreef Pistol_Pete het volgende:
zit in een mooie verpakking, staat leuk in de kast

De beeldkwaliteit is inderdaad niet super, maarja het zijn dan ook opnames uit '75. Het concert is echt
Natuurlijk snap ik dat je niet kunt verwachten dat je haarscherpe beelden voorgeschoteld krijgt. Maar het concert is ook op audio CD uitgebracht. Dus een toegevoegde waarde van de DVD zou logischerwijs de beeldkwaliteit moeten zijn. En die mis ik gewoon.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  maandag 31 juli 2006 @ 13:06:57 #124
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_40349775
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:27 schreef Springsteen27 het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat je niet kunt verwachten dat je haarscherpe beelden voorgeschoteld krijgt. Maar het concert is ook op audio CD uitgebracht. Dus een toegevoegde waarde van de DVD zou logischerwijs de beeldkwaliteit moeten zijn. En die mis ik gewoon.
Klopt, de CD van het Hammersmith '75 concert is echt super. De toegevoegde waarde zit hem voor mij in de sfeerbeelden van het concert ....Clarence Clemmons, Stevie van Zandt in te foute outfits Helaas maar 1 gepaste pic op internet kunnen vinden:

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_40396450
http://link.brightcove.co(...)019489/bctid10889443

Ik wist niet eens dat hier een clip van was
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42014810
Nog best een aardige uitvoering

http://www.youtube.com/watch?v=-8oKhUDn858
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_42015139
Gevonden!! Ik heb trouwens net Greetings from E Street: The Story of Bruce Springsteen and the E Street Band en Bruce Springsteen on Tour 1968-2005. (biografie en fotoboek) besteld op internet, en als het goed is komen die eind volgende maand!
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42016290
Goed nieuws!!

Mooie site trouwens
pi_42016551
Tis geen flitsend desgin, maar er staan wel veel springsteen bootlegs op... Als je es een trade wilt doen, er is nog wel wat ruimte in mijn cdkast..
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42016818
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:26 schreef uncle_sjohie het volgende:
Tis geen flitsend desgin, maar er staan wel veel springsteen bootlegs op... Als je es een trade wilt doen, er is nog wel wat ruimte in mijn cdkast..
Super!! Alleen ligt bij mij de bootleg-'handel' even stil. Ik heb er zoveel, ik weet niet eens waar ik het laten moet. Ik ga in mijn eerstvolgende vakantie (Kerstvakantie denk ik) de boel eens goed ordenen, want ik vind het ook zonde om zoveel bootlegs te hebben terwijl ik ze eigenlijk nauwelijks luister.

Ik kan dan gaan voor de 5 beste bootlegs van elke tour, aangevuld met de shows waar ik bij ben geweest en enkele mooie compilatie CD's of DVD's.
pi_42017268
Ik heb alles gewoon op datum in een stel ikea benno's staan, die dingen zijn ideaal voor het goedkoop opbergen van veel cd's. En ik heb als voordeel dat ik het vanaf het begin op mijn site heb bijgehouden, dus ik heb altijd wel een redelijk actueel overzicht. (alhoewel ik ook een stuk of 10 achter loop met branden)

En ik moet eerlijk zijn, er zijn een stel die ik nog steeds niet beluisterd heb, maar ik heb gelukkig van zowat elke tour wel een compilatie..
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42604903
Ah, dit topic hadden we ook nog...

Morgen is het weer zover, Bruce on stage in ons landje. Ik zal er helaas niet bij zijn, maar misschien anderen hier wel? Of bij andere concerten van dit onderdeel van de tour? Deeeeeeeeel die ervaringen!

Springsteen27, ik mis je
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42606973
Ik ben er morgen wel
En in november ook 2x Londen
En ik heb er een heleboel zin in
pi_42607404
* irule25 is er ook weer bij !!!
Tot zo ver....
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:40:33 #135
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_42608658
Ik moet nog wachten tot 6 november Maar het gaat vast gaaf worden. Ik kijk er enorm naar uit
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_42609869
Ik ga morgenavond ook weer.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:13:50 #137
71384 Urnie
.... is een zij
pi_42614931
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:40 schreef LeroyBrown het volgende:
Ik moet nog wachten tot 6 november Maar het gaat vast gaaf worden. Ik kijk er enorm naar uit
Ga je naar Keulen? Cool. Ik moet nog een dag langer wachten voor zijn optreden in Antwerpen.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_42615161
Oooh mensen wat ben ik jaloers! Het leek toen een prima idee om niet nog eens te gaan: geldgebrek, kon niet zelf een kaartje gaan kopen, schoonzusje uitgerekend -week geleden trouwens bevallen-, en ik had zoiets van, ach, ik heb het al gezien. Maar spijt

Hou me wel op de hoogte allemaal hè!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42616549
Morgen ook van de partij
We learned more from a 3 minute record than we ever learned in school
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:27:21 #140
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_42620844
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:40 schreef LeroyBrown het volgende:
Ik moet nog wachten tot 6 november Maar het gaat vast gaaf worden. Ik kijk er enorm naar uit
ik ook

Veel plezier toegewenst voor diegenen die morgen gaan
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_42621134
@DevilsAnd Dust, allerlei plaatsen worden op dit moment aangeboden onder de kostprijs op marktplaats. Vandaag zijn er nog staanplaatsen verkocht voor 40 euro.
pi_42622615
Heb weer zin in een feestje morgen!
pi_42625659
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:35 schreef Anitra het volgende:
@DevilsAnd Dust, allerlei plaatsen worden op dit moment aangeboden onder de kostprijs op marktplaats. Vandaag zijn er nog staanplaatsen verkocht voor 40 euro.
Ik moet al werken dit weekend... maar echt bedankt dat je het zei! Fans helpen fans right?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 23:16:23 #144
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_42627058
Overigens:

Op zaterdag 21 oktober wordt The BBC Seeger Sessions uitgezonden op Nederland 3. Start 23:30
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:38:04 #145
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_42629480
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
Overigens:

Op zaterdag 21 oktober wordt The BBC Seeger Sessions uitgezonden op Nederland 3. Start 23:30
Is dat die show in die kerk? Die is gaaf!
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_42630474
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
Overigens:

Op zaterdag 21 oktober wordt The BBC Seeger Sessions uitgezonden op Nederland 3. Start 23:30
Ik word gelijk weer jaloers. 2 vrienden van ons waren daar bij
pi_42639551
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
Overigens:

Op zaterdag 21 oktober wordt The BBC Seeger Sessions uitgezonden op Nederland 3. Start 23:30
Heb die show in de kerk hier op dvd liggen. supermooi

Ik hebvan vrienden iets vernomen over een afscheidsconcert van de e-street band volgend jaar ??? klopt dit ook en zo ja, is er al wat meer info over (ik weet t, seeger sessions tour is nog niet eens af, maar toch)

[ Bericht 1% gewijzigd door Verstreujem op 13-10-2006 13:50:54 ]
pi_42662087
En we zijn weer thuis. Het was wederom een fantastisch concert, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in het begin even moest slikken vanwege de miserable geluidskwaliteit. Vooral in vergelijking met de akoestiek van de Heineken Music Hall in mei, waar je vrijwel ieder instrument afzonderlijk kon horen (en dat is knap met 17 muzikanten op het podium), voelde dit alsof er een muur van geluid over me heen kwam. Maar in de loop van de avond werd het geluid wel beter (of mijn oren raakten eraan gewend, dat kan ook...) en lukte het me ook beter om in de muziek op te gaan en de vervelende, dronken, luidruchtig ouwehoerende jongens achter me te negeren en aan het eind van de avond was ik helemaal blij en gelukkig door al die prachtige muziek.
pi_42662990
Bruce stond in het begin aan te geven dat het geluid harder moest met als eindresultaat dat ik nu doof ben De muziek stond erg hard en kwam idd binnen knallen.
Maar de show was geweldig!!! Wat heb ik genoten van die man, maar ook enorm van zijn fans. Als die handen die klappen, al die handen die wapperen, het mee swingen en zingen daar krijg ik nu kippenvel van!
Ik heb er best tegen op gezien om de eerste show te zien na dat er een heleboel dingen zijn gebeurd prive en dus nummers ineens een totaal andere betekenis kregen, maar ik heb het droog gehouden
Ik heb vooral erg genoten van Devils and Dust! Dat blijft een super nummer! Er waren zoveel mooie nummers vanavond, het was super!!
pi_42672401
GECHIEDENISLES VAN BRUCE SPRINGSTEEN :: 14-10-2006

Het optreden van BRUCE SPRINGSTEEN in Ahoy’ verloopt in grote lijnen zoals een eerdere editie van de We Shall Overcome Seeger Sessions Tour op 16 mei jongstleden in de Heineken Music Hall.

Een grote folkband, met meerdere blazers, achtergrondzangeressen, accordeon, wasbord, banjo, violen, kortom: de hele instrumentale santenkraam, die niet alleen een authentiek Seegeriaans folkgeluid mogelijk maakt, maar ook met gemak een greep doet in de geschiedenis van de Amerikaanse muziek; of het nu gaat om gospel, jazz (ragtime), blues, rock & roll of semi-musical. Met deze band kan Springsteen alle kanten uit (meer dan met de eendimensionale stoomwals die de E Street Band nu eenmaal is) en dat gaat hij vanavond ook.

Beginnend met een monter ‘Hallo Nederland, Hallo Rotterdam’ (toch vriendelijk, gezien het feit dat zijn toer-Boeing 737 niet op Rotterdam Airport mocht landen) hameren Bruce en zijn muzikanten onmiddellijk John Henry in de wanden van het Sportpaleis. De folkdeuntjes die volgen hebben een enorme uitwerking op het publiek. Buiten voor de deur van Ahoy’ lijkt het nog een nondescripte groep vooral degelijk ogende mensen. Na een O Mary Don’t You Weep of Jesse James is de meute plots veranderd in een dansende, vaak ontroerde meute, die zich emotioneel omgeremd laat gaan.

Dat is het mooie van een Springsteen-concert: alle aanwezigen lijken min of meer op de hoogte van het ritueel dat zich hier afspeelt en de codes die daarbij horen. Het bijzondere van de performer Springsteen is dat hij de zaal niet als massa bespeelt, maar zich persoonlijk tot ieder aanwezige in de zaal lijkt te richten. Dat schept een intimiteit en verbondenheid, die geen enkele andere popmuzikant momenteel live zo sterk weet uit te stralen.

Prachtig zijn zijn typerende poses, hoe hij de gitaar omhoog heft, of als een bokkend boertje tussen de muzikanten over het podium beent, hoe zijn oogleden trillen als hij zich weer eens helemaal in een van zijn ballades ‘stopt’. De glimlach, de stoer vooruitgestoken kinnebak. Altijd is er die totale overgave, alles in dienst van de muziek, dat maakt hem zo innemend.

Vergeleken bij de concerten van de eerste ‘European leg’ van de toer, heeft Springsteen nu meer van zijn eigen ‘oude’ materiaal in de setlist verwerkt. Adam Raised A Cain wordt een jachtige, felle folkstomper, The River (intro: een tin whistle) lijkt na een maat of tien al eeuwen een Ierse folktune, hoewel de cruciale zinnen ‘Is a dream a lie when it don’t come true, or is it something worse?’ wel voor eeuwig tot het Amerikaanse erfgoed zullen blijven behoren. Factory is om te janken zo mooi, over zijn vader en ‘the working, the working, it’s just the working life’, terwijl het anti-oorlogslied Devils & Dust (‘Got my finger on the trigger’), opgetuigd met fraaie arrangementen en rijke instrumentatie, bijzonder krachtig uit de verf komt.

Gemeten naar de andere optredens van deze Europese toer, draait – hoe spontaan het gebodene ook overkomt – Springsteen vanavond een standaardset af. Er wordt weinig contact gezocht met het publiek (op een ‘Alles kits?’ na), de gebruikelijke monologen tussen de nummers door ontbreken.

Wel krijgen we de groeten van echtgenote Patti Scialfa die thuis op de kids aan het passen is (‘they’re in highschool, so we can’t leave them alone’). We zien dat Bruce weer de sloeberachtige, maar o zo mooi zingende Marc ‘Chocolate Genius’ Thompson de rol van Clarence Clemmons-achtige sidekick toebedeelt. En we variëren vaak van feestelijke deunen (Mrs McGrath) naar smartelijke (How Can A Poor Man Stand Such Times And Live?) en weer terug naar feest (Jacob’s Ladder). Het laatste nummer laat niemand onbewogen. Ik zie op de eerste ring een vrouw van tegen de zeventig dansen en naast haar een stel jonge tieners totaal uit de bol gaan.

Mooi is het moment voor ‘de toegift’ (die geen toegift is, er wordt bijna meteen weer afgetrapt), wanneer Bruce tulpen uit een toegeworpen bos een voor een in de tuba van de nog voortknorrende tubaspeler werpt. Fraai hoe When The Saints Go Marching In (toch zo ongeveer de meest afgekloven jazzstandard uit de muziekgeschiedenis) een ontroerende dimensie krijgt ingeblazen.

Het optreden duurt op de kop af tweeënhalf uur, band noch The Boss verslapt ook maar een seconde, er is geen moment geweest waarop de show inzakte of je aandacht verminderde. Gezien het feit dat jonge hippe acts als The Killers en Badly Drawn Boy beïnvloed zeggen te zijn door Born To Run van meer dan dertig jaar geleden, vraag je je af wat twintigers in 2036 zullen gaan doen met de prachtige folk-erfenis die Bruce van Pete Seeger overgeheveld heeft naar de toekomst. Mogelijk zijn deze optredens historisch veel belangrijker dan menigeen nu beseft. Enfin: het is weer een genot geweest om het live mee te mogen maken. TOM ENGELSHOVEN

Setlist
John Henry
O Mary Don't You Weep
Old Dan Tucker
Eyes on the Prize
Jesse James
Adam Raised A Cain
The River
Erie Canal
My Oklahoma Home
Devils & Dust
Mrs. McGrath
How Can a Poor Man Stand Such Times And Live?
Jacob’s Ladder
Long Time Comin'
Open All Night
Pay Me My Money Down

Toegift:
Factory
My City Of Ruins
You Can Look (But You Better Not Touch)
When The Saints Go Marching In
This Little Light Of Mine
American Land

Gezien: BRUCE SPRINGSTEEN & SEEGER SESSIONS BAND, AHOY’, ROTTERDAM (13 OKTOBER 2006)

  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:27:21 #151
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_42674447
oeh, na dit gelezen te hebben heb ik helemaal zin in 6 november
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_42678004
Fuckin' hell, wat ben ik jaloers...

Het klinkt weer geweldig, Tom Engelshoven was toch ook de schrijver van de recensie die ik heb gequote in de OP, als ik het me goed herinner?

Devils and dust in de setlist, omg
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42679722
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:49 schreef DevilsAndDust het volgende:


Het klinkt weer geweldig, Tom Engelshoven was toch ook de schrijver van de recensie die ik heb gequote in de OP, als ik het me goed herinner?

Devils and dust in de setlist, omg
Idd, dat was een gedeelte van de recensie van het concert in de HMH.
pi_42682304
En nu natuurlijk de hamvraag: zijn er ergens opnames van deze tour te downloaden en zo ja, waar?
pi_42715148
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:19 schreef _Floddertje_ het volgende:
En we zijn weer thuis. Het was wederom een fantastisch concert, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in het begin even moest slikken vanwege de miserable geluidskwaliteit. Vooral in vergelijking met de akoestiek van de Heineken Music Hall in mei, waar je vrijwel ieder instrument afzonderlijk kon horen (en dat is knap met 17 muzikanten op het podium), voelde dit alsof er een muur van geluid over me heen kwam. Maar in de loop van de avond werd het geluid wel beter (of mijn oren raakten eraan gewend, dat kan ook...) en lukte het me ook beter om in de muziek op te gaan en de vervelende, dronken, luidruchtig ouwehoerende jongens achter me te negeren en aan het eind van de avond was ik helemaal blij en gelukkig door al die prachtige muziek.
Stond jij toevallig voor een kerel in een wit hemd die steeds Bruuuuuuce riep, en z'n buren en omver kegelde? Zo ja, dan stonden we vlak bij elkaar.. En wat hadden we een mazzel met het weer, of niet? Ik zat wel lekker zo in het zonnetje..
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42715234
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 22:22 schreef _Floddertje_ het volgende:
En nu natuurlijk de hamvraag: zijn er ergens opnames van deze tour te downloaden en zo ja, waar?
Waarschijnlijk binnen een dag of 2 wel op dime of jungleland, en meestal duikt na een week of 3 de DVD ook wel op..
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42799166
In de nieuwsgroep ABMS staat rotterdam inmiddels als MP3, dus dan zal een flac versie wel niet lang meer duren.
Heb je mijn minicity al bezocht?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:42:59 #158
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_42822690
Veel Bruce Springsteen op tv dit weekend

Zaterdag om 23:30 The BBC Seeger Sessions op Nederland 3

Zondag om 13:00 The Making of We Shall Overcome, The Seeger Sessions op Canvas
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_42824398
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef uncle_sjohie het volgende:
In de nieuwsgroep ABMS staat rotterdam inmiddels als MP3, dus dan zal een flac versie wel niet lang meer duren.
Ik vind nieuwsgroepen te veel gedoe voor iets wat ik verder eigenlijk nooit gebruik. Als iemand hier me aan opnames kan helpen zou ik echt héél blij zijn!
pi_42828254
We kunnen vast wel een ruiltje opzetten, m'n email staat wel op mijn site.. Verder denk ik dat ik vanavond ook even een torrent op jungleland ga zetten. En leuk nieuws, bruce heeft in een spaans interview gezegt dat z'n volgende project iets met de E street band gaat worden!!
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42836687
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef uncle_sjohie het volgende:
In de nieuwsgroep ABMS staat rotterdam inmiddels als MP3, dus dan zal een flac versie wel niet lang meer duren.
Weet niet of je een payserver hebt (ivm retentie), maar het concert in de HMH staat er ook op.
pi_42877792
Wat een GENIAAL concert zeg. Die Seeger Sessions vanavond. Bruce is echt een held! Ik heb nog nooit zoiets gezien met zoveel energie
Ik had er live bij moeten zijn
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42878040
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 01:50 schreef Norrage het volgende:
Wat een GENIAAL concert zeg. Die Seeger Sessions vanavond. Bruce is echt een held! Ik heb nog nooit zoiets gezien met zoveel energie
Ik had er live bij moeten zijn
Ik heb ook gekeken, was erg goed! Enige nummer wat ik minder vond is "We shall overcome", beetje saai maar verder vond ik het heel goed
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42881410
Tsja We Shall Overcome was een beetje traag en zo, maar was op zijn eigen manier ook weer een ontzettend mooi nummer..Het was gewoon allemaal geniaal
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42881878
Ik kreeg helemaal weer de kriebels, ben blij dat ik nog 2x mag naar hem, want dit is super!
pi_42882301
Ik ga zo naar Canvas kijken
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:14:37 #167
71384 Urnie
.... is een zij
pi_42882989
Nou ja, dus geen "Making of We shall overcome" op Canvas. Zit naar hetzelfde te kijken als vannacht.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_42883082
Toen ik vanochtend de woonkamer inkwam had mn vader Bruce Springsteen op vol volume staan. Ik heb er nog steeds hoofdpijn van .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42883128
Ja ik dacht dat het misschien zou beginnen met een stukje van datzelfde concert maar het lijkt er niet op dat het programma nog anders gaat worden Ik vind het niet erg om nog een keer te kijken trouwens
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:20:00 #170
71384 Urnie
.... is een zij
pi_42883195
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:18 schreef Vava het volgende:
Ja ik dacht dat het misschien zou beginnen met een stukje van datzelfde concert maar het lijkt er niet op dat het programma nog anders gaat worden Ik vind het niet erg om nog een keer te kijken trouwens
Nee, dat niet. Kan ik iig echt warmdraaien voor 7 november.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_42884302
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 02:07 schreef Vava het volgende:
Enige nummer wat ik minder vond is "We shall overcome", beetje saai
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik vind dat nummer juist prachtig. Die mooie samenzang, prachtige accordeon, mooie tekst...
pi_42910193
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 01:50 schreef Norrage het volgende:
Wat een GENIAAL concert zeg. Die Seeger Sessions vanavond. Bruce is echt een held! Ik heb nog nooit zoiets gezien met zoveel energie
Ik had er live bij moeten zijn
En dan was amsterdam nog veel leuker! In londen waren ze nog niet zo goed op elkaar ingespeeld als nu, en hij doet nu ook wat meer eigen werk. Je kon in rotterdam wel merken dat de eerste paar nummers iedereen wat warm moest draaien, maar toen het eenmaal liep, volgens mij hebben ze ons gespring geregistreerd in de Bilt! American Land was ook geweldig!! (heb er een video van op mijn site staan)
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42910209
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:13 schreef Verstreujem het volgende:

[..]

Weet niet of je een payserver hebt (ivm retentie), maar het concert in de HMH staat er ook op.
I've covered all my bets, ik heb een payserver, vines op diverse fora, dime én jungleland. Dus amsterdam staat allang bij me in de kast..
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42911392
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:48 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik vind dat nummer juist prachtig. Die mooie samenzang, prachtige accordeon, mooie tekst...
Misschien is het ook een nummer wat ik vaker moet horen. Ik had de muziek al wel eens gehoord omdat mijn ouders allebei de cd hebben maar er verder niet goed naar geluisterd
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42947475
Bruce heeft gisteren tijdens een interview gezegd, dat hij met een nieuw album bezig is samen
met de E Street Band.

meer info op www.betrue.nl
We learned more from a 3 minute record than we ever learned in school
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:03:22 #176
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_42948496
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:30 schreef ThunderRoad het volgende:
Bruce heeft gisteren tijdens een interview gezegd, dat hij met een nieuw album bezig is samen
met de E Street Band.

meer info op www.betrue.nl
Gaaf! Dat zijn z'n beste platen.
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:47:04 #177
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_42962646
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:30 schreef ThunderRoad het volgende:
Bruce heeft gisteren tijdens een interview gezegd, dat hij met een nieuw album bezig is samen
met de E Street Band.

meer info op www.betrue.nl
nice
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_42963493
Luitjes.
The Boss had toch ook een dvd met videoclips erop?
Hoe heet ie eigelijks die Dvd dus.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:44:16 #179
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_42964536
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:16 schreef Slappy het volgende:
Luitjes.
The Boss had toch ook een dvd met videoclips erop?
Hoe heet ie eigelijks die Dvd dus.
Da's The Complete Video Anthology 1978-2001:



Hier voor een zacht prijsje te koop. Ik kan hem je van harte aanraden.
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43093680
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:25 schreef DevilsAndDust het volgende:


Springsteen27, ik mis je
Ik jou ook

Nog Antwerpen-gangers onder de Fokkers? Ik heb mijn kaartje wegens verplichtingen elders helaas moeten verkopen. Mooi balen...

Maar ach, met een E-Street album in het vooruitzicht kom ik de tijd wel door!
pi_43093904
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:24 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik jou ook

Nog Antwerpen-gangers onder de Fokkers? Ik heb mijn kaartje wegens verplichtingen elders helaas moeten verkopen. Mooi balen...

Maar ach, met een E-Street album in het vooruitzicht kom ik de tijd wel door!
Kaartje moeten verkopen? Wat rot voor je!

Moet dat album wel even snel komen hè 't Zou nog een leuk kerstcadeautje zijn
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43094158
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:35 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Kaartje moeten verkopen? Wat rot voor je!

Moet dat album wel even snel komen hè 't Zou nog een leuk kerstcadeautje zijn
Haha, dat zit er helaas niet in, vrees ik. Maar het zou toch al mooi zijn als we volgend jaar rond deze tijd opnieuw lekker de tour-kriebels hebben? Ik heb deze tournee ook wel een beetje laten schieten (al had ik echt mijn zinnen gezet op Antwerpen), maar als 'ie weer gaat rocken dan volg ik hem wle weer in Spanje, Duitsland en wellicht ook Scandinavië (moet ik toch eens meemaken).

Hoe is het met je?
pi_43094194
The Boss
pi_43094300
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:47 schreef Fargo het volgende:

[..]

Haha, dat zit er helaas niet in, vrees ik. Maar het zou toch al mooi zijn als we volgend jaar rond deze tijd opnieuw lekker de tour-kriebels hebben? Ik heb deze tournee ook wel een beetje laten schieten (al had ik echt mijn zinnen gezet op Antwerpen), maar als 'ie weer gaat rocken dan volg ik hem wle weer in Spanje, Duitsland en wellicht ook Scandinavië (moet ik toch eens meemaken).

Hoe is het met je?
Dat zou geweldig zijn Tourkriebels voor een Estreet tour zijn nog fijner dan tourkriebels voor een SeegerSessionstour! Het kan soms heel snel gaan hè, met aankondigingen voor concerten. Dat is al leuk, nieuwe cd uit, de spanning: "Wanneer komt ie!". Maar jij weet dat met je jarenlange ervaring natuurlijk veel beter dan dit groentje

Hmm, wat moet ik daar op antwoorden... Om het geschikt te houden voor het forum zeg ik goed, hehe. Zit te wachten op de pakjesbezorgmeneer met mijn nieuwe, roze, telefoon . Hoe gaat het met jou? Nog zo druk?

Idd, The Boss

"Everything is everything, but you're missing"
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43094333
Oh, wat slecht....

Het kan natuurlijk ook een pakjesbezorgmevrouw zijn!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43094695
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:54 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat zou geweldig zijn Tourkriebels voor een Estreet tour zijn nog fijner dan tourkriebels voor een SeegerSessionstour! Het kan soms heel snel gaan hè, met aankondigingen voor concerten. Dat is al leuk, nieuwe cd uit, de spanning: "Wanneer komt ie!". Maar jij weet dat met je jarenlange ervaring natuurlijk veel beter dan dit groentje

Hmm, wat moet ik daar op antwoorden... Om het geschikt te houden voor het forum zeg ik goed, hehe. Zit te wachten op de pakjesbezorgmeneer met mijn nieuwe, roze, telefoon . Hoe gaat het met jou? Nog zo druk?

Idd, The Boss

"Everything is everything, but you're missing"
Zeker weten. Geen mooiere kriebels dan tourkriebels

Ja, soms gaat het snel. Ligt er ook een beetje aan of ze de geruchten steeds voor weten te blijven. Ik gok op het najaar 2007 en dan meteen touren in september/oktober. En beschouw je niet als groentje. Aan dat soort gradaties doen we hier niet

Oeh, een roze telefoon? Dat moet goed bij je staan

Ja, nog altijd druk helaas. Heb vanmorgen weer flink zitten Fokken...dus loop weer eens wat achter. Maar ik mail je wel even, dan houden we dit topic een beetje clean
pi_43094753
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef Fargo het volgende:

[..]

Zeker weten. Geen mooiere kriebels dan tourkriebels

Ja, soms gaat het snel. Ligt er ook een beetje aan of ze de geruchten steeds voor weten te blijven. Ik gok op het najaar 2007 en dan meteen touren in september/oktober. En beschouw je niet als groentje. Aan dat soort gradaties doen we hier niet

Oeh, een roze telefoon? Dat moet goed bij je staan

Ja, nog altijd druk helaas. Heb vanmorgen weer flink zitten Fokken...dus loop weer eens wat achter. Maar ik mail je wel even, dan houden we dit topic een beetje clean
Ik heb nog niets gekregen! En het is al 3 minuten geleden dat je het zei! Schiet nou ohop!

Sorry mensen, we houden al op .

Bruce 'ontopic'
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43095362
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb nog niets gekregen! En het is al 3 minuten geleden dat je het zei! Schiet nou ohop!

Sorry mensen, we houden al op .

Bruce 'ontopic'
Ja, wat is dat nu? Ik wacht gewoon al meer dan twintig minuten op een reply
pi_43095887
Daar is het dan eindelijk
pi_43095991
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:46 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ja, wat is dat nu? Ik wacht gewoon al meer dan twintig minuten op een reply
Mijn mail was laaaaaaaaaaang!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43096045
Dacht ff dat je met je telefoon aan het spelen was
pi_43096122
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:16 schreef Fargo het volgende:
Dacht ff dat je met je telefoon aan het spelen was
Die is er nog niet Zit al vanaf half 9 te wachten, heb ook geen idee hoe laat ie bezorgd wordt! In geen weken zo vroeg opgestaan... Reply nou maar gewoon op m'n mail en vervuil dit topic niet zo
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43096208
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:19 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Die is er nog niet Zit al vanaf half 9 te wachten, heb ook geen idee hoe laat ie bezorgd wordt! In geen weken zo vroeg opgestaan... Reply nou maar gewoon op m'n mail en vervuil dit topic niet zo


Sorry, je moet nog ff geduld hebben.. Moet ff buiten spelen voor mijn werk..
pi_43099543
Honey, I'm home...
pi_43099792
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:34 schreef Fargo het volgende:
Honey, I'm home...
Rustig aan, rustig aan
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43181652
Ik wilde mijn eerste post aan Springsteen wijden.
Bij deze dus!
En....OT , wat een geweldig concert was het weer in Ahoy.
Vinden jullie ook niet dat er maar 1 venue is voor een mogelijk E-street band concert?
De Kuip!
pi_43181877
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:44 schreef LeroyBrown het volgende:

[..]

Da's The Complete Video Anthology 1978-2001:

[afbeelding]

Hier voor een zacht prijsje te koop. Ik kan hem je van harte aanraden.
Ja die bedoelde ik.
Is die kwaliteit een beetje te pruimen?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_43182662
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:46 schreef moosje1967 het volgende:
Ik wilde mijn eerste post aan Springsteen wijden.
Bij deze dus!
En....OT , wat een geweldig concert was het weer in Ahoy.
Vinden jullie ook niet dat er maar 1 venue is voor een mogelijk E-street band concert?
De Kuip!
Welkom op fok!, en in het Springsteentopic!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 2 november 2006 @ 21:37:31 #199
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43186237
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:52 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ja die bedoelde ik.
Is die kwaliteit een beetje te pruimen?
Zeker! Niet elke clip heeft een prachtig strak beeld, maar over het algemeen is het erg aangenaam om naar te kijken.

Kent iemand hier trouwens de bootleg (teminste, ik neem aan dat 't een bootleg is ) Live in Toronto 1984 met de E-Street band? Ik zag hem laatst ergens liggen voor ¤ 5,- Erg gaaf om iedereen in hun jonge versie te zien.
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43187129
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:24 schreef Fargo het volgende:
Nog Antwerpen-gangers onder de Fokkers? Ik heb mijn kaartje wegens verplichtingen elders helaas moeten verkopen. Mooi balen...
Mijn vader gaat (hij woont in Frankrijk, Normandië) maar gaat speciaal naar Antwerpen voor dat concert. Ik ga niet, ik ben verder niet zo'n fan van de muziek maar ik vind de Seeger Sessions wel een erg leuke cd. Helaas kwam ik daar te laat achter want anders had ik zeker geprobeerd om een kaartje te kopen!

Iedereen die wel gaat, veel plezier!!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_43194653
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:57 schreef Vava het volgende:

[..]

Mijn vader gaat (hij woont in Frankrijk, Normandië) maar gaat speciaal naar Antwerpen voor dat concert. Ik ga niet, ik ben verder niet zo'n fan van de muziek maar ik vind de Seeger Sessions wel een erg leuke cd. Helaas kwam ik daar te laat achter want anders had ik zeker geprobeerd om een kaartje te kopen!

Iedereen die wel gaat, veel plezier!!
Dan had je naar mij moeten luisteren
Had een gil gegeven, je weet me toch te vinden? We weten altijd wel iemand die op eens niet kan of wat dan ook.
Nog een weekje en dan gaan we naar Londen
Dan zit er weer een tour op
pi_43197957
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 01:57 schreef Anitra het volgende:

[..]

Dan had je naar mij moeten luisteren
Had een gil gegeven, je weet me toch te vinden? We weten altijd wel iemand die op eens niet kan of wat dan ook.
Nog een weekje en dan gaan we naar Londen
Dan zit er weer een tour op
Ik heb er echt helemaal niet aan gedacht om het aan jou te vragen wat stom

Ga jij wel naar het concert in Antwerpen?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_43198007
Wanneer is het?
Voorheen Prep2Fight
pi_43198083
7 november
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43198202
Ok vet
Voorheen Prep2Fight
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:58:16 #206
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43198951
Maandag is het voor mij ein-de-lijk zover.

Wel verrot nu ik mijn toetsrooster weet voor volgende week. Uitgerekend maandag en dinsdag examens en de rest van de week vrij. Lang leve de herkansingen!
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43199031
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:58 schreef LeroyBrown het volgende:
Maandag is het voor mij ein-de-lijk zover.

Wel verrot nu ik mijn toetsrooster weet voor volgende week. Uitgerekend maandag en dinsdag examens en de rest van de week vrij. Lang leve de herkansingen!
Wat kunnen jou examens schelen als je naar Bruce gaat!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43200461
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat kunnen jou examens schelen als je naar Bruce gaat!


pi_43200570
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:50 schreef Fargo het volgende:

[..]



Hoi!

Nou ja, het is toch zo? Die examens kun je wel herkansen, maar je kunt aan Bruce niet vragen of ie alsjeblieft een dagje later wil komen omdat jij iets onbenulligs als examens hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43200629
Natuurlijk is school wel heel erg belangrijk. Ja. Echt heel belangrijk.

Alleen niet zo belangrijk als Bruce .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43200877
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:54 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hoi!

Nou ja, het is toch zo? Die examens kun je wel herkansen, maar je kunt aan Bruce niet vragen of ie alsjeblieft een dagje later wil komen omdat jij iets onbenulligs als examens hebt.
Vragen staat vrij, toch?

Maar eerlijk is eerlijk, ook mijn examens zouden eraan moeten geloven, hoor!
pi_43201052
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:02 schreef Fargo het volgende:

[..]

Vragen staat vrij, toch?

Maar eerlijk is eerlijk, ook mijn examens zouden eraan moeten geloven, hoor!
Ik ben een beetje erg slecht op de hoogte, mss weet jij meer: 7 november dus Antwerpen, dan nog ergens Londen, en dan? Hoeveel concerten komen er nog?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:12:04 #213
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43201166
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Natuurlijk is school wel heel erg belangrijk. Ja. Echt heel belangrijk.

Alleen niet zo belangrijk als Bruce .
That's the spirit! En die examens haal ik toch wel, denk ik.

En anders is het heel jammer, 1 juni vertrek ik naar Zweden, dan maken die examens al helemaal niet meer uit. Hooguit 1 of 2 vrijstellingen die ik ermee verkloot.

En al had dat niet het geval geweest, dan had ik ze alsnog opgegeven voor Bruce
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43201326
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:07 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik ben een beetje erg slecht op de hoogte, mss weet jij meer: 7 november dus Antwerpen, dan nog ergens Londen, en dan? Hoeveel concerten komen er nog?
6 november 2006: Köln Arena in Cologne, Duitsland

7 november 2006: Sportpaleis in Antwerpen, België

9 november 2006: NEC Arena in Birmingham, Engeland
11 november 2006: Wembley Arena in Londen, Engeland
12 november 2006: Wembley Arena in Londen, Engeland
14 november 2006: Hallem FM Arena in Sheffield, engeland

17 november 2006: The Point in Dublin, Ierland
18 november 2006: The Point in Dublin, Ierland
19 november 2006: The Point in Dublin, Ierland
21 november 2006: The Odyssey in Belfast, Noord Ierland
pi_43201362
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:18 schreef Fargo het volgende:

[..]

6 november 2006: Köln Arena in Cologne, Duitsland

7 november 2006: Sportpaleis in Antwerpen, België

9 november 2006: NEC Arena in Birmingham, Engeland
11 november 2006: Wembley Arena in Londen, Engeland
12 november 2006: Wembley Arena in Londen, Engeland
14 november 2006: Hallem FM Arena in Sheffield, engeland

17 november 2006: The Point in Dublin, Ierland
18 november 2006: The Point in Dublin, Ierland
19 november 2006: The Point in Dublin, Ierland
21 november 2006: The Odyssey in Belfast, Noord Ierland
Super!

Dan is ie mooi op tijd klaar om op mijn verjaardag te komen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:20:23 #216
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43201385
Als hij komt, kom ik ook op je verjaardag.
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43201485
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:20 schreef LeroyBrown het volgende:
Als hij komt, kom ik ook op je verjaardag.
Haha, als Bruce op mijn verjaardag komt, mag iedereen uit het topic komen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43201504
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Haha, als Bruce op mijn verjaardag komt, mag iedereen uit het topic komen!
Worden we wel thuisgebracht dan?
pi_43201648
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:24 schreef Fargo het volgende:

[..]

Worden we wel thuisgebracht dan?
P.S.: Neem je zwemspullen mee, en je wordt niet thuisgebracht!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43202374
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

P.S.: Neem je zwemspullen mee, en je wordt niet thuisgebracht!
Leg dan maar een matrasje klaar...
pi_43202758
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:56 schreef Fargo het volgende:

[..]

Leg dan maar een matrasje klaar...
Slaapbankje
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43203373
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:10 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Slaapbankje
Is dat wel groot genoeg voor ons twee?
pi_43203452
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

Is dat wel groot genoeg voor ons twee?
Hoezo? Neem je iemand mee?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43203599
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:32 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hoezo? Neem je iemand mee?


We vervuilen wel veel topics lately he?
pi_43203735
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:37 schreef Fargo het volgende:

[..]



We vervuilen wel veel topics lately he?
Komt omdat jij nooit echt hard aan het werk bent. Altijd maar fokken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43203842
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Komt omdat jij nooit echt hard aan het werk bent. Altijd maar fokken.
Je doet het erom



De reden dat ik hier zit is bekend...hoe kan ik nu toch offline gaan als ik weet dat jij hier nog ronddwaalt...?
pi_43204007
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:45 schreef Fargo het volgende:

[..]

Je doet het erom



De reden dat ik hier zit is bekend...hoe kan ik nu toch offline gaan als ik weet dat jij hier nog ronddwaalt...?
You are flattering me... Wees gerust, ik vertrek over 10 minuten!

Weet jij nog een manier om dit ontopic te maken?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43204119
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

You are flattering me... Wees gerust, ik vertrek over 10 minuten!

Weet jij nog een manier om dit ontopic te maken?
Goed nieuws voor mijn baas...

Ontopic...hmz... Dit moet lukken:

http://www.youtube.com/watch?v=YjwBZIooh94
pi_43204262
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:56 schreef Fargo het volgende:

[..]

Goed nieuws voor mijn baas...

Ontopic...hmz... Dit moet lukken:

http://www.youtube.com/watch?v=YjwBZIooh94
Sterretjes

Puur toeval toch, die titel?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43204342
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Sterretjes

Puur toeval toch, die titel?
Ja, echt waar!

Pas toen ik hem gepost had, dacht ik...'Oh oh..'
  vrijdag 3 november 2006 @ 18:16:49 #231
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43211151
DevilsAndDust & DevilsAndDust: voor slowchat zijn andere topic.
pi_43214297
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:17 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik heb er echt helemaal niet aan gedacht om het aan jou te vragen wat stom

Ga jij wel naar het concert in Antwerpen?
Nee we doen alleen Londen noglichamelijk gaat er but en moest kiezen en vond Londen leuker omdat we dan 2x kunnen
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:26:54 #233
71384 Urnie
.... is een zij
pi_43214598
Nog 4 nachtjes slapen!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_43215892
@Anitra
Heb je je kaartje voor Londen al binnen?
Begin me toch onderhand zorgen te maken dat ik nog niks ontvangen heb
pi_43217349
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 18:16 schreef nipeng het volgende:
DevilsAndDust & DevilsAndDust: voor slowchat zijn andere topic.
Ik doe soms raar, maar ik praatte niet tegen mezelf

Sorry, anyway.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43218151
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:16 schreef Anitra het volgende:

[..]

Nee we doen alleen Londen noglichamelijk gaat er but en moest kiezen en vond Londen leuker omdat we dan 2x kunnen
Een echte fan dus alvast veel plezier
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_43222227
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:13 schreef rockin_the_lowland het volgende:
@Anitra
Heb je je kaartje voor Londen al binnen?
Begin me toch onderhand zorgen te maken dat ik nog niks ontvangen heb
Ja wij hebben ze al binnen. Begin van deze week al.
Misschien ff bellen. Is alles wel netjes afgeschreven enzo?


@Vava: Yep! Londen word nummer 16 en 17 in 4 jaar tijd
pi_43227110
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:26 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ja wij hebben ze al binnen. Begin van deze week al.
Misschien ff bellen. Is alles wel netjes afgeschreven enzo?
Misschien maar eens doen dan. Waar heb je ze ergens besteld?
Las dat Ticketmaster ze nog niet binnen had, en dus nog niks verzonden (dat is mijn hoop op dit moment>
pi_43230784
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:05 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik doe soms raar, maar ik praatte niet tegen mezelf

Sorry, anyway.
Mij spijt het anders niet hoor

On-topic: Tsjonge zeg, die Bruce...die kan er wat van!

Veel plezier Antwerpen-gangers
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:26:22 #240
71384 Urnie
.... is een zij
pi_43233576
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:17 schreef Fargo het volgende:

[..]

Veel plezier Antwerpen-gangers
Dank u.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:14:53 #241
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43234761
Ik voel me als Keulenganger buitengesloten.
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
  zondag 5 november 2006 @ 10:50:08 #242
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_43253890
Morgen Keulen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 6 november 2006 @ 08:35:32 #243
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43283011
Nog een half uurtje, dan vertrekt het vliegtuig naar Frankfurt, en vanavond sta ik bij Bruce
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
  maandag 6 november 2006 @ 09:05:48 #244
71384 Urnie
.... is een zij
pi_43283386
Veel plezier, LeroyBrown!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_43287231
quote:
Op maandag 6 november 2006 08:35 schreef LeroyBrown het volgende:
Nog een half uurtje, dan vertrekt het vliegtuig naar Frankfurt, en vanavond sta ik bij Bruce
Heb je nog iemand nodig die je bagage voor je draagt?
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_43288090
quote:
Op maandag 6 november 2006 12:04 schreef uncle_sjohie het volgende:

[..]

Heb je nog iemand nodig die je bagage voor je draagt?
Of iemand om die bagage te zijn? Ik hou me aanbevolen!

Al ben je al lang weg...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:05:06 #247
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_43317718
was weer super gisteren Goede staanplaatsen vlak achter de pit.

Sfeer zat er goed in, alhoewel het even duurde voordat de Duitsers los kwamen "Get of your German asses" De goed sfeer kwam natuurlijk door de vele Nederlanders in Keulen

Het geluid was in het begin niet geweldig, maar verbeterde wel in de loop van het concert

Alleen net als in Frankfurt weer met die wazige Duitser (Wolfgang nog wat) bij Pay Me Money Down Wat een zak hooi is die gast, maar zal wel een vriend van Springsteen zijn ofzo dat hij weer een nummertje mee mocht tokkelen.

Nu lekker brak werken

Set list gejat van Stone Pony

(1) Atlantic City
(2) John Henry
(3) Old Dan Tucker
(4) Eyes On The Prize
(5) Jessie James
(6) Oh Mary Dont You Weep
(7) Growin Up
(8) Erie Canal
(9) My Oklahoma Home
(10)Devils and Dust
(11)Mrs McGrath
(12)How Can A Poor Man Stand Such Time and Live?
(13)Jacob''s Ladder
(14)Long Time Coming
(15)The River
(16)Open all Night
(17)Pay Me My Money Down with WOLFGANG NIEDECKEN
(18)My City of Ruins
(19)You Can Look (but you better not touch)
(20)When the Saints Go Marching In
(21)This Little Light of Mine
(22) American Land
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:18:11 #248
71384 Urnie
.... is een zij
pi_43317965
Ik ben benieuwd vanavond. Ik heb er zin in!
I wish I were you, so I can be friends with me...
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:08:15 #249
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_43319086
veel plezier
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:04:21 #250
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_43323584
Ik ga ook en ik heb er turboveel zin in.

.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:36:58 #251
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43328064
Veel plezier! 't Was echt geweldig, we stonden 6e rij van voren, ik heb hem van héél dichtbij gezien
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43351895
Antwerpen-gangers, ik hoor goede berichten!
  woensdag 8 november 2006 @ 14:42:19 #253
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_43358918
Wat een geweldig concert.

Ik was nog niet echt heel bekend met Springsteen, behalve dat ik de Seeger Sessions CD uit mijn hoofd ken. De andere nummers, de onbekende nummers, waren ook steengoed. Ze zongen een heel gevoelig liedje over iets met Malcolm road? Welk liedje is dat? En ze deden een geweldig rock & roll nummer wat begon met een vocaal accoustisch stukje door de blazers.
pi_43359290
Edit: Geen links naar torrentsites e.d. Dit is niet toegestaan op Fok!

[ Bericht 57% gewijzigd door nipeng op 08-11-2006 21:28:36 ]
pi_43360511
Ja, ik heb het gezien.. alleen moet je wel lid zijn
En dat is nogal moeilijk bij die website..
Voorheen Prep2Fight
pi_43360569
Ja, ze hanteren een limiet aan het aantal users maar er worden doorlopend inactieve users afgegooid dus als je er even voor gaat zitten en het half uurtje achter elkaar probeert dan kom je er wel in.
  woensdag 8 november 2006 @ 20:01:51 #257
71384 Urnie
.... is een zij
pi_43370303
Ik vond het ook geweldig gisteren! (alhoewel hij 25 minuten op zich liet wachten ) Geen idee of dat normaal is bij Bruce; ik ben verder nog nooit naar een concert van hem geweest.
Maar als hij volgend jaar weer komt met de E Street band, wil ik er zeker naartoe!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_43370544
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:01 schreef Urnie het volgende:
Ik vond het ook geweldig gisteren! (alhoewel hij 25 minuten op zich liet wachten ) Geen idee of dat normaal is bij Bruce; ik ben verder nog nooit naar een concert van hem geweest.
Dat was in Ahoy ook zo, maar ik was daar toen juist heel blij om omdat ik vertraging had en ik er onderweg vanuit ging dat ik het begin zou missen. Bij een concert dat 75 euro kost is dat een beetje jammer maar gelukkig begon hij dus later.
pi_43419994
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:32 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ja, ze hanteren een limiet aan het aantal users maar er worden doorlopend inactieve users afgegooid dus als je er even voor gaat zitten en het half uurtje achter elkaar probeert dan kom je er wel in.
Of gewoon even op een "onmogelijke" tijd zoals 7 uur 's morgens, dat was bij mij ook de truuk uiteindelijk..

Uncle sjohie
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_43501399
"work in progress", volgens The Boss himself.

'Gonna be A Long Walk Home', gespeeld in Londen...

http://www.skipjack.co.uk/2006/18-GonnaBeALongWalkHome.mp3
pi_43504229
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:02 schreef Fargo het volgende:
"work in progress", volgens The Boss himself.

'Gonna be A Long Walk Home', gespeeld in Londen...

http://www.skipjack.co.uk/2006/18-GonnaBeALongWalkHome.mp3
Hey, dit nummer vind ik eigenlijk meteen al leuk!

Meestal is dat een slecht teken...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43505231
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hey, dit nummer vind ik eigenlijk meteen al leuk!

Meestal is dat een slecht teken...
Ik moet hem helaas thuis luisteren...dus ik zal nog ff geduld moeten hebben
pi_43826498
Tijdens mijn jaren van Springsteen-fanheid (is dat een woord?) heb ik nog lang niet alle, maar wel al een paar albums verzameld (geldgebrek, yada yada). Nu zat ik vandaag weer eens een paar te luisteren tijdens een enorm intensieve studeersessie (whehe) en ik voelde de onweerstaanbare behoefte om mijn favoriete nummer van elk album eens op een rijtje te zetten. Alleen van de albums die ik heb, natuurlijk.

Born to run
Ok, ik had vooraf kunnen weten dat dit geen gemakkelijk lijstje wordt. Het eerste het beste album is al een crime. Twijfel tussen Thunder Road, Born to Run, en Jungleland. Thunder Road heeft me tijdens mijn jonge leventje al heel wat steun gegeven. Als je vrolijk bent, wordt je nog vrolijker, op de één of andere manier, als je down bent, is het een heerlijke steun.
Born to run, met een favoriete lyric van mij: I’ll love you with all the madness in my soul.
Of toch Jungleland, met dat geweldige tussenstuk en het breekbare, om van te huilen zo mooie, einde. They just stand back and let it all be..

Darkness on the edge of town
Badlands without a doubt. Candy’s Room, Prove it all night, geweldig, maar Badlands… Geen liedje wat ik zo vaak in m’n hoofd heb als dit, geen liedje wat ik ooit zo luid heb gedraaid. Geen liedje wat me tijdens moeilijke tijden zo goed bij heeft gestaan, geen ander liedje wat compleet zo een levensmotto kan zijn.

The River
Disc 1 en 2 zijn niet te vergelijken, dus sta me toe van beide een favoriet te kiezen.
Ik ga niet voor The River, maar Out in the Street. Nothing wrong with a party every now and then.
Van disc 2 ga ik voor Fade Away. Ik zeg niet dat dat nu per sé het béste nummer is, maar momenteel verwoordt het vrij goed hoe ik me voel, en muziek is emotie, right?

Nebraska
Reason to believe. Ik ben zelf niet gelovig, maar misschien juist daarom wel. Hoe vinden mensen aan het einde van elke zware dag weer een reden om te geloven? Samen met een opzwepend ritme en het bekende gemompel van Bruce gewoon een erg fijn nummer.

Born in the USA
Lastig, lastig. Absoluut niet het titelnummer, maar oh, wat zitten er veel herinneringen aan dit album. Samen met m’n broer kijken naar de video van Dancing in the Dark (welke vrouwelijke fan heeft er niet ooit van gedroomd Courtney Cox te zijn?), op m’n tweede al staan dansen op Glory Days. In verliefde buien luisteren naar het gloedvolle geluid van Bruce z’n stem in I’m on fire. Dansen op Working on the Highway.
Nee, deze keuze is te moeilijk.

Live 1975-1985
Ah, weer 3 albums.
Nummer 1: Fire. Geil nummer .
Nummer 2: Because the night. Waarom weet ik niet…
Nummer 3: Jersey Girl. Met m’n ouders in de auto, rijdend door uitgestrekte Franse graanvelden. Raampje open, wind waaiend door m’n haar. En Jersey Girl op de radio. Dát is vakantie, dat is genieten.

Tunnel of Love
Tougher than the Rest. Vooral inclusief beeld. Die hak op de grond bij de eerste tonen, die blik tussen Bruce en Patty. Liefde ís niet altijd makkelijk, en soms moet je gewoon keihard vechten. Maar oh, wat kan het dan mooi zijn.

Human Touch
Hier ga ik voor Pony Boy, weer niet om misschien de kwaliteit van het nummer, maar om de herinneringen erbij. M’n broer zette Pony Boy altijd op toen ik nog te klein was om dat zelf te doen, om het vervolgens samen te zingen.

In concert Mtv Plugged
Hier ga ik voor Light of Day, so full of energy!

The ghost of Tom Joad
Across the Border. Blijf dromen, en geloof in die dromen. Op een dag zal alles beter zijn.

The Rising
Weer een lastige. Kies ik voor het uitbundige Mary’s Place of Waitin’ on a Sunny Day, of voor het kwetsbare You’re Missing of City of Ruins? Eigenlijk vind ik dit hele album leuk…

Devils and Dust Hey, die naam ken ik ergens van!
Hier ga ik voor het titelnummer. What if what you do to survive, kills the things you love?

We shall overcome: The Seeger Sessions
Pay Me My Money Down, maar voornamelijk omdat mijn kleine nichtje van 1 gek is op dat nummer En wat was het een feest in de HMH .

Zo. Een hele zooi compleet nutteloze informatie, die ook steeds minder werd aan het einde (het is bijna etenstijd, hehe). Maar misschien dat mensen mijn voorbeeld kunnen volgen? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 23 november 2006 @ 21:23:41 #264
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_43833375
Leuk plan D&D. Je hebt iig een goede opvoeding gehad, veel BS

Alleen je noemt telkens 3 nummers per album ... lastige keuzes

Volgens mij heb ik inmiddels zo’n beetje alle Springsteen albums wel verzameld Alleen The Essiential ontbreekt

Hierbij mijn poging

18 Tracks
Born in the U.S.A. De acoustische versie blijft geweldig

Born in the U.S.A.
Glory Days.

Born to Run
Thunder Road Bijna onmogelijk om van dit album een favoriet nummer te kiezen

Darkness on the Edge of Town
Racing in the Street … kippenvel

Devils & Dust
All I’m Thinking About. Vooral door de live uitvoeringen tijdens de Devils & Dust tour.

Ghost of Tom Joad
Highway 29.

Greatest Hits
Streets of Philadelphia. Of toch maar This Hard Land … Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive

Greetings From Asbury Park
<< It's Hard to be a Saint in the City

Hammersmith Odeon 1975
Rosalita. Geweldig live nummer

Human Touch
57 Channels and Nothing on

In Concert (MTV Plugged)
Darkness on the Edge of Town

Live '75 - '85
D1: Fire. idd een geil nummer
D2: Because the Night
D3: War

Live in NYC
D1: Badlands. Ik moet Badland ergens noemen. Live natuurlijk geweldig
D2: Tenth Avenue Freeze Out. Idem dito

Lucky Town
Better Days

Nebraska
Atlantic City. Erg lastige keuze. Reason to Believe is ook geweldig.

Rising
Waitin' On a Sunny Day

The River
D1: The River
D2: Point Blank

Tracks
D1: Thundercrack
D2: Roulette
D3: Janey Don't You Lose Heart. Geweldige herinneringen aan
D4: Part Man, Part Monkey

Tunnel of Love
Brilliant Disguise

We Shall Overcome: The Seeger Sessions
Pay Me My Money Down

The Wild, The Innocent & The E-Street Shuffle
4th Of July, Asbury Park ... Sandy
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_43834601
Leuk Pistol_Pete!

We denken iig hetzelfde over Fire
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43836443
Ik heb dus echt niks met "Born To Run" (Het album dan....) Vind het allemaal maar een beetje saaie nummres met weinig of geen opbouw...
90% van de andere albums daarentegen...Ook al moet ik toegeven dat ik vooral zijn nieuwere werk (vanaf born in the usa + the river) het best vind....

[ Bericht 33% gewijzigd door Norrage op 23-11-2006 22:57:50 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43836494
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:50 schreef Norrage het volgende:
Ik heb dus echt niks met "Born To Run" (Het album dan....) Vind het allemaal maar een beetje saaie nummres met weinig of geen opbouw...
90% van de andere albums daarentegen...Ook al moet ik toegeven dat ik vooral zijn oudere werk (vanaf born in the usa) het best vind....
Heb je wel al eens goed geluisterd dan?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43836522
Hey, zonet stond alleen die eerste zin er!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43836547
Genoeg al zeg ik het zelf. Het kan me maar niet grijpen...Ach, niet iedereen kan alles leuk vinden

[edit] ja...ik had er nog wat bij-ge-edit...Moest wel even zeggen dat ik Bruce wel een held vind
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43836574
Ik snap alleen je definitie van ouder werk niet helemaal. Born to run IS ouder werk!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43836680
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik snap alleen je definitie van ouder werk niet helemaal. Born to run IS ouder werk!
oeps...taalfoutje...het jaar van "latere" jaren (wat ik even als oudere veronderstelde "@)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43837185
Maar als je zijn werk na Born in the USA het beste vindt, betekent dat Tunnel of love, Human Touch, Lucky Town?

Persoonlijk vind ik dat best leuke albums om zo nu en dan eens te luisteren hoor, maar z'n beste werk...?

Ik val je trouwens niet aan ofzo, probeer gewoon een discussie op te zetten
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43837316
Begrijp ik. Ik wilde hetzelfde. Ik wilde wel eens motivaties horen van mensen waarom Born To Run zo geweldig is?

Latere albums ga ik vooral voor Tunnel of Love en Human Touch en the Rising eigenlijk (mijn favoriet is bij verre USA zelf..)....Maar ik vind er geen tussenuit springen. Vind gewoon alles van hem goed maar vind Born to run ongeveer het minste album :s ...Wat daarna kwam is naar mijn mening allemaal net wat afwisselender, emotioneler en/of meer rock/pop...(kortom: minder saai...kan het niet anders verwoorden )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43837828
Ik vind Born to Run best emotioneel eigenlijk! Of beter gezegd, bij mij roept het emoties op. Ik heb vanmiddag nog zitten huilen om Jungleland, al heb ik dat nummer al weet ik hoe vaak gehoord. Ook Thunder Road krijgt mij in tranen op de juiste momenten. Ik vind op Born to Run de teksten over het algemeen ook erg sterk. Geen poëtische hoogstandjes misschien, maar juist daardoor zo aangrijpend.

Ik zou sowieso wel van het rustige, donkere, emotionele werk (al kan ik ook compleet de andere kant opslaan en staan springen op I'm a Rocker). Nebraska . Darkness .

Mijn duistere kant .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43837846
Oh, en ik vind het 'jonge' van zijn stem op Born to Run ook fijn
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43838564
Ohja en dan vergeet ik zelfs mijn favoriete nummers van al de albums neer te zetten

Asbury
Niet genoeg geluisterd, maar momentele favoriet is toch echt 82nd street. Heerlijke gevoel krijg ik erbij

Wild, Innocence, E-street
Kitty's Back.

Born to Run
Dan toch maar Thunder Road. Dat en het titelnummer zelf zijn natuurlijk gewoon goed...De rest vind ik gewoon soso

River
The River natuurlijk Beste nummer van BS...Kan er niet over uit. STaat zelfs in de top 10 van mijn favoriete nummers allertijden...Heeft niet alleen emotionele waarde maar is gewoon gewoon fantastisch.

Darkness
Ken Darkness echt vrijwel niet...moet die misschien toch eens gaan luisteren

Nebraska
Mooi album met mooie nummers...Vind het alleen erg traag...Favoriete nummer toch State Trooper

Born in the USA
Geweldig
Toch het titelnummer zelf wat mij altijd aan het swingen zet....maar Glory Days en Im Goin'Down moeten ook genoemd worden!

Tunnel of Love
Al sla je me dood..Ik kan er geen uitkiezen...Doe toch maar Brilliant Disguise

Human Touch
Human Touch zelf

Lucky Town
Better Days...Heerlijk blij en geweldig nummer.

Tom Joad
Vind het gewoon één nummer eigenlijk, het hele album

The Rising
Let's Be Friends Skin to Skin....Dit is hét nummer waar ik me blij van ga voelen!!!

D&D
Het titelnummer...(Ben wel erg voor de titelnummers van Bruce )

Seeger Sessions
Mary Don't You Weep !
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43838623
Leuk dat je voor Devils and Dust gaat
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43838665
Waarom zijn lijstjes maken toch zo leuk???
Kwam er trouwens wel bij achter dat ik eigenlijk een heleboel albums nog helemaal niet goed ken. Vooral die oudere
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43838888
De ouder oudere bedoel je?

Ga ze luisteren! Ik ken Ashbury Park en The Wild, etc, eigenlijk helemaal niet. Schande, schande. Maar cd's zijn zo duur he .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43838924
Springsteen was een van de prominente gasten bij Roy Orbison & Friends - Black & White Night...

Dit is de registratie van een live-optreden van Roy Orbison met Bruce Springsteen, Elvis Costello, k.d. Lang, Tom Waits, Bonnie Raitt, Jennifer Warnes, T-Bone Burnette, Jackson Browne, J. D. Souther en Elvis Presley's TCB band met meesterlijke gitarist James Burton.

Springsteen zingt de tweede stem op enkele nummers en mag een aantal gitaarsolo's doen. De DVD van Black & White Night telt zeventien nummers en is voorzien van geluid in Dolby Digital 5.1 en DTS Surround Sound. De DVD kost iets meer dan een tientje (afhankelijk van waar je hem koopt, uiteraard)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43838957
Dream, dream, baby!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 24 november 2006 @ 00:19:03 #282
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_43839208
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
De ouder oudere bedoel je?

Ga ze luisteren! Ik ken Ashbury Park en The Wild, etc, eigenlijk helemaal niet. Schande, schande. Maar cd's zijn zo duur he .
Op sites als play.com en cdwow.com zijn de oudere CD's van Bruce Springsteen voor nog net geen 10 euro te koop incl bezorgkosten. Voor cdwow zijn er nog al eens kortingsbonnen / codes te vinden op internet, waardoor er nog 1 a 2 euro af gaat.

Je hebt dit topic trouwens een leuke boost gegeven. Leuk om de verschillende lijstjes te zien ik hoop dat er nog meer komen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_43839213
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dream, dream, baby!
't is geen Springsteen muziek, maar Orbison is natuurlijk wel een muzikant die behoorlijke invloed heeft gehad op zijn muziek, dus interessant...

Maar alle gasten spelen duidelijk een bijrol. Orbison zingt steeds de eerste stem...
k.d. Lang, die met Orbison een nieuwe versie van het nummer Crying heeft opgenomen, werd (zoals meer mensen) gedegradeerd tot achtergrondzangeres en ze staat er met een grijns tot achter haar oren... Dan mogen ze The Big O ook wel heel erg graag, lijkt me dan...

Springsteen is de meest prominente gast, daarna komt gitarist James Burton.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 24 november 2006 @ 00:25:38 #284
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_43839364
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

't is geen Springsteen muziek, maar Orbison is natuurlijk wel een muzikant die behoorlijke invloed heeft gehad op zijn muziek, dus interessant...
Uit Thunder Road:
quote:
The screen door slams
Mary's dress waves
Like a vision she dances across the porch
As the radio plays
Roy Orbison singing for the lonely
Hey that's me and I want you only
Don't turn me home again
.....
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_43839373
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

't is geen Springsteen muziek, maar Orbison is natuurlijk wel een muzikant die behoorlijke invloed heeft gehad op zijn muziek, dus interessant...

Maar alle gasten spelen duidelijk een bijrol. Orbison zingt steeds de eerste stem...
k.d. Lang, die met Orbison een nieuwe versie van het nummer Crying heeft opgenomen, werd (zoals meer mensen) gedegradeerd tot achtergrondzangeres en ze staat er met een grijns tot achter haar oren... Dan mogen ze The Big O ook wel heel erg graag, lijkt me dan...

Springsteen is de meest prominente gast, daarna komt gitarist James Burton.
Dream dream baby is toch het nummer waarop Bruce meezingt? Daarom riep ik het. Roy Orbinson is absoluut erg interessant, zo interessant dat deze dvd al een poos bij de muziekdvd's staat thuis
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43839410
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:19 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Op sites als play.com en cdwow.com zijn de oudere CD's van Bruce Springsteen voor nog net geen 10 euro te koop incl bezorgkosten. Voor cdwow zijn er nog al eens kortingsbonnen / codes te vinden op internet, waardoor er nog 1 a 2 euro af gaat.

Je hebt dit topic trouwens een leuke boost gegeven. Leuk om de verschillende lijstjes te zien ik hoop dat er nog meer komen
Oh, die sites ga ik eens bekijken dan! Morgen, het is nu bedtijd

Dank je wel, ik hoop het ook! Vooral leuk als mensen er een motivatie bij zetten natuurlijk .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43839684
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:26 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dream dream baby is toch het nummer waarop Bruce meezingt? Daarom riep ik het. Roy Orbinson is absoluut erg interessant, zo interessant dat deze dvd al een poos bij de muziekdvd's staat thuis
ah, excuus... Hij zingt idd mee op Dream Baby, maar ook bij Uptown... Hij heeft solo's bij oa Go Go Go (Down The Line) en Ooby Dooby... en natuurlijk bij Pretty Woman.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43843437
Greetings:
1) Growin' Up
2) Blinded

The Wild:
1) Incident
2) 4th of July (Sandy)
3) Rosalita

Born To Run:
1) Thunder Road
2) Born To Run
3) Jungleland
4) Backstreets (mag niet ontbreken)

Darkness (één van mijn favo albums, dus dit wordt een lastige):
1) Darkness
2) Racing In The Street
3) Badlands
4) The Promised Land
5) Factory

The River (en nog maar een favo album):
1) The River
2) Shit, dit is echt niet te doen...Independance Day, Ties That Bind, Jackson Cage, I Wanna Marry You, Point Blank, Fade Aaway, Stolen Car, Wreck On The Highway...

Nebraska:
1) Highway Patrolman (waarop de film The Indian Runner met Vigo Mortenson is egbaseerd, schitterende film!)
2) Atlantic City
3) My Father's House

BITUSA:
1) No Surrender
2) My Hometowm
3) Dancin In The Dark
4) Bobby Jean

Live 75-85:
1) The River (man, wat een intro!! Brok in mijn keel, every single time!)
2) Thunder Road (akoestische versie)
3) Because The Night
4) Jersey Girl

Tunnel Of Love:
1) Tougher Than The Rest
2) Brilliant Disguise
3) One Step Up
4) Tunnel Of Love
5) All That Heaven Will Allow

Human Touch:
1) I Wish I Were Blind
2) Human Touch
3) Roll Of The Dice
4) Real World (zou hier veel hoger staan als Bruce aan de Acoustic Tales-versie zou hebben vastgehouden)

Lucky Town:
1) Book Of Dreams
2) Better Days
3) Fall Behind
4) My Beautiful Reward

Ghost of Tom Joad (deze wordt erg makkelijk!):
1) Tom Joad

Tracks/18 Tracks (mijn favo nummers staan op beide albums, dus vandaar maar in één lijstje):In willekeurige volgorde: The promise, Back In Your Arms, Sad Eyes, Janey, Don't You Lose Heart, My Love Will Not Let You Down, Hearts of Stone, Rendezvous

LINYC:
1) American Skin

The Rising:
1) Worlds Apart
2) The Rising
3) Sunny Day
4) Lonesome Day
5) Countin' On A Miracle
6) Mary's Place

The Essential (disc 3, rest zou herhaling zijn):
1) From Small Things
2) County Fair
3) None But The Brave
4) Code Of Silence

D&D:
1) Long Time Comin'
2) Devils & Dust
3) Leah
4) Maria's Bed

Seeger Sessions (additional version):
1) How Can A Poor Man
2) John Henry
3) Pay Me My Money Down
4) Eyes On The Prize



[ Bericht 2% gewijzigd door Fargo op 24-11-2006 09:52:33 ]
pi_43843605
Nog even over de aanvulling van de collecties. Als je een keer naar een regiomeeting gaat bij jou in de buurt, dan zijn er standjes genoeg die officieel materiaal tegen lage prijzen verkopen. Waar ik elk jaar heen ga (Eindhoven, Boston Pub), daar staat een stand en die verkoopt oudere albums in setjes van drie, dus bijvoorbeeld The Wild, Greetings en Nebraska voor een euro of 15 ofzo. Zo heb ik mijn verzameling destijds ook aangevuld.

Moet je in januari maar even richting het Brabantse land komen, Devil!
pi_43846480
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:45 schreef Fargo het volgende:
Fargo die hier van elk album zijn favoriete nummer moest noemen, maar maar gewoon hele albums opnoemde.
Wat snap je niet aan 1 favoriet nummer? Nah, 't is een leuke lijst!

Waarom is TGOTJ zo makkelijk?

Ik heb Tracks zelf niet, m'n moeder wel, en daarvan vind ik ook die nummers die jij noemt super. Eigenlijk kan ik m'n hele lijstje wel weer veranderen, want ik denk: "Oh, maar dát nummer is ook geweldig!" The Factory bijvoorbeeld op Darkness, en ook van The River vind ik veel andere nummers leuk. Feel good liedjes.

I'm a rocker baby, I'm a rocker.

Highway Patrolman van Nebraska had ik ook niet anders verwacht. Hoe vaak jij

Me and Franky laughin' and drinkin' nothin' feels better than blood on blood
Takin' turns dancin' with Maria as the band played "Night of the Johnstown Flood"

niet hebt gebruikt
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:55 schreef Fargo het volgende:
Nog even over de aanvulling van de collecties. Als je een keer naar een regiomeeting gaat bij jou in de buurt, dan zijn er standjes genoeg die officieel materiaal tegen lage prijzen verkopen. Waar ik elk jaar heen ga (Eindhoven, Boston Pub), daar staat een stand en die verkoopt oudere albums in setjes van drie, dus bijvoorbeeld The Wild, Greetings en Nebraska voor een euro of 15 ofzo. Zo heb ik mijn verzameling destijds ook aangevuld.

Moet je in januari maar even richting het Brabantse land komen, Devil!
Welk deel van de afstand Groningen - Eindhoven snap je niet?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43847288
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan 1 favoriet nummer? Nah, 't is een leuke lijst!

Waarom is TGOTJ zo makkelijk?

Ik heb Tracks zelf niet, m'n moeder wel, en daarvan vind ik ook die nummers die jij noemt super. Eigenlijk kan ik m'n hele lijstje wel weer veranderen, want ik denk: "Oh, maar dát nummer is ook geweldig!" The Factory bijvoorbeeld op Darkness, en ook van The River vind ik veel andere nummers leuk. Feel good liedjes.

I'm a rocker baby, I'm a rocker.

Highway Patrolman van Nebraska had ik ook niet anders verwacht. Hoe vaak jij

Me and Franky laughin' and drinkin' nothin' feels better than blood on blood
Takin' turns dancin' with Maria as the band played "Night of the Johnstown Flood"

niet hebt gebruikt
[..]

Welk deel van de afstand Groningen - Eindhoven snap je niet?
Oh, één favo nummer? Dat was me even ontgaan...dacht dat het gewoon om favorieten ging Voor niks mezelf zo uit lopen sloven

The Ghost Of Tom Joad is zo makkelijk omdat dit album zelfs direct na de release slechts twee of drie keer in mijn CD-speler heeft gezeten. Ik heb er helemaal niks mee en vind het oervervelend saai Het titelnummer kan me dan nog wel bekoren, maar de rest mag van mij zo de prullenbak in...

Tracks is geweldig, heerlijke luistermuziek. Maar The River blijft toch mijn favoriete album. Wat luistert dat album heerlijk weg zeg! Alleen maar leuke nummers, geen enkel skip-moment! Prachtig... Feel good-liedjes, mooi verwoord!

Pfff, Highway Patrolman, wat een nummer!! Wat een tekst en heerlijk hoe Bruce het nummer ingetogen ten gehore brengt! Mooie clip en zo vaak gebeurt het niet dat er een film gemaakt wordt die gebaseerd is op een nummer...eerder andersom Maar geweldig nummer, woorden schieten tekort voor zo'n meesterwerk

Tsja, Groningen - Eindhoven...maar dan zie je wel mij, een hoop TLU-ers, een goede band, leuke standjes (in de zin van kraampjes met Bruce-gerelateerde artikelen, voordat hier weer commotie over ontstaat ) en ik had gehoopt dat je dat wel voor me over had na al die mooie jaren van vriendschap
pi_43848004
Ik wist dat trouwens helemaal niet, van die film. Heb net even op Youtube gezocht, en daar vind ik wel beelden van de film met Highway Patrolman eronder. Lijkt me niet helemaal mijn type film, maar eigenlijk hóór ik m nu te kijken hè? En Viggo Mortensen .
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:22 schreef Fargo het volgende:

[..]


Tsja, Groningen - Eindhoven...maar dan zie je wel mij, een hoop TLU-ers, een goede band, leuke standjes (in de zin van kraampjes met Bruce-gerelateerde artikelen, voordat hier weer commotie over ontstaat ) en ik had gehoopt dat je dat wel voor me over had na al die mooie jaren van vriendschap
Hey, dit riekt naar chantage!

Zeg, die commotie over dat woord, die had je toch niet van MIJ verwacht?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43848426
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wist dat trouwens helemaal niet, van die film. Heb net even op Youtube gezocht, en daar vind ik wel beelden van de film met Highway Patrolman eronder. Lijkt me niet helemaal mijn type film, maar eigenlijk hóór ik m nu te kijken hè? En Viggo Mortensen .
[..]

Hey, dit riekt naar chantage!

Zeg, die commotie over dat woord, die had je toch niet van MIJ verwacht?
Zullen we anders...euhh...een keer...euhh, nou..je weet wel! En wat heeft Viggo wat ik niet heb? Beetje een donkere film, maar wel supermooi. Wil hem je wel een keer opsturen. Van wat voor films houd je dan?

Nee, ik had van jou natuurlijk geen commotie cq. verwarring verwacht. Wat denk je wel niet? Ik heb je hoog zitten, hoor!
pi_43848848
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:07 schreef Fargo het volgende:

[..]

Zullen we anders...euhh...een keer...euhh, nou..je weet wel! En wat heeft Viggo wat ik niet heb? Beetje een donkere film, maar wel supermooi. Wil hem je wel een keer opsturen. Van wat voor films houd je dan?

Nee, ik had van jou natuurlijk geen commotie cq. verwarring verwacht. Wat denk je wel niet? Ik heb je hoog zitten, hoor!
Ik heb gehoord dat slowchatten niet meer mag, dus heb hier Dag David, ben je nog steeds op weg naar nergens? gereageerd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43849587
Aangezien ik nog nooit een live concert heb meegemaakt moet ik (en ook als ik het wel had meegemaakt ) natuurlijk een dvd van een concert kopen..Maar wat is dan dé aanrader? New York?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43849915
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:47 schreef Norrage het volgende:
Aangezien ik nog nooit een live concert heb meegemaakt moet ik (en ook als ik het wel had meegemaakt ) natuurlijk een dvd van een concert kopen..Maar wat is dan dé aanrader? New York?
New York of Barcelona. Beide vind ik erg goed, maar zijn wel anders qua sfeer. New York is wat ingetogener, is de nadruk door de regie (Bruce) wat meer gelegd op de zang en de muziek. Bij het concert in Barcelona komen er veel meer sfeerbeelden van het publiek en is de massa ook meer hoorbaar, vind ik. New York is dus erg mooi, maar straalt wat meer rust uit dan Barcelona.
pi_43874933
Hey mensen,

Bij mij is het er gewoon ingeslopen, door ouders die stelselmatig Springsteen opzetten. Toen ik een foetus was, een pas geboren baby, een peuter, een kleuter.... enzovoort, enzovoort.
Nu ben ik 26 en ken (uiteraard) het hele repertoire. Het interessante vind ik, dat ik niet per definitie een favoriet album heb. Naar mijjn mening heeft Springsteen de fases in zijn leven en dus ook het ouder worden, heel goed kunnen beschrijven met zijn muziek. Om die reden is momenteel Born To Run voor mij de meest aansprekende titel.

Op Born to Run hoor ik iemand zingen, die afscheid aan het nemen is van zijn jeugd. Iemand die er nog midden in zit, maar het al v an een afstand kan beschrijven. Een nummer als Backstreets kan echt door mijn hoofd spoken. Als ik dat hoor, dan moet ik ook terugdenken aan hoe je dacht dat het voor altijd was met je meisje. Dat "wij tegen de rest gevoel". Voor mij hoort dat echt typisch bij de onstuimigheid van je jeugd. Backstreets is echt HET nummer zoals een 25 jarige dat kan schrijven.

De liefde beschrijft hij op Tunnel of Love vanuit de verliezer van half 30 die teveel klappen heeft gehad, maar het nooit zal opgeven. Er staan zulke pure liedjes op. One Step Up, Tougher Than The Rest en ook mijn favoriet Brilliant Disguise. Ik noem die twee, Born to Run en Tunnel of Love, omdat het in mijn ogen mooi aangeeft hoe de natuurlijke ontwikkeling van eens mens zo mooi beschreven wordt. Tunnel of Love kan je niet schrijven op je 25e. Maar Born to Run schrijf je niet meer als je tegen de 40 gaat lopen.

Als ik mijn ouders hoor, dan kunnen die The Rising vele malen meer waarderen dan ik. En ik weet stiekem al, dat het kwartje bij mij vroeg of laat gaat vallen. Soms lijkt het of ik er nog niet aan toe ben. Dat maakt de muziek en de teksten heel speciaal. Er zijn maar weinig artiesten die dit zo kunnen. Het kan ook alleen als je je heel bewust bent van jezelf en van de tijd waarin je leeft. Maar weinig mensen hebben dat helaas.
Maar goed, ik wil toch ook een favoriet nummer noemen en dat is misschien niet voor altijd, maar momenteel is voor mij de live versie van Independence Day toch wel het meest belangrijk. Hoe daar de band met zijn vader wordt beschreven is zo ontroerend en zeer herkenbaar voor mij. De verschillen zijn te groot, maar hij vergeeft hem. Het is ook weer het bewust zijn van de tijd, van jezelf en van anderen. Het mooiste is toch wel 'We wouldn't change this thing, even if we could somehow'. Zo zijn er nog honderden teksten waarvan ik denk 'dat had ik best zelf willen schrijven'
Maar het lezen van een ander is ook niet verkeerd. Zolang het maar op papier is gezet door iemand, dan is het goed.


pi_43890802
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:30 schreef Joostebrood het volgende:
Hey mensen,

Bij mij is het er gewoon ingeslopen, door ouders die stelselmatig Springsteen opzetten. Toen ik een foetus was, een pas geboren baby, een peuter, een kleuter.... enzovoort, enzovoort.
Nu ben ik 26 en ken (uiteraard) het hele repertoire. Het interessante vind ik, dat ik niet per definitie een favoriet album heb. Naar mijjn mening heeft Springsteen de fases in zijn leven en dus ook het ouder worden, heel goed kunnen beschrijven met zijn muziek. Om die reden is momenteel Born To Run voor mij de meest aansprekende titel.

Op Born to Run hoor ik iemand zingen, die afscheid aan het nemen is van zijn jeugd. Iemand die er nog midden in zit, maar het al v an een afstand kan beschrijven. Een nummer als Backstreets kan echt door mijn hoofd spoken. Als ik dat hoor, dan moet ik ook terugdenken aan hoe je dacht dat het voor altijd was met je meisje. Dat "wij tegen de rest gevoel". Voor mij hoort dat echt typisch bij de onstuimigheid van je jeugd. Backstreets is echt HET nummer zoals een 25 jarige dat kan schrijven.

De liefde beschrijft hij op Tunnel of Love vanuit de verliezer van half 30 die teveel klappen heeft gehad, maar het nooit zal opgeven. Er staan zulke pure liedjes op. One Step Up, Tougher Than The Rest en ook mijn favoriet Brilliant Disguise. Ik noem die twee, Born to Run en Tunnel of Love, omdat het in mijn ogen mooi aangeeft hoe de natuurlijke ontwikkeling van eens mens zo mooi beschreven wordt. Tunnel of Love kan je niet schrijven op je 25e. Maar Born to Run schrijf je niet meer als je tegen de 40 gaat lopen.

Als ik mijn ouders hoor, dan kunnen die The Rising vele malen meer waarderen dan ik. En ik weet stiekem al, dat het kwartje bij mij vroeg of laat gaat vallen. Soms lijkt het of ik er nog niet aan toe ben. Dat maakt de muziek en de teksten heel speciaal. Er zijn maar weinig artiesten die dit zo kunnen. Het kan ook alleen als je je heel bewust bent van jezelf en van de tijd waarin je leeft. Maar weinig mensen hebben dat helaas.
Maar goed, ik wil toch ook een favoriet nummer noemen en dat is misschien niet voor altijd, maar momenteel is voor mij de live versie van Independence Day toch wel het meest belangrijk. Hoe daar de band met zijn vader wordt beschreven is zo ontroerend en zeer herkenbaar voor mij. De verschillen zijn te groot, maar hij vergeeft hem. Het is ook weer het bewust zijn van de tijd, van jezelf en van anderen. Het mooiste is toch wel 'We wouldn't change this thing, even if we could somehow'. Zo zijn er nog honderden teksten waarvan ik denk 'dat had ik best zelf willen schrijven'
Maar het lezen van een ander is ook niet verkeerd. Zolang het maar op papier is gezet door iemand, dan is het goed.


Mooi verhaal!

Wat je zegt over dat verschil in albums, helemaal mee eens. Ook het bewijs hoe Bruce zich altijd is blijven ontwikkelen

't Topic is alweer bijna vol
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 26 november 2006 @ 00:14:15 #299
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43893365
Heel mooi verhaal inderdaad! Bij mij is het pas sinds kort dat ik me echt heel erg in zijn muziek ben gaan verdiepen; ik zag een aantaal jaar terug een geweldige live-uitvoering van Born to Run op Wintertijd, toen is mijn interesse gewekt, en vanuit daar steeds meer gaan downloaden, luisteren en uiteindelijk kopen. En nu ben ik op het punt beland dat ik mezelf fan durf te noemen, hoewel er nog steeds titels zijn die me niks zeggen, maar dat heb ik bij andere favoriete bands ook.

Alleen jammer dat ik thuis de enige ben die Bruce goed vind...

Mijn topnummers-van-albumslijstje ga ik nog even over denken, die komt in het volgende topic, hoef ik daar iig geen tvp voor te maken.
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43894658
Zal ik deze maar even volmaken dan? Ik gebruik gewoon de OP van dit topic weer hoor, heb geen zin om een nieuwe in elkaar te zetten .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43894703
Nieuw topic: Springsteen #3. Held!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')