abonnement Unibet Coolblue
pi_61488883
Ik heb het nooit begrepen, wat precies alt-country is maar meestal als ik denk dat iets alt-country "invloeden" heeft dan heb ik vaak bij het juiste eind. Het zit echt gevoelsmatig bij mij.
pi_61488896


pi_62262049
Iemand naar Take Root geweest?
pi_62283306
fgsfdskick
pi_62284543
Nope. Te ver weg.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:53:03 #156
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62286386
Er is een nieuwe lucinda williams
En heb ook een hele mooie Ben Weaver binnen
pi_62289506
Woven Hand komt naar Enschede binnenkort. Bezoekje waard? Ik ken hem van zijn band, 16 Horsepower.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:47:08 #158
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62289597
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:44 schreef emokid het volgende:
Woven Hand komt naar Enschede binnenkort. Bezoekje waard? Ik ken hem van zijn band, 16 Horsepower.
Op dour vond ik het kut. Maar wie ben ik.
pi_62297665
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:47 schreef placebeau het volgende:

Maar wie ben ik.
Die gozer waarvan de nick af lijkt te stammen van dat bandje van Brian Molko, toch?
Of die gast die Squash geen sport vindt, maar dat klopt dan wel weer.
pi_62301133
16 Horsepower zag ik ooit op Lowlands, in een lege Alpha-tent. Totaal misplaatst daar, maar wel een fantastisch optreden!!

Woven Hand komt dit jaar nog op verschillende Nederlandse podia. 5 December in Tivoli, denk dat ik toch maar es ga kijken
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:24:21 #161
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62305209
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:30 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Die gozer waarvan de nick af lijkt te stammen van dat bandje van Brian Molko, toch?
Of die gast die Squash geen sport vindt, maar dat klopt dan wel weer.
ja, kutnick is het
pi_63144407
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:53 schreef placebeau het volgende:
Er is een nieuwe lucinda williams
En heb ook een hele mooie Ben Weaver binnen
Ik vind de nieuwe lucinda errug goed!
Voorheen Prep2Fight
pi_63163318
Al blijft Car Wheels On A Gravel Road haar meesterwerk wat mij betreft... Wat een geweldige plaat is dat toch!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63169320
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:58 schreef methodmich het volgende:
Al blijft Car Wheels On A Gravel Road haar meesterwerk wat mij betreft... Wat een geweldige plaat is dat toch!
Ja, die hoort iedereen toch wel in zijn album top 100 te hebben
  donderdag 13 november 2008 @ 08:27:22 #165
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63181561
"if whishes where horses, I'd have a blanche"
country

het duet met elvis costello is ook erg leuk op de nieuwe plaat van haar
pi_63220424
Als Woven Hand in Nijmegen de zaal vol krijgt, en Enschede de band ook kan strikken voor een dag, lijkt mij dat wel een nette naam voor poppodium Atak toch? Ik ben zeer geïnteresseerd in de ontwikkelingen daar in Enschede, Daniel Johnston heeft er ook nog laatst gespeeld(en toen keek ik ook op). Ik hoop dat ze deze lijn kunnen doorzetten, ik vind het fijn en ben stiekem een beetje trots dat we dit in Twente hebben. Dat twee en een halve uur reizen naar het westen is soms weleens zenuwslopend, vooral na meerdere dagen achter elkaar.
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:59:38 #167
20939 brotherlouie98
Cheri Cheri Lady
pi_63221812
Lucinda doet
pi_63426201
Nu de nieuwe Dar WIlliams in de CD speler. Goed album, degelijke songs, of het een blijver is, weet ik nog niet, maar de eerste indruk is niet slecht
pi_65691862
Even een oproep voor de site www.altcountryforum.nl

Wij zijn op zoek naar Altcountry, americana, roots, blues, folk liefhebbers die ons vrijwilligersteam kunnen versterken

- cd recensisten
Het recenseren van cd's.

- Fotografen
Het maken van foto's bij een festival of concert.

- Vast panel voor de blog
Een vast panel voor de blog om zoveel mogelijk nieuwtjes online te kunnen zetten!

- live recensisten
Het schrijven van een verslag van een aantal honderden woorden van een festival.

reacties kunnen gestuurd worden naar: altcountryforum@gmail.com
Voorheen Prep2Fight
pi_76981182
Zag ik nou net onze Prep2Fight/Sergeant_Prepper aangekondigd worden in De Wereld Draait Door?
pi_76982121
wat, bestaat er een alt-country topic
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76992665
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:36 schreef _Floddertje_ het volgende:
Kent iemand hier El Pino & the Volunteers? DIt is een Nederlands bandje, maar de zanger is wel half Canadees, geloof ik. Zij hebben onlangs een nieuwe cd uitgebracht, Molten City, echt ontzettend leuk. Het komt verrassend dicht in de buurt van de Jayhawks, vind ik.
Cool, even topic aan het doornemen! En vrijdag ga ik ze zien, in Delft. supermooi. Coole muziek
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_77002583
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:34 schreef Norrage het volgende:

Cool, even topic aan het doornemen! En vrijdag ga ik ze zien, in Delft. supermooi. Coole muziek
Ik heb ze ook wel eens live gezien, na het uitbrengen van dat eerste album, dat was een heel goed optreden. In het voorprogramma stond een ander bandje, dat alleen maar rechttoe rechtaan speelde, vergeleken met hen waren El Pino helemáál goed. Zij speelden zo veel subtieler met zo veel mooiere details i.p.v. een muur van gitaargeluid te produceren.

Dit is al deel 3 van dit alt.country-topic trouwens.

En het was gisteren inderdaad onze Prep uit dit topic in DWDD. Ik weet nog dat hij jaren geleden al eens wat linkjes naar liedjes van hemzelf plaatste en dat ik dat goed vond klinken. Superleuk dat hij nu een beetje lijkt te gaan doorbreken.
pi_77172737
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:01 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ik heb ze ook wel eens live gezien, na het uitbrengen van dat eerste album, dat was een heel goed optreden. In het voorprogramma stond een ander bandje, dat alleen maar rechttoe rechtaan speelde, vergeleken met hen waren El Pino helemáál goed. Zij speelden zo veel subtieler met zo veel mooiere details i.p.v. een muur van gitaargeluid te produceren.

Dit is al deel 3 van dit alt.country-topic trouwens.

En het was gisteren inderdaad onze Prep uit dit topic in DWDD. Ik weet nog dat hij jaren geleden al eens wat linkjes naar liedjes van hemzelf plaatste en dat ik dat goed vond klinken. Superleuk dat hij nu een beetje lijkt te gaan doorbreken.
Was een erg fijn en goed optreden!! Geluid stond een tikkeltje te hard (vooral de drums deden pijn aan je oren in het begin) en kon soms die, inderdaad mooie, details te slecht horen. Maar het was echt goed! Topband
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 25 januari 2010 @ 10:32:05 #175
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77240852
nog mensen die naar richmond fontaine gaan? Ik ga 22/02 in antwerpen, maar de volgende twee dagen treden ze nog in Nederland op.
pi_77280760
Ik ga dit topic ook maar eens volgen.
pi_81300928
Even een klein kickje voor de nieuwe van Phosphorescent, genaamd Here's To Taking It Easy.

Speciale aandacht voor het nummer Los Angeles. Voor zo ver mogelijk binnen het genre is dit nummer redelijk episch te noemen. Tevens treedt de man (met band) de komende weken een aantal keren in de buurt op. 6 juni staat hij in de kleine zaal Paradiso, erg verleidelijk na het horen van deze plaat.

Brengt erg mooie sferen met zich mee!
pi_81410840
Leuk album van hun inderdaad weer...Misschien ga ik volgende week wel even langs in het Paard, is toch lekker dichtbij
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86692025
Hey ga hier eens wat vaker posten, of er moeten topics aangemaakt worden voor een aantal artiesten waarvan ik verbaasd ben dat ze er niet zijn!

Hoe heb ik al die jaren Lucinda Williams kunnen missen? Is misschien nog niet het allerbeste wat ik ooit heb gehoord ofzo, maar de kwaliteit spat er vanaf. Waarom dacht ik dat ze een suf country zangeresje was?

En verder mogen Gillian Welch en Dave Rawling ook wel genoemd worden..vooral het feit dat Gillian nog geen eigen topic heeft vind ik ook al een rare gewaarwording!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 22 september 2010 @ 08:29:26 #180
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_86700447
hehe, car wheels on a gravel road is al een aantal weken mijn vaste auto-plaat. een echte klassieker, en die van vorig jaar is zeker ook niet mis.
pi_86722827
De laatste van Dave Rawlings Machine is zeker niet gek inderdaad. Mooie cover van Bright Eyes ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_86723026
Ja vooral dat nummer vind ik helemaal geweldig ja. Ook het Neil Young stukje nog erachter aan..
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88054288
Willard Grant Conspiracy is ook zeer fijn!

En denk dat Miles Benjamin Anthony Robinson ook in dit topic mag! *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88055637
Ik moet de nieuwe JW Roy nog eens gaan halen.
Die schijnt weer teruggekeerd te zijn naar zijn Americana-roots.
pi_88073480
Ik heb wel een Nederlandstalige sampler van hem. Is dat ook zijn nieuwe plaat??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_88076181
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:56 schreef methodmich het volgende:
Ik heb wel een Nederlandstalige sampler van hem. Is dat ook zijn nieuwe plaat??
Ik denk het wel. "JW Roy weet het zeker". Schijnt een nederlandstalig vervolg op Kitchen Table Blues te zijn.....
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:53:44 #187
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_88088915
The Lemonheads zijn nog niet genoemd in de alt-country reeks. Aan de ene kant vrij logisch, daar het over het algemeen natuurlijk onder rock valt. Maar er zijn een paar uitzonderingen en dat zijn imo echt pareltjes. Wel de album versies met steel guitar partij.

Big Gay Heart
Being Around
Hannah & Gabi

Wou ze toch even noemen :>
pi_88116212
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:19 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik denk het wel. "JW Roy weet het zeker". Schijnt een nederlandstalig vervolg op Kitchen Table Blues te zijn.....
Okee, kan haast niet missen dan. Staan vier nummers op die sampler, met Mathilde als titelsong.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_88116329
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:26 schreef methodmich het volgende:

[..]



Okee, kan haast niet missen dan. Staan vier nummers op die sampler, met Mathilde als titelsong.
En? is het wat?
pi_88116460
Vind het niet onaardig. Doet me ook aan iets anders Nederlandstaligs denken, maar kan zo gauw niet bedenken wat. Tröckener Kecks is misschien wel mijn eerste associatie, maar dan puur op basis van het nummer Mathilde.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_117824301
Top 5 van de dag #22

Heel simpel eigenlijk, gewoon je favoriete 5 songs van Ryan Adams in dat topic posten!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_117824635
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef methodmich het volgende:
Top 5 van de dag #22

Heel simpel eigenlijk, gewoon je favoriete 5 songs van Ryan Adams in dat topic posten!
Makkie!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118240135
Nieuwe cd van Jimmy Lafave:

  zondag 21 oktober 2012 @ 20:10:08 #194
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_118252647
Een heus alt. country topic! :o

(schaamteloze tvp)

Toch maar eens wat meer albums van dit jaar gaan beluisteren. Voorlopig heb ik enkel Bella Hardy ("The Dark Peak and the White"), The Ragbirds ("Travelin' Machine") en The Turnpike Troubadours ("Goodbye Normal Street") op een ruime voldoende staan.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_118253342
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:10 schreef MyTiredFeet het volgende:
The Turnpike Troubadours ("Goodbye Normal Street") op een ruime voldoende staan.
Die heb ik gisteren besteld. Reeds enkele nummers op Youtube geluisterd en lijkt me een mooie cd.

Hun vorige cd Diamonds & Gasoline is geweldig (staat in mijn all time top 10).


pi_118440214
Die zag ik op Take Root in.. ik geloof 2010. Briljante band live. Nog niet geluisterd naar de cd's.
pi_118440799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:53 schreef emokid het volgende:
Die zag ik op Take Root in.. ik geloof 2010. Briljante band live. Nog niet geluisterd naar de cd's.
Ik heb laatst ook eens wat van 16 horspower opgescharreld. Dit is toch wel wat minder toegankelijke muziek maar wel erg interessant!


Twee jaar terug ben ik in Canada geweest voor een tijdje en heb daar een beetje kennis gemaakt met country muziek (92.9 The Bull Saskatoon :P ) . Maar dit was allemaal een beetje instap country/rock, op zich goed te doen maar niet erg interessant.

Verder hou ik ook van Steve Earl en bijvoorbeeld Rory Block. Weet jij nog meer artiesten of bands die in dit rijtje passen? En dan meer richting OCMS qua instrumenten, dus wat drukker, dan richting Rory Block met enkel een gitaar?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_118441936
Oef, vraag je mij wat. Als je iets als 16 Horsepower zoekt, wat meer richting "Gothic country" is, kan ik je 'Jay Munly' aanraden. Iets meer bluegrass-ish als OCMS ken ik niet veel van, maar 'The Nitty Gritty Dirt Band' is echt een classic bluegrass band. Iets dat meer onder Americana valt is 'I See A Darkness' van Bonnie "Prince" Billy, een mooie duistere plaat met zelfs hier en daar een banjo. Deze plaat is hoe dan ook een aanrader als je hem nog niet gehoord hebt. :)

pi_118442843
Jay Munly klinkt interessant maar net als 16 horse power weet ik niet of ik ook echt prettige muziek vind haha. Hangt een beetje van je bui af denk ik. Ligt het aan de nummers die ik geluisterd heb of is de associatie met Nick Cave niet ver gezocht?

The Nitty Gritty Dirt Band vind ik te zoet sappig. Kan me weinig boeien.

Bonnie "Prince" Billy klinkt tof! Gelijk wat van opgezocht voor morgen in de auto. Dit doet me dan weer denken aan Gert Vlok Nel op de een of andere manier.

Ik vind de twee cd's van Kasey Chambers en Shane Nicholson ook erg tof trouwens!

Maar OCMS is dus bluegrass? Dan zal ik daar nog eens verder op zoeken.

Oh, en bedankt eh!
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')