abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:39:14 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38252608
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:57 schreef klipper het volgende:
Bovenplaat van de wasmachine verwijderen en de 1 kan hem daar beetpakken en de ander aan de onderkant.
Allemaal leuk en aardig, maar dat vroeg ik dus niet. Ik vroeg wat voor specifieke middelen d'r zijn om generieke zware dingen omhoog te tillen. Bijvoorbeeld zoiets als dit:

http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/153814748/

Of dit:

http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/153814746/

Of dit:
http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/153814749/


Ergens heb ik gezien hoe je met 'n stevige plank op 'n trap en 'n lier zware dingen naar boven kan schuiven, maar dan moet je wel 'n lier kunnen opstellen aan 't einde van 'n trapgat. Bijvoorbeeld.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:42:13 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38252783
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:57 schreef klipper het volgende:
Bovenplaat van de wasmachine verwijderen en de 1 kan hem daar beetpakken en de ander aan de onderkant.
Of de beton blokken even uit de wasmachine halen. Scheelt ook heel veel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38253221
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Of de beton blokken even uit de wasmachine halen. Scheelt ook heel veel
Een miele heeft geen betonblokken maar gietijzerenblokken die in de veren hangen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:49:59 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38253265
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Of de beton blokken even uit de wasmachine halen. Scheelt ook heel veel
't bed van 't draaibankje wat ik naar boven heb getild weegt net iets meer dan 60 kilo. Daar kun je geen grammetje vanafkrijgen. Dat ging *net*.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38253439
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:39 schreef gronk het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dat vroeg ik dus niet. Ik vroeg wat voor specifieke middelen d'r zijn om generieke zware dingen omhoog te tillen. Bijvoorbeeld zoiets als dit:

http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/153814748/

Of dit:

http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/153814746/

Of dit:
http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/153814749/


Ergens heb ik gezien hoe je met 'n stevige plank op 'n trap en 'n lier zware dingen naar boven kan schuiven, maar dan moet je wel 'n lier kunnen opstellen aan 't einde van 'n trapgat. Bijvoorbeeld.
Als je trap het toelaat ( bij mij dus niet meer maar vroeger wel)
is twee planken op de juiste breedte zagen en hier wieltjes op monteren.
Deze wieltjes moeten dus op de zijkanten van de trap rollen.
als je deze planken op het te vervoeren object vastmaakt, dan kan je zeer veel gewicht in je eentje de trap opduwen of naar beneden laten schuiven.
Hierbij moet je dus wel een rechte trap hebben en de wieltjes moeten op de zijkanten van de trap rollen.
Vroeger veel plezier gehad van dit soort planken.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:59:49 #31
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38253770
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:53 schreef klipper het volgende:

Als je trap het toelaat ( bij mij dus niet meer maar vroeger wel)
is twee planken op de juiste breedte zagen en hier wieltjes op monteren.
Deze wieltjes moeten dus op de zijkanten van de trap rollen.
als je deze planken op het te vervoeren object vastmaakt, dan kan je zeer veel gewicht in je eentje de trap opduwen of naar beneden laten schuiven.
Hierbij moet je dus wel een rechte trap hebben en de wieltjes moeten op de zijkanten van de trap rollen.
Vroeger veel plezier gehad van dit soort planken.
Ah, da's wel een tip. Als je een rechte betonnen trap hebt, met treden hebt die over de hele lengte lopen (dus je hebt geen zijkant), kun je dan volstaan met twee stevige planken die je neerlegt op de breedte van de twee planken die je aan je zware geval hebt vastgezet met een paar spanbanden?

('t risico is volgens mij wel dat als niemand die twee planken tegenhoudt, je twee planken opeens de lucht inschieten op de laatste halve meter)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38253976
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:59 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, da's wel een tip. Als je een rechte betonnen trap hebt, met treden hebt die over de hele lengte lopen (dus je hebt geen zijkant), kun je dan volstaan met twee stevige planken die je neerlegt op de breedte van de twee planken die je aan je zware geval hebt vastgezet met een paar spanbanden?

('t risico is volgens mij wel dat als niemand die twee planken tegenhoudt, je twee planken opeens de lucht inschieten op de laatste halve meter)
Oei dat heb ik nooit geprobeerd, mijn trap had gelukkig wel zijkanten waar die wielen overheenliepen.
Maar misschien kan je wel twee latten dusdanig op de muurbevestigen dat je ze ook weer kan verwijderen maar wel goed kan vastzetten.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:07:12 #33
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38254084
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 00:04 schreef klipper het volgende:

[..]

Oei dat heb ik nooit geprobeerd, mijn trap had gelukkig wel zijkanten waar die wielen overheenliepen.
Maar misschien kan je wel twee latten dusdanig op de muurbevestigen dat je ze ook weer kan verwijderen maar wel goed kan vastzetten.
De trap zit in de portiek van m/n appartement (8x 8 tredes), dus ik kan niet zomaar gaten in die muur gaan boren

Wat ik wel zou kunnen doen is een of andere stempel-achtige constructie inelkaarklussen, met een stuk M12 (ofzo) draadstang en een paar M12 bouten in twee stevige metalen buizen, en dat tussen de trapleuning en die plank zetten. En dan hopen dat ik de trapleuning niet van de muur af ros.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:10:15 #34
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_38254194
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:40 schreef Swolly het volgende:
Ik bezorg o.a.wasmachines bij mijn zaterdagsbaantje.

Gewoon 1 man die de wasmachine beet pakt bij de overstekende rand van het bovenblad (met de rug naar de wasmachine toestaand) en de ander pakt hem onderaan zo diep mogelijk zodat je hem zeg maar 'vierkant' voor je hebt.

Dan loop je met z'n tweeen zo naar boven met dat ding.
En doordat degene die onderaan loopt dat ding voor zijn borst heeft kan hij daarmee kracht zetten om hem naar boven te drukken.

Persoonlijk record is in 3 minuten naar zolder met een nieuwe en de oude weer mee naar beneden.
zow doen wij het ook meestal met z`n tweetjes. de bovenste sturen en de onderste dommekracht.
pi_38288959
Al onze verhuiskilo's zijn vandaag naar boven gegaan, echer door vele handen wordt het werk licht.

Foto's volgen
  zondag 28 mei 2006 @ 00:52:01 #36
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38290134
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:13 schreef Marsepein het volgende:
Al onze verhuiskilo's zijn vandaag naar boven gegaan, echer door vele handen wordt het werk licht.

Foto's volgen
Dat je nog in staat bent om een PC te bedienen. Toen ik verhuisde waren mijn armpjes dermate gaar en trillerig dat iets intikken op een toetsenbord er echt niet inzat.

Wat ook niet hielp was dat m'n PC ook nog ingepakt was, en dat ik ook nog geen ADSL had op m'n nieuwe stek
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38295702
Bij mn vorige zaterdagbaantje huurden we vaak van die verhuisliften als er banken e.d omhoog moesten. Was niet zo heel duur hoor (sommige van die vrachtauto's hadden een laadklep die hoog genoeg kon, of anders zo'n liftje)

Bij mn huidige baantje verzinnen ze altijd de meest idiote dingen. Gewoon een grap tegen de gevel en een dressoir omhoog lopen wordt als normaal gezien

1x 22 trappen gelopen met een bank omdat het geval niet in de lift paste
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 28 mei 2006 @ 12:10:11 #38
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38296007
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:57 schreef Lennox het volgende:
Bij mn vorige zaterdagbaantje huurden we vaak van die verhuisliften als er banken e.d omhoog moesten. Was niet zo heel duur hoor (sommige van die vrachtauto's hadden een laadklep die hoog genoeg kon, of anders zo'n liftje)
Helaas is dat in mijn geval niet goed genoeg, omdat ik daarmee maar tot drie hoog kom -- tenzij ik op zolder een dakkapel laat maken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38303214
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat je nog in staat bent om een PC te bedienen. Toen ik verhuisde waren mijn armpjes dermate gaar en trillerig dat iets intikken op een toetsenbord er echt niet inzat.

Wat ook niet hielp was dat m'n PC ook nog ingepakt was, en dat ik ook nog geen ADSL had op m'n nieuwe stek
Ik had een bestuurlijke functie gister
  zondag 28 mei 2006 @ 19:49:53 #40
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_38310003
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:04 schreef gronk het volgende:
En, last but not least, als ik ooit nog eens verhuis en al die zooi wil laten verhuizen door een verhuisbedrijf, ga ik dan een *hele* vette rekening krijgen?
Nou, wij hebben dat dus ooit láten doen. Midden in een vreselijke verhuizing/verbouwing, allebei doodmoe en toen moest de wasmachine nog van de zolder (twee krommende, krappe trappen) naar beneden, in de bestelbus en dan op het nieuwe adres weer naar boven.
Dus, verhuisbedrijf gebeld
Voor 150 euro hebben ze de wasmachine en de droger opgehaald, ingeladen en 30 km verderop in de nieuwe woning weer naar boven getild. Klusje van niks voor die mannen (waren in 5 minuten beneden met die wasmachine) en wij vonden het het geld dubbel en dwars waard.

Met een trappensteekwagen hebben we ook ooit een wasmachine naar boven gedaan, maar dan moet je wel uitkijken dat je geen butsen in je houten trap maakt. Want, een wasmachine is zwaar

[ Bericht 11% gewijzigd door lordmedelo op 28-05-2006 19:51:42 (toevoeging) ]
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
  zondag 28 mei 2006 @ 20:50:09 #41
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38312237
150 euro is op zich vrij prijzig, maar aan de andere kant, dan komen ze speciaal voor die wasmachine. Ik mag aannemen dat wat meer apparatuur de prijs niet substantieel omhooggooit..
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38312417
Iemand tips om een wasmachine handig een wenteltrapje op te krijgen?

* DrMarten is volgende maand aan de beurt.
A mind with a heart of it's own
pi_38323602
Er zijn speciale steekwagens voor trappen. De handmatige uitvoering met sterwielen (3 wielen aan elke kant). Maar ik zag laatst een automatische steekwagen met een soort transportbandje aan de achterkant. Een motor op accu liet het bandje draaien om zo de trap op en af te wandelen. Was wel behoorlijk aan de prijs, dacht iets van ¤600,-. Voor eenmalig gebruik uiteraard niet aan de orde.
pi_38324892
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:07 schreef Marsepein het volgende:
Trappensteekwagen is dan ideaal. (Dus geen gewone steekwagen!)

[afbeelding]
Deze zijn ook in electrische varianten, nog makkelijker.
pi_38325727
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:53 schreef DrMarten het volgende:
Iemand tips om een wasmachine handig een wenteltrapje op te krijgen?

* DrMarten is volgende maand aan de beurt.
Sterke mannen, bloed, zweet en tranen !

Iig eerst goed bedenken hoe je hem er door heen gaat krijgen..Niets zo vervelend om halverwege vast te zitten in de trap....
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_38330043
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:17 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Sterke mannen, bloed, zweet en tranen !

Iig eerst goed bedenken hoe je hem er door heen gaat krijgen..Niets zo vervelend om halverwege vast te zitten in de trap....
Die sterke mannen wordt het grootste probleem denk ik
De mensen die komen sjouwen en ikzelf zijn allemaal geen bodybuilders. Maar de huidige bewoonster heeft de wasmachine en droger ook boven staan, dus het moet mogelijk zijn.
A mind with a heart of it's own
  maandag 29 mei 2006 @ 12:40:03 #47
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_38330143
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:50 schreef gronk het volgende:
150 euro is op zich vrij prijzig, maar aan de andere kant, dan komen ze speciaal voor die wasmachine. Ik mag aannemen dat wat meer apparatuur de prijs niet substantieel omhooggooit..
Inderdaad, ze kijken ook naar het aantal kilometers (dus km naar je huis, dan 30km heen en terug en weer naar de zaak). Volgens mij had het niet veel uitgemaakt als we daar nog wat apparaten bij hadden gedaan. Punt was dat we die al verhuisd hadden (helaas zou ik bijna zeggen).
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')