abonnement Unibet Coolblue
pi_39009755
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:22 schreef roelofjan het volgende:

Ik vind het erg knap dat jij uit zo'n quote kan afleiden dat ze het "prima" vinden.
Ik leid het niet alleen af uit die quote. Het is 'common knowledge' hoe U2 tegenover bootlegs staat. Die quote was slechts een voorbeeldje.
quote:
Je hebt het hier over een professioneel gefilmde DVD welke zeer waarschijnlijk gejat is bij Telefe (Argentijns TV Station). Het was in ieder geval niet de bedoeling dat het complete concert naar buiten zou komen, want U2 heeft Telefe slechts toestemming gegeven om de helft van het concert uit te zenden.
De opnamen zijn niet gejat van Telefe. Canal 10 (Uruguay) heeft de rest uitgezonden. Slimme bootleggers hebben de opnamen van Telefe en Canal 10 gecombineerd om tot een vrijwel compleet concert te komen. Is ook te lezen bij de verscheidene torrents:
Videos sources : Mix of "Telefe" (Argentina) and "Canal 10" (Uruguay) broadcasts

Dé basisregel van argumenteren, roelofjan, is dat je je feiten op een rijtje hebt voordat je een discussie probeert aan te gaan.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39010499
Als ZooTv op 18 september te koop is op Amazon, hoe lang zal het dan duren voordat de dvd ook in Nederland te koop is?

Trouwens, er is toch ook een video met alle clips van Achtung Baby, die kunnen ze ook wel eens op dvd uitbrengen (misschien iets voor de Deluxe-editie). Dat zou het -samen met de extra's van roelofjan- helemaal afmaken

'Stay' is inderdaad geniaal, daarnaast vind ik 'Lemon' ook helemaal geweldig.

Tot de release van ZooTV op dvd is er gelukkig nog Vertigo in Buenos Aires. Echt een top-dvd, waarop vooral 'I still haven't found what I'm looking for', 'Until the end of the world' (een van mijn favorieten, voornamelijk door de versie op de Slane Castle dvd) en 'The First TIme' erg goed zijn. Jammer alleen dat ze 'Miracle Drug' niet spelen, dat is voor mij toch wel het beste nummer van HTDAAB.
pi_39010853
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:01 schreef m021 het volgende:
Dé basisregel van argumenteren, roelofjan, is dat je je feiten op een rijtje hebt voordat je een discussie probeert aan te gaan.
Joh.

Ja, in Urugay is ook een deel uitgezonden.

Ja, bootleggers hebben de uitzendingen in Uruguay en Argentinië gecombineerd, en daar een DVD van gemaakt.

DVD heb ik notabene zelf ook nog gedownload.

Alleen is er dus nóg een DVD in omloop (dat jij hem niet kent, wil nog niet zeggen dat 'ie niet bestaat), en dat is geen combiniatie van beide uitzendingen, dat is een master van Telefe, en de kwaliteit van die DVD is vele malen beter dan die combi-DVD.

pi_39010913
En is de DVD die op u2torrents.com te downloaden is gecombineerd of is het de master van Telefe?
pi_39010929
Een observatie die ik de laatste tijd maak is dat veel mensen de simpelste nummers als 'mooiste U2 nummer ooit' aanmerken. Denk aan Vertigo en vooral One. Vergeleken met andere nummers uit U2's oeuvre stellen ze muzikaal weinig voor. Even de songtexten buiten beschouwing gelaten, hebben ze muzikaal nauwelijks meer niveau dan top-40 popnummers.

Lijden deze fans aan het André Hazes syndroom? Kan het ze niet schelen dat er muzikaal gezien weinig interessants is aan One, als Bono het maar lekker emotioneel zingt? En vergeet natuurlijk niet de dooddoener "het zit toch allemaal maar goed in elkaar".

Iedereen mag mooi vinden wat hij wil natuurlijk. Maar ik vind het apart dat juist de meest platte nummers zo geliefd zijn onder veel fans, terwijl complexere nummers als If You Wear That Velvet Dress als oninteressant worden afgedaan.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39011223
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:34 schreef roelofjan het volgende:

Joh.

Ja, in Urugay is ook een deel uitgezonden.

Ja, bootleggers hebben de uitzendingen in Uruguay en Argentinië gecombineerd, en daar een DVD van gemaakt.

DVD heb ik notabene zelf ook nog gedownload.

Alleen is er dus nóg een DVD in omloop (dat jij hem niet kent, wil nog niet zeggen dat 'ie niet bestaat), en dat is geen combiniatie van beide uitzendingen, dat is een master van Telefe, en de kwaliteit van die DVD is vele malen beter dan die combi-DVD.

Zucht...

Laat ik het over een andere boeg gooien:
- Telefe heeft met gewone videocamera's gefilmd
- U2 heeft voor de officiële release met IMAX HD camera's gefilmd

Je zult in een eventuele release dus deze beelden niet terugzien, want voor de officiële release heeft U2 andere camera's gebruikt. De fans zullen dus maar al te graag de officiële DVD ook nog eens kopen, mocht die worden uitgebracht, want die filmt het concert vanuit andere hoeken, met andere zooms, etc.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39011928
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:37 schreef m021 het volgende:
Een observatie die ik de laatste tijd maak is dat veel mensen de simpelste nummers als 'mooiste U2 nummer ooit' aanmerken. Denk aan Vertigo en vooral One. Vergeleken met andere nummers uit U2's oeuvre stellen ze muzikaal weinig voor. Even de songtexten buiten beschouwing gelaten, hebben ze muzikaal nauwelijks meer niveau dan top-40 popnummers.

Lijden deze fans aan het André Hazes syndroom? Kan het ze niet schelen dat er muzikaal gezien weinig interessants is aan One, als Bono het maar lekker emotioneel zingt? En vergeet natuurlijk niet de dooddoener "het zit toch allemaal maar goed in elkaar".

Iedereen mag mooi vinden wat hij wil natuurlijk. Maar ik vind het apart dat juist de meest platte nummers zo geliefd zijn onder veel fans, terwijl complexere nummers als If You Wear That Velvet Dress als oninteressant worden afgedaan.
Hier ben ik het geheel mee eens!

Misschien is dit één van de redenen dat 'POP' relatief gezien nogal flopte helaas.

HTDAAB vind ik trouwens maar een zeer matige plaat, en dan druk ik me nog zwak uit.

Vooral het nummer Vertigo vind ik een dieptepunt in het U2-oeuvre.
De teksten hiervan maken me allergisch voor dit nummer!

Dan vind ik ATYCLB nog beter, al was dat over het algemeen ook niet zoveel soeps
(Peace On Earth , Wild Honey ), alhoewel de nummers New York en Kite
dan wel weer geweldig zijn IMO!

Hoewel Who's Gonna Ride Your Wild Horses ook wel in de categorie
'muzikale simpelheid' valt, vind ik dit dan wel weer een geweldig nummer,
vanwege de sfeer van dit nummer!
pi_39013828
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:07 schreef BlaineDeMono het volgende:

Hier ben ik het geheel mee eens!

Misschien is dit één van de redenen dat 'POP' relatief gezien nogal flopte helaas.

HTDAAB vind ik trouwens maar een zeer matige plaat, en dan druk ik me nog zwak uit.

Vooral het nummer Vertigo vind ik een dieptepunt in het U2-oeuvre.
De teksten hiervan maken me allergisch voor dit nummer!

Dan vind ik ATYCLB nog beter, al was dat over het algemeen ook niet zoveel soeps
(Peace On Earth , Wild Honey ), alhoewel de nummers New York en Kite
dan wel weer geweldig zijn IMO!

Hoewel Who's Gonna Ride Your Wild Horses ook wel in de categorie
'muzikale simpelheid' valt, vind ik dit dan wel weer een geweldig nummer,
vanwege de sfeer van dit nummer!
I found my soulmate.

Hoewel ik ATYCLB waarschijnlijk iets minder slecht vind dan jij. Peace on Earth vind ik geen geweldig nummer, maar ik kots er nog niet van.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39016434
Hell yeah!

Wat vinde gij het beste U2 album?

Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur.

Bij mij staan The Joshua Tree/The Unforgettable Fire en Achtung Baby gewoon
op een gedeelde eerste plaats!

Ik kan er onmogelijk tussen kiezen!
pi_39017060
Wat zou Bono nú doen? Ja, die vraag komt er gewoon weer he, één keer in de zoveel tijd...

Krantje lezen, in de tuin werken... heeft hij visite, misschien al wat aan het chillen met de guys en alles over een nieuw album, misschien schrijft hij wat, misschien ligt hij wel in bad met komkommerschijfjes op zijn ogen, misschien staat hij wel een auto te wassen, of is hij aan het midgetgolfen...
pi_39017698
Misschien is ie met Ali aan het knallen!

Ja je weet het niet!
pi_39033890
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:49 schreef BlaineDeMono het volgende:
Hell yeah!

Wat vinde gij het beste U2 album?

Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur.

Bij mij staan The Joshua Tree/The Unforgettable Fire en Achtung Baby gewoon
op een gedeelde eerste plaats!

Ik kan er onmogelijk tussen kiezen!
Wat vind je van Rattle and Hum dan? .....naar mijn idee een geniaal album
pi_39034114
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:46 schreef Yonderboi het volgende:

Wat vind je van Rattle and Hum dan? .....naar mijn idee een geniaal album
Tsja, Rattle & Hum. Het heeft niet dezelfde status als andere U2 albums. Het is een allegaartje van wat nieuwe nummers + covers + live versies van oude nummers. Niet iets wat ik van voor tot achter kan luisteren.

De documentaire is dan wel weer geniaal.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:48:21 #64
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_39044460
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:01 schreef Waxxer het volgende:
Wat zou Bono nú doen? Ja, die vraag komt er gewoon weer he, één keer in de zoveel tijd...

Krantje lezen, in de tuin werken... heeft hij visite, misschien al wat aan het chillen met de guys en alles over een nieuw album, misschien schrijft hij wat, misschien ligt hij wel in bad met komkommerschijfjes op zijn ogen, misschien staat hij wel een auto te wassen, of is hij aan het midgetgolfen...
Dat vraag ik me nou echt nooit af.
Maar nu je het zo stelt, denk ik: hij is de wereld aan het redden
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_39070686
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:46 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Wat vind je van Rattle and Hum dan? .....naar mijn idee een geniaal album
Helemaal niet slecht!

Heartland is 1 van mijn all-time U2-favorieten!
pi_39083006
och och ik bedenk me net dat het alweer een jaar geleden is dat ik bij dat concert was.. wat was dat geweldig zeg! ik hoop dat ik de kans krijg om nog een keer te gaan
I love this city
pi_39092710
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:48 schreef juules het volgende:
och och ik bedenk me net dat het alweer een jaar geleden is dat ik bij dat concert was.. wat was dat geweldig zeg! ik hoop dat ik de kans krijg om nog een keer te gaan
Nou helaas meisje, ik heb namelijk op internet vernomen dat de boys hebben aangekondigd
te stoppen met touren na deze tournee.
Ze vonden namelijk dat ze deze tournee niet kunnen overtreffen!

Gelukkig heb ik ze 7 keer gezien in m'n leven (1x Popmart, 3x Elevation, 3x Vertigo) !!!
pi_39093277
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:06 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Nou helaas meisje, ik heb namelijk op internet vernomen dat de boys hebben aangekondigd
te stoppen met touren na deze tournee.
Ze vonden namelijk dat ze deze tournee niet kunnen overtreffen!
Dat was onzin. The Edge had in Rolling Stone (meen ik) gezegd dat hij blij was dat het voorbij was (hij bedoelde de Vertigo tour) omdat hij dacht dat ze het niet meer konden overtreffen (de legs tot nu toe). De media zagen hier voorpaginanieuws in en maakten ervan dat U2 helemaal zou gaan stoppen met touren. Klopt niet natuurlijk.

Valt me tegen van je dat je dat bericht voor de waarheid aanzag.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39093379
Ook ik vind de albums Achtung Baby, Pop en Zooropa de beste U2 albums.
Ook al kan ik de laatste cd's ook wel waarderen.
Favo nummers: Wild horses, Staring at the sun, Stay, Kite en Red hill mining town ( vreemde eend )
- NAC Breda -
pi_39105165
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:22 schreef m021 het volgende:

[..]

Dat was onzin. The Edge had in Rolling Stone (meen ik) gezegd dat hij blij was dat het voorbij was (hij bedoelde de Vertigo tour) omdat hij dacht dat ze het niet meer konden overtreffen (de legs tot nu toe). De media zagen hier voorpaginanieuws in en maakten ervan dat U2 helemaal zou gaan stoppen met touren. Klopt niet natuurlijk.

Valt me tegen van je dat je dat bericht voor de waarheid aanzag.
Volgens mij heb ik het anders ook op u2.com gelezen!

Maar goed, als gij het zegt!
pi_39105206
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:25 schreef Ritchie het volgende:
Ook ik vind de albums Achtung Baby, Pop en Zooropa de beste U2 albums.
Ook al kan ik de laatste cd's ook wel waarderen.
Favo nummers: Wild horses, Staring at the sun, Stay, Kite en Red hill mining town ( vreemde eend )
Ja man, Red Hill Mining Town!

Die tekst daarvan (en ook van One Tree Hill) zijn echt geweldig!
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:18:31 #72
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_39105298
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:48 schreef juules het volgende:
och och ik bedenk me net dat het alweer een jaar geleden is dat ik bij dat concert was.. wat was dat geweldig zeg! ik hoop dat ik de kans krijg om nog een keer te gaan
Helemaal mee eens
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_39105980
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:14 schreef BlaineDeMono het volgende:

Volgens mij heb ik het anders ook op u2.com gelezen!
Nee hoor. Hooguit een bericht dat de Vertigo tour was uitgesteld.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39108597
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:22 schreef m021 het volgende:

[..]

Dat was onzin. The Edge had in Rolling Stone (meen ik) gezegd dat hij blij was dat het voorbij was (hij bedoelde de Vertigo tour) omdat hij dacht dat ze het niet meer konden overtreffen (de legs tot nu toe). De media zagen hier voorpaginanieuws in en maakten ervan dat U2 helemaal zou gaan stoppen met touren. Klopt niet natuurlijk.

Valt me tegen van je dat je dat bericht voor de waarheid aanzag.
hmm ik hoop maar dat je gelijk hebt! nouja, we zullen zien...
I love this city
pi_39111114
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:51 schreef juules het volgende:

hmm ik hoop maar dat je gelijk hebt! nouja, we zullen zien...
Daar bestaat geen twijfel over. Als je het originele artikel leest is meteen duidelijk dat Edge het over de Vertigo tour had, en niet over touren in het algemeen. De journalist die het 'ze stoppen er helemaal mee' verhaal van heeft gemaakt had óf veel fantasie of kon niet lezen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')