abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_38470698
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:09 schreef Slarioux het volgende:
Laten we eerst eens ff op FredvZ wachten.
We wachten al wel effies
JOHNNY HEITINGA
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:27:08 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38478859
quote:
Waarom is Windows Genuine gezeik. dicht gegaan?
Ten eerste, MS biedt zijn Windows niet zelf online aan. Hierdoor kan je dus nooit en te nimmer een legale Windows-versie downloaden. Tenzij je werkgever/studie-instelling iets aanbied, maar dat is alleen legaal te noemen icm een licentie verstrekt door de werkgever/studie-instelling en niet icm een OEM-licentie of een Retail-licentie.

Ten tweede open je in 2 subfora exact hetzelfde topic.
quote:
Zoals ik al zei: Er zijn legio problemen met deze check, ik zie dus niet in waarom er hier niet over gesproken zou mogen worden.
Problemen over de check zélf mogen natuurlijk best besproken worden

[ Bericht 3% gewijzigd door Fred op 02-06-2006 16:42:41 ]
So we just called him Fred
pi_38479617
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ten eerste, MS biedt zijn Windows niet zelf online aan. Hierdoor kan je dus nooit en te nimmer een legale Windows-versie downloaden.
Dat is pertinent niet juist. Microsoft kan beweren wat ze wil, maar wat een stuk software legaal of illegaal maakt is het feit of je een gebruikerslicentie hebt, en niet hoe je aan het CD-tje komt.
quote:
Tenzij je werkgever/studie-instelling iets aanbied, maar dat is alleen legaal te noemen icm een licentie verstrekt door de werkgever/studie-instelling en niet icm een OEM-licentie of een Retail-licentie.
Onzin. Je doet alsof Microsoft in Nederland de wetgeving bepaalt, en dat is gewoon niet zo. Al neem ik de MSDN CD van m'n werk mee naar huis, installeer ik daar XP van en maak ik gebruik van een van het internet geplukte serial dan nog doe ik juridisch gezien niets illegaals, zolang ik maar het gebruiksrecht heb op XP middels een betaalde licentie. Simpelweg gezegd: zolang de licentiesticker maar op de kast zit.
quote:
Ten tweede open je in 2 subfora exact hetzelfde topic.
Eh, ik heb niks geopend. Daarnaast: Wat is het probleem van 2 topics die over hetzelfde gaan, maar met een andere insteek? ! klaag-zeur-en-kreun topic in KLB, en een 'hoe-los-ik-dit-op' topic in DIG? Ik zie het probleem niet.
quote:
Problemen over de check zélf mogen natuurlijk best besproken worden
Dat werd toch ook gedaan in dat topic? Althans, dat was volgens mij de bedoeling van de TS. Schoon het topic dan gewoon op, als er teveel geneuzel in staat wat er niet thuishoort. Zoals ongefundeerd gemauw dat het wel om illegale zooi zal gaan .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:59:33 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38479990
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Eh, ik heb niks geopend. Daarnaast: Wat is het probleem van 2 topics die over hetzelfde gaan, maar met een andere insteek? ! klaag-zeur-en-kreun topic in KLB, en een 'hoe-los-ik-dit-op' topic in DIG? Ik zie het probleem niet.
De opmerking was ook richting Camplo gericht. Twee topics over een onderwerp in twee subfora kan natuurlijk, maar allebei met een identieke OP is er eigenlijk wel om vragen dat 1 van de 2 dicht gaat.
quote:
Dat is pertinent niet juist. Microsoft kan beweren wat ze wil, maar wat een stuk software legaal of illegaal maakt is het feit of je een gebruikerslicentie hebt, en niet hoe je aan het CD-tje komt.
[..]
Onzin. Je doet alsof Microsoft in Nederland de wetgeving bepaalt, en dat is gewoon niet zo. Al neem ik de MSDN CD van m'n werk mee naar huis, installeer ik daar XP van en maak ik gebruik van een van het internet geplukte serial dan nog doe ik juridisch gezien niets illegaals, zolang ik maar het gebruiksrecht heb op XP middels een betaalde licentie. Simpelweg gezegd: zolang de licentiesticker maar op de kast zit.
Punt is wel dat je de juiste licentie moet gebruiken bij de Windows XP versie die je hebt gedownload. Als je een MSDN-Wndows XP download en installeert met een MSDN-Licentie is er niks aan de hand. Installeer je je gedownloade MSDN-WIndows met een Windows XP-Licentie uit de winkel (wat de TS suggereert in zijn OP) dan is dat wél legaal. Hoe miniskuul de verschillen ook zijn gebruik je een verkeerde licentie bij je Windowspakket.
So we just called him Fred
pi_38483198
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De opmerking was ook richting Camplo gericht. Twee topics over een onderwerp in twee subfora kan natuurlijk, maar allebei met een identieke OP is er eigenlijk wel om vragen dat 1 van de 2 dicht gaat.
[..]

Punt is wel dat je de juiste licentie moet gebruiken bij de Windows XP versie die je hebt gedownload. Als je een MSDN-Wndows XP download en installeert met een MSDN-Licentie is er niks aan de hand. Installeer je je gedownloade MSDN-WIndows met een Windows XP-Licentie uit de winkel (wat de TS suggereert in zijn OP) dan is dat wél legaal. Hoe miniskuul de verschillen ook zijn gebruik je een verkeerde licentie bij je Windowspakket.
De MSDN versies verschillen niet van normale versies. Je hebt *wel* gelijk als je een professional versie gebruikt en een licentie hebt voor een home versie. (Andersom mag dan overigens weer wel. Net zo goed als dat je een Windows 2000 server mag installeren terwijl je een licentie hebt voor 2003. Maar dat heeft niets met wettelijke zaken te maken, maar met het licentiebeleid van MS)

Desalniettemin blijft het hele licentiegeneuzel gewoon offtopic voor wat betreft het eigenlijke topic: problemen n.a.v. de 'genuine advantage' check.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38487867
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

De MSDN versies verschillen niet van normale versies. Je hebt *wel* gelijk als je een professional versie gebruikt en een licentie hebt voor een home versie. (Andersom mag dan overigens weer wel. Net zo goed als dat je een Windows 2000 server mag installeren terwijl je een licentie hebt voor 2003. Maar dat heeft niets met wettelijke zaken te maken, maar met het licentiebeleid van MS)

Desalniettemin blijft het hele licentiegeneuzel gewoon offtopic voor wat betreft het eigenlijke topic: problemen n.a.v. de 'genuine advantage' check.
MSDN is uitsluitend voor developers.
Zijn niet voor thuisgebruik of produktie pc's

Test en developers
pi_38497389
Ik heb een echte licentie, (serial ), 1 echte Home XP, en een gedownloade XP Pro die ik vervolgens compleet gestripped heb. Topic ging uitsluitend over dat geneuzel van hun, want ik vind het beetje raar dat ik zo'n melding krijg, en dat weghalen gaat net wat verder dan mijn gedachtenkennis ging. Die site die ik kreeg in de 3e reply werkte oplossing 13 overigens van, dat leek mij het snelst gaan.
Dat KLB topic was overigens geen identieke kopie van het DIG topic. Daar klaagde ik er echt over, in het DIG was het iets serieuzer.
In plaats van dat topic dus dicht te gooien vanwege licentie gezanik en wel/niet legaal hadden ook die zeik reacties die dat impliceerden opgedoekt kunnen worden.
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 3 juni 2006 @ 08:40:19 #58
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38497514
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 07:17 schreef Camplo het volgende:
Gisteren deed Windows een Update en vanochtend kreeg ik een zeer agressieve beveiligingsmededeling. Voordat de PC was opgestart ging zo'n Windows schermpje janken dat mijn versie niet legitiem was. Maybe is mijn versie niet legitiem maar mijn key wel. Gebruik echter een mooie Windows XP Lite versie omdat ik al die slome poespas er niet op hoef.

Nu wordt ik constant lastig gevallen (al 3 boots op rij) door die tering message van hun. Hoe agressief kan je het maken. Die hotfix kan ik om één of andere reden NIET verwijderen.

Toch wil ik er van af. Rest mij de vraag hoe?

[afbeelding]
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 07:18 schreef Camplo het volgende:
Gisteren deed Windows een Update en vanochtend kreeg ik een zeer agressieve beveiligingsmededeling. Voordat de PC was opgestart ging zo'n Windows schermpje janken dat mijn versie niet legitiem was. Maybe is mijn versie niet legitiem maar mijn key wel. Gebruik echter een mooie Windows XP Lite versie omdat ik al die slome poespas er niet op hoef.

Nu wordt ik constant lastig gevallen (al 3 boots op rij) door die tering message van hun. Hoe agressief kan je het maken. Die hotfix kan ik om één of andere reden NIET verwijderen.

Toch wil ik er van af. Rest mij de vraag hoe?

[afbeelding]


Zo hier ook nog maar even en dan in de klaagvorm. Wat een vuile teringlijers zijn het met ze agressieve kutsoftware. Wie weet wat ze nog meer monitoren?

MICROSOFT
Zo groot is het verschil nou ook weer niet...

Je topic nu opnieuw openen heeft mijn idee weinig zin, er staat zoveel offtopic in, dat er na editten vrijwl niks overblijft dan je OP.

[ Bericht 66% gewijzigd door Fred op 03-06-2006 08:47:54 ]
So we just called him Fred
pi_38508064
Heel Raar Explorer.exe probleem

daar staat een compleet nutteloze "neem firefox" reactie
kunnen jullie gepaste maatregelen nemen?
pi_38508707
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:40 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

MSDN is uitsluitend voor developers.
Zijn niet voor thuisgebruik of produktie pc's

Test en developers
*zucht* Snap jij het verschil nou echt niet tussen de LICENTIE en de software, of zit je moedwillig maar wat ins blaue hinein te zwetsen?

Het verschil tussen MSDN en 'normaal' heeft te maken met de LICENTIE, dus met de VOORWAARDEN waarop je de software mag gebruiken, niet met de daadwerkelijke software. Er zit geen enkel verschil tussen een MSDN XP installatie en een OEM XP installatie, slechts een verschil in VOORWAARDEN. Heb ik een 'normale' XP licentie, en installeer ik de MSDN CD is daar NIETS illegaals aan. wanneer ik die gebruik volgens de voorwaarden van de licentie die ik daadwerkelijk heb.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38509075
Ik lees nu hier toevallig, maar er zit wel degelijk een verschil tussen een MSDN versie van Windows en een 'normale' versie van Windows.

Als het goed is kan je met een MSDN serial niet je normale Windows installeren, en omgedraait.

Er zou een verschil in de OOBE zitten welke dit onmogelijk maakt.
pi_38509107
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:32 schreef HuHu het volgende:
Ik lees nu hier toevallig, maar er zit wel degelijk een verschil tussen een MSDN versie van Windows en een 'normale' versie van Windows.

Als het goed is kan je met een MSDN serial niet je normale Windows installeren, en omgedraait.

Er zou een verschil in de OOBE welke dit onmogelijk maakt.
Dat klopt, maar dat is slechts de key-check in de installer. Na installatie zit er geen enkel verschil meer in.
Wat ook logisch is, want hoe zou je anders iets kunnen testen/ontwikkelen als het uiteindelijke systeem waarvoor je ontwikkelt verschillen bevat?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38509112
Ow... en voor de duidelijkheid. Ik heb een MSDN licentie en toen werd mij dat verteld. Ik moest dus een speciale CD met WindowsXP van het netwerk downloaden en kon niet m'n eigen WinXP CD gebruiken die ik thuis heb.
pi_38509124
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:32 schreef HuHu het volgende:
Ik lees nu hier toevallig, maar er zit wel degelijk een verschil tussen een MSDN versie van Windows en een 'normale' versie van Windows.

Als het goed is kan je met een MSDN serial niet je normale Windows installeren, en omgedraait.

Er zou een verschil in de OOBE zitten welke dit onmogelijk maakt.
ahh waarschijnlijk zit het verschil in een indentifyer bestandje op cd windows cd, deze kan/kon je aanpassen en dan kon je je OEM windows versie corp keys laten accepteren, ik weet alleen niet of dit nu nog kan
pi_38509163
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is slechts de key-check in de installer. Na installatie zit er geen enkel verschil meer in.
Wat ook logisch is, want hoe zou je anders iets kunnen testen/ontwikkelen als het uiteindelijke systeem waarvoor je ontwikkelt verschillen bevat?
Klopt, maar het is feitelijk niet eens mogelijk om een MSDN serial te gebruiken op een normale installatie.

Iets wat FredvZ hierboven zegt.
pi_38509171
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:34 schreef HuHu het volgende:
Ow... en voor de duidelijkheid. Ik heb een MSDN licentie en toen werd mij dat verteld. Ik moest dus een speciale CD met WindowsXP van het netwerk downloaden en kon niet m'n eigen WinXP CD gebruiken die ik thuis heb.
Dat klopt. Maar de key die je invult is feitelijk volkomen irrelevant. Het gaat er om of je de rechten hebt om iets te gebruiken. Ergo; of je betaald hebt en voldoet aan de voorwaarden voor wat je gebruikt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38509205
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:37 schreef HuHu het volgende:

[..]

Klopt, maar het is feitelijk niet eens mogelijk om een MSDN serial te gebruiken op een normale installatie.

Iets wat FredvZ hierboven zegt.
Nee, hij zegt dat een MSDN versie niet voor normaal gebruik geinstalleerd mag worden. En dat is gewoon nonsense.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38509241
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar de key die je invult is feitelijk volkomen irrelevant. Het gaat er om of je de rechten hebt om iets te gebruiken. Ergo; of je betaald hebt en voldoet aan de voorwaarden voor wat je gebruikt.
Nah goed... de key is op zich wel relevant, aangezien je met een MSDN key alleen een MSDN CD kan gebruiken. En met een OEM key kan je alleen een OEM CD gebruiken en met een Volume key alleen Volume CD's.
pi_38509279
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat een MSDN versie niet voor normaal gebruik geinstalleerd mag worden. En dat is gewoon nonsense.
Dat is inderdaad onzin. Ik heb een MSDN versie van Windows. Ik heb m'n handtekening onder de voorwaarden moeten zetten. Maar ik gebruik hem ook voor normaal gebruik.

Het is wel zo dat je geen MSDN licentie kan krijgen, als je hem slechts voor normaal gebruik neemt. Maar zodra je om een-of-andere reden wel recht hebt op een MSDN licentie, dan is normaal gebruik niet verboden.
pi_38509713
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:41 schreef HuHu het volgende:

[..]

Nah goed... de key is op zich wel relevant, aangezien je met een MSDN key alleen een MSDN CD kan gebruiken. En met een OEM key kan je alleen een OEM CD gebruiken en met een Volume key alleen Volume CD's.
Je snapt niet wat ik bedoel. Al heb je die key ergens van het internet geplukt, zolang jij al betaalt hebt voor een 'normale' XP en daar nog steeds recht op hebt (dus niet je PC doorverkocht bijvoorbeeld) doe je nog steeds niets illegaals. Welke CD je gebruikt, welke key je ook invult is irrelavnt. Het gaat er om of je RECHT hebt op wat je gebruikt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38510454
Je hebt wel gelijk, maar imo kom je met dit soort topics al snel in het "maar ik gebruik file sharing alleen voor legale zaken" genre. Het zal wel legaal zijn, maar daarom hoeft het hier nog niet toegestaan te worden. Gelukkig ben ik geen mod

Echter,
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 08:09 schreef Camplo het volgende:
Ik heb een echte licentie, (serial ), 1 echte Home XP, en een gedownloade XP Pro die ik vervolgens compleet gestripped heb.
lijkt me dan weer geen legale combinatie. Een licentie is voor XP home of voor XP Pro en niet voor beiden.
pi_38510592
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:32 schreef devzero het volgende:
Je hebt wel gelijk, maar imo kom je met dit soort topics al snel in het "maar ik gebruik file sharing alleen voor legale zaken" genre. Het zal wel legaal zijn, maar daarom hoeft het hier nog niet toegestaan te worden. Gelukkig ben ik geen mod
Het ging eigenlijk niet eens over het hier wel of niet toestaan. Alsof iemand zit te wachten op goedkeuring vanb danny m.b.t. zijn install. Het topic ging om die irritantie Genuine Advantage check, en resulteerde in gemauw over illegale zooi, wat gewoon offtopic was, en waar o.a. door de mod die het sloot gewoon onjuistheden verklaard worden.
quote:
Echter,
lijkt me dan weer geen legale combinatie. Een licentie is voor XP home of voor XP Pro en niet voor beiden.
Correct.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38511363
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

*zucht* Snap jij het verschil nou echt niet tussen de LICENTIE en de software, of zit je moedwillig maar wat ins blaue hinein te zwetsen?
IK dacht dat je het over de licenties had.
Kortom je post was niet duidelijk genoeg. Kan je wel aan komen met je *zucht* maar dat draagt niet echt bij aan een opbouwende post maar heeft meer weg van jammeren.

Maar alle punten zijn besproken en iedereen heeft zijn mening weten te ventileren.
TS zijn probleem is opgelost......
Dus zullen we FB weer laten rusten zodat we die verder kunnen gebruiken waar deze voor bedoeld is?
pi_38676373
Was net te laat met de boodschap ...
quote:
Ah ... mijn fout ... had al op "oranje" gezocht en kon alleen een topic vinden van 2004 heb ook eerlijk gezegd niet alles bekeken. Ik meld me daar... deze kan dan dicht
Oranje Avater?

thanx for the redirect
Calm down, please!
pi_38725926
Slarioux, waarom de topic met canon probleem gesloten? Hij past beter in DIG dan in FOT aangezien het mij een driver probleem lijkt en ook veel meer postjes zijn in DIG dan in FOT

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2006 17:04:16 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')