abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:59:35 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37888926
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:01:43 #2
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37889007
Iek! Jammer! er zit een foutje in de titel.

WIlde nog even reageren op het bad verhaal tegen het eind van deel V

No worry ... kan geen kwaad om met nuvaring in een lekker heet bad te zitten. Het zal de ring zijn werking niet benadelen hoor!!
Ik doe niets anders dan lekkere heete baden nemen
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37889077
Topic weer centraal! En wat moet er aan de TT gecorrigeerd worden, Pearly?
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:04:01 #4
80268 kLowJow
That's Gay
pi_37889097
Ik dacht al... waar gaat het over. .
Gefixt.
pi_37889314
En daar ben ik weer! Pearly, fijn dat ik gewoon in bad kan, maar ik heb geen bad! Dat is dan wel weer een beetje jammer....
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 20:50:20 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37890843
Ik zat in het verkeerde forum
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37893519
Alvast een terugvindringetje
Oh, en ik vind dit topic toch écht wel heel erg tof! Ik heb er heel veel van geleerd! Dankjulliewel!
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:51:50 #8
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37893788
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik zat in het verkeerde forum
Nee hoor Rewimo! Je zat hartstikke goed maar ik had gezien dat jij de vorige topic afsloot met een laatste bericht. Aangezien ik er ook weer een steentje aan wilde bijdragen moest ik een nieuwe maken om verder te kunnen kletsen.

Thanx Insomniac .. maar topic titel was al gefixt geloof ik. Er stond Nuvatring ipv Nuvaring. Dacht ik!

Ja .. super topic hé? Ik heb er ook HEEL veel aan gehad toen ik pas met de ring begonnen was. Maar pas wel op. Je kan al een hoop terug vinden in de vorige topics. Er valt uiteindelijk steeds minder om over te kletsen maar dat zul je wel gaan merken als je straks meer ervaren bent met de ring. Dan ga je anderen helpen!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37895365
Nuvatring, is dat een ringtone?

Ik wil graag weten of meer meiden en vrouwen hier last hebben van hormonale buikpijn. Ik heb het op dit moment even heftig en ik heb er een hekel aan. De buikpijn is laag en zeurderig en geeft me het gevoel dat ik diarree heb (ook als ik dat niet heb). Het zeurt vreselijk en ik kan er heel slecht mee omgaan. Soms krijg ik het ook na een orgasme, dan krampt het samen en houdt het soms ene uur vol.
Maar ik heb ook al diverse keren gehad dat ik 's nachts wakker werd en dat ik een koortsig gevoel had, gek werd van de buikpijn en gevoel van diarree, plus hartstikke misselijk... ik herken de pijn van tijdens mijn menstruaties dus ik weet dat het hormonaal is, weet alleen niet wat ik er tegen kan doen...

Iemand...?
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:37:16 #10
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37896044
hahahhhaha .. ja! zit in mijn nieuw mobieltje. Kreeg ik erbij "nuvaTringgggg"! Als ie eruit moet krijg ik dat bericht ..... lachE!

ja... ik ken de lage, weeige buikpijn. Een teken dat je boeltje daar beneden flink bezig is met schoon maken, ruimen en naar buiten werken. De ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer.
De " nog meer " heftigere samentrekkingen dan normaal wanneer je een bloeding moet gaan krijgen. Ook ik kreeg het na een orgasme of wanneer ik uit kon slapen van zaterdag op zondag, midden in de nacht. "lekker"!
Wat ik deed was op ellebogen en knieen steunen en dan wiegen. MIjn vriend wreef dan over mijn onderbuik. Ik denk dat iets warms tegen je buik nog het beste zou werken maar ja, dat ga je in zo'n heftige samen trekking ook niet even regelen. Ik heb het alleen met de pil gehad. Ik kan me herinneren dat sinds ik de ring gebruik daar geens last meer van heb. Of zou het te maken hebben met het ouder worden? Dat kan ook nog.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37898331
Ouder worden? Ai, dat zal het zijn... ik word vrijdag 20! Help!

Ik heb de buikpijn de laatste maanden heel af en toe zomaar uit het niets gehad, en dan echt in de vorm van een aanval... 's nachts bezweet wakker worden, naar de wc moeten en dan ineens helemaal duizelig van de wereld zijn, verrekkend van de buikpijn... De eerste keer heb ik mn vriend van wanhoop gesmeekd om een dokter te bellen omdat ik niet meer wist wat ik moest, maar hij heeft geweigerd en na drie kwartier ben ik uitgeput in slaap gevallen, en 's ochtendsvroeg had ik natuurlijk nergens meer last van. Heb het darana nog een enkele keer zo heftig gehad, maar vaak is het wat lichter, gelukkig.

Met de pil had ik vooral tijdens mijn menstruatie veel last, en tussendoor (ook bij lang doorslikken) minder, maar bij de nuvaring is mijn menstruatie veel draagzamer geworden en dat is me ook wat waard... Nouja, ik hou dapper vol, tot nu toe heb ik geen enkele reden om terug te gaan naar de pil. Heb nu alweer bijna een jaar de ring, en het bevalt over het algemeen nog steeds
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:28:29 #12
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37898757
hahahha nee... Bij jou hoort het niet bij het ouder worden. Dan zal het bij mij ook niet zijn.

Tja ... laten we zeggen : het hoort erbij en er komt een tijd dat het niet meer voorkomt.
Ik weet in elk geval wat je doormaakt. ( behalve dan die 3/4 uur ... dat is erg lang ).
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37906259
Handwarm water, dat is toch gewoon warm water waar je met je handen in kan? Maw niet te heet om je handen in te steken. Ik neem aan dat een bad niet heter is dan waar je je handen in kunt doen, dus dan kan er toch niks mis gaan? Ik heb iig ook altijd vrolijk gebadderd met nuvaring en al...

wow - alweer een topic vol

[ Bericht 18% gewijzigd door flutterbye op 17-05-2006 09:45:54 ]
pi_37910148
een schaamteloze TVP van de vriend van Sabsie om ook op de hoogte te blijven via mijn Active Topics
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:47:39 #15
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_37910590
Een vraagje, mijn vriendin (en ik vervolgens ook) heeft sinds dat ze de ring gebruikt vaak last gehad van vaginale schimmelinfecties. Zo'n 3 a 4 keer in een kleine 2 jaar nu. Natuurlijk is dit erg vervelend en we vroegen ons af of dit aan de ring zou kunnen liggen. Op de bijsluiter staat idd dat hier kans op is maar misschien zijn hier mensen die er ook ervaring mee hebben...
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 11:51:36 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37910739
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:47 schreef MrFl0ppY het volgende:
Een vraagje, mijn vriendin (en ik vervolgens ook) heeft sinds dat ze de ring gebruikt vaak last gehad van vaginale schimmelinfecties. Zo'n 3 a 4 keer in een kleine 2 jaar nu. Natuurlijk is dit erg vervelend en we vroegen ons af of dit aan de ring zou kunnen liggen. Op de bijsluiter staat idd dat hier kans op is maar misschien zijn hier mensen die er ook ervaring mee hebben...
Vraagje: laten jullie je in zo'n geval ook allebei behandelen? Anders blijf je elkaar besmetten natuurlijk.

*waarschijnlijk open deur intrapt hiermee maar je weet maar nooit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:23:32 #17
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_37911807
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vraagje: laten jullie je in zo'n geval ook allebei behandelen? Anders blijf je elkaar besmetten natuurlijk.

*waarschijnlijk open deur intrapt hiermee maar je weet maar nooit
Ze zeggen wel eens dat je geen domme vragen hebt maar ik begin nu toch echt te twijfelen. Ik blijf inderdaad niet maanden met een jeukende snikkel rondlopen nee

Iig wel bedankt voor het reageren
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_37912112
3 á 4 keer in 2 jaar vind jij veel???
Hmmm. *fronst* iig, ik ben er ook wel gevoelig voor (de infecties dan) en sinds ik aan de hormonen ben heb ik er vaker last van. Eigenlijk kan ik me niet herinneren dat ik er daarvoor ooit last van had, maarja, toen was ik ook nog niet seksueel actief dus daar zal het waarsch. meer mee te maken hebben.
Ik ben nu aan de Yasmin pil en ik merk wel dat ik er minder snel last van heb dan toen ik de nuvaring had. Je hebt gewoon een verhoogde kans tov de pil.
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:35:09 #19
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_37912155
Nouja het is misschien wel iets meer maar zowieso vind ik 4 keer wel veel ja. Daarvoor hebben we er beide nooit last van gehad. mijn vriendin is btw nooit aan de pil geweest.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 13:16:32 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37913617
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ze zeggen wel eens dat je geen domme vragen hebt maar ik begin nu toch echt te twijfelen. Ik blijf inderdaad niet maanden met een jeukende snikkel rondlopen nee

Iig wel bedankt voor het reageren
Rustig maar, ik zette die open deur er niet voor niks bij. Je zult ze de kost moeten geven die hier niks over weten...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37913676
zoals eerder gezegd heb ik organon gemaild over het bad-verhaal. hier het antwoord:

Hartelijk dank voor uw reactie.Het is geen probleem om met NuvaRing in bad in te gaan, de ring zit dan namelijk in het lichaam.

dus ik kan gewoon in bad gaan, yeehhh
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_37913999
Ja, het blijft vervelend, zo'n schimmelinfectie...
En als je het 1 keer hebt gehad blijft het vaak terug komen. Je kunt wel dingen doen om het te voorkomen, zoals na de seks de blaas goed leegplassen, niet wassen met zeep maar alleen met water of bijv. lactacyd (sommige meiden krijgen daar juist wel last door, even uitproberen dus) yoghurt eten, bepaalde voeding vermijden enz. Op internet is er heel veel over te vinden. Zoek bijv. op candida dieet. Er zijn trouwens ook wat fok-topics over, zoals:
Schimmelinfectie deel 2
schimmelinfectie >:(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 mei 2006 @ 16:36:55 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37920358
ik mag zaterdag gaan beginnen met mijn eerste ring.
mijn huisarts wilde me niet meer aan een pil hebben voorlopig, en dan kon ik de keus maken voor een spiraaltje, implanon en nuva. Nu was voor mij die keus snel gemaakt.

ben benieuwd hoe hij mij gaat bevallen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:27:02 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37925874
aahhhh GOEiE keus!
maar waarom geen spiraal of implanon dan Ynske? Ben daar nieuwsgierig naar
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37926044
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:29 schreef flutterbye het volgende:
Ja, het blijft vervelend, zo'n schimmelinfectie...
En als je het 1 keer hebt gehad blijft het vaak terug komen. Je kunt wel dingen doen om het te voorkomen, zoals na de seks de blaas goed leegplassen, niet wassen met zeep maar alleen met water of bijv. lactacyd (sommige meiden krijgen daar juist wel last door, even uitproberen dus) yoghurt eten, bepaalde voeding vermijden enz. Op internet is er heel veel over te vinden. Zoek bijv. op candida dieet. Er zijn trouwens ook wat fok-topics over, zoals:
Schimmelinfectie deel 2
schimmelinfectie >:(
OH NEE!! Toen ik de pil nog slikte, heb ik zeker een jaar met een sluimerende infectie rondgelopen (denk ik), die af en toe helemaal aanwakkerde.. Meestal een weekje voordat ik ongesteld werd, daar keek ik altijd naar uit omdat de boel dan weer een beetje schoon zou spoelen voor 2 weken.. Toen ik voor de NuvaRing naar de HA ging, heb ik daar onder de boel ook maar even laten onderzoeken want het was niet echt dragelijk meer..
Nu, na 2 maanden zonder infectie had ik er weer een.. Is het echt waar dat dat zo m'n hele leven doorgaat? Ik had juist gelezen dat sommige vrouwen er na 3 kuurtjes heel lang geen last meer van hadden..
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 mei 2006 @ 21:06:49 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37929913
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:27 schreef Pearly het volgende:
aahhhh GOEiE keus!
maar waarom geen spiraal of implanon dan Ynske? Ben daar nieuwsgierig naar
spiraaltje is het mogelijk om onregelmatige bloedingen te hebben, en laat ik dat nu vreselijk vinden, ik weet liever van te voren dat ik ongesteld ga worden enzo
implanon, omdat ik een watje ben wat snijden betreft, en dat ding moet er toch ook ooit weer uit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_37932443
Wat een interessant topic! Heb eindelijk alle delen doorgelezen, en al veel van mijn vragen zijn beantwoord. Over een uurtje ga ik mijn eerste ring inbrengen! SPANNEND!!
Had nooit echt superveel bijwerkingen van de pil (alleen hoofdpijn in de stopweek) maar vond het gewoon vervelend om er iedere dag aan te denken. Ben echt heel nieuwsgierig hoe ik op die ring ga reageren. Hoop dat het goed gaat!
pi_37934085
Ik heb mijn eerste schimmelinfectie gehad toen ik de nuva net een of twee maanden had. Heb toen zalf gehad en vriendlief gedwongen ook te smeren, ook als was ik nou niet bepaald in de mood voor seks met die jeuk. Toen het over was is het ook niet echt meer terug gekomen, gelukkig... *klopt af*
I had a signature once. It was awful.
pi_37934241
Hm, ik krijg nu elke keer die torpedopillen.. Als het weer terugkomt zal ik ook om de zalf vragen. Dan krijgt vriendlief ook wat smeersel.. Ik had wel gelezen dat jongens veel en veel minder gevoelig zijn voor zo'n infectie. En hoe zie je het eigenlijk aan een piemel dat ie een infectie heeft?
quote:
Bij de man leidt dit soms tot klachten zoals jeuk, een droge schilferige eikel en rode puntjes op de eikel.
Geen van dat allen heeft m'n vriendje, maar ik zal morgen eens extra goed inspecteren
I will take the sun in my mouth
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:45:33 #30
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_37942105
Eeeh dat merkt je vriendlief snel genoeg . Ikzelf mag mij namelijk ook toerekenen tot die groep en het is eigenlijk hetzelfde effect als bij de vrouwen. Jeuk, irritatie en allemaal rode puntjes, vlekjes op de eikel. Als het bij ons gebeurt zijn we altijd met z'n tweeën nat zeg maar.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_37943495
Ook als je vriend niks voelt is het verstandig om hem ook te laten smeren, sommige ongelukkigen zoals mrfloppy krijgen er wel last van, maar veel voelen ook helemaal niks... terwijl ze dan toch de schimmel 'dragen'.
Warrel, ik heb tig van die kuren gehad en ook 2 keer zo'n pil ertegen, maar ik heb nog altijd het idee dat ik een sluimerende infectie heb... Ik hou het onder controle met af en toe een beetje tea tree oil, en als ik minimaal om de 2 dagen bij het douchen alles goed afspoel heb ik nergens last van. Maarja, de dokter zei op een gegeven moment tegen me - tja, sommige vrouwen zijn er nou eenmaal gevoeliger voor dan anderen... Dus ik heb tijdeljk even de moed opgegeven met haar wat dat betreft. Als ik er echt weer last van zou krijgen ga ik natuurlijk wel terug...
Maar het frappante is - mijn vriend heeft dus nergens last van, en ook nog nooit gehad. Dus of hij is immuun, of ik heb eigenlijk ook niks...
pi_37948310
Ai, ai, ai.. Wel een beetje jammer. Ik weet van m'n zus dat ze altijd homeopatische druppeltjes op haar tampons doet. Die schijnen ook goed te helpen.
En ik vraag bij de dokter de volgende keer maar een cremmetje erbij voor vriendlief. Voor de zekerheid. Hoewel hij ook nooit ergens last van heeft geweest. En m'n eerste vriendje ook niet. En van die er tussen.. Ach..

Hihi, hij ziet me aankomen met de tube: 'De broek moet uit!'
I will take the sun in my mouth
pi_37948691
Lol, die van mij was ook niet echt blij met dat smeerspul.
Ik doe ook wel eens wat tea tree oil op een tampon. Het helpt echt hoor!
In het schimmelinfectie topic heeft volgens mij wel eens iemand verteld dat ze een kuur van een half jaar had gekregen van de dokter ofzo, iedere maand zo'n pilletje en dan tussendoor af en toe zo'n ei... Ik weet het ook niet precies, maar het moet te verhelpen zijn, zeggen ze.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat zo'n dieet zou helpen? Ik heb al eens een paar keer zo'n site bezocht, maar als ik dan de voorwaarden lees dan denk ik - ik moet wel bijna dood zijn voordat ik daar aan begin!
Maar ik stel voor dat iemand schimmelinfectie deel 3 opent ofzo! lol. Ik heb het iig niet kunnen vinden, dus neem aan dat het er nog niet is...
pi_37979867
ok, een vraag over de nuvaring
je begint op dezelfde dag om dezlfde tijd, je eindigd op dezelfde dag en dezelfde tijd en je begint weer opnieuw op dezelfde dag om dezelfde tijd, maar nu het volgende:
stel, je begint vrijdagochtend om 9 uur, en in week 3 haal je m er iets te vroeg uit, namelijk donderdagavond half 11. in de bijsluiter staat dat je binnen 7 dagen moet beginnen (dus n stopweek van max. 7 dagen). Dan moet je dus uiterlijk de week erna op donderdag om half 11 savonds beginnen (je mag nog 3 uur te laat zijn). maar nu mijn vraag: je begint dan toch niet meer op dezelfde dag als waarmee je met de ring daarvoor begonnen was (op vrijdagochtend)? Of is het zo dat je op dezelfde dag om ongeveer dezelfde tijd weer moet beginnen als waarop je gestopt bent (natuurlijk van de week erna)? Want als je op dezelfde dag zou beginnen als je met de ring ervoor was begonnen, duurt de stopweek langer dan 7 dagen. misschien n warrig verhaal, maar ik vroeg t me af
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_37981613
het lijkt mij dat als je hem er eerder uithaald de cyclus erin/eruit ook verschuift (als de ring er langer dan 7 dagen uit is ben je de 7 dagen erna niet meer 100% beschermd).
dus je zal hem dan die donderdagavond in moeten doen.
wel kun je dan de volgende keer hem die paar uurtjes er langer in laten zitten en hem er dan vrijdags weer uithalen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_37982254
Op dezelfde dag weer beginnen als de vorige cyclus gaat natuurlijk alleen op als je ook op dezelfde dag stopt. Als je met de pil de laatste pil zou skippen/vergeten en dan een stopweek houdt, dan verschuift je begindag toch ook. De stopweek mag gewoon nooit langer zijn dan 7 x 24 uur, je verschuift zo dus idd je cyclus.
Maar waarom zou je hem er eerder uithalen? Wil je je stopweek nou verschuiven, of juist niet?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:52:04 #37
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37996822
dan stop je hem de week erop op donderdag om half 11 er weer in.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37998951
De periode dat je de ring draagt mag je niet verkorten, omdat de kans dan groot is dat je vruchtbaar bent. De ringvrije periode kan je wel verkorten.
pi_37999728
Ow ja nog even een vraagje...
Laten jullie je ook controleren bij de huisarts omdat je nuva-ring gebruikt? Ik neem aan dat zo'n controle 1x per jaar is en waar controleert hij je dan op?
  zondag 21 mei 2006 @ 12:15:23 #40
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38041727
Op de hele nuvaring site kan ik niet vinden dat als je je nuvaring iets eerder dan 3 weken eruit haalt en precies de week erna weer in brengt, dat je dan vruchtbaar zou zijn. Wel is het zo dat als je de nuvaring er te vroeg uit haalt en je hem langer eruit laat dan 3 uur en weer terug doet, ( je baarmoeder begint met de reiniging ervan) je niet meer beschermt bent en een extra voorbehoedmiddel moet gebruiken.

Controle omdat je nuvaring draagt? nee hoor ... dat doen ze toch ook niet bij de pil.
1 x per 5 jaar krijg je vanaf je 30ste zoiezo een oproep van je huisarts om een inwendig onderzoek te laten doen. Dat heeft niets met de nuvaring te maken maar met een landelijk onderzoek op baarmoederhals kanker ( en andere minder ernstige aandoeningen ).

voor de handigheid:
http://www.nuvaring.nl/Co(...)94317388585126967593
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38075103
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:15 schreef Pearly het volgende:
Op de hele nuvaring site kan ik niet vinden dat als je je nuvaring iets eerder dan 3 weken eruit haalt en precies de week erna weer in brengt, dat je dan vruchtbaar zou zijn.
je zou ook aan kunnen houden dat de ring er in week 3 langer dan 3 uur uit is geweest, denk ik. In de bijsluiter staat dat als in week 3 de ring er langer dan 3 uur uit is geweest dat je 2 keuzes hebt, 1 daarvan is om meteen een stopweek in de lassen. je cyclus vervroegd dan dus een dag.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
  maandag 22 mei 2006 @ 18:00:45 #42
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38092189
ja .. dat laatste! dat zei ik !!!
dus gewoon er weer voor zorgen dat je de week erop precies op de zelfde tijd de ring er weer in doet. Is dat dan een probleem?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38122055
ik denk t niet, anders had er wel iets over in de bijsluiter gestaan.
Ik heb een probleem! Toen ik de laatste pil slikte heb ik geen stopweek gehouden, maar ben meteen met de ring begonnen. Komende donderdag zijn de 3 weken voorbij en moet ik de ring eruit halen, maar nu verlies ik sinds vanmiddag al een beetje bloed, niet veel en het is licht, maar toch. kan ik de ring gewoon inhouden tot donderdag en dan een stopweek van 7 dagen inlassen en dan volgende week donderdag een nieuwe ring indoen? of moet ik m er vandaag uithalen? kan het zijn dat de bloeding nu al begint, omdat ik een stopweek heb overgeslagen?
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_38123235
Ik zou de ring er gewoon in laten zitten tot donderdag en dan een stopweek van 7 dagen inlassen. Je lichaam blijkbaar nog wennen aan de ring.. Misschien is het nu wel een mooi moment om je cuclus zo te veranderen als je wilt. Want ander wen je nu aan je huidige cyclus en moet je het alsnog weer omver gooien.. Maar vrij dan voor de zekerheid wel veilig..
I will take the sun in my mouth
pi_38123564
mn cyclus hoef ik niet te veranderen, met de pil begon ik steeds op vrijdag en nu begin ik met de ring elke keer op donderdag. maar wat bedoel je met dat ik nu wen aan mn huidige cyclus en m dan alsnog moet omgooien? als ik toch gewoon op donderdag m indoen, uithaal en weer opnieuw indoe, is t toch goed? als ik m er donderdag uithaal en volgende week donderdag weer n nieuwe indoe (stopweek van 7 dagen), dan ben ik toch gewoon nog veilig he?
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_38125156
Jep, als je je aan die donderdagen houdt ben je gewoon veilig. Dan heb je gewoon last van doorbloeding..
Gebruik je de ring al lang? Was dit gebeurd bij doorringen?
I will take the sun in my mouth
pi_38129244
ik zal deze week echt een stopweek moeten nemen want mijn hele lichaam doet zo'n vreselijke pijn, maar ik zie er zo tegen op... menstruatie doet ook zo'n pijn maar mn lichaam gílt dat t eruit moet nu...
I had a signature once. It was awful.
pi_38138976
even een kort berichtje van mij: Mijn nuvaringen worden 100% vergoed door mijn nieuwe verzekeraar (Zilveren kruis Achmea, 1* beter af polis).
pi_38151545
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:35 schreef warrel het volgende:
Jep, als je je aan die donderdagen houdt ben je gewoon veilig. Dan heb je gewoon last van doorbloeding..
Gebruik je de ring al lang? Was dit gebeurd bij doorringen?
nee, dit is pas mijn eerste ring en ik ben meteen begonnen op de dag dat ik de laatste pil slikte, zonder stopweek dus. Het zal daar wel van komen. Gelukkig is het niet zo erg, meer bruin-rode afscheiding.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_38151626
bruin-rode afscheiding kan de eerste weken/maanden voorkomen.
mijn vriendin had het ook de eerste maand, maar daarna is het helemaal verdwenen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_38151672
overigens heb ik zelf nog nooit een doorbraakbloeding gehad. Misschien doet mijn lichaam er zelf niet zo moeilijk over
I had a signature once. It was awful.
pi_38157374
@ JJ13, doorbraakbloedingen zijn heel normaal, vooral als je na de pil zonder stopweek bent begonnen met de ring.

@ zoepezazke, jouw lichaam doet blijkbaar op andere manieren moeiljik! sterkte ermee!
pi_38166433
Nou, vanavond gaat er bij mij ook een nieuwe ring in. Zonder stopweek.. Ik ben benieuwd of ik er zonder doorbraakbloedingen doorheen kom.
I will take the sun in my mouth
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:57:41 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38185066
Nou, het hormonale wonder meldt zich ook maar weer eens. .
Ik heb gisteren de 2e ring eruit gehaald. Eigenlijk had ik willen doorringen, maar och, ik wou 'm er eigenlijk wel eventjes uit hebben. Maargoed, mijn hormonen waren voordat ik begon al niet zo heel erg netjes op orde, en nog steeds niet. Ik was met de pil wel altijd netjes de dag na de laatste pil ongesteld, maar vandaag heb ik nog helemaal niks gehad. Het zal me ook niet verbazen als ik in deze "stopweek" gewoon niet ongesteld ga worden ook. . In elk geval is het wel een fijn idee dat ik sowieso niet zwanger kan zijn, want hiervoor gebruikte ik niks, en dan rende ik elke keer in paniek naar de apotheek voor een zwangerschapstest.
We gaan het weer afwachten deze maand...
KuikenGuppy
pi_38242858
Geweldig, ik gebruik sinds 9 dagen de nuvaring maar mijn huid is er echt vreselijk van geworden: veel vetter en meer puistjes dan normaal. Dit had ik bij de pil helemaal niet.
Weet er iemand of dit wel nog minder wordt na een tijdje met de ring of wordt het alleen maar erger? Ik neem aan dat m'n lijf even moet wennen. Leuk is anders in ieder geval.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:19:58 #56
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38244131
ja hoor... wordt weer minder.
Alles moet wennen wat je verandert aan je lichaam
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38260000
Pff... kreun, wat een nacht. Ik ben ongesteld geworden, al komt er nog geen prut uit, maar ik ben zíék geweest... Werd om half 4 wakker van vreselijke buikkrampen, ben enkele keren met diarree uit bed gemoeten, uiteindelijk wilde ik niet meer naar de wc (ik weet dat ik dan niet rustig word) en ben ik blijven liggen... rillen, zweten, en píjn, pffff... De volgende stopweek is in augustus 2008
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:57:41 #58
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38268823
is dat allemaal wel van de stopweek?

Wowww.... dat is heftig.
Je zou met krampen en daarna diarree toh echt denken dat je een buikgriepvirusje te pakken had.
Qua doorringen is het in elk geval beter dat je deze a.c. gebruikt. In Engeland slikken overigens heel veel vrouwen de pil continu door. Ze verkopen daar heel slecht maandverband. Daar was dat aan af te meten. Ik hoop niet dat als je doorblijft ringen ( hou je 'm dan ook 4 weken in )? dat er veel bruin goed tussendoor eruit loopt.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38269365
Ja, dat is echt puur van de stopweek... Ik zou willen dat het een buikgriepvirus was, maar ik ken de hormonale pijn... Ik ben dus ook eerst aan de pil gegaan omdat die pijn niet de harden was, zonder hormonale AC is het nog veeeel erger, dan heb ik echt koorts en het gevoel dat ik liever doodga dan die pijn nog te moeten doorstaan.. ook overgeven en diarree tegelijk etc... tevens bloedde ik toen echt zoveel dat ik (ik gebrukte toen nog geen tampons) twee maandverbandjes in mijn slip moest doen achter elkaar en dan nóg lekte ik iedere nachtd oor... dat was helemaal een ramp... als ik het daarmee vergelijk heb ik nu echt bijna niks meer, maar ik kan gewoon heel erg slecht met die buikkrampen omgaan...
Overigens heb ik nog nooit een doorbraakbloeding gehad en ook geen bruine smurrie, echt alleen in de stopweek komt er anderhalve week wat troep uit, maar dat is niet zoveel meer... Ik ring trouwens wel door, 4 weken de ring en dan weer een nieuwe... en het gaat nu were een tijdje duren voor ik weer een stopweek inlas, pfff....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:06:11 #60
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38271122
ja .. kan me voorstellen. Zó godvergeten ziek zijn van een stopweek, onttrekkingsbloeding of menstruatie is natuurlijk belachelijk!!
De huisarts heeft nooit andere alternatieven voor je gehad?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38271222
Nouja, ik ben eerst aan de diane35 gegaan en dat verlichtte redelijk.. ik heb 1 keer microgynon geprobeerd maar dat werd helemaal niets... en toen wilde ik zelf aan de nuvaring, en relatief bevalt me dat nu nog het beste... Spiraaltje zou misschien ook een optie zijn, maar daar ben ik nog te huiverig voor, het plaatsen schijnt zoveel pijn te doen... en aangezien ik daar al zo gevoelig voor ben, die buikpijn, zit ik daar niet echt op te wachten...
Andere alternatieven zou ik zo niet weten...
I had a signature once. It was awful.
  zondag 28 mei 2006 @ 18:32:57 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38307684
Sas, misschien kan je homeopathie proberen? Ik ken iemand die daar veel aan heeft... zelf heb ik ooit vrouwenkruid gebruikt, maar dat heb ik een beetje op de bonevooi gekocht, en daar heb ik toen nogal wat problemen mee gehad. Maar ik kan me voorstellen dat als je naar een homeopaat zou gaan, dat die in overleg wel iets kan vinden waar je baat bij hebt.

Overigens ben ik deze "stopweek" toch netjes ongesteld geworden, met de gebruikelijke buikkrampen, maar bij mij is een warme kruik of een flinke borrel vaak afdoende.
KuikenGuppy
pi_38331386
Ik ben nu officieel 'ringsteker'
Hij kan er dus uitkomen bij/na de sex
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_38332269
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:27 schreef Leipo666 het volgende:
Ik ben nu officieel 'ringsteker'
Hij kan er dus uitkomen bij/na de sex
hoe krijg je dat voor elkaar? bij mij zit de ring er al diep in en na de sex zit ie nog dieper.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_38333006
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:00 schreef JJ13 het volgende:

[..]

hoe krijg je dat voor elkaar? bij mij zit de ring er al diep in en na de sex zit ie nog dieper.
tja geen idee

toch al regelmatig sex gehad met die ring in (mn vriendin dan he ) en dit was echt de eerste keer dat het gebeurde...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 29 mei 2006 @ 18:34:59 #66
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38340045
mm .. Dunner piemeltje misschien ?

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38341395
Hahaha, het is ons nog nooit overkomen.. *klopt af..

Pfff, ik slikte de pil voordat ik aan de NuvaRing begon, en ik ben nu met m'n 4e ring bezig en ik was me al een tijdje aan het afvragen waarom al m'n broeken van m'n kont zakten.
Ik ben afgevallen door het stoppen van de pil. M'n moeder zei vandaag dat het daardoor kwam, en het kwam nogal waarschijnlijk over..
Ik ben 2 maten gekrompen en 2.5 kilo afgevallen..
Dan maar nooit stoppen met de ring, straks blijft er niets van me over!
I will take the sun in my mouth
  maandag 29 mei 2006 @ 19:17:33 #68
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38341592
Zodra je lichaam gewend is aan deze a.c. kan het zijn dat je weer op je gewicht komt zoals voorheen met de pil.
Ik denk ook niet dat het nog meer gaat worden wat je af gaat vallen. Bij a.c.'s gaat het vaker over enkele kilo's dan over "kilo's"!
Ik woog altijd 52 kg. met mijn 1.59 maar sinds ik niet meer rookte zijn er 8 kg's bijgekomen
De ring heeft er 2 kg'tjes afgekregen maar die zaten er na 1/2 jaar ook weer aan
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38342262
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:34 schreef Pearly het volgende:
mm .. Dunner piemeltje misschien ?



ach ben gelukkig niet ontevreden over de maat, t moet ook wel leuk blijven voor mn vriendin
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_38344199
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:00 schreef JJ13 het volgende:

[..]

hoe krijg je dat voor elkaar? bij mij zit de ring er al diep in en na de sex zit ie nog dieper.
Ja bij mij zit ie er tijdens de sex ook altijd heel diep in, maar we zijn denk ik heeeel wild geweest waardoor ie er toch is uitgekomen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 mei 2006 @ 09:13:50 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_38359124


nu aan mijn 2e week ringen bezig van mijn eerste ring, en de laatste tijd met de pil kreeg ik op zondag al last van doorbraakbloedingen
en nu nog altijd niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_38370350
sinds vorige week dinsdag had ik wat doorbraakbloedingen, tewrijl de ring er donderdag toch uit moest, zaterdagavond/zondagochtend ongesteld geworden, iets meer dan normaal, ik had wel last van buikpijn, terwjl ik dat normaal nooit had. maar dat neem ik maar voor lief, ben blij dat ik niet elke dag aan de pil hoef te denken. al is mn moeder niet helemaal overtuigd van de ring, ze denkt dat de pil betrouwbaarder is.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
  dinsdag 30 mei 2006 @ 20:52:07 #73
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38385593
mis gedacht!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38387665
Ik begrijp het wel hoor. Een pil lijkt veel overtuigende en betrouwbaarder dan een ring. Eigenlijk is het gewoon gek dat zo'n ding écht hormonen afgeefd ed. Zo is voor mij de pleister (behalve dat hij me naar, kriebelig en plakkerig lijkt) alles behalve geloofwaardig..
Terwijl er zo veel mis kan gaan met de pil samen met diaree, kotserigheid en het dagelijks innemen vergeten.
Inderdaad mis gedacht, hiep hoi Nuvaring!
Yessss, nog steeds geen doorbraakbloeding! Wat ik ook absoluut niet kan hebben omdat ik heel hard aan het afleren ben om inlegkruisjes te dragen.. Dus, stiekem nog even afkloppen. *klopt
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:06:42 #75
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38389084
Ja .. ik begrijp de reactie van haar moeder ook natuurlijk.

Toen de pil nét werd geintroduceerd waren heel veel vrouwen toch ook nog ontzettend huiverig voor een eventuele zwangerschap. De pil heeft waar het daar aan gaat zijn vertrouwen wel gewonnen. Hoe lang is de pil er nu eenmaal? vanaf 1960 ongeveer?
Nuvaring is voor het eerst bij ons gekomen in 2003 en zoals je wel een beetje merkt als je her en der leest en jezelf informeert, er zijn maar weinig vrouwen die de ring al gebruiken. Het wordt van lieverlee meer maar goed... er zullen altijd vrouwen de pil blijven slikken, spiraal willen gebruiken of juist een grote voorkeur hebben voor de nuvaring. Dat zal altijd wel verdeeld blijven.
Vroeger was er geen keus. Condoom of pil .. punT!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38399102
Klopt, ik zie ze in mijn apotheek soms ook stiekem denken: "Ze wil wat? Nuvawat? Ohja, Nuvaring" en dan weet ze eerst niet waar ze liggen enzo... Achja.

Ik heb nu weer een ring in maar ik ben nog behoorlijk aan het bloeden, en voor vannacht heb ik de combi tampon ring maar gemaakt, anders wordt t zo'n zooi, maar nu moet ik dadelijk eens kijken of ik het uit krijg zonder alles in de wc te laten vallen
I had a signature once. It was awful.
pi_38399665
Bij de apotheek merk je idd wel dat de ring niet zo veel wordt gebruikt. Ik moest altijd bellen om ze te bestellen, en dan kon ik ze de volgende dag ophalen. Dat ben ik zo gewend dat ik gisteren belde om een nieuw pakje Yasmin pillen te bestellen. Die kon ik gelijk ophalen! Dus ik had ook gewoon gelijk naar de apotheek kunnen gaan, zonder te bellen. En ik viel echt bijna van m'n stoel toen ze vroeg: wil je voor een jaar, een half jaar of 3 maanden? lol. effe wennen.
pi_38430337
Mijn moeder had in het begin ook zoiets van; ga maar de pil slikken, maar ik heb eerst zelf even rondgeshopt op internet wat er alemaal op de markt is en de keus voor Nuvaring was toen snel gemaakt.
Ik ben regelmatig aan de diaree waardoor de pil niet meer betrouwbaar is. Ook moet ik er niet aan denken om elke dag een pilletje te slikken. Volgens mij ga ik dat echt een keer vergeten. Bovendien zocht ik eerst naar een methode die geen of weinig hormonen bevatten. Koper- of hormoonspiraaltje lijkt me nogal pijnlijk. Pleisters vind ik ranzig en lelijk dus ik ben heeel blij met de nuvaring!

Dus ik belde de huisarts om een afspraak te maken. Mijn eigen huisarts zat die week al vol dus ik kon bij een huisarts in opleiding komen. Nou prima, dus ik daar naartoe. Hij had nog nooit van Nuvaring gehoord (wat ik opzich nog niet eens zo raar vond, want het was net zijn 1e dag als huisarts en een niet zo bekende anticonceptiemethode). Dus hij ging het opzoeken in z'n medicijnenboek en daar stond ie tusen (ikke blij). Maar omdat hij er niet zoveel vanaf wist wilde hij toch even een andere arts erbijhalen. Ik bleef in zijn kamer wachten en op de achtergrond hoorde ik hem overleggen met en vrouwelijke arts, die kende het ook maar half half en zei dat de nuvaring er steeds 1 week in moest en 1 week eruit. Ik wist natuurlijk wel beter. Later kwam er nog een man (echt een rot in het vak) en die had ook nog nooit van Nuvaring gehoord. Maar hij vond het wel een goeie methode dus kreeg ik hem voorgeschreven.
Bij de apotheek keken ze nergens raar van op en ze zeiden dat het wel vaker werd voorgeschreven.
Lang verhaal, maar zo ben ik dus aan mijn nuvaringen gekomen
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:48:36 #79
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_38431159
Maf, mijn vriendin kreeg hem voorgeschreven door haar dokter. Die kwam er zelf mee. De apotheker heeft ze ook altijd.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_38434542
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Nouja, ik ben eerst aan de diane35 gegaan en dat verlichtte redelijk.. ik heb 1 keer microgynon geprobeerd maar dat werd helemaal niets... en toen wilde ik zelf aan de nuvaring, en relatief bevalt me dat nu nog het beste... Spiraaltje zou misschien ook een optie zijn, maar daar ben ik nog te huiverig voor, het plaatsen schijnt zoveel pijn te doen... en aangezien ik daar al zo gevoelig voor ben, die buikpijn, zit ik daar niet echt op te wachten...
Andere alternatieven zou ik zo niet weten...
Als je al gevoelig bent voor buikpijn zou ik je het spiraaltje zeker niet aanraden. Ik heb zelf gekozen voor een spiraaltje nadat bleek dat de pil voor mij geen goede optie was (veel last van krampen, stemmingswisselingen).

Die krampen zijn echter alles behalve minder geworden door het spiraaltje. Ik heb nu elke keer het idee als ik ongesteld word dat ik mijn lijf dat ding er uit alle macht probeert uit te werken ofzo (zo voelt het wel een beetje). Verder ben ik redelijk tevreden. Ik hoef de komende jaren nergens meer aan te denken en ik heb nu ook veel minder last van bloedverlies (nadeel is wel dat je geen idee hebt wanneer je ongesteld gaat worden).
Just because you can doesn't mean you should
pi_38472282
Ik begin vandaag voor het eerst met de nuva ring. Nu staat er in de bijsluiter dat je de ring 3 weken later op de zelfde dag en tijd er weer moet uit halen.

Wordt de tijd echt zo nauw genomen want als ik bijvoorbeeld ga stappen kan ik niet savonds die ring vervangen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 juni 2006 @ 13:25:29 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_38472656
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:12 schreef Loesj het volgende:
Ik begin vandaag voor het eerst met de nuva ring. Nu staat er in de bijsluiter dat je de ring 3 weken later op de zelfde dag en tijd er weer moet uit halen.

Wordt de tijd echt zo nauw genomen want als ik bijvoorbeeld ga stappen kan ik niet savonds die ring vervangen?
niet eerder uithalen, later mag wel
maar dan moet je wel t tijdstip van uithalen gebruiken voor de week later er weer een nieuwe in te brengen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:09:12 #83
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38487060
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:12 schreef Loesj het volgende:
Ik begin vandaag voor het eerst met de nuva ring. Nu staat er in de bijsluiter dat je de ring 3 weken later op de zelfde dag en tijd er weer moet uit halen.

Wordt de tijd echt zo nauw genomen want als ik bijvoorbeeld ga stappen kan ik niet savonds die ring vervangen?
Je moet ook geen standaard dag nemen dat je gaat stappen, vaak een vergadering hebt, moet gaan sporten of naar schoo moet.
Slimste is dat je een doordeweekse dag neemt en dan ongeveer de tijd dat je op zo'n dag gemiddeld genomen naar bed gaat. Of doe het wanneer je op een bepaalde dag altijd bijv. om 8 uur opstaat. Ik noem maar wat. Anders moet je flexibel wezen en er voor zorgen dat je de ring bij je hebt en 'm kan in brengen "waar" je ook bent!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:11:11 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38487117
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:09 schreef Pearly het volgende:

[..]

Je moet ook geen standaard dag nemen dat je gaat stappen, vaak een vergadering hebt, moet gaan sporten of naar schoo moet.
Slimste is dat je een doordeweekse dag neemt en dan ongeveer de tijd dat je op zo'n dag gemiddeld genomen naar bed gaat. Of doe het wanneer je op een bepaalde dag altijd bijv. om 8 uur opstaat. Ik noem maar wat. Anders moet je flexibel wezen en er voor zorgen dat je de ring bij je hebt en 'm kan in brengen "waar" je ook bent!!
Mwah, ik doe 'm gewoon standaard iets te laat uit (een dag of twee) en dan maakt het ook niet uit hoe laat ik 'm weer in doe, als het maar binnen een week is .
Geweldig voor mensen met een onregelmatig leven.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:19:58 #85
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38489238
nee.. daar heb je gelijk in Burdie!! Maar "ik" kan dat niet maken omdat ik 'm 4 weken in houd.
Dan is 2 uur later ECHT ECHT te laat!
Vandaar!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38504984
De ring zit erin het ging allemaal veel makkelijker dan gedacht.

Nu afwachten of de bijwerkingen die ik bij de pil had weggaan. Na hoelang zou je dat gaan merken??
pi_38506158
@ Loesj; Ik merkte pas na meer dan 3 maanden dat ik écht afviel door het stoppen met de pil. Geef je lichaam even de tijd om te wennen, want je zal het heus nog wel gaan voelen dat het allemaal anders gaat en je lijf wat in de war is. Vooral bij de eerst volgende menstruatie..
Maar bij iedereen gaat het anders, maar langer dan een half jaar zal het niet duren.. Toch?
I will take the sun in my mouth
pi_38525831
Ik vind het nu al heel fijn. Vriend voelt er niets van. Nooit kan ik het meer vergeten.


Moet je de ring er soms uit halen om te wassen of is dat niet nodig?
  zondag 4 juni 2006 @ 14:25:40 #89
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38528538
Is niet echt nodig. Je lichaam drijft zelf de dingen af die er niet in thuis horen.
Maar als jij je er frisser bij voelt moet je het zeker doen.
Ik vind het lekkerder om van binnen te spoelen met de intiem douche alleen met water.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38622436
is bij jullie de ring al eens gebroken? vroeg ik me af, in de bijsluiter staat dat dat heel soms kan gebeuren.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:24:27 #91
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_38625154
Ik heb drie weken geleden op donderdagavond de ring ingebracht en begin sinds vandaag al te bloeden. Hij moet er morgenavond dus pas uit. Vroeger toen ik aan de pil was kon ik er de klok op gelijk zetten. Zaterdagavond rond 10 uur. Ik hoop dat dit na een tijdje met de ring ook gebeurt. Ik laat hem gewoon nog even zitten tot morgenavond en dan haal ik hem er pas uit. Ik hoop dat ik niet ineens veel last ga krijgen van mijn ongesteldheid, want dat had ik bij de pil niet echt. Het vocht vasthouden is volgens mij in ieder geval wel al minder geworden. Daar ben ik al blij om. Straks wordt ik nog slank...
Ik heb gelukkig ook nog geen last gehad van de ring zelf. Hij ging er makkelijk in en heeft de hele tijd op dezelfde plek gezeten. Mijn vriend voelt hem wel af en toe, maar geloof niet dat hij er erg veel last van heeft.
Al met al ben ik tot nu toe heel tevreden.
(Alleen nog even wachten wat mijn ongesteldheid me gaat brengen. Maar eigenlijk ben ik wel opgelucht dat ik ongesteld wordt, want je weet maar nooit...)
Ik ga nu eerst drie maanden gewoon om de drie weken een stopweek inlassen. Dan ga ik rustig proberen om door te ringen. ik hoop echt dat dit lukt. Lijkt me zo heerlijk om eens een maandje over te slaan met ongesteld zijn. Dat heb ik met de pil nooit gekund. Werd altijd stipt op zaterdagavond 10 uur ongesteld. Of ik nu de pil doorslikte of niet. Dat was best wel lastig. Vooral op vakantie ofzo.
We hopen maar op het beste.
Niks moet, niksen mag.
pi_38627707
ik begon met mn eerste ring ook al te bloeden toen ik de ring nog 3 dagen in moest houden. dat ging bij mij over in gewone ongesteldheid. je lichaam zal wel moeten wennen.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:46:57 #93
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_38646070
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:02 schreef JJ13 het volgende:
ik begon met mn eerste ring ook al te bloeden toen ik de ring nog 3 dagen in moest houden. dat ging bij mij over in gewone ongesteldheid. je lichaam zal wel moeten wennen.
Dat denk ik ook. Ik hoop wel dat het volgende maand niet meer zo gaat want de combinatie ring - tampon is niet zo heel makkelijk.
Niks moet, niksen mag.
pi_38647142
Haha nee, het inbrengen gaat nog wel, maar bij het eruit halen wordt het echt een feestje... Ik word altijd pas echt ongesteld op de vijfde dag van mijn stopweek en het houdt pas op als ik mijn ring weer een dag of 3 inheb. Ik gebruik de ring daarom nu alleen in combinatie met maandverband, behalve 's nachts, dan moet ik wel een tampon is anders is alles rood.
I had a signature once. It was awful.
pi_38792686
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:00 schreef JJ13 het volgende:
is bij jullie de ring al eens gebroken? vroeg ik me af, in de bijsluiter staat dat dat heel soms kan gebeuren.
Nee de ring is bij mij nog nooit gebroken, maar ik heb hem vandaag wel doorgeknipt om te kijken of er iets in zou zitten (vloeistof ofzo), maar dat is niet het geval. De ring is helemaal van plastic.

Ow ja.. zou ik er nog bijna vergeten bij te zetten dat ik nu mijn ringloze week in ga. Anders zou ik hem natuurlijk noooooit doorknippen
pi_38793319
Woensdag gaat die van mij er weer uit. Ik was aan het doorringen en ik ben niet doorgelekt! Hoera! Heeft iemand gemekt dat de menstruatie heftiger/pijnlijker was na het doorringen?
I will take the sun in my mouth
pi_38802700
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:59 schreef warrel het volgende:
Woensdag gaat die van mij er weer uit. Ik was aan het doorringen en ik ben niet doorgelekt! Hoera! Heeft iemand gemekt dat de menstruatie heftiger/pijnlijker was na het doorringen?


(which means: ik zal mijn ervaringen maar niet delen )
I had a signature once. It was awful.
pi_38802975
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:23 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]



(which means: ik zal mijn ervaringen maar niet delen )
Ouch.. Maar wie weet, gaat het vandaag mis. Tijdens m'n tentamen..
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 juni 2006 @ 13:16:03 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_38809637
Echt geweldig
waar ik met de pil last had van tussentijdse bloedingen heb ik met de ring nu na de eerste keer nergens last van. zaterdag eruit gehaald, nacht van zondag op maandag ongesteld geworden. en lekker minder last van de ongesteldheid dan normaal
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_38816227
Ik heb 3 weken het klokje besteld op de site van nuvaring, hoe lang duurde heb bij jullie voordat je het thuis had?
pi_38819498
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:25 schreef Loesj het volgende:
Ik heb 3 weken het klokje besteld op de site van nuvaring, hoe lang duurde heb bij jullie voordat je het thuis had?
Toen ik 'm kreeg was het een heuse verassing. Ik was alweer vergeten dat ik 'm had besteld. Ik denk dat het een weekje duurde? Doe tot dan met de stickertjes achterin het boekje.

@ Ynske: Hoera!!
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:35:24 #102
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38822701
Dat klokje werkt niet als je er al maar 1 week, 1 dag naast zit .. of een doorringperiode inlast of 4 weken ringt.

Mijn ervaring : 1 x gebruiken en dan in de kast ermee.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38823879
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:35 schreef Pearly het volgende:
Dat klokje werkt niet als je er al maar 1 week, 1 dag naast zit .. of een doorringperiode inlast of 4 weken ringt.

Mijn ervaring : 1 x gebruiken en dan in de kast ermee.
Hm, als ik doorring reset ik 'm gewoon ipv. op 'ok' te drukken. Dan doet ie weer eerst die 3 weken. En verder. Hij ligt op m'n nachtkastje, te liggen.
Ohjah, bij 4 weken niet..
Hoe bevalt dat eigenlijk? Dat 4 weken ringen? Heb je het gevoel dat het écht veilig is? Ik zit er ook een beetje aan te denken..
I will take the sun in my mouth
pi_38825164
Waarom zou het niet veilig zijn? Als zelfs de fabrikant zelf zegt dat t veilig is vind ik het wel best...
I had a signature once. It was awful.
pi_38826052
Hmm..
* Warre denkt er over na om haar ring een weekje extra te laten zitten..

Nee, toch niet. Misschien volgende week.
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:20:36 #106
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38827215
kan makkelijk!!!! warrel!
Don't worry ....
Ze zijn t/m 4 weken gewoon veilig. Ik gebruik 'm al 1. 1/2 jaar 4 weken. Daarna doe ik 'm uit en voor 4 weken meteen weer een nieuwe in
I-DE-AAL
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38834793
Maar doe je dan ook nog een stopweek? Zodat je je cyclus rekt tot 5 weken? Of ring je altijd door?
I will take the sun in my mouth
pi_38839014
Ik weet niet meer hoe snel ik dat klokje had, maar omdat ik altijd de 'gewone' cyslus aanhield werkte het bij mij best goed. Maar ik deed ook altijd nog de stickers in mijn agenda en ik zette herinneringen in mijn gsm... Ben een beetje vergeetachtig . Zo'n klokje is leuk maar dan zou je het altijd bij je moeten hebben. En ik ging dat ding niet rondsjouwen, lijkt me een beetje minder als bijv op een verjaardag ofzo je klokje gaat piepen en je moet even aan iedereen uitleggen waar het voor is, lol. Maar ik vond het wel een handig geheugensteuntje, en het maakt wel heel overzichtelijk hoe ver je in de cyclus bent.
pi_38841536
ik gebruik al jaren de berichtenservice van de website, vind ik veel gemakkelijker.
Op de website kan je een schema maken van hoe je planning is en elke keer dat je de ring in of uit moet doen krijg je een smsje (1X dag van te voren en 1X een uur van te voren) en een e-mailtje. Het enige waar je dan om moet denken is dat je in het buitenland misschien niet de smsjes krijgt of vertraagd.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:55:56 #110
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38859593
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:16 schreef warrel het volgende:
Maar doe je dan ook nog een stopweek? Zodat je je cyclus rekt tot 5 weken? Of ring je altijd door?
nee.. ik gebruik dus in 8 weken 2 ringen ( 1 per 4 weken ) Dan heb ik dus na 2 maanden 1 stopweek en begin de week erop weer met 2 maanden ringen. Dat doe ik al een hele tijd en in mijn ogen is het gewoon super-veilig.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_38859660
ik ring een eindje door totdat mijn lichaam aangeeft dat dat ik echt ongesteld moet worden en daar luister ik dan naar. Soms 1 maand, soms 4 maanden, t maakt me niet zoveel uit...
I had a signature once. It was awful.
pi_38860158
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:55 schreef Pearly het volgende:

[..]

nee.. ik gebruik dus in 8 weken 2 ringen ( 1 per 4 weken ) Dan heb ik dus na 2 maanden 1 stopweek en begin de week erop weer met 2 maanden ringen. Dat doe ik al een hele tijd en in mijn ogen is het gewoon super-veilig.
Ok, nou. Dat klinkt goed. Ik ga het ook proberen! En dan scheelt 't nog centjes ook
I will take the sun in my mouth
pi_38862150
Ik heb de ring ook 4 weken in, maar voordat ik de ring gebruikte was ik van mezelf al 1x in de 5 weken ongesteld. Daarom heb ik het ook maar bij die cyclus gehouden.
En ik word elke keer weer heel braaf ongesteld.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:10:47 #114
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_38862636
heel goed!!
Luisteren naar je lichaam is trouwens al heel goed. het is het beste voor jezelf.

En indd. warrel. Het scheelt ook centjes Goed hé!?
Probeer maar gerust!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39010375
Hoeveel dagen zijn jullie ongesteld? Voordat ik Nuvaring gebruikte was ik er echt een hele week zoet mee. En super veel pijntjes de 1e 2 tot 3 dagen. Nu ben ik maar 3 dagen ongesteld en niet eens veel bloedverlies en ook geen pijn. Hiep hiep hoeraaaaa voor de Nuvaring!
pi_39012753
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:20 schreef Sabsie het volgende:
Hoeveel dagen zijn jullie ongesteld? Voordat ik Nuvaring gebruikte was ik er echt een hele week zoet mee. En super veel pijntjes de 1e 2 tot 3 dagen. Nu ben ik maar 3 dagen ongesteld en niet eens veel bloedverlies en ook geen pijn. Hiep hiep hoeraaaaa voor de Nuvaring!
Ik 4 of 5 dagen. Wat korter dan toen met de pil. Alleen nu veel meer buikpijn. Maar dat kan ook aan de stress liggen..
Pff..
I will take the sun in my mouth
pi_39015411
ik 8 a 9 dagen, meestal, maar dat was ik altijd al. Ik reken nu wel tot de dag dat er echt geen rode of bruine troep meer uit komt en ik zeg maar veilig in een witte string in een dunne witte broek kan lopen
I had a signature once. It was awful.
  maandag 19 juni 2006 @ 22:41:11 #118
136311 Fhm
(lief2)
pi_39018979
Ik zit nu iets van een half jaar aan de ring (heb er 6 versleten), maar heb de laatste tijd erg veel pijn met sexen.. Aan het begin van m'n vagina en dan vooral als hij in me gaat, als we een tijdje bezig zijn valt het wel weer mee. Het is niet dat ik niet nat genoeg ben of te gespannen ben, want dat gevoel ken ik. Heeft iemand hier enig idee of dit aan die ring kan liggen? Het heeft nu zelfs 2 keer gebloed.. Of heeft iemand een idee wat er aan te doen is? Ik ga liever niet naar de dokter, vind dat eigenlijk een beetje eng, straks moet ik een inwendig onderzoek ofzo.. Aan de pil gaan ofzo is ook geen optie, dat mag niet van m'n moeder ivm teveel hormonen.. Ik kan er verder niets over vinden op de site of in het boekje, alleen dat je een vaginale infectie kan krijgen, maar het lijkt me dat daar gewoon schimmelinfectie mee bedoelt wordt?
Voor de rest vind ik het een perfect ding, lekker regelmatig ongesteld, niet meer chagrijnig en nauwelijks buikpijn xD Kan niet meer zonder
pi_39020626
Fhm je kan eens een tijdje de Evra pleister proberen om te kijken of je problemen dan misschien weggaan. Evra pleister geeft ook heel langzaam hormonen vrij, maar je moet hem geloof ik wel 1 keer per week verwisselen.
pi_39026254
Fhm, je zou de ring voor het vrijen even uit kunnen halen. Hij mag 3 uur uit de vagina zijn, het zou misschien kunnen helpen.
Ik heb zelf ook wel eens dat ik bloed na de seks en ik denk ook dat de ring dan net tegen een gevoelig plekje van de vaginawand heeft gewreven, waardoor het wat open is. Meestal neem ik dat voor lief (zonder ring doet het ook pijn, dus ach, what's the difference), maar als jij het vervelend vind kun je de ring er even uithalen.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:19:50 #121
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39026662
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:41 schreef Fhm het volgende:
Heeft iemand hier enig idee of dit aan die ring kan liggen?

Ik ga liever niet naar de dokter, vind dat eigenlijk een beetje eng, straks moet ik een inwendig onderzoek ofzo..
Je maakt je ontzettend druk! Je zegt wel dat je het gespannen gevoel kent en dat het dat niet is maar ondertussen geloof ik toch dat het meer daar aan ligt dan aan iets anders. Zoals je ook schrijft over bepaalde dingen denk ik dat je toch wat spanning hebt. Maar goed, wie ben ik!
Naar de dokter voor een inwendig onderzoek zul je ooit in je leven toch moeten. En je zal ook nog kinderen krijgen misschien? Dan moet je wel vaak met je billen bloot tegen jou zin in meid

Het enige buiten de spanning wat ik nog kan bedenken waardoor het gevoeliger is, is dat je meer droge huid aan het begin van je vagina de stoffen uit de ring die worden vrij gelaten je irriteren. Ik had dat ook in het begin. De een went eraan bij de ander blijft het een schraperig gevoel.
Zoeperzazke heeft gelijk ... je mag de ring 3 uur uit doen. Maar ook niet helemaal reeel omdat de ring tijdens de sex hoog tegen de baarmoeder aan gaat zitten. Dan zou je ook geen irritatie kunnen voelen.
Toch gespannen misschien?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39026957
Als je ontspannen en ehm, vochtig bent blijft de ring op zich wel vrij dicht bij de opening zitten (bij mij dan) en juist door de penetratie schuift de ring hoger, dus de bij eerste inwendige bewegingen wordt hij omhoog gedrukt. (zo, kan ik dat netjes omschrijven of wat )
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:59:22 #123
136311 Fhm
(lief2)
pi_39027483
Ik heb toch maar een afspraak met de dokter gemaakt, vanmiddag om 10 over 4.. Misschien is die pleisterpil een optie ja, maar dat zal zij me waarschijnlijk wel uitleggen.
Het kan wel zijn dat ik op een gegeven moment teveel aanspan ja, maar dan is dat denk ik omdat ik bang ben voor de pijn, die pijn komt niet door het te gespannen zijn. En ik heb wel vaker met de billen bloot gemoeten bij de dokter hoor, het is alleen niet fijn ofzo. Het was vervelend dat ik dan tegen m'n ouders moest zeggen waarom, maar ja, dat heb ik nu al gedaan.
Als ik niet iets anders krijg zal ik het nog proberen met het ding eruit te halen.
Ik zal nog even laten weten wat de dokter heeft gezegd. Dank jullie voor julie reacties xD
pi_39027777
Succes bij de huisarts dan, waarschijnlijk valt het wel mee... En ik denk dat het uithalen van de ring voor jou misschien een goede optie is, voor mij maakt het niks uit heb ik al eens gemerkt, ik heb hoe dan ook pijn, maar ook daar kun je wel mee leren leven... het hoort er gewoon bij.
I had a signature once. It was awful.
pi_39034312
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:59 schreef Fhm het volgende:
Ik heb toch maar een afspraak met de dokter gemaakt, vanmiddag om 10 over 4.. Misschien is die pleisterpil een optie ja, maar dat zal zij me waarschijnlijk wel uitleggen.
Het kan wel zijn dat ik op een gegeven moment teveel aanspan ja, maar dan is dat denk ik omdat ik bang ben voor de pijn, die pijn komt niet door het te gespannen zijn. En ik heb wel vaker met de billen bloot gemoeten bij de dokter hoor, het is alleen niet fijn ofzo. Het was vervelend dat ik dan tegen m'n ouders moest zeggen waarom, maar ja, dat heb ik nu al gedaan.
Als ik niet iets anders krijg zal ik het nog proberen met het ding eruit te halen.
Ik zal nog even laten weten wat de dokter heeft gezegd. Dank jullie voor julie reacties xD
Waarom moeten je ouders dit weten dan? Je anticonceptie is toch je eigen zaak?
Maarja ik kan over dit soort dingen wel goed praten met mijn moeder, dus misschien heb ik het daarin makkelijker.
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:28:36 #126
136311 Fhm
(lief2)
pi_39101592
Ik ben dus bij de dokter geweest en ze kon geen scheurtjes ofzo vinden. Ze heeft me nu een naam van een glijmiddel meegegeven dat ook pijn verzacht ofzo (Sensilube), die moest ik van haar maar kopen. Als het bleef kon ik overstappen. Ze vond dat de ring nog te kort bestond om te kunnen zeggen of het daar aan lag ofzo.
Ik zal het dan ook proberen zonder die ring, dat ik die er even uithaal. Hopelijk gaat het nu dan wel beter.. Je kan inderdaad die pijn maar voor lief nemen, maar seks is toch leuker zonder pijn.
M'n moeder had zelf vroeger heel veel last van bijwerkingen en daar wil ze mij voor behoeden ofzo.. Ach, overbezorgde ouders
Dank jullie voor jullie adviezen iig!
  donderdag 22 juni 2006 @ 19:30:50 #127
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39121571
ik vind dat je huisarts gelijk heeft (ofzo)
Je hebt gelijk hoor ... sex is leuker zonder pijn. Maar snel opgeven is ten tweede natuurlijk. Je moet iets wel een kans geven op een manier dat het wel zou lukken. Zeker als je daar over het algemeen meer voordelen in ziet.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39245931
Hoi! Ruim een half jaar ben ik nu bezig met de ring, maar sinds kort merk ik een vervelend dingetje: als mijn vriend me vingert (dus echt met z'n vingers in mijn vagina is), dan heb ik daarna last van bruine afscheiding. Als ik de ring eruit haal voor de seks, heb ik hier geen last van. Zou het kunnen dat de ring ergens tegenaan schuurt ofzo? Het leek me niet waarschijnlijk vanwege z'n ronde vorm, maar een andere verklaring kan ik niet echt bedenken. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Verder ben ik begonnen met doorringen. Ging prima in het begin, maar nu heb ik na ring 1 al een korte bloeding... was aan het eind van ring 1, dus heb 'm er maar meteen uitgehaald en ben met de stopweek begonnen. Wat afscheiding tussendoor ben ik wel gewend, maar een bloeding :S ... beetje vervelend!
pi_39246292
Ik gebruik al een poosje de nuvaring en merk dat ik geen zin in sex meer heb, als we sex hebben dat het dan meestal pijn doet, dat ik niet echt vrolijk meer ben (ontzettende stemmingswisselingen) en dat ik een hele vette huid heb gekregen met continu puistjes...

Omdat de pil niet werkt (vanwege ziekte en medicatie) denk ik erover gewoon even helemaal geen anticonceptie te gebruiken.. Om mijn lichaam even rust te gunnen en om te kijken of ik misschien van de hormonen zo wisselvallig ben....

Weet iemand hier de voor- en nadelen van?
pi_39247590
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:07 schreef Raissa het volgende:
Weet iemand hier de voor- en nadelen van?
Voordeel: je bent niet onder invloed van kunstmatige hormonen.
Nadeel: je bent vruchtbaar.

En nee, een serieuzer antwoord weet ik niet, want ik ben al 7 jaar niet meer hormoonloos geweest.
I had a signature once. It was awful.
pi_39247949
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:40 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Voordeel: je bent niet onder invloed van kunstmatige hormonen.
Nadeel: je bent vruchtbaar.

En nee, een serieuzer antwoord weet ik niet, want ik ben al 7 jaar niet meer hormoonloos geweest.
Dat nadeel lossen we wel weer op een andere manier op
  maandag 26 juni 2006 @ 13:55:34 #132
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39248193
Het is niet verkeerd om te stoppen met a.c.
Ga eens rustig kijken wat je lichaam dan met je doet.
ben benieuwd!!! Succes Raissa
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39312975
Ik ben vorig jaar ook een tijdje gestopt met anticonceptie. Ik heb het als heel positief voor mijn lichaam ervaren, ik voelde me vrolijker, mijn libido kwam weer langzaam terug en ik had ook minder hoofdpijn, sliep beter enz. Maarja, dat is per persoon verschillend. Sommige meiden zijn juist meer geneigd om stemmingswisselingen enzo te hebben zonder anticonceptie.

Ik ben toen begonnen met de sympto-thermale methode, alleen is die pas na een jaar ofzo betrouwbaar, het was interessant om alles in mijn lichaam zo goed in de gaten te houden, maar ik voelde me er niet echt veilig bij. We hebben toen condooms gebruikt, alleen op de dagen waarop het volgens de sympto-thermale methode ruim veilig was. Niet zo vaak dus. Ook heb ik een aantal keer ontzettend in de stress gezeten, omdat mijn cyclus van mezelf erg onregelmatig is. De ene keer was het 24 dagen, de keer daarop 35. Dat zijn dan echt 11 dagen om de paar uur checken of je nou al eens ongesteld bent geworden, en dan ook nog een vriend die er 5 keer per dag naar vraagt. Gezellig is anders. Door al die stress ben ik toch maar weer begonnen met de nuvaring, met het plan om naar de dokter te gaan om te vragen of een spiraaltje een optie was. De dokter wilde mij eerst de Diane en Yasmin laten proberen, ivm mijn huidproblemen. Vorige week donderdag laatste pil ingenomen en ik stop er dus weer mee, want ik krijg er ook weer last van. Ik ben er nu echt van overtuigd dat de hormonen gewoon niet voor mij zijn, maar zonder een andere vorm van anticonceptie zie ik ook absoluut niet zitten.

Dus - even stoppen ermee is waarschijnlijk wel goed voor je, dan kom je er iig achter of je problemen aan de hormonen gerelateerd zijn (tip - hou een dagboek bij van hoe je je voelt, al zijn het maar een paar steekwoorden in je agenda.) Maar gezien de stress (voor jou en je partner) is het misschien geen duurzame oplossing. Dus ga vast bekijken welke andere anticonceptie een optie is voor jou.
pi_39313843
Ik zou dolgraag van mijn hormonale anticonceptie afwillen, ik zou zo graag willen weten of ik zonder extra hormonen misschien wél een libido heb (dat heb ik nu gewoon niet) en of ik minder zou doemdenken, maar het is voor mij gewoon geen oplossing. Mijn menstruatie is dan een ramp, ik bloed 10 dagen zoveel dat twee maandverbandjes achter elkaar geplakt op 1 nacht me niet droog houden en ik heb koorts, diarree, overgeven, en helse pijnen waarvan ik me niet voor kan stellen dat weeën nóg erger zouden moeten voelen.... Ik ben zó bang geworden voor mijn 'natuurlijke menstruatie' dat ik het gewoon niet meer durf. Iedere maand een dikke week ziek zijn is gewoon nogal onhandig, zeker met vakanties...
I had a signature once. It was awful.
pi_39316033
Het is vaak ook kiezen voor "the lesser of two evils", jammer hé. Maarja, als ik door de pil/nuvaring alleen iedere maand een dagje hoofdpijn kreeg, zou ik hem echt wel blijven gebruiken! Maar als ik van mijn natuurlijke menstruatie zo veel last had als jij ook hoor! Gelukkig is er iets om deze problemen te verminderen!
Met een koperspiraal schijnen de menstruaties heftiger te worden en je hoort af en toe van die verhalen van toch zwanger worden en dat zo'n ding dan in het kind groeit ofzo... Daar moet ik dan maar weer mee leren leven...
pi_39388141
Meiden, ik ga ook aan de Nuvaring.
Vanmiddag kan ik 't ophalen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39434950
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef Natalie het volgende:
Meiden, ik ga ook aan de Nuvaring.
Vanmiddag kan ik 't ophalen.
Ben benieuwd naar de ervaringen
pi_39443414
Ik ook
Nog niet begonnen, hoor.
De bijsluiter lijkt vrij standaard. Niet zoveel bijzonders. Standaard bijwerkingen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39459362
Oké... vanavond gaat het gebeuren. Vind het best spannend. Heb nooit tampons gebruikt, dus ben benieuwd of het inbrengen van die ring me makkelijk af zal gaan. We zullen zien
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39459669
Nou, was dat alles? Dat ging toch een stuk gemakkelijker dan ik dacht!
De reden waarom ik eigenlijk aan de anticonceptie moest (op aanraden van de huisarts en de geneacoloog) is omdat ik last het van tussentijdse bloedingen. Erg ellendig. Soms bleef mijn ongesteldheid er gewoon door uit. Testjes gedaan, niets aan de hand, maar de boel moest wel geregeld worden. Aangezien ik niet houd van pillen slikken, kwamen we snel uit op de Nuvaring. En nu ben ik dus geringd... Ben benieuwd of ik last zal hebben van de bijwerkingen die ik heb gelezen. Hoop van niet...
Hoewel, ik las ook dat je ervan kunt aankomen. Ik ben al tijden te licht voor mijn lengte, wie weet heb ik geluk
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 2 juli 2006 @ 22:13:18 #141
15958 steenz
Natalies konijntje
pi_39459786
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:08 schreef Natalie het volgende:
Hoewel, ik las ook dat je ervan kunt aankomen. Ik ben al tijden te licht voor mijn lengte, wie weet heb ik geluk
Je weet dat ik je zo ook mooi vind he
“There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.” -- Steven Wright
“Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
pi_39466742
Stelletje klefkoppen

Lief hoor

Succes met de ring, hopelijk bevalt hij je. En bedenk: iedere hormonale anticonceptie heeft zo zijn bijwerkingen en de een reageert sterker op iets dan de ander. als dit niet werkt, werkt iets anders misschien wel, maar geef het wel de kans om je lichaam eraan te laten wennen (toch zeker een maand of 3)
I had a signature once. It was awful.
pi_39471336
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Stelletje klefkoppen

Lief hoor

Succes met de ring, hopelijk bevalt hij je. En bedenk: iedere hormonale anticonceptie heeft zo zijn bijwerkingen en de een reageert sterker op iets dan de ander. als dit niet werkt, werkt iets anders misschien wel, maar geef het wel de kans om je lichaam eraan te laten wennen (toch zeker een maand of 3)
Dankje
De arts heeft 'm ook voor 3 maanden voorgeschreven om de reden die jij noemt. Het is de eerste keer dat ik aan de anticonceptie ben, en ben erg benieuwd hoe lijn lichaam erop gaat reageren.
Momenteel heb ik wat last van een vage vorm van misselijkheid. Niet echt misselijk maar toch voel ik me wat vreemd. Verder geen last van pijntjes. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld.
Heb in ieder geval prima geslape vannacht.

Bedankt voor de geruststellende woorden
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39471398
Is 't trouwens normaal dat je -nadat je de ring hebt ingebracht- je nog even last blijft houden van een bloeding? Of zou dat direct moeten stoppen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39471829
Ja hoor, heel normaal. Ben je begonnen op de eerste dag van je menstruatie? Dan kan de bloeding nog wel een paar dagen aanhouden, al zal het waarschijnlijk sneller minderen dan normaal. Het kan natuurlijk ook zijn dat het morgen al gestopt is.
Het is verder geen probleem, kan alleen lastig zijn als je gewend bent tampons te gebruiken, maar die gebruik je niet, zag ik.
pi_39472141
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:09 schreef flutterbye het volgende:
Ja hoor, heel normaal. Ben je begonnen op de eerste dag van je menstruatie? Dan kan de bloeding nog wel een paar dagen aanhouden, al zal het waarschijnlijk sneller minderen dan normaal. Het kan natuurlijk ook zijn dat het morgen al gestopt is.
Het is verder geen probleem, kan alleen lastig zijn als je gewend bent tampons te gebruiken, maar die gebruik je niet, zag ik.
Pffieuw, gelukkig. Ben ook zo'n newbie op dit gebied. 't Is allemaal nog wat vreemd voor me, flutterbye.
Ben blij met dit topic btw.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39472712
Nouja, in jouw geval is het sowieso een beetje onvoorspelbaar wanneer je zult gaan bloeden en wanneer niet. Je weet nooit van te voren of jouw tussentijdse bloedingen gelijk op zullen houden of misschien eerst een beetje verergeren, alles is mogelijk, maar ik hoop natuurlijk dat je er geen last meer van zult hebben
I had a signature once. It was awful.
pi_39476467
Ik hoop 't ook. Vrees dat ik alleen maar kan afwachten of het enig effect heeft of niet.
Heb me ook alvast maar aangemeld voor de smsdienst op de site.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39476834
Hebben ze dat klokje ook nog op de site? Een soort zandlopertje lijkt het, ook om je eraan te herinneren wanneer je de ring eruit moet halen en weer in moet brengen. Ik vond het wel een grappig dingetje.
pi_39478315
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:56 schreef flutterbye het volgende:
Hebben ze dat klokje ook nog op de site? Een soort zandlopertje lijkt het, ook om je eraan te herinneren wanneer je de ring eruit moet halen en weer in moet brengen. Ik vond het wel een grappig dingetje.
Ja, die staat ook op de site. Een klein plaatje, maar hij staat erop.
Heb 'm besteld. Ben benieuwd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:34:46 #151
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39531802
Ik gebruik de ring nu bijna twee maanden. Ondertussen ben ik 4 kilo aangekomen. Hier ben ik dus absoluut niet blij mee. Ik hoop dat dit nog weg gaat als mijn lichaam eenmaal aan de ring gewend is, anders moet ik toch terug aan de pil. Als het zo snel blijft gaan dan weeg ik aan het einde van het jaar nog eens 10 kilo meer. Dat was ik niet van plan. Ben maar twee keer zo veel gaan fitnessen en ik eet behoorlijk gezond nu. Nu is er "al" 300 gram af
Het zou zonde zijn als ik hierdoor moet stoppen met de ring. Ik vind het nog steeds ideaal om niet elke ochtend aan die pil te hoeven denken. Ik baal er wel behoorlijk van.
Iemand hier ook ervaringen mee?
Niks moet, niksen mag.
pi_39532353
Nouky, wat vervelend zeg! Maar heb je niet ongemerkt gewoon meer gegeten de laatste tijd (BBQ's, ijsjes ed)? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je van de ring nog aankomt terwijl je eerst de pil slikte. De nuvaring is veel lichter dan de pil qua hormonen namelijk. 4 Kilo is er ook vrij makkelijik af te krijgen gelukkig. Maar als je blijft aankomen is dat natuurlijk wel klote. Succes ermee.
pi_39533679
Is niet erg waarschijnlijk dat je echt 10 kilo aankomt ofzo, meestal is het een paar kilo en stabiliseert het zich daarna. Vaak gaat het er pas weer af als je stopt...
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:44:52 #154
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39537236
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:59 schreef octopussy het volgende:
Nouky, wat vervelend zeg! Maar heb je niet ongemerkt gewoon meer gegeten de laatste tijd (BBQ's, ijsjes ed)? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je van de ring nog aankomt terwijl je eerst de pil slikte. De nuvaring is veel lichter dan de pil qua hormonen namelijk. 4 Kilo is er ook vrij makkelijik af te krijgen gelukkig. Maar als je blijft aankomen is dat natuurlijk wel klote. Succes ermee.
Ik geloof niet dat ik echt meer ben gaan eten dan normaal. Ik eet altijd 5 boterhammen per dag en dan gewoon avondeten. Af en toe iets tussendoor, maar dat is ook niet veel. Ik ga me niet volstoppen met koekjes of snoepjes ofzo. Dat heb ik nooit gedaan. Ik let er nu in ieder geval nog meer op. Ik eet nu helemaal niks meer tussendoor en drink veel water en thee. En ga nu 5 keer naar de sportschool in plaats van 2. Hopen dat ik het er een beetje af krijg.
Niks moet, niksen mag.
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:46:29 #155
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39537295
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:55 schreef flutterbye het volgende:
Is niet erg waarschijnlijk dat je echt 10 kilo aankomt ofzo, meestal is het een paar kilo en stabiliseert het zich daarna. Vaak gaat het er pas weer af als je stopt...
Dat had ik ook al gehad met de pil. Daarom hoopte ik dat het nu minder ging worden als ik over zou gaan op de ring. Het is nu dus alleen maar erger geworden. Ik ga het er proberen af te sporten, anders ga ik maar gewoon weer terug naar de pil denk ik.
Niks moet, niksen mag.
pi_39539191
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:34 schreef _Nouky_ het volgende:
Ik gebruik de ring nu bijna twee maanden. Ondertussen ben ik 4 kilo aangekomen. Hier ben ik dus absoluut niet blij mee. Ik hoop dat dit nog weg gaat als mijn lichaam eenmaal aan de ring gewend is, anders moet ik toch terug aan de pil. Als het zo snel blijft gaan dan weeg ik aan het einde van het jaar nog eens 10 kilo meer. Dat was ik niet van plan. Ben maar twee keer zo veel gaan fitnessen en ik eet behoorlijk gezond nu. Nu is er "al" 300 gram af
Het zou zonde zijn als ik hierdoor moet stoppen met de ring. Ik vind het nog steeds ideaal om niet elke ochtend aan die pil te hoeven denken. Ik baal er wel behoorlijk van.
Iemand hier ook ervaringen mee?
Ai, da's minder als je er niet op zit te wachten. Hoop dat je door het sporten die 4 kilo snel weer kwijt bent!

Zelf zou ik het niet erg vinden om aan te komen, maar ben nog te kort aan de ring om er iets van te kunnen zeggen. Vandaag wel een partijtje misselijk btw... En ik had net een gesprek voor een baan. Geen solli, maar een kennismaking, maar toch. Baal er wel van.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39567148
Ik heb de ring de laatste keer 4 weken ingehad, toen een nieuwe ring er meteen ingedaan en een dag later werd ik dus gewoon ongesteld
Iemand hier ervaring mee? Is wel goed bagger namelijk Had dit keer ook helemaal geen voortekenen zoals hoofdpijn o.i.d. maar heb dus wel een ernorm zere rug nu..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 11:49:07 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39568056
Misschien een ring drie weken indoen voor je een nieuwe inbrengt, in plaats van vier weken, bedoel ik?

Ik heb onlangs een hoop spanning gehad, toen kreeg ik ook doorbraakbloedingen (in de tweede week van de ring). Ik denk dat de hormonen van de ring beduidend lager zijn dan die van de pil en dat het daardoor allemaal wat gevoeliger is voor doorbraakbloedingen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39571428
Nehoor, je mag de ring gewoon 4 weken inhouden. Er wordt overal 3 aangeraden om je natuurlijke cyslus in stand te houden, maar de ring is gegarandeerd 4 weken goed.
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 13:39:43 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39571619
Ik weet wel dat hij veilig is, maar misschien voorkom je doorbraakbloedingen door na 3 weken te wisselen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39572124
Ik denk dat ik de volgende keer maar weer gewoon 3 weken doe ja. Het rare is dat het niet alleen een doorbraakbloeding is, die heb ik met de pil ook wel es gehad, maar ik ben gewoon zwaar ongesteld *baalmodus aan*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:12:31 #162
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39578030
Je zou indd. eens kunnen proberen hoe het uitpakt door de ring maar 3 weken in te houden. Echter ... Ik weet niet hoe lang je de nuvaring gebruikt maar mijn ervaring en ook van anderen waarvan ik weet dat die de ring gebruiken is dat bij de eerste 3 á 4 maande je lichaam nog volledig moet wennen aan een andere anticonceptie waardoor dit soort reacties niet uitblijven.
Je zal ook ervaren dat als je deze volgende ring gewoon 4 weken in houdt je daarna ook een vreemde ontrekkingsbloeding zal krijgen daarna weer een nieuwe ring 4 weken erin en je lichaam is er zó ver aan gewend dat dit beter zal gaan.
Ik ben na 5 maanden ook gaan expirimenteren met de ring 4 weken en daarna 8 weken achter elkaar ringen.
Wennen dus ....
Succes!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39588742
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:12 schreef Pearly het volgende:
Je zou indd. eens kunnen proberen hoe het uitpakt door de ring maar 3 weken in te houden. Echter ... Ik weet niet hoe lang je de nuvaring gebruikt maar mijn ervaring en ook van anderen waarvan ik weet dat die de ring gebruiken is dat bij de eerste 3 á 4 maande je lichaam nog volledig moet wennen aan een andere anticonceptie waardoor dit soort reacties niet uitblijven.
Je zal ook ervaren dat als je deze volgende ring gewoon 4 weken in houdt je daarna ook een vreemde ontrekkingsbloeding zal krijgen daarna weer een nieuwe ring 4 weken erin en je lichaam is er zó ver aan gewend dat dit beter zal gaan.
Ik ben na 5 maanden ook gaan expirimenteren met de ring 4 weken en daarna 8 weken achter elkaar ringen.
Wennen dus ....
Succes!!
Thnx voor de info. Dit is mijn 5e ring, hiervoor ringde ik dus niet door, maar nu kwam dat wel een keer goed uit
Ik ga het denk ik niet nog eens proberen want leuk is anders hihi.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39617175
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:34 schreef _Nouky_ het volgende:
Ik gebruik de ring nu bijna twee maanden. Ondertussen ben ik 4 kilo aangekomen. Hier ben ik dus absoluut niet blij mee. Ik hoop dat dit nog weg gaat als mijn lichaam eenmaal aan de ring gewend is, anders moet ik toch terug aan de pil. Als het zo snel blijft gaan dan weeg ik aan het einde van het jaar nog eens 10 kilo meer. Dat was ik niet van plan. Ben maar twee keer zo veel gaan fitnessen en ik eet behoorlijk gezond nu. Nu is er "al" 300 gram af
Het zou zonde zijn als ik hierdoor moet stoppen met de ring. Ik vind het nog steeds ideaal om niet elke ochtend aan die pil te hoeven denken. Ik baal er wel behoorlijk van.
Iemand hier ook ervaringen mee?
Ik heb het tegenovergestelde (en dat mag ook wel): ik gebruik de ring nu bijna drie maanden en ben 2,5 kilo afgevallen Maar das niet echt logisch, want daarvoor was ik denk ik al wel een half jaar gestopt met de pil vanwege vervelende irritante bijwerkingen....
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_39622690
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:46 schreef _Nouky_ het volgende:

[..]

Dat had ik ook al gehad met de pil. Daarom hoopte ik dat het nu minder ging worden als ik over zou gaan op de ring. Het is nu dus alleen maar erger geworden. Ik ga het er proberen af te sporten, anders ga ik maar gewoon weer terug naar de pil denk ik.
Hoi Nouky,

Maar ben je ook dikker geworden? Of alleen maar zwaarder. Gewicht zegt namelijk niet alles he. Spierweefsel is zwaarder dan vet, dus als je veel sport of krachttraining doet, kan het zijn dat je meer spiermassa krijgt en daardoor zwaarder wordt.

Groetz
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:26:40 #166
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39686524
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:00 schreef lack-of-interest het volgende:

[..]

Hoi Nouky,

Maar ben je ook dikker geworden? Of alleen maar zwaarder. Gewicht zegt namelijk niet alles he. Spierweefsel is zwaarder dan vet, dus als je veel sport of krachttraining doet, kan het zijn dat je meer spiermassa krijgt en daardoor zwaarder wordt.

Groetz
Dat weet ik, maar ik ben echt dikker geworden. Dat merk ik aan mijn broeken en rokjes. Het is echt alleen bij mijn heupen. Ik sta ook meestal niet op de weegschaal, maar ik merk gewoon dat mijn kleren moeilijker aan gaan.
Er is nu trouwens alweer 2 kilo af omdat ik ongesteld ben geworden. Daar lag het dus ook voor een deel aan. Het gewone vocht vasthouden voordat je ongesteld wordt.
Ik wacht het gewoon nog even af. Nog een paar maanden wennen.
Niks moet, niksen mag.
pi_39687603
Ik heb de nuvaring nu een week en ben blij vlagen behoorlijk misselijk.. Mijn lichaam moet kennelijk nog erg wennen aan de anticonceptie. Hebben jullie dat ook wel eens?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 juli 2006 @ 13:06:23 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39687649
Wat ik vervelend vind is dat ik zo onregelmatig ongesteld word qua hoeveelheden. De ene maand is het alleen wat bloedverlies en deze keer stroomde ik zo'n beetje over Dat is best lastig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39688803
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:04 schreef Natalie het volgende:
Ik heb de nuvaring nu een week en ben blij vlagen behoorlijk misselijk.. Mijn lichaam moet kennelijk nog erg wennen aan de anticonceptie. Hebben jullie dat ook wel eens?
Echt misselijk niet, maar soms wel een beetje 'queasy' zeg maar. Wat ik zelf veel erger vind is de onderrugpijn en bijna constante hoofdpijn en algehele vaagheid. De kans is groot dat ik na deze stopweek geen nieuwe meer zal gebruiken. O ja, ben al wel drie maanden bezig, zou aan mijn 4e ring beginnen.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_39689049
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:46 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Echt misselijk niet, maar soms wel een beetje 'queasy' zeg maar. Wat ik zelf veel erger vind is de onderrugpijn en bijna constante hoofdpijn en algehele vaagheid. De kans is groot dat ik na deze stopweek geen nieuwe meer zal gebruiken. O ja, ben al wel drie maanden bezig, zou aan mijn 4e ring beginnen.
Ik heb geen last van onderrugpijn, maar wel van hoofdpijn. Bijna constant. Met een paracetamol gaat het even beter, maar het blijft nooit lang weg. Vaagheid is inderdaad een goed woord.
'k Ben pas kort aan die ring, maar het feit dat ik aan het solliciteren ben en me niet echt goed voel, maakt het niet echt praktiser.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39689380
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik heb geen last van onderrugpijn, maar wel van hoofdpijn. Bijna constant. Met een paracetamol gaat het even beter, maar het blijft nooit lang weg. Vaagheid is inderdaad een goed woord.
'k Ben pas kort aan die ring, maar het feit dat ik aan het solliciteren ben en me niet echt goed voel, maakt het niet echt praktiser.
Ze zeggen dat je even moet doorzetten, maar ik vind drie ringen proberen meer dan genoeg. Bovendien wordt het leren voor mij heel moeilijk met die constante koppijn. En ik heb donderdag een belangrijk tentamen! (En daarna binnen een paar weken nog twee) Dus jammer van die ring die ik nog heb....hij komt er waarschijnlijk niet meer in En maar weer op zoek naar wat anders...de pil was ook al niks...
Ik hoop dat het bij jou wel gewoon gewenningsverschijnselen van korte duur zijn!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  maandag 10 juli 2006 @ 14:13:30 #172
15958 steenz
Natalies konijntje
pi_39689683
Had je dan dezelfde verschijnselen bij de pil? Want dan heeft het waarschijnlijk niets te maken met de ring zou ik zo zeggen
“There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.” -- Steven Wright
“Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
pi_39691042
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:13 schreef steenz het volgende:
Had je dan dezelfde verschijnselen bij de pil? Want dan heeft het waarschijnlijk niets te maken met de ring zou ik zo zeggen
Hoezo? Want de pil en ring hebben grotendeels dezelfde bijwerkingen. Maar dat maakt op zich in dit geval niet uit, want was al meer dan een half jaar gestopt met de pil. Dus die hormonen zitten niet meer in mijn lichaam. En had net iets andere bijwerkingen (buikpijn, opeens veel vaker echte migraine, zeer zeer zeer pijnlijke borsten enz). Hormonen...
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  maandag 10 juli 2006 @ 15:07:00 #174
15958 steenz
Natalies konijntje
pi_39691261
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:59 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Hoezo? Want de pil en ring hebben grotendeels dezelfde bijwerkingen. Maar dat maakt op zich in dit geval niet uit, want was al meer dan een half jaar gestopt met de pil. Dus die hormonen zitten niet meer in mijn lichaam. En had net iets andere bijwerkingen (buikpijn, opeens veel vaker echte migraine, zeer zeer zeer pijnlijke borsten enz). Hormonen...
Ik bedoelde dus eigenlijk ook vooral of je dit soort bijwerkingen niet ook kreeg toen je de pil nog gebruikte (evt in de beginfase). Aangezien ik uit je posts opmaak dat je de ring niet meer wilt gebruiken vanwege de bijwerkingen (en 'm daarom 'afkraakt'), maar je ook problemen had met de pil. Dan zul je misschien wel problemen hebben bij alle vormen van hormonale anticonceptie hebben, wat dus niet echt gerelateerd is aan de ring

Maar ik denk uit je laatste post te begrijpen dat je dat ook een beetje denkt, en dat we het dus gewoon eens zijn . Had ik je ws. niet goed begrepen
“There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.” -- Steven Wright
“Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
pi_39692597
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:07 schreef steenz het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus eigenlijk ook vooral of je dit soort bijwerkingen niet ook kreeg toen je de pil nog gebruikte (evt in de beginfase). Aangezien ik uit je posts opmaak dat je de ring niet meer wilt gebruiken vanwege de bijwerkingen (en 'm daarom 'afkraakt'), maar je ook problemen had met de pil. Dan zul je misschien wel problemen hebben bij alle vormen van hormonale anticonceptie hebben, wat dus niet echt gerelateerd is aan de ring

Maar ik denk uit je laatste post te begrijpen dat je dat ook een beetje denkt, en dat we het dus gewoon eens zijn . Had ik je ws. niet goed begrepen
Ja we zijn het eens hoor
Maar toch, de ring heeft veel minder hormonen dan de pil, dus hoeft niet voor bijwerkingen te zorgen. En soms schijn je te moeten wenne, zoals ik ook al tegen Natalie zei Ik ben blijkbaar iemand die blijkbaar op het minste en geringste van hormonen reageert. De ring echt afkraken wil ik trouwens niet, ik vind hem ideaal! Qua inbrengen en drie weken niet meer over nadenken. Jammer dat ik er last van heb...Ik wacht geduldig op de mannenpil
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:18:34 #176
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_39693465
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:50 schreef annoylikethewind het volgende:

.Ik wacht geduldig op de mannenpil
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_39697051
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:18 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Ja jij mag er ook wel eens aan geloven Waarom moet de vrouw er voor zorgen

In ieder geval, voor mij is het waarschijnlijk einde verhaal. Mocht ik opeens een vlaag van doorzettingsvermogen krijgen, dan laat ik jullie mijn ervaringen wel weten
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_39701474
Je bent ook al een tijdje 'aan de ring'. Als je nog steeds zoveel last ervan hebt, dan is het misschien gewoon niet de juiste methode van anticonceptie.
Ik ben er nog maar 1 week mee bezig en hoop bij God dat het snel beter gaat en de bijwerkingen afnemen. Mocht dat niet het geval zijn, dan ga ik er ook niet mee door. Ik pas ervoor om steeds misselijk te zijn en hoofdpijn te hebben. Mocht dat na de periode van gewenning nog steeds mijn dagen verstoren, dan zal ik toch opzoek moeten naar iets anders.

Jammer eigenlijk, want die ring vind ik best praktisch. Je voelt hem niet, je hoeft er maar twee keer per maand aan te denken en pillen slikken is niet nodig meer. Het klinken als alleen maar voordelen.
Soms wens ik dat k er eerder aan begonnen was. Dat ik niet midden in een sollicitatieperiode zat tijdens die pijntjes.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:37:41 #179
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39714668
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:44 schreef Natalie het volgende:
Je bent ook al een tijdje 'aan de ring'. Als je nog steeds zoveel last ervan hebt, dan is het misschien gewoon niet de juiste methode van anticonceptie.
Ik ben er nog maar 1 week mee bezig en hoop bij God dat het snel beter gaat en de bijwerkingen afnemen. Mocht dat niet het geval zijn, dan ga ik er ook niet mee door. Ik pas ervoor om steeds misselijk te zijn en hoofdpijn te hebben. Mocht dat na de periode van gewenning nog steeds mijn dagen verstoren, dan zal ik toch opzoek moeten naar iets anders.

Jammer eigenlijk, want die ring vind ik best praktisch. Je voelt hem niet, je hoeft er maar twee keer per maand aan te denken en pillen slikken is niet nodig meer. Het klinken als alleen maar voordelen.
Soms wens ik dat k er eerder aan begonnen was. Dat ik niet midden in een sollicitatieperiode zat tijdens die pijntjes.
Ik heb een stuk minder last van mijn ongesteldheid met de ring. Normaal had ik voordat het begon best een stevige hoofdpijn. Die heb ik nu niet meer. Alleen af en toe wat buikpijn, maar dat is ook al een stuk minder geworden. Ik heb net twee ringperiodes gehad, en ben nu ongesteld. Qua hoeveelheid maakt het niet zo veel uit bij mij. Het begint wel al als ik mijn ring nog in heb. Maar dat kan er ook aan liggen dat mijn lichaam nog moet wennen. Volgens mij had ik de eerste ongesteldheid na het begin met de ring ook meer last van mijn hoofd en buik. Dus dan is het bij mij minder geworden. Hoop dat het bij jou ook zo is.
Niks moet, niksen mag.
pi_39714747
Goed dat je even in dit topic post Nouky, moet zo mijn ring vervangen, was het bijna vergeten. Al twijfel ik nog of ik hem zal vervangen of dat ik ongesteld zal worden... het wordt wel heet deze week, dan is het niet fijn om je ziek te voelen... Hm, vervangen dan maar.
Overigens heb ik wel last van migraine, maar ik merk weinig verschil van de heftigheid met de pil of de ring. Ik schijn (al weet ik dat zelf niet meer zo goed, maar dat staat in het huisartsdossier) dat ik al vanaf het moment dat ik kon praten zo nu en dan over heftige koppijn klaagde. Ik denk ook niet dat daar bij mij iets aan te doen is, ook niet dat hormonale anticonceptie dat meer of minder maakt.

Wat ik me trouwens afvraag, algemeen vraagje hier: gebruiken jullie de ring met als hoofdreden anticonceptie, of gebruiken jullie het om andere redenen?

Ik gebruik hem vooral om mijn menstruatie te regelen, maar nog meer om mijn klachten tijdens de mesntruatie te verzachten. Dat ik ook nog eens beschermd ben tegen zwangerschappen is voor mij mooi meegenomen, maar ik zou het ook niet erg vinden als dat niet zo zou zijn.
I had a signature once. It was awful.
pi_39715223
Ik gebruik hem hoofzakelijk om mijn menstruatie te regelen. Die liep niet helemaal supers. Als tweede reden ter bescherming tegen zwangerschap. Heb toch een vriend en je kan niet voorzichtig genoeg zijn.

Ondanks de problemen rondom mijn mensturatie (tussentijdse vloeiing etc) had ik er niet veel last van. Ik zat wat sneller op de kast en voelde me niet zo lekker, maar was nooit echt misselijk. Dat ben ik sinds in die ring gebruikt wel.
Ik hoop dat het op den duur ook minder wordt, zoals Nouky beschrijft
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:05:50 #182
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39729659
Ik gebruik hem puur als anti conceptie en stel mijn ontrekkingsbloeding lekker 2 maanden uit. Héérlijk!!


Weet je! Ik heb de ring er afgelopen woensdag uitgehaald maar het is dan zo raar dat ik weer met mnd-verband en tampons moet gaan lopen zeulen. Dat gebruik ik nog zó weinig dat het gek is als het weer eens zo ver is.
Sterker nog !! Ik voel me een week lang zo kaaL ook!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39745385
oh, verdulleme... Ik heb gister een nieuwe ring ingedaan maar ik erger me rot, hij wil er dus niet goed in! Hij steekt al sinds ik hem indeed een dikke cm uit, waardoor ik er dus steeds 'bovenop zit', om het zo maar te noemen, en hij wil niet dieper! Heb al aardig wat geprobeerd maar hij blijft niet zitten... wat nu??
I had a signature once. It was awful.
pi_39745463
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:54 schreef zoeperzazke het volgende:
oh, verdulleme... Ik heb gister een nieuwe ring ingedaan maar ik erger me rot, hij wil er dus niet goed in! Hij steekt al sinds ik hem indeed een dikke cm uit, waardoor ik er dus steeds 'bovenop zit', om het zo maar te noemen, en hij wil niet dieper! Heb al aardig wat geprobeerd maar hij blijft niet zitten... wat nu??
Hij wil niet dieper? Da's vreemd en knap lastig!
Ging het eerder wel goed, met de vorige ring?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juli 2006 @ 09:59:31 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39745517
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:54 schreef zoeperzazke het volgende:
oh, verdulleme... Ik heb gister een nieuwe ring ingedaan maar ik erger me rot, hij wil er dus niet goed in! Hij steekt al sinds ik hem indeed een dikke cm uit, waardoor ik er dus steeds 'bovenop zit', om het zo maar te noemen, en hij wil niet dieper! Heb al aardig wat geprobeerd maar hij blijft niet zitten... wat nu??
Ik heb er ook weleens zo een Ik leg er dan een knoopje in en schuif hem naar binnen. Soms vouwt ie dan vanzelf weer uit, soms blijft hij gewoon als knoop zitten zeg maar. Het lijkt wel of sommige ringen alleen maar in de lengte willen liggen, niet in de breedte.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39746500
Al mijn vorige ringen zaten goed. Alles behalve diep, maar wel net 100% erin, dus ze lagen precies voor de ingang, maar deze lijkt gewoon niet te willen, hoe ik ook wroet en duw (gezellige details op de ochtend )
In de breedte liggen ze trouwens bij mij sowieso nooit. Maar Rewimo, wat voor knoop leg jij erin dan? Kan me er niet echt een voorstelling bij maken om er een knoop in te krijgen...
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juli 2006 @ 10:53:12 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39746777
De ring een slag draaien in het midden en de ene lus door de andere halen, dan aantrekken. Een schuifknoop als het ware
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39747367
Ahja... Ik heb net onder de douche nog wat staan klooien, en ik heb nu de ring in een achtje gedraaid en dubbelgevouwen, zodat je gewoon twee kleine rondjes hebt, en hem er zo ingedaan. Nu zit hij wel goed. Volgende keer zal ik jouw truucje eens proberen, dat klinkt ook wel handig. Dank voor de tip!
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:11:32 #189
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39761074
Gewoon om je baarmoedermond heenslaan... dan zit 'ie (iig bij mij) diep genoeg om niet naar buiten te piepen. Dat lijkt me echt irritant.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 juli 2006 @ 18:16:41 #190
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39761184
wat ook wel wil helpen is ff met jezelf spelen
je vagina zorgt er dan voor dat hij wat dieper is en dan blijft hij makkelijker zitten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_39762708
Heb gisteravond nog lol gehad met mijn vriend, maar ook dat helpt niet. Ik heb hem nu al twee keer gedraaid erin gedaan, maar het werkt niet, hij blijft er steeds weer uit steken, ik word er echt helemaal gek van... Echt vervelend, ik heb hem nu een jaar en heb het nog nooit zo heftig gehad... Nouja, we zullen zien wat hij deze maand allemaal van plan is
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:16:06 #192
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39762755
yeps ... Ynske heeft gelijk. Als je je clitoris stimuleert trekt je baarmoeder mond op, waardoor de ring omhoog gaat. Maar de boel zakt ook weer terug op den duur

maar dat achtje werkt bij mij dus niet zoeperzazke.
Weet je hoe ik het doe sinds ik dat 2 jaar geleden eens heb meegemaakt dat ie niet lekker zit ?
Ik zorg ervoor dat de 'lasnaad' van de ring ( je kan zien waar hij aan elkaar gemaakt is ), ALTIJD naar boven zit.
Sindsdien heb ik dat nooit meer gehad dat ie eruit piept.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39787285
Voel me nog steeds hondsberoerd... Als het niet snel beter gaat dan ga ik toch eens denken over mijn andere opties.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39787387
De ring zit nu geloof ik weer er echt in, heb er geen last meer van gehad. Maar ik voel me helemaal niet lekker afgelopen dagen, ben al 3 dagen vreselijk misselijk, buikpijntjes... Tis zo gek dat ik vanochtend zelfs al een zwangerschapstest gedaan heb, die negatief bleek gelukkig...
Zal dat trucje met de lasnaad volgende keer probere pearly
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:54:53 #195
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39794902
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:56 schreef Natalie het volgende:
Voel me nog steeds hondsberoerd... Als het niet snel beter gaat dan ga ik toch eens denken over mijn andere opties.
Hondsberoerd voel ik me niet maar ik denk dat je het de hitte misschien ook mee aan mag rekenen?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_39795685
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:54 schreef Pearly het volgende:

[..]

Hondsberoerd voel ik me niet maar ik denk dat je het de hitte misschien ook mee aan mag rekenen?
Wie weet een combinatie. Echter hier binnen is het helemaal niet warm, gewoon lekker fris, zoals normaal. Dus denk niet dat het veel invloed heeft.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39797750
Nou na een ruime week ongesteld zijn (normaal maar 3 a 4 daagjes) is het nu over.. pffff wat een gedoe was dit zeg, hopelijk gebeurt me dit niet weer..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39799439
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:53 schreef Fuente het volgende:
Nou na een ruime week ongesteld zijn (normaal maar 3 a 4 daagjes) is het nu over.. pffff wat een gedoe was dit zeg, hopelijk gebeurt me dit niet weer..
Da's ook niets... Hele dag loop je te sjouwen met tampons/maandverband.. en zo lang...

Gek genoeg ben ik vaak juist op mijn vrolijkst als ik ongesteld ben
(weet het.. ik ben raar)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_39801689
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's ook niets... Hele dag loop je te sjouwen met tampons/maandverband.. en zo lang...

Gek genoeg ben ik vaak juist op mijn vrolijkst als ik ongesteld ben
(weet het.. ik ben raar)
Nou dat scheelt dan Ik wordt megachagerijnig en krijg zo'n rottig opgeblazen gevoel.
En als het nou gewoon menstruatie was, maar het was een soort van doorbraakbloeding, met dezelfde verschijnselen als een menstruatie en dan nog langer ook grrrrr
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 22:52:12 #200
43556 miss_dynastie
pi_39803832
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Wat ik vervelend vind is dat ik zo onregelmatig ongesteld word qua hoeveelheden. De ene maand is het alleen wat bloedverlies en deze keer stroomde ik zo'n beetje over Dat is best lastig.
Dat heb ik ook, de ene keer bijna niks en de andere keer veel (absoluut gezien niet veel, maar voor mijn doel wel, zeg maar).

Ik zit er wel over te denken ermee te stoppen. Mijn libido is sinds ik aan de hormonen zit eigenlijk niet meer wat het zonder ooit was (lang geleden ). Wel beter dan met de pil, maar niet ideaal. Punt is alleen dat ik niet echt andere opties heb, voor mijn gevoel dan...
pi_39813261
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:54 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nou dat scheelt dan Ik wordt megachagerijnig en krijg zo'n rottig opgeblazen gevoel.
En als het nou gewoon menstruatie was, maar het was een soort van doorbraakbloeding, met dezelfde verschijnselen als een menstruatie en dan nog langer ook grrrrr
Bah bah bah. 't Is ook bij iedereen anders. Ik ben ook niet altijd vrolijk, hoor. Heb ook mijn buien. Meestal voordat ik ongesteld wordt (PMS ) dan kan ik gewoon niet anders dan knorrig reageren en katten enzo. Bewust weet ik dat ik het doe, maar kan het niet stoppen. Dan waarschuw ik ze thuis maar alvast. Zo van: 'Mensen, 't is weer zover. Laat me maar een beetje met rust.'
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:47:59 #202
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39828820
heeee miss_dynastie!! Da's weer even geleden!!

Leuk dat ik weer eens een post van je zie ..
Hij is alleen niet positief zeg
Toch maar wel stoppen? Zonde .. maar ja, wat niet gaat, gaat niet natuurlijk!

Ik wil echt niks anders. Heb een goed geregelde ontrekkingsbloeding en is nooit minder of meer. Libido was in het begin van het gebruik van de ring wel wat beter maar is nu weer net als bij hiet pil gebruik. ( daar bedoel ik mee : geen 2 x in de week aub )

[ Bericht 1% gewijzigd door Pearly op 14-07-2006 18:54:32 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 16 juli 2006 @ 19:42:25 #203
105850 Fuente
mamamuts
pi_39883701
Ben ik inmiddels 3 dagen niet meer ongesteld, heb ik weer last van roze/rode/bruine afscheiding.
Heb inmiddels al een zwangerschapstest gedaan (bij Sara had ik namelijk precies hetzelfde) maar die was negatief (vorige week gedaan).
Ik word dit goed zat
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2006 @ 20:27:14 #204
43556 miss_dynastie
pi_39884919
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:47 schreef Pearly het volgende:
Toch maar wel stoppen? Zonde .. maar ja, wat niet gaat, gaat niet natuurlijk!
Nou ja, het gaat eigenlijk prima, op dat ene kleine dingetje na dan, en dat is niet eens echt een lichamelijk 'probleem'. Het is ook niet zo dat onze relatie eronder lijdt, dat niet, maar ik zou me zelf seksueel gezien eigenlijk liever weer als vroeger voelen... zin hebben i.p.v. maken, zeg maar. Maar ik ga toch nog een nieuwe lading halen, ik voel me toch veiliger met dan zonder...
pi_39886421
Ik ben gisteren officieel gestopt....Even kijken of alle bijwerkingen ook daadwerkelijk weggaan, anders begin ik wel weer. Nu op zoek naar een ander middel

Sterkte Fuente!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_39909261
Ik heb net de dokter gebeld. Ik heb af en toe last van migraine, en sinds ik die ring gebruik is het alleen maar erger geworden. Afgelopen weekend zelfs plannen moeten cancelen omdat ik het niet aankon.
Volgens de beschrijving valt iemand met migraine in een risicogroep en moet je contact opnemen met de arts als het erger wordt. Net gedaan. Wordt zo teruggebeld en dan krijg ik te horen wat voor actie ik moet ondernemen...
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 juli 2006 @ 15:51:41 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39909396
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:47 schreef Natalie het volgende:
Ik heb net de dokter gebeld. Ik heb af en toe last van migraine, en sinds ik die ring gebruik is het alleen maar erger geworden. Afgelopen weekend zelfs plannen moeten cancelen omdat ik het niet aankon.
Volgens de beschrijving valt iemand met migraine in een risicogroep en moet je contact opnemen met de arts als het erger wordt. Net gedaan. Wordt zo teruggebeld en dan krijg ik te horen wat voor actie ik moet ondernemen...
Check, migrainemuts meld zich
hier gelukkig minder last van migraine sinds ik de ring gebruik,
bijna geen aanvallen meer, alleen als ik ongesteld ben...

maar of t echt alleen van de ring is, ik geloof t niet
heb nieuw werk, en ben veel rustiger, drink meer water maar ben nog altijd even mutsig als ik last heb van mijn ongesteldheidshormoontjes

veel succes met de reactie van de dokter
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_39910313
Laat het ons weten Natalie, ik ben ook een enorme migrainepati:ent, maar ik geloof niet dat de ring eht voor mij erger of beter maakt... Ben benieuwd wat je dok zegt.
I had a signature once. It was awful.
pi_39911696
Ze belde net. Ik moet 'm eruit halen en de komende dagen in de gaten houden of het ineens beter gaat. Is dat zo, dan moet ik naar de dokter om te bespreken wat we verder gaan doen..

Zit nu in de derde week. Zover ik las in het boekje kan ik 'm zonder zorgen over de veiligheid gaan verwijderen. Vanavond dus maar.
Baal er wel van trouwens
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 17 juli 2006 @ 18:38:16 #210
105850 Fuente
mamamuts
pi_39914404
Ik moet zeggen dat ik sinds ik de ring gebruik tijdens mijn menstruatie vreselijke hoofdpijnen heb. Had ik met de pil ook, maar tijdens m'n menstruatie is het nu erger. Tussendoor komt het echter amper voor.
En ik ben nog steeds aan het vloeien
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39914431
Dan moet je doorringen. Mijn moeder had dat ook, migraine in de stopweek. Omdat de hormoonaanvoer dan ineens vermindert krijg je dat dus ineens. Als je langere poos doorringt en minder ongesteld wordt heb je ook minder hoofdpijn.
I had a signature once. It was awful.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 juli 2006 @ 18:40:56 #212
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39914471
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet je doorringen. Mijn moeder had dat ook, migraine in de stopweek. Omdat de hormoonaanvoer dan ineens vermindert krijg je dat dus ineens. Als je langere poos doorringt en minder ongesteld wordt heb je ook minder hoofdpijn.
dat hebben ze me hier idd ook geadviseerd...
maar dat mocht pas wanneer je 3 maanden gewoon geringd had met de rustweken erdoor omdat je lichaam nog moest wennen aan de nieuwe manier van hormoontoevoer...
aangezien je anders continu last zou hebben van doorbraakbloedingen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_39915176
Hm, ben ik het zelf niet mee eens. Vanaf de eerste ring heb ik doorgeringd, ben nu een keer of 5 ongesteld geweest in een jaar denk ik, en ik heb nog geen 1 doorbraakbloeding gehad...
I had a signature once. It was awful.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 juli 2006 @ 19:22:13 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39915536
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, ben ik het zelf niet mee eens. Vanaf de eerste ring heb ik doorgeringd, ben nu een keer of 5 ongesteld geweest in een jaar denk ik, en ik heb nog geen 1 doorbraakbloeding gehad...
dat kan, hier heb ik bij de eerste ring wel doorbraakbloedingen gehad, dus denk dat dat de een voor de ander is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 17 juli 2006 @ 19:30:58 #215
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_39915745
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:38 schreef Fuente het volgende:
Ik moet zeggen dat ik sinds ik de ring gebruik tijdens mijn menstruatie vreselijke hoofdpijnen heb. Had ik met de pil ook, maar tijdens m'n menstruatie is het nu erger. Tussendoor komt het echter amper voor.
En ik ben nog steeds aan het vloeien
Het lastige van de verscheidenheid aan anti concepties die er bestaan is dat niet alles voor iedereen weggelegd is, helaaS!
Jammer ..
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 17 juli 2006 @ 20:11:41 #216
105850 Fuente
mamamuts
pi_39916985
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet je doorringen. Mijn moeder had dat ook, migraine in de stopweek. Omdat de hormoonaanvoer dan ineens vermindert krijg je dat dus ineens. Als je langere poos doorringt en minder ongesteld wordt heb je ook minder hoofdpijn.
Dat is het probleem, toen ik dus afgelopen maand voor het eerst wou doorringen werd ik meteen na het inbrengen van de nieuwe ring ongesteld, dat duurde ruim een week. Toen 3 dagen niets, en nu weer.
Doorringen is voor mij dus geen optie meer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39933419
En de ring is eruit... eens zien of het nu snel beter gaat met m'n hoofd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 juli 2006 @ 11:04:50 #218
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39933447
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef Natalie het volgende:
En de ring is eruit... eens zien of het nu snel beter gaat met m'n hoofd.
heb je eigenlijk ook medicijnen voor migraine?
mij is nl verteld dat de imigran en ring niet goed samen gaat en naramig en ring weer wel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_40111144
Beetje een gekke vraag, maar hebben de mensen die (wel eens) gestopt zijn met de ring ook last van ontwenningsverschijnselen?

En Natalie, al nieuws over je migraine, heeft het uithalen geholpen?
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_40114818
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je eigenlijk ook medicijnen voor migraine?
mij is nl verteld dat de imigran en ring niet goed samen gaat en naramig en ring weer wel
Is dat zo? als ik migraine heb neem ik wel eens wat imigran van mijn vriend, maar slechts een heel klein snippertje, als ik teveel neem word ik helemaal stijf en vreselijk benauwd, alsof ik echt geen adem meer kan halen. Heb nooit een link gezocht met de ring...
I had a signature once. It was awful.
pi_40124519
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je eigenlijk ook medicijnen voor migraine?
mij is nl verteld dat de imigran en ring niet goed samen gaat en naramig en ring weer wel
Nee, geen medicijnen.
Het was nooit zo erg dat medicijnen nodig waren.

Sinds ik die ring droeg is het steeds erger geworden tot op het moment dat ik gewoon echt ziek was. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_40124549
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:05 schreef annoylikethewind het volgende:
Beetje een gekke vraag, maar hebben de mensen die (wel eens) gestopt zijn met de ring ook last van ontwenningsverschijnselen?

En Natalie, al nieuws over je migraine, heeft het uithalen geholpen?
Ja! Het lijkt er tenminste sterk op.
Twee dagen later was alle pijn nagenoeg verdwenen. In ieder geval sterk afgenomen sinds die ring eruit was.

Van ontwenningsverschijnselen heb ik geen last gehad, zover ik weet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:25:54 #223
521 ruby
Hell yeah!
pi_40230196
Aaarghh, stom stom stom. Gisteren voor de sex had ik de nuvaring er even uitgehaald met de bedoeling om de ring daarna weer terug te stoppen. Nu kwam ik er gisteren laat achter dat ik al meer dan vier à vijf uur de ring niet meer gedragen had. Ik was 'm dus vergeten.

In principe mag je de ring niet meer dan 3 uur eruit hebben. Die tijd is dus overschreden. Zou ik nou echt helemaal onveilig zijn? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Wat zal het beste zijin, de ring er gewoon in laten en eventueel met condooms vrijen en de volgende maand gewoon weer verder met een nieuwe?

Niet zo handig van me.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 10:29:40 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40230314
Ik zou een nieuwe indoen omdat de oude nu waarschijnlijk niet goed meer is en tot de volgende ring extra voorzorgsmaatregelen nemen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_40231076
In de hoeveelste week was 't, Ruby?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  † In Memoriam † donderdag 27 juli 2006 @ 11:24:58 #226
43556 miss_dynastie
pi_40231793
Ik zou zelf denk ik de morning after pil even halen bij het kruidvat, ruby.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:58:30 #227
521 ruby
Hell yeah!
pi_40233013
Nou, ik heb even gebeld met de Nuvaring-lijn en de vrouw aan de telefoon zei dat ik niet genoeg beschermd was. En dat is omdat ik dinsdag weer begonnen ben met de Nuvaring. En aangezien ik daarvoor dus de stopweek had (en dan geen hormonen binnen heb gekregen), betekent dat dat je daarom in de eerste week erg moet uitkijken. Ze raadde me inderdaad de morning-afterpil aan. Dus die ga ik inderdaad even halen straks.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40234179
Oei... ja idd.
Hoop dat het allemaal goed gegaan is, Ruby.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:53:32 #229
521 ruby
Hell yeah!
pi_40238506
Ik moet 'm nog halen, maar het zal wel goedkomen! Volgende keer moet ik beter opletten.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40240115
Ik heb vorige week precies hetzelfde gehad Ruby... bij mij duurde het ongeveer 7 uur voor ik het doorhad. Ik ga dadelijk een zwangerschapstestje halen en ik zie wel wat eruit komt....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:10:45 #231
521 ruby
Hell yeah!
pi_40241250
Pfff, ik ben af en toe ook zo vergeetachtig he. Maar dit was me nog nooit overkomen.

Maar in ieder geval, succes ermee Zoeperzazke! Zo kun je het ook doen natuurlijk.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40243174
ik ben niet echt het type dat snel in paniek raakt of denkt dat er iets mis is, tenzij ik daar echt aanwijzingen voor heb. Omdat ik gewoon geen zin heb om met dit weer onnodig ziek te zijn door een MAP of abortuspil wil ik het eerst afwachten. Abortus kan altijd nog, maar ik wil me niet zo vlak voor mijn vakantie vreselijk ziek maken als de kans klein is dat dat nodig is...

Ohja, ik zat trouwens in de zesde week (doorgeringd)
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:09:35 #233
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_40245391
Hoi hoi Ruby ....
Wat een toestanden!! Ik zou er ook niet rustig onder blijven eerlijk gezegd. Wel knap van zoeperzazke.
En inderdaad, de ring is niet geschikt voor nonchalante mensen
Een vriendin van mij wilde het ook zóóóó graag maar die weet bij voorbaat al : ik begin er niet aan want het gaat geheid fout
Wel jammer ... want het is zoooooo'n fijn ding hé!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † donderdag 27 juli 2006 @ 18:13:40 #234
43556 miss_dynastie
pi_40245533
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:09 schreef Pearly het volgende:
En inderdaad, de ring is niet geschikt voor nonchalante mensen
Een vriendin van mij wilde het ook zóóóó graag maar die weet bij voorbaat al : ik begin er niet aan want het gaat geheid fout
Ik kwam laatst een oud tijdschrift tegen. De nuvaring was toen nog niet op de markt, maar wel aangekondigd. Hij werd juist aangekondigd voor nonchalante mensen, omdat je er maar eens in de drie/ vier weken aan hoeft te denken. Je hoeft hem er tenslotte niet uit te halen .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 18:20:48 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40245745
Ik laat hem ook gewoon zitten, wij merken er allebei niks van
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_40246673
Ik laat hem meestal wel zitten, maar ik heb vrijwel altijd pijn bij het vrijen, doordat op de een of andere manier baarmoederkrampen worden opgewekt (in welk standje dan ook en nee, zo extreem groot is mijn vriend niet geschapen), dus ik probeer soms of het voor mij wel verschil maakt met of zonder ring (meestal doet het dat niet). Daarom had ik hem er dus uitgehaald, maar omdat ik hem even in een wc-papiertje had gewikkeld en er naast mijn hoofdkussen meer wc-papiertjes liggen (ik ben snotverkouden en heb een wc-rol naats mn bed staan, goedkoper dan tissues) viel het dus helemaal niet op... Stom, maarja, doe er nu niks meer aan...
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:50:03 #237
521 ruby
Hell yeah!
pi_40255531
Nou, vanavond ben ik even naar de apotheek geweest. Ik heb m'n verhaal uitgelegd, maar wat ze wel vreemd vonden is dat de vrouw van de Nuvaring-lijn mij vertelde dat ik de ring er beter uit kon halen want het erin houden had geen nut meer. Maar in de bijsluiter, bleek, dat er stond vermeld wat je moest doen als je je ring langer dan 3 uur eruit had.
En aangezien ik dat boekje weggegooid had omdat ik bezig was met m'n laatste ring van het doosje... Voortaan hou ik sowieso een boekje achter. Maar ik dacht, ach laatste ring, er zal niets gebeuren. Maar zo zie je maar. Gelukkig kun je dezelfde info ook vinden op internet.
Sowieso dom dat ik niet even gecheckt had, maar het was ondertussen 1 uur 's nachts en blijkbaar was ik niet meer zo helder. Ik dacht, ik doe 'm er gewoon in en zie morgen wel wat er moet gebeuren. Naja, aldoende leert men.

In ieder geval heb ik vanavond de morning-after pil genomen en bij de eerst volgende bloeding kan ik weer een nieuwe ring erin stoppen. Wel raadde ze me aan om de eerste week dan met condoom te vrijen.
Dus ik wacht met spanning af.

Voor de rest ben ik niet nonchalant hoor want met de pil was ik ook altijd netjes. Heel sporadisch vergat ik 'm wel eens maar ja dat kan eens gebeuren. En na de seks stop ik de ring vrijwel meteen weer terug, maar gisteren was ik blijkbaar bevangen door de hitte ofzo.
Wel zet ik in de "organiser" van m'n mobieltje wanneer ik de ring er weer in moet doen en er weer uit moet halen. Dan gaat er een alarmpje af en dan denk ik: oh ja, dat moet ook nog gebeuren. Op de dag zelf weet ik het wel, maar op het tijdstip dat ik de ring er weer in zou moeten doen, dan schiet dat er een beetje bij in. Of zou dat ouderdom zijn?

Maar goed, eind goed al goed. Volgende keer beter opletten dus. Ik vind het nog steeds een mooi voorbehoedsmiddel.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40259241
Mijn (nieuwe) vriendin gebruikt nu in het geheel geen AC.

Zij (we) heeft interesse in de Nuvaring. Dit op basis van de voordelen zoals de fabrikant die omschrijft, de vergelijking met andere methoden én op basis van de vele reacties hier op het forum !

Ze (we) heeft echter nog een vraagje wat ze niet graag wil voorleggen aan haar Doc.
Ze kan behoorlijk nat worden tijdens het vrijen. Een aardige natte plek op het matras zeg maar.
Heeft iemand ervaring hiermee en dan met name over het al of niet verschuiven (wegglijden/'wegspoelen') van de ring ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
pi_40261116
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 02:21 schreef Strangertje het volgende:
Mijn (nieuwe) vriendin gebruikt nu in het geheel geen AC.

Zij (we) heeft interesse in de Nuvaring. Dit op basis van de voordelen zoals de fabrikant die omschrijft, de vergelijking met andere methoden én op basis van de vele reacties hier op het forum !

Ze (we) heeft echter nog een vraagje wat ze niet graag wil voorleggen aan haar Doc.
Ze kan behoorlijk nat worden tijdens het vrijen. Een aardige natte plek op het matras zeg maar.
Heeft iemand ervaring hiermee en dan met name over het al of niet verschuiven (wegglijden/'wegspoelen') van de ring ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
de ring gaat juist dieper zitten tijdens de sex, dus geen probleem
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 juli 2006 @ 08:50:38 #240
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40261254
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

de ring gaat juist dieper zitten tijdens de sex, dus geen probleem
1 keer gehad dat ik erg vochtig was, en bovenop zat, waarbij hij eruit gekomen was.
geen probleem, later er weer instoppen en klaar is keessie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:52:36 #241
521 ruby
Hell yeah!
pi_40262326
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 02:21 schreef Strangertje het volgende:
Ze (we) heeft echter nog een vraagje wat ze niet graag wil voorleggen aan haar Doc.
Ze kan behoorlijk nat worden tijdens het vrijen. Een aardige natte plek op het matras zeg maar.
Heeft iemand ervaring hiermee en dan met name over het al of niet verschuiven (wegglijden/'wegspoelen') van de ring ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Ze kan de ring er altijd even uithalen tijdens de seks, maar dan moet ze 'm niet vergeten terug te stoppen daarna (zie mijn verhaal hierboven).
Maar buiten dat, de ring blijft inderdaad prima vastzitten hoor in het algemeen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40268226
Dames van harte bedankt !

Wat een goed topic ! En wat een uitgebreide reacties ! Echt goed !
Ik heb gisteren tot na 2:00 's nachts zitten lezen... :-D
Dank jullie voor jullie snelle reacties.

[ Bericht 9% gewijzigd door Strangertje op 28-07-2006 14:03:18 ]
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 13:05:18 #243
43556 miss_dynastie
pi_40268299
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:52 schreef ruby het volgende:

[..]

Ze kan de ring er altijd even uithalen tijdens de seks, maar dan moet ze 'm niet vergeten terug te stoppen daarna (zie mijn verhaal hierboven).
Maar buiten dat, de ring blijft inderdaad prima vastzitten hoor in het algemeen.
Hij blijft inderdaad zitten, maar ik haal hem er ook uit, net als jij. Wij zetten vaak even de wekker voor we seks gaan hebben, aangezien we weleens in slaap willen vallen daarna
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:34:59 #244
521 ruby
Hell yeah!
pi_40278884
Hmmm, misschien is dat ook wel iets voor mij als ik het nog eens vergeet.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:54:03 #245
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_40285736
hoi hoi ruby

nee hoor.. ik zeg niet dat je nonchalant bent ofzo. Maar mijn vriendin is dat wel. Dan kan er wel gezegd worden : Juist voor nonchalante mensen is het een uitkomst maar zij zou 'm gerust een week of 6 á 8 laten zitten zonder er bij na te denken of een agendaatje er op na te houden dat ze de ring moet vervangen of verwijderen. Die pil zag ze dan nog liggen als ze naar bed ging!
Dat bedoelde ik eigenijk
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:06:41 #246
521 ruby
Hell yeah!
pi_40286111
Ik had het ook niet zo van jou opgevat hoor, maar ik wilde gewoon ff toevoegen dat ik toch niet nonchalant ben.
Maar voor de zekerheid stop ik de ring-info toch in m'n mobieltje dat dan op het afgesproken tijdstip gaat loeien. Beter het zekere voor het onzekere.

Maar goed, nu moet ik weer opnieuw beginnen. En ik werd vandaag ineens heel sjaggerijnig, terwijl ik daar normaal gesproken nooit zo'n last van heb. Ik weet niet of dat kwam door die morning-after pil of dat m'n ring er nu uit is, maar echt gezellig voelde het niet. Het heeft godenzijdank niet de hele dag gebeurd. Maar er kwam echt een golf van sjaggerijnigheid over me heen.. Om niets.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40293082
Heb je eigenlijk nog pijn gehad van de MAP?

Ik heb nu de ring uitgehaald, een kwartiertje geleden. Ik hoop dat ik deze week gewoon ongesteld wordt. Ben ik geliujk weer helemaal 'schoon' voor ik op vakantie ga...
I had a signature once. It was awful.
pi_40307557
Volgens mij ben k inmiddels toe aan mijn 5e ring. In het begin had ik heel erg last van hoofdpijn in de stopweek, is nu weg. Ik heb nu steeds dat mijn menstruatie al begint voordat ik de ring er uit heb, niet echt ideaal zeg maar. Met de pil had ik nooit ergens last van, misschien het vershcil in hormonen? Qua sex is het er nog niet echt op vooruit gegaan, maar heb het ook erg druk gehad, samenloop van omstandigheden dnek ik. Verder wel tevreden mt de ring
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
  zondag 30 juli 2006 @ 20:52:10 #249
521 ruby
Hell yeah!
pi_40332481
@Zoeperzazke: Nee, ik heb weinig last gehad van de MAP, alleen voelde ik m'n buik wel wat rommelen (beetje zo'n vage ongesteldheidsgevoel) en ik had last van een aardige moodswing. Misschien had dat verband met elkaar. Maar voor de rest heb ik geen last gehad van misselijkheid of iets dergelijks.

@Ribambelle: Ik heb ook vaak last van hoofdpijn in de stopweek.. Ik had het trouwens ook toen ik aan de pil had. Maar ja, ik neem het maar op de koop toe.
Wel apart dat je ongesteldheid al begint voordat je de ring eruit hebt. Geen idee waarom dat zo is eigenlijk.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40348124
kben toe aan mn vierde ring, net erin gisteravond. Hopelijk gaat het aan het eind van deze ring wel eens goed met mn menstruatie, aangezien ik straks weer op vakantie ga.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:09:45 #251
521 ruby
Hell yeah!
pi_40401337
Gisteren heb ik er weer een nieuwe ring in gedaan aangezien ik ongesteld werd (vanwege de m.a. pil). Advies was wel volgens de Nuvaringlijn (ja, ik heb ze weer gebeld want bij m'n eigen dokter kwam ik er niet doorheen) om het eerst een week met condoom om te doen voor extra bescherming.
Een ander advies was om te wachten op m'n echte ongesteldheid en dan zou ik vanaf de 1e dag de ring er weer in doen en meteen beschermd zijn.

Maar ja ik had zoiets van een week met condoom overleef ik ook wel weer.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:14:58 #252
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_40401583
Dat zou mijn keus ook zijn geweest ja!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_40402338
Nou na een rotmaand met de nuvaring is het nu tijd voor een stopweek, hopelijk gaat het hierna weer beter, want de tussentijdse bloedingen waren geen pretje
Heb ook de hele maand last gehad van wat menstruatieachtige krampen enzo, dus hopelijk is het hierna over.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40470990
Nou nog geen 12 uur na de nuvaring eruit was kreeg ik weer knallende hoofdpijn, ik heb nog 1 ring thuis liggen, die gebruik ik en dan kap ik ermee. Ik vind het verder een ideaal middel, maar elke maand heb ik na het uithalen van de ring zo'n 4 a 5 dagen ontzettende hoofdpijn en dat ben ik goed zat
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40471717
Ik kreeg juist veel last van migraine toen ik eraan begon. Intussen ben zit ik een weekje of 2 zonder en 't is nagenoeg volledig verdwenen (voor zolang dat duurt.. want eens in de zoveel tijd komt 't opzetten, alleen meestal niet zo erg).

Bijkomend voordeel voor mij is dat die tussentijdse bloedingen (waar ik last van had) nog niet teruggekomen zijn. Kennelijk heeft 't dus toch nog een positief effect gehad.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:09:27 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40471770
hier juist sinds de ring in gebruik is er echt veel minder last van.
geen tussentijdse bloedingen meer, minder van die emopieken en veel rustiger,

zo zie je maar hoe het kan verschillen tussen de gebruikers
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_40471781
Heel erg idd
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_40472464
ik ben intussen weer gezellig ongesteld en voel me vre-se-lijk. Maargoed, zondagochtend kan er weer een ring in, ik kan haast niet wachten... en dan weer een paar maanden niet. Maar ik bven gelukkig dus niet zwanger
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:22:16 #259
521 ruby
Hell yeah!
pi_40476513
Pak van je hart zeker?

Wat bedoel je met "en dan weer een paar maanden niet"?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40476900
dat ik weer een paar maanden door ga ringen... tot de kerstvakantie ofzo
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:55:11 #261
521 ruby
Hell yeah!
pi_40481551
Ooow, op zo'n manier.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40496098
Vandaag begonnen met mijn eerste erva-Ring. Eh.. Nuvaring op dus de eerste dag van mijn maandstond.

Nu vraag ik me af: Moet de ring gebogen blijven tussen de vingers bij het inbrengen want dat lukt me niet zo goed, hij springt, eenmaal binnen direct terug in de ronde vorm.
Echter zo hoog mogelijk ingebracht, voelde ‘m ook verder niet. Maar bij het inbrengen van een tampon (had eerst toch maar een ‘verbandje’ aangelegd), zat de ring precies in de weg. Nu, met het verwisselen van de tampon kwam de ring dus ook mee naar buiten. Komt dit wel vaker voor?

Doe ik iets niet goed en krijg je met het correct dubbel gebogen houden van de ring, ook binnenin, hem misschien beter en dieper waar ie hoort te zitten? Lijkt me toch niet juist dat ie mee naar buiten komt met de tampon. De kans dat ie in de wc-pot valt lijkt me dan toch inherent aanwezig.

Overigens betaal ik voor drie ringen ¤ 32,80 (Twente, Overijssel) en aangezien ik (nog) geen aanvullende verzekering heb, krijg ik van mijn zorgverzekeraar Amicon, slechts ¤ 50,= op jaarbasis vergoed. Beetje jammer om de (d)ringetjes dan ev. in de wc-pot te laten vallen..

Alvast bedankt voor ev. antwoorden !

Ps. Leuk Forum, erg informatief
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:04:55 #263
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_40496348
Het is geen handig dingetje om erin te doen maar meid : WAT Zit DAT zit!
En inderdaad. JE kan de ring makkelijk er mee uit halen als je een tampon in hebt. Da's geen punt hoor! Gewoon weer terug erin met dat spring-ding.
En uitkijken indd. dat ie niet in de plee valt. Dan moet je 'm echt grondig afspoelen

prijs is hier in Brabant hetzelfde hoor ....

Succes met de ring
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_40497889
Prijs is in heel NL hetzelfde voor zover ik weet, alleen datgene wat vergoed wordt kan variëren. Het is heel normaal dat de ring mee naar buiten komt met een tampon. Ik vind het dan ook geen prettige combin en draag gewoon helemaal geen tampons meer,simpel. De ring zit bij mij ook heel laag, zo laag zelfs dat ik hem soms voel als ik ga zitten. Dat is niet heel gek. Iet shoger is wel normaal, maar het kan geen kwaad als hij zo laag blijft zitten. Hierdoor zit hij dus ook in de weg als je een tampon indoet...
En als de nuva uit je vagina komt om wat voor reden dan ook kun je hem altijd met koud water afspoelen en terugdoen, ook dat is geen probleem.
I had a signature once. It was awful.
pi_40499439
Dankjewel voor de antwoorden !

‘Springding’, inderdaad.
Had ‘m eigenlijk iets soepeler verwacht, maar dat zal wel helemaal lastig inbrengen zijn.

Mag ik overigens niet hopen dat ie ergens in een openbaar toilet, waar de wasbak in een gemeenschappelijke ruimte staat, in de plee valt..

Máár laat ik niet op de zaken vooruit lopen. So far, so good.
Ben allang blij dat ik de ring niet voel zitten. Tenslotte moet je er toch telkenmale minstens drie weken aaneengesloten mee lopen en ev. mee kunnen:

  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:06:41 #266
521 ruby
Hell yeah!
pi_40506126
In het begin was ik ook para dat de ring eruit zou vallen als ik bijvoorbeeld aan het poepen was, maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurd. Dus die paranoia is nu wel over.
Maar ja, elke vagina is weer anders natuurlijk, dus ik kan niet beloven dat de ring er bij een ander nooit uit zal vallen.

Anders doe je je hand eronder als je naar de wc gaat.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40508124
zou je eigenlijk ook een soort van inbreng-ding hebben voor de nuvaring? Ik kan me zoiets voorstellen dat je dan zo'n buisje hebt (inbrenghuls) en dat je aan de bovenkant de ring erin doet en dan aan de onderkant iets omhoog moet drukken. Ik zie precies voor me hoe dat werkt, maar kan me niet meer herinneren of dat al bestaat.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:13:24 #268
521 ruby
Hell yeah!
pi_40510321
Je bedoelt net zo dingetje als bij een bepaalde tampon.
Hmm, ik heb er nog niet van gehoord, maar met een beetje knip- en plakwerk duw je je nuvaring er wel in. Je moet er gewoon een beetje handigheid in krijgen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40510678
quote:
Anders doe je je hand eronder als je naar de wc gaat.
Hè, gadver Ruby. Moet wel zeggen dat ik regelmatig even ‘toucheer’ om te checken of ie er echt nog wel zit, want ik voel ‘m dus verder echt niet. Moet ik nog even vertrouwen in krijgen, maar zal wel een kwestie van gewenning zijn.

Zat ik me gister ook nog te bedenken, Octopussy, of organon geen inbrenghulpmiddel kan ontwikkelen. Mss wat voor het Tv-programma: ‘Het beste idee van Nederland’? Maar hoe presenteer je zoiets.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:19:06 #270
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_40568442
Ik heb de ring nu 3 maanden gebruikt en hij bevalt me prima! Ik had veel eerder over moeten stappen
Wisten jullie trouwens dat je de Nuvaring ook online kunt bestellen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 augustus 2006 @ 12:20:53 #271
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40568495
welk probeelm hebben jullie dan met inbrengen.
dubbelvouwen naar binnen duwen los laten en met een vinger verder duwen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 12:43:47 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40569187
Als ie echt niet wil leg ik er een knoopje in Wat ik wel heb is dat ie aan het eind van de drie/vier weken weleens ontsnappingsneigingen vertoont Dan komt ie een stukje naar buiten dus. Maar met een knoop is dat zo weer opgelost
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_40575290
Ik ben nu dus maar 2 dagen ongesteld geweest..en echt heel weinig. Ik vertrouw dit voor geen meter, vorige maand al een zwangerschapstest gedaan, negatief (omdat ik toen doorbraakbloedingen kreeg).
Dit is exact als toen het ging toen (door de pil) zwanger werd van Sara...
Ben er goed zat van eigenlijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40583817
Mijn menstruatie duurt ook maar 3 dagen en dan ben ik er helemaal vanaf. Ik vond dit in het begin ook nogal vreemd, omdat ik voordat ik met de Nuvaring begon zeker 5 dagen bezig was.
pi_40586480
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:08 schreef Sabsie het volgende:
Mijn menstruatie duurt ook maar 3 dagen en dan ben ik er helemaal vanaf. Ik vond dit in het begin ook nogal vreemd, omdat ik voordat ik met de Nuvaring begon zeker 5 dagen bezig was.
Het was sowieso al wel korter hoor, maar het klopt nu gewoon niet, merk ik ook.. kan het niet echt uitleggen, maar ik heb hierna nog 1 ring en erna kap ik ermee denk ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40616080
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:09 schreef Fuente het volgende:

[..]

Het was sowieso al wel korter hoor, maar het klopt nu gewoon niet, merk ik ook.. kan het niet echt uitleggen, maar ik heb hierna nog 1 ring en erna kap ik ermee denk ik.
Ja, dat is dan gewoon een gevoel die je erbij hebt en zeker omdat jij al een keer zwanger bent geweest met de pil...... Ik zou het dan ook niet meer vertrouwen. Als je stopt met de ring, wat voor anticonceptie zou je dan willen? Er blijft niet zoveel meer over.....
pi_40620347
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef Sabsie het volgende:

[..]

Ja, dat is dan gewoon een gevoel die je erbij hebt en zeker omdat jij al een keer zwanger bent geweest met de pil...... Ik zou het dan ook niet meer vertrouwen. Als je stopt met de ring, wat voor anticonceptie zou je dan willen? Er blijft niet zoveel meer over.....
Ik heb nog geen flauw idee. Ik denk misschien toch iets van een mirena spiraal dan, al hoor je daar ook niet altijd positieve dingen over.
Moeilijk he? Dat gehannes met condooms heb ik geen zin in, de prikpil vind ik zelf te langdurig (kan lang duren voor je lijf weer op regel is erna), implanon is niet altijd betrouwbaar, pil wil ik niet meer, en de nuvaring was in het begin echt een succes, op de hoofdpijn na, maar wordt ook minder nu.
Nou ik heb nog 1 ring, die gebruik ik sowieso nog, en eens kijken hoe deze maand gaat dan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40651707
Ik kan het zo snel niet vinden in alle berichten hier, maar vraag me wel iets af.

Mijn vriendin heeft net haar eerste maand Nuvaring erop zitten. Ze verliest nu ineens veel minder bloed dan ze normaal gesproken doet (er is wel wat, maar het is echt heel weinig). We vragen ons af of dat normaal is. Hebben anderen dit ook gehad?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 18:28:14 #279
521 ruby
Hell yeah!
pi_40651848
Ja hoor, dat is heel normaal.
Zonder anticonceptie zoals de pil of de Nuvaring heb ik ook meer bloedverlies. Dus no worries.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40654078
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:28 schreef ruby het volgende:
Ja hoor, dat is heel normaal.
Zonder anticonceptie zoals de pil of de Nuvaring heb ik ook meer bloedverlies. Dus no worries.
Je bedoelt minder?
pi_40654092
Ow shit verkeerd gelezen
pi_40659392
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:28 schreef ruby het volgende:
Ja hoor, dat is heel normaal.
Zonder anticonceptie zoals de pil of de Nuvaring heb ik ook meer bloedverlies. Dus no worries.
OK, maar mijn vriendin was hiervoor aan de pil (Microgynon-30). Je zou dan dus verwachten dat het hetzelfde blijft, maar het is nu (pil -> Nuvaring) ineens veel minder geworden.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:13:18 #283
521 ruby
Hell yeah!
pi_40661408
Maak je maar geen zorgen, dit is heel gewoon. Mijn ongesteldheid stelt dankzij de Nuvaring ook niet veel voor. Alleen maar prettig.

Of is er iets niet helemaal goed gegaan waardoor je twijfelt?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 augustus 2006 @ 22:17:25 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40661669
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:33 schreef VincentB het volgende:

[..]

OK, maar mijn vriendin was hiervoor aan de pil (Microgynon-30). Je zou dan dus verwachten dat het hetzelfde blijft, maar het is nu (pil -> Nuvaring) ineens veel minder geworden.
hier ook veel minder last ervan
en houd er rekening mee er zit een groot verschil tussen ring en pil, door de vloeiende afgave van hormonen van de ring
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_40662335
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:13 schreef ruby het volgende:
Maak je maar geen zorgen, dit is heel gewoon. Mijn ongesteldheid stelt dankzij de Nuvaring ook niet veel voor. Alleen maar prettig.

Of is er iets niet helemaal goed gegaan waardoor je twijfelt?
Nee hoor, er is niet iets "niet goed" gegaan. Ze draagt de ring netjes zoals het hoort, dus ik neem aan dat ik me dan sowieso geen zorgen hoef te maken.

Maar het zal inderdaad wel te maken hebben met die vloeiende afgave van hormonen.
pi_40675173
Ik ben ook begonnen! De ervaring tot nu toe is heel positief, ik voel me veel beter (met pil: buikpijn, misselijk, koppijn 's avonds en vaak ook 's ochtends) nu! Ik vind die dingen alleen vreselijk duur, maar dat is acceptabel als mijn ervaring zo positief blijft..
Mon 'en!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 augustus 2006 @ 09:13:58 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40675980
morgen vroeg mag ie er weer in
zeg maar dag tegen de rotzooi, en de migraine

Het klopt bloempjuh dat het duur is, maar ik heb t er wel voor over, ik voel me zoveel beter, vind t prettig dat er continue afgave van hormonen zijn ipv van hormonenbommen te slikken en mijn menstruatie is een stuk minder heftig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_40684009
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:13 schreef Ynske het volgende:
morgen vroeg mag ie er weer in
zeg maar dag tegen de rotzooi, en de migraine

Het klopt bloempjuh dat het duur is, maar ik heb t er wel voor over, ik voel me zoveel beter, vind t prettig dat er continue afgave van hormonen zijn ipv van hormonenbommen te slikken en mijn menstruatie is een stuk minder heftig
Inderdaad, dat idee heb ik ook.
Mon 'en!
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:42:46 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_40811447
Sinds mijn operatie en mijn verlies van 60 kilo is mijn libido nagenoeg nul. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre mijn pil nog wordt opgenomen door mijn lichaam (lang verhaal). Zelf denk ik van wel, aangezien ik zonder pil altijd gigantisch bloedingen en krampen heb en nu niet.

Maar, afgelopen vrijdag heb ik een afspraak gehad bij een orthomoleculair arts en ze raadt me eigenlijk aan om te stoppen met de pil en over te stappen op Mirena of de Nuvaring.

In hoeverre helpt de Nuvaring ook tegen krampen en gigantische bloedingen en dergelijke? Aangezien jullie allemaal gebruikers zijn hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 augustus 2006 @ 22:50:55 #290
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40811890
Ik ben niet echt een maatstaf, want ik heb nergens last van. Alleen wisselt de bloeding nogal, ene maand veel, andere maand weinig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_40816998
Ik heb juist het gevoel dat ik nu meer last van buikpijn heb in het begin van m'n menstruatie dan toen ik de pil slikte. Verder ervaar ik geen nadelen met de ring, zeker niet in vergelijking met de pil. Ik verlies minder bloed en m'n menstruatie is korter.
Maar dat verschilt per persoon, eigenlijk kan je niet veel anders dan het gewoon te proberen. Je kunt altijd nog terug naar de pil toch?
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 augustus 2006 @ 07:59:24 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40820875
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:42 schreef Troel het volgende:
Sinds mijn operatie en mijn verlies van 60 kilo is mijn libido nagenoeg nul. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre mijn pil nog wordt opgenomen door mijn lichaam (lang verhaal). Zelf denk ik van wel, aangezien ik zonder pil altijd gigantisch bloedingen en krampen heb en nu niet.

Maar, afgelopen vrijdag heb ik een afspraak gehad bij een orthomoleculair arts en ze raadt me eigenlijk aan om te stoppen met de pil en over te stappen op Mirena of de Nuvaring.

In hoeverre helpt de Nuvaring ook tegen krampen en gigantische bloedingen en dergelijke? Aangezien jullie allemaal gebruikers zijn hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
bij mij is het bloeden een stuk terug gelopen dan wanneer ik geen anticonceptie of de pil gebruikte.... ik kan nu zegmaar volstaan met 1 doosje ob normaal comfort, terwijl er normaal ongeveer 1 1/2 tot 2 doosjes ob normaal erdoor heen gingen.
buikpijnen minder last van, maar soms is t er wel, maar op een niveau dat er gewoon mee om te gaan is.

en libido tja ik heb er meer zin in, vaker zin in, en geniet er dan ook veel meer van....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:39:28 #293
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_40835337
je kan er geen pijl op trekken of je er wel, geen of een beetje last van hebt. Dat verschilt per persoon
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_41101863
Hallo meiden,

Ik heb al heel veel aan dit forum gehad, alhoewel ik nooit zelf gepost heb.
Ik gebruik nu 1,5 jaar de nuvaring en heb nu besloten om er mee te stoppen.

Ik heb sinds de afgelopen 2 maanden last van allerlei klachten. Vorige maand dacht ik dat ik tegen een griepje aanhing. Want, ik had last van mijn maag, mijn rug en zere zware benen, mijn borsten deden pijn, ik was/ben ook steeds zo moe. Maar nu ik er weer last van heb, ben ik gaan terugtellen en lijkt het me geen toeval meer. Ik voel me nu ook helemaal lamlendig. Alles doet me zeer. En dat terwijl ik pas volgende week de nuvaring er uit moet halen!

En ik was zo tevreden over de nuvaring. Alhoewel ik niet door kon ringen, ik ben toen een keer 2 weken ongesteld geweest. Ook kon ik hem geen 4 weken inhouden.
Wat ik ook wat minder vond is, dat ik na enkele maanden allemaal puistjes kreeg op mijn voorhoofd, terwijl ik een droge huid heb en nooit puistjes heb gehad! Maar ja, dat nam ik maar voor lief, heb toch een lok haar er voor hangen. Maar sinds de laatste week is mijn haar ook ineens na een dag al vet, terwijl ik dat ook nooit had. (dit hoeft er natuurlijk niet van te komen)

Je gaat je trouwens wel ineens allerlei dingen bedenken nu je deze klachten hebt, want eigenlijk voel ik me al sinds januari niet meer fit, maar dat weet ik aan mijn drukke baan, en dat ik het niet naar mijn zin had in die baan.

Ik vind het heel jammer dat ik moet overstappen, maar dit vind ik ook niks. Ik heb vandaag de ring er uit gehaald en ga beginnen met de Yasmin. Ze zeggen dat dat ook een lichte pil is. Ik hoop dat ik me binnenkort beter ga voelen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer zijn die na een jaar of langer klachten kregen.

Ik heb nu wel 2 nuvaringen over, misschien dat iemand van jullie ze wil hebben??

Groetjes Bianca
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:27:59 #295
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41105463
ook al is een a.c.pil nog zó licht. Zo licht als nuvaring zal een pil nooit zijn. Het blijft een stoot hormonen wat je steeds elke 24 uur je lichaam binnen jaagt.
Ik vind overigens niet dat je 'alle' klachten die je hier op somt, kunt wijden aan de nuvaring.
Doorringen is je niet gelukt. Okay ... 2 weken ongsteld is niet normaal maar dan ring je toch niet door?
Die puistjes hoeven ook niet van de ring te komen. Je lichaam telt onnoemelijk veel verschilldende hormonen. Wie beweert jou dat het komt van de hormoonafgifte van de nuvaring?
Ineens niet fit zijn vanaf een bepaalde tijd terwijl je dat daarvoor nooit moeheidsklachten hebt gehad telt, lijkt mij, ook niet mee.
Dan blijvt dus alleen die 2 weken ongesteldheid over na het doorrringen. Dan ring je toch niet door en las je na 3 of 4 weken meteen een ringstop in?

Nee, dank je! ik neem liever geen ringen van iemand anders aan ook al zijn ze hygienisch verpakt en wel. Ik heb liever dat mijn arts weet hoe lang en hoe vaak ik iets gebruik.

Succes met de pil
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_41122329
Bianci, ik herken jouw klachten juist wel! Vooral dat futloze gevoel, constant moe zijn en er niet tegenop kunnen slapen herken ik. Hoe is het eigenlijk met jouw libido? Bij mij was het dus compleet weg, dat was voor mij eigenlijk de doorslaggevende factor om te stoppen met de ring.
Pearly heeft ook wel gelijk, je kunt (nu) niet al die klachten aan de ring toeschrijven. Als je een tijdje stopt en het gaat ineens beter, dan natuurljk wel. Dat was bij mij het geval. (ik heb 5 maanden geen hormonale ac gebruikt)

Ik hoop dat het bij jou wel goed gaat met de Yasmin, maar als de klachten blijven zou ik, als ik jou was, eens een tijdje zonder proberen. Dan kom je er vanzelf achter of het aan de hormonen ligt, er kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn.
Bij mij ging het met de Yasmin ook niet goed. Als je binnen een maand een cupmaat groter hebt moet je er niet raar van opkijken! Ik kreeg ook last van mijn maag en onwijze hoofdpijn. Ook kreeg ik last van mijn ogen maar dat is nu (2 maanden later) nog niet over dus dat zal wel ergens anders aan liggen. (als je dat al genoeg ellende vind moet je vooral wegblijven uit het yasmin topic! )

Na slechte ervaringen met Microgynon 30, Femodeen, Mirena, Nuvaring, Diane en Yasmin kan ik dus ook niet echt meer zeggen dat het aan de ac ligt, maar het ligt dus aan mij; ik kan gewoon niet tegen de hormonen. Een koperspiraaltje voor mij dus...
pi_41126651
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:45 schreef Bianci76 het volgende:
Hallo meiden,

(....)

Ik heb sinds de afgelopen 2 maanden last van allerlei klachten. Vorige maand dacht ik dat ik tegen een griepje aanhing. Want, ik had last van mijn maag, mijn rug en zere zware benen, mijn borsten deden pijn, ik was/ben ook steeds zo moe. Maar nu ik er weer last van heb, ben ik gaan terugtellen en lijkt het me geen toeval meer. Ik voel me nu ook helemaal lamlendig. Alles doet me zeer. En dat terwijl ik pas volgende week de nuvaring er uit moet halen!

En ik was zo tevreden over de nuvaring. Alhoewel ik niet door kon ringen, ik ben toen een keer 2 weken ongesteld geweest. Ook kon ik hem geen 4 weken inhouden.

(.....)

Groetjes Bianca
Bianca, ik herken helemaal wat ik hoerboven gequote heb. Alleen ik had het na drie maanden al. Heel gek. Ik ben ermee gestopt en heb nu nergens last meer van. En idd, de nuvaring was ideaal. Jammer.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_41136444
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:50 schreef flutterbye het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jouw libido? Bij mij was het dus compleet weg, dat was voor mij eigenlijk de doorslaggevende factor om te stoppen met de ring.
Dat is wel een beetje vreemd. Dus omdat iemand je er iemand ánders bij benadelt ga je ergens mee stoppen? Ik zou puur naar mijn eigen klachten kijken in zo'n geval. Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...
I had a signature once. It was awful.
pi_41137727
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:27 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje vreemd. Dus omdat iemand je er iemand ánders bij benadelt ga je ergens mee stoppen? Ik zou puur naar mijn eigen klachten kijken in zo'n geval. Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...
enig idee wat een laag libido zou kunnen doen met je relatie?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 19:20:03 #300
43556 miss_dynastie
pi_41138109
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...
Mijn libido is ook een stuk minder, maar ik vind dat toch echt ook mijn probleem. Los van de gevolgen die het zou kunnen hebben voor je relatie (hier geen problemen hoor), zou ik zelf ook wel blij zijn met wat meer seksdrive. Maar voorlopig ga ik er nog mee door, dus, omdat ik niet echt betere alternatieven zie.
pi_41142497
Nou van mijn libido had ik geen last. (al moet ik nu niet aan seks denken, maar dat komt omdat ik nog steeds wat last van mijn maag heb. En ik ben "half" single op het moment, maar dat is weer een heel ander verhaal, dus heb niet zoveel seks op t moment )

Ik ben laatst ineens binnen een week een paar kilo aangekomen! dacht er eigenlijk niet zo bij na, dat dat ook van de ring zou kunnen komen. Ik kon niet zo makkelijk naar de wc, dus dacht dat het daar aan lag. Maar vond het eigenlijk wel raar hoor, dat ik zo snel een paar kilo aangekomen was, want ik at niet meer dan anders.

Ik heb ook van mijn 15e tot mijn 24e de microgynon geslikt. Ben er toen mee gestopt, omdat ik bezig was met homeopathie. Wist niet wat me overkwam, ik was altijd zo'n nuchtere meid, maar ben sinds ik met microgynon ben gestopt ineens veel emotioneler geworden. De microgynon vlakte dus mijn gevoelens af. Dus die wil ik niet meer slikken.

Ik ben iets van 5 jaar pilloos geweest, dus ik weet hoe het is zonder hormonen. veel beter . Maar als je niet zwanger wilt worden, moet je wel wat he.

Zie er aan de ene kant ook wel wat tegenop om nu weer meer hormonen in mijn lichaam te krijgen, hoor. maar ja ik zal wel zien hoe het gaat. Maar zoals nu is ook niks. Ik ben gisteren zelfs thuis gebleven van mijn werk. Het gaat nu gelukkig weer wat beter (heb gistermorgen de nuvaring eruit gehaald.)

Zal jullie wel even op de hoogte houden, of ik me nu echt beter ga voelen.

Groetjes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')