abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 15 mei 2006 @ 20:40:17 #1
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37855651
Huidverzorging voor de heren (deeltje 11)!

Het vervolg van Huidverzorging voor de heren (deeltje 10)



Alle voorgaande delen:
Huidverzorging voor de heren (deeltje 1)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 2)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 4)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 5)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 6)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 7)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 8)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 9)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 10)

7 stappen plan voor perfecte gezichtsreiniging en verzorging:
1 - Reinigen
2 - Scrubben/Masker
3 - Scheren
4 - Toner
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Oogcreme
7 - Hydrateren/beschermen

* Stap 1 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een facewash.
* Stap 2 wordt 1 keer in de week gedaan met een scrubcreme, -gel en/of gezichtsmasker.
* Stap 3 kan met scheerschuim, -zeep, -creme, -gel en/of scheerolie gedaan worden.
* Stap 4 wordt met een wattenschijfje gedaan, deze stap is voor mannen optioneel.
* Stap 5 wordt dagelijks of om de dag met Salicylzuur en/of Glycolzuur gedaan.
* Stap 6 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een oogcreme, eventueel met SPF factor.
* Stap 7 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een gezichts- en/of zonnebrandcreme.

!!Naar wens kunnen 1 of meerdere van de bovenstaande stappen weggelaten worden en kan je doorgaan met de daaropvolgende stap.

Enkele bekende huidverzorgingslijnen voor mannen:
Lab Series for Men
md formulations MEN
Paula's Choice Men's Skincare
Montagne Jeunesse for Men
Vichy Homme
Biotherm Homme
Babor for Men
Shiseido Men
Zirh
Boss Skin
Phytomer Homme
Lancome Homme
Clarins Men
Clinique for Men
Nickel
Annemarie Borlind For Men
L'oreal Men Expert
Nivea for Men
Sanex for Men
Etos Man
Kenmen
Hildegard Braukmann Men Care
Juvena Discover for Men
Declaré Men
Guinot Très Homme
Transvital for Men
Molton Brown Men's Grooming
Gillette Complete Skincare
Men-U
Peter Thomas Roth
SENS
Baxter of California
Anthony Logistics For Men
Menaji
Menscience
VitaMan
Male Species
La Prairie for Men
Sothys Homme
Neutrogena Men
Osmotics Male
Billy Jealousy
Decleor Paris Homme
Kiehl's for Men
Adidas Active Skin Care

Winkels die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:
ICI Paris XL
Parfumerie Douglas
De Bijenkorf
V&D

Diverse online shops die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:

Nederland:
Drogisterij.net
Homme d'Or
Reddingfield
Paula's Choice

Engeland:
Mankind
Metro-sexual
Escentual
BuyCosmetics
Revitalise UK
Boots
Carter and Bond
Gentlemen's Tonic
HQhair
Jason Shankey
Mgender
The Gentleman´s Shop

Duitsland:
Douglas
Cojito Shop
BeautyNET
Mehr-Kosmetikshop

België:
Made4Man
Christophar Apotheek

Zwitserland:
Mens Beautyshop

Hong Kong:
StrawberryNET

Amerika:
Men Essentials
Grooming Lounge
Cosmetic Mall
SkinStore
Beauty Bridge
Essential Day Spa
DermStore
eGentlemen
Sephora
Nordstrom

Bekende drogisterijen die huidverzorgingsproducten verkopen:
Etos
Kruidvat
DA
Trekpleister
De Tuinen
Schlecker

Professionele scheerproducten en tips voor perfect scheren:
Scheerwinkel Flanderhijn
Barbershop Classics The Shaving Shop
Badger & Blade
Razorblades
King of Shaves
The Art of Shaving
Classic Shaving
Quick Shave
Style & Grooming
The Executive Shaving Company
Haircuts for Men

Een aantal interessante websites:
Nederlandse Cosmetica Vereniging
The European Cosmetic Toiletry And Perfumery Association
The American Cosmetic, Toiletry and Fragrance Association
Cosmetic Ingredient Dictionary
Database of Comedogenic and Irritating Ingredients
Skin Care Facts & Tips
Informatie over BHA en AHA's (Beta Hydroxy Acid & Alpha Hydroxy Acids)
Essential Day Spa Forum
Adversus mannentrends
Smart Skincare
Mankind Forum
MakeupAlley
The Cosmetics Cop
Trendystyle
Basenotes Community
Dermatology Times
Dermadoctor
Dermatology About
Microdermabrasie
Chemische peeling
Laser behandelingen
Huidaandoeningen
Huidziekten
Acne.org
Acne.com

Schadelijke stoffen in huidverzorgingsproducten? Lees hier meer:
Greenpeace
Ben jij gifvrij?
Milieudefensie
Zon jij gifvrij?
Environmental Working Group (EWG)
Organic Natural Health
Center for Disease Control and Prevention (CDC)
Chemical Body Burden

Natuurlijke huidverzorgingsproducten met een minimum aan schadelijke stoffen:
Lush
Dr. Hauschka
Annemarie Borlind
Weleda
De Tuinen
Lavera
Creatiqe
Lavendula Natuurdrogist
Sensitive Shop
Midgaard Shop

* Deze natuurlijke huidverzorgingsproducten zijn over het algemeen makkelijk in Nederland te verkrijgen, o.a. via reformhuizen, de betere drogisterijen, natuurwinkels en via het internet!

Alle heren en uiteraard ook dames zijn welkom!

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 15 mei 2006 @ 20:41:17 #2
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37855684
Ik heb diverse secties in de openingspost een update gegeven:

- Het stappenplan is veranderd.
- Een aantal nieuwe mannenlijnen toegevoegd.
- Diverse online webshops toegevoegd.
- Een aantal links toegevoegd bij de scheersectie.
- Onder de sectie "Een aantal interessante websites" zijn diverse links toegevoegd.

Have fun!

[ Bericht 3% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 15-05-2006 20:54:08 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37855958
@ Yake:

Ik had de site al even gecheckt. Er staat wel goed uitgelegd hoeveel BP je moet gebruiken en hoe je het dient op te bouwen, maar ik geraak er niet goed aan uit hoe ik het moet aanbrengen: opsmeren of lichtjes inmasseren (?). Ik gebruik trouwens een gel van 5%.

Eén enkel productje als diacneal zal voor mij niet voldoende zijn. Ik heb wel veel minder last dan vroeger van puistjes met een wit topje. Maar de laatste maanden zijn het eerder rode boebels, echte ontstekingen. Volgens mij voor een groot aandeel veroorzaakt door een scheurbeert. Maar los daarvan zouden ze waarschijnlijk ook wel eens opkomen.

p.s.: Ik heb geen gevoelige huid (geen roodheid of irritatie, enz.), wel een huid extreem gevoelig aan uitdrogende producten.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:56:19 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37856177
Hee, zag net reclame voor spul tegen wallen onder je ogen en vroeg me af... werken dat soort dingen echt? Kan je de huid rond je ogen verstevigen en hoe werkt dat op lange termijn? Kan je niet juist meer rimpels krijgen omdat je de huid kunstmatig strakker trekt of vertraag je ook meteen de veroudering en blijven rimpels juist langer weg bij regelmatig gebruik?

(tevens tvp )
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:56:23 #5
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37856181
Mooie OP (verkapte tvp)
pi_37856219
Nou, check die filmpjes voor hoe je het aanbrengt. Ik kan het je wel gaan uitleggen maar op die site staat het al helemaal goed . Ik masseer tegenwoordig grote hoeveelheden snachts in mijn huid van Dan Kern's (die gast van acne.org) in mijn huid. Deze BP is door de samenstelling nog een stuk milder.

Ook effe een paar minuutjes pauze houden tussen de stappen; wassen; bp aanbrengen; moisturizen. En heel huidvriendelijk/rustig/lief-voor-je-huid beginnen . Maar goed, staat allemaal op www.acne.org.
pi_37856279
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:56 schreef Flurry het volgende:
Hee, zag net reclame voor spul tegen wallen onder je ogen en vroeg me af... werken dat soort dingen echt? Kan je de huid rond je ogen verstevigen en hoe werkt dat op lange termijn? Kan je niet juist meer rimpels krijgen omdat je de huid kunstmatig strakker trekt of vertraag je ook meteen de veroudering en blijven rimpels juist langer weg bij regelmatig gebruik?

(tevens tvp )
Sommige dingetjes voor de ogen werken wel. Voor wallen schijnen echter ook een heleboel hele simpele truckjes te werken zoals een ijskoude eetlepel ofzo. Check eens www.omaweetraad.nl.
pi_37856352
nog een drogisterij, minder bekend in Nederland. Vaak mega aanbiedingen. http://www.savers.nl/
There's no place like 127.0.0.1
  maandag 15 mei 2006 @ 21:04:28 #9
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37856536
Diverse cosmetica bedrijven met hun dochterbedrijven:

L'Oreal:
- Garnier
- Maybelline
- Lancome
- Biotherm
- Kiehl's
- Vichy
- La Roch-Posay
- SkinCeuticals

Shiseido:
- Zirh

Estee Lauder:
- Lab Series

Beiersdorf:
- Nivea Visage
- Eucerin
- La Prairie

etc.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37856561
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:57 schreef Yake het volgende:
Nou, check die filmpjes voor hoe je het aanbrengt. Ik kan het je wel gaan uitleggen maar op die site staat het al helemaal goed . Ik masseer tegenwoordig grote hoeveelheden snachts in mijn huid van Dan Kern's (die gast van acne.org) in mijn huid. Deze BP is door de samenstelling nog een stuk milder.

Ook effe een paar minuutjes pauze houden tussen de stappen; wassen; bp aanbrengen; moisturizen. En heel huidvriendelijk/rustig/lief-voor-je-huid beginnen . Maar goed, staat allemaal op www.acne.org.
Wel heel bizar hoe die kerel zijn facewash gebruikt. Kan mij onmogelijk inbeelden wat voor zin een facewash dan nog heeft? Hij brengt hem exact 5sec. aan en spoelt hem onmiddellijk weer af.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:12:30 #11
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37856936
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:56 schreef Flurry het volgende:
Hee, zag net reclame voor spul tegen wallen onder je ogen en vroeg me af... werken dat soort dingen echt? Kan je de huid rond je ogen verstevigen en hoe werkt dat op lange termijn? Kan je niet juist meer rimpels krijgen omdat je de huid kunstmatig strakker trekt of vertraag je ook meteen de veroudering en blijven rimpels juist langer weg bij regelmatig gebruik?

(tevens tvp )
Verwacht er maar niet te veel van. Sperti (aambeienzalf) schijnt ook heel goed tegen wallen te werken.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 15 mei 2006 @ 21:14:03 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37857019
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:00 schreef harryharry het volgende:
nog een drogisterij, minder bekend in Nederland. Vaak mega aanbiedingen. http://www.savers.nl/
Die hebben wij hier ook in Groningen, als het goed is werken zij samen met de Trekpleister.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 15 mei 2006 @ 21:21:37 #13
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37857383
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:05 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Wel heel bizar hoe die kerel zijn facewash gebruikt. Kan mij onmogelijk inbeelden wat voor zin een facewash dan nog heeft? Hij brengt hem exact 5sec. aan en spoelt hem onmiddellijk weer af.
Wat verwacht jij dan precies van een facewash?

Een facewash gebruik je alleen voor het reinigen en dat hoeft echt geen minuten te duren, hoe korter hoe beter.

Ik ben het trouwens wel eens met Yake, op die site van acne.org doet hij het echt heel duidelijk voor.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 15 mei 2006 @ 22:39:14 #14
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_37861183
Zie ik die gast zeep gebruiken, of is dat zo'n zeepvrij wastablet? Ik laat m'n reinigingsgel op m'n gezicht schuimen en doe er aanzienlijk langer over om m'n gezicht te wassen. Het komt me een beetje te gehaast over in dat filmpje.

Een reinigingsproduct kan ook actieve bestanddelen zoals salicylzuur bevatten. Als je Paula moet geloven doet het niets, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
pi_37863435
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:57 schreef Yake het volgende:
Nou, check die filmpjes voor hoe je het aanbrengt.[...]
Die kerel gebruikt aardig veel BP als je het mij vraagt. Ik meen dat in de handleiding staat dat je een dun laagje moet aanbrengen.
Ook masseert hij het spul aardig lang in.
pi_37874060
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Die hebben wij hier ook in Groningen, als het goed is werken zij samen met de Trekpleister.
Kruitvat, Trekpleister en Savers zijn formules van 1 en dezelfde organisatie AS Watson.
There's no place like 127.0.0.1
pi_37882246
Ik had laatst bij de Douglas/ici Paris wat proefcremés gehaald om irritatie ná het scheren (rode bultjes etc) te voorkomen! Ik heb die cremes toen paar x geprobeerd (kostte rond de 30 euro) en de dag erna merkte ik dat mijn huid er (nadat ik zo'n creme had opgesmeerd) er héél mooi en glad en vooral gezond uitzag!

Nu weet ik niet meer welk merk etc het was, maar daarom vraag ik het hier:

Wat is een goede scrub/ of creme waarbij de écht resultaat ziet en waarvan je huid écht mooi glad/gezond eruit komt te zien! IEmand tips/ervaringen ofsow?

THX
Haleloeja
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:31:18 #18
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37887991
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:17 schreef Gelderland het volgende:
Ik had laatst bij de Douglas/ici Paris wat proefcremés gehaald om irritatie ná het scheren (rode bultjes etc) te voorkomen! Ik heb die cremes toen paar x geprobeerd (kostte rond de 30 euro) en de dag erna merkte ik dat mijn huid er (nadat ik zo'n creme had opgesmeerd) er héél mooi en glad en vooral gezond uitzag!

Nu weet ik niet meer welk merk etc het was, maar daarom vraag ik het hier:
In de openingspost staan 45 mannenlijnen vermeld, misschien staat die daartussen?
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:17 schreef Gelderland het volgende:
Wat is een goede scrub/ of creme waarbij de écht resultaat ziet en waarvan je huid écht mooi glad/gezond eruit komt te zien! IEmand tips/ervaringen ofsow?

THX
Voordat je dat effect krijgt ben je wel 1 a 2 maand verder en met scrubben alleen kom je er niet, het gaat om het totaal plaatje wat je doet, zie daarvoor het stappenplan in de openingspost:

De volgende stappen zijn eigenlijk wel essentieel:
1 - Reinigen
2 - Scrubben
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
7 - Hydrateren/beschermen

Als je stap 5 zou doen, dan heb je stap 2 in principe niet of heel weinig nodig.

Wat betreft goeie scrubs, veel mensen zijn aardig tevreden over de scrubs van Nivea, ook over Bioterm Homme scrubs heb ik goede dingen gelezen. Zelf vind ik de Lab Series scrub wel relax, alleen de menthol die erin zit vind ik dan weer jammer.

Shiseido Men heeft een hele milde scrub die veel mensen vaak te mild vinden, Lancaster heeft ook een hele milde scrub. Beide heb ik geprobeerd en beide zou ik ze niet weer kopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 16-05-2006 19:42:32 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:20:31 #19
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37889708
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:35 schreef Yake het volgende:
Een duurder product is niet perse beter. Serieus, van de meeste producten staat de prijs vast vanwege de marketing, waar het bedrijf het product wil plaatsen en wat voor een imago het het wil laten hebben.
Daar heb je helemaal gelijk in, prijzen staan idd vaak vast. Maar op zich valt er wel wat voor een hoge of lage prijs te zeggen.

Producten die absurd goedkoop zijn gebruiken vaak goedkope en kwalitatief minder goede ingredienten of ze gebruiken ingredienten die allang achterhaald zijn en inmiddels zijn vervangen door betere ingredienten. Simpelweg omdat ze zo goedkoop zijn zal je niet vaak echte goede en voldoende hooggedoseerde ingredienten in dit soort producten terugvinden, omdat de prijs dit niet toelaat. Uitzonderingen daargelaten, maar die zijn wel zeldzaam.

Producten die wat duurder zijn laten het vaak toe om ook wat duurdere en kwalitatief betere ingredienten te gebruiken. Sommige ingredienten zijn nou eenmaal prijzig om verschillende redenen, zoals het onderzoeken, testen, ontwikkelen en stabiliseren van ingredienten. Maar aangezien de cosmetica-industrie graag misbruik maakt van consumenten, wordt je regelmatig verneukt als het om de prijs/kwaliteit verhouding gaat. Daarom is enige achtergrond kennis van cosmetica en huidverzorging een must om geen miskopen te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 16-05-2006 22:20:22 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37890070
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Wat verwacht jij dan precies van een facewash?

Een facewash gebruik je alleen voor het reinigen en dat hoeft echt geen minuten te duren, hoe korter hoe beter.

Ik ben het trouwens wel eens met Yake, op die site van acne.org doet hij het echt heel duidelijk voor.
Nee dat het geen minuten hoeft te duren weet ik wel. Maar om het nu te doen in exact 5 seconden? Dat lijkt me toch belachelijk kort.
pi_37890190
@2low:

Ik heb gisteren het bedrag overgeschreven naar Paula's Choice.

Nu, bijna 30uur later staat de status van mijn bestelling nog steeds op 'pending'. Is dit normaal? Was dit bij jou ook zo?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:18:31 #22
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37895052
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:33 schreef FaceWash het volgende:
@2low:

Ik heb gisteren het bedrag overgeschreven naar Paula's Choice.

Nu, bijna 30uur later staat de status van mijn bestelling nog steeds op 'pending'. Is dit normaal? Was dit bij jou ook zo?
Overmaken van bank naar bank duurt meestal zo'n 2 tot 3 dagen, ik heb het via creditcard gedaan en dan hebben ze het geld meteen. Dus heb geduld.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 16-05-2006 22:32:59 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37901169
2low4zero:

Die jongen waarvoor ik die reply maakte had niet zo'n hoge eisen, zo bleek uit zijn post. Hij vroeg naar iets wat zijn huid een beetje hydrateerde terwijl het eventueel ook ervoor zorgt dat hij daarna geen vette huid krijgt. Daarnaast wilde hij dat zijn huid er wat 'levendiger' uitziet. Nou, wil je echt een levendigere huid krijgen dan ben je niet zomaar klaar met een productje maar met die eerste 2 eisen -hydrateren en niet te vette huid krijgen/matteren- met daarboven op een wat frissere huid zullen een heeeeeeeeleboel producten het nog best goed doen, zoals die Nivea vochtinbrengende creme voor de vette huid, die ik aanraadde.
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:06:27 #24
137326 JohnDoeTeh2nd
y Helo thar Biatches
pi_37927414
Ik heb de cleansing foam van Shiseido en de Emulsing Moisturizer al in huis Morgenvroeg begin ik ermee

Wel prijzig inderdaad Maar ja mischien is het dat wel waard.
It is Purpose That Created us
pi_37933199
Hoi iedereen, heb het forum hier wat gevolgd en dan nu mijn eerste post ;-) en heb mij ook de producten van Paula's Choice aangeschaft. Ik heb een heel vettige huid in de T-zone en wat droge plekken soms op de wangen. Niet altijd wel. Ik heb ook snel last van acne, niet zo heel erg wel. Meer rode punten die heel traag weggaan, soms heel grote ook.
Tot nu toe bevallen ze wel goed haar produken, maar die glimmende schijn krijg ik wel niet weg.
Ben al paar keer bij dermatologe geweest en die schreef mij altijd een reinigende lotion en dan een matterende creme voor. Van Uriage en Bioderma. Zijn merken die ik hier nog niet echt heb zien passeren. Die gaan altijd wel even goed, maar dan na een tidje dan krijg ik eigenlijk nog meer uitslag.
Tot nu toe blijft het binnen de perken met paula's choice produkten. Die non-greasy sunprotector vind ik wel nogal plakkering, is dat bij jullie ook. En geeft ook een heel vervelende glans af.
Je hoort het al ik heb het meeste problemen met die glans op mijn gezicht, het lijkt soms wel dat je niet gewassen bent.

groetjes
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')