abonnement Unibet Coolblue
pi_38763102
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waar je op moet letten:

De diameter van de cirkel van de (bij een racefiets 5) bladboutjes is niet bij alle merken hetzelfde.

Hééél vroegâh had je 144mm.

Campagnolo heeft standaard 135mm.
Shimano heeft standaar 130mm.
De standaard voor 'Compact' is 110mm. (o.a. Shimano Compact en merken als FSA, Truvativ etc)
Campagnolo 'compact' heeft weer een iets andere maat, ik dacht 112mm.

Voor 130mm levert Shimano bladen vanaf 39 tanden, Specialités TA heeft vanaf 38.

Voor 135mm heb je vanaf 39 tands.

Compact is (van TA) verkrijgbaar vanaf 33 tands.


Van Shimano en Campa hebben de meeste dealers alleen 39, 42 en 52 en 53.

Specialités TA heeft werkelijk álle maten (b.v. 46 binnenblad of 48 of 54 buitenblad etc) en alle diameters.
keedan, blijven leren kan nooit kwaad , maar ik bedoelde eigenlijk de bladen aan de achterkant (zul je net zien dat dat geen bladen heten... ). Maar in ieder geval al bedankt!

Ik vraag me dus af als ik zelf een setje samenstel, of er dan bladen van elk aantal tandjes tussen de 13 en 26 ofzoiets zijn...
  zondag 11 juni 2006 @ 22:24:50 #52
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38763145
yep; maar je bent fors duurder uit dan een kant en klare cassette te kopen:)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 11 juni 2006 @ 22:43:03 #53
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38763864
Maar er zijn al een heleboel verschillende cassettes te koop.

b.v. 11-21, 12-21, 12-23, 13-13, 12-25, 12-27 etc
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38764129
Leuk topic! Ik ben overgestapt van hardlopen op 'n combinatie van wielrennen en skaten, en ben in dat eerste nog niet erg goed....gisteren naar de Posbank geweest, viel tegen bij 35 graden! Ik merk dat ik wel genoeg basisconditie heb om 'n paar uur aan de gang te blijven, en m'n benen kunnen na al dat hardlopen best wel wat, maar ik moet echt wennen aan de zit, krijg op den duur last van nek & schouders (en nee, dat komt niet omdat m'n fiets niet goed staat afgesteld, daar hebben we inmiddels al genoeg mee geexperimenteerd en het staat nu echt wel goed, het is gewoon 'n kwestie van gewenning vermoed ik. Krijg ook ondanks het zeem na 'n paar uur last van zadelpijn, dat schijnt ook beter te worden naarmate je meer kilometers hebt gemaakt.)

Kortom: ik krijg er na 'n paar uur fietsen geen last van dat ik moe ben of m'n conditie me in de steek laat, ik krijg gewoon overal pijntjes en da's irritant. Ik blijf stug doorgaan (en afwisselen met skaten), uiteindelijk fiets ik iedereen eruit
  zondag 11 juni 2006 @ 23:00:09 #55
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38764623
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:49 schreef thaleia het volgende:
Leuk topic! Ik ben overgestapt van hardlopen op 'n combinatie van wielrennen en skaten, en ben in dat eerste nog niet erg goed....gisteren naar de Posbank geweest, viel tegen bij 35 graden! Ik merk dat ik wel genoeg basisconditie heb om 'n paar uur aan de gang te blijven, en m'n benen kunnen na al dat hardlopen best wel wat, maar ik moet echt wennen aan de zit, krijg op den duur last van nek & schouders (en nee, dat komt niet omdat m'n fiets niet goed staat afgesteld, daar hebben we inmiddels al genoeg mee geexperimenteerd en het staat nu echt wel goed, het is gewoon 'n kwestie van gewenning vermoed ik. Krijg ook ondanks het zeem na 'n paar uur last van zadelpijn, dat schijnt ook beter te worden naarmate je meer kilometers hebt gemaakt.)
Dat went inderdaad allemaal.

Alhoewel ook na gewenning de rug nog zeer kan doen bij lange en erg intensieve tochten. Maar dan kan alles pijn gaan doen, dus dat hoort erbi j;).
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 23:19:06 #56
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38765313
hoe trainen jullie snelheid? ik doe nu intervallen erbij of kop over kop met een maat. achter de brommer is helaas geen optie. zijn er nog goeie fora voor wielrenners btw? dit topic is toppie maar beetje stilletjes
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zondag 11 juni 2006 @ 23:24:14 #57
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38765519
35 graden gisteren? dan heb ik zeker iets gemist ,kwik is volgens KNMI totaan 28 gekomen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 11 juni 2006 @ 23:26:32 #58
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38765605
heb dat op snelheid trainen altijd appart gevonden...wat is de meerwaarde om achter een brommer te hangen in die heerlijke aroma van uilaatgasten? je hoeft niet harder te fietsen (in de zin van; je HR ligt niet hoger omdat dat gemotoriseerde geval je uit de wind houd)

wil je snelheid en kracht? tijdritten, eens per week een tijdrit van 30-60 minuten inplannen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 11 juni 2006 @ 23:31:06 #59
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38765786
'Trapgevoel' is bij hoge snelheid anders. En psychologisch is het veel makkelijker om in een groep of achter iemand aan intensief te trainen dan alleen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 11 juni 2006 @ 23:31:08 #60
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38765787
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:19 schreef el_salvador het volgende:
hoe trainen jullie snelheid? ik doe nu intervallen erbij of kop over kop met een maat. achter de brommer is helaas geen optie. zijn er nog goeie fora voor wielrenners btw? dit topic is toppie maar beetje stilletjes
Trainingswedstrijden.
De meeste wielerclubs hebben een eigen parkoers, waar ze van april-september wedstijdjes houden op een doordeweekse avond.
in a crowd you lose humanity
pi_38765813
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:24 schreef Scighera het volgende:
35 graden gisteren? dan heb ik zeker iets gemist ,kwik is volgens KNMI totaan 28 gekomen
Het VOELDE als 35 toen ik zwetend & puffend aan die beklimming bezig was
  zondag 11 juni 2006 @ 23:35:12 #62
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38765931
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
'Trapgevoel' is bij hoge snelheid anders. En psychologisch is het veel makkelijker om in een groep of achter iemand aan intensief te trainen dan alleen.
Precies. Plus als je wedstrijden rijdt, heb je het wel nodig om op een of andere manier op snelheid te trainen.
Als ik een week in de bergen ben geweest, merk ik altijd dat ik meer moeite heb met hogere snelheden. De kracht heb je dan wel, maar met hogere snelheid moet je (ik tenminste wel) (nog) meer op souplesse rijden. Sinds ik een cadansmetertje heb, heb ik gemerkt dat ik bij hoge snelheden (boven de 45) een trapfrequentie van 100 al als zwaar trappen vind aanvoelen, terwijl ik als ik 30 rijd, diezelfde trapfrequentie als pure souplesse aanvoelt.
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 23:35:45 #63
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38765954
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef thaleia het volgende:

[..]

Het VOELDE als 35 toen ik zwetend & puffend aan die beklimming bezig was
Dat kan het boven het asfalt ook best geweest zijn.
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 23:42:26 #64
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38766108
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:35 schreef Wombcat het volgende:
Sinds ik een cadansmetertje heb, heb ik gemerkt dat ik bij hoge snelheden (boven de 45) een trapfrequentie van 100 al als zwaar trappen vind aanvoelen, terwijl ik als ik 30 rijd, diezelfde trapfrequentie als pure souplesse aanvoelt.
Idd.
Hoe hoger het vermogen dat je levert, hoe hoger de optimale trapfrequentie.

Bij dat soort trainingswedstrijdjes zit ik regelmatig aan 115-120 rpm. FlightDeck
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 11 juni 2006 @ 23:55:29 #65
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38766509
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]
Bij dat soort trainingswedstrijdjes zit ik regelmatig aan 115-120 rpm. FlightDeck
Regelmatig wil ik niet beweren, maar als ik zo snel effe kijk naar mijn wedstrijden van de laatste tijd, zit ik meestal toch wel op een maximale trapfrequentie van iets boven de 120. Met name bij aanzetten na een bocht komt 'ie rond de 110-115. Gaat 't wat langer rechtdoor, zit 't meestal zo rond de 100-110. Is ook afhankelijk van hoe makkelijk ik rijd, en hoe hard het gaat. Als 't erg hard gaat, en ik kom wat moeilijker te zitten, dan schakel ik iets zwaarder. Voor mijn gevoel ben ik dan wel aan het harken (met 100-105 rpm), maar dat verzet heb je dan toch nodig om de snelheid te halen.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2006 @ 00:38:40 #66
73911 ultra_ivo
pi_38767679
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar er zijn al een heleboel verschillende cassettes te koop.

b.v. 11-21, 12-21, 12-23, 13-13, 12-25, 12-27 etc
Maar vaak zit net dat wat je zoekt er niet bij. Voor m'n vakantiefiets heb ik maar zelf iets samengesteld door twee casettes te demonteren en te mixen. Ik wilde persé een 13-32 hebben, er werd alleen 13-25 en 11-32 geleverd
Maar als het kan dan kun je idd beter een casette zo kopen. 2 stuks kopen van bijv. BBB en die mixen is ook al goedkoper dan alle kransjes los kopen.
  maandag 12 juni 2006 @ 10:44:56 #67
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38772869
Zaterdag naar Robertville geweest (vanuit Gulpen), dit omdat er iets te veel mensen Limburgs Mooiste rijden (18.000 fietsers, waanzin).
Voor mij was het de eerste keer Baraque Michel, heen zijn we de oude weg vanuit Goe opgefietst en dat viel me tegen, zeker als je eenmaal op de weg vanuit Eupen zit en je nog eens 10 km vals plat omhoog moet. De koffie boven op de Barque smaakte dan ook heerlijk. Ik moet zeggen dat het tweede deel van de rit naar Robertville en vervolgens Malmedy een stuk beter ging. De beklimming van de Baraque Michel vanuit Malmedy ging een stuk beter, deze beklimming loopt gewoon lekker! Daarna via Jalhay weer terug naar Gulpen. 128 Km in erg warm weer en we hadden uiteindelijk 25.8 gemiddeld. Het is niet het snelste gemiddeld, maar we waren tevreden!
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2006 @ 10:56:32 #68
73911 ultra_ivo
pi_38773126
De Baraque vanuit Malmedy is inderdaad veel makkelijker. Dit is het echte klimmen, niet de korte kuitenbijters van Zuid-Limburg. Als je wilt trainen voor de Alpen is een rondje over de Baraque Michel en de Baraque Fraiture veel beter dan een rondje Mergellandroute.
pi_38775683
Ik heb dus een tweede hands racefiets gekocht al heel wat mee gefiets en erg blij mee
Mara het stuurlint moet vervangen worden, nu heb ik bij de fietsenwinkel lint gekocht, ik pak het net uit en ik heb geen idee wat ik er mee moet, dit kreeg ik:
pi_38775796
Van beneden naar boven, van binnen naar buiten

En hier een linkje voor als je het niet snapt.

http://www.m-gineering.nl/lint.htm
'The Less you know, The more you believe'
pi_38775859
Ja die link had ik ook al gezien.... toch kan ik er niet veel wijs uit maken. Maar ik probeer het nog eens.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:36:11 #72
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38775873
En genoeg overhouden bij de stuuruiteinden en netjes rondom de remgrepen wikkelen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38775912
Maar waar zijn die strookjes voor?
  maandag 12 juni 2006 @ 12:41:46 #74
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_38776019
Zit er geen beschrijving bij?
Bernie en ik zijn tof.
pi_38776060
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef mordradead het volgende:
Zit er geen beschrijving bij?
Nee vond ik ook raar
Maar volgensmij ben ik er wel uit, die ene is voor de remkabel en die andere voor rondom de rem toch? Ik probeer het gewoon ff.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')