abonnement Unibet Coolblue
pi_37854845
Om prestaties over parkoersen, toertochten, cyclosportieven etc. met anderen te delen.
Vragen te stellen over fietsen. Trainingstips te krijgen en te delen.

Eerste deel: [Centraal] Recreatief Wielrennen
in a crowd you lose humanity
pi_37855031
oke, ik ga dus binnenkort eens kijken of ik een fietsje op de kop kan tikken voor een redelijk bedrag.

Iemand nog trainingsschema's voorradig
COnditie is niet alles maar ik fiets wel 2-3x per week een 20-25km tegen een 22-25 km/h op een normale fiets
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_37855103
Als je net begint met fietsen, is opbouwen toch wel de basis. Eerst conditie gaan kweken, en dan kun je echt gaan trainen. Dus eerst maar gaan zorgen dat je een kilometer of 60 kunt gaan fietsen zonder in de problemen te komen.

Maar hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doelen zijn.
in a crowd you lose humanity
  maandag 15 mei 2006 @ 20:21:33 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37855157
Hoei

Ben ik weer.

Na een vreselijke kwakkelweek (uitgeput na 4 dagen Moezel, koorts, kaakchirurg, antibiotica) ben ik nu weer beter. Moet nog flink trainen voor de Marmotte

Oh ja en wedden dat ik een 28 meeneem
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_37855189
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:19 schreef Wombcat het volgende:
Als je net begint met fietsen, is opbouwen toch wel de basis. Eerst conditie gaan kweken, en dan kun je echt gaan trainen. Dus eerst maar gaan zorgen dat je een kilometer of 60 kunt gaan fietsen zonder in de problemen te komen.

Maar hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doelen zijn.
maar dus totdat ik een racefiets heb (kan nog wel ff duren) vooral richting de 40km afstand gaan en rustiger beginnen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_37855266
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoei

Ben ik weer.

Na een vreselijke kwakkelweek (uitgeput na 4 dagen Moezel, koorts, kaakchirurg, antibiotica) ben ik nu weer beter. Moet nog flink trainen voor de Marmotte

Oh ja en wedden dat ik een 28 meeneem
Ga je de Marmotte rijden dit jaar? Cool
in a crowd you lose humanity
pi_37855283
Het was vandaag niet zulk prettig fietsweer hier.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:36:55 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37863746
teuveupee
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:56:50 #9
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37871830
Binnenkort ga ik ook beginnen
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:55:38 #10
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_37873741
Ik denk ik stel me even voor, dan is meepraten naderhand een stuk gemakkelijker!

Ik ben na de carnaval begonnen met fietsen, MTB (Specialized Stumpjumper Disc Intl) en een Racefiets (Giant TCR ) gekocht. Ik had me geen speciale doelen gezet mbt tochten, etc. Ik wilde gewoon meer gaan sporten en afvallen. Een vriend van mij raadde me fietsen aan en ik moet zeggen dat het super bevalt! Ik ben ondertussen ook al lid geworden van een Tourclub (TC Gulpen) en het gaat steeds beter.

Ik heb over de afgelopen 3 maanden gezien al bijna 1800 km. al gefietst en ben ook al 6 kg afgevallen. In het begin was het ontzettend zwaar, ik heb de eerste tochten met de tourclub echt afgezien, zo erg zelfs dat ik halverwege moest afdraaien en dat ik amper 41 km vol hield. Gelukkig heb ik dankzij steun van wat vrienden, veel trainen en doorzettingsvermogen vol gehouden en vorige week zaterdag heb ik de eerste keer boven de 100 km gereden (115 km om precies te zijn). Een geweldig gevoel! Ik moet wel even opmerken dat ik aan die rit ook mijn eerste valpartij heb overgehouden, met als gevolg licht gekneusde ribben. Bij het fietsen is dat af en toe pijnlijk, maar niet dermate dat ik niet kan fietsen!

Heuveltjes (hier in Zuid-Limburg en omstreken) gaan steeds beter en mijn uithoudingsvermogen is vergroot en ik merk dat mijn conditie er op vooruit begint te gaan. Ik voel me ook veel fitter en zit lekkerder in mijn vel. Als het weer mee zit dan gaan we zaterdag 130 km. naar Robertville fietsen inclusief de beklimming van de Baraque Michel, ik weet alleen nog niet welke route we nemen.
pi_37926500
Uit het vorige topic:
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:20 schreef Ericr het volgende:
Morgen mijn eerste ritje van het jaar eens maken. Binnenkort ook mijn Garmin Edge 305 monteren, kan ik GPS based later mijn routes terughalen. Geinig apparaatje.

http://www.garmin.com/products/edge305/
Ericr, weet jij misschien hoeveel bikemounts er standaard worden meegeleverd bij dit apparaatje? Ik heb namelijk zowel een Racefiets als Mountainbike, vandaar!
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:02:52 #12
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37950384
Ongeveer anderhalf week geleden de fiets gekocht die juliusbackpacking mij aanwees op marktplaats waarvoor dank. Nadat ik hem bij m'n zus had gestald heeft mijn moeder hem gisteravond meegenomen. Het achterwiel moet ik nog vervangen omdat daar een klein scheurtje in zat, voorwiel heb ik al vervangen van een vriend van me heb ik 2 racewielen met binnen- en buitenbanden gekocht
De schoenen die erbij zaten vallen nogal klein waardoor ik nu ineens geen maat 44 schoenen pad dus nieuwe schoenen moeten nog komen. Op het moment zitten er Look pedalen op de fiets maar daar heb ik geen geen plaatjes voor, ik nog wel plaatjes+pedalen van het merk Time. Zal ik die er opzetten of is look een stuk beter
Nog een fototje voor de sier:
Bernie en ik zijn tof.
pi_37956956
Gisteren tijdens het fietsen de achtervork van mijn fiets precies op de las afgebroken.
En een tvp.
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:32:21 #14
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37957217
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef Promovendus het volgende:
Gisteren tijdens het fietsen de achtervork van mijn fiets precies op de las afgebroken.
En een tvp.
Wat voor fiets?
Doe eens foto plaatsen!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:41:56 #15
40566 Ericr
Livewrong
pi_37959198
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:44 schreef Baffelkas het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Ericr, weet jij misschien hoeveel bikemounts er standaard worden meegeleverd bij dit apparaatje? Ik heb namelijk zowel een Racefiets als Mountainbike, vandaar!
1, neem aan dat je wel bikemounts los kan bijkopen maar heb ze nog niet gezien.
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:50:59 #16
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37959443
Geweldig zo'n zus waar je de fiets mag stallen en even op kunt bellen als je een vraag hebt toch zijn er ook mindere kanten aan dit gegeven, toen ik belde hoeveel bladen er op de cassette achter zaten zei ze "7" en het zijn er dus 6 anyways... kan iemand mij helpen hoe ik de cassette los kan krijgen? Of heb ik daar nog wat "specialistische" gereedschappen voor nodig?
Bernie en ik zijn tof.
pi_37961164
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:50 schreef mordradead het volgende:
Geweldig zo'n zus waar je de fiets mag stallen en even op kunt bellen als je een vraag hebt toch zijn er ook mindere kanten aan dit gegeven, toen ik belde hoeveel bladen er op de cassette achter zaten zei ze "7" en het zijn er dus 6 anyways... kan iemand mij helpen hoe ik de cassette los kan krijgen? Of heb ik daar nog wat "specialistische" gereedschappen voor nodig?
Stond toch 7 in de MP advert? raar, maargoed vaak heb je een tooltje en een bankschroef nodig, simpelste is dus naar je lbs gaan. maar was je achterwiel vervangen moet worden zou ik lekker een nieuwe cassette nemen.
'The Less you know, The more you believe'
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:43:48 #18
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37961239
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:41 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Stond toch 7 in de MP advert? raar, maargoed vaak heb je een tooltje en een bankschroef nodig, simpelste is dus naar je lbs gaan. maar was je achterwiel vervangen moet worden zou ik lekker een nieuwe cassette nemen.
Dat dacht ik eerst ook maar hij stond er niet meer op dus toen belde ik m'n zus maar even op om te vragen en om meteen de wielmaat te bepalen
Dan koop ik wel een nieuwe cassette, zijn die nog wel van 6-speed te koop? Of moet ik dan een grotere kopen ofzo?
Morgen na examen wiskunde wel even
Bernie en ik zijn tof.
pi_37961807
afhankelijk van wat voor achterwiel je erin zet, of ga je alleen de velg vervangen?

6 speed schroefpignon is bij shimano nog gewoon te bestellen(niet iedere lbs heeft het nog op voorraad) en zal een eurie of 7 kosten meen ik. Weet niet hoe je index buiscommandeur werkt maar de afstand tussen de tandwielen is bij 6,7, en 8 gelijk. Dus heeft je commandeur ruimte voor 7 tandwielen kan je ook een 7 speed pignon erop zetten.

je lbs kan je dat allemaal prima vertellen,

Verder moet je net tegen iets aanlopen, ik heb vorig jaar nog een paar oude wielen weggegeven omdat het eigenlijk geen hol meer waard is.

Jammer dat je niet in de buurt woont had ik je wel kunnen helpen met je wielen.

[ Bericht 34% gewijzigd door juliusbackpacking op 18-05-2006 20:04:18 ]
'The Less you know, The more you believe'
pi_37962106
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef komrad het volgende:
oke, ik ga dus binnenkort eens kijken of ik een fietsje op de kop kan tikken voor een redelijk bedrag.

Iemand nog trainingsschema's voorradig
COnditie is niet alles maar ik fiets wel 2-3x per week een 20-25km tegen een 22-25 km/h op een normale fiets
ik kan u trainingsprogramma geven van 4dagen per week, 4 weken lang voor rit van +-2 uur of een variant voor 8km tijdrit.

kan ook nog minder (met minder dagen per week) of
meer, maar dan gaat het aantal weken met een ruk omhoog+ 5dagen per week naar het einde toe. 160km zou 18weken zijn.

als je in 1 van deze intresse zou hebben.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:34:34 #21
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_37965817
quote:
De schoenen die erbij zaten vallen nogal klein waardoor ik nu ineens geen maat 44 schoenen pad dus nieuwe schoenen moeten nog komen. Op het moment zitten er Look pedalen op de fiets maar daar heb ik geen geen plaatjes voor, ik nog wel plaatjes+pedalen van het merk Time. Zal ik die er opzetten of is look een stuk beter
Ligt eraan wat je zelf wil. Ik rij zelf met SPD pedalen omdat ik die zowel op mijn MTB als op mijn racefiets heb. Ik heb dus niet problemen met verschillende soorten schoenen en het is gemakkelijker als je met een paar schoenen aan fietst die je makkelijk zitten. SPD heeft ook het voordeel dat ze niet zo snel slijten als Look pedalen en ze lopen makkelijker. SPD is wel iets moeilijker bij het uitklikken, maar ja ieder voordeel heb z'n nadeel. Succes in ieder geval!
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:40:52 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37966150
Pfff... vanavond voor de eerste keer in 2 jaar trimmerskoersje gereden in Lisse.
Veel wind, en ik stuurde als een pannekoek zeg, vreselijk veel met mn neus in de wind gezeten
Anyway, t was wel n goeie training

Volgend weekend weer lekker fietsen en België (Dalhem), da's meer mijn terrein
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:20:00 #23
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_37968365
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Volgend weekend weer lekker fietsen en België (Dalhem), da's meer mijn terrein
Dat is inderdaad lekker fietsterrien, wij zijn hier zaterdag nog doorheen gekomen op de weg naar Visé. In die streek liggen een paar leuke colletjes.....
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:21:28 #24
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_37972131
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Pfff... vanavond voor de eerste keer in 2 jaar trimmerskoersje gereden in Lisse.
Veel wind, en ik stuurde als een pannekoek zeg, vreselijk veel met mn neus in de wind gezeten
Anyway, t was wel n goeie training

Volgend weekend weer lekker fietsen en België (Dalhem), da's meer mijn terrein
rtv de bollenstreek? vorig jaar ook een trimmerskoersje gereden. wat was het gemiddelde?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_37972222
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Pfff... vanavond voor de eerste keer in 2 jaar trimmerskoersje gereden in Lisse.
Veel wind, en ik stuurde als een pannekoek zeg, vreselijk veel met mn neus in de wind gezeten
Anyway, t was wel n goeie training

Volgend weekend weer lekker fietsen en België (Dalhem), da's meer mijn terrein
Volgens mij rijden een paar bekenden van mij daar ook vaak.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:24:50 #26
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_37972309
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij rijden een paar bekenden van mij daar ook vaak.
ook uit de buurt?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:26:44 #27
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37972406
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:21 schreef el_salvador het volgende:

[..]

rtv de bollenstreek? vorig jaar ook een trimmerskoersje gereden. wat was het gemiddelde?
39
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_37972414
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:24 schreef el_salvador het volgende:

[..]

ook uit de buurt?
Zij wel, ik niet (ik woon in Dordrecht, fiets altijd op het clubparkoers van De Mol. Nou ja, normaal gesproken altijd. Dit jaar nog niet heel vaak meegefietst).
in a crowd you lose humanity
pi_37972590
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

39
Dat valt nog mee.
Dinsdag was het bij ons 42.
Vorige week dinsdag was er vanuit het vertrek een kopgroep weg (waar ik inzat ), toen hadden we na een uur een gemiddelde van dik 44, en haalden we het peloton in, waarna het weer stilviel. Uiteindelijk toen een gemiddelde van 42,4.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:33:08 #30
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_37972672
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

39
lol ok ik reed toen de laatste koers van het jaar toen reden we tegen de 50. genadeloos eraf gewapperd na een half uur... wel de poedelprijs gepakt
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:34:12 #31
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37972717
Sja, kwam door de wind. Bij windstil weer gaat het veel harder. Het brak trouwens in 2en, het voorste deel van het peloton zal gemiddeld wel een halve km/uur sneller zijn geweest.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_37972753
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:33 schreef el_salvador het volgende:

[..]

lol ok ik reed toen de laatste koers van het jaar toen reden we tegen de 50. genadeloos eraf gewapperd na een half uur... wel de poedelprijs gepakt
50 gemiddeld? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet in snelle criteriums of klassiekers.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:36:54 #33
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_37972822
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

50 gemiddeld? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet in snelle criteriums of klassiekers.
'tegen' de 50 he

weet niet of het daarna langzamer ging maar op de rechte stukken was het continu 50+. reden toen heel veel mensen, hoop schaatsers hoorde ik achteraf.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_37972840
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sja, kwam door de wind. Bij windstil weer gaat het veel harder. Het brak trouwens in 2en, het voorste deel van het peloton zal gemiddeld wel een halve km/uur sneller zijn geweest.
Ook weer waar. Op ons clubparkoers zitten ook geen echte bochten (wel een 'heuveltje', soort dijkje op eigenlijk).
in a crowd you lose humanity
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:37:41 #35
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37972856
Klopt, rijden veel schaatsers daar. Shorttrackers, en C- en B-marathonners
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_37972898
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:36 schreef el_salvador het volgende:

[..]

'tegen' de 50 he

weet niet of het daarna langzamer ging maar op de rechte stukken was het continu 50+. reden toen heel veel mensen, hoop schaatsers hoorde ik achteraf.
Ah, ok. 50+ op de rechte stukken is vrij normaal, zeker als je wat verder naar achteren zit, want dan moet je harder trappen.
Gemiddeld zal niet hoger dan 45 geweest zijn, waarschijnlijk eerder rond de 42/43.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:49:34 #37
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_37996744
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klopt, rijden veel schaatsers daar. Shorttrackers, en C- en B-marathonners
het waren geen kunstschaatsers inderdaad
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:03:56 #38
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37998877
Ik ben van plan om te beginnen met fietsen. Vooral om te werken aan mijn conditie en gewichtsverlies. Nu moet ik dus een racefiets gaan kopen, liefst tweedehands. Wil niet meteen een racefiets kopen van 1000 euro of meer. Rond welk bedrag zou ik moeten beginnen als ik een redelijk goede tweedehands racefiets wil kopen?
A.M.A.B
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:12:06 #39
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38154925
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 20:03 schreef Cart_man het volgende:
Ik ben van plan om te beginnen met fietsen. Vooral om te werken aan mijn conditie en gewichtsverlies. Nu moet ik dus een racefiets gaan kopen, liefst tweedehands. Wil niet meteen een racefiets kopen van 1000 euro of meer. Rond welk bedrag zou ik moeten beginnen als ik een redelijk goede tweedehands racefiets wil kopen?
Vraag eens bij een lokale fietsenzaak of ze niet toevallig een overjarig model of een tweedehandsje hebben staan. Wellicht dat ze je een mooie aanbieding kunnen maken!
  zondag 28 mei 2006 @ 23:15:55 #40
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38318809
YEAH

4 dagen gefietst in de Ardennen, weliswaar 3 dagen plenzende regen maar het was super
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 29 mei 2006 @ 08:47:22 #41
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38324215
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
YEAH

4 dagen gefietst in de Ardennen, weliswaar 3 dagen plenzende regen maar het was super
Redoute ook gefietst?

Ik was wat zuidelijker, in de Vogezen, daar was het mooi weer. Nog een cyclo gefietst (bij Nancy, La Meusienne), omdat die mooi onderweg daarnaartoe was. Dat was niet zo'n hele zware qua parkoers, maar nu wel zwaar door de verschrikkelijk harde wind. Twee keer lek, dus geen bijzondere klassering behaald.
Daarna door naar Thann en de Grand Ballon en Ballon d'Alsace opgefietst.
Vervolgens nog een paar dagen Winterberg, maar daar was het slecht weer
in a crowd you lose humanity
  maandag 29 mei 2006 @ 09:55:30 #42
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38325235
Uiteraard La Redoute.

Ook Baraque Michel, Rosier etc..
Donderdag 78 km, vrijdag 128, zaterdag 161 en zondag 57 km
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 29 mei 2006 @ 15:31:17 #43
73911 ultra_ivo
pi_38334073
Van 't weekend weer een 600km brevet aan m'n totaal toegevoegd. Dit keer het brevet in Wenen. 4 starters waarvan de andere 3 er rap vandoor gingen. Ik reed op m'n vakantiefiets met tractorbanden, kon hen dus echt niet bijbenen. Maar zij moesten wel hard doorrijden, te weinig ervaring en het verkeerde materiaal om de nacht door te rijden bij de stevige regen die er viel. Dat was voor mij wel een optie. Maar geen makkelijke optie. Normaal haal ik veel verloren tijd in in de afdalingen, nu was harder dan 35-40 te gewaagd vanwege stromende regen. Na de nacht kwam ik bij vrijwel iedere controle vlak voor sluitingstijd aan. Nadat ik een half uurtje in een bankhal had geslapen en ontbeten had bij een benzinepomp kwamen de anderen me weer achterop, die hadden halfkoers in een hotel geslapen. Alweer planken door hun, met wind in de rug. Dat hield ik niet echt lang vol, met een km of 150 te gaan liet ik me eraf wapperen. Daarna nog nieuwe remblokken moeten kopen en monteren. Achter waren ze totaal versleten, zo versleten dat ik een nieuwe velg moet laten monteren . Uiteindelijk, uiteraard in de stromende regen, aangekomen met een krap uur op reserve. Een prima training voor de 1000km van Osterdorf volgende maand. Die is zo zwaar dat ik tijdens de 1e ronde steeds vlak onder de sluitingstijd van de controles zal zitten.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:40:05 #44
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38336728
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Van 't weekend weer een 600km brevet aan m'n totaal toegevoegd.
Hoeveel heb je er nu?
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 29 mei 2006 @ 20:07:22 #45
73911 ultra_ivo
pi_38343252
pffft, precies weet ik 't niet.
voorzover ik me nu ff kan herinneren:
'94 Lier
'95 Lier
'96 Doornik
'98 Cuinchy
'99 Boulogne-sur-Mer
'03 Cuinchy en Doornik
'04 St. Petersburg
'05 Orchies
'06 Wenen

zou dus best m'n 10e kunnen zijn geweest.

Edit, niet m'n 10e dus, ik heb er ook nog eentje in Ossendrecht gereden, zal wel in '02 of '01 zijn geweest.

[ Bericht 18% gewijzigd door ultra_ivo op 29-05-2006 20:40:01 ]
pi_38347902
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Uiteraard La Redoute.

Ook Baraque Michel, Rosier etc..
Donderdag 78 km, vrijdag 128, zaterdag 161 en zondag 57 km
de saint nicolas ook gedaan??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_38736925
Vorige week zondag Tillf-Bastogne-Tillf gefietst, de 130 km. Ging vrij gemakkelijk, lekker veel mensen bergop ingehaald. De Redoute vond ik erg meevallen, ik heb zwaardere beklimmingen gedaan.

Vandaag de Eddy Merckx gefietst, met o.a. de Stockeu erin (dat is dus één van de beklimmingen die zwaarder zijn dan de Redoute). Ging redelijk, had alleen een inzinking tussen 118 en 132 km, toen kregen we twee steile beklimmingen voor de kiezen, de Trou de Ferrières en de Roche à Frène. Daar draaide ik niet, en ben door horden mensen ingehaald. Daarna ging het weer beter, heb samen met iemand de laatste (ca.) 25 km gefietst, en flink afgezien in zijn wiel bergop. Nog een verdienstelijke 100e plek gehaald (op 1150 deelnemers).
Was daar met een paar vrienden, waarbij ik voor het eerst voor hen ben geëindigd
in a crowd you lose humanity
pi_38748923
Ik wil nieuwe bladen op m'n fiets laten zetten... nu ben ik al even aan het rekenen enzo, maar kun je eigenlijk alle maten op je fiets laten monteren, of moet je daarbij kiezen uit een aantal gangbare maten?
  zondag 11 juni 2006 @ 20:52:13 #49
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38759748
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:01 schreef komrad het volgende:

[..]

de saint nicolas ook gedaan??
Nee. Was met een groep en de St Nicolas lag niet op de route.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 11 juni 2006 @ 20:58:08 #50
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38759959
quote:
Op zondag 11 juni 2006 14:53 schreef contra het volgende:
Ik wil nieuwe bladen op m'n fiets laten zetten... nu ben ik al even aan het rekenen enzo, maar kun je eigenlijk alle maten op je fiets laten monteren, of moet je daarbij kiezen uit een aantal gangbare maten?
Waar je op moet letten:

De diameter van de cirkel van de (bij een racefiets 5) bladboutjes is niet bij alle merken hetzelfde.

Hééél vroegâh had je 144mm.

Campagnolo heeft standaard 135mm.
Shimano heeft standaar 130mm.
De standaard voor 'Compact' is 110mm. (o.a. Shimano Compact en merken als FSA, Truvativ etc)
Campagnolo 'compact' heeft weer een iets andere maat, ik dacht 112mm.

Voor 130mm levert Shimano bladen vanaf 39 tanden, Specialités TA heeft vanaf 38.

Voor 135mm heb je vanaf 39 tands.

Compact is (van TA) verkrijgbaar vanaf 33 tands.


Van Shimano en Campa hebben de meeste dealers alleen 39, 42 en 52 en 53.

Specialités TA heeft werkelijk álle maten (b.v. 46 binnenblad of 48 of 54 buitenblad etc) en alle diameters.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38763102
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waar je op moet letten:

De diameter van de cirkel van de (bij een racefiets 5) bladboutjes is niet bij alle merken hetzelfde.

Hééél vroegâh had je 144mm.

Campagnolo heeft standaard 135mm.
Shimano heeft standaar 130mm.
De standaard voor 'Compact' is 110mm. (o.a. Shimano Compact en merken als FSA, Truvativ etc)
Campagnolo 'compact' heeft weer een iets andere maat, ik dacht 112mm.

Voor 130mm levert Shimano bladen vanaf 39 tanden, Specialités TA heeft vanaf 38.

Voor 135mm heb je vanaf 39 tands.

Compact is (van TA) verkrijgbaar vanaf 33 tands.


Van Shimano en Campa hebben de meeste dealers alleen 39, 42 en 52 en 53.

Specialités TA heeft werkelijk álle maten (b.v. 46 binnenblad of 48 of 54 buitenblad etc) en alle diameters.
keedan, blijven leren kan nooit kwaad , maar ik bedoelde eigenlijk de bladen aan de achterkant (zul je net zien dat dat geen bladen heten... ). Maar in ieder geval al bedankt!

Ik vraag me dus af als ik zelf een setje samenstel, of er dan bladen van elk aantal tandjes tussen de 13 en 26 ofzoiets zijn...
  zondag 11 juni 2006 @ 22:24:50 #52
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38763145
yep; maar je bent fors duurder uit dan een kant en klare cassette te kopen:)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 11 juni 2006 @ 22:43:03 #53
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38763864
Maar er zijn al een heleboel verschillende cassettes te koop.

b.v. 11-21, 12-21, 12-23, 13-13, 12-25, 12-27 etc
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38764129
Leuk topic! Ik ben overgestapt van hardlopen op 'n combinatie van wielrennen en skaten, en ben in dat eerste nog niet erg goed....gisteren naar de Posbank geweest, viel tegen bij 35 graden! Ik merk dat ik wel genoeg basisconditie heb om 'n paar uur aan de gang te blijven, en m'n benen kunnen na al dat hardlopen best wel wat, maar ik moet echt wennen aan de zit, krijg op den duur last van nek & schouders (en nee, dat komt niet omdat m'n fiets niet goed staat afgesteld, daar hebben we inmiddels al genoeg mee geexperimenteerd en het staat nu echt wel goed, het is gewoon 'n kwestie van gewenning vermoed ik. Krijg ook ondanks het zeem na 'n paar uur last van zadelpijn, dat schijnt ook beter te worden naarmate je meer kilometers hebt gemaakt.)

Kortom: ik krijg er na 'n paar uur fietsen geen last van dat ik moe ben of m'n conditie me in de steek laat, ik krijg gewoon overal pijntjes en da's irritant. Ik blijf stug doorgaan (en afwisselen met skaten), uiteindelijk fiets ik iedereen eruit
  zondag 11 juni 2006 @ 23:00:09 #55
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38764623
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:49 schreef thaleia het volgende:
Leuk topic! Ik ben overgestapt van hardlopen op 'n combinatie van wielrennen en skaten, en ben in dat eerste nog niet erg goed....gisteren naar de Posbank geweest, viel tegen bij 35 graden! Ik merk dat ik wel genoeg basisconditie heb om 'n paar uur aan de gang te blijven, en m'n benen kunnen na al dat hardlopen best wel wat, maar ik moet echt wennen aan de zit, krijg op den duur last van nek & schouders (en nee, dat komt niet omdat m'n fiets niet goed staat afgesteld, daar hebben we inmiddels al genoeg mee geexperimenteerd en het staat nu echt wel goed, het is gewoon 'n kwestie van gewenning vermoed ik. Krijg ook ondanks het zeem na 'n paar uur last van zadelpijn, dat schijnt ook beter te worden naarmate je meer kilometers hebt gemaakt.)
Dat went inderdaad allemaal.

Alhoewel ook na gewenning de rug nog zeer kan doen bij lange en erg intensieve tochten. Maar dan kan alles pijn gaan doen, dus dat hoort erbi j;).
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 23:19:06 #56
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38765313
hoe trainen jullie snelheid? ik doe nu intervallen erbij of kop over kop met een maat. achter de brommer is helaas geen optie. zijn er nog goeie fora voor wielrenners btw? dit topic is toppie maar beetje stilletjes
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zondag 11 juni 2006 @ 23:24:14 #57
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38765519
35 graden gisteren? dan heb ik zeker iets gemist ,kwik is volgens KNMI totaan 28 gekomen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 11 juni 2006 @ 23:26:32 #58
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38765605
heb dat op snelheid trainen altijd appart gevonden...wat is de meerwaarde om achter een brommer te hangen in die heerlijke aroma van uilaatgasten? je hoeft niet harder te fietsen (in de zin van; je HR ligt niet hoger omdat dat gemotoriseerde geval je uit de wind houd)

wil je snelheid en kracht? tijdritten, eens per week een tijdrit van 30-60 minuten inplannen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 11 juni 2006 @ 23:31:06 #59
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38765786
'Trapgevoel' is bij hoge snelheid anders. En psychologisch is het veel makkelijker om in een groep of achter iemand aan intensief te trainen dan alleen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 11 juni 2006 @ 23:31:08 #60
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38765787
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:19 schreef el_salvador het volgende:
hoe trainen jullie snelheid? ik doe nu intervallen erbij of kop over kop met een maat. achter de brommer is helaas geen optie. zijn er nog goeie fora voor wielrenners btw? dit topic is toppie maar beetje stilletjes
Trainingswedstrijden.
De meeste wielerclubs hebben een eigen parkoers, waar ze van april-september wedstijdjes houden op een doordeweekse avond.
in a crowd you lose humanity
pi_38765813
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:24 schreef Scighera het volgende:
35 graden gisteren? dan heb ik zeker iets gemist ,kwik is volgens KNMI totaan 28 gekomen
Het VOELDE als 35 toen ik zwetend & puffend aan die beklimming bezig was
  zondag 11 juni 2006 @ 23:35:12 #62
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38765931
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
'Trapgevoel' is bij hoge snelheid anders. En psychologisch is het veel makkelijker om in een groep of achter iemand aan intensief te trainen dan alleen.
Precies. Plus als je wedstrijden rijdt, heb je het wel nodig om op een of andere manier op snelheid te trainen.
Als ik een week in de bergen ben geweest, merk ik altijd dat ik meer moeite heb met hogere snelheden. De kracht heb je dan wel, maar met hogere snelheid moet je (ik tenminste wel) (nog) meer op souplesse rijden. Sinds ik een cadansmetertje heb, heb ik gemerkt dat ik bij hoge snelheden (boven de 45) een trapfrequentie van 100 al als zwaar trappen vind aanvoelen, terwijl ik als ik 30 rijd, diezelfde trapfrequentie als pure souplesse aanvoelt.
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 23:35:45 #63
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38765954
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef thaleia het volgende:

[..]

Het VOELDE als 35 toen ik zwetend & puffend aan die beklimming bezig was
Dat kan het boven het asfalt ook best geweest zijn.
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 23:42:26 #64
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38766108
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:35 schreef Wombcat het volgende:
Sinds ik een cadansmetertje heb, heb ik gemerkt dat ik bij hoge snelheden (boven de 45) een trapfrequentie van 100 al als zwaar trappen vind aanvoelen, terwijl ik als ik 30 rijd, diezelfde trapfrequentie als pure souplesse aanvoelt.
Idd.
Hoe hoger het vermogen dat je levert, hoe hoger de optimale trapfrequentie.

Bij dat soort trainingswedstrijdjes zit ik regelmatig aan 115-120 rpm. FlightDeck
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 11 juni 2006 @ 23:55:29 #65
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38766509
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]
Bij dat soort trainingswedstrijdjes zit ik regelmatig aan 115-120 rpm. FlightDeck
Regelmatig wil ik niet beweren, maar als ik zo snel effe kijk naar mijn wedstrijden van de laatste tijd, zit ik meestal toch wel op een maximale trapfrequentie van iets boven de 120. Met name bij aanzetten na een bocht komt 'ie rond de 110-115. Gaat 't wat langer rechtdoor, zit 't meestal zo rond de 100-110. Is ook afhankelijk van hoe makkelijk ik rijd, en hoe hard het gaat. Als 't erg hard gaat, en ik kom wat moeilijker te zitten, dan schakel ik iets zwaarder. Voor mijn gevoel ben ik dan wel aan het harken (met 100-105 rpm), maar dat verzet heb je dan toch nodig om de snelheid te halen.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2006 @ 00:38:40 #66
73911 ultra_ivo
pi_38767679
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar er zijn al een heleboel verschillende cassettes te koop.

b.v. 11-21, 12-21, 12-23, 13-13, 12-25, 12-27 etc
Maar vaak zit net dat wat je zoekt er niet bij. Voor m'n vakantiefiets heb ik maar zelf iets samengesteld door twee casettes te demonteren en te mixen. Ik wilde persé een 13-32 hebben, er werd alleen 13-25 en 11-32 geleverd
Maar als het kan dan kun je idd beter een casette zo kopen. 2 stuks kopen van bijv. BBB en die mixen is ook al goedkoper dan alle kransjes los kopen.
  maandag 12 juni 2006 @ 10:44:56 #67
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38772869
Zaterdag naar Robertville geweest (vanuit Gulpen), dit omdat er iets te veel mensen Limburgs Mooiste rijden (18.000 fietsers, waanzin).
Voor mij was het de eerste keer Baraque Michel, heen zijn we de oude weg vanuit Goe opgefietst en dat viel me tegen, zeker als je eenmaal op de weg vanuit Eupen zit en je nog eens 10 km vals plat omhoog moet. De koffie boven op de Barque smaakte dan ook heerlijk. Ik moet zeggen dat het tweede deel van de rit naar Robertville en vervolgens Malmedy een stuk beter ging. De beklimming van de Baraque Michel vanuit Malmedy ging een stuk beter, deze beklimming loopt gewoon lekker! Daarna via Jalhay weer terug naar Gulpen. 128 Km in erg warm weer en we hadden uiteindelijk 25.8 gemiddeld. Het is niet het snelste gemiddeld, maar we waren tevreden!
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2006 @ 10:56:32 #68
73911 ultra_ivo
pi_38773126
De Baraque vanuit Malmedy is inderdaad veel makkelijker. Dit is het echte klimmen, niet de korte kuitenbijters van Zuid-Limburg. Als je wilt trainen voor de Alpen is een rondje over de Baraque Michel en de Baraque Fraiture veel beter dan een rondje Mergellandroute.
pi_38775683
Ik heb dus een tweede hands racefiets gekocht al heel wat mee gefiets en erg blij mee
Mara het stuurlint moet vervangen worden, nu heb ik bij de fietsenwinkel lint gekocht, ik pak het net uit en ik heb geen idee wat ik er mee moet, dit kreeg ik:
pi_38775796
Van beneden naar boven, van binnen naar buiten

En hier een linkje voor als je het niet snapt.

http://www.m-gineering.nl/lint.htm
'The Less you know, The more you believe'
pi_38775859
Ja die link had ik ook al gezien.... toch kan ik er niet veel wijs uit maken. Maar ik probeer het nog eens.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:36:11 #72
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38775873
En genoeg overhouden bij de stuuruiteinden en netjes rondom de remgrepen wikkelen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38775912
Maar waar zijn die strookjes voor?
  maandag 12 juni 2006 @ 12:41:46 #74
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_38776019
Zit er geen beschrijving bij?
Bernie en ik zijn tof.
pi_38776060
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef mordradead het volgende:
Zit er geen beschrijving bij?
Nee vond ik ook raar
Maar volgensmij ben ik er wel uit, die ene is voor de remkabel en die andere voor rondom de rem toch? Ik probeer het gewoon ff.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:45:15 #76
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38776120
Remkabel

Die 2 korte stukjes stuurlint moeten bij je remhendels (aan de achterkant) en met die tapejes plak je t lint vast in het midden van je stuur
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38776246
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Remkabel

Die 2 korte stukjes stuurlint moeten bij je remhendels (aan de achterkant) en met die tapejes plak je t lint vast in het midden van je stuur
Ah tuurlijk is ook zo

Bedankt
pi_38778387
Duidelijker dan die link kan ik het echt niet maken. Daar staat alles wat je moet weten.

Anders gewoon door je LBS laten doen en dan vragen of je mag meekijken.
(leer je het voor de volgende keer)
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 12 juni 2006 @ 14:47:47 #79
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38779335
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
De Baraque vanuit Malmedy is inderdaad veel makkelijker. Dit is het echte klimmen, niet de korte kuitenbijters van Zuid-Limburg. Als je wilt trainen voor de Alpen is een rondje over de Baraque Michel en de Baraque Fraiture veel beter dan een rondje Mergellandroute.
Inderdaad, een vriend van mij gaat de Marmotte rijden en die reed mee. Hij zij dat een dergelijke rit een prima training is!
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2006 @ 16:19:22 #80
73911 ultra_ivo
pi_38781452
In de Eiffel liggen nog een aantal klimmetjes die ook prima werken als training voor Marmotte achtige tochten. Net onder Aken kom je regelmatig boven de 500m.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 09:49:44 #81
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38803935
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:19 schreef ultra_ivo het volgende:
In de Eiffel liggen nog een aantal klimmetjes die ook prima werken als training voor Marmotte achtige tochten. Net onder Aken kom je regelmatig boven de 500m.
We rijden binnenkort naar Monschau en dan krijg je inderdaad ook een paar lekkere klimmetjes voorgeschoteld!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:00:30 #82
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38805460
Een heel andere vraag, wat eten jullie voor het fietsen (met name het ontbijt). Ik eet meestal iets van Muesli, maar dit ligt me soms zwaar op de maag. Zijn er eventuele andere dingen die ik veel beter kan eten?
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 14:44:14 #83
73911 ultra_ivo
pi_38812593
De muesli zelf ligt niet zwaar op de maag, maar de melk kan zwaar op de maag liggen. Ik eet 's ochtends gewoon brood. Ook tijdens een brevet koop ik nog wel eens een luxe broodje (of meerdere). Daartussendoor diverse repen en dranken.
pi_38813410
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:10 schreef juliusbackpacking het volgende:
Duidelijker dan die link kan ik het echt niet maken. Daar staat alles wat je moet weten.

Anders gewoon door je LBS laten doen en dan vragen of je mag meekijken.
(leer je het voor de volgende keer)
Ja idd die site was heel duidelijk, alleen had ik hem uitgeprint en alles stond achter en door elkaar vandaar
Het is nu wel gelukt, bedankt!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:41:46 #85
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38816859
het gaat niet om het ontbijt; maar hoeveel tijd er tussen zit. mijn ontbijt? macaroni/spaghetti/nasi.

voor zwemmen en lopen zit er 2 uur tussen, voor fietsen 1.5uur
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 18:30:43 #86
73911 ultra_ivo
pi_38820196
Gewoon niks ertussen, direkt gaan fietsen. Tijdens de rit moet je ook gewoon dooreten, dan kun je niet eerst gaan uitbuiken en wachten.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:05:20 #87
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_38821428
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon niks ertussen, direkt gaan fietsen. Tijdens de rit moet je ook gewoon dooreten, dan kun je niet eerst gaan uitbuiken en wachten.
Dat ligt er maar net aan met welke inspanning je gaat fietsen. Als je op matige intensiteit fietst kun je gerust na het eten direct gaan fietsen. Je lichaam hoeft dan niet alle zuurstof naar je benen te sturen en kan dus prima ondertussen je eten verteren. Als je echter maximaal moet knallen, kun je er maar beter voor zorgen dat het meeste voedsel al is verteerd, want daar komt je lijf tijdens de inspanning dan echt niet meer aan toe. 1,5 tot 2 uur voor de inspanning eten is een goede lijdraad.

Zelf eet ik voor de inspanning koolhydraatrijk voedsel, dus brood belegd met jam of andere zoetigheid, ontbijtkoek, banaantje en yoghurt met muesli. Yoghurt kan overigens niet elke maag gemakkelijk mee omgaan. Als ik een wedstrijd heb kies ik meestal voor witbrood, want dat verteert makkelijker. Ik vermijd vooral vet voedsel, want daar zit je maag echt niet op te wachten tijdens inspanning. Dus kaas of worst beter niet op je boterham gooien. Op de een of andere manier werken pindakaas en chocopasta wel prima bij mij .
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 22:18:29 #88
73911 ultra_ivo
pi_38829733
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:27:23 #89
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38830182
En ik maar denken dat La Marmotte met 176km en 5000hm zwaar is
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 22:36:43 #90
73911 ultra_ivo
pi_38830660
En dit is maar een 2e garnituur brevet
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:46:13 #91
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38831091


Nou ja, ik wil ook nog wat explosiviteit houden
Hoewel, sinds het einde van het schaatsseizoen heb ik pas 2x krachttraining gedaan
Moet me er echt nog ff op beraden wat voor sporter ik eigenlijk wil zijn

Vroeger kickte ik er echt op om iedereen er op het eerste klimmetje van de dag af te sprinten, maar ik heb al ervaren dat het ook leuk is om na 6 uur in de regen nog echt te kunnen knallen, dat kon ik vroeger niet.

Heb van meerdere mensen gehoord dat ik fysiek best geschikt ben voor criteriums, alleen ik stuur als een pannekoek
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:50:32 #92
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38831299
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf woensdag 14 juni 2006 @ 00:10:22 #93
73911 ultra_ivo
pi_38834568
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Een groot deel van augustus fiets ik door Bosnië.
pi_38838294
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:


Heb van meerdere mensen gehoord dat ik fysiek best geschikt ben voor criteriums, alleen ik stuur als een pannekoek
Met dat laatste ben je niet geschikt voor criteriums. Criteriums dat is sprinten, remmen, bocht, sprinten, remmen, bocht. Dus je moet wel kunnen sturen.
Totaal niets voor mij, vooral vanwege dat sprinten (ik sprint zo ongeveer als een strijkijzer).
in a crowd you lose humanity
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:55:21 #95
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38847072
vakantie is geboekt

Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_38851569
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:55 schreef el_salvador het volgende:
vakantie is geboekt

[afbeelding]
Leuk Wanneer ga je?
in a crowd you lose humanity
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:01:33 #97
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38851818
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk Wanneer ga je?
begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!

ik heb er weer veel zin in
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_38855397
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
ik stuur als een pannekoek
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 06:32 schreef Wombcat het volgende:
(ik sprint zo ongeveer als een strijkijzer).
en ik klim als een klodder yoghurt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:54:50 #99
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38855565
En Basso daalt als een lamme houtduif
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38856820
je kan beter als een baksteen dalen

NO FEARRRRR
'The Less you know, The more you believe'
pi_38899353
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:01 schreef el_salvador het volgende:

[..]

begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!

ik heb er weer veel zin in [afbeelding]
Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
in a crowd you lose humanity
pi_38899390
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
je kan beter als een baksteen dalen

NO FEARRRRR
Dat doe ik ook
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:41 #103
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38941620
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
het is er eentje van de plaatselijke club in dat dorp (pinos genil, 10km vanaf granada). hij is erg populair altijd. hier staat er wat meer over:

http://www.altimetrias.net/marchas/marchas.asp?Pag=2
http://www.altimetrias.net/marchas/ficha.asp?id=204

en wat slechte foto's van 2004:





hij wordt elk jaar gehouden op de laatste dag van de tour geloof ik. een week later wordt ie weer gehouden, voor lopers
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 03:13:51 #104
73911 ultra_ivo
pi_38991945
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:41:04 #105
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39038155
quote:
Op maandag 19 juni 2006 03:13 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
Wow, toch knap gedaan. Ik zou het niet klaar krijgen, ik vind de tochten van 150 km al veel, laat staan 700 of 1000 km.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 15:46:04 #106
73911 ultra_ivo
pi_39038341
Je went wel aan tochen van dergelijke lengte. Het gekke is dat ik bij 1000km brevetten vaker ben afgestapt dan bij brevetten die beduidend langer waren. Van de 7 1000km brevetten die ik startte reed ik er 4 uit, bij 1200km is de balans ook ongeveer gelijk, 4 starts, 2 uitgereden. Maar London-Edinburgh-London van 1400km startte ik 3x en reed ik 3x zonder problemen uit. Volgend jaar iig weer kans, dan rij ik een 1000km brevet én Parijs-Brest-Parijs (1200km).
Deze week nog maar eens met de baas parten of er nog een weekje verlof voor september in zit, in dat geval zou ik nog een Franse diagonaal van 1100km kunnen rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:37:14 #107
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39040206
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:

gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:28:56 #108
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39041978
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:
[afbeelding]
gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?


edit: damn dat is duur spul! dan maar dooie cola!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 17:48:27 #109
73911 ultra_ivo
pi_39042575
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Aan normaal voedsel (broodjes, warm eten etc. ) eet ik ongeveer evenveel als dat ik op een normale dag zou eten. Daarnaast veel chocolade af en toe wat repen en veel, heel veel drinken. Ik sla al snel een kleine 10liter drinken weg per dag. Afwisselend cola, energiedrank en op normale dagen ook zout bronwater. Als energiedrank kies ik de energiedranken (in poedervorm) van Decathlon. Goed te verkrijgen in een deel van mijn vaste fietsgebieden, smaakt lekker en vooral klein mee te nemen. En dan ook nog eens aangenaam geprijsd. Standaard de smaken passievrucht en rode vruchten. Op koude dagen ook theesmaak, op warme dagen mintsmaak.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:57:32 #110
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39042866
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef el_salvador het volgende:
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...

[ Bericht 4% gewijzigd door sungaMsunitraM op 20-06-2006 18:05:22 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:19:13 #111
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39053485
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...
net terug van een uurtje knallen, man wat heb ik een hekel aan wind!

hoe bereid jij jezelf voor op de marmotte? ik heb een klim-cyclo over een maand en ik wil dit keer wat serieuzer gaan fietsen en een leuke tijd neerzetten. ik zit 2 weken eerder al op locatie (veel bergen! woei ) tot die tijd klooi ik hier in holland wat aan, maar wat doe je verder nog naast de duinen, koppie van bloemendaal en uh, oh wacht, dat was het wel
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:54:27 #112
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39179148
Hehe, vanmorgen weer een heerlijke rit van 111 km gehad door diverse delen van Belgie. Leuke, maar helaas vlakke rit. Ben klaar voor de tourtocht van de Tour de France op 3 juli!
pi_39425312
Hallo, heeft iemand misschien tips aangaande het volgende:

Marieke treurt om de Tour says:
het schakelen op m'n voorste blad gaat niet goed. en m'n collega heeft me schroefjes aangewezen die ik vaster zou moeten draaien. maar daarmee krijg ik het niet goed: te vast: dan schakelt ie uberhaupt niet meer. te los: dan vliegt de ketting eraf. er tussenin: dan schakelt ie slechts met de grootste moeite, maakt gevaarlijke geluiden, gaat eerst niet naar het andere blad en dan ineens met 'n schok toch wel....zeer irritant.
Marieke treurt om de Tour says:
kan ik behalve die schroefjes nog iets anders doen of moet ik met hangende pootjes naar de wielerzaak?

Achterste blad schakelt soepel. Voorblad vertrouw ik voor geen meter meer, dus nu kan ik alleen nog op vlakke stukken gaan fietsen. Da's beter dan helemaal niet natuurlijk, maar ik woon nou net in zo'n mooie heuvelachtige omgeving

Iemand hier enig idee wat er allemaal mis kan zijn? Het zal er wel op uitdraaien dat ik toch naar de winkel moet, maar het kan geen kwaad als ik voor die tijd zelf ook eens eea goed heb bekeken, ik weet nu echt NIETS van al die dingen en wil graag een iets minder nitwitterig hulpeloos klein meisje worden
  zaterdag 1 juli 2006 @ 17:41:04 #114
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39426311
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).

Heb je moderne rem-/schakelgrepen, dan zit er op de onderbuis (waar vroeger de schakelhendels zaten) een stelschroefje waarmee je de kabel wat strakker kunt stellen.
in a crowd you lose humanity
pi_39427086
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).
OK, dat gaan we proberen. Ik heb idd nog de stokoude schakeling op de buis
Dank!
pi_39443525
En als klein detail, die schroefjes zijn het bereik van je derrailleur. Die zijn 9 van de 10x goed en verpruts je als je er aan gaat draaien. Nu moet je eigenlijk eerst het bereik weer goed instellen en vervolgens je goed afstellen.

Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet

[ Bericht 1% gewijzigd door juliusbackpacking op 03-07-2006 10:38:18 ]
'The Less you know, The more you believe'
pi_39464473
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet
pi_39467985
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm << heel duidelijk omschreven.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:27:16 #119
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39517470
Gisteren de Tour versie van de tour etappe naar Valkenburg gereden. Dit was mijn eerste echte tourrit, maar hij was prachtig. 139.2 km (plus nog eens 22 km, heen en terug naar huis). De route was glooiend, veel pittige heuveltjes, maar met name de col naar Banneux (Trasenter) alsmede de cote de oneux waren wat lastiger, maar wel lekker te rijden. Ik was in het begin bang voor het warme weer, maar genoeg eten en drinken hebben met voor problemen behoed.
Ik heb wel nog een aantal akelige valpartijen gezien, maar ik had ook soms het gevoel dat bepaalde mensen gewoon te veel wilden.
In ieder geval heb ik genoten en ik ga zeker in de toekomst meer ritten rijden!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:04:42 #120
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39597644
Ik fiets sinds 2 jaar een beetje, maar eigenlijk te weinig. Ik heb een aantal weekendjes benut door het bezoeken van vrienden elders in het land en daar reisde ik dan wel eens 100, 150, 180 km voor. Twee maanden na m'n begin had ik al een 5-daagse fietsvakantie waarin ik 650 km reed in 5 dagen met een tourfietsje, langs verschillende mensen. Daarna lag het weer even stil. Toch maar een goedkoop racefietsje gekocht, met versnellingen aan de buis en weet ik veel wat nog meer. Vorig jaar met vakantie van Baarn naar Breskens gefietst, in mn uppie (ik fiets over het algemeen alleen omdat niemand wil meerijden helaas) over 240 km (mn bagage ging met de auto). Een week later terug in gemiddeld bijna 30, maar mn gemiddelde werd ook omlaag gehaald door stoplichten, bruggen, spoorwegovergangen en drukke kruisingen.) Daarna was het weer akelig stil rond het fietsen, maar sinds een maand ben ik weer erg serieus bezig. Heb er alweer stukken van 120 en 170 km opzitten en ik heb nu ook m'n eigen tijdrit-parcours in de polder liggen die ik twee keer per week wil rijden. De eerste keer, afgelopen woensdag, reed ik de 11,8 km in 21'06'' (33,6 km/u) wat zeker niet verkeerd is, maar wel beter kan. Ik startte te snel, maar ik kon er de laatste 2 km nog wel 37 km constant uitpersen.

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
pi_39597922
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
'The Less you know, The more you believe'
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:01:23 #122
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39599089
Ik was al aan het twijfelen ooit, maar nu ben ik er zeker van dat ik me ga inschrijven bij de univversiteitsfietsvereniging (De Domrenner, Utrecht).
  FOK!fotograaf vrijdag 7 juli 2006 @ 17:40:59 #123
73911 ultra_ivo
pi_39612332
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
Toerclubs zitten nie bij de KNWU maar bij de NTFU, www.ntfu.nl
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:46:27 #124
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39629033
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:04 schreef Paap_Floyd het volgende:

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
http://cyclosportieven.startpagina.nl/
http://toerfiets.startpagina.nl/
in a crowd you lose humanity
pi_39637078
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.

Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.

Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen

Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:52:13 #126
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39637285
tvp
ik fiets ook
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:59:35 #127
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39637443
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.

Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.

Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen

Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
Als er veel spanning op de ketting zit, dan gaat schakelen (zeker het voorblad) niet of bijna niet. Dus als je zeg maar al met een laag beentempo en veel kracht aan het trappen bent, dan kan ik me goed voorstellen dat 'ie dan niet op het buitenbald wil. Andersom gaat het dan vaak ook niet trouwens (van buitenblad naar binnenblad).
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?

Anyway, als ik je verhaal zo lees, lijkt het me nu toch wel in orde.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:01:25 #128
40566 Ericr
Livewrong
pi_39637491
Inderdaad, topper als je op een helling van het binnenblad naar het buitenblad gaat. Je moet trouwens altijd voor de helling al je keuze gemaakt welk blad je gaat gebruiken.
pi_39637799
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?
Niet, maar ik was gewoon ALLES aan het testen om zeker te weten dat eea weer okee was

Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting. Ik zal het vanaf nu niet meer doen, en inderdaad gewoon voor de helling alvast m'n keuze maken (voorlopig: het lichtste van het lichtste!)

Dank voor de info!

Morgen wellicht eindelijk weer de Posbank op
We gaan over twee weken met een paar mensen fietsen in de Vogezen, en ik moet voor die tijd echt zeer dringend nog effe trainen.
(Voordat u zich nu zorgen maakt: die anderen hebben iets meer verstand van fietstechniek dan ik)
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:30:52 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39638092
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef thaleia het volgende:
Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting.
Sowieso een goed idee om ietsje in te houden met trappen bij schakelen. Dan krijgen je wieltjes niet zo'n klap van de ketting en vice versa. Dan gaat alles wat langer mee.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:04:13 #131
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39642727
Ik heb vandaag weer m'n ronde gedaan en ik deed nu 11,8 km in 20'10'' t.o.v. 21'15'' woensdag

Het gaat de goede kant op, maargoed, na twee ritten moet ik natuurlijk niet te vroeg juichen en ik moet zeker ook wat langere tochten blijven maken om vooral ook conditie op te bouwen naast kracht.
  maandag 10 juli 2006 @ 08:15:03 #132
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39681884
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)

Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 10:26:54 #133
73911 ultra_ivo
pi_39683533
Dat is voer voor een legendarisch verhaal
toch nog een klasse prestatie.
  maandag 10 juli 2006 @ 10:36:17 #134
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39683726
Ach, er is iig nog genoeg ruimte voor verbetering.
En ik moet ns wat aan mn positie op de fiets doen, ik zit veel te hoog geloof ik
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 10:40:53 #135
73911 ultra_ivo
pi_39683824
Dit soort verhalen maar dan goed uitgewerkt worden door de redacties van fietstijdschriften trouwens meer gewaardeerd dan de verhalen van zegetochten naar het goud .
  maandag 10 juli 2006 @ 12:28:08 #136
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39686569
Pheauteaux:

Nog fris op de Glandon


Verschrikkelijk chagrijning op de Galibier


Weer redelijk lekker omhoog op de Alpe d'Huez

Mn zadel moet een heel stuk omlaag zie k trws
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_39688951
Je zadel omlaag?? dus je hebt de marmotte met overstrekte knie gereden?

Dan type je zit zeker vanuit je rolstoel
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 10 juli 2006 @ 13:51:05 #138
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39688966
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
OJAAJOH?
  maandag 10 juli 2006 @ 19:32:24 #139
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39698992
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)

Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Goed man. Wat was je tijd?
1:15 op Alpe de Huez is goed (Mijn eerste Marmotte deed ik er 2:20 over , was op Galibier al kapot, maar vanwege de warmte kon ik niet eten en bijna niet drinken).
Hoeveel had je getraind?
Jammer van zo'n valpartij. Voor goud moet je best wel doorrijden (mijn beste tijd op Marmotte is 8:15, wat net goud is, als ik 'm nu zou rijden zou ik denk ik minstens een half uur sneller rijden, misschien nog iets meer. Die 8:15 was in kloteweer en in de afdaling van de Galibier was ik verkleumd en kwam ik niet vooruit).
in a crowd you lose humanity
  maandag 10 juli 2006 @ 19:32:44 #140
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39699005
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:51 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijk
in a crowd you lose humanity
  maandag 10 juli 2006 @ 20:00:10 #141
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39699983
11 uur 18

Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan )

De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.

Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton )

Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.


Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 10 juli 2006 @ 20:33:22 #142
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39701125
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijk
Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!

Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.

Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
OJAAJOH?
pi_39703901
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 22:54:49 #144
73911 ultra_ivo
pi_39706719
Ik las dat er in de Marmotte dit jaar twee doden zijn gevallen. Zat jij net achter die val?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:55:56 #145
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39710548
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!

Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.

Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:55:33 #146
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39716523
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
Inderdaad en het is goede training, zijn niet de zwaarste klimmetjes, maar wel lekker om te rijden en te oefenen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:49:45 #147
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39727293
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
11 uur 18

Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan )

De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.

Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton )

Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.


Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Dan is de stap naar goud wel een flinke. Is wel ook afhankelijk van leeftijdscategorie, maar tot 30 is de grens daarvan 8:27 of zo. Zelfs met aftrek van 1½ uur vanwege die valpartij rijd je dat er niet zomaar af. Maar je moet je doelen natuurlijk wel een beetje scherp stellen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:05:11 #148
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39733527
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
OJAAJOH?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:07:09 #149
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39733589
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
juistem!
OJAAJOH?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:24:08 #150
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39734052
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
Inderdaad, je wint in het begin meer met souplesse dan op kracht. Als je een kleiner verzet kunt ronddraaien kun je volgens sommigen ook beter herstellen. Ik rij bijna nooit op het buitenblad, alleen als het in een afdaling echt hard gaat. Ik probeer zoveel mogelijk op het binnenblad te rijden, daar heb ik een favoriet verzet waarbij ik ook makkelijk snelheden van richting de 36 - 40 km/h kan halen. Dat is bij ons in de groep hard genoeg overigens.
Die kracht komt op den duur vanzelf wel, je moet wel proberen om steeds langer te gaan rijden en het aantal kilometers op te voeren, maar zorg er ook voor dat je rust neemt. Rust is soms nog belangrijker dan het fietsen zelf!
pi_39734171
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
leuk maar ik heb dus gewoon een oudbakken fiets met 3 versnellingen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')