Meestal komen de nadelen al in het filmpje hoor....quote:Op zondag 14 mei 2006 21:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat vaak ergens wel eens bewust. Zou mij niks verbazen dat veel van die importeurs of merken wel het "filmpje" opvragen dat ze over hun wagens maken ... (het afbreken gebeurt meestal in de studio daarna eigenlijk)
Ja en Ja, (vorige week gemist?)quote:Op zondag 14 mei 2006 21:37 schreef Sloper het volgende:
Reden ze nou weg in zn 5 bij die corvette? Ik heb 't gemist...
En hebben ze nou ook een nieuwe reasonably prices car? 1 of andere Deawoo(Chev)?
Helicoptertje erbij... Het mag wat kosten. Daar kan RTL Autowereld niet aan tippenquote:Op zondag 14 mei 2006 21:44 schreef ook_gek het volgende:
weet je wat die shots kosten die ze maken. Dat is niet meer normaal
wow, die wegblèrrrrende Jag fenomenale beelden!!quote:Op zondag 14 mei 2006 21:42 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mên wat zijn high-speed camera's toch tof
Het geluid van de auto's wordt ook steeds mooier . TG is goed bezig, technisch gezienquote:Op zondag 14 mei 2006 21:46 schreef schooierd het volgende:
[..]
wow, die wegblèrrrrende Jag fenomenale beelden!!
... in die g**le Suzukiquote:Op zondag 14 mei 2006 21:58 schreef Type-R het volgende:
Stiggy-bird
quote:Op zondag 14 mei 2006 22:02 schreef pascalheister het volgende:
geweldige aflevering weer
Morgenavondquote:Op zondag 14 mei 2006 22:39 schreef henkyfox het volgende:
Ik zag de herhaling niet in de gids staan, iemand enig idee wanneer deze is?
Precies!quote:Op zondag 14 mei 2006 23:50 schreef Frenzy_ls het volgende:
Ik vind die Jag er echt waardeloos goedkoop uitzien eerlijk gezegd.... (het oudere model was wel uber geil)
quote:Op maandag 15 mei 2006 08:44 schreef Hugster het volgende:
[..]
Precies!
En het geluid was ook wel errrug metaalachtig
Nee dat hij dat zei over dat schilderen ookquote:Op maandag 15 mei 2006 08:46 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik snapte ook al niet waarom hij dat zo geweldig vond
Vond het geluid echt niet mooi klinken eigenlijk....
Nah, vind het niet een echte Aston rip-off...quote:Op maandag 15 mei 2006 08:58 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nee dat hij dat zei over dat schilderen ook
Het is een Aston rip-off
En in de winter olympics episode vond hij het net een space ship vanbinnen vol met gadgets, en nu vond hij er niets vernieuwend aan
Er wordt gelukkig steeds meer gebruik gemaakt van high speed camera's
Wat een geld moet dat allemaal kosten zeg Nu is bijna elke reportage zo spectaculair in beeld gebracht
het werkte niet echt.. maar wel grappig.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:55 schreef Chillmeister het volgende:
Heb weer eens kunnen genieten, lijkt mij een goed idee de nummerboorden doorgeven van de mensen die files veroorzaken
Ja, maar da's typisch Clarckson, en dat geeft hij ook toe (als je af en toe van die columns van hem leest).quote:Op maandag 15 mei 2006 08:58 schreef Hugster het volgende:
En in de winter olympics episode vond hij het net een space ship vanbinnen vol met gadgets, en nu vond hij er niets vernieuwend aan
euh, hint aub? Kon ze niet vindenquote:Op maandag 15 mei 2006 09:00 schreef Hugster het volgende:
Vannacht om 03:00 waren de torrents voor de uitzending van gisteren in verschillende versies er alweer
Zijn ze snel mee
Hoezo, heb je die zelf gemaakt?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:46 schreef Hugster het volgende:
www.fok.nl is een puike site al zeg ik zelf
hij link door naar mini maar valt onder hetzelfde principe......quote:Op maandag 15 mei 2006 12:58 schreef Hugster het volgende:
Final gear is niet eens een torrent site, ze hosten zelf niet eens de torrentfiles.
Niet zo aanstellen eh
Dat directe links naar torrentfiles verboden is kan ik inkomen, maar om finalgear nou weg te gaan editten
[afbeelding]
Je avatar past mooi bij die post, of je functie als moderator.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:10 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
hij link door naar mini maar valt onder hetzelfde principe......
zal even vragen achter de schermen als we zoiets kunnen toestaan
http://www.koenigsegg.com/quote:Op maandag 15 mei 2006 14:37 schreef jacco het volgende:
Is er een homepage van koeniggsegg?
Ah vandaar ik had een g teveel, bedanktquote:Op maandag 15 mei 2006 14:47 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
http://www.koenigsegg.com/
Google is your friend.
Niet heel verwonderlijk idd, op de power board staat het ook met een aantal g's teveel geschreven .quote:
geef mij maar europeesquote:Op maandag 15 mei 2006 19:54 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik wacht nog steeds op de almachtige Saleen S7...
[afbeelding]
groot plaatje:http://automobile.2405.co(...)en/S7/15_s7_2405.jpg
Om 03:00 waren ze al LANG online man, ruim 4 uur alquote:
oja johquote:Op maandag 15 mei 2006 21:49 schreef _The-Master_ het volgende:
[..]
Om 03:00 waren ze al LANG online man, ruim 4 uur al
Houdt en dan de chat in de gaten. Dat is een TG en 5G fan-site. En uiteraard staat hij super snel
Sommige mensen lezen echt niet... De eerste is net nog weg gehaald, de tweede is een intern overleg over. Ongeacht of ik het nu eens ben met dat beleid, is het zo veel moeite het topic even door te lezen?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:49 schreef _The-Master_ het volgende:
[..]
Om 03:00 waren ze al LANG online man, ruim 4 uur al
-snip-
De S7 met de Performance Pack is volgens mij de enige auto die de laptijd van de zonda F kan verbeteren. Wat dat betreft maak ik dan graag even een uitzondering op mijn voorkeur voor inderdaad europese auto's.quote:
'nuff said.quote:Saleen S7 Twin Turbo Specs:
Type: V8, Twin-Turbo
Displacement cu in (cc): 427 (7004)
Power bhp (kW) at RPM: 750(560) / 6300
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 700(950) / 4800
Redline at RPM: 6500
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 275/35 R19 - 335/30 R20
Driveline: Rear Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 188 × 78.3 × 41
Weight lb (kg): 2950 (1340)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 2.8
Het is natuurlijk wel een amerikaanse wagen hé, krachtig zal hij wel genoeg zijn , maar hoe is de wegligging van dat ding ?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:29 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
De S7 met de Performance Pack is volgens mij de enige auto die de laptijd van de zonda F kan verbeteren. Wat dat betreft maak ik dan graag even een uitzondering op mijn voorkeur voor inderdaad europese auto's.
Gezien de prestaties van Saleen op Le Mans en de diverse andere endurance races (ALMS) zal dat wel snor zittenquote:Op woensdag 17 mei 2006 01:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een amerikaanse wagen hé, krachtig zal hij wel genoeg zijn , maar hoe is de wegligging van dat ding ?
Volgens mij was er inmiddels ook een versie met 1000pk ontwikkeld om de Veyron af te troeven...quote:
Waar is dat Top Gear logo op het dak van die loods?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:12 schreef M5 het volgende:
[[url=http://img149.imagevenue.com/loc119/th_89510_dpav2.jpg]afbeelding][/URL]
Photoshoppen in de leaderquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:36 schreef jacco het volgende:
[..]
Waar is dat Top Gear logo op het dak van die loods?
Ze nemen toch niet meer op in die loods dit jaar, dacht ik ?quote:
Ik zie die Saleen ook nog niet supersnel door de Hammerhead en Chicago gaanquote:
Ik de Veyron ook nietquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:55 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik zie die Saleen ook nog niet supersnel door de Hammerhead en Chicago gaan
Was een test van grote limousines (Maybach, SEL600 etc). Filmpje is denk ik wel op een site te vinden waar je -na gratis registratie- allerlei autofilmpjes kunt downloaden, oa TG en 5G. Ik weet alleen niet of ik de naam/ url hier mag noemen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:56 schreef martijnisgek het volgende:
Top Gear
Ben nog altijd opzoek naar de aflevering waarin Jeremy Clarkson de spraakherkennings mogelijkheden in (volgens mij) een Mercedes test. Kan iemand deze aflevering nog herinneren?
Heb helemaal dubbel gelegen tijdens deze aflevering en zou 'm graag nog een terug zien. Weet iemand toevallig welke aflevering dit was of misschien dat er ergens een filmpje van online staat.
http://www.youtube.com/watch?v=tXRbwAuG11Qquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:56 schreef martijnisgek het volgende:
Top Gear
Ben nog altijd opzoek naar de aflevering waarin Jeremy Clarkson de spraakherkennings mogelijkheden in (volgens mij) een Mercedes test. Kan iemand deze aflevering nog herinneren?
Heb helemaal dubbel gelegen tijdens deze aflevering en zou 'm graag nog een terug zien. Weet iemand toevallig welke aflevering dit was of misschien dat er ergens een filmpje van online staat.
Veyronquote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nu op Veronica. Met de truffel uit Italië .
Die in de studio wel.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:10 schreef Party_P het volgende:
was toch een nep veyron?
ow ik dacht dat ze ooit eens hebben gezegd, dat ze jeremy ook met een nep veyron de weg op hadden gestuurdquote:
Gas geven.quote:oe de fuck kan dit,
Neuj, hij heeft ongeveer de geluidssnelheid gehaald in Frankrijk (volgens zijn column), dus dat zal echt wel in een echte geweest zijnquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:25 schreef Party_P het volgende:
[..]
ow ik dacht dat ze ooit eens hebben gezegd, dat ze jeremy ook met een nep veyron de weg op hadden gestuurd
Gewoon DOEN lijkt me...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:29 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Was dat nou voor een dom antwoord ? Het gaat erom hoe hij voor TV op zo'n weg zo hard kan rijden ? Welke info en papieren heeft hij die dit mogelijk maken .....
Wel o_O, ken wel wat mensen die hun rijbewijs hebben verloren voor te hard rijden, en ik heb geen zin om weer naar het CBR te gaan, maar ik wil wel weten hoe het kan dat hij daar zo hard kan rijden, de franse justitie kan 'm zo aanklagen en er is bewijsquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:32 schreef Grotezwans het volgende:
[..]
Gewoon DOEN lijkt me...
Niks bijzonders toch?
Stuur een e-mail naar ze. Dan zit je immers bij de bronquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Wel o_O, ken wel wat mensen die hun rijbewijs hebben verloren voor te hard rijden, en ik heb geen zin om weer naar het CBR te gaan, maar ik wil wel weten hoe het kan dat hij daar zo hard kan rijden, de franse justitie kan 'm zo aanklagen en er is bewijs
Je kan niet eens naar het CBR gaan om opnieuw je rijbewijs te halen, NOOBquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Wel o_O, ken wel wat mensen die hun rijbewijs hebben verloren voor te hard rijden, en ik heb geen zin om weer naar het CBR te gaan, maar ik wil wel weten hoe het kan dat hij daar zo hard kan rijden, de franse justitie kan 'm zo aanklagen en er is bewijs
Je moet toch opnieuw je rij examen afleggen enzo om hem opnieuw te krijgenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:39 schreef Grotezwans het volgende:
[..]
Je kan niet eens naar het CBR gaan om opnieuw je rijbewijs te halen, NOOB
nee.. je krijgt 'm gewoon terug hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:44 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Je moet toch opnieuw je rij examen afleggen enzo om hem opnieuw te krijgen
ohw okquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
nee.. je krijgt 'm gewoon terug hoor
mét een vette boete
Kijk das nou iets waar ik wat aan heb, en met genoeg geld kan je zoiets inderdaad wel laten doen denk ikquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:53 schreef DeBastaard het volgende:
Wedden dat ze gewoon de weg hebben laten afzetten
Iedere keer als je een shoot zag op de snelweg, zag je enkel dat de bugatti er reed! In de verre omtrek niemand te zien.
gemergedquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:29 schreef Stuart het volgende:
Waarom een topic en niet in deel 20 van de lopende reeks
Top Gear - # 20
Ooh. En als je een overtreding begaat betekend dat niet dat je gepakt wordt
Fransen zijn niet meteen dol op buitenlanders/ niet-Fransenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:00 schreef Jakie het volgende:
Gewoon zorgen dat je niet gepakt wordt. Met 300 rijdt je elke politiewagen eraf en kan de flitscamera je niet meer pakken. Ook is men veel soepeler als je als buitenlander ergens aangehouden wordt dan als je uit het land zelf komt.
OHW master, dat muziekje van Rammstein - Ich will bij de introductie van de S klassequote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=tXRbwAuG11Q
Muziek bij TG is altijd erg okeequote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:57 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
OHW master, dat muziekje van Rammstein - Ich will bij de introductie van de S klasse
de manier waarop de "shots" zijn gedaan altijd nog beter, let er maar eens op bij andere programma's: TG kan dat alleen maar...quote:
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:45 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
de manier waarop de "shots" zijn gedaan altijd nog beter, let er maar eens op bij andere programma's: TG kan dat alleen maar...
Dat is absoluut een feit, en zeker bij hun "challenges" of "Epic races", de beelden die ze schieten zijn vaak pareltjes, en énorm doordacht. Zoals bv zelfs in die Veyron race, zie je bij de grensovergang naar Frankrijk terwijl je "La Marseillaise" hoort een haan (het Franse symbool) schijten ...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:45 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
de manier waarop de "shots" zijn gedaan altijd nog beter, let er maar eens op bij andere programma's: TG kan dat alleen maar...
Het mag dan ook wat kosten. Maar, toegegeven, de helicopterbeelden zijn fenomenaal (Gorge du Verdon ) en de cameratechnieken ongeevenaard. Evenals de creativiteit (nest vol katjes als splitscreen met een dieselmotor )quote:Op zondag 21 mei 2006 03:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is absoluut een feit, en zeker bij hun "challenges" of "Epic races", de beelden die ze schieten zijn vaak pareltjes, en énorm doordacht. Zoals bv zelfs in die Veyron race, zie je bij de grensovergang naar Frankrijk terwijl je "La Marseillaise" hoort een haan (het Franse symbool) schijten ...
ik mis nog eentje !!quote:Op zondag 21 mei 2006 14:32 schreef Brahimov het volgende:
Definitieve Liana laptime- lijst:
Stig 1m 44.4
Ellen
Rory Bremner 1m 47.9
Justin Hawkins 1m 48
Rob Brydon 1m 48
Jay Kay 1m 48
Jodie Kidd 1m 48
etc etc
Billy Baxter 2m 02quote:Op zondag 21 mei 2006 16:23 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ik mis nog eentje !!
Blind man? die stond er altijd officieel op, dus moet hier dan ook op...
mooiquote:Op zondag 21 mei 2006 21:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die beelden
maar die slo-mo shots van wielspin zijn welquote:Op zondag 21 mei 2006 21:19 schreef ook_gek het volgende:
die water shots beginnen me nu al te vervelen
Gaaf ding die lotus
zeker zeke zeker wetenquote:Op zondag 21 mei 2006 21:21 schreef Guard het volgende:
[..]
maar die slo-mo shots van wielspin zijn wel
Geweldigquote:Op zondag 21 mei 2006 21:21 schreef Guard het volgende:
[..]
maar die slo-mo shots van wielspin zijn wel
Veyron doet 1000 pk's op euro98.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:27 schreef Sloper het volgende:
[..]
Volgens mij was er inmiddels ook een versie met 1000pk ontwikkeld om de Veyron af te troeven...
Die cursus Italiaans iedere keer, geweldigquote:Op zondag 21 mei 2006 21:31 schreef zijle het volgende:
"I need a taxi"
Saaie challenge dit, te langdradig.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:39 schreef zijle het volgende:
Ze hebben nog een krap half uur om nog iéts van de aflevering te maken
Dat sarcasme idd, geweldig .quote:Op zondag 21 mei 2006 21:50 schreef UnleashMitch het volgende:
It's the coldest march in 20 years because of global warming Te droog, wat een geniale challenge
hij kwam die heuvel bijna niet opquote:Op zondag 21 mei 2006 22:15 schreef rockstah het volgende:
Ik vond hem leuk, dat optrekken bij het stoplicht in Hammond's boot
You broke the unbreakable Hilux!quote:Op zondag 21 mei 2006 22:30 schreef j0rrit het volgende:
Whehe.. Z'n Hilux wilde niet starten..
Ik kijk Top Gear dan ook niet als autoprogramma maar als vermaak/humor Ook de afleveringen die gewoon puur over auto's gaan gaan 99% van de tijd toch over auto's die ik voorlopig niet zal kopen Zoals ze zelf ook toegaven met die nieuwe Corsa trouwens: 'De nieuwe Vauxhall Corsa... Ja... Dus... Goed, volgende onderwerp'quote:Op maandag 22 mei 2006 12:32 schreef Argento het volgende:
Leuk programma of niet, het had natuurlijk weinig met Topgear te maken. Het programma werd gedomineerd door een item dat eigenlijk thuishoort in iets als Scrapheap Challenge van Discovery. Het item met de nieuwe Exige was er een beetje met de haren bijgesleept met de kennelijke bedoeling het alsnog als autoprogramma te kunnen slijten.
Wat is er nou leuker dan supercars testen en lompe challenges uitvoeren vraag ik me dan af?!quote:Op maandag 22 mei 2006 12:32 schreef Argento het volgende:
Leuk programma of niet, het had natuurlijk weinig met Topgear te maken. Het programma werd gedomineerd door een item dat eigenlijk thuishoort in iets als Scrapheap Challenge van Discovery. Het item met de nieuwe Exige was er een beetje met de haren bijgesleept met de kennelijke bedoeling het alsnog als autoprogramma te kunnen slijten.
Ja maar het engels publiek kent ze wel en dat is hun doelgroep. Ik was dolblij dat de cool wall weer eens tevoorschijn kwam!quote:Op maandag 22 mei 2006 14:11 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Enige waarvan ze van mij wel mogen in knippen is dat celeb stukje, aangezien ik er over het algemeen bijna geen 1 ken
Die challenge mag dan leuk zijn, het heeft niks met Topgear te maken. Die epic races hebben dan nog enigszins betrekking op een net geintroduceerde supercar.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:11 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Wat is er nou leuker dan supercars testen en lompe challenges uitvoeren vraag ik me dan af?!
De challenge van gister was aan de lange kant, maar heb me geen moment verveelt met die challenge! Enige waarvan ze van mij wel mogen in knippen is dat celeb stukje, aangezien ik er over het algemeen bijna geen 1 ken
Als je meer serieuze rijtesten wil van allerdaagse auto's ga je toch lekker 5th Gear kijken (wat overigens zeker een leuke show is om te zien, als je Top Gear ook leuk vindt). Of 1 van de trieste Nederlandse programma's
Waarom heeft 'verbouw een auto tot amfibievoertuig' niets met Top Gear te maken? Top Gear is allang geen autonieuws programma meer, al doen ze er nog wel nieuws in, en het is al lang geen auto-test-programma, al testen ze nog steeds auto's. Het is een entertainment programma met auto's als centraal thema. Een een Espace tot cabrio verbouwen heeft net zo veel met Top Gear te maken als een Land Rover opjagen met een tank, een caravan platten of een bekende gast rondjes laten rijden in een goedkope autoquote:Op maandag 22 mei 2006 17:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Die challenge mag dan leuk zijn, het heeft niks met Topgear te maken. Die epic races hebben dan nog enigszins betrekking op een net geintroduceerde supercar.
Ik heb verder ook geen bezwaar tegen het item met de Exige. Integendeel. Gisteren was dat item het enige stukje film dat werkelijk iets te maken had met Topgear.
Die challenges zijn leuk, maar het moet niet het format gaan overvleugelen. Het is nu eenmaal geen knutselprogramma.
Wat bedoel je daarmee ? Die site is toch ook van de BBC ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Asmooh het volgende:
mogen ze die naam wel gebruiken van http://www.topgear.com ?
dat is van de BBC alleen dan wat van de commerciele kantquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Asmooh het volgende:
mogen ze die naam wel gebruiken van http://www.topgear.com ?
Waarom niet? Dat is de site van top gear het programma, http://www.topgear.co.uk/ is van een bedrijfquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Asmooh het volgende:
mogen ze die naam wel gebruiken van http://www.topgear.com ?
Volgens mij is dat de site van Top Gear Magazinequote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Asmooh het volgende:
mogen ze die naam wel gebruiken van http://www.topgear.com ?
Omdat het niets met autoliefhebberij heeft te maken, maar met knutselen.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom heeft 'verbouw een auto tot amfibievoertuig' niets met Top Gear te maken?
Ik kijk Top Gear omdat ik het leuk vind, ik vond dat met die amfibievoertuigen leuk, dus wat mij betreft hoort het wel bij Top Gear.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:26 schreef Argento het volgende:
[..]
Omdat het niets met autoliefhebberij heeft te maken, maar met knutselen.
quote:The Stig
U kent ‘m waarschijnlijk wel, The Stig. Tenminste, u kent de onbekende coureur die de testen op het circuit van het autoprogramma Top Gear uitvoert. U kent de naam Stig, maar weet niet wie de rijder is die onder de witte helm met het spiegelende vizier schuilgaat is.
Uw columnist echter kent het antwoord op de vraag die op vele internetforums wordt besproken, “Wie is The Stig?”
Een van deze forums wordt opgesierd met de commentaren van een 17-jarige Nederlandse studente die beweert de identiteit van Stig te kennen. Ze claimt op haar weblog de naam een keer te hebben bekendgemaakt, er een printscreen van te hebben gemaakt en de tekst weer te hebben gewist. Ze beloofd over een paar maanden de identiteit te zullen bekendmaken door de printscreen, met datum en tijd, te publiceren. Tot die tijd zou iedereen maar moeten afwachten. Of zou die vent die claimt Stig te hebben zien rijden in z’n burgerkloffie, maar een geheimhoudingscontract heeft moeten tekenen, toch eerder zwichten en de naam prijsgeven? Volgens zijn verhaal zou hem dat op een fikse boete komen te staan.
Nee, die verhalen durf ik beiden in twijfel te trekken. Alleen ik ken de ware identiteit van The Stig! En hoe ik dat aan de weet ben gekomen?
Reken maar even met me mee. Onlangs was Stig op het Duits Autosportfestival op het TT circuit Assen, hij vermaakte zich daar uitstekend, want hij is liefhebber van Duitse bolides. Met name VW mag zich verheugen in zijn belangstelling en dat merk heeft ie dan ook altijd gereden. Tegenwoordig beweegt Stig zich voort in een degelijke Duitse diesel, maar is regelmatig op Assen te vinden. Stig is een natuurtalent als het op autorijden aankomt en past wat betreft zijn snedigheid prima in Top Gear, al zegt hij in dat programma nooit een woord. Stig heeft een niet alledaagse muziekkeuze, die hij tijdens het testen rustig op heeft staan, onderwijl met een uitbrekende Porsche door Gambon te gaan en onderstuurt uit Hammerhead komende.
En wie de Stig is? Ik mag het u van Jeremu Clarkson en zijn collega’s niet openlijk zeggen. Ze willen de mythe rond Stig volhouden, want het levert prima kijkcijfers op! Ik mag u echter wel wat aanwijzingen geven.
Uw columnist is een liefhebber van Duitse auto’s en bewoog zich voorheen altijd voort in Super brandstof gevoede VW’s. Een Golf II waar menig GTI zich (de eerste meters) aan vertilde, een Golf III waar iedere GTI zich aan vertilde (acceleratie 0-100 km/u in 6,5 seconden!), een Corrado waar iedere GTI om lachte, maar met een top van 230 km/u (na een halve dag plankgas te blijven geven…) en nu een Duitse degelijke dieselaar. En veelvuldig op het Assense circuit te vinden, om niet te zeggen op het Assense asfalt accelererend te aanschouwen...
Heeft u alle gegevens al bij elkaar opgeteld en een eindconclusie getrokken? Inderdaad! Uw columnist kan The Stig niet zijn, toch? Of misschien wel? Want kent u uw columnist eigenlijk wel zo goed? Is uw columnist geen topcoureur die nog niet tot de wereldtop is doorgebroken? Is uw columnist niet een collega van Christijan Albers? Is uw columnist geen Robert Doornbos?
Is het u al eens opgevallen dat in GP weekends de berichtgeving vaak wat vertraagd is? Komt dat niet doordat gedurende die weekends er wat andere verplichtingen zijn die uw columnist moet afhandelen?
Ik hoor u denken: “Veritas The Stig?” Zoals gezegd, ik kan u niet onomwonden de naam van Stig vertellen. Dat zou me een vervelend telefoontje van (Jeremy) Clarkson, (Richard) Hammond of (James) May kunnen opleveren en dat is dan nog wel het minste probleem! Dat ook de juridische afdeling van BBC2 een “piece of my ass” wil hebben, zou veel lastiger zijn. Hoewel ik ook niet graag mijn vriendschappelijke betrekkingen met Clarkson onder druk wil zetten…
Dus, wie Stiggie (zoals ik ‘m liefkozend noem) nou echt is, ik vertel het u niet. Een ding is zeker, voor de Renault F1 test op het Top Gear circuit werd Heiki Kovalainen ingevlogen en in Stig overall en helm gehuld en niet ik!
In ieder geval was Stiggie nog recentelijk in Assen aanwezig, zonder dat er heel veel mensen hem herkenden en dat is nu het voordeel van die onherkenbaar makende helm...
Veritas, 20.05.06
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
Dat belooft een hoop .quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Svensson het volgende:
In de aflevering van deze week:
[..]
[/spoiler]
quote:Some say that his genitals are on upside-down... and that if he could be bothered, he could crack the Da Vinci Code in 43 seconds.
knappe man!quote:* He drinks a lot of petrol
* He was born in space.
* He never blinks.
* He forages for wolves at night.
* He sleeps upside down like a bat.
* His sweat can be used to clean precious metals.
* His skin has the texture of dolphins.
* If you tune your radio to 88.4 FM you can actually hear his thoughts.
* He does not see like humans do, instead he sees numbers in green scrolling down (a reference to the The Matrix).
* He is scared of bells.
* He once punched a horse to the ground.
* His politics are terrifying.
* He lives in a tree.
* He likes DragonBoarder.
* He was raised by wolves.
* He appears on high-value stamps in Sweden.
* His favourite philosopher is Immanuel Kant.
* He has no understanding of clouds.
* His earwax tastes like Turkish Delight.
* He is confused by stairs.
* He naturally faces magnetic north.
* He is illegal in 17 U.S. states.
* His heart ticks like a watch.
* All his legs are hydraulic.
* He can "accumbularate".
* He appears on Japanese banknotes.
* There's an airport in Russia named after him.
* He is wanted by the CIA.
* His breath smells of magnesium.
* He can catch fish with his tongue.
* His tears are adhesive.
* If set alight, he'd burn for a thousand days.
* He is terrified of ducks.
* His voice can only be heard by cats.
* He has two sets of knees.
* He can swim seven lengths underwater.
* He has webbed buttocks.
* He can melt concrete on contact.
* He is more machine than man. (a reference to Darth Vader).
* His heart is in upside down.
* His teeth glow in the dark.
* His favorite food is raw meat.
* He has no age.
* He urinates petrol (On The Top Gear Website Profiles)
* He can smell corners (On The Top Gear Website Profiles)
* He blinks like this. (Clarkson closing his thumb and forefinger on both held-up hands -- a reference to Men in Black)
* He has acid for blood. (a reference to the Alien).
* Jimmy Carter wants him dead.
* He has a bionic arm.
* He has a tattoo of Buzz Aldrin on his thigh.
* He is stumped by clouds.
* He has no fear.
* His ears aren't exactly where you would expect them to be.
* He once, "preposterously", had an affair with John Prescott (referring to Prescott's recent admission that he had had an affair with one of his secretaries).
* He has a digital face.
* If he felt like it, he could fire Alan Sugar. (a reference to the UK version of The Apprentice, featuring the aforementioned head honcho of Amstrad in the Donald Trump role)
* He has named every single blade of grass surrounding the Top Gear test track.
* His genitals are on upside down.
* If he wanted to, he could crack the Da Vinci code in 43 seconds.
geweldig idd, had deze aflevering nog niet eerder gezienquote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:49 schreef j0rrit het volgende:
Die aflevering vanavond op Veronica! Had stukjes ervan nog niet gezien...
Geweldig, met die Ford Transit de Nürburgring rond... En dan gewoon dikke motoren, Porsches en ander geweld op wielen zoek rijden. Wel een nette prestatie "by a chick in a van", gewoon 10:13 als ik me niet vergis.
die 1000+ PK versie... Waar heb je het nu over? Een beetje meer info graag.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
Jammer dat ze die 1000+ PK versie van de Koenigsegg niet met een huge ass spoiler het circuit op knallen deze week. Dat had ik liever gehad dan die 800 PK versie.
quote:In februari dit jaar was BBC programma TopGear al in het nieuws, omdat (zo werd toen door de media gespeculeerd) het programma in gevaar zou zijn. Het oude vliegveld uit de Tweede Wereldoorlog in Dunsfold, de thuisbasis van het programma, zou niet langer mogen worden gebruikt, omdat het gebruik in strijd is met het bestemmingsplan. Daarnaast bezorgt (met name The Stig) teveel geluidsoverlast voor de omwonenden, waarvoor geen vergunning is verleend.
Geen paniek, was in februari het antwoord van TopGear’s executive producer Andy Wilman op alle media aandacht. De soep wordt immers niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. TopGear is al op zoek naar een nieuwe locatie.
Toch duiken soortgelijke berichten nu een paar maanden later opnieuw op. De Britse Telegraph meldt dat de nieuwste serie zonder toestemming wordt opgenomen. De laatts afgegeven vergunning verliep op 30 april. Het programma kan dus een verbod opgelegd krijgen, maar zover is het gelukkig nog niet. We wachten het af… (via: autoblog.com)
te veel geluids overlast voor omwonende alsof ze daar 24h, 365 dagen in jaar daar rond rossen, en zoveel mensen wonen er niet eens in de buurtquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:32 schreef CybPraetorian het volgende:
Opmerkelijk nieuws bericht op Autoblog.nl en autoblog.com
http://www.autoblog.nl/ar(...)thuisbasis#more-5676
[afbeelding]
[..]
Sommige mensen kunnen verschrikkelijk zeuren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:36 schreef M5 het volgende:
[..]
te veel geluids overlast voor omwonende alsof ze daar 24h, 365 dagen in jaar daar rond rossen, en zoveel mensen wonen er niet eens in de buurt
zal wel mee vallen allemaal.
quote:Op zondag 28 mei 2006 21:34 schreef Googolplexian het volgende:
Is Carrera GT niet de meest krachtige Porsche?
Maar geen produktiemodel.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:34 schreef Googolplexian het volgende:
Is Carrera GT niet de meest krachtige Porsche?
S-klassequote:Op zondag 28 mei 2006 21:59 schreef pascalheister het volgende:
geweldige aflevering
die oude c klasse
quote:Op zondag 28 mei 2006 21:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ewan McGregor is een toffe gast
Kutwijf? Ze is ingehuurd als interieurontwerpster en Jeremy blijft maar doorzeuren over zijn woonkamertje. Ik vond dat ie dat toch wat overdreef, en ik vond haar ontwerp er best mooi uitzien. James en Richard die in die woonkamer gaan rijden was wel prachtig natuurlijk. Ik denk dat ze, om Jeremy te overtuigen, hem er ook gewoon even in hadden moeten zettenquote:Op zondag 28 mei 2006 21:50 schreef Diemietuhriej het volgende:
Kan iemand dat stomme wijf afschieten?!
Jezus wat een kutwijf!
Er staat er nu eentje in de showroom bij Century hier in Groningen. Gewoon te koop, volgens mijquote:
Ik denk dat hij massa-productie bedoeldquote:Op zondag 28 mei 2006 22:03 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Er staat er nu eentje in de showroom bij Century hier in Groningen. Gewoon te koop, volgens mij
* moet je wel heel veel geld meenemen, maar toch
goed excuus om allees weer eens te laten racen dusquote:Op zondag 28 mei 2006 19:55 schreef HansU het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen verschrikkelijk zeuren.
Het lijkt me een ramp om op een nieuw circuit te moeten gaan rijden, dan zijn alle tijden van de stig weer waardeloos. Die omwonenden zijn cultuurbarbaren !
staat er een in Groningen? dan ga ik morgen even kijkenquote:Op zondag 28 mei 2006 22:03 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Er staat er nu eentje in de showroom bij Century hier in Groningen. Gewoon te koop, volgens mij
* moet je wel heel veel geld meenemen, maar toch
Nee die staat daar voor de versieringquote:Op zondag 28 mei 2006 23:07 schreef ook_gek het volgende:
appart van dat geluids overlast. want je ziet soms complete boings 747 staan. Die landen daar zeker in fluister mode?
Nee, dat vliegveld is oa een soort Aviodrome. Die Boeing zal daar wel permanent staan en in delen op vrachtwagens heen zijn gebracht.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:07 schreef ook_gek het volgende:
appart van dat geluids overlast. want je ziet soms complete boings 747 staan. Die landen daar zeker in fluister mode?
als je ook die lucht foto's ziet kan ik niet zo snel een huis ontdekkenquote:Op zondag 28 mei 2006 23:12 schreef Rio het volgende:
[..]
Nee, dat vliegveld is oa een soort Aviodrome. Die Boeing zal daar wel permanent staan en in delen op vrachtwagens heen zijn gebracht.
edit: raar verhaal trouwens, zo veel directe omwonenden lijken er niet te zijn. Voor degenen met Google Earth, locatie: 51° 7'3.19"N, 0°32'5.27"W
[edit]geen torrents[/edit]quote:Op zondag 28 mei 2006 23:39 schreef Mikkie het volgende:
Kut
Gemist. En morgen kan ik ook niet kijken. Toch maar ff een torrentje zoeken dan
volgens mij is dat die groene die je op fith gear zag een paar weken terugquote:Op maandag 29 mei 2006 00:20 schreef Steve-O het volgende:
http://www.koenigsegg.com/pre-owned/index.asp
Omg die groene CCR
Toch moet ik zeggen dat ik de CCR mooier vind als de CCX
Het geheel is wat cleaner zeg maar
Volgens mij ook. Dat was die wagen die in de prive collectie zat toch?quote:Op maandag 29 mei 2006 01:10 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
volgens mij is dat die groene die je op fith gear zag een paar weken terug
quote:Op maandag 29 mei 2006 21:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
de herhaling is morgen , 20h
Het moet wel een normale wagen voor de weg blijven.... huge ass spoiler kan je wel op iedere auto gaan schroevenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
Jammer dat ze die 1000+ PK versie van de Koenigsegg niet met een huge ass spoiler het circuit op knallen deze week. Dat had ik liever gehad dan die 800 PK versie.
Ford Escort Cosworth, anyone?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:15 schreef VanDread het volgende:
[..]
Het moet wel een normale wagen voor de weg blijven.... huge ass spoiler kan je wel op iedere auto gaan schroeven
Vond het juist een hele beschaafde spoiler, eerlijk gezegd vond ik 'm erg goed passen bij de auto. Denk dat ze misschien nog weleens aanvragen gaan krijgen om dat ding te monteren als iemand die wagen koopt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:15 schreef VanDread het volgende:
[..]
Het moet wel een normale wagen voor de weg blijven.... huge ass spoiler kan je wel op iedere auto gaan schroeven
Zeker als ze de twee TG filmpjes achter elkaar zien.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:08 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Vond het juist een hele beschaafde spoiler, eerlijk gezegd vond ik 'm erg goed passen bij de auto. Denk dat ze misschien nog weleens aanvragen gaan krijgen om dat ding te monteren als iemand die wagen koopt.
Die Ferrari's waren zooo mooi Net als de natuur in IJslandquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:01 schreef CybPraetorian het volgende:
ik heb net ff de top gear extra gekeken van vorig jaar, dat was net op BBC Prime.
Leuke aflevering, kan me niet herinneren dat ik hem gezien heb.
Ferrari F430 Coupe en Spider
En ze gingen met een TT roadster, 350z roadster en Crossfire roadster in ijsland rond racen. mooie beelden...
Presentator Tiff Needel is ook presentator geweest bij Top Gear, dus het verbaast me nietsquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:07 schreef Klonk het volgende:
het is in ieder geval van dezelfde makers (echt waar, Tom Ford is hoofdredacteur van TopGear)
je meent hetquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:13 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Presentator Tiff Needel is ook presentator geweest bij Top Gear, dus het verbaast me niets
Driften Rijden kan hij anders welquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik word al nerveus als ik die stem van Tiff hoor, laat staan dat ik nog naar hem zou moeten kijken ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |