Tot nu toe 3 doden in Suriname, 1796 doden in 1953. Lijkt mij toch een ander soort ramp.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:21 schreef thiamat het volgende:
Afgezien daarvan, om het in een groter perspectief te zetten, is een gebied ter grootte van Nederland onder water komen te staan. De hele situatie is vergelijkbaar met de watersnoodramp in 1953 in Nederland. Wij kregen alle hulp zo'n beetje die we konden wensen. Niet van Suriname, maar dat lag voor de hand.
Wat jullie?
Om even misverstanden bij mensen die teveel gespijbeld hebben tijdens de geschiedenisles te voorkomen, een kleine toelichting: Suriname als staat bestond toen niet, het was simpelweg onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:21 schreef thiamat het volgende:
Afgezien daarvan, om het in een groter perspectief te zetten, is een gebied ter grootte van Nederland onder water komen te staan. De hele situatie is vergelijkbaar met de watersnoodramp in 1953 in Nederland. Wij kregen alle hulp zo'n beetje die we konden wensen. Niet van Suriname, maar dat lag voor de hand.
Zeuren om geld? Internationale hulp bij rampen is niet meer dan normaal. Zoals topicstarter al aangaf:quote:Op zondag 14 mei 2006 09:23 schreef Dementor het volgende:
Hell no.
Ze hebben zelf niet eens de kracht om wat van dat land te maken en nu komen ze zeuren om geld.
Waaruit leid jij af dat er geen hulp nodig is? Uit het feit dat de medicijnen eerst controlleerd moeten worden?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:55 schreef raptorix het volgende:
Er is geen hulp nodig, op journaal gister werden medicijnen aangeboden, echter de lokale hulpverlening wees de medicijnen af omdat de medicijnen eerst op een centrale plek gecontrolleerd moesten worden. Bovendien doe ik zowiezo niet aan bedelacties.
Volgens mij niet meer dan dan bij andere rampen en bij andere liefdadigheidsinstellingen. Ik denk dus dat het verder aan jou ligt.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:10 schreef Keiichi het volgende:
Het lijkt of ze gewoonweg zoveel mogelijk geld via de media willen krijgen door heel zielig te doen... kan ook aan mij liggen dat het zo lijkt![]()
Bij de tsunami ramp van een tijdje terug was het nog enigzins geloofwaardig om wat geld te schenkenquote:Op zondag 14 mei 2006 15:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij niet meer dan dan bij andere rampen en bij andere liefdadigheidsinstellingen. Ik denk dus dat het verder aan jou ligt.
Of zie jij nooit andere goede doelen op de tv langsvliegen?![]()
En nu niet, weet je wel waar je over praat vriend??quote:Op zondag 14 mei 2006 15:18 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Bij de tsunami ramp van een tijdje terug was het nog enigzins geloofwaardig om wat geld te schenken![]()
Ik denk dat dat weer een heel andere discussie is (namelijk een discussie over de daadwerkelijke schade die geleden is).quote:Op zondag 14 mei 2006 15:18 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Bij de tsunami ramp van een tijdje terug was het nog enigzins geloofwaardig om wat geld te schenken![]()
Toch maar even donatie´tje doen? www.suristars.comquote:Op zondag 14 mei 2006 15:18 schreef Keiichi het volgende:
Ja er is een heel groot gebied ondergelopen en ja, het zal best zo zijn dat het voor de getroffene een ramp is. Feit blijft echter dat het gebied een stuk minder dichtbevolkt is dan bijv. een stad als New Orleans. Daarnaast is de infrastructuur in dat gebied volgens mij ook een stuk minder. En wat er nooit geweest is, heeft m.i. geen eerste prioriteit om opgebouwd te worden na een ramp.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:42 schreef MrSASO het volgende:
Bijvoorbeeld in Djumu staan er wat gebouwen op palen, als zelfs die nog last van het water hebben kun je je wel voorstellen hoe hoog het water staat.
Bovendien hoorde ik van mijn oom in Paramaribo dat er nog een springvloed moet komen, dus Paramaribo is ook niet geheel veilig.
Ik hoorde iemand van het kabinet (geloof ik) bij Raymann is laat zeggen, dat ze vooral medicijnen wilden waarvan de mensen wisten hoe ze er mee om moesten gaan.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:55 schreef raptorix het volgende:
Er is geen hulp nodig, op journaal gister werden medicijnen aangeboden, echter de lokale hulpverlening wees de medicijnen af omdat de medicijnen eerst op een centrale plek gecontrolleerd moesten worden. Bovendien doe ik zowiezo niet aan bedelacties.
Toen wij hier overstroming hadden, namen alle kinderen in Suriname 5 cent mee naar school.quote:Weinig animo voor donatie aan Suriname
Uitgegeven: 13 mei 2006 19:00
Laatst gewijzigd: 14 mei 2006 14:46
HILVERSUM - Nederlanders staan niet te trappelen om geld te geven voor de slachtoffers van de overstromingen in Suriname. Uit een enquête onder deelnemers aan het TweeVandaag Opinie Panel blijkt dat 41 procent niet van plan is te geven, 9 procent doet dat wel of heeft dat al gedaan en 22 procent maakt waarschijnlijk een donatie.
Aan de peiling namen ruim 15.000 mensen deel. De resultaten zijn in de uitzending van zaterdag bekendgemaakt. Iets meer dan de helft van de ondervraagden (55 procent) vindt dat de Nederlandse overheid alles moet doen om de slachtoffers te helpen en 59 procent acht de nationale inzamelingsactie een goede zaak.
Geweldig idd, vooral Gerard Ekdom als Springsteen Claudia als Steviequote:Op zondag 14 mei 2006 16:56 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb een klein steentje bijgedragen door de videolcip te downloaden van 'We are the Worst' een 3FM parodie op 'We are the World'. Een absolute aanrader![]()
http://www.3fm.nl/page/3fmactueel/143781/
ik download em wel van kazaaquote:Op zondag 14 mei 2006 16:56 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb een klein steentje bijgedragen door de videolcip te downloaden van 'We are the Worst' een 3FM parodie op 'We are the World'. Een absolute aanrader![]()
http://www.3fm.nl/page/3fmactueel/143781/
litequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |