abonnement Unibet Coolblue
pi_38212576
Die Mat 64 @ DHCS is dat de Plan U? die was bij de 2de rit toch al gedefecteerd?
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:16:21 #252
86072 thatsme
and That's you!
pi_38213395
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Die Mat 64 @ DHCS is dat de Plan U? die was bij de 2de rit toch al gedefecteerd?
Mat 64 = Plan V dus geen plan U
ze lijken overgens wel veel op elkaar alleen de neus van plan U is wat uitgezakter.


Links U rechts V
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_38214212
Plan T, U en V valt alledrie toch gewoon onder Mat '64? Zoiezo was Plan T er eerder dan Plan V.
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:57:08 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38214927
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:38 schreef Bigs het volgende:
Plan T, U en V valt alledrie toch gewoon onder Mat '64? Zoiezo was Plan T er eerder dan Plan V.
Mat '64 is alleen elektrisch. Plan U stamt uit 1961. Voor Mat '64 hebben ze uiteindelijk de kop van Plan U genomen, maar iets hoger opgetrokken om de wind beter over de stroomafnemers te leiden (aldus het boek "Treindesign"). Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38215132
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.
Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de bieb
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:11:17 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38215550
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de bieb
Dan zou ik een keer moeten scannen, maar dat komt een andere keer vrees ik...

Het boek is trouwens op verschillende sites nog wel te koop, maar voor behoorlijk hoge bedragen. Ik kwam het boek ooit tegen bij De Slegte voor tien gulden, die ik nog even van iemand moest lenen ook. Daarvoor kende ik het al uit de bieb, maar ik ben erg blij dat het nu in mijn boekenkast staat. Let er overigens op dat de kaft van het boek nogal gevoelig is voor zonlicht (voor mij te laat).

[ Bericht 26% gewijzigd door Duvel op 25-05-2006 23:27:16 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38216422
Ik ben vandaag voor het eerst (en gelijk laatst) op de hofplein lijn geweest. Ik vind het wel een aparte lijn. Hij eindigt zo vlakbij R'dam C en de stations op de lijn zijn slechts haltetjes met een zeer magere bediening voor een grote stad. Kan het wel begrijpen dat ze het gaan veranderen.
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:38:51 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38216669
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
Er is niet meer nodig dan dit om de dienstregeling uit te kunnen voeren, dus hoeven ze het tweede spoor niet te onderhouden (en het andere perron van Bergweg ook niet). Er staat ook geen spanning meer op de bovenleiding boven dat andere spoor (al zouden ze dat met een muisklik kunnen veranderen). Ik weet niet of het wissel dat toegang zou kunnen verschaffen tot het andere spoor geklemd is, of dat er een stop-ontspoorblok zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38219177
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst (en gelijk laatst) op de hofplein lijn geweest. Ik vind het wel een aparte lijn. Hij eindigt zo vlakbij R'dam C en de stations op de lijn zijn slechts haltetjes met een zeer magere bediening voor een grote stad. Kan het wel begrijpen dat ze het gaan veranderen.
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
zijn wat ik aan foto's zie gewoon net bushaltes maar dan langs het spoor
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:03:01 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38219344
Theoretisch gezien is het mogelijk om een trein totaan Hofplein te laten rijden, maar dan moet de machinist wel op tijd stoppen, er ontbreekt namelijk halverwege het perron een stuk rails...

Ben trouwens wel van mening dat de NS het lijntje zelf vakkundig naar de klote heeft geholpen door er totaal geen aandacht aan te schenken. Ze hadden de Hofpleinlijn na de oorlog direct moeten aansluiten op de luchtbrug door de stad en op Rotterdam Centraal. Dan was het bestaan veel zinvoller geweest.

Maarja, nu maakt het niet zo heel erg veel meer uit. Ben wel benieuwd wat er met het laastste stukje luchtspoor in Rotterdam gaat gebeuren als Randstadrail in 2008 door de nieuwe tunnel op de Rotterdamse metro is aangesloten. Rotterdam kennende zal het wel tegen de vlakte gaan.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:47:31 #261
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38220319
Hier ook een paar foto'tjes, even zonder commentaar, meesten zullen voor zich spreken. Ook niet bewerkt, dus er kan wel eens een jas of paal in een hoek staan of een foto wat scheef staan, maar ik heb geen zin om daar nu iets aan te doen.













































[ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 26-05-2006 01:55:46 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:27:13 #262
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38224291
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:09:15 #263
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38226817
Tsja, het is de randstad he, daar kan het geld niet op... maar zodra er buiten de randstad spoorlijnen gefinancierd moeten worden kijkt de regering de andere kant op
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:30:18 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38227486
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:03 schreef FredvZ het volgende:
Ben wel benieuwd wat er met het laastste stukje luchtspoor in Rotterdam gaat gebeuren als Randstadrail in 2008 door de nieuwe tunnel op de Rotterdamse metro is aangesloten. Rotterdam kennende zal het wel tegen de vlakte gaan.
Daar kun je nog niet 100% vanuit gaan. De discussie wat ermee moet gebeuren is al gestart, en diverse opties passeren de revue (bijvoorbeeld er een fietspad van maken tussen de stad en Schiebroek, altijd handig). Dus sloop staat nog niet vast. Ik vind persoonlijk dat het zeker niet gesloopt moet worden vanwege de historische waarde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:35:55 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38227665
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef 456 het volgende:
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.

Ik weet niet waar de miljard euro vandaan komt, ik weet wel dat het volgende gemaakt wordt: een aansluiting op het Haagse tramnet bij Den Haag Centraal, een vrije kruising tussen NS en RandstadRail even daarvoor (Schenkstrook), nieuwe stations (Leidschenveen, en een heel stel tussen Leidschendam en Rotterdam), een aftakking van de Zoetermeerlijn (Oosterheemlijn), een tunnel tussen halte Melanchtonweg (vervanger van Kleiweg) en metrostation Centraal, om RandstadRail door te kunnen trekken Rotterdam in (zoals in Den Haag ook gebeurt). Daarnaast het ombouwen van de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn naar 600V en 750V, aanpassen bestaande stations, etc. Nogal een klus dus. Je moet bedenken dat langs die Hofpleinlijn de laatste jaren en nu ook nog een enorme hoeveelheid nieuwbouw gepleegd is, die hiermee wordt ontsloten. Ik denk dat het een goed plan is om stukken land die zo dichtbevolkt zijn, te voorzien van een goed openbaar vervoersysteem om te voorkomen dat de boel daar nog verder dichtslibt.

Je hebt dan ook meteen antwoord op de vraag waarom er geen RandstadRail-achtige projecten in het noord-oosten worden ontplooid: daar heb je niet de bevolkingsdichtheid om het enigszins rendabel te krijgen. Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38230309
@Duvel : Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.

Oh u bent te goed voor ons noordelingen

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_38230728
Waarom moet het dan ook perse een zweeftrein zijn?

Een HSL lijn kost genoeg zou ik zeggen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:15:25 #268
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38231094
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.

Ik weet niet waar de miljard euro vandaan komt, ik weet wel dat het volgende gemaakt wordt: een aansluiting op het Haagse tramnet bij Den Haag Centraal, een vrije kruising tussen NS en RandstadRail even daarvoor (Schenkstrook), nieuwe stations (Leidschenveen, en een heel stel tussen Leidschendam en Rotterdam), een aftakking van de Zoetermeerlijn (Oosterheemlijn), een tunnel tussen halte Melanchtonweg (vervanger van Kleiweg) en metrostation Centraal, om RandstadRail door te kunnen trekken Rotterdam in (zoals in Den Haag ook gebeurt). Daarnaast het ombouwen van de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn naar 600V en 750V, aanpassen bestaande stations, etc. Nogal een klus dus. Je moet bedenken dat langs die Hofpleinlijn de laatste jaren en nu ook nog een enorme hoeveelheid nieuwbouw gepleegd is, die hiermee wordt ontsloten. Ik denk dat het een goed plan is om stukken land die zo dichtbevolkt zijn, te voorzien van een goed openbaar vervoersysteem om te voorkomen dat de boel daar nog verder dichtslibt.

Je hebt dan ook meteen antwoord op de vraag waarom er geen RandstadRail-achtige projecten in het noord-oosten worden ontplooid: daar heb je niet de bevolkingsdichtheid om het enigszins rendabel te krijgen. Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.
Mkay;
kvind 1 miljard (ik hoorde het gisteren bij het NOS journaal) dan nog aan de ERG HOGE kant.

Kvind die zweeftrein bv ook je reinste geldverspilling! Waarom willen mensen in groningen nu in anderhalf uur in vredesnaam in amsterdam zijn?
(die paar die dat wel moeten/willen wegen niet op tegen de kosten iig)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 mei 2006 @ 14:16:45 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38231137
De lijn moet wel rendabel zijn he. Daarom zie ik ook geen heil in een hoge snelheidslijn. Ik denk dat de intercity, al dan niet in de plus variant de beste mogelijkheden biedt op een rendabele lijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:18:43 #270
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38231208
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
De lijn moet wel rendabel zijn he. Daarom zie ik ook geen heil in een hoge snelheidslijn. Ik denk dat de intercity, al dan niet in de plus variant de beste mogelijkheden biedt op een rendabele lijn.
ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:42:13 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38232058
Wie weet welk lettertype op de treinen staat? (en ook in de treinen, ik heb het over de treinstel nummers )
Ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar
pi_38232421
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
treintje tussen heerenveen - sneek via joure zou al een hele verbetering opleveren!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:56:40 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234569
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
Klopt, wast ze nu doen (Lelystad - Zwolle) is een halfslachtige oplossing, omdat je er niet echt meer steden mee ontsluit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:57:21 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234587
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:42 schreef Wadloper het volgende:
Wie weet welk lettertype op de treinen staat? (en ook in de treinen, ik heb het over de treinstel nummers )
Ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar
Vroeger was het de Univers, tegenwoordig een lettertype dat zich "NS Sans" laat noemen (zo ken ik 'm tenminste), maar wat vast ook een originele naam heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:58:15 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234610
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:55 schreef verzameldirk het volgende:
Oh u bent te goed voor ons noordelingen
I know.

Serieus: wat heb je aan een zweeftrein? Sluit nergens op aan, is idioot duur, et cetera. Bouw dan een HSL-Noord en laat 'm doorlopen naar het noorden van Duitsland, lijkt mij nuttiger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')