abonnement Unibet Coolblue
pi_37740160
Hallo allemaal
Ik ben me er bewust van dat dit topic ook in klussen en wonen had gekund.

Ik ben aan het verbouwen en sta voor de keuze of ik het riool moet vervangen.
Het zijn Gres buizen, huis is uit de jaren 50. Ik heb behalve aan de straatkant er nog nooit problemen mee gehad. Er zijn mensen die zeggen dat ik het moet vervangen (= duur en veel werk) de ander zegt dat als het verder allemaal goed werkt ik het gewoon moet laten zitten.

Mochten er problemen zijn dan dekt de verzekering de schade als gevolg
van eventuele rioolproblemen. Alleen het vervangen dan is voor mijn rekening.
Maar dat laatste zou ik nu ook kunnen doen alleen hoeft het dus niet per sé.
Dus als alles goed blijft gaan dan heb ik me dat geld uitgespaard, zo niet dan ben ik alleen het geld kwijt
(over jaren misschien) aan iets dat ik toch kwijt zou zijn.

Er gaat een betonnenvloer in met vloerverwarming dus dat zou er bij problemen (op kosten van de verzekering ) dan een keer uit moeten. Maar misschien ook niet.

Wat zouden jullie doen?
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_37740399
Als ik jou was zou ik gewoon het riool even vervangen gewoon met wat pvc naar de gemeente leiding
als je hulp nodig hebt kan je altijd even een gil geven.
zit zelf in de Grond weg en waterbouw

waaronder rioolwerk valt.

Kleine moeite toch ? en bespaard misschien een heel hoop elende als er een betonne vloer overheen gaat.

Succes met het maken van je keuze
pi_37740531
Kun je niet beter die buizen inwendig laten inspecteren ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_37740564
Dit gaat inderdaad naar [K&W]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:09:42 #5
9236 stardust
..............
pi_37740893
Ik zou inderdaad het riool vervangen. Zeker nu je ook verteld dat er een betonnen vloer met vloerverwarming ingaat. Heb je straks een mooie vloer liggen en dan moet je het riool misschien toch vervangen. Kun je mooi opnieuw beginnen. Voorkomen is beter als genezen zoals een mooi spreekwoord luid.

suc6
No Sign .............
pi_37741064
Misschien kun je de handel laten inspecteren door een loodgieter. Ik heb net mijn riool laten vervangen en dat is toch weer 1000 euri's down the drain.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:37:38 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37749811
Ik zou het preventief laten vervangen beter nu wat meer kosten dan straks een hoop troep
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37753058
Misschien toch beter om te vervangen.
Maar ik vind het zon zonde van het geld.
Een bouwkundige hier zij ook, als ik er geen last mee heb
gehad dan hoef ik het niet te vervangen. Maar jullie denken er kennelijk heel anders over.
Ik zal nog eens iemand langs laten komen om zijn mening te geven.
In ieder geval bedankt.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_37753215
Heb je zwart op wit dat de verzekering alle schade dekt ? Of is dat de uitspraak van een persoon aan een telefoon ?
Ik heb zelf al mee gemakat dat ik af was gegaan op een uitspraak van zo iemand en later de kous op de kop kreeg.....
Stel anders je verzekering voor in het kader van voorkomen is beterenzo, dat ze de helft van deze vervangings kosten dragen. Het alternatief is dat je het laat liggen en in geval van breuk die, veel hogere, kosten bij hun komen te liggen...

Moet je wel ff hoger gaan zitten, die telefoon vogel kan daar geen ja of nee op zeggen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_37754439
Hee dat is ook een idee.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_37754731
Heb even mijn tussenpersoon gebeld en die zegt dat zoiets niet kan.
Stel dat ik na een jaar ofzo verhuis hebben ze wel meebetaald aan het risicovermijdende en hebben ze niet het plezier ervan want ik ben dan al weer weg. Zoiets.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:50:06 #12
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_37755113
Ik zou het zeker (laten) vervangen. Ik heb twee weken geleden mijn gres rioolhuisaansluiting laten vervangen, want die was dus gebarsten. Het gebeurt dus echt.
Als jij straks een betonnen vloer en vloerverwarming hebt liggen en je riolering gaat kapot, dan sla je jezelf toch voor je kop? Als je iets doet, kan je beter direct goed doen. Je hebt toch geen zin om straks je hele vloer er weer uit te moeten halen? En op het moment dat een verzekering uit moet gaan keren, dan gaat dat vaak niet zo eenvoudig als het eigenlijk zou moeten. Vooraf kan altijd alles, maar puntje bij paaltje blijkt het vaak lastig. Gewoon even PVC erin leggen en dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_37755684
Okay. Ik zal de aannemer vragen om een prijs opgave te doen.
Ik zal tzt na de verbouwing foto's en een verhaal posten op fok.
Dan kunnen jullie het allemaal zien.Er komt ook een aanbouw.
Bedankt voor het advies.
Nog een ding schiet me te binnen: onder de houtenvloer ligt ook een grove betonvloer.
Die beschermd als het ware ook de rioleering of niet?
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_37755694
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:50 schreef Everett het volgende:
En op het moment dat een verzekering uit moet gaan keren, dan gaat dat vaak niet zo eenvoudig als het eigenlijk zou moeten. Vooraf kan altijd alles, maar puntje bij paaltje blijkt het vaak lastig. Gewoon even PVC erin leggen en dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt.
Dit is precies waarom ik eigelijk een diep gewortelde hekel heb aan die instanties...

als het puntje bij het paaltje komt probeert het paaltje altijd ergens een veilig heenkomen te vinden..
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_37755981
Ik heb er eigenlijk altijd wel geluk mee gehad. Maar ik ben het met je eens dat Banken, verzekeraars enz een soort legale mafia zijn. 13 Miljard winst voor de ING geloof ik. En ik me maar blauw betalen.
Ik denk meerdere zaken als met AHold in de toekomst.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_37792670
Voorkom gewoon grote problemen die je kan oplopen een gress pijp is erg porruis je hoeft je schep er maar tegen aan te zetten en het is stuk

vervang het gewoon zelf of laat het vervangen.

Doe je het zelf ? informeer wel bij de gemeente voor toestemming.

Nogmaals als je in de omgeving van N-H woont kan ik je een handje helpen voor een biertje
Zit zelf in het vak.

Succes..
pi_38077847
Ik heb mijn aannemer laten kijken (ik had een gedeelte opgegraven) en die vroeg of ik wel eens problemen heb gehad met boomwortels ofzo en dat was niet zo. Hij zei (terwijl hij er aan kan verdienen) dat ik het kan laten liggen. Ook omdat er al een grove betonvloer overheen ligt (45cm onder de houten vloer) Dus ik kies ervoor om het toch te laten liggen.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')