abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 mei 2006 @ 19:08:23 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37696953
Mieren in de keuken, het is zomer bijna, dus dat kan je verwachten?

Maarrrrrrrr, wat doe je eraan? Normaal gesproken zou je iets van gif kunnen doen langs de randen of op het pad, ware het niet dat er ook nog een nieuwsgierig kattebeest rondloopt en ik die nog wel wat langer wil zien voorlopig.

Heeft er iemand suggesties?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_37697048
Wij gebruikten vroeger altijd "stuivers", werkte perfect, tegenwoordig heb ik eigenlijk geen mieren meer in de keuken en zou het dan eigenlijk ook niet weten.
Vergif langs de randen strooien lijkt me geen goede optie, je begrijpt waarschijnlijk wel waarom....
pi_37697123
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 19:11 schreef funkyskunkie het volgende:
Wij gebruikten vroeger altijd "stuivers", werkte perfect, tegenwoordig heb ik eigenlijk geen mieren meer in de keuken en zou het dan eigenlijk ook niet weten.
Vergif langs de randen strooien lijkt me geen goede optie, je begrijpt waarschijnlijk wel waarom....
Ik heb al 5 eurocent stukken geprobeerd, helpt niet.
En gif is idd geen optie.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:25:16 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37698342
Van Bayer heb je ook poeder wat je kunt oplossen en dan in de mierennesten kunt gieten.

Dat doen wij hier ook op de plekken waar onze katten vaak komen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:41:20 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37698426
Het nest opzoeken is geen optie, daarvoor moet je onder het huis zijn en in die donkere krochten heersen spinnen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_37698452
Je heb van die lokdoosjes,..staan bij ons ook in de keuken.
Salsa Espaņola
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:03:51 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37699396
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 20:59 schreef Salsagirl het volgende:
Je heb van die lokdoosjes,..staan bij ons ook in de keuken.
Ja, en die zou je achter de plint onder de keuken weg kunnen zetten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:07:22 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37699497
Ja, lokdoosjes werken prima als je een kat hebt
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 10 mei 2006 @ 07:49:10 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37703529
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:07 schreef mazaru het volgende:
Ja, lokdoosjes werken prima als je een kat hebt
Dan liggen ze inderdaad opengebroken door de hele kamer, leer mij die kat kennen.

En achter de plint kan je ook niet echt komen. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_37708781
mmz onze kat vangt en plet eventueel gekriebel in huis.. Iets om aan te leren? Soort van Tarzan-attack?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:57:14 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_37708900
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 07:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan liggen ze inderdaad opengebroken door de hele kamer, leer mij die kat kennen.

En achter de plint kan je ook niet echt komen. .
Mijn katten spelen er ook mee zodra ik die doosjes neerzet. Ik zet er daarom iets zwaars op (een behoorlijke vaas ofzo) waardoor ze er niet bij kunnen, maar waar de mieren nog wel onderdoor kunnen lopen om bij het doosje te komen. Dat helpt wel.
pi_37709218
ik had laatst een mier in bed

hopen dat die meeverdwaald was op spullen ofzo
want zit niet te wachten op mieren in huis
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_37709359
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mijn katten spelen er ook mee zodra ik die doosjes neerzet. Ik zet er daarom iets zwaars op (een behoorlijke vaas ofzo) waardoor ze er niet bij kunnen, maar waar de mieren nog wel onderdoor kunnen lopen om bij het doosje te komen. Dat helpt wel.
Mijn kat kennende overleeft die vaas dat niet.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_37709464
Het zijn lokdoosjes! Die zet je dus niet in je keuken of andere plaatsen waar je de mieren niet wil hebben.
Wil je dmv die doosjes van de mieren af dan zet je ze bijv. achter in de tuin.
(was een tijd terug een tip van eigen huis en tuin ofzo)
Don't follow me, I'm lost too
pi_37709808
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:17 schreef kantoorslaaf het volgende:
Het zijn lokdoosjes! Die zet je dus niet in je keuken of andere plaatsen waar je de mieren niet wil hebben.
Wil je dmv die doosjes van de mieren af dan zet je ze bijv. achter in de tuin.
(was een tijd terug een tip van eigen huis en tuin ofzo)
toch grappig dat niemand daar aan denkt

btw.. ik denk dat de beste remedie is dat je nergens etenswaren hebt waar ze in kunnen
en dat is nog best een kunst
heb weleens mieren in een afgesloten jampot gevonden zegmaar
enige waar ze echt NIET in kwamen waren de tupperwarebakjes
die sluiten dan ook luchtdicht af
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_37709880
Een schaamteloze tvp ( en als ik ergens een hekel aan heb zijn het de tvp roepers, dood aan de tvp roepers!!), omdat ik vorig jaar mieren gehad heb en die zitten waarschijnlijk ook achter de plinten. Gelukkig heb ik geen kat, maar ik krijg ze niet weg met lokdoosjes, gif of wat dan ook. Nog iets vreemds in mijn ogen: ik woon 2 hoog midden in het centrum. Geen parkje in de buurt zeg maar!!

Anyway, stuivers, gif en lokdoosjes werken niet. Iemand nog suggesties?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37710333
Parkje
pi_37711336
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:54 schreef Aneurism het volgende:
Parkje
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37711666
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:32 schreef zwaaibaai het volgende:
Een schaamteloze tvp ( en als ik ergens een hekel aan heb zijn het de tvp roepers, dood aan de tvp roepers!!), omdat ik vorig jaar mieren gehad heb en die zitten waarschijnlijk ook achter de plinten. Gelukkig heb ik geen kat, maar ik krijg ze niet weg met lokdoosjes, gif of wat dan ook. Nog iets vreemds in mijn ogen: ik woon 2 hoog midden in het centrum. Geen parkje in de buurt zeg maar!!

Anyway, stuivers, gif en lokdoosjes werken niet. Iemand nog suggesties?
mieren lusten wel meer dan alleen dingen uit het park

al je buren aanmanen tot het goed opbergen van eetbare dingen?
best lastig
mijn opa gooit er altijd heet water met zeep op
maarja.. das niet zo handig als je 2 hoog woont
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:31:52 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37713025
Meestal staan er bij "Oma weet raad" wel goede oplossingen, hier heb je de oplossing tegen mieren.
Hoewel die laatste tip mij heel erg sterk lijkt.
Maar de bakpoedertip en de kaneeltip, kun je in ieder geval veilig uitproberen zonder gevaar voor de kat.


Mieren

Heeft u last van mieren die binnen komen, gewoon ff een stukje koper voor de deur of bij het gat doen waar ze binnen komen, en weg zijn ze.
- A. Assen

Mieren kan je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten, met een dag zijn ze voor maanden weg. En veilig voor kinderen.
- Ellen

Als je last hebt van mieren dan kun je er kaneel poeder op strooien en je krijgt nooit meer last van mieren.

Leg gewoon wat citroenschil neer. Leuk om tezien hoe rap ze dan zijn. Ik heb ze niet meer terug gezien !
- Anna Kersten.

Last van mieren???? zet voor de drempel van je huis een streep met schoolkrijt, mieren lopen niet door het krijt heen.
- Linda
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37713080
Wie weet het kattenbeest even bij mams onderbrengen tot je de mieren hebt weggekregen, Dagonet?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:38:00 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37713157
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:34 schreef Natalie het volgende:
Wie weet het kattenbeest even bij mams onderbrengen tot je de mieren hebt weggekregen, Dagonet?
Niet mijn kattebeest. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:40:36 #23
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37713217
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:34 schreef Natalie het volgende:
Wie weet het kattenbeest even bij mams onderbrengen tot je de mieren hebt weggekregen, Dagonet?
Je kan een kat niet harder pesten, dan hem in een ander huis te zetten.
Voor een hond zou dat geen probleem zijn, die wennen eerder aan de mens, dan aan een huis.
Maar bij een kat is dat vaker andersom, de mens is meer zijn personeel
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37713924
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet mijn kattebeest. .
!
I should have known
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_37713936
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:40 schreef mazaru het volgende:

[..]

Je kan een kat niet harder pesten, dan hem in een ander huis te zetten.
Voor een hond zou dat geen probleem zijn, die wennen eerder aan de mens, dan aan een huis.
Maar bij een kat is dat vaker andersom, de mens is meer zijn personeel
Volgens mij ervoer mijn konijn het ook zo.
Hij had drie vrouwtjes en een mannetje. En dat mannetje dat mocht hij niet
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_37713962
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Het nest opzoeken is geen optie, daarvoor moet je onder het huis zijn en in die donkere krochten heersen spinnen.

ik ril nu al
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37714067
ik heb ze dus ook in de keuken en in de afwasmachine...
anyway ik heb een doosje mierenlokkert neergezet en enkele stuivers het helpt geen reet,

hele aanrecht staat nu leeg geen suikerkorreltje te vinden maar ja die afwasmachien vinden ze lekker ofzo?
kutbeesten, had gister een mier in mijn koffie, waarschijnlijk wastie tegen de waterkoker opgeklommen

Jaren terug had ik mier bij de achterdeur toen heb ik groene zeep in een lijn voor de drempel gesmeerd en toen gingen ze wel weg!
Maja de groene zeep is ff op (vergeten mee te nemen)
en ik vermoed dat ze waarschijnlijk via de voordeur binnenkomen nu...wel netjes
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37716465
Ik heb het gat gevonden waar ze binnenkomen en volledig dichtgetaped. Vooralsnog helpt het goed. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:09:22 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37720840
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 07:49 schreef Dagonet het volgende:
En achter de plint kan je ook niet echt komen. .
Bij een keuken kun je meestal de plant makelijk verwijderen die zit met een soort clipjes vast aan de rest van de keuken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37730118
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:57 schreef Misstique het volgende:
Ik heb het gat gevonden waar ze binnenkomen en volledig dichtgetaped. Vooralsnog helpt het goed. .
Mieren zijn vennijnige beestjes. Hoop dat dichttapen alleen voldoende is
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_37733408
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mieren zijn vennijnige beestjes. Hoop dat dichttapen alleen voldoende is
Helaas niet. Ik had vanochtend weer mn gootsteen volzitten met dat ongedierte. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_37733541
Jakkes, meis....

Lokdoosjes helpen zo goed, maar dat kan je je kat niet aan doen.. Toch weet ik zo snel geen andere oplossing. Je kunt moeilijk je kat uit de keuken houden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_37733598
Huur vragen...

Je hebt biologische poeder voor mieren, soort uienpoeder, die kan je wel gebruiken in je keuken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_37733741
Da's een goede Obli.
Ik vroeg me ook al af of er niets iets was wat veilig in de buurt van katten gebruikt kon worden
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:06:33 #35
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_37733890
elke dag een klein handje buskruit neerleggen in de keuken, dit twee weken herhalen, aansteken en het huis voelen trillen
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_37734670
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:06 schreef Jikpunth het volgende:
elke dag een klein handje buskruit neerleggen in de keuken, dit twee weken herhalen, aansteken en het huis voelen trillen
Heb je ook nog iets nuttigs toe te voegen?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_37734699
@Oblivion: ik zal na werk ff kijken of ik iets dergelijks kan vinden, bedankt.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:55:29 #38
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_37735374
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:32 schreef Misstique het volgende:
Heb je ook nog iets nuttigs toe te voegen?
Het feit is dat het werkt. Je bent met een steekvlam van het mierenprobleem af en je kat doet (waarschijnlijk) niks met buskruit. De mieren slepen het allemaal mee naar huis en als daar genoeg ligt ben je zo van je probleem af.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:23:50 #40
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_37773480
Ik heb ze ook Kwam vanochtend in m`n keuken, liepen ze over het aanrecht, de trolley en de koelkast en op een gegeven moment in m`n vaatwasser. Nu zijn ze verhuist naar de vloer voor de koelkast, een bochtje naar links zo de huiskamer in en weer een bochtje naar links zo de gang in Grrrrrrrr. Heb net 4 stukjes wafel besmeerd met honing en neergelegd zodat ze daaraan blijven plakken en het zo weg kan gooien maar volgens mij werken de sensoren niet meer want ze lopen er gewoon langs...
In me Burberry......
pi_37773530
en je trekt nog meer mieren aan....... als ze er van eten dus
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:40:02 #42
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_37774061
Ze eten er dus niet van en alles is nu dicht. Deur heeft natuurlijk al die dagen opengestaan dus ze hebben zat de kans gehad om naar binnen te komen. Maar ik gooi ze nu toch weg want het werkt niet.

Ps. Leuk onderschrift
In me Burberry......
pi_37782348
Stuivers en 1 en 2 cent dingen werken hier perfect.

Eerst een onderzoek gedaan, bleek dat ze onder het raamkozijn vandaan kwamen.
Nu ligt er een hele barricade waar ze niet langswillen Ha!

(En als er nog wat terugwillen, maken we de barricade even open, en zijn ze weg
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  zondag 14 mei 2006 @ 12:49:27 #44
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_37812262
De eerste zomer in mijn huidige huisje had ik ook bergen mieren in de keuken.
Boel schoongemaakt en lavendelolie gestrooid....ze kwamen gewoon weer terug, wanhopig zoekend naar eten en het vervolgens op een anere plek weer vinden en hun vriendjes erbij roepen...

Tegenwoordig strooi ik gedroogde lavendel, witte peper, cayenne peper, uienpoeder en knoflookpoeder (wat ik maar voor handen heb) langs de drempels en in de tuin bij het huis.
Nu is er al een paar jaar geen mier meer in huis te bekennen.
Vooral als ik peper strooi bij een mierenhol zie ik de mieren helemaal in paniek raken. Ze vinden het echt onwijs vies en blijven weg waar ik het strooi.

Bijkomend voordeel is dat katten en honden ook niet van peper houden..
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  Admin zondag 14 mei 2006 @ 12:55:01 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_37812388
Het leven is vrij simpel, ik heb DE tip al eens eerder gegeven.
Gif, lokdoosjes, sprays, vergeet het maar.
Krijtstrepen en andere Oma-tips, no way.
De dag dat je je pot jam openmaakt en een horde mieren erin ziet is al groot aanwezig.
Men neme:
Een fles WC-Eend ( ja, die, de echte) men spuite waar men mieren verwacht en ziet wat WC-Eend en zie, zelfs de eerstkomende jaren komen ze niet meer in de buurt!
Waarom WC-Eend, daarin zit een goedje als mierenzuur, waar houden mieren niet van/
Juist.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Jubileum moderator zondag 14 mei 2006 @ 21:04:00 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37825838
quote:
Op zondag 14 mei 2006 12:55 schreef yvonne het volgende:
Het leven is vrij simpel, ik heb DE tip al eens eerder gegeven.
Gif, lokdoosjes, sprays, vergeet het maar.
Krijtstrepen en andere Oma-tips, no way.
De dag dat je je pot jam openmaakt en een horde mieren erin ziet is al groot aanwezig.
Men neme:
Een fles WC-Eend ( ja, die, de echte) men spuite waar men mieren verwacht en ziet wat WC-Eend en zie, zelfs de eerstkomende jaren komen ze niet meer in de buurt!
Waarom WC-Eend, daarin zit een goedje als mierenzuur, waar houden mieren niet van/
Juist.
Sinds ik een paar jaar geleden die tip van jou heb gelezen hier ergens gebruik ik dit met veel succes.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:22:46 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37887691
Bij een tuincentrum eco achtig spul gehaald dat mieren doodt maar waar katten vanaf blijven, een of ander poeder, werkt niet meteen maar met wat geduld en geod de routes afsluiten helpt het.

de WC eend houden we nog even achter de hand, evenals met schep, terpentine en zippo op zoek naar het nest gaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:32:37 #48
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_37908015
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:17 schreef kantoorslaaf het volgende:
Het zijn lokdoosjes! Die zet je dus niet in je keuken of andere plaatsen waar je de mieren niet wil hebben.
Wil je dmv die doosjes van de mieren af dan zet je ze bijv. achter in de tuin.
(was een tijd terug een tip van eigen huis en tuin ofzo)
In de gebruiksaanwijzing staat toch echt dat je ze op de looproute van de mieren moet zetten en dat ze het gif meenemen naar hun nest en dat zo het hele nest sterft. Als je ze achterin de tuin zet, vinden de mieren die in je huis zitten echt niet toevallig dat doosje .

Mijn kat blijft er gelukkig braaf vanaf .
Wat niet te zeggen valt van de gordijnen waar ze momenteel inhangt
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')