abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 mei 2006 @ 21:44:35 #1
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_37672059
Hallo,

Ik heb erg veel amibitie en het is ook mijn droom om verkeersvlieger te worden. Nu ben ik me een beetje aan het orientïeren, maar wat is nou de beste vliegschool?

Ik dacht aan de KLM Flight Academy omdat je ouders niet voor de financïering borg hoeven te staan, maar Martin Air lijkt me ook erg goed
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  maandag 8 mei 2006 @ 21:46:59 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37672168
Ze lijken me allebei

Heb je al een soort van intake gedaan waaruit zou moeten blijken dat je ook geschikt bent?
quote:
[ ] geschikt
[ ] ongeschikt


Eisen zullen wel niet ZO hoog zijn als voor een F16 jager piloot
  maandag 8 mei 2006 @ 21:52:22 #3
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_37672390
Volgens die test was ik ongeschikt omdat je minimaal 17 moet zijn als de opleiding begint, terwijl ik nu al 17 ben

Voor de rest ben ik wel geschikt, het beroep lijkt me echt prachtig. Maar het is wel enorm veel geld
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_37672442
Zoals ik al in een ander topic zei:
quote:
Een puntje van advies, bereidt je goed voor voordat je een keuze maakt welke school je gaat volgen. Deze keuze heeft later enorm veel invloed op je carriere kansen, welke, als gevolg van deze keuze, kunnen varieren van goed tot zeer slecht...
Hiermee bedoel ik, bijvoorbeeld, dat je met een opleiding bij de martinair vliegschool momenteel niet binnenkomt bij de KLM. Ook al heb je dezelfde brevetten, dezelfde examens, je komt niet binnen...

Orienteer je dus goed voor je de keuze maakt, kijk ook eens op www.airwork.nl
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_37676271
In Nederland heb je eigenlijk twee grote opleidingen tot verkeersvlieger, dat zijn de NLS en de KLS. Beide zijn gewoon goed. Waar je moet letten bij een keuze is bijvoorbeeld de selectie maar ook de contacten die een school heeft met luchtvaartmaatschappijen. De KLS levert voornamelijk aan de KLM, maar heeft daarnaast geen andere contacten. De NLS heeft meerdere contacten. Je kunt eventueel ook buiten Nederland kijken, EPST is dan een goede keus, goede naam en grote kans op een baan.

Ik heb een jaar of 2 geleden de selectie voor de KLS gedaan, ben tijdens fase 2 van het psychologisch onderzoek afgevallen. Ik was toen net 17, ik voldeed dus net aan de minimum leeftijd, maar toch ben ik vanwege mijn leeftijd afgevallen. Als reden kreeg ik te horen dat ik te jong was, nog wat meer levenservaring op moest doen en het eventueel na een aantal jaar nog eens te proberen. Ben ook niet de enige die om deze reden af is gevallen, de meesten zijn als jochie van 17 nog niet volwassen genoeg om verkeersvlieger te worden (opleiding duurt minder dan 2 jaar..) Je kan het natuurlijk proberen, maar misschien is het raadzaam om eerst een andere opleiding te doen en zo je kansen te vergroten
  maandag 8 mei 2006 @ 23:29:47 #6
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_37676420
quote:
Op maandag 8 mei 2006 23:26 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland heb je eigenlijk twee grote opleidingen tot verkeersvlieger, dat zijn de NLS en de KLS. Beide zijn gewoon goed. Waar je moet letten bij een keuze is bijvoorbeeld de selectie maar ook de contacten die een school heeft met luchtvaartmaatschappijen. De KLS levert voornamelijk aan de KLM, maar heeft daarnaast geen andere contacten. De NLS heeft meerdere contacten. Je kunt eventueel ook buiten Nederland kijken, EPST is dan een goede keus, goede naam en grote kans op een baan.

Ik heb een jaar of 2 geleden de selectie voor de KLS gedaan, ben tijdens fase 2 van het psychologisch onderzoek afgevallen. Ik was toen net 17, ik voldeed dus net aan de minimum leeftijd, maar toch ben ik vanwege mijn leeftijd afgevallen. Als reden kreeg ik te horen dat ik te jong was, nog wat meer levenservaring op moest doen en het eventueel na een aantal jaar nog eens te proberen. Ben ook niet de enige die om deze reden af is gevallen, de meesten zijn als jochie van 17 nog niet volwassen genoeg om verkeersvlieger te worden (opleiding duurt minder dan 2 jaar..) Je kan het natuurlijk proberen, maar misschien is het raadzaam om eerst een andere opleiding te doen en zo je kansen te vergroten
Bedankt voor je reactie, ik denk dat het inderdaad het beste is om nog even te wachten. Dan weet ik ook nog zeker wat ik wil. Bedankt
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 9 juli 2006 @ 15:34:46 #7
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_39660291
hm, handig want ik wou dit ook gaan doen namelijk maar dan niet PPL zo uit mijn hoofd


tvp
pi_39682027
quote:
Op zondag 9 juli 2006 15:34 schreef Asmooh het volgende:
maar dan niet PPL zo uit mijn hoofd


tvp
ATPL/CPL?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')